ChristianMatch

Forum

Hemelvaart Vreemd?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 16:19

Op Hemelvaartsdag (Latijn: Ascensionis Domini) vieren christenen dat Jezus Christus naar de hemel is opgestegen, de veertigste dag van zijn opstanding.

Hoe komt het dat de "goede vrijdag" de dag is dat Jezus gestrorven is in de christendom.? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Dat was toch vrijdag?

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 13 mei 2010, 16:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 21:52

Kun je je vraag misschien wat verhelderen, Mar? Het staat er nu een beetje warrig. Je begint met een opmerking over Hemelvaart, vraagt vervolgens waarom goede vrijdag de dag was dat Jezus gestorven is en vraagt dan ineens of dat op vrijdag was....ik ben het draadje even kwijt... Knipoog smiley

Nog eens lezend begint er iets te dagen ivm de dagentelling, aangezien je bij de opmerking over Hemelvaartsdag noemt dat het 40 dagen vanaf Zijn opstanding is. Als je vanaf de zondag van Pasen gaat tellen, kom je met die 40e dag uit op de donderdag. Ik denk dat je bij jouw telling uitgegaan bent van de telling vanaf de eerste dag na Pasen...en ja, dan kom je niet helemaal goed uit... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 13 mei 2010, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 23:38

HENK710 schreef:
Kun je je vraag misschien wat verhelderen, Mar? Het staat er nu een beetje warrig. Je begint met een opmerking over Hemelvaart, vraagt vervolgens waarom goede vrijdag de dag was dat Jezus gestorven is en vraagt dan ineens of dat op vrijdag was....ik ben het draadje even kwijt... Knipoog smiley

Nog eens lezend begint er iets te dagen ivm de dagentelling, aangezien je bij de opmerking over Hemelvaartsdag noemt dat het 40 dagen vanaf Zijn opstanding is. Als je vanaf de zondag van Pasen gaat tellen, kom je met die 40e dag uit op de donderdag. Ik denk dat je bij jouw telling uitgegaan bent van de telling vanaf de eerste dag na Pasen...en ja, dan kom je niet helemaal goed uit... Knipoog smiley

die telsom had ik vanmiddag ook al gemaakt, maar vind t een punt waar ik mij niet druk om maak, geen waarde heeft dat voor mij.
Ben niet van de details..maar van t gevoel en wat God voor mij en in mij betekent
Ik zie zoveel dingen in de bijbel die mekaar tegenspreken, maar wat zegt dat dan??? niets voor mij....want Zijn liefde en aanwezigheid ervaar ik toch
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 23:48

JONATHAN890 schreef:
die telsom had ik vanmiddag ook al gemaakt, maar vind t een punt waar ik mij niet druk om maak, geen waarde heeft dat voor mij.
Ben niet van de details..maar van t gevoel en wat God voor mij en in mij betekent
Ik zie zoveel dingen in de bijbel die mekaar tegenspreken, maar wat zegt dat dan??? niets voor mij....want Zijn liefde en aanwezigheid ervaar ik toch

't Staat gewoon in de bijbel: Handelingen 1:3
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1