ChristianMatch

Forum

Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:06
BerichtOnderwerp: De nacht....

Toen ik geboren werd was ik nog heel jong. En mijn moeder was er zelfs bij toen ik geboren werd, wat een geluk! Anders had ik naakt voor de deur gestaan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 20:30
BerichtOnderwerp: Een getuigenis van een oudere mevrouw

Het volgende verhaal gaat over een kleine jongen die elke zondag na de dienst met zijn vader bij de deur langs ging om koekjes langs te brengen bij mensen. Deze kleine jongen vond dit altijd leuk om te doen. Zijn vader was tevens een dominee van dat kerkje.

Zoals gewoonlijk liep de vader samen met zijn kleine zoon van 7 jaar oud naar buiten na de dienst. En hij vroeg zoals altijd of zijn pa dit keer ook mee wilde om een mand vol met koekjes langs te brengen bij mensen.

Maar aangezien er zware regenval aan kwam zetten zei de vader tegen zijn zoon dat het beter was om dit keer niet de straat op te gaan. Maar zijn zoontje zette maar door, want hij zou en wilde bij de deuren langs. Dus zoals gewoonlijk ging deze kleine jongen bij de deuren langs met koekjes ondanks de regenval, maar dit keer even zonder zijn vader.

En bij elke deur dat hij aanklopte gaf hij een koekje aan mensen, gratis als een geschenk. Maar bij het laatste huis zou de kleine jongen ook weer aankloppen, maar dit keer ging de deur niet open. En in die grote regenval bleef de kleine jongen maar op de deur om kloppen. Maar niemand deed open. Op gegeven moment riep hij door de brieven klep en vroeg of er ook iemand thuis was. En toen zag hij eindelijk dat er iemand aan kwam, een oude mevrouw kwam er aan en deed eindelijk de deur open voor deze kleine jongen. En ze vroeg wat zij voor hem kon doen. Maar toen zei hij tegen die oude mevrouw: "ik sta hier met een mand vol met koekjes, en u mag er ook een paar uitpakken als geschenk". En de vrouw lachte en bedankte de kleine jongen. En de kleine jongen vertelde deze oude mevrouw dat Jezus van haar hield. En zo liep de kleine jongen weer terug naar huis.

De zondags daarop ging de kleine jongen met zijn vader weer naar de kerkdienst, zoals gewoonlijk. Zijn vader begon te preken over bekering en over de liefde van Jezus en hij vroeg of er iemand in de zaal was of die ook een mooie getuigenis had. Daarop stond een oudere mevrouw op uit haar stoel en vertelde dat zij een getuigenis had. Dit was haar getuigenis: "Vorige week zondag toen het zo regende, voelde ik me zeer alleen, aangezien mijn kinderen en klein kinderen ook nooit meer langs komen, zag ik het niet meer zitten. Ik pakte op gegeven moment een stuk touw, en bind deze vast aan de balk boven mijn slaapkamer. Terwijl ik de touw al om mij heen had ging de bel, ik zei nog tegen mezelf "gaat toch weg alsjeblieft". Maar het aanbellen ging maar door, en op gegeven moment werd er zelfs gebonkt op de deur waardoor ik toch eerst maar naar de voordeur liep. En toen ik open deed, stond daar een klein 7 jarige jongetje met koekjes in een mand, en bood mij de koekjes aan, en deze kleine jongen vertelde mij over hoeveel Jezus van mij houdt". Terwijl de vader van zijn zoon deze getuigenis hoorde, sprongen de tranen in zijn ogen, en liep langzaam naar zijn zoon toe. En lachte vol blijdschap in zijn ogen naar zijn zoon toe.

En toen vroeg de man aan die oudere mevrouw: "is dit deze jongen die bij u aan de deur kwam?", waarop die mevrouw antwoorde: "ja, dat is die jongen die bij mij aan de deur kwam". En toen pas besefte de vader van deze kleine jongen wat de betekenis was wanneer er weer iemand gered word door Jezus, en dit keer door zijn kleine zoon heen.

Zie je? Weer of geen weer, hoe hard onze harten ook zijn. Jezus klopt ook aan in onze harten, en vraagt of Hij binnen mag komen. Jezus zoekt naar de harten die open staan voor Hem.

Dit lag dik op mijn hart om met jullie te delen.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 19:51
BerichtOnderwerp: De nacht....

De nacht was duister en donker..... dat is meestal zo.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 20:26
BerichtOnderwerp: Vreze uit angst of eerbied?

Nee iedereen mag genieten en als mensen gelukkig zijn dan is dat niet verkeerd. Maar ken je de uitspraak: niet voor een ieder is de prijs weggelegd?

Als je gelukkig bent dan is dat zeer goed, niks op tegen. Maar als je niet gelukkig bent, maar je bent wel tevreden met wat je hebt dan is dat al voldoende. Ben ik gelukkig met datgene wat ik heb? Nee, maar ik ben wel tevreden met wat ik heb. Want je bent gezegend met wat je hebt. En gezegend zijn betekend niet altijd gelukkig zijn. Paulus was ook een gezegende persoon maar tegelijkertijd werd ie wel even door zijn eigen volksgenoten afgestoten omdat hij niet datgene bracht van wat zijn volksgenoten wilden horen.

Gezegende mens zijn betekend nog niet gelukkig zijn. Maar nogmaals; ik heb niks op tegen als iemand gelukkig is, nergens staat het dat het verboden is. Maar we moeten wel verstaan dat tevredenheid over wat je hebt zeer belangrijk is, ook al ben je niet gelukkig. Want als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt hoe kun je dan leven? Dan is datgene wat jouw belemmerd in het leven. Als je tevreden bent met alles, zit er niks in de weg.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 17:12
BerichtOnderwerp: Iets wat op mijn hart lag....

Volksgenoten, terwijl ik de pc al had uitgedaan en bezig was mijn zonden te belijden, kreeg ik iets op mijn hart. Vervolgens heb ik mijn pc weer opgestart: En dit is wat de Geest zegt;

Staan wij wel eens bij stil wie die Verlosser is van het Volk Israël?
Staan wij wel eens bij stil hoe hij die pijn heeft ervaren om Zijn volk te verlossen?

Staan wij wel eens bij stil wat het Jezus heeft gekost om ons(Israël) los te kopen van Babylon, de satanische instelling?

Uren lang voordat Hij werd gekruisigd werd Hij gepijnigd met gedachtes. Met tranen zit ik hier te schrijven. Hij werd gepijnigd met zoveel geweten, geweten van onze zonden, onze smerige fouten. Onze smerige leugens, onze smerige gewetenloosheid. Want wij zijn vervuld met gewetenloosheid, waardoor wij onze fouten niet meer in zijn diepste doorgronden. Hij werd verzocht door de duivel, maar hoe werd Hij verzocht? Hij werd verzocht met onze fouten. Hij werd verzocht met onze geweten, Hij zwete bloed. En dit doen onze zonden... Wij zijn fout, niet Hij. Hij is rechtvaardig, niet wij. Hij hoeft zich niet bewust te worden van Zijn zonden, maar wij moeten dit worden.

Wij zijn smerig en vies, wij zijn vuil en vervuld met leugen. Maar wij willen daarbij nooit stil staan. Het offer van Jezus word als vanzelfsprekend gezien. Maar geloof mij... Zijn offer was het duurste wat er is. Hij heeft onze fouten daarmee weg gedaan. Maar wie staat daar nu nog bij stil?

Jezus word negeert... Hij word negeert onder ons volk. Terwijl Hij zoveel pijn en leed voor Zijn volk heeft ondergaan, en ondanks dat negeert men Zijn Offer. Om afgewezen te worden door degenen die je lief hebt gaat tot je bot en zenuw inzitten. Bij Jezus gaat dit gevoel nog verder. velen menen maar dat Hij geen pijn meer kent. Maar juist door Hem te negeren doet Zijn Volk Hem juist het meeste pijn. Het gaat Hem niet om hoeveel fouten wij gemaakt hebben. Maar het gaat erom of wij Hem hebben aanvaard, en dat wij onze fouten met Hem willen delen, zodat Hij dit kan voorleggen bij de Vader, onze almachtige Hemelse Vader die al eens gebroken is geweest toen Hij Zijn enig geboren Zoon moest laten kruisigen, dit zien we terug hoe gebroken Jakob was toen hij kreeg te horen dat Jozef was gedood.

Maar wij als een hardnekkige Volk, negeren dit. Wij denken gemakkelijk en simpel over Zijn offer. Maar die laatste uren van Jezus hier op aarde als vleselijke mens, waren de meest angstaanjagende uren, die wij niet kunnen voorstellen. Om onze gewetenloosheid, om onze hardheid heeft Hij bloed uit gezweet. Hij bad tot de Vader; en als ik de Heilige Geest hoor, hoe intens Hij heeft gebeden, zoals de Bijbel dit omschrijft, dan breekt mijn hart. Die gebeden waren niet om om de beker voorbij te laten gaan. Hij vroeg enkel Zijn Hemelse Vader van; als er een andere weg is laat deze beker mij dan voorbij gaan. Maar doe dit niet omdat Ik dit wil, maar omdat U dit wil mijn Hemelse Vader. Maar Zijn Hemelse Vader verroerde zich niet en veranderde niet van gedachten.

En Jezus aanvaarde dit zonder tegenstribbeling. Jezus werd gepakt en mee genomen. Hij werd onderweg meerdere malen mishandeld. En midden in de nacht, terwijl dit niet wettelijk was toegestaan, werd Hij verhoord. Ook hieraan zat een betekenis, dat Hij werd verhoord op de nacht terwijl dit tegen de wet was. Hij werd zo onderdruk gezet en verhoord, maar Hij bleef zwijgen.

Niemand kon zonde in Hem vinden.

Maar mij nog steeds aangrijpt is dat Hij riep van: papa, vader, waarom hebt U mij verlaten? Als een hulpeloze kind, een mensenkind, schreeuwde Hij dit uit. Als ik hier aan denk, dan zie ik het lijden in Zijn ogen terug, die oprechtheid, die liefde dat Hij uitstraalde. Maar Hij hing daar als een hulpeloze mensenkind die schreeuwde om troost, maar Zijn Hemelse Vader negeerde dit zodat de profetieën van Mozes en de profeten vervuld zouden worden. Waarom? Om Zijn gehele volk Israël te verlossen. Mijn hart is zo gekleineerd wanneer ik steeds weer tot die besef kom hoe Hij voor ons heeft geleden.

Hoe kan zo'n liefdevolle Jezus die in waarheid en rechtvaardigheid is verwikkeld voor mij aan het kruishout is gegaan. Dank met mij vanuit mijn diepste van mijn hart.

Mijn Heiland, mag ik deze gebed alleen aan U opdragen, als dit kan, als eerbetoon aan U Jezus, kan dit? Ik dank U daarvoor. Ik wil U vertellen hoe mooi U bent. Hoe de Bijbel U omschrijft. Dan zie ik mezelf voor U staan als een dienaar voor U. Ik zie naar uw ogen, dan gaan de mooiste liederen door me heen gaan. Oh Uw lach en Uw gezicht, Uw aanwezigheid, mijn hart dat schreeuwt naar vrijheid, vrijheid die U mij hebt gegeven. Uw ogen die weerschijnt als de vuur der zeeën, Uw ogen die zo helder zijn als kristal, en weerschijnen door de spiegeling van de zon op de zeewater. Uw handen die blinkend als goud en koper. Uw vingers die getuigen over Uw zorgzaamheid over Uw volk. Uw haren zo mooi die als goudlinnen zijn geweven. Ze weerschijnen door de wind en weerspiegelen door de schittering van zeeën. U bent mooi, U bent die volmaakte waar ik van hou. U hoort dicht bij mij. Ik hou van U.

