ChristianMatch

Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:19
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg

MARIO216 schreef:
De server is weer zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley

Hoe weet je dat het de server zo traag is???

Dan zou het bij mij ook zo zijn terwijl dat niet het geval is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 21:14
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

Gevoel Geloof

Gevoel zegt: Kijk eens om je heen ----->Jezus zegt: Zie op Mij
Gevoel zegt: Hier kom je nooit uit ------>Jezus zegt: Ik maak je vrij
Gevoel zegt: Je struikelt telkens weer ----->Jezus zegt: Ik hou je vast
Gevoel zegt: Je hebt ook zoveel zorgen ----->Jezus zegt: Geef Mij dan je last
Gevoel zegt: Jij schiet altijd te kort ----- >Jezus zegt: In Mij ben je volmaakt
Gevoel zegt: Je woorden zijn zonder kracht ----->Jezus zegt: Ik ben het die harten raakt
Gevoel zegt: Jij kan allen maar huilen ----->Jezus zegt: Verblijdt je ten alle tijden
Gevoel zegt: Trek maar een muur op ----->Jezus zegt: Niets kan je van Mij liefde scheiden
Gevoel zegt: Je bent onzeker en angstig ------>Jezus zegt: Vrees niet je bent van Mij
Gevoel zegt: De mensen mogen mij niet ------>Jezus zegt: Ik ben voor jou ,wie zal tegen je zijn
Gevoel zegt: Je bent zo minderwaardig ------>Jezus zegt: Je bent kostbaar in Mijn ogen
Gevoel zegt: Ga maar heel diep gebukt ------>Jezus zegt: Heft je hooft omhoog
Gevoel zegt: Jij bent zo zwak ----->Jezus zegt: Zo openbaar je Mijn kracht
Gevoel zegt: Hoe kun je nu volhouden ----->Jezus zegt: Als je Mij maar verwacht
Gevoel zegt: Je hebt weer te weinig gebeden ------>Jezus zegt: Slaap nu maar, Rust maar in mijn vrede

laat als je zwak bent, opzien naar onze Heiland en vragen en bidden en smeken in tijden van verzoeking en verleiding en zwakte. Here Jezus sta mij bij en weet Hij is bij je tot in eeuwigheid.
Amen.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 26 mei 2010, 21:16
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 20:55
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

WILLEMIJN232 schreef:
Beetje een gewetensvraag.........ik vind dat het niet hoort maar ik doe het wel altijd....... Knipoog smiley

Doe ik ook meestal, gek het smaakt dan ook beter.
Het zal wel tussen de oren liggen bij mij, maar daar zit alleen zaagsel en klink hol. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 20:42

CHATULIEM619 schreef:
Scheiden is een persoonlijk en pijnlijk proces, dat ben ik volledig met je eens. En net zoals jij geloof ik in totale vergeving. Maar dat geloof ik niet op basis van mijn gevoel, maar veel meer op basis van de bijbel. Vergeving is voor iedereen, dus ook voor jou en voor mij.

Iemand die de basis van het Woord van God in zich heeft, daar spreekt het gevoel hetzelfde in.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 20:19

WILLEMIJN232 schreef:
Verraste, verbaasde smiley (en dit kon ik niet laten)

Dan zegt Paulus dan is het niet goed om alleen te zijn. Clown smiley

Co 7:9 Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 26 mei 2010, 20:21
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:46

CHATULIEM619 schreef:
Paulus begint met de stelling dat weduwen niet te jong moeten zijn. Als mensen gescheiden zijn buiten hun schuld om, hebben ze m.i. dezelfde status, ongetrouwd zonder partner. Hij waarschuwt voor de verleidingen die daarbij kunnen ontstaan en adviseert daarom dat ze weer opnieuw gaan trouwen.

Jij vergelijkt "weduwe en gescheiden" zijn als hetzelfde.
Daar ben ik dus niet mee eens.
Het verbond zegt "tot dat de dood ons scheidt". Dat is heel iets anders dan zelf het vebond verbreken, ook al geef je eraan toe.

We mogen niet zelf erop aanvullen dat wat er staat beschreven.

Rev 22:18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn.
Rev 22:19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.
Rev 22:20 Die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom haastiglijk. Amen. Ja, kom, Heere Jezus!
Rev 22:21 De genade van onzen Heere Jezus Christus zij met u allen. Amen.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 26 mei 2010, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:38

CHATULIEM619 schreef:
Alleenstaanden kunnen uit verveling gaan roddelen en zich gaan bemoeien met andere mensen. Ze hebben nl. geen ander om voor te zorgen.

Vreemde uitspraak van jou Chat.

Hiermee verklaar jij dat "alleenstaanden" de schuldigen zijn van roddelpraat??? Smiley die vol vragen zit

Heb je onder stroom gestaan ofzo?
Ik ken talloze personen welke alleenstaand zijn, die heel goed weten en doen om voor een ander te zorgen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:21

CHATULIEM619 schreef:
Hier zie je enkele verleidingen waar Paulus voor waarschuwt bij alleenstaande {vrouwen}. Alleenstaanden kunnen door hun hartstocht naar liefde en genegenheid van Christus vervreemd worden.
Alleenstaanden kunnen uit verveling gaan roddelen en zich gaan bemoeien met andere mensen. Ze hebben nl. geen ander om voor te zorgen.

Chat het gaat om de weduwen lees goed. Je gaat naar mijn inziens te ver.

5:1 Bestraf een ouden man niet hardelijk, maar vermaan hem als een vader; de jonge als broeders;
1Ti 5:2 De oude vrouwen als moeders; de jonge als zusters, in alle reinheid.
1Ti 5:3 Eer de weduwen, die waarlijk weduwen zijn. 1Ti 5:4 Maar zo enige weduwe kinderen heeft, of kindskinderen, dat die leren eerst aan hun eigen huis godzaligheid oefenen, en den voorouderen wedervergelding doen; want dat is goed en aangenaam voor God.
1Ti 5:5 Die nu waarlijk weduwe is, en alleen gelaten, die hoopt op God, en blijft in smekingen en gebeden nacht en dag.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 16:46

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat er een stuk zelfreflectie is bij iedereen die scheidt. Alleen vind ik dat niet uit de verf komen in de bijdrages hier op het forum. En die kanttekening wilde ik gewoon plaatsen. Er lijkt niemand hier vreemd gegaan te zijn in het huwelijk. Er lijkt niemand hier de ander gemanipuleerd te hebben. Er is niemand, die door zijn/haar verslaving gescheiden is. Kortom, er is niemand hier op het forum die zegt: door mijn schuld ben ik gescheiden. En eerlijk gezegd vind ik dat niet geloofwaardig.

Deels ben ik ermee eens dat het niet genoemd wordt hier in de forum.
Maar dat wil niet zeggen dat diegene welke wel reageren dat aan de orde is.

Zelf heb ik ervaren hier op CM,vorig jaar, dat er wel degelijk overspel van persoon zelf in kwestie kan zijn, die gescheiden was, daar sprake van was. En dat ook onder "christelijke noemer" alsof alles maar kan en onder (grace) genade valt.
Zo werkt het natuurlijk niet daar ben ik met je eens.

Ik vind een ieder beproeve zichzelf hierin. Dat hoeft niet op een forum persoonlijk door iemand gezegd te worden.
Ook heeft niemand verantwoordelijkheid af te leggen naar iemand anders.
Het is een persoonlijke verantwoording welke een ieder aflegd naar zijn God.

Zelfreflectie:
Bekijkt het eigen handelen en de eigen kwaliteiten kritisch.

Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 26 mei 2010, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 15:34
BerichtOnderwerp: 31-12-2002 / 31-12-2009

BEERTJE618 schreef:
Lieve mam,

Hoe is het daarboven?
De tijd gaat zo snel het is bijna niet te geloven.
Het is alweer bijna 7 jaar geleden
Dat je van ons ben weg gegleden.

Er zijn echt zoveel dingen die ik je wil vertellen,
Maar helaas, wij kunnen niet zomaar even bellen.
Het gaat goed met ons mam.
We maken er met z’n alle wat van.

Niels is nog steeds vrijgezel
Maar die red het wel…
Hij heeft het goed naar zijn zin op z’n werk
En hij is van binnen erg sterk…

Cindy is heel erg gelukkig met Maurits haar vriend
En dat heeft ze echt wel verdiend.
Ze zit weer vol goede moed
En ook op school doet ze het super goed!

Melvin is alweer 13 jaar.
En op de basisschool is hij klaar.
Hij gaat nu alweer een tijdje naar de grote school
Hij heeft het naar zijn zin en heeft er erg veel lol.

Mam, met mij gaat het ook weer helemaal de goede kant op.
Ik zit nu alweer ruim een jaar in Almere en voel me helemaal top!
Heb hier echt me rust gevonden
En dat heelt echt veel wonden.

René en ik, wij zijn echt een super stel
Ja mam, wij redden het echt wel.
We gaan samen naar de kerk
Mam, dit is echt Gods werk.

God geeft me echt een warm gevoel
Ik heb in mijn leven weer een doel.
Mam, ik mis je echt dag en nacht
Maar ik weet zeker dat je daarboven op me wacht!

Mam, ik hou van jou!

Liefs xxx
Je oudste dochter.

Dit herken ik woord voor woord van mijn dochter die vorig jaar op 15 jarige leeftijd haar moeder heeft verloren.
Fijn dat je dit zo kunt verwoorden, het spreekt mijn hart aan.
De liefde tussen moeder en dochter.

Shalom.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 14:30

Laat ik ook iets vanuit mijn leven iets erover zeggen.

Ik ben weduwnaar geworden, dat inhoud dat mijn huwelijk "tot de dood ons scheid" heeft plaats gevonden. Hierdoor ben ik een vrije man geworden, bijbels gezien.

In deze huwelijk heb wij ook hoogte punten en diepte punten gehad. Zelfs zover dat ik ook op het punt stond en gedachten heb gehad om te willen scheiden van mijn vrouw.
Ik zelf ging juist in die periodes naar God toe om naar zijn waarden te vragen en hulp te vragen om toch door te kunnen gaan.
Dat kan ook zolang Gods liefde aanwezig is in een huwelijk en/of een relatie want God is liefde!

Maar nu ik een vrije man ben, wat betekend het voor mij (bijbels) om met scheiden vrouw een relatie aan te gaan?
Bijbels gezien behoort deze "vrouw" nog tot de man vanwaar zij gescheiden is?

Dit was voor mij een heel moeilijk punt. Maar juist door de waarden van God te onderzoeken en te leren kennen, begrijp ik de normen die in de bijbel staan. Hierdoor weet ik nu zelf welke weg ik in kan slaan met relatie met een zgn "gescheiden" vrouw.

We kunnen vele discusie voeren hierover maar waar het omgaat is, LUISTER NAAR GOD wat Hij in ieders leven wil zeggen persoonlijk. Betrek Hem in alle situatie`s en Hij geeft antwoord.

Psalm 119:9 - Waarmede zal de jongeling zijn pad rein bewaren? Als hij dat houdt naar uw woord.

Psalm 119:11 - Ik berg uw woord in mijn hart, opdat ik tegen U niet zondige.(zie ook Psalm 17:4)

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 26 mei 2010, 14:49
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 14:04

HANNAH810 schreef:

dit zou dan dus betekenen, dat je wel op twee locaties woont, maar toch levenslang aan de verlatende man of vrouw trouw verschuldigd zou blijven.
dit serieus zo gevoeld, omdat je deze tekst ook kunt vertalen met "niet in slavenij gehouden".
zelf redeneerde ik dus precies zoals jij, laat dat duidelijk zijn!

Precies Hannah, dat is wat jou siert!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 13:07

Wanneer God het huwelijk had ingesteld, maakte hij duidelijk dat het huwelijks verbond permanent behoort te zijn.
Gen 2:24 - Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn.
God veroordeelde de istrealieten voor de zonde van echtscheiding
Mat 2:13-16.

God haat de scheiding
Mal 2:16 - Want Ik haat de echtscheiding, zegt de HERE, de God van Israël, en dat men zijn gewaad met geweldpleging overdekt, zegt de HERE der heerscharen. Daarom, weest op uw hoede voor uw hartstocht en weest niet ontrouw.
Jezus zegt, "Geen scheiding behalve in omstandigheden van overspel.
Mat 5:31-32 - Er is ook gezegd: Al wie zijn vrouw wegzendt, moet haar een scheidbrief geven.
32 Maar Ik zeg u: Een ieder, die zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan ontucht, maakt, dat er echtbreuk met haar gepleegd wordt; en al wie een weggezondene trouwt, pleegt echtbreuk.
Mat 19:3-9
Mat 19:4-6 Hij antwoordde en zeide: Hebt gij niet gelezen, dat de Schepper hen van den beginne als man en vrouw heeft gemaakt?
5 En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn.
6 Zo zijn zij niet meer twee, maar één vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Man en vrouw zijn aan elkander gebonden totdat de dood hun scheidt.
Rom 7:1-3 - Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft?
2 Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond.
3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft.
6. De wet van Mozes spreekt over een echtscheidingsbrief
Deut 24:1-4

Een gelovige mag niet een echtscheidingsproces opstarten tegenover een ongelovige partner.
1 Kor 7:10-16
Als de ongelovige partner witl scheiden, dan mag hij of zij dit doen.
1 Kor 7:15 - Maar indien de ongelovige haar verlaat, laat hij haar verlaten. De broeder of zuster is in dit geval niet gebonden; tot vrede heeft God u geroepen.

De gelovige partner moet altijd proberen om problemen op te lossen, wanneer deze zich aandoen
Rom 12:18 - Houdt zo mogelijk, voor zover het van je afhangt, vrede met alle mensen.
Mat 5:23-24 - Wanneer gij dan uw gave brengt naar het altaar en u daar herinnert, dat uw broeder iets tegen u heeft, laat uw gave daar, vóór het altaar, en ga eerst heen, verzoen u met uw broeder en kom en offer daarna uw gave.
Mat 18:15-18 - Indien uw broeder zondigt, ga heen, bestraf hem onder vier ogen.
Indien hij naar u luistert, hebt gij uw broeder gewonnen. Indien hij niet luistert, neem dan nog een of twee met u mede, opdat op de verklaring van twee getuigen of van drie elke zaak vaststa. Indien hij naar hen niet luistert, zeg het dan aan de gemeente.
Indien hij naar de gemeente niet luistert, dan zij hij u als de heiden en de tollenaar.

Voorwaar, Ik zeg u, al wat gij op aarde bindt, zal gebonden zijn in de hemel, en al wat gij op aarde ontbindt, zal ontbonden zijn in de hemel.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 02:49

TESSYBEAR731 schreef:
MARIEKE897 SCHREEF:

Maar wat bij mij vooral is blijven hangen is het gevoel van schaamte...het gevoel dat ik gefaald had.

Ik zelf zie het niet zo dat bij een scheiding dat iemand faald.
Ik denk zelf dat het om "niet kunnen halen" in een huwelijk gaat.

Juist door te denken dat je gefaald hebt, geeft het een schuldgevoel als gevolg.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:50
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

CHATULIEM619 schreef:
Marieke, Hannah en Tess. Allereerst werkt het natuurlijk wel als concurrentie. Je biedt nl. iets aan wat naast de activiteit van CM plaatsvindt, met een concurrerende prijs....Ik denk dat veel mensen nu denken, ik kan het geld mooi besparen en laat die dag maar zitten...

Ten tweede heb ik het gevoel, dat dit enorm dwangmatig gaat werken. Voor jullie zelf en voor de anderen. Het is niet meer, dat jullie een picknick willen, het gaat er meer om dat je een picknick moet organiseren. En als diverse mensen jullie erop wijzen, dat dat ook op een andere manier kan, nl. in overleg en rekening houdend met elkaar, gaan jullie daar heel dwars tegenin. Ik ben bang dat dit op deze manier een emotioneel heel ongezonde zaak aan het worden is. Maar of jullie hiervoor open staan vraag ik me af.

Weet je CHAT, wat ik zo mooi vindt aan "kinderen van God"?
Ze kunnen met niks iets kostbaars organiseren en gezellig maken.
Daar kun je iets van leren, tevens het "evangelie is om niks".
Geld speelt geen rol, het gaat om de manier van ontmoeting dat is verschillend per persoon. Een ieder kan daar zelf zijn keuzes in maken met alle respect. Lachende smiley

Jewels:
http://www.youtube.com/watch?v=UmSbC17u4-s&feature=related

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 25 mei 2010, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 21:22

DIKKIE717 schreef:
picknicken op de hei;.
er is veel aandacht voor de picknick op het forum.
het hield mij ook een beetje bezig, en ik had ook zo mijn gedachte er over
ik denk wat een zielig gebeuren toch allemaal,
gescheiden vaders en moeders met kinderen ook singles er tussen, trek men d.v. zaterdag richting de hei, een ieder met zijn ziel onder de arm en zijn iegen verhaal,en dat alles om de zonde wil, om de zonde even op de achtergrond te drukken.
ik denk dat het beter geweest had, om de binnen kamer op te zoeken,
dan zou de HEERE nog wonderen kunnen doen.
het volk van israel, die gingen op de hoogten rooken, om alle ellende voor even te vergeten, maar het was een gruwel in de ogen van de HEERE
HEERE bekeerd gij mij, want dan zal ik bekeerd zijn.
niet die bekeeringkies van ons,is een walg voor de HEERE, stinkt in zijn neusgaten.

bij deze;..

ben je in aanraking geweest met 10000 volt of meer. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 22:03
BerichtOnderwerp: Vrije vertaling van het Joodse Kaddiesj

ZINGA672 schreef:
Het bijzondere van dit Joodse gebed is dat het vooral bij droevige gebeurtenissen (zoals begrafenissen) wordt voorgedragen. Als een getuigenis dat God ook bij moeilijke tijden geprezen moet worden. Wat er ook in je leven gebeurt: Hij is en blijft groot, almachtig, liefdevol en altijd dezelfde. Persoonlijk vind ik het een prachtig gebed om vaak te bidden!
(Ps; ik heb het gevonden op internet; als iemand een betere vertaling weet dan hoor ik het graag!)

Laat de grootheid en heiligheid van Zijn grote Naam vermeld worden
in de wereld die Hij geschapen heeft, volgens Zijn wil
en moge Hij Zijn koningschap vestigen tijdens uw leven
en tijdens het leven van heel het Huis Jisraël, spoedig en binnenkort.
Zegt nu :Amen.
Moge Zijn grote Naam geprezen zijn in alle eeuwigheid.
Moge geprezen, met hulde, roem en hoogachting vermeld,
verheven, verheerlijkt en met extatische lof bezongen worden,
de Naam van de Heilige, die geprezen is, boven alle uitingen van prijzen,
gezang, hulde en troost, die er in de wereld geuit worden.
Zegt nu: Amen.
Moge er vrede uit de hemel komen en leven,
voor ons en voor heel Jisraël.
Die vrede sticht in Zijn hoge sferen moge ook vrede brengen
voor ons en voor heel Jisraël.

Hier kan ik alleen maar AMEN op zeggen!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 18:22

ANITA324 schreef:
Is goed Hanna, Welke met rozijnen of zonder rozijnen?

Liefs,

Als het onderweg maar niet op raakt. Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=3T2bZ1SHBIo&feature=player_embedded

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 18 mei 2010, 18:50
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 02:13
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest

MAR907 schreef:
Toch geloof ik dat zonder de naam "van de vader en de zoon en de heilige Geest"
Gedoopt kan worden door de Here Jezus. Hij zegt niet dat het een voorwaarde is om onder die noemer gedoopt te worden. In mijn ogen is die noemer een "katholisme"

Matt. 28:19 is overduidelijk niet correct als het over 'een doop in 3 namen' gaat, omdat:

- er maar 2 namen zijn, namelijk die van Jezus (Yeshua) en die van GOD (JHWH)
- de Bijbel aangeeft dat er slechts in één naam redding voor ons is (Hand 4:12); in naam van Jezus (Yeshua).
- geschiedschrijver Eusebius melding maakt van matt 28:19 zonder het bestaan van het '3-namen-doopgedeelte'. Een aantal eeuwen later ten tijde van de Nicea-geloofsbelijdenis (3-ene-kerkgod) verschijnt (oa in Codex Vaticanus) 'opeens' de aanvulling met een doop in 3-namen; kennelijk behorende bij die 3-ene-kerkgeloofsbelijdenis...

Kortom: bijbels geloof in 1 GOD én 1 Heer behoeft beslist geen bekrachtiging in 3 namen; slechts de naam van Yeshua (Jezus) is voldoende; tot eer en Zegen van GOD!

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 14 mei 2010, 02:13
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 19:45
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

HANNAH810 schreef:
grut, jos;
wat kunnen mensen toch een verschillend godsbeeld hebben!
ik heb een God die niet veroordelend is ingesteld, maar genade biedt.
het enige dat Hij van ons als mensen vraagt, is om te vertrouwen op Zijn Woord.
de voorwaardelijke liefde die je noemt, heeft God niet, want Hij had ons al lief toen wij nog vijanden van Hem waren.....
de enige reden dat Hij mensen af moet wijzen, zodat zij verloren gaan, is wanneer zij Zijn liefde blijven vertrappen, jaar in jaar uit.
Hij weet hoe ons lichaam werkt, en geeft daar ook aanwijzingen voor, zodat je de gaven die we als mensen van Hem ontvangen, ook op de juiste manier zou gebruiken, en daar gelukkiger van worden.
ik hoop dat je onze God inmiddels ook anders hebt leren kennen!!
ik kan drie keer niets met je bericht, als ik eerlijk ben.

Ik sta hierin naast Hannah,

Inderdaad heeft iedereen zijn eigen "godsbeeld". De God die alles geschapen heeft is een God van genade al voor de dat alles geschapen werd.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 18:59
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens

JONATHAN890 schreef:
en?? wat is het antwoord dan?

Ik had gedacht dat jij de bijbel wel zou kennen!
Zoekt en gij zult vinden.!!!!

Anders val ik weer in een disccussie. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 18:40
BerichtOnderwerp: "Gevoelens gedreven christenen "

Gedreven zijn als een ware "christen" is gebasserd op hetgeen dat God (de schepeer) voelt en zegt, in plaats jezelf. Zijn gedachten is waar het omgaat.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 13 mei 2010, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 18:32
BerichtOnderwerp: "Gevoelens gedreven christenen "

[quote=ANITA324][color=8B0000]“Gevoelens gedreven” christenen

Joel Osteen doet mensen zich goed voelen bij wat hij brengt. Met zijn boodschap “hope and change” deed Barack Obama hetzelfde tijdens zijn verkiezingscampagne, en werd president van de Verenigde Staten. Dit is de manier van doen in de hedendaagse cultuur, en ik vrees dat dit ook de manier van doen is geworden van cultuur-gedreven christenen die zijn opgegaan in de hedendaagse manier van kerk houden. Veel christenen bepalen het goed of fout zijn van iets op basis van hoe zij zich daarbij voelen.

Volledig mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 16:57
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens

JEANFRITS816 schreef:
wat denken jullie hierover? is het gewoon onzin of zouden het duivels zijn die ons willen misleiden. Je hoort steeds meer over dat soort dingen. en ufos enzo. Ik ben benieuwd.

Onderzoek de bijbel dan heb je het antwoord.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 16:52
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

JONATHAN890 schreef:
IK WIL NU WEL EENS ZOMER........

AL DIE BANDS DIE ZINGEN OVER DAT DE REGEN MAG KOMEN.....
willen jullie daar mee ophouden

Delirious
</span>">http://www.youtube.com/watch?v=bjzpKeJgY_s&feature=player_embedded<span style="font-size: 12][/size]

Michael W. Smith
http://www.youtube.com/watch?v=OTP-e40i5Tw&fmt=22&annotation_id=annotation_967058&feature=iv

http://www.youtube.com/watch?v=0eOWf8vfZJY

Is dat de regen van God met haar muziekale agressie?
Ik geloof het niet.
Ene de achtergrond van Michael W. Smith is ook iets om over na te denken.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 13 mei 2010, 16:55
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 16:46
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest

HENK710 schreef:
En wat heeft dit met de doop in de Geest te maken? Dit is de uitstorting van de Geest tijdens het Pinksterfeest. Waarom zou dit meteen moeten staan voor iets wat zich nog steeds voordoet? Ja, we kunnen sindsdien allen deel krijgen aan Zijn Geest. Daar staat in mijn ogen deze ene gebeurtenis voor!

Daar mogen we in delen als we gedoopt worden in de Naam van de Vader, de Zoon en de Geest. Want gedoopt worden in Hun Naam betekent deel mogen krijgen aan Hun betekenis voor ons leven:
  1. zorg
  2. redding
  3. vernieuwing

Toch geloof ik dat zonder de naam "van de vader en de zoon en de heilige Geest"
Gedoopt kan worden door de Here Jezus. Hij zegt niet dat het een voorwaarde is om onder die noemer gedoopt te worden. In mijn ogen is die noemer een "katholisme"

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 13 mei 2010, 18:34
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 16:39
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

Mijn (GOD) genade is u genoeg; want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht. Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone.

KJV: My grace is sufficient for thee: for my strength is made perfect in weakness.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 13 mei 2010, 16:40
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 16:36
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

HENK710 schreef:
Vergeven is inderdaad iets wat wel bij jezelf begint. Niet voor niets is de bede in het 'Onze Vader' "vergeef ons onze schulden, zoals ook wij aan anderen vergeven". Vergeving ontvangen en vergeving uitdelen zijn aan elkaar verbonden. Dat is wel iets waar we ons terdege bewust van moeten zijn. Dit voorkomt in mijn ogen ook het al te zwaar veroordelen van andere mensen om bepaalde gedragingen/uitlatingen...

Precies Henk.

Vergeving tonen naar de schepper staat boven allles!!!
De rest wordt je dan gegeven door Hem.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 13 mei 2010, 16:37
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 16:19
BerichtOnderwerp: Hemelvaart Vreemd?

Op Hemelvaartsdag (Latijn: Ascensionis Domini) vieren christenen dat Jezus Christus naar de hemel is opgestegen, de veertigste dag van zijn opstanding.

Hoe komt het dat de "goede vrijdag" de dag is dat Jezus gestrorven is in de christendom.? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Dat was toch vrijdag?

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 13 mei 2010, 16:21
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 22:06
BerichtOnderwerp: Henk710 & Robbedoes873

HENK710 schreef:
U2

Ware liefde is als een ring
een ring heeft geen einde.

Ik wens jou en je toekomstige vrouw vrijdag een onvergetelijke dag toe en geniet………….want voor je weet is de dag voorbij.

shalom.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 ... 47 Volgende
Pagina 37 van 47