Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 09:43
Onderwerp: Vraagtekens in de wolken
|
|
|
MARIO216 schreef: | Vraagtekens in de wolken ... |
Profetisch en gewelddadig is de toon. Het leunt tegen een ode van de vrije poëzie aan. Ik geniet ook van de punchline , hoewel sommigen dat kunnen opvatten als cliche .
Wie wil wonen in een huis, groot , klein, vervallen of vol van moderne design?
Laatst aangepast door
|
STARGATE314
|
op vrijdag 23 maart 2012, 09:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 20:30
Onderwerp: Profielfoto
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 20:28
Onderwerp: dichterbij
|
|
|
CHARLES730 schreef: | Koning der koningen in vele woningen in handen tastbaar heel wonderbaar
In handel en wandel in alle gangen een straal op jou wangen
een blik in de hemel beneden gewemel een straal van het licht op jouw blauwe gezicht
je benen zo sterk dat is toch Zijn werk je hart heel dichtbij bij jou en bij mij | eenvoudig, duidelijk, eigen stijl, allemaal tot Gods eer...en lyrisch . . Copy/paste laten we aan anderen over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 13:52
Onderwerp: Profielfoto
|
|
|
Profielfoto
Ik hoorde je lief zuchten zo door een fotootje. Je versprak lege luchten Welk einde omsloot je? Ik mis je zachte woorden de vraag naar leven in onbestaande oorden waar onsterfelijken verbleven
Zal ik je e-mailen om een ander plaatje? Ik smacht naar alle delen van je verhalen, zodat je vernieuwd alles aanschouwt wat de hemelen bijeenhoudt
Stargate Jeremia 1:5
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 10:08
Onderwerp: de vlinder
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Vind je het erg Charles...dat ik je gedichten...niet begrijp... Er ook niets in zie...of voel....
Ben ik dat alleen???? |
Ik vind het wel erg. : een bijwoord erg. Erg wat? Wat erg?
Misschien had je fijngevoeliger kunnen reageren met een concrete vraag via email. Zo had de dichter misschien iets kunnen veranderen.
Ik vind de reactie wel spontaan klinken .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 maart 2012, 22:55
Onderwerp: Kleur bekennen
|
|
|
CHARLES730 schreef: | Opnieuw een open boek, naar de kleur in jou op zoek nu voor jou in 't zwart ook al is dat weer mijn hart
Open nu de deur verspreid jouