ChristianMatch

Forum

Berichten van ROOS423
ChristianMatch forum index » Berichten van ROOS423
Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:16
BerichtOnderwerp: themadag:jij maakt verschil,`leven na je scheiding'27 okt'12

BOMMIE663 schreef:
waarom is die dag alleen voor vrouwe roos???????????????

Bommie,

Dat bepaalt de organisatie; maar je kunt je w.s. wel aanmelden/aanbieden als vrijwilliger. Verkleed gaan is ook nog een optie...?

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 05:10
BerichtOnderwerp: gescheiden...

HANS767 schreef:
Nou ik heb alle ontroerende en verdrietige verhalen gelezen en heb met iedereen te doen die uit elkaar of gescheiden is. Ik heb mijn uit elkaar ( klinkt wat beter!) net afgerond en het doet pijn erg veel pijn. Het kwam deels door het geloof de bijbel waarschuwd ook dat een ongelijk span niet goed is.
Ik denk ook ( sorry vrouwen) dat het door onze regering het te makkelijk gemaakt wordt om te scheiden! De drempel is erg laag, als het in een relatie niet gaat dan gaat het natuurlijk echt niet meer. Maar de man moet 12 jaar!!! Partneralimentatie betalen en kinderalimentatie en de bedragen die daar bij horen zijn vaak niet rieel. Niet in alle gevallen natuurlijk! Maar een beetje zwart bijklussen en ze krijgen meer geld dan ooit.!!!

Hallo allemaal,
Nou, dan nu even een klein berichtje van mij: niet gescheiden, wel weduwe...
Raar maar waar: ook ik word door de menigte om me heen met argusogen bekeken... en inhet begin gemeden, terwijl we een goed huwelijk hadden, en hij aan ziekte gestorven is..
Ook bijna niemand heeft aan mij persoonlijk gevraagd hoe het met me was, wel aan allerrlei personen om me heen (die ook niet veel wisten) en zo stelden ze zichzelf gerust, want: het gaat wel goed met haar en haar baby en dochter.
Mijn conclusie is: ze konden er niet mee om gaan, vanwege eigen tekortschieten allelei smoesjes. Geen èchte naastenliefde en interessse van ook goede vrienden: bang voor èchte nabijheid. Niet mijn probleem dus, wel het hunne..

Dit proef ik ook uit de stukjes hierboven: wie durft er vanuit zijn hart naar de ander te kijken en diegene te bemoedigen. (geschieden of niet?) De zorg voor de nieuwe weduwen, weduwenaars en wezen van deze tijd op zich te nemen, ookal is het er maar één?
Is dat niet waarvan de Bijbel zegt, dat dat ware godsdienst is? Omzien naar de ander die het beroerder heeft/er voorstaat dan jij?

Ik heb de diepe essentie er door de jaren heen van moeten leren en ben door een diep dal gegaan. God trok me eruit, Halleluia! Nu ben ik een ander mens en oprecht opnieuw geboren in Hem.
Jezus heeft alles al meegemaakt en helpt mij hier op Zijn manier mee om te gaan, en ik dank Hem en de Vader ervoor en de genade die de H. Geest mij er elke dag weer voor geeft.

Tot zover, ik moest het even kwijt,
Liefs en God bless,

weduwe Roos

Laatst aangepast door
ROOS423
op woensdag 27 juni 2012, 05:11
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 22:29
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht

FRANKT627 schreef:
Achterdocht is een killer. Wie leeft in achterdocht, paranoia, wantrouwen kan nooit openstaan voor iets nieuws. Te veel overmoed is ook nergens goed voor want:' wanneer de moed overal is, is de voorzichtigheid nergens meer.' Het is een feit dat je een evenwicht moet zoeken tussen beiden maar wanneer je zelf niet evenwichtig bent moet je ook niet veel wonderen verwachten.

Dank je Frank voor de mooie en realistische woorden.
Zelf ben ik nu van de site af, en heb mijn account Geschokte, onthutste smiley uitgeleend Knipoog smiley aan bevriende vrijgezelle vrouw. Sorry, dat ik je even op het verkeerde been hebt gezet, Frank.

Op dit moment ben ik tgv van een bijzonder kaartje in relatie met een leuke man. Hoe hij omgaat met zijn gescheiden vrouw en hun gemeenschappelijke kinderen en mij en mijn kinderen /ik heb geen man+ hij is 9 jr geleden overleden, dus no problem here-. zegt veel over hem als persoon en als gelovige.
Alles en iedereen meemaken en observeren en refelecteren over hoe we met elkaar omgaan, zegt de rest.
Ik mag mezelf gelukkig prijzen, en doe dit ook, en hoop een lange en goede toekomst in Gods handen, bescherming en leiding tegemoet te gaan. Ik zie er naar uit..en hij ook..en genieten ervan.
Dus voor een ieder die dit leest, God is goed, Hij heeft alles in Zijn hand en leidt de wegen van hen die op Hem vertrouwen in alles. hij keert alles ten goede voor hen.

Liefs en God bless,

weduwe Roos423 Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 20:06
BerichtOnderwerp: Leven in vrijheid conferentie 5 en 6 oktober 2012

Vrij zijn is een genot, maar ook waar Jezus Christus voor op aarde gekomen is.
De Bijbel zegt: Opdat we waarlijk vrij zouden zijn! (Galaten 5:1)
Waarlijk vrij zijn is een mate van vrijheid die door ieder mens weer anders ervaren wordt.
Maar wat betekent het nu werkelijk om waarlijk vrij te zijn?

Wil jij ontdekken voor welke vrijheid Jezus aan het Kruis is gegaan? En om samen met andere vrouwen (er wordt in het najaar tevens een conferentie voor mannen georganiseerd op een iets andere voet... Knipoog smiley ) in die vrijheid te wandelen, zingen, dansen en genieten? Dan dagen we jou uit om samen met dochter, moeder, zussen en vriendinnen aan de jaarlijkse realeasers of life vrouwenconferentie deel te nemen.
Kom en geniet, laat je verwennen en word opgebouwd door aanbidding, studies en samenzijn.

De conferentie wordt gehouden van vrijdagavond tot zaterdagavond.
Datum: 5 en 6 oktober
Kosten: daggast met maaltijden: € 37.50 pp
Kosten: 8 pers. chalet of 2 pers. kamer met wastafel of 6 pers. kamer met douche en toilet: € 68,- pp
Kosten: 2 pers. kamer met douche en toilet: €78,- pp

Om de conferentie zo toegankelijk mogelijk te houden voor alle vrouwen, zullen voor de overige kosten collectes opgehaald worden.

Kingdom ministries, proclaiming the kingdom of God
Opgave en info voor vrouwen conferentie en/of mannenconferentie:

www.releasersoflife.nl

Deze conferentie is zeer de moeite waard, ik ben er eerder geweest en ga nu weer.
Nadere info volgt dan kort van te voren via kingdom ministries

Liefs en God bless,

Roos

Laatst aangepast door
ROOS423
op donderdag 7 juni 2012, 20:07
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:48
BerichtOnderwerp: themadag:jij maakt verschil,`leven na je scheiding'27 okt'12

Juist omdat elke scheiding anders verloopt, is deze dag erop gericht dat je als moeder altijd in relatie blijft met de vader van de kinderen, en dat je daar iets mee moet.

De dag is niet zozeer gericht op het verwerken van emoties, maar op het nemen van je verantwoordelijkheid als moeder:
over je eigen leven en dat van je kinderen.

Het belooft een stevige en inhoudelijke dag te worden met leuke verrassingen en een goede verzorging.

Hans Groeneboer (therapeut) geeft een lezing over hoe God in je gebrokenheid toch met jou tot Zijn doel kan komen.
Er zijn workshops, en er is tijd voor ontmoeting met elkaar.

Datum: zaterdag 27 oktober 2012
Plaats: Doorn, Landgoed Zonneheuvel
kosten: €32,50 incl. lunch, koffie en thee (excl. reseveringskosten)
Meer info en reserveren: EO.nl/eva

God bless,
Roos
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 00:43
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

FLOWERFUL304 schreef:
Het gaat er niet om hoe wij erover denken, het gaat erom hoe God erover denkt. En hoe Hij erover denkt staat duidelijk geschreven in de bijbel. Zo onstaat alle verwaring want die denkt zo en die denkt zo. Nee, als jezelf een christen noemt dan behoort je denken in lijn met die van God te komen, dus in lijn met de bijbel.

Halleluia Flowerfull!

Heerlijk om je zo te horen.
De discussie is geen discussie meer wanneer we verlangen naar Zijn Koninkrijk en zodoende Zijn wil doen zodat die zal geschieden. Dan komen we uit op bemoediging en de tweede mijl met elkaar meelopen bij lastige zaken.
Jezus zei: wees heilig, want ik ben heilig. Dit kunnen we niet uit ons zelf, maar hier hebben we God echt zelf bij nodig olv van zijn Heilige Geest die in ons woont. Overgave aan Jezus is hierbij het sleutelwoord, en overgave is een keuze die elk persoon voor zichzelf moet maken. Elke keuze heeft ook concequenties, zo niet hier en direct merkbaar, dan in de eeuwigheid.

Galaten 5 geeft een rijtje dingen aan die je absoluut verwijderen van Gods aangezicht als je ze willens en wetens blijft doen en bedekt met de mantel der `liefde' of genade. Dat het mogelijk is heilig (voor God apart gezet en `getranferd' vanuit het rijk der duisternis naar het koninkrijk van God zelf) te leven, laat het rijtje vruchten zien, die de H. Geest IN ons bewerkt.

Daarbij mag het duidelijk zijn, dat alles slechts mogelijk is als het verlossende werk van Jezus aan het Kruis maar centraal in je leven, geloven en denken staat.

Zelf ben ik 9 jaren weduwe na een goed en voldaan huwelijk en ken de bovengenoemde zaken, ook uit eigen ervaring. Ik weet dat ik met God overwinnaar ben over het rijk der duisternis en zijn werken, dus ook over onreinheid, Halleluia. Doordat ik het aan het Kruis genageld heb, heeft God mij los gemaakt van zelfgerichtheid en alles wat daarbij komt kijken. Dat is Zijn verlossende werk IN mij. Iets om Hem ontzettend dankbaar voor te zijn, elke dag...

Roos, Verlegen lachende smiley
werk in uitvoering, en dankbaar voor Gods (her-)scheppende werk ook in mij.
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 10:42
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw

MANNA420 schreef:
Nogmaals mijn bedoeling is nooit geweest om mensen aan te vallen. Ik vroeg mij gewoon af hoe we dit moeten lezen en hoe mensen hier een antwoord op die vraag gevonden hebben.

Ik heb de topicstart even aangepast.

Beste Manna,

Ik zie de discussie hier op het forum, en de gevoelige snaar die daarbij aangeraakt wordt. De Bijbel in het nieuwe testament zoals Jezus die bedoelt is voor een christen belangrijk. De wet is niet afgeschaft door Hem, maar heeft weer het hart zoals het bedoeld is. De wetten van het NT zijn de wetten van de Geest van God en niet naar de letter (die maakt nl dood). Dus: wanneer wij leven naar de Geest en in Christus, dan wordt alles pas helder. Kijk naar Galaten 5: vruchten van de Geest (goed en opbouwend) en naar de vruchten van het vlees (wereldgelijkvormig en veelal afbrekend, eigen visie'

In een christelijk huwelijk ga er ervan uit, en stel je je erop in dat God de leiding heeft over jouw leven. Daar kies je voor (of niet). Alle keuzes hebben concequenties. Cruciaal hierin is: ben je het hierover met elkaar eens, en ben je bereid je ego te kruisigen en aan Jezus over tegeven als het minder gaat met jezelf de ander of jullie samen. God kan overal bij: voor Hem is niet onmogelijk. Het heeft allemal te maken met je eigen vrije wil, en vertrouwen dat Hij het door je heen kan doen.

Zelf ben ik weduwe, en zie enorm veel gescheiden mensen om me heen (vooral hier), die er op hun eigen wijze naar kijken met de Bijbel in de hand.

Ik heb er voor gekozen hiernaar te wilen kijken vanuit Gods visie. Hij heeft tenslotte het beste met je voor, je bent Zijn geliefd kind. de Vader heeft zelfs Zijn Zoon voor ons gegeven. Dus wie ben ik om allelei verordeningen etc maar aan te passen aanmijn eigen )beperkte visie.

Voor mij en mijn gezin is dit zeer vruchtbaar en zegenrijk gebleken,
achteraf zie ik dat nog veel duidelijker..... en dank Hem ervoor. Hij heeft mij ook behoed voor stappen die ik niet moest maken..engeleid op wegen die ik naders niet zou zijn gegaan, en mij als mens laten groeien naar beter )langs veelal de onderste weg... Knipoog smiley

Nou, tot zover,
ik hoop dat je er wat aan hebt, en leest wat ik bedoel te schrijven
begrijpend lezen blijft weleens lastig......
Liefs, en God bless,

Roos
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 18:08
BerichtOnderwerp: ''nieuwe leden''

HEIDE115 schreef:
Nu wil ik alle ''nieuwe leden'' even groeten.

Hier laat je,en daar vindt je wat.

Er is hier wel is een meningsverschil.
Iedereen draagt ook zijn rugtas bij zich,dus dat zegt denk ik ook genoeg.
Maar blijf daar astublieft niet door weg,of gelijk maar afmelden!
Nee..blijft vooral je zelf..want door de voor jou juiste mensen wordt je toch wel opgemerkt..en mischien zelfs ooit gelief..met een d en een t Knipoog smiley

Veel geluk op deze cm site

Heide

Dank je Heide,

Ook ik wil onze nieuwe leden en evt. a.s. gesprekspartners van harte welkom heten, en onderschrijf het initiatief van Heide graag. Knipoog smiley

Op deze site kun je en zul je een gezegende tijd beleven,...
Forum is leuk, maar er is meer in het leven. Er zijn mogelijkheden genoeg om heerlijk nieuwe contacten op te doen en fijn met elkaar uit te gaan. Ondertussen leer je elkaar kennen en waarderen, ook al is hij of zij niet degene waar je en toekomst mee op zult of wilt bouwen.

Er is een grote kans dat je in de tussentijd een uitbreidimng van je vrienden - en kennissenkring krijgt met waardevolle mensen. Misschien niet de eerste reden waarom je je aangemeld hebt....maar wel een leuke bijkomstigheid ..
Echter: Bewaar je hart boven alles..... het is het kostbaarste wat je hebt..

Mijn ervaring is dat dit voor een vituele kennismakingssite als deze nog meer geldt dan in het dagelijkse leven.. Je ontmoet elkaar pas in latere instantie live, en ziet dan pas de ware persoon achter de chat en/of mail. Dat dit zelfs leuker kan uitpakken dan in eerste instantie gedacht is een een kadootje; andersom kan natuurlijk ook...

al met al
lieve mensen, God bless you all in deze tocht van kennismaking en nieuwe mogelijkheden,
en veel wijsheid en liefde toegewenst,

Roos
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 18:10
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

FRANKT627 schreef:
Jacobus 3: 3-9

Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen.

Mooie tekst Frank, ik wens je zoveel zegen toe met diegene die je ontmoet hebt... dat God je wijsheid en liefde mag vermeerderen.. Verlegen lachende smiley . tot zijn Glorie,

liefs en God bless,
Roosje
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 23:01
BerichtOnderwerp: Gebedsroom do 3 mei – ... voor bewaring en integriteit

HANNAH810 schreef:
ha roos;
ik denk dat het leerzaam kan zijn van elkaar te leren hoe je "vruchtbaar" kunt bidden. Zelf wordt ik er niet verdrietig van, maar vind ik het boeiend om te zien hoe verschillend we tot dezelfde God naderen.

Ik ben het met nicky eens, dat de zonden/fouten die je doet/maakt, een scheiding maken tussen God en ons hart, maar ik denk dat wanneer je eenmaal de Heere Jezus hebt leren kennen en Zijn liefde en vergeving, het niet noodzakelijk is aan het begin van je gebed eerst opnieuw vergeving te vragen, omdat God ons zelfs wil aanhoren en verhoren, wanneer wij als zondige mensen ons vertrouwen willen stellen op de almachtige God.
Dit neemt uiteraard niet weg, dat het steeds opnieuw belijden van onze zonden goed is, begrijp me goed. Ik denk namelijk dat een spontaan en oprecht gebed voor God vele malen belangrijker is; recht uit je hart,
en hoe de volgorde dan is en of je alle punten van "een schema" aangehouden hebt is dan denk ik van minder belang.

het is mij wel gebeurd dat ik al mijn ellende met een opstandig hart God toegeschreeuwd heb; en ik geloof dat zelfs dát mag!
Hij zegt; doe me uw stem horen; want uw stem is me lieflijk; zelfs als we "krassen als de raven".
Ik denk dat hij ons liever opstandig tot Hem ziet naderen, dan in het geheel niet.

ook zie ik verschil tussen afhankelijkheid/nederigheid, en het vragen van vergeving.
vergeving vragen doe je na het maken van fouten/doen van zonden.
afhankelijkheid en nederigheid zijn een basis-houding richting God, begrijp je wat ik bedoel?

daarnaast heb je het over een vermorzeld hart, en ook daar heb ik een andere visie op;
ik denk niet dat God ons hart vermorzeld, maar wel zodanig verbreekt dat je de behoefte ervaart om tot hem te komen om heling en genezing.
als je voelt genezing nodig te hebben, vraag je namelijk om "de balsum van Gilead", om maar met bijbelse termen te spreken.
oftewel;
wanneer je voelt dat je vergeving nodig hebt, ga je tot het bloed van de Heere Jezus.

ook ben ik niet met je eens dat God een hekel heeft aan trotse menesn; wel aan die instelling; niet aan de méns die trots is.
God heeft de mens lief; de houding van het hart van die mens dus niet.
maar gelukkig wil Hij daar ook zelf de nodige verandering in brengen.

weet je; ik vind het nu net zo heerlijk, dat wanneer wij mensen trots zijn (of opstandig, verdrietig, kleingelovig en vul verder maar in) god ons nu net NIET wegslaat, maar ons in ontferming wil vormen zo hij ons hebben wil. DAT is nu net genade; dat is liefde; dat is GOD.

Beste Hannah,

Misschien heb je me niet goed begrepen:
Ik heb het hier niet over de mens, maar wat die mens doet..
God heeft de zondaar lief en zal nooit het geknakte riet breken, dus ook een mens met een vermorzeld hart niet.
trotsen van hart echter slaat Hij uiteen, Hij breekt niet de mens, maar zijn trotse en hoogmoedige hart die zelf wel uitmaakt wat goed is en wat geen kwaad kan. En...zodra dát hart weet dat hij het niet meer op eigen kracht kan = vermorzeld is, komt God als Vader en vriend en bouwt Hij die mens weer op die nederig genoeg is weer bij Hem te komen, en alles van Hem verwacht..
Want Hij is een goede en ook leive God voor Wie niets onmogelijk is, als je het maar van Hem verwacht..

Waar ik verdrietig van werd, was de conversatie zelf...ER werd gesproken over schijnheiligheid... terwijl het hier gaat over een gebedsroom..
Dát was mijn insteek.

Nou, Gods zegen en wijsheid en Liefde toegewenst,
Roos
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 19:11

HERMAN968 schreef:
Gods Geest doorbreekt mijn grenzen
en ik bid dat Hij mijn hart aanraakt, steeds opnieuw en opnieuw
dat Zijn liefde door mijn duisternis dringt
Want dit is mijn gebed, dat mijn integriteit
niet weg geroofd wordt door de boze in mijn geestelijke strijd.

De donderdagbidders ontmoeten elkaar weer op donderdag vanaf 20 u. Allen zijn welkom. We starten het gebedsuurtje met
het eren van onze God.
“Vader met geheven handen
breng ik U mijn dank en eer
‘t Is Uw Geest die mij doet zeggen
Jezus Christus die is Heer” (lied 167).

Dit neemt telkens zo’n half uurtje in beslag.
Daarna verzamelen we de gebedspunten (eventueel vooraf in het kort doormailen).

Elke donderdag ervaren we de zegen van de Heer. Amen. Niet het aantal van de bidders is zo van belang, wel het hart waarmee
we naar God uitreiken.

Verder gebedspunt:
- moeder van Robbedoes, die kanker heeft en waar het niet goed mee gaat (Koller);
- leiding om respectvol te communiceren en de tong te bedwingen
"Wie de tong bedwingt, bedwingt gans het lichaam": “Wie zijn mond en zijn tong bewaakt (in toom houdt), bewaart zich in zijn leven allerlei ellende” aldus Spreuken 21:23.
Het is zoals een vlam die een enorme brand kan veroorzaken. Mensen kunnen behoorlijk worden beschadigd door wat er over en tegen hen wordt gezegd. In de volksmond spreken we van dit “dodelijk” venijn?
Welkom

Herman en medebidders

Lieve, lieve mensen,

Wat word ik verdrietig van deze conversatie.... Geschokte, onthutste smiley

Vergeving vragen is niet meer en niet minder dan je afhankelijk opstellen t.o.v. God. Er is niets schijnheiligs aan.. alleen nederigheid t.o.v. de Heer zelf. Daarnaast ruimt het barriëres tussen jezelf en God op.. Lachende smiley

Voorbede doet dat ook. God is blij met een verslagen en vermorzeld hart dat tot Hem komt en zijn kleinheid durft te erkennen. Alleen Hij is groot, en Hij heeft een hekel aan trotsen van hart.. die slaat Hij uiteen...
Verraste, verbaasde smiley
Alleen Hij en jij weten hoe je hart er van binnen uit ziet, maar ja: telkens blijf je aan de vruchten de boom herkennen. Lachende smiley met blinkend witte tanden Laten het goede vruchten zijn, in de Naam van Jezus..

Liefs en God bless,
Roos
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 19:03

HERMAN968 schreef:
Gods Geest doorbreekt mijn grenzen
en ik bid dat Hij mijn hart aanraakt, steeds opnieuw en opnieuw
dat Zijn liefde door mijn duisternis dringt
Want dit is mijn gebed, dat mijn integriteit
niet weg geroofd wordt door de boze in mijn geestelijke strijd.

De donderdagbidders ontmoeten elkaar weer op donderdag vanaf 20 u. Allen zijn welkom. We starten het gebedsuurtje met
het eren van onze God.
“Vader met geheven handen
breng ik U mijn dank en eer
‘t Is Uw Geest die mij doet zeggen
Jezus Christus die is Heer” (lied 167).

Dit neemt telkens zo’n half uurtje in beslag.
Daarna verzamelen we de gebedspunten (eventueel vooraf in het kort doormailen).

Elke donderdag ervaren we de zegen van de Heer. Amen. Niet het aantal van de bidders is zo van belang, wel het hart waarmee
we naar God uitreiken.

Verder gebedspunt:
- moeder van Robbedoes, die kanker heeft en waar het niet goed mee gaat (Koller);
- leiding om respectvol te communiceren en de tong te bedwingen
"Wie de tong bedwingt, bedwingt gans het lichaam": “Wie zijn mond en zijn tong bewaakt (in toom houdt), bewaart zich in zijn leven allerlei ellende” aldus Spreuken 21:23.
Het is zoals een vlam die een enorme brand kan veroorzaken. Mensen kunnen behoorlijk worden beschadigd door wat er over en tegen hen wordt gezegd. In de volksmond spreken we van dit “dodelijk” venijn?
Welkom

Herman en medebidders
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 08:00
BerichtOnderwerp: zeg me wie uw vrienden zijn

ANITA695 schreef:
HA HA wat leuk om te lezen dit weer ben gelukkig maar even lid en ga weer nu al met plezier maar laat me niet meer wegsturen door mensen die denken alles te hebben en de HEER voor de voeten te lopen
De HEER heeft iedereen geschapen met grote of kleinze zonden
Belijd aan mij zegt de HEER en keer je naar mij om jullie die vermoeit en belast zijn dat heb ik telkens weer gedaan en dan lees ik weer de zelfden die hier de overhand hebben mensen weg jagen
Wie als Christus wil zijn in zijn voetsporen wil wandelen heeft respect voor iedereen ongeacht hoe hij of zij ook is
En sorry dat HEER komt niet dan pas als iedereen zich overgeeft aan HEM
kan nog lang duren zo met tranen ziet ook HIJ dit schrijven en kent een ieders hart waarmee hij of zij schrijft toch
Respect hebben we allemaal nodig Maar ik weet inmiddels dat alles beter bij de HEER te verkrijgen dan in de wereld van mensen niemand die ik wil veroordelen ook ik ben een zondaar en heb mijn kruis te dragen wat zou het mooi zijn dat te kunnen delen met elkaar eens echt te lezen wat er staat en als je het niet begijpt de persoon in kwestie te benaderen en prive even te babelen toch
Heb elkander lief in de vreze des Heeren en uw naaste als U zelf
Leer van mij mijn juk is zacht mijn last is licht als we zo mogen worden dat ook van elkander te dragen een voet arm been te zijn mensen met beperkingen te waarderen en niet van ons ego tje uit gaan wat zal dan de wereld mooi worden
wens iedereen een Gods Zegen toe voor waar je nu staat en wie je mag worden in Christus t s wel een leerschool die je loopt tot de dood je scheid en om te leren goed te doen tussen al het kwaad dat heerst
Neem uw wapenuitrusting doe dat aan elke dag weer de boze
Doe het goede Wandel in de liefde GODS zo lief als HIJ u heeft zijn zoon gegeven heeft zo horen ook wij met elkaar om tegaan
EN ik verwijd niemand en ga ook niet in op discusie na dit schrijfen
want ook ik ben mens maar als het anders gelezen word waar internet een groot gevaar van is dan dat iemand bedoelt te zeggen of vragen dan word dat een wereld van onvrede in plaats dat wat GOD van ons verlangt IK IK verlang naar Zijn Genade die ik mag ontvangen door Zijn Zoon Jezus Hij heeft de wereld overwonen door de dood omdat wijn zouden leven en niet sterven laten we de mensen die stervend zijn meenemen in het plan van de HEER niet van deze wereld

lieve groet Gods Zegen Anita

Mooi geschreven Anita,

Aan de vruchten blijf je een boom herkennen.
Gezegende tijd toegewenst,
Liefs en God bless!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 07:32
BerichtOnderwerp: vrede en vriendschap op een datingsite

BASSIE783 schreef:
dat hier op deze topic gevraagd wordt naar meer positiviteit en vriendelijkheid lijkt mij net zo goed mogen als dat iemand een andere topic opent met wat de ander bezig houdt.

een nieuw persoon met een frisse wind kan je toch beter welkom heten dan hem/haar te ontmoedigen met de woorden zo zit het en je doet het er maar mee?

bedankt tineke maar je hoef niet in de bres te springen voor mij hoor , ik weet wel om te gaan met hopeloze mensen die de liefde in hun jeugd zijn tekort gekomen , het is alleen de manier hoe je met zulke mensen moet omgaan.[/quote]

Beste Bassie,

Ik reageer w.s. en beetje llaat, maar zie je punt.

Wat mij opvalt is het wel of niet opruimen van zaken uit het verleden door mensen. Ruim je ze niet op, dan ruimt het jou op. en.. neem je aanstoot en reageer je vanuit je emoties vaak heftiger dan gepland..
Gekwetste mensen kwetsen anderen, vaak onbedoeld. Smiley met dichtgeplakte mond

Om dit te keren , roept de Bijbel ons op om te vergeven en vergeving te vragen. Hierdoor ontstaat filio-liefde en zelfs agapè. Engeltje smiley

Liefde verdraagt alles..
Is het dan niet de tijd om ons eens opnieuw te realiseren:

W h a t w o u l d J e s u s d o?

Hij deed het liefdevol...maar wel duideljk... Verlegen lachende smiley

Liefs & God bless,

Roos
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 16:07
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste

PIETER619 schreef:
Zelf bedoel ik eigenlijk de doop die Jezus ons voor heeft gedaan, dus met water en de doop in de Heilige Geest.

De discussie heb ik liever gaan over dit ondewerp dan kinder- of grote of volwassen doop.
De beide waterdopen zijn algemeen bekend, maar zijn doop in de Heilige Geest en waterdoop aan elkaar verbonden bijvoorbeeld?

Dat ik gedoopt ben is het werk van de Heilige Geest geweest die mij overtuigde dat ik een volgeling van Jezus wilde zijn.

Als ik zo de preken van Kees Goedhart hoor bij Family7 en dan bij uitzending gemist, is er wel een verschil. Ik haal dit aan, omdat ik toch enige worsteling heb aangaande hernieuwde overgave, om het zomaar eens te stellen.

Beste Pieter,

Waterdoop (=met water) en doop in H, Geest (=met vuur) twee naast elkaar bestaande dopen.; in de Bijbel en ook voor mij in de praktijk van het alledaagse leven.

Door de waterdoop ben je apart gezet voor Gods Koninkrijk, laat je aan anderen zien dat je wilt leven met Jezus als Koning, en wordt je door God bezegeld als Zijn kind. Engeltje smiley

Door de doop in vuur, krijg je de kracht =van de H. Geest om te leven als een kind van God, naar het beeld van God (gen1), tegenovergesteld aan je natuurlijke mens. Gefrustreerde smiley Je groeit een nieuwe schepping te zijn, niet door kracht of geweld of eigen visie of werken, maar door de Geest van God zelf.
zie Galaten 5.

Absoluut noodzakelijk, dus,
evt. voorafgegaan door een van harte en hernieuwde toewijding aan Koning Jezus (dit kan zonder opnieuw in het waterbad te stappen, waterdoop is eenmalig) het is een houding van je hart. (zie ook topic: overgave...Roos423)

Liefs en God bless,
Knipoog smiley
Roos

Laatst aangepast door
ROOS423
op zondag 29 april 2012, 16:08
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 18:44
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

FRANKT627 schreef:
Ik weet niet of in een boek beschreven kan worden welke persoon het beste bij je past. Het klinkt zo abstract.

Je kan ook God niet vragen of een bepaalde persoon bij je past of niet. Het zijn zaken die je zelf moet ondervinden. Je hart en verstand laten spreken. Je kan eventueel met iemand anders over je 'verovering' praten zonder hun raad te vragen of hij of zij wel bij je past. Hun relatie, voor zoverre die er al is, met je 'lief' is totaal anders en eigenlijk ook niet relevant.

Dat zo'n date-boek je tips kan geven van het hoe en wat tijdens chatsessies of dergelijke kan ik wel begrijpen.

Beste Frank, Knipoog smiley

Wil je het boek niet een keertje inkijken, staan echt leuke tips in voor een ontspannen ontmoeting ... waarbij je enorm veel plezier kunt beleven aan een afspraakje. Geschokte, onthutste smiley
Wanneer het écht fijn en goed loopt, kom je aan deel 2 toe in het boek. Boze smiley

succes en Gods zegen in je tocht,

Roos
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 18:30
BerichtOnderwerp: Overgave

PIETER619 schreef:
Ook een mooie getuigenis.

Ik zit nu met het probleem dat ik eigenlijk, denk ik, weer aan overgave moet werken. Elke dag belijd ik mijn zonden en geef Jezus de eer die Hem toekomt, namelijk mijn redding door wat Hij heeft gedaan aan het kruis en met zijn opstanding.

Mijn probleem is (zou een nieuw topic kunnen zijn) is de waterdoop de zelfde als de doop in de Heilige Geest. Het heeft ook te maken met overgave, althans wat ik er tot nu toe van begrepen heb. De Heilige Geest, gegeven door Jezus, kan veel meer als wij ons er voor open gingen stellen vermoed ik. Er zijn veel misverstanden, over wat de Geest kan en wil doen.

Als ik Abraham zie die Isaäk offeren wilde, vraag ik mij af, ben ik bereid om mijn kostbaarste bezit te offeren aan de Here God. Een totale overgave, ondanks wetend, dat God mij dat niet zou vragen zal, alleen maar of ik bereid ben.

Zo wat filosoferend heb ik alle sgegeven bij min overgave, denk ik dat ik toch een kleine slag om de arm heb gehouden bij mij novergave en doop. Maar toch is en blijft mijn leus , "alle ere komt oe aan de Here", OOk dat alle 4 kindern bewust belijdend christen zijn geworden, de jongste al op 12 jarige leeftijd.

Beste Pieter, en anderen

Doop in water en doop in H, Geest( = doop in vuur) zijn aparte zaken..

Groei van je geestelijke, gelovige mens krijgt extra kracht van God om te veranderen (=oude mens stukje bij beetje afleggen bij het Kruis) t.g.v. de doop in vuur (zie handelingen). Kracht in leven in overgave..+volharding en het beeld van Jezus zichtbaar laten zijn door je leven heen.

Liefs en God bless,
Roos
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 14:49
BerichtOnderwerp: Overgave

PIETER619 schreef:
Overgave geeft bevrijding, althans dat was bij mij het geval. Ik werd al een paar keer door de Geest op de schouder getikt tijdens diensten. Bij Opwekking 488 had mijn broer een clip gemaakt en die kon ik op het laatst niet meer mee zingen, brok in mijn keel tranen.

Men heeft mij ongeveer 20 jaar lang verteld, dat ik me moest laten dopen, puur omdat ik wel voor mijn geloof uitkwam en getuigde. Ik wilde eerst de fouten waarvan ik wist dat ik te vaak nog fout deed herstellen, wat dus niet lukte. Toen ik bezig was met voorbereidingen voor kerstfeest zondagsschool, was de maat vol weer die tik op de schouder, en moest ik mij overgeven, bessefend dat ik zelfs niets kon maar hulp nodig had om mij te verbeteren.
Ik kreeg toen een heel lekker warm gevoel, een bevrijdend gevoel, net of er een last van me afviel.

Staande in het doopfont, na mijn doop, kon ik Opwekking 488 met clip weer volledig droog, mee zingen.

Mooi getuigenis! Knipoog smiley

Overgave is voor mij gebleken, alles in Gods handen leggen, mijn hart en mijn leven vroeger, nu en toekomst.
Ik ben hier nederig door geworden Verlegen lachende smiley : alles komt van God, alles is door God en alles is voor God: niets is meer van mijzelf of door mijzelf...
Kracht in zwakheid, zegt Paulus.. een groeiproces .. Gefrustreerde smiley

Die Roos van vroeger deed mooie en goede dingen.. ja best wel..
Die Roos van nu heeft impact. Impact van God zelf door haar heen, en liefde en vrede met zichzelf en anderen (geen vredemeer met zonde), en leeft elke dag vanuit die bekering .... een mentaliteit gericht naar de Vader.

Heer, U houdt van ons. Dat zegt U in Uw Woord. U bent 't Woord en U bent Waarheid. Dus Uw Woord is Waarheid, en een persoon ook nog.. Geschokte, onthutste smiley
Bent U ook blij met wat U ziet?

Help me Heer om beter te zijn, want ik heb U nodig.. in alles ..en ik nodig U uit ook in alles aanwezig te zijn.. kneed mij, verander mij, vul mij, zend mij
Kussende smiley God bless

Laatst aangepast door
ROOS423
op donderdag 26 april 2012, 14:51
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 april 2012, 07:38
BerichtOnderwerp: vergeving

TINEKE986 schreef:
ik vind dat zo mooi om te lezen in handelingen 7: 54-60. een stukje waarin staat dat Stefanus gestenigd werd. Op het moment dat dat gebeurde stond de Heer ter rechterhands Gods ipv dat Hij zat. Vlak voor Stefanus overlijd vraagt hij; Here reken hun deze zonde niet toe.
in mijn ogen is dat vergeven met een hoofdletter. Stefanus weet dat de wraak aan God toebehoort.
er staan veel mooie teksten (waarheden) in de Bijbel over de broederliefde. b.v Rom 12: 9-21. Opwekking tot liefde.
in feite komt het allemaal neer op dat we onze naaste lief mogen hebben. als je vergeeft gebeurd er wat in de geestelijke wereld. als je het hardop zegt (je hoeft dan nog niet eens het gevoel te hebben dat je het wilt) kom zowel jij zelf als de andere in een geestelijke ruimte waardoor Gods Geest kan werken. in jouw en in de ander. als je zelf niet wilt vergeven omdat je op de ander wacht, zet je ook jezelf vast. kan je verbittert raken met alle gevolgen van dien. het gebod is ons gegeven uit liefde. Verlegen lachende smiley

Het gebed dat Jezus ons gegeven heeft zegt: vergeef, Heer, onze schulden,
z o a l s wij ook aan die anderen hun schuld aan mij vergeven.

Ergens anders zegt Jezus over God de Vader in de Bijbel: als jij een ander niet eerst vergeeft, dan kan ik jou niet eens vergeven. (verhaal van de ondankbare dienaar met weinig schulden)
Dit heet de onderste weg gaan. Dit is de Koninklijke weg, die Jezus en Stefanus en anderen ons voorgegaan zijn.

Je hoeft niet je gelijk te halen, wraak of genoegdoening, zand erover is ook niet genoeg: een vergevend hart dat bes;luit te vergeven, ondanks alles.

Vader, vergeef het hun, want ze weten echt niet wat ze aan het doen zijn (Dat bad Jezus aan het Kruis, en Stefanus bij zijn steniging.

... een voorbeeld om na te volgen.... struikelend achter Jezus aan gaan wij en werk in uitvoering zijn wij, Verlegen lachende smiley
Dank U Jezus.

Laatst aangepast door
ROOS423
op dinsdag 24 april 2012, 09:21
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 23 april 2012, 07:01
BerichtOnderwerp: vergeving

MARISKA601 schreef:
opwekkings lied 629

Als er vergeving is...

Hoe kan ik verder leven, hoe moet ik verder gaan.
Kan ik ooit vergeven, wat mij is aangedaan.
De woorden in mijn ziel, de haat en bitterheid,
lijken niet te helen niet door woorden, niet door tijd.

Refrein:
Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn,
van de pijn en het verdriet diep van binnen.
Als er vergeving is,kan er genezing zijn,
en de weg van herstel kan beginnen.

O God, ik heb U nodig, Ik kan het zelf niet.
Ik lijk haast te verstikken, in angst en in verdriet.
Hoe kan ik ooit vergeven, zoals U mij vergeeft,
dwars door alles heen wat mij beschadigd heeft.

Geef mij de kracht van Uw liefde om verder te gaan,
ook al zal er een litteken blijven bestaan.
Want is Uw liefde niet sterker dan de dood,
en Uw vergeving niet dieper dan mijn nood?

Want waar Uw vergeving is, zal genezing zijn,
van de pijn en het verdriet diep van binnen,
waar Uw vergeving is zal genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen.

Aan de vruchten herkent men de boom, welke sappen lopen er door heen: sappen van dood of van Leven... Knipoog smiley

Liefs & God bless,
Roos
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 april 2012, 14:36
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Ik lees op dit moment het boek:

Lachende smiley Weet hoe je date

de zin en onzin van daten,

door Henry Cloud

Hij is een christen, coach en therapeut, gespecialiseerd op het gebied van relaties.
erg verhelderend, het bewaart me voor te stress, spanning en teleurstelling bij het mailen, chatten en daten.
De focus van daten legt hij niet op het vinden van een huwelijkspartner, maar op de fun en ervaring opdoen met het opnieuw weer leren kennen van je zelf en anderen tijdens het contact met anderen.
Je leert kijken en ontdekken welk persoon nu uiteindelijk het beste bij je past. En dat.. Knipoog smiley kan iemand anders zijn dan je dacht toen je je profiel opstelde...
Ik raad hem je aan, juist hier, waar veel mensen met kwetsuren Zieke smiley uit het verleden op zoek zijn. Val dus niet meer telkens in de zelfde valkuil, ruim die kuil op, en ontmoet de juiste! Het kan. Veel geluk en zegen..
Halleluia! Kotsende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ROOS423
Pagina 1 van 1