Laat mijn liefde voor u iets wezen, laat mijn liefde voor U als een getuigenis zijn voor velen. Ik hou zo van U. Ziet toch? Hoe mooi u bent? Ziet toch? U bent niet alleen, mijn hart kijkt naar U om. Ik weet hoe het is om afgewezen te worden, en ik deel dit met U omdat wij één zijn, want ik ben immers van hetzelfde geslacht. Maar U weet ook hoe moeilijk het kan zijn om zoveel te houden van zoveel mensen. Dit is wat ik ervaar mijn Heiland, mijn mooiste Schepper en Vader. Uw liefde dat geborgen is in waarheid maakt mij tot leven. Juist als mensen ons verlaten omdat wij de meerderheid niet willen navolgen, dan bent U nabij, en zegent U ons. Ik heb zoveel zegeningen ontvangen, in alles. En ik heb nog steeds niet datgene vervuld wat ik zo graag voor U wil vervullen.

U bent mooi, u bent zo mooi. U bent in die waarheid veel mooier. Maak mij naakt mijn Here, zodat ik steeds meer mag weten wie ik ben, en wat ik ben. Want dat is wat U wilt, dat wij onze identiteit weer zullen terug krijgen. En dat kan pas wanneer wij naakt voor U staan. Maak mij zwak mijn Heiland, zodat Uw rechtvaardigheid in mij kan leven, tot een getuigenis voor velen.

Ik wil U danken voor alles wat U hebt gegeven, U bent diegene die Zich heeft bewezen, en nu is het aan ons als Volk of wij Uw goedertierenheid willen aanvaarden. Ik bid voor mijn volksgenoten over de gehele wereld, wilt U hen bewust maken van hun identiteit. Ik dank U daarvoor. Amen

Dit moest ik met jullie delen...
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 17:06
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart

Een vrouwenhart kun je nooit stelen, want stelen is zonde. Een vrouwenhart kun je nooit winnen, want het is geen prijs. Een vrouwenhart is geen eigendom maar een gift die zij geeft aan haar man. Een vrouwenhart is iets wat zij vrijwillig geeft aan diegene waarvoor zij kiest, en waarvoor zij wil gaan.

Een vrouwenhart is nooit bedoelt als een doelwit voor een jager(hartenjager). Een vrouwenhart is
bedoelt voor een man die zichzelf is en niet probeert om een vrouwenhart te stelen of te winnen. Nee, een vrouwenhart is een gift die zij vrijwillig geeft aan diegene waarvoor zij wil gaan.

Een vrouw proberen te verleiden staat gelijk als een vrouw proberen te bedriegen, want verleiden komt van de satan. Nogmaals; een vrouwenhart is er niet om het te kunnen winnen of te stelen, nee!

Haar hart is zuiver, haar ogen weerschijnt haar waarde van haar haar hart. Haar haren is als goudlinnen die geweven is op haar hoofd, en wanneer een man haar streelt door haar goude haren heen is hij rijk. Haar lach bevestigd dit, want haar ogen weerschijnt haar oprechtheid van haar hart en liefde die zij voelt voor haar man.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 16:33
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

Deuteronomium 24:1 Wanneer iemand een vrouw genomen en gehuwd heeft, dan zal, (als hij haar geen genegenheid toedraagt, omdat hij iets onbehoorlijks aan haar gevonden heeft, en hij een scheidbrief geschreven en haar die overhandigd heeft, waarna hij haar uit zijn huis heeft weggezonden)

Deuteronomium 24:3 en als dan de laatste man een afkeer van haar krijgt, een scheidbrief schrijft, haar die overhandigt en haar uit zijn huis wegzendt; of als de laatste man, die haar tot vrouw genomen heeft, gestorven is,

Jesaja 50:1 Zo zegt de HERE: Waar toch is de scheidbrief uwer moeder, waarmede Ik haar verstoten heb? Of wie van mijn schuldeisers is het, aan wie Ik u verkocht heb? Zie, om uw ongerechtigheden zijt gij verkocht en om uw overtredingen is uw moeder verstoten.

Jeremia 3:8 Maar Ik zag, toen Ik Afkerigheid, Israel, ter oorzake van haar echtbreuk, verstoten en haar de scheidbrief gegeven had, dat haar zuster, Trouweloze, Juda, zich niet liet afschrikken, maar heenging en eveneens ontucht pleegde;
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 14:47
BerichtOnderwerp: Kleine overdenking -vriendelijkheid

1933 ???????? epiei’kes, bn

van 1909 en 1503

1) gepast, behoorlijk
2) geduldig, mild, goedig
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 14:11
BerichtOnderwerp: Vreze uit angst of eerbied?

Ook vanmorgen was de boodschap weer duidelijk die we hebben mee gekregen. Vrees de Heer niet uit angst, maar uit eerbied en respect.

De duivel is er altijd op uit om ons te veroordelen wanneer wij zondigen. En het Woord zegt: belijd je zonden. Het is bijzonder hoe de Heilige Geest werkt. Hij veroordeeld je niet op zonden maar wijst je er enkel op uit liefde en tuchtiging tot leerzaamheid.

Minderwaardigheid en vrees voor mensen is vaak de oorzaak waardoor mensen ver van de Here staan. Want van wat je vreest overkomt je. Dus waarvoor je vreest is uiteindelijk de god over jouw leven. Als je vreze in de Here is dan is dit uit respect en eerbied. Vreze wil zeggen in Bijbelse termen dat je je klein maakt, dat betekend tevens ook het woordje: verhouding. Het heeft te maken dat je jezelf klein maakt met degene met wie je een verhouding hebt. Je maakt je klein voor God omdat je een verhouding met Hem hebt. Je moet je zelf nooit vernederen natuurlijk. Want jezelf klein maken voor God maakt het mogelijk dat de Heilige Geest de gelegenheid krijgt om door je heen te werken.

Jezelf klein maken voor je vrouw, dus in die verhouding wat je hebt met je vrouw of man ben je nederig naar mekaar toe. Zodat je mekaar kunt aanvullen. Als je als man of vrouw niet klein maakt naar mekaar toe zul je ervaren dat er een hardheid ontstaan binnen een huwelijk. Daarom is het belangrijk dat een huwelijk tussen man en vrouw gebouwd is op de wijsheid en inspiratie vanuit de Heilige Geest.

Maak jezelf nederig naar je geliefde toe, opdat jou geliefde de kans krijgt om jou te vervullen met zijn of haar liefde. Maak jezelf klein voor God zodat de Geest van God de kans krijgt om door jou heen te werken. Want jezelf klein maken betekend jezelf kwetsbaar opstellen naar God toe. En wanneer je kwetsbaar bent kun je gevuld worden, want op dat moment ben je open en bloot voor God, en daardoor kan de Heilige Geest beter door je heen werken.

En God wil dat wij een verhouding met Hem hebben, zodat we dicht bij Zijn hart staan. Want een verhouding moet wel van beide kanten komen, vrijwillig, ongedwongen. Dus wanneer je een verhouding hebt met de Here van Israël, echte verhouding, dan zul je merken hoe de Heilige Geest werkt. Wat een voorrecht om die verhouding met God de Vader te mogen hebben maar ook te mogen ervaren, ondanks dat we het niet altijd voelen. Want we zijn nog teveel gefocust op ons gevoel, en daardoor kun je beginnen te dwalen en leid je weg van God af.

Daarom is geloof zo belangrijk dat de verhouding in vertrouwen met God zuiver en krachtig houdt. Heerlijk is het om deze dingen te mogen ervaren en te mogen voelen.

Ik dank en prijs Hem van wat Hij ons weer heeft geopenbaard vanmorgen. Heerlijk is het om in de handen te zijn van de levende God, want in Zijn handen zijn wij geborgen.

De Heilige Geest, de enige persoon die ons kan vervullen met liefde, blijdschap en vreugde, is de getuigenis van mijn hart. Hij is het die mijn hart doet opspringen van vreugde. Hij is het die mijn tong laat roeren waar het nodig acht te zijn. Hij is het die mij niet verstoten heeft maar juist aanvaard heeft als zijn Koninklijk kind.

Je hoeft niet gelukkig te wezen zolang je maar gezegend bent met datgene wat je hebt ontvangen en hebt gekregen. Gezegend zijn met een eeuwige verbond met God, gezegend zijn met een eeuwigheid met Hem. Gezegend zijn dat we onsterfelijk zijn geworden want de tweede dood heeft geen macht meer over ons, en de eerste dood is teniet verklaard door het Bloed van Jezus. Ik ga niet dood wat er ook gebeurd met mij. Als ik mijn ogen sluit, dan ben ik daar bij mijn Heiland waar ik Hem eindelijk ontmoeten mag.

Iedereen een gezegende dag toegewenst

Laatst aangepast door
LAVERDE524
op zondag 18 november 2012, 14:11
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 14:06
BerichtOnderwerp: Kleine overdenking -vriendelijkheid

Filippenzen 4:5 "Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij."
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 13:59

Omdat rolf daar iets over zei, daarom zei ik dat.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 13:27

Juist alleen met Israël heeft Hij een verbond gesloten. Maar je moet onderscheid maken tussen het Huis Juda en het Huis Israëls. Israël de 10 stammenrijken kregen een scheidbrief, aldus het oude verbond.

Het Huis Juda hebben nooit een scheidbrief gehad, alleen het Huis Israëls. Juda staat bekend als het huidige Joodse deel, wat in feite gewoon Judeëers zijn. En de 10 stammen staan vandaag de dag bekend als de westerse natiën die in Paulus zijn brieven als heidenen worden herkend. Maar als je heidenen vertaald zie je dat het om vreemdelingen gaat. En Israël de 10 stammen die een scheidbrief hebben gekregen, zijn vervreemd geraakt zowel van het verbond als God de Vader zelf.

Maar om het Huis Israëls de kans te laten geven om terug te keren naar haar man, was het nodig dat 1 van beiden zou moeten sterven. Daarom de uitleg in het oude verbond hoe een huwelijk in mekaar zit. Een man of een vrouw mag niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. En daar heeft God de Vader goed aan gedacht maar met pijn in Zijn hart. Jezus stierf om Zijn Volk van hun zonden te redden, zoals Mattheüs dit omschrijft. Daarmee was de man gestorven, maar ook weer opgestaan. Daardoor is de scheidbrief weg gedaan, waardoor Israël de verheidenste gedeelte, terug kon keren en niet langer meer als vreemdelingen zouden zijn voor God, want het verbond(huwelijksverbond) is weer hersteld. En in het duizend jarig rijk zal inderdaad Israël een herstel periode ondergaan, zoals Hebreëen duidelijk omschrijft. Maar ook de andere volkeren zullen weer op hun plek worden gebracht, en dan zal Israël weer een voorbeeld volk zijn voor al de volkeren buiten Israël om.

Let wel: Je zondigt, oftewel; je bent pas in overtreding als je een wet overtreedt. En alleen Israël heeft de wet(verbond, huwelijksverbond) overtreden. Want Israël kreeg de opdracht om zich apart en afgescheiden te houden van alle volkeren, maar Israël wilde dat niet. Israël wilde zich niet apart houden voor haar man, maar pleegde liever overspel, oftewel hoererij. Dus moest haar een scheidbrief worden gegeven. Dus Israël, oftewel verloren schapen van het Huis Israëls heeft heel lang in die ballingschap en zonder wet geweest, dus ze werden ook niet besneden, alleen het Huis Juda was besneden. Israël het verstrooide deel dat voor 2520 jaar(straftijd) in de ballingschap is geweest stonden toen der tijd van Jezus en de apostelen bekend als Grieken, zij waren bekend als Griekse Burgers. Daarom dat Jezus ook zei dat de scheiding tussen de twee huizen nu weg is, de muur tussen deze beide huizen is nu weg gehaald,. Daarom is er geen onderscheid meer tussen de twee huizen, noch Judeëer noch griek, besneden of onbesneden.

Daarom is het goed het oude verbond grondig te bestuderen als je het nieuwe verbond wilt begrijpen. Want deze beide verbonden liggen dicht bij mekaar.

Wat ik laatst ook ontdekte over de offers die vroeger gebracht moesten worden elk jaar, was een tijdelijke bedekking voor hun zonden. Als het geen tijdelijke bedekking was, dan was één keer genoeg geweest. Maar elk jaar moest het weer gebeuren. Hun zonden werden toebedekt. Maar toen Jezus kwam, die heeft de bedekking weg gedaan en heeft de zonde zelf weg gedaan door Zijn bloed, en dat is het mooie verschil tussen het oude en nieuwe verbond. Nu door Jezus Bloed is er geen bedekking meer op zonden zoals in het oude verbond, maar nu is de zonde volledig weg gedaan, de zee der vergetelheid gegooid. En dat is het bijzondere en merkwaardige gebeuren van het Nieuwe Verbond.

En de vrouw(Israël) kan nu weer terug keren naar haar man, en zoals Openbaring omschrijft zal de bruid(vrouw) weer herenigd worden met haar man. Wat een tijd zal dat toch zijn. En dan zal Israël weer een voorbeeld zijn voor alle volkeren. Heerlijke vooruitzichten in het vizier. Daarom hou ik zo van mijn Here, daarom hou ik zo van Hem, Zijn verbond is getrouw en Hij is altijd dezelve gebleven, de onveranderde God, die de belofte aan Abraham, Isaac en Jakob heeft beloofd en aan Zijn letterlijke nageslacht(nazaat). En God beloofde aan Abraham, Isaac en Jakob dat uit hen een menigte van volken zouden ontstaan. Ik dank mijn Here voor Zijn wonderbare beloften die onveranderd zijn gebleven.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 20:17
BerichtOnderwerp: Liefde...?

@shanita - Juist net wat jij zegt. Je verdeeld de taken. En dat is er vandaag de dag niet meer bij. Dan is de huis op de prairie nog een film met een beetje extra opgemaakt. Maar de realiteit is inderdaad anders. Mannen kennen hun plaats niet meer. Ze verwaarlozen hun gezin, niet verwonderlijk dat vrouwen scheiden.

Als de taken binnen een huisgezin niet worden verdeeld krijg je chaos waardoor er uiteindelijk ook ellende uit ontstaat.

Een man is misschien biologisch wel sterk, zoals jij zegt shanita. Maar inderdaad, verstandelijk zijn zij zwak. Want zij menen dat zij het allemaal wel alleen af kunnen.

Is het niet zo dat God onze almachtige Vader, man en vrouw heeft geschapen? Een man is er niet om alleen te zijn, en een vrouw is er niet om alleen te zijn. Een man vandaag de dag word meer vervuld met zijn gevoel dan met de wijsheid dat hem gegeven is.

Op werk maak ik vaak grapjes net zoals deze: Het zou net andersom moeten zijn geweest met mannen, de ballen wat kleiner en het verstand wat groter.

Deze uitspraak klinkt misschien grof maar is wel de werkelijkheid. Mannen hebben hun vrouw niet omdat hun harten zijn overtuigd maar dat hun gevoel enkel is overtuigd. En let wel; gevoel in verliefdheid is vandaag de dag gebaseerd op lust en bevrediging. Het klinkt misschien hard, maar dat is wel het probleem waarin we momenteel leven. Ware liefde is niet gebaseerd op gevoel maar op de wijsheid dat je ontvangt. Liefde en verliefd zijn zit een groot verschil in.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 20:07

Wij willen vaak alleen datgene uit de bijbel plukken van wat ons uit komt, van wat in onze oren positief klinkt. Maar men vergeet dat God ook een toornige kant heeft, een rechtvaardige kant wel te verstaan.

Het probleem wat vandaag de dag is, dat men geen onderscheid meer kent tussen het oude en nieuwe verbond.

Wil je de gaven van de Geest kennen? Dan zul je ook moeten weten door hoe en wat de Heilige Geest spreekt. De Heilige Geest zal nooit buiten het Woord(wet) van God om werken. Daarin ligt al het bewijs dat wij het niet enkel moeten zoeken in het nieuwe testament. Gods Geest werd vroeger al in het oude testament op dat moment uitgestort waar het nodig was. Dit word vaak vergeten.

De Heilige Geest van God is niet veranderd. Hij is ten hede dage dezelfde gebleven. De Heilige Geest Troost en Helpt vanuit de wet(woord van God). Waarom vergeten wij dit soort dingen vaak? De Heilige Geest overtreed namelijk de wet van God niet.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 18:34

Ohh over deze zaken hebben wij een mooie studie, oorspronkelijk van pastoor f.w.c. neser, onze vorige voorganger van onze gemeente in zuid afrika.

In die charismatische bewegingen word er inderdaad een beetje misbruik gemaakt van wat er in de Bijbel staat geschreven, betr. tongentaal.

Wie spreekt in tongen taal moet het voor zichzelf houden. Als hij of zij het wel openlijk spreekt moet dan ook uitleggen van wat hij/zij zei in tongentaal, of iemand anders die daar aanwezig is die moet het uitleggen. In de eerste plaats is tongentaal een manier van bidden wanneer je in eigen bewoordingen(taal) niks meer weet te bidden. Wie werkelijk gedreven word door de Heilige Geest heeft namelijk het verlangen om echt te bidden en dat is niet met de handen gevouwen en ogen dicht zoals de roomse kerk ons doen wil geloven. Bidden is geheel iets anders, als ik kijk naar de apostelen en profeten.

Tongentaal is heel iets bijzonders. Maar ook de andere gaven van de Heilige Geest zijn bijzonder. Apostel Paulus leert ons om ook te streven naar deze gaven. Maar streven wij wel naar die gaven? We zijn er bang van geworden omdat we teveel in die charismatische bewegingen hebben mee gemaakt wat beslist niet zuiver was. Maar dat weerhoudt niet om te streven naar de gaven van de Heilige Geest, je moet gewoon enkel de juiste leraren hebben die je vanuit het nuchtere Woord deze dingen leren. Een gave krijg je niet op een plotselinge morgen, je moet het leren. Streven naar de gaven van de Heilige Geest houdt in dat je er hard voor werkt en dat je het ook wilt leren. Alleen de Heilige Geest kan jou leren om deze gaven te bezitten, Hij is immers onze Trooster en Helper.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 18:09
BerichtOnderwerp: Kleine overdenking

Mattheüs 1:21 "Zij zal een zoon baren en gij zult Hem de naam Jezus geven. Want Hij is het die zijn volk zal redden van hun zonden"

Jeremia 31:31 "Zie, de dagen komen, luidt het woord des HEREN, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda een nieuw verbond sluiten zal."

Hebreëen 8:8 "Want Hij berispt hen, als Hij zegt: Zie, er komen dagen, spreekt de Here, dat Ik voor het huis Israels en het huis Juda een nieuw verbond tot stand zal brengen,"
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 17:41
BerichtOnderwerp: Zie ginds daar komt rutte....

En de politiek is maar een dekmantel van wat daar achter gebeurd. Rutte en pechtold waren vorig jaar ook bij de Bilderberg bijeenkomst. Gisteren las ik weer een stukje uit vertrouwde bronnen over hoe de financiele crisis met opzet is ontstaan. Zoals rabobank en abn amro zijn in de handen van de joodse vrijmetselaars: de Rothschild. Als je de geschiedenis van ons koninklijkhuis leest over hun ware afkomst, dan schrik je je ook een apezuur. Ze zeggen blauw bloed te hebben maar dat is een grote leugen. Ons koninklijk huis stamt af van de edomieten. Juliana stamt namelijk af van julias ceasar, en julias ceasar was een edomiet van afkomst, oftewel:ezau-lieden. En zij hebben nooit echt blauw bloed in hun gehad. Sterker nog die edomieten zijn zelfs vijanden van God. Ezau heb ik gehaat en Jakob heb ik lief gehad. En met Jakob heeft Hij ook een verbond gesloten. Ezau werd gezegend maar viel niet onder hetzelfde verbond als van Jakob. Vandaag de dag proberen de edomieten, oftwel ezau's nageslacht de erfenis van Jakob's nageslacht af te nemen, door zich voor te doen als het volk van God.

Ik ben momenteel druk bezig met een nieuwe website naast onze huidige website. De titel van de nieuwe site zal zijn: strijd tegen internationalisme.

Daar komen ook al die geschiedenis zaken ook wel op te staan.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 17:31

Ik wacht helemaal niet op een nieuw kabinet, maar het instorten van dat gehele economische systeem dat langzamerhand een afgod is geworden. Lees openbaring maar eens hoe het babylonische systeem in 1 uur in zal storten. Ik zie uit naar de instorting van dat gehele systeem...
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 17:19

Jaa wat dachten jullie van dit begin lied, heb ik zonet even snel bedacht. Ik dacht dit past wel bij ons land en aangezien de sint ook weer in aantocht is vond ik deze tekst zeer toepasselijk.
===========================================

Zie ginds daar komt rutte, ik zie hem al staan. Hij brengt ons een crisis, ons land naar de maan. Hoe hoog zijn de schulden, het jaar bijna voorbij, hij brengt ons een crisis een voedselbank erbij.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 21:43
BerichtOnderwerp: Hoe was jou kerkdienst

Ja, wij hebben geen kerkdienst gehad, maar wel een huissamenkomst. Het was vanmorgen ook weer zeer bijzonder. Vanaf half 10 tot 12 uur hebben we Bijbelstudie gehad, en dat was heerlijk weer deze morgen.

Wij hebben één van de brieven van Paulus behandeld. En zo zag ik hoe belangrijk het is om onderzoek te doen in en vanuit de Bijbel. Je kunt de Bijbel elke morgen lezen, dat noemen ze oppervlakkig lezen. Mensen die menen dat de Heilige Geest daarmede van zelf een openbaring gaat brengen over een Bijbelgedeelte heeft het wel mis.

Onderzoek vergt namelijk moeite en energie. Openbaring krijg je juist van de onderzoeken die je verricht. De Heilige Geest helpt je enkel bij het onderzoeken zelf.

Als je de griekse en hebreeuwse lexicon erbij haalt gaat er een wereld voor je open, dan zie je pas de miskleunen van vertalingen. Ik heb weer veel geleerd over één van de brieven van paulus. Dat is pas een samenkomst, niks geen gespeel op gevoel door zang of zoete preek, nee gewoon een samenkomst en studie zonder dat is heerlijk. :-D
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 21:23
BerichtOnderwerp: Wat is echte liefde?

;) Er zijn dingen wat me opvalt waar jullie niet over vallen, dat is heel apart. Ik spreek over verzwageren. En niemand die mij ergens voor uit maakt. Dat is heel bijzonder ;).
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:45

Ja ik ken de tranen in zoverre zoals je omschrijft. Maar daar heb ik mij allang over heen gezet. Zoals afgewezen worden, na 2 jaar relatie en bijna getrouwd zijn geweest en dat je er achter komt dat je grote liefde al een half jaar met een ander gaat. Ja die pijn heb ik eens gekend. Maar vooralsnog blijf ik volhouden op dat huwelijk zoals God dit omschrijft. God sloot Zijn huwelijk op de berg Sinaï en Hij was wel trouw, maar Israël vond het veel mooier om achter de leer van bileam achter te gaan, zoals het verzwageren met andere volkeren. Ja, in onze tijd is het niet veranderd die toestand, ook in deze tijd word dat nog gedaan, je ziet het op de TV en overal. Terwijl God ons gewaarschuwd heeft geen verbonden te sluiten met hen. Maar gelukkig heeft Jezus die scheidbrief weg gedaan waardoor Zijn Volk de kans krijgt om terug te keren naar haar man, God de Vader. Maar goed, waar worden deze dingen nog gekend?
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 20:55

De liefde is niet gebaseerd op lief leuk en aardig, het is vooral gebaseerd op volharding en belofte. Ik ben zelf iemand die zich zeer richt op het oude verbond en dan pas op het nieuwe verbond. Jullie noemen het oude en nieuwe testament. Maar in feite gaat het gewoon om twee verbonden met hetzelfde volk in de Bijbel.

Wil je werkelijk weten wat een huwelijk en belofte inhoudt? Zie dan naar het huwelijk dat God toen op de Berg Sinaï had gesloten met Israël. Zie hoe God zich gedroeg toen Hij Israël een scheidbrief gaf na de dood van Salomo. Zou God na die scheidbrief ineens een nieuw volk(vrouw) verkiezen? Kerken zeggen van wel.

Maar de profeten uit de Bijbel zeggen van niet. Wie van de beiden spreekt hier dan de waarheid?

Is het daarom niet zo dat dat de reden is waarom er zoveel huwelijken stranden, omdat hun kennis over de ware betekenis van het huwelijk niet gericht is op de belofte van het Woord Gods? Ik heb 't tientallen keren mee gemaakt in mijn eigen familie hoe huwelijken kapot zijn gegaan, ik ken de situaties in die huwelijken, en nog steeds blijf ik volhouden: zij hadden de waarheid Gods niet met liefde aanvaard. Mensen willen nergens geen moeite en energie insteken. En als men ergens energie in wil steken dan moet het niet teveel energie zijn, zo denkt het grotendeels van ons volk.

Een huwelijk is het verbond dat je sluit met mekaar. Maar de vraag is: waarom is daar dan die verbond? Als er geen zonde of gebreken zou zijn dan was een verbond niet nodig geweest. Maar aangezien de wereld vol zonden zit, is het ook nodig bepaalde wetten en handhaven binnen een huwelijk te plaatsen, net zoals Genesis dit omschrijft over adam en eva. Wie zou over de vrouw gaan heersen? De man toch? Maar aangezien de meeste mannen, ja zelfs zogenoemde kerkelijke mannen, misbruik van die kennis maken, heersen ze niet meer, maar overheersen zij hun gezin. Heersen zoals in de Bijbel staat omschreven, heeft niks te maken met baasje spelen maar met besluiten nemen wanneer het er op aan komt. Maar mannen hebben de wijsheid niet meer volledig vanuit het Woord en zijn niet meer waarlijk vervuld met de Heilige Geest waardoor hun taak niet meer waarlijk verstaan word.

Priester zijn in het gezin betekend je verantwoording nemen over je gezin, en dat ontbreekt heel veel in onze samenleving. En deze dingen zorgen vervolgens weer voor feminisme waar de vrouw in eerste instantie eigenlijks ook niet om gevraagd hebben, maar het is gecreëerd omdat vele mannen hun taak als priester(hoofd) niet meer kennen in het gezin.

Zo kan ik veel meer dingen opnoemen, maar goed...

Een uniek gezin bestaat uit een priester dat heerst in liefde en blijdschap, die zijn verantwoordelijkheid kent over zijn gezin en zijn verantwoordelijkheid ook neemt. Een ware priester in het gezin groeit zijn gezin op onder de tuchtiging van de Heilige Geest, met een oprecht hart.

Laatst aangepast door
LAVERDE524
op zaterdag 10 november 2012, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 16:25
BerichtOnderwerp: De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...

Dit stuk dat ik geplaatst heb is een kort vertaalde stuk van een afrikaner boer, en ben er zeer zeker mee eens van wat hij heeft neergezet op facebook. Want het zijn de werken die je brengt via de vruchten van de Heilige Geest.

Maar iets anders wat me nogal opvalt. Hoe kan het dat die duizenden boeren van zuid afrika veel enthousiaster zijn dan de hollanders? Als ik de reacties lees, en niet alleen hier, maar ook op de wereldse community websites, dan zie ik weinig verschil. Ik vind het vreemd op zich waarom die afrikaner boeren veel liefelijker en vriendelijker zijn onder mekaar en de hollanders daarentegen doen en reageren hufterig naar mekaar toe. Hoe kan dat? Hoe meer ik de reacties hier lees hoe meer verstijfd ik sta van de reacties, vergeleken met wat ik altijd van mijn boerenvolk van zuid afrika hoor. Ik krijg gewoon kriebels en angst van mijn eigen hollandse volksgenoten.

Onze goede vriend en voorganger uit België zei me gisteren nog; we kunnen nog beter verhuizen naar zuid afrika toe, daar is het beter te vertoeven onder onze volksgenoten daar dan hier. Het is omdat ik het geld er niet voor heb voor emigratie, maar anders...? Ik sta echt verbaasd te kijken naar de reacties van iedereen hier, en net zoals onze belgische voorganger zei; dat is juist die hufterigheid dat onder het hollandse volk maar ook onder het belgische volk leeft. Hoe kan het dat die afrikaner boeren veel vriendelijker en liefelijker zijn onder mekaar? Dat is me toch een vraag wat ik me steeds meer afvraag. En dat iemand probeert te beweren dat ik eenzaam ben, dat is me toch een woordenzin dat niet helemaal waar is. Ik ben het alleen zijn allang gewend geraakt waardoor ik daarin niet beter weet dan dat. Dus dat ik eenzaam ben klopt niet helemaal, want ik ben dat niet. Ja in geloofs opzichte dan voel ik me wel eenzaam. Maar wij zijn bijwoners en vreemdelingen op deze aardbol toch? Dat is heel normaal.

Maar goed, ik heb de toestand nu onder het hollandse volk nu van 2 kanten bekeken, het gelovige deel van het hollandse volk en het ongelovige deel en ik ervaar in beiden geen verschil, en dat is een verschil ten opzichte van het afrikaanse boerenvolk, want daar ervaar ik totaal geen hufterigheid, als ze ergens niet mee eens zijn zeggen ze het gewoon maar niet op een hufterige manier. Maar goed, ik heb mijn onderzoek hierin ook weer afgerond. Deze aanmelding op CM was meer een onderzoek dat ik doe om te zien hoe het gesteld is met het gelovige deel van het hollandse volk.

Moge de Here van Israël een ieder zegenen hier.

Vriendelijke groet,

Kapitein SJ. van der Naalt - EEK
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 22:21
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Mijn slechtste moment van vandaag is dat ik om half 7 alweer moest opstaan, hihihi :-D
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 19:52

Nee beste visser.

Want in het duizendjarig rijk zullen al de wetten van Mozes en de profeten hersteld worden. Jezus heeft de wet bekrachtigd niet ontkracht. Maar door de Heilige Geest met de vruchten dat wij voortbrengen daarin hebben wij in Jezus, samen met Jezus de wet volbracht, want wij zijn immers met Hem gestorven? Maar goed....
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 19:17

Hihihihihihi, pure enthousiasme denk ik. Ja ik zal er om denken vriend. Dank u mijn vriend.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 19:08

De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde Adamiet/Israëliet. Degenen die nog niet bekeerd zijn hebben de wet niet in hun hart maar is enkel nog geschreven op een stuk papier.

Ezechiël 36:27 "Mijn Geest zal Ik in uw binnenste geven en maken, dat gij naar mijn inzettingen wandelt en naarstig mijn verordeningen onderhoudt."

Jesaja 51:7 "Hoort naar Mij, gij die de gerechtigheid kent, gij volk, in welks hart mijn wet is. Vreest niet voor de smaad van stervelingen, wordt niet verschrikt vanwege hun beschimpingen."

2 Corinthiërs 3:2-3 "Onze brief zijt gij, geschreven in onze harten, kenbaar en leesbaar voor alle mensen(adamieten), daar gij toont een brief van Christus te zijn, door onze dienst opgesteld, niet met inkt geschreven, maar met de Geest van de levende God, niet op tafelen van steen, maar op tafelen van vlees in de harten."

Romeinen 2:13-15 "want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen,"

Zodra de Here, onze God van YIsraël ons de wet/woorden in ons harten heeft geschreven zal de Heilige Geest ons leiden door elke waarheid dat gesproken is, door Mozes, de profeten en apostelen, en dit tot de dag wanneer we samen met de Here zullen zijn, want dan pas zullen we alwetend zijn/worden.

Efeziërs 5:9 "want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid"

Galaten 5:22-23 "Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Tegen zodanige mensen is de wet niet."

Dus wanneer wij de vruchten van de Heilige Geest uitdragen en ook doen, hebben wij al reeds de wet vervuld. En let wel; wij moeten zelf wel de vruchten produceren, ze komen ons niet aanwaaien. En daarvoor is doorzettingsvermogen en sterke wil nodig.

1 Johannes 5:3 "Want dit is de liefde Gods, dat wij zijn geboden bewaren. En zijn geboden zijn niet zwaar"
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 18:27
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))

Nee daar was het niet zo op gebaseerd van wat ik bedoel Knipoog smiley. Ik bedoel meer in het algemeen dat mensen in het algemeen al niks vinden ellen lange stukken te lezen, vooral als het met Gods Heilige Woord te maken heeft. Al ben ik geen boeklezer, ik bestudeer zo ontzettend graag de Bijbel, er zijn zoveel bijzondere dingen erover te vertellen, alleen kost het ellen lange studies en stukken om het te kunnen uitleggen.

Als mensen mijn geschreven stukken te lang of niks vinden, maakt mij niet zoveel uit op zich. Waar het mij meer om ging is dat mensen in het algemeen gezien steeds gemakzuchtiger zijn geworden, qua het bestuderen van de Bijbel. Dat is wat ik er mee probeer te zeggen, en ik zag dat stukje over dat er mensen zijn die mijn stukken ellen lang vinden, een goed voorbeeld om dat als een stukje voorbeeld te laten zien over hoe het zit in het algemene... Maar goed, dat was mijn doel op zich. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:43
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))

heheheehhe Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt oke. is goed :-D
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 5 van 6