ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 206 207 208 209 210 211 212 ... 230 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:56

LYDIA448 schreef:
praten... we hebben net een relatietherapie afgesloten waarin ook de therapeute moest concluderen dat de verbinding die we zochten door en via gesprek, niet gelukt is.
dus praten met mn man?
dát wordt em niet..

Dat is heel moeilijk... je hebt eigenlijk er alles aan gedaan en het richt niets uit. Wat wil hij dan wel vraag ik me af?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:28

JOL252 schreef:
Dat is heel moeilijk... je hebt eigenlijk er alles aan gedaan en het richt niets uit. Wat wil hij dan wel vraag ik me af?

En wat wilt Lydia...
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:40

LYDIA448 schreef:
praten... we hebben net een relatietherapie afgesloten waarin ook de therapeute moest concluderen dat de verbinding die we zochten door en via gesprek, niet gelukt is.
dus praten met mn man?
dát wordt em niet..

De huwelijksrelatie die het meeste voldoening geeft is gebaseerd op het verlangen van beide partners om elkaars standpunten te begrijpen....

Veel pijn en onbegrip dat zich heeft ontwikkelt in een huwelijk of gezin zou opgelost kunnen worden wanneer men de tijd neemt om te proberen te begrijpen wat de ander zegt, denkt en voelt. Dingen zien door jouw ogen.
Hun pijn voelen. Sympathie hebben voor hun gevoelens. Daar ligt een goudmijn van geluk voor degenen die wijs genoeg zijn om het gezichtspunt van de partner of de gezinsleden te begrijpen....

Het meest complete gezegde van Jezus over huwelijk en scheiding.
Matheus 19:5-6 "Zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot een vlees zijn. En in vers 6: hetgeen dan God samengevoegd heeft. scheidde de mens niet."
Het huwelijk zoals God het gedacht had, was een relatie voor het leven. Het is nooit Gods bedoeling geweest dat paren zelfs maar zouden denken aan de mogelijkheid hun relatie te verbreken. Echtparen horen een zijn in doel, in beslissingen, in geest en in lichaam. Natuurlijk houden ze altijd hun eigen karakter voor God. Maar ze moeten een twee-eenheid zijn.

Als dat er niet is, dan houdt echt alles op.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 16:41
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:18

FRANKT627 schreef:
En wat wilt Lydia...

Precies...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:22

MARITIME853 schreef:
De huwelijksrelatie die het meeste voldoening geeft is gebaseerd op het verlangen van beide partners om elkaars standpunten te begrijpen....

Veel pijn en onbegrip dat zich heeft ontwikkelt in een huwelijk of gezin zou opgelost kunnen worden wanneer men de tijd neemt om te proberen te begrijpen wat de ander zegt, denkt en voelt. Dingen zien door jouw ogen.
Hun pijn voelen. Sympathie hebben voor hun gevoelens. Daar ligt een goudmijn van geluk voor degenen die wijs genoeg zijn om het gezichtspunt van de partner of de gezinsleden te begrijpen....

Het meest complete gezegde van Jezus over huwelijk en scheiding.
Matheus 19:5-6 "Zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot een vlees zijn. En in vers 6: hetgeen dan God samengevoegd heeft. scheidde de mens niet."
Het huwelijk zoals God het gedacht had, was een relatie voor het leven. Het is nooit Gods bedoeling geweest dat paren zelfs maar zouden denken aan de mogelijkheid hun relatie te verbreken. Echtparen horen een zijn in doel, in beslissingen, in geest en in lichaam. Natuurlijk houden ze altijd hun eigen karakter voor God. Maar ze moeten een twee-eenheid zijn.

Als dat er niet is, dan houdt echt alles op.

Ik weet dat ik nu de spreekwoordelijke luis in de pels ben maar voor mij is er de vraag.... of God daadwerkelijk altijd die man en die vrouw samen voegde... Wat is werkelijk door God samengebracht/ gevoegd en wat door mensen...
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:45

JOL252 schreef:
Ik weet dat ik nu de spreekwoordelijke luis in de pels ben maar voor mij is er de vraag.... of God daadwerkelijk altijd die man en die vrouw samen voegde... Wat is werkelijk door God samengebracht/ gevoegd en wat door mensen...

Geweldig voorbeeld toch om te zien hoe Jezus onze keuzes samenbrengt met de keuzes van God .... daar zit het Mysterie!!!
Vraag en je zult ontvangen. We krijgen altijd wat we vragen! Ook al beseffen wij de consequenties niet .... en ook al lijkt dat niet het beste voor ons.
De boodschap van Jezus: leef je keuzes uit, laat je ja ja zijn, wees je woord, daarin volgen we het voorbeeld van God die is ook betrouwbaar, Zijn woord houdt altijd stand. Dat werkt uiteindelijk altijd tot zegen. ook al zal het vaak tot op blaren zitten leiden. Dat is kennelijk de enige manier waarop ik als mens leer. Maar leven met God kan zoveel genezen! Het kan iedere relatie herstellen. Niets is onmogelijk. Dat heet ook vertrouwen in God!

In de moeiten van het huwelijk ligt de schat van het leven. A blessing in disguise! Ik leer mezelf te veranderen, naar Zijn beeld. De ander uitnemender te achten dan mezelf ... in de praktijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:51

ZOEKER064 schreef:
Geweldig voorbeeld toch om te zien hoe Jezus onze keuzes samenbrengt met de keuzes van God .... daar zit het Mysterie!!!
Vraag en je zult ontvangen. We krijgen altijd wat we vragen! Ook al beseffen wij de consequenties niet .... en ook al lijkt dat niet het beste voor ons.
De boodschap van Jezus: leef je keuzes uit, laat je ja ja zijn, wees je woord, daarin volgen we het voorbeeld van God die is ook betrouwbaar, Zijn woord houdt altijd stand. Dat werkt uiteindelijk altijd tot zegen. ook al zal het vaak tot op blaren zitten leiden. Dat is kennelijk de enige manier waarop ik als mens leer. Maar leven met God kan zoveel genezen! Het kan iedere relatie herstellen. Niets is onmogelijk. Dat heet ook vertrouwen in God!

In de moeiten van het huwelijk ligt de schat van het leven. A blessing in disguise! Ik leer mezelf te veranderen, naar Zijn beeld. De ander uitnemender te achten dan mezelf ... in de praktijk.

Ja, daar zijn er twee voor nodig.

NB: Nee, drie! Ik "vergat" de eerste van het drievoudige snoer te vermelden: God.

En was het maar zo simpel: vraag en je zult ontvangen...

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 17 januari 2013, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:03

JOL252 schreef:
Ja, daar zijn er twee voor nodig.

NB: Nee, drie! Ik "vergat" de eerste van het drievoudige snoer te vermelden: God.

En was het maar zo simpel: vraag en je zult ontvangen...

En nog iets... als God leidt en bestuurd ... zal Hij sommige vragen niet inwilligen of verhoren... of op Zijn wijze.. die niet altijd door de goegemeente gezien wordt als van God. Ik kan er over uitwijden maar ik zal 1 ding noemen: ik heb gevraagd, ik heb gebeden, geroepen in alle vormen van onderwerping aan "Zijn wil" (vaak zoals dat wordt geïnterpreteerd door de beminde gelovigen)... maar de antwoorden op die vragen en smeekbeden ontving ik niet. Het liep anders ...
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:24

JOL252 schreef:
En nog iets... als God leidt en bestuurd ... zal Hij sommige vragen niet inwilligen of verhoren... of op Zijn wijze.. die niet altijd door de goegemeente gezien wordt als van God. Ik kan er over uitwijden maar ik zal 1 ding noemen: ik heb gevraagd, ik heb gebeden, geroepen in alle vormen van onderwerping aan "Zijn wil" (vaak zoals dat wordt geïnterpreteerd door de beminde gelovigen)... maar de antwoorden op die vragen en smeekbeden ontving ik niet. Het liep anders ...

Nee, ik zal de laatste zijn die zegt dat het simpel is. In het vragen lijkt het namelijk te gaan om de vraag achter jouw vraag. Er is voor mij een wereld open gegaan door na te denken over de Law of Attraction: Alles waar je aandacht aan geeft daar krijg je meer van. Dat lijkt een scheppingsorde te zijn, net zoiets als de zwaartekracht; die is er altijd! Als ik een kopje in mijn hand heb en deze los laat dan valt hij echt kapot. Als een kopje kapot is gevallen heeft het weinig zin te kijken naar dat kopje, maar is de vraag waarom je het hebt losgelaten, dat is wat je zelf hebt gedaan, daar kan de zwaartekracht niets aan doen.

Als je vindt dat je in een relatie te kort komt en je focussed daar je aandacht op (bijvoorbeeld door te bidden voor meer aandacht voor jezelf) dan draait de energie, de pijn (de vraag achter de vraag) om het gebrek aan aandacht. Laat je daar nu net meer van krijgen: Meer gebrek aan aandacht. Ja maar, ik vroeg toch om het wegnemen van dat gebrek? Een dankgebed voor de aandacht die je krijgt, de dankbaarheid, (ook al is het maar een klein beetje) zorgt voor vermeerdering van aandacht die je zult ontvangen.
Daar lijkt bidden naar Gods wil om te draaien ...

Als ik met die spiegel naar mijn eigen gebeden kijk, wow, wat heb ik dan voor een onheil over mezelf afgeroepen. En dan vraag ik me af, waarom heb ik dat niet eerder geleerd? Ja, ik ken heel veel bijbelteksten, en nu herken ik dat de echte betekenis bij mij tot voor kort niet is overgekomen ... Het is wijsheid die verborgen lijkt te liggen achter de Bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:34

ZOEKER064 schreef:
Nee, ik zal de laatste zijn die zegt dat het simpel is. In het vragen lijkt het namelijk te gaan om de vraag achter jouw vraag. Er is voor mij een wereld open gegaan door na te denken over de Law of Attraction: Alles waar je aandacht aan geeft daar krijg je meer van. Dat lijkt een scheppingsorde te zijn, net zoiets als de zwaartekracht; die is er altijd! Als ik een kopje in mijn hand heb en deze los laat dan valt hij echt kapot. Als een kopje kapot is gevallen heeft het weinig zin te kijken naar dat kopje, maar is de vraag waarom je het hebt losgelaten, dat is wat je zelf hebt gedaan, daar kan de zwaartekracht niets aan doen.

Als je vindt dat je in een relatie te kort komt en je focussed daar je aandacht op (bijvoorbeeld door te bidden voor meer aandacht voor jezelf) dan draait de energie, de pijn (de vraag achter de vraag) om het gebrek aan aandacht. Laat je daar nu net meer van krijgen: Meer gebrek aan aandacht. Ja maar, ik vroeg toch om het wegnemen van dat gebrek? Een dankgebed voor de aandacht die je krijgt, de dankbaarheid, (ook al is het maar een klein beetje) zorgt voor vermeerdering van aandacht die je zult ontvangen.
Daar lijkt bidden naar Gods wil om te draaien ...

Als ik met die spiegel naar mijn eigen gebeden kijk, wow, wat heb ik dan voor een onheil over mezelf afgeroepen. En dan vraag ik me af, waarom heb ik dat niet eerder geleerd? Ja, ik ken heel veel bijbelteksten, en nu herken ik dat de echte betekenis bij mij tot voor kort niet is overgekomen ... Het is wijsheid die verborgen lijkt te liggen achter de Bijbel.

Nogmaals, er zijn er in een relatie TWEE voor nodig om in balans met elkaar te blijven. Je oplossing door te danken voor net dát stukje wat dan zorgt voor vermeerdering van positieve zaken kan in sommige gevallen prima werken door van verzuurd denken naar overwinnend denken te gaan maar lijkt ook op de kracht van het positieve denken en het TJAKKA van Emiel Ratelband. Het is mij een ietsiepietsie te simpel gedacht en legt de zwaarte van een probleem in een relatie teveel op het bordje van degene die bidt voor het probleem waar de ander niet de verantwoording neemt en niet vecht voor verandering.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 17 januari 2013, 19:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:48

JOSINA022 schreef:
Helaas is het zo dat een te lage bloeddruk ook niet altijd gezond is. Die van mijn vader was donderdag zelfs 65/40 en dat is toch echt gevaarlijk laag, zeker in zijn situatie.

Maar goed, hij is inmiddels thuis en moet het aanzienlijk rustiger aan gaan doen en dan voornl in de zorg voor en om mijn moeder. Het is een forse waarschuwing geweest. Het is uiteindelijk geen infarct geworden, maar weer een hartstilstand was wel dichtbij.

Wat verdrietig, gelukkig hebben jullie mekaar...
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 21:28

JOL252 schreef:
Nogmaals, er zijn er in een relatie TWEE voor nodig om in balans met elkaar te blijven. Je oplossing door te danken voor net dát stukje wat dan zorgt voor vermeerdering van positieve zaken kan in sommige gevallen prima werken door van verzuurd denken naar overwinnend denken te gaan maar lijkt ook op de kracht van het positieve denken en het TJAKKA van Emiel Ratelband. Het is mij een ietsiepietsie te simpel gedacht en legt de zwaarte van een probleem in een relatie teveel op het bordje van degene die bidt voor het probleem waar de ander niet de verantwoording neemt en niet vecht voor verandering.

Wat ik aangaf geldt natuurlijk aan beide kanten in een relatie. Als beide partijen in een huwelijksrelatie naar de wil van God bidden dan ziet het al heel wat positiever uit. Maar de echte kunst zit hem en natuurlijk in om samen te bidden, met hetzelfde positieve verlangen. Dat is het drievoudig snoer. Waar twee of drie bidden naar Gods wil... dan kun je bergen verzetten!

Maar de realiteit: Hoe vaak wordt in een huwelijk samen gebeden naar de wil van de Heer? Ik heb ervaren dat mijn huwelijken daar in te kort zijn geschoten. Daar heb ik de borden laten vallen. En de discussie over wie dan wanneer zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen hoort bij het opruimen van de scherven.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 23:12

Waar het om draait in een goede relatie is dat men (gelijk Jol al aangeeft) een drievoudig snoer moet zien te maken, Voo rbeide man-vrouw moet God op nummer 1 stan en daarnaast je partner op gelijke hoogte als je zelf.

Helaas komt het egoísme deze tijd steeds meer zijn intrek doen en is de liefde voor de ander niet meer van belang. Ikke Ikke en de rest kan stikke, is voor sommigen de leus geworden. De ander heeft zijn/haar best gedaan om het te doen zo God het wil, maar men kan niet voor de ander bepalen wat goed is en wat die moet doen.

In het begin is de ander alles, maar door hopeloze redenen of invloeden word men soms anders en moet de partner zich gaan aanpasen aan wat men wil, vergeten waarom men een relatie is aangegaan. Ook de gigantische bagger op tv met programmas bijvoorbeeld, waar men gestest wordt of men wel zo trouw is als men beweerd, worden betaald mannen en vrouwen in gehuurd om het de testpersonen maar zo moeilijk te maken.

De ware liefde geven aan elkaar is het mooist wat er is, dan wordt het een kwestie van geven en krijgen, zag van de week een vrouw, bij cafe Tinto, wiens man dement was, ze zei ik ga met blijdschap naar hem toe, hij weet niets meer, herkent de kinderen ook niet meer, maar herkent mij vaak nog wel (wel half afwezig kijkend), en als ik dat zie word ik ook blij, alhoewel we verders niet meer met elkaar gewoon kunnen communiceren.

Helaas is soms de inzet wel goed en heeft men zijn/haar best gedaan voor de ander, maar is misschien door te weinig tegengas te geven de zaak scheef gegroeid, de ander te veel "vrijheid gekregen en zo verkeerd beïnvloed (althans bij mij het geval). Mede door die verkeerde invloeden zou ze totaal geïsoleerd worden van kinderen en familie, gelukkig heb ik dat kunnen voorkomen door, oa d ekinderen er op te wijzen dat ze contact met hun moeder moesten houden, wat dus met vallen en opstaan gelukt is, alhoewel ze met de beide jongsten nog wel wat recht moet zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 23:24

School van me zoon die belde dat hij een ongelukje had gehad in het praktijklokaal. Hij zit bij autotechniek en werd er effe niet goed van, soms gebeuren daar best gemene ongelukjes, gelukkig viel het mee, zijn vinger tussen iets en oppervlakkige schade. maar het moment dat die man belde en ik nog niet wist precies hoe of wat. Nu is de dag voorbij en besef me weer es hoe blij we moeten zijn als we gezond zijn.

Een mooi moment door het slechte moment was om te zien hoe de andere kids bezorgd waren voor hun broer, elkaar helpen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 23:30

PETRA373 schreef:
School van me zoon die belde dat hij een ongelukje had gehad in het praktijklokaal. Hij zit bij autotechniek en werd er effe niet goed van, soms gebeuren daar best gemene ongelukjes, gelukkig viel het mee, zijn vinger tussen iets en oppervlakkige schade. maar het moment dat die man belde en ik nog niet wist precies hoe of wat. Nu is de dag voorbij en besef me weer es hoe blij we moeten zijn als we gezond zijn.

Een mooi moment door het slechte moment was om te zien hoe de andere kids bezorgd waren voor hun broer, elkaar helpen. Lachende smiley

oh ja petra, dat is puur aardig om te zien dan Lachende smiley
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 18 januari 2013, 13:40
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 20:47

JOL252 schreef:

Ik wil toch nog even op deze antwoorden en goede raden ( of niet..:)) reageren.
Wat mijn man wil? Hij wil de situatie terug zoals deze was voor ik tot geloof kwam.. Dat gaat dus niet.
En wat ik wil?
Ik zou haast zeggen..' Simpel', wat meer begrip... Maar ja, daar hebben we aan geprobeerd te werken in de therapie. En dat is dus niet gelukt. En ik ben het met je eens Jol, ik denk dat er ook vele huwelijken stranden omdat de keuze vanuit onszelf kwam en niet per definitie van God!

God vormt mij, misschien is dit een onderdeel hiervan... Time will tell..
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 20:49

PETRA373 schreef:

Mooi! Dat er dan toch nog weer wat moois zit in dit schrikwekkende bericht van je zoon.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 05:51

Boze smiley Bah ik heb mezelf wakker gehoest, gerocheld, gekucht, gesnotterd Boze smiley

Laatst aangepast door
ANNA415
op zaterdag 26 januari 2013, 05:51
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 08:20

ANNA415 schreef:
Boze smiley Bah ik heb mezelf wakker gehoest, gerocheld, gekucht, gesnotterd Boze smiley

Kleed je je wel goed aan als je naar buiten gaat...
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:33

ANNA415 schreef:

vandaar dit onmogelijke tijdstip van reageren op zaterdagmorgen... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 15:36

LYDIA448 schreef:
vandaar dit onmogelijke tijdstip van reageren op zaterdagmorgen... Verlegen lachende smiley

Boze smiley Boze smiley Boze smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 15:48

ANNA415 schreef:
Boze smiley Boze smiley Boze smiley Slapende smiley

arme anna-piet, ik lach niet met je ellende hoor... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 19:05

FRANKT627 schreef:
arme anna-piet, ik lach niet met je ellende hoor... Engeltje smiley

Bah ik blaf als een hond en hoest van die gele fluimen op Zieke smiley Kotsende smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:43

ANNA415 schreef:
Bah ik blaf als een hond en hoest van die gele fluimen op Zieke smiley Kotsende smiley Boze smiley

flink aan de echte franse cognac wil helpen met slapen en ook is daarna de grieperigheid vertrokken
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 21:07

GERRIT603 schreef:
flink aan de echte franse cognac wil helpen met slapen en ook is daarna de grieperigheid vertrokken

KLOPT...
Mijn ex mixt er nog een rauw ei door met citroensap....

Het helpt wel....maar ik raak helaas geen cognac aan...want DAAR wordt IK... echt ziek van....
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 21:10

ZEELAND736 schreef:
KLOPT...
Mijn ex mixt er nog een rauw ei door met citroensap...

idd is dat het beste (smakelijke) middel tegen griep, daar kunnen geen pillen tegenop

Laatst aangepast door
GERRIT603
op zaterdag 26 januari 2013, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 11:35

GERRIT603 schreef:

Boze smiley Heb geen congnac in huis, kun je niet wat brengen?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:05

Bij verstopte neus en kriebel keel, gewoon neus keel en borstkas op de plaats van de bronchiën insmeren met vettigheid.

Vroeger deed ik op aanrader van moeders een beetje boter op de neus van de kinderen als die wegens verkoudheid niet konden slapen door verstopte neus of hoesten. Zo sliepen ze een kwart nacht door , ben zo via Nivea (halve nacht gekomendor slapen) bij uierzalf uitgekomen, waarmee ze een hele nacht doorsliepen,

Ik gebruik het zelf ook nog steeds, er hoeft dus geen extra geurtje aan te zitten gelijk de gemarketeerde artikelen
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:05

ANNA415 schreef:
Boze smiley Heb geen congnac in huis, kun je niet wat brengen?

Rum kan ook hoor Anna Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:09

ROOS575 schreef:
Rum kan ook hoor Anna Lachende smiley

ook niet in huis Boze smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat