ChristianMatch

Forum

Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 15:43

JOL252 schreef:
Ah... hier komt dan het : De man is het hoofd van de vrouw.
"Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles" (Efeziërs 5:22 t/m 24).
"Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here" (Kolossenzen 3:18).

Kleine opmerking: het is "Zoals aan de Heer" of "in de Heer". Ik denk dat hier een toetsingsmoment, overlegmoment voor vrouwen in ligt, of sommige zaken nog wel met God hebben te maken en ze hierin nog eens kunnen zijn. Of om het wat breder te trekken: of bepaalde beslissingen en wegen nog wel gezond en verstandig zijn en met de voetjes op de vloer. Maar ik lees hier niet in dat ze zonder meer in alles ja en amen knikken. Ze blijven een persoonlijkheid met eigen ontwikkeling, gaven en talenten en mening. Oftewel, een spiegel waardoor de man zal kunnen checken of hij de zaken nog wel af en toe helder ziet. En wat mij betreft is dit net zo goed andersom zo, een over en weer en daar hoef je als het goed is niet eens over na te denken maar is in die liefde waar al eerder over geschreven is vanzelfsprekend aanwezig.

Ben ik helemaal mee eens, citaten uit de Bijbel gebruiken om iets aan te geven vind ik "not done" . De Bijbel is een leidraad voor ons leven als geheel en niet per citaat. Vrouw en man zijn naar Gods beeld gemaakt. Ze zijn beide voor God waardevol, de man niet meer als de vrouw. De vrouw is door God gemaakt als een hulp tegenover de man en niet onder de man. Gelukkig maar want de vrouw is waardevol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:36

JOL252 schreef:
Ah... hier komt dan het : De man is het hoofd van de vrouw.
"Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles" (Efeziërs 5:22 t/m 24).
"Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here" (Kolossenzen 3:18).

Kleine opmerking: het is "Zoals aan de Heer" of "in de Heer". Ik denk dat hier een toetsingsmoment, overlegmoment voor vrouwen in ligt, of sommige zaken nog wel met God hebben te maken en ze hierin nog eens kunnen zijn. Of om het wat breder te trekken: of bepaalde beslissingen en wegen nog wel gezond en verstandig zijn en met de voetjes op de vloer. Maar ik lees hier niet in dat ze zonder meer in alles ja en amen knikken. Ze blijven een persoonlijkheid met eigen ontwikkeling, gaven en talenten en mening. Oftewel, een spiegel waardoor de man zal kunnen checken of hij de zaken nog wel af en toe helder ziet. En wat mij betreft is dit net zo goed andersom zo, een over en weer en daar hoef je als het goed is niet eens over na te denken maar is in die liefde waar al eerder over geschreven is vanzelfsprekend aanwezig.

Klopt Jol, het is niet zo dat een man het hoort te zien vanuit hiërarchie.
Zelf heb ik als man meer aan een hulp dat mijn als man beschermd tegen hetgeen dat niet goed is. Welke vrouw ziet deze taak in deze wereld???
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:43

MARITIME853 schreef:
Klopt Jol, het is niet zo dat een man het hoort te zien vanuit hiërarchie.
Zelf heb ik als man meer aan een hulp dat mijn als man beschermd tegen hetgeen dat niet goed is. Welke vrouw ziet deze taak in deze wereld???

... taak ...?
Als het een taak is of wanneer het een taak wordt ben ik weg. Zieke smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:15

JOL252 schreef:
... taak ...?
Als het een taak is of wanneer het een taak wordt ben ik weg. Zieke smiley Verraste, verbaasde smiley

Taak is waarvoor een vrouw geschapen is. Net zoals waarvoor de man voor geschapen is door de Schepper!!

Tja, het blijft moelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:19

MARITIME853 schreef:
Taak is waarvoor een vrouw geschapen is. Net zoals waarvoor de man voor geschapen is door de Schepper!!

Tja, het blijft moelijk.

Idd is Eva geschapen voor Adam, omdat Adam zonder Eva niet compleet was.
Maar andersom geldt ook hetzelfde, natuurlijk. Zonder Eva kreeg Adam ook geen kinderen, was hij evengoed alleen etc.

Maar het begrip "taak" roept misschien een "allergische reactie" bij mensen op, als zijnde een plicht, een eis, iets onprettigs.
En dat terwijl het juist fijn is om bij een man, resp. vrouw, te mogen horen, elkaar aan te vullen, lief te hebben etc. etc......
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:23

MARITIME853 schreef:

Tja, het blijft moelijk.

