Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 september 2010, 23:54
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | allemaal bedankt voor de gezelligheid; we gaan eens nadenken over een andersoortig uitje........ als iemand tips heeft, in t midden van t land, en met een laag kostenplaatje, dan houd ik me aanbevolen voor tips.........
overigens; naast alle (kinder-)kledingstukken die aan flarden zijn gescheurd, zijn er ook wat gevonden voorwerpen; - plastic bakje - aardappelmesje - plaid
en nog iets; heeft iemand in zn tas misschien het knuffeltje van luky luke gevonden?? het zou erg fijn zijn, als hij deze weer terug heeft!!
dus mocht je iets missen, dan weet je waar je je eigendommen terug kan vinden.... mocht je een knuffel overhebben, dan kun je dit misschien even aan johanneke, leo of mij doorgeven?
we hebben qua weer veel geluk gehad, en er kwamen zelfs meer mensen dan op de lijst vermeld stonden; maar het grootste aplaus is wel voor leo571 en johanneke817, die met hun 7-tallige kinderschare even bij kwamen kletsen; ik heb echt enorm genoten van alle gezelligheid...... ennehhh......misschien tot later!!!
hannah |
Ik wil ook iedereen bedanken die het heeft mogelijk gemaakt deze picknick te houden... (Hannah... ...) ik vond het een erg leuke dag... en gelukkig heeft het ook op de terugweg niet veel geregend... was goed te doen al fietsend... met dank aan Sofie die voor mij de spullen mee terug nam... (dat fietst een stuk lichter... ) Zal dat ff afkicken worden van de winter...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 25 september 2010, 23:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:49
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat moment begon gisteravond al..........baby heeft zich maar weer omgedraait, dwars ligt blijkbaar toch lekkerder dan op zn kop |
Ach Annette, ik was zelf ook 1 die in een stuitligging lag en ben er ook heelhuids uitgekomen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:34
Onderwerp: oordeel
|
|
|
LOES550 schreef: | Begrijp precies wat je bedoelt. Mijn moeder heeft ons altijd geleerd: blijven lachen! Maar voor mij moet daar nu verandering in komen. Je hoeft niet altijd te blijven lachen. Wat iemand in de kerk een keer tegen mij zei op mijn antwoord: t gaat goed hoor. "maar hoe gaat t nu écht met je?" Ik hoop dat ik er na de begeleiding die ik krijg, er weer achter kom wie ik nu werkelijk ook al weer was. |
Hoi Loes, Ik worstel er ook wel eens mee, wat ik nou moet zeggen als iemand aan me vraagt hoe het met me gaat. Antwoord ik naar degenes verwachting ? of zal ik vertellen hoe het nou echt met me gaat... maar als ik voor dat laatste kies, in hoeverre is iemand daar op voorbereid...? immers er zijn bijv. ook mensen die in alle haast zeggen,: "hee hoe gaat het met je ?" en vervolgens als je net begint om de vraag eerlijk te beantwoorden er gelijk achteraan roepen: "sorry, moet de trein halen..."
Ik moet bekennen dat ik daarom maar meestal het standaard antwoord geef... pas als mensen doorvragen komt er het antwoord vanuit mijn hart. Zelf zou ik het liefst altijd eerlijk willen antwoorden, maar vanuit de ander gezien denk ik dat het niet altijd de beste oplossing is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:25
Onderwerp: oordeel
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Gedeeltelijk mee eens Carin! helaas gebeurd het wel dat mensen juist willen horen dat het goed met je gaat, en dat ze het niet aankunnen met je mee te leven of door te vragen... dus lef is niet altijd de oplossing!! Een poosje geleden schreef ik het volgende, dit was nav het lang zwijgen van belangrijke personen in mijn leven, die het echt even lieten afweten omdat het w.s. 'te lang' niet zo goed met me ging...dus er zit echt meer aan vast dan lef en bevrijding, nl. ook eerlijkheid en verliezen.
Te lang verdriet? Je hoort het wel eens om je heen eerst veel heel veel, nu haast meer geen één.
duurt het te lang, mag dat niet? kun je het zat worden, andermans verdriet?
is het dan waar? wat ze zeggen over scheiden en geluk? maakt je scheiding relaties die je met de ander hebt ook stuk?
belangrijke data ze komen toch echt wel voor ik begrijp dat , ik ga dan ook door..
maar ik ben met 3 personen 2 kleintjes die bij mij wonen
die nog vragen, mam het is jullie trouwdag vandaag... hoe zit dát dan? en ik het weer uitleg, zo duidelijk als ik kan...
mam, gaan we met de caravan dit jaar? en ook ik heb niet altijd mijn antwoord klaar...
het belangrijkste is hun verdriet en leed wat het met hen (mijn kostbaarste bezit) deed
hun verdriet hun vragen het is zwaar soms, dat alleen te dragen...
ik zwijg nu maar liever...en koester juist de mensen die me zomaar even bij de arm pakken, me een fijn weekend wensen
vaak de hoek waaruit je het minst mag verwachten blijk je te leven in hun gedachten
ik vecht en knok voor de kinderen en hun leven ik neem het mezelf niet kwalijk dat ik aan anderen nu even minder heb te geven..
Marieke |
mooi Marieke !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 15:26
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Alle topics weer gelezen. Morgenochtend geen krant nodig. |
hihi idd. Visser... Al loop ik de laatste weken naar de brievenbus om te zien of er een (lokale) krant is bezorgd, maar die heb ik dan ff nodig voor het verven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 15:22
Onderwerp: gedicht
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als je het in de bredere context leest dan stelt ze zich wel bij ook al zet ze met die ene zin wel een stelling neer. Is mijn menig hoor als je de tekst per vers leest.
Frank, ook |
Oke, ik snap wat je bedoelt nu...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 14:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zelf denk ik dat Carin wel degelijk reageerde op de mededeling van Katja zie: vrijdag 3 september 2010, 13:57 Dat vind ik althans aan de hand van wat Carin in haar eerste regels schrijft.
Wat ik me eigenlijk afvraag over datgene wat Katja schreef is of ze werkelijk die ervaringen heeft gehad. Of was het slechts een enkele ervaring waardoor er zekere veronderstellingen ontstaan zijn waardoor een veralgemening plaats vind. Nuja een veralgemening zal het niet zijn omdat ze op het einde van haar tekst ook schrijft dat niet alle mannen uit zijn op meer dan maar alleen vriendschap.
Ik erger me ook wel aan bepaalde uitspraken die Nina daar heeft neergezet. Enkele nare ervaringen met mannen betekent echter niet dat alle mannen zo zijn. Dat is een totaal van de pot gerukte veronderstelling, waanidee, die op de duur een eigen leventje gaat leiden en die je wel eens een verbitterd mens van je zou kunnen maken. Of, is dat een domme opmerking?
Ik heb ook heel erg nare ervaringen gekend. Wel dan met vrouwen. Gelukkig doe ik niet aan veralgemening en kan ik de vrouwen beschouwen als gelijke medemens. Anders zou ik me evengoed kunnen terugtrekken in een bos en van veel afstand doen. Anders zou ik ook niet op sites zoals deze aanwezig zijn in de hoop op...
Die nare ervaringen die ik heb gekend hebben me wel een wrange nasmaak opgelevert. Dus dat betekend dat ik iets moet veranderen aan mezelf en niet een poging moet doen om al de vrouwen te veranderen.
Frank |
Wat Katja in dat stukje zegt is: "Veel mannen denken gelijk aan sex, ook helaas hier. Ook vrouwen kunnen ervan."
Ze schrijft idd. : "Als je een man thuis uitnodigt, denkt de man gelijk aan sex. Terwijl mijn bedoeling is om gastvrij te zijn." Maar daar gelijk achteraan: "Er zijn gelukkig ook leuke mannen en vrouwen die zulke gedachtengoed niet hebben."
Dus vind ik het nog wel meevallen hoe Katja over mannen denkt, ik denk niet dat ze het generaliseert... Dat generaliseren over mannen vind ik dan bij Nina wel: "Mannen zijn inderdad opzoek naar sex, zelf ook hier bij chr.mat."
Vandaar mijn reactie...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 10 september 2010, 14:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 13:46
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
IMKE917 schreef: | [/b]Loes, je geeft het antwoord zelf al. Kijk eens wat je schrijft!: Voor je bekering was, geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk geen probleem, een algemeen aanvaard iets. Na je bekering, dus vanaf het moment dat Gods Geest in je kwam wonen!!, denk je er anders over, voelt het anders. Wie verteld je dat...??? Idd de Geest van God, die in je woont en maakt dat jij met heel je hart wilt gehoorzamen aan dat wat God tot jou zegt. Loes, blijf luisteren naar die Geest van waarheid!! Gods zegen.
Nog even toevoegen, laat je niet overspoelen door schuldgevoelens! Jou schuld is betaald op Golgotha! |
Jij zegt dat het de Heilige Geest is ? Nou ik ben daar niet zo zeker van; heeft dat niet veel meer te maken met de ervaring die je hebt opgedaan ? Weet je, het is zo pijnlijk als iemand besluit een andere weg te gaan, terwijl jij achtergelaten wordt... erna ben je niet meer dezelfde, althans ik kan dat uit ervaring zeggen dat het iets met je doet en dat je erover na gaat denken. Wat mijn geloof betreft stond ik ervoor net zo in als erna, maar met een ervaring 'rijker', namelijk dat er mannen tussen zitten waarvan je denkt dat die te vertrouwen is, maar achteraf niet te vertrouwen bleek. Door ervaring en er over na te denken ben ik er anders tegenaan gaan kijken.
En Loes, wees niet bang om te falen, maar vertrouw je zorgen en alles toe aan God. Je belijdenisbelofte is een "ja", een antwoord op Gods uitnodiging voor jou... Het is niet een verdienen door goede werken, maar Gods liefde uit genade door Jezus Christus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 13:21
|
|
|
CARIN303 schreef: | Lieve Katja,
Uit jouw postings kom je naar voren dat je verlangt naar een goede relatie met een man. Maar ook schuilen achter je woorden teleurstelling en wrok. Zoals in de zin waarin je zegt dat alle mannen uit zijn op sex. Geloof mij, dat is niet waar. Als je een goede relatie mag krijgen zal het intiem samenzijn ( heb zo`n hekel aan het woord sex,klinkt zo consumerend terwijl het zoveel meer is dan dat! ) daar uiteindelijk ook bij gaan horen en ja....dan zal dat verlangen ook bij jou gaan opspelen en logisch ook, je bent een mens met dit ingeschapen gevoel.
Focus je dus op de goede dingen en als je een man tegenkomt bij wie je denkt...mmmm, leuk/ interessant en waar komen die vlinders ineens vandaan? ga er dan voor en laat je vooral leiden door jouw positief gevoel.
Ik gun je een waardevolle, respectvolle maar vooral liefdevolle relatie toe met een man die van je houd zoals jij bent en jij van hem op dezelfde manier!
Lieve groet, Carin |
Hoi Carin, Je richt je reactie op Katja, maar bedoel je haar wel ? Volgens mij is het meer voor Nina bedoeld ? Ik kan het mis hebben hoor...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 10 september 2010, 13:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 02:01
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Loes, vrijen is een uiting van iets dat moois is tussen 2 personen. Het is een liefdevol gevolg van iets dat groeit tussen 2 zielen en 2 harten. Wanneer 2 mensen vinden dat het kan en mag gebeuren waarom dan het verdringen? Het is ook genieten zoals je dat doet van een massage of een sauna of van lekker eten.
God heeft ons inderdaad richtlijnen gegeven. De 10 geboden vertellen in een notedop hoe we kunnen leven zoals Hij het graag ziet van ons. Een goed christen zijn is een hele opdracht. Toch kunnen we ook de Bijbel naar de geest en niet zozeer naar de letter. Te letterlijk iets lezen of naleven is haast niet mogelijk. Toch niet meer in deze tijd. God kijkt ook naar de intenties die in ons hart wonen. Dit is echter niet een vrijgeleide om zomaar wat te gaan doen onder het mom van goede bedoelingen hebben. Als we een liefdevol handeling goed kunnen motiveren is er niets mis mee lekker te vrijen, te genieten van elkaar. Het hoort bij een groeiproces.
Het is een hele trieste zaak dat je relatie zo abrupt eindigde. God heeft dat zeker niet gewild. Op het moment dat jij en je vriend een stelletje waren en vonden dat er meer kon en mocht gebeuren was dat waarschijnlijk wel heel mooi en intens. Wat je vriend dan bezielde om zomaar de relatie te beeindigen kan hij alleen verklaren. Ik begrijp dat je je gebruikt voelt maar dat is het niet. Op het moment dat het gebeurde was er immers van beide kanten een instemming. Je bent zeer zeker enkele ervaringen rijker maar laat dat je openheid en verlangens niet in de weg staan. Je komt er wel. "...vertrouw op Hem, Hij zal het volvoeren" Je weet toch dat verlangens steeds bidt
Frank |
Beste Frank, Ik vind wel dat je uit moet kijken met jouw volgende uitspraak: "Ik begrijp dat je je gebruikt voelt maar dat is het niet." Allereerst is het voor haar een gevoel... hoe kan jij dan zeggen dat dat niet zo is ? Ten tweede vind ik dat een buitenstaander niet kan inschatten of iemand wel of niet gebruikt is. Ook ik kan niet zeggen of dit het geval is bij Loes.
Ik weet wel dat ik hier op C.M. ook een ervaring rijker (eh, 'armer') ben waarvan ik achteraf denk... als ik dit allemaal vantevoren geweten had had ik het heel anders aangepakt.
Seks is iets moois bedoeld voor 1 man en 1 vrouw die van elkaar houden. Voor mij persoonlijk is seks altijd gekoppeld aan een relatie. Ik denk wel dat seks iets kwetsbaar heeft, en dat God ons daarom regels geeft om er op een manier mee om te gaan dat je het niet zomaar doet, maar dat je erover nadenkt...
Blijkbaar geldt wat voor de ene christen duidelijk is niet voor de andere christen... en andersom en verschillen de inzichten daarover. Laat 1 ding wel duidelijk zijn... God heeft de seks/ seksualiteit bij de mens nooit bedoeld om er 1 van de 2 mee te kwetsen en ik weet zelf dat dit wel gebeurt, ook op C.M. Ik hoop dat mensen meer na gaan denken over wat ze doen, hoe dat bij de ander overkomt... Ook hier geldt... heb je naaste lief als jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 22:31
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik zoek nog een chauffeur m/v leeftijd onbelanrijk, merk auto onbelangrijk, kleur onbelangrijk. |
hahaha... "merk auto onbelangrijk ?"... soms ben je best grappig Maris...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 19:13
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waarschijnlijk was het nog verstandiger om dit niet op het forum te zetten......... Het forum is natuurlijk niet om je persoonlijke frustraties kwijt te raken........ |
Nou sorry dan... maar zonder gevoel ben ik mezelf niet meer... en frustratie maakt daar ook deel van uit... Maar ik zal er over ophouden. Voortaan zal ik er wel 3 x over nadenken voor ik iets op het forum plaats...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 19:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het dan niet een beetje erg flauw om zo'n "verborgen boodschap'hier neer te zetten? Ik snap niet wat je bedoelt en ik wil het ook niet snappen geloof ik....... |
Dat mag jij flauw vinden... Ik vind het niet flauw, het was voor mij ff om m'n frustratie kwijt te kunnen dat ik met een man privechatte die uiteindelijk niet te vertrouwen bleek en iets anders van een date verwachtte als dat ik dat deed. Ter bescherming van mezelf besloot ik er verder niet over uit te weiden.
P.S. Als C.M. besluit iemand van C.M. te halen, kan diegene altijd nog meelezen op forum.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 9 september 2010, 19:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 16:14
Onderwerp: ROOS
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | A.s. vrijdag moet Roos166 geopereerd worden aan narigheid in haar borst, iets wat misschien op borstkanker duidt. Zullen we met z'n allen voor Roos bidden? |
Ik ga aan haar denken Angel... Ik hoop dat het allemaal meevalt... in elk geval wens ik Roos heel veel sterkte !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:01
Onderwerp: De angst alleen te blijven
|
|
|
"De angst alleen te blijven"... Alleen die zin al van dit topic...
Oke je bent alleen... en wat dan nog ? Als er echt die angst is om alleen te blijven klopt er iets niet volgens mij. Allereerst what you fear you create... ofwel waar je bang voor bent, heb je grote kans dat juist hetgene waar je bang voor bent gebeurt.
Maar belangrijker vind ik dit... Ik ben een christen en ook al heb ik op het moment geen vriend en zit ik alleen, ik denk dat het niet goed zou zijn als ik bang zou zijn om alleen te blijven. Hoe moeilijk het soms ook voelt voor me, in wezen het belangrijkste in mijn leven is niet weg, want God is bij me. Moet ik dan bang zijn om bijv. nog 44 jaar alleen te blijven ? Ergens denk ik dat het een keuze is die je maakt. En ik kies ervoor om niet angstig te zijn voor wat er mogelijk zou kunnen gebeuren in de toekomst, maar te te vertrouwen dat de weg die ik ga goed is, en dat wat er ook gaat gebeuren ik ten diepste niet alleen ben omdat God bij me is.
Ik weet niet wat mijn situatie is over een jaar, over 2 jaar... maar over dat soort dingen maak ik mijn geen zorgen... en als ik dan nog alleen zit, so what ? Het is wel eens zinvol om het ergste scenario te bedenken waar je nu eigenlijk bang voor bent... dan kom je er misschien wel achter dat die schaduw die op het topje van de berg lag en waardoor bijna niemand de moed had om die berg te beklimmen en er toch een moedig persoon bijzat die het wel aandurfde en die berg beklom en uiteindelijk ontdekte dat de schaduw van een boom kwam en maar weinig voorstelde. Het is maar een voorbeeld om aan te geven dat de angst vaak groter is dan die in wezen is.
Ik hoop dat ik met mijn bijdrage mensen kan bemoedigen om niet angstig te zijn voor hun toekomst, maar het leven aan te gaan... En als je God erbij betrekt mag je erop vertrouwen dat Hij je er doorheen helpt, hoe moeilijk dat soms ook voor je voelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 13:38
Onderwerp: Alleen voor vrouwen
|
|
|
Gaat dit nog over het agenda uitje voor vrouwen ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 13:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik snap je even niet? Wie en wat bedoel je nu met die ene??????? |
tja, wil je nu dat ik een naam ga noemen ? wil dat best doen hoor als ik dan bodyguards aangeboden krijg haha... Maar ik snap dat er mensen zijn die dit niet snappen, maar ik weet ook dat er mensen tussen zitten die er wel van weten. Groetjes, Susannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 23:05
|
|
|
PIETER649 schreef: | wat heb jij tegen Billy dan? |
Sorry, ik had het niet over Billy Pieter... Ik heb over iemand anders een mailtje gestuurd naar Chris...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 14:57
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wat? Zijn ze dr afgehaald door Chris? Waarom dan?
We gaan een handtekeningen actie starten, dit kan toch niet? |
toch niet de verkeerde eraf gehaald he'... Cross mag terugkomen !!, die ene wegblijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 13:27
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
CARIN303 schreef: | Zijn nog veel mitsen en maren is er ook een soort van deadline om je op te geven? Misschien wel handig om te kijken of er genoeg animo is en om te gaan boeken? |
JONATHAN890 schreef: | JONATHAN890 schreef: ik kom op 300 euro voor een 8persoons excl bedlinnen en op 420 ongeveer met bedlinnen voor 8 persoons
dat komt dus neer op tussen de 40 en 50 euro p/p
www.bungalows.nl is een leuke site.
Graag dan nu een definitieve opgave van wie meegaan. dus in 1e instantie 8 personen en dan maar kijken hoeveel huizen we moeten boeken
wat ik zeker weet is dat de volgende gaan:
1. carin303 2. jonathan890 3. willie400 o. v heb rooster nog niet van november ;) 4. grace585 (onder voorbehoud 80% zeker) 5. .............. 6. .............. 7. .............. 8. ..............
en vul maar aan.
Voor de tijd dat ik definitief boek stuur ik diegene een mail maken we het rond. |
'k Heb besloten me weer af te melden. Ik was er positief over maar na een privemail niet meer... jammer, ik had er al voor gespaard en er over nagedacht.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 7 september 2010, 14:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 13:19
|
|
|
GRACE585 schreef: | koekje erbij??? |
Er was weer geen koffie op het werk vandaag... Gelukkig was ik zo slim om zelf een pak in mijn tas te doen, voor het geval...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 18:34
Onderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp
|
|
|
GRACE585 schreef: | verder denk ik dat we ons niet moeten laten intimideren door al dan niet de dreigementen van alqaidah e.d. en of ze al dan niet genieten van "onze"welvaart zoals jij het noemt(uiteindelijk is er niets van ons bij). en ik geloof dat terroristen niets kunnen doen tenzij God het om wat voor reden (ons onbegrijpelijk)toelaat.dan denk ik dus aan het verhaal van Job. |
Hoi Grace, Ik besef dat ik hiermee beetje offtopic ga, maar wil toch nog ff reageren op een fragment van jouw bijdrage. Als je schrijft dat God terroristische aanslagen toe zou laten en je er ook nog bijschrijft "voor ons onbegrijpelijke reden", moet ik alleen maar denken aan allereerst (heel belangrijk) de keuze van de mens en ten tweede de vrijheid die God aan ons allen gegeven heeft. God laat de zon opgaan over rechtvaardigen en goddelozen, er is in die zin geen verschil... (eh, er lijkt in die zin geen verschil te zijn, al weten degenen die Gods Woord serieus nemen natuurlijk wel beter)... sinds de zondeval is er veel kapot, niet meer zoals het bedoeld was, maar of God het dan toelaat ??? Zelfs daar heb ik sterk mijn twijfels bij. Ik vermoed dat het een ander tijdperk is waarin we leven waarin God niet meer wereldwijd ingrijpt, ook al denk ik tegelijkertijd dat Hij wel persoonlijk in kan grijpen. Maar de orde zoals die er nu is, valt dat nog te veranderen voor de komst van Jezus ? Kortom, ik vind het moeilijk om te lezen als je het hebt over dat "terroristische aanslagen" toegelaten zouden worden door God en ik hoop dat ik heb aan kunnen geven hoe dat ik het zie. Ik ben er van overtuigd dat de terroristische aanslagen tegen Gods wil zijn... en ergens geloof ik in die ingebrachte orde die tot Jezus wederkomst denk ik niet gaat veranderen. 'k Hoop dat je het begrijpt.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 3 september 2010, 18:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 18:21
|
|
|
CARIN303 schreef: | Laat ik dat maar niet gaan doen, hij vind strijken nu nog leuk, iets minder als ik zn gezicht verbouw met een strijkijzer,denk ik |
tja, ik vond het toch een brilliant idee (vervanger van de Tom Cruise )voor de uitvinder van het strijktopic...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 18:05
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | JONATHAN890 schreef: ik kom op 300 euro voor een 8persoons excl bedlinnen en op 420 ongeveer met bedlinnen voor 8 persoons
dat komt dus neer op tussen de 40 en 50 euro p/p
www.bungalows.nl is een leuke site.
Graag dan nu een definitieve opgave van wie meegaan. dus in 1e instantie 8 personen en dan maar kijken hoeveel huizen we moeten boeken
wat ik zeker weet is dat de volgende gaan:
1. carin303 2. jonathan890 3. willie400 o. v heb rooster nog niet van november ;) 4. grace585 (onder voorbehoud 80% zeker) 5. susannah475 6. .............. 7. .............. 8. ..............
en vul maar aan.
Voor de tijd dat ik definitief boek stuur ik diegene een mail maken we het rond. |
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 7 september 2010, 13:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 23:39
Onderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Verliefd... dat wordt je... lief hebben is een werkwoord... das moeilijker.
Maar dat zal toch vast lukken
Willen er nog meer mensen meegaan? Hoe meer ziel, hoe meer vreugd. Het zal vast haast net zo gezellig worden als toen in Utreg. |
Ik wil sparen voor vasten/bidden met een groep... dus helaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 23:33
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
... mijn mooiste moment vandaag is dat ik een hele lieve kennis van vroeger (die ik vroeger "tante" noemde) weer heb gesproken... heerlijk om haar stem te horen en te horen hoe het met haar is !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 12:34
|
|
|
CARIN303 schreef: | Zijn die strijkplankhoezen er ook met Tom Cruise erop? Zucht....dat zou pas geweldig zijn, maar hij moet er wel lachend opstaan dan hè! |
Misschien kun je er wel 1 laten maken met Jonathan erop...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 12:13
|
|
|
pfff wil ik er net uitgaan gaat het hier onweren, ik wacht nog maar ff...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 00:09
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Heel veel sterkte . Sjalom Martin |
Dank je Martin, zie net dat hij (voor paar dagen ?) terug op C.M. is... A. als je dit leest: Ik mis je...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 00:03
Onderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
|
|
|
Ik wens jullie een mooie en gezellige stranddag toe... ! En hopelijk valt het mee betreft de regen..
|
|
Naar boven |
|
|