-Voor welke taak is de vrouw geschapen?
-Waar is de man voor geschapen?
-Wat blijft moeilijk?

En ik heb gistermorgen nog een aantal vragen gesteld in het topic vreze des Heren, misschien kun je die ook gelijk beantwoorden.

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 10 december 2012, 18:24
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:27

Zelf heb ik als man meer aan een hulp dat mijn als man beschermd tegen hetgeen dat niet goed is. [quote ]

kijk es bij de witte werkster als je een hulp zoekt......
Een vrouw is wel meer dan dat net zo als een man dat is.....zo'n opmerking kwetst een vrouw...( ben ik niet meer waard dan alleen een hulp?? Goed voor het huishouden en meer niet???))
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:45

[quote=TINK100]

Ach Tink dat is maar net wat JIJ bij dat woordje hulp denkt. Het is precies hetzelfde woord dat voor God gebruikt word als er staat dat Hij Jacobs Hulp is bijv. Dus zo denigrerend als jij dat voelt kan het niet bedoelt zijn.
Bovendien zeg ik altijd maar God schiep een hulp voor Adam daarmee kun je wel zien wie de meesthulpbehoevende is van de twee Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 10 december 2012, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:47

[quote=ROELANDE345]in je laatste opmerking kan ik me wel vinden..... Knipoog smiley

maar de quote is niet van mij hoor..... die zet ik neer omdat iemand anders een hulp zoekt...en kennelijk geen vrouw

Laatst aangepast door
TINK100
op maandag 10 december 2012, 18:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:41

TINK100 schreef:
kijk es bij de witte werkster als je een hulp zoekt......
Een vrouw is wel meer dan dat net zo als een man dat is.....zo'n opmerking kwetst een vrouw...( ben ik niet meer waard dan alleen een hulp?? Goed voor het huishouden en meer niet???))

Je slaat helemaal door.
Ik geef nergens aan dat een man of vrouw een meerdere is van de ander.
Samenwerken is elkaars hulp zijn. Ook in een relatie.
Begrijp dat jij dat niet kent.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 15:06

[quote=TINK100]

mm das een conclusie die ik niet trek is een kwestie van lezen denk ik
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:28

MARITIME853 schreef:
Je slaat helemaal door.

ben blij dat ik jou niet hoef te kennen......je reacties sprekjen voor zich Zieke smiley
en wat ik wel of niet ken, pffffff
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:44

MARITIME853 schreef:
Je slaat helemaal door.

Mar,

Jammer van de laatste zin; je kan niet begrijpen dat Tink dat niet kent.
Je weet niet of ze het kent, en je doet een aanname; als die naar mij was had ik het niet leuk gevonden: 'begrijpen dat ik dat niet ken....impliceert het een en ander...

Als ik nog moderator was, had je nu een vette waarschuwing...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 14 december 2012, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:47

SHANITA130 schreef:
Mar,

Jammer van de laatste zin; je kan niet begrijpen dat Tink dat niet kent.
Je weet niet of ze het kent, en je doet een aanname; als die naar mij was had ik het niet leuk gevonden: 'begrijpen dat ik dat niet ken....impliceert het een en ander...

Als ik nog moderator was, had je nu een vette waarschuwing...

ach Shanita.......zoals ik al aangaf...tegen domheid kun je niet op en om maar met een bijbeltekst te komen: Amos 5:13......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 20:48

TINK100 schreef:
ach Shanita.......zoals ik al aangaf...tegen domheid kun je niet op en om maar met een bijbeltekst te komen: Amos 5:13......

Ja, idd..
13 Daarom zwijgt de verstandige in die tijd, want het is een boze tijd.

Uit: NBG-vertaling 1951

Toch jammer...

@Mar: probeer je eigen frustraties niet te uiten naar anderen, maar probeer er zelf uit te komen...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 14 december 2012, 20:50
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 20:15

Het lijkt wel een echtelijke twist, elkaar kwetsen terwijl dat helemaal niet de bedoeling is..

Onbegrip los je alleen maar op door elkaar proberen te begrijpen, en als dat niet lukt?
Dat maar met een big Lachende smiley gedag zeggen.. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 20:16

LYDIA448 schreef:
Het lijkt wel een echtelijke twist, elkaar kwetsen terwijl dat helemaal niet de bedoeling is..

Onbegrip los je alleen maar op door elkaar proberen te begrijpen, en als dat niet lukt?
Dat maar met een big Lachende smiley gedag zeggen.. Clown smiley

Wij zijn 1 grote familie...en in een familie is er wel eens een echtelijke twist Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 20:22

FRANKT627 schreef:
Wij zijn 1 grote familie...en in een familie is er wel eens een echtelijke twist Knipoog smiley

ik kan me niet herinneren dat ik je in mijn jeugd in mijn ouderlijk huis ben tegengekomen noch dat je met één van mijn zussen bent getrouwd. dus jij familie van mij...dacht het niet.
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 20:25

FRANKT627 schreef:

Gezellig, dan kan zo'n twist dus ook niet zoveel kwaad.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 20:28

LYDIA448 schreef:
Gezellig, dan kan zo'n twist dus ook niet zoveel kwaad.. Lachende smiley

Wij houden allemaal erg veel van elkaar. Hoe meer ze schelden hoe groter de liefde is... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 20:34

FRANKT627 schreef:
Wij houden allemaal erg veel van elkaar. Hoe meer ze schelden hoe groter de liefde is... Engeltje smiley

Is er wel ruimte voor 'nieuw bloed'??
Of is het inmiddels een vastgeroeste familie?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 20:40

LYDIA448 schreef:
Is er wel ruimte voor 'nieuw bloed'??
Of is het inmiddels een vastgeroeste familie?

Verraste, verbaasde smiley Vraag je nu of er iemand zwanger is???
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 20:47

FRANKT627 schreef:

Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 21:03

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Vraag je nu of er iemand zwanger is???

Nee zeg.... zou niet durven!
Maar... het is toch openbaar hier?
Dan moeten er toch ook nieuwe mensen aan kunnen sluiten?
Of moeten die een eigen familie beginnen?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 21:03

En beginne we hier weer opnieuw?????????

Één topic met elkaar verkeerd begrijpen nog niet genoeg?????

Zijn er niet nuttiger dingen te doen????
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 21:05

PIETER619 schreef:
En beginne we hier weer opnieuw?????????

Één topic met elkaar verkeerd begrijpen nog niet genoeg?????

Zijn er niet nuttiger dingen te doen????

Gebeurt het vaker dan?

Net een echte familie dus... ook nog hardleers hahaha Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 21:11

LYDIA448 schreef:
Gebeurt het vaker dan?

Net een echte familie dus... ook nog hardleers hahaha Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ja men wil alleen maar eigen gelijk halen en niet begrijpen dat anderen via een andere weg het zelfde zien, namelijk dat men in liefde , aan elkaar gelijk word, Dat Jezus ons heeft voorgeleefd de dienende liefde zo ook behoren man-vrouw elkaar te dienen.

kijk eens op de topic de "Vreze des Heren" ,gaan je de haren recht overeind staan hoe "christenen"met elkaar omgaan.

Een geluk dat de Heer is opgestaan, anders zou Hij zich omdraaien in Zijn graf, van hoe sommige volgelingen te keer gaan.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 17 december 2012, 21:12
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 21:17

PIETER619 schreef:
Ja men wil alleen maar eigen gelijk halen en niet begrijpen dat anderen via een andere weg het zelfde zien, namelijk dat men in liefde , aan elkaar gelijk word, Dat Jezus ons heeft voorgeleefd de dienende liefde zo ook behoren man-vrouw elkaar te dienen.

kijk eens op de topic de "Vreze des Heren" ,gaan je de haren recht overeind staan hoe "christenen"met elkaar omgaan.

Een geluk dat de Heer is opgestaan, anders zou Hij zich omdraaien in Zijn graf, van hoe sommige volgelingen te keer gaan.

Nou ja zeg. Beetje minder mag wel. Ik denk dat de Heer ergens anders van zou omdraaien in het graf en dat is de liefde verkeerd begrijpen en labelen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 21:25

PIETER619 schreef:

kijk eens op de topic de "Vreze des Heren" ,gaan je de haren recht overeind staan hoe "christenen"met elkaar omgaan.Een geluk dat de Heer is opgestaan, anders zou Hij zich omdraaien in Zijn graf, van hoe sommige volgelingen te keer gaan.

Een van die christenen was (ben) ik.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 21:26

JANS221 schreef:
Een van die christenen was (ben) ik.

Jij en te keer gaan??? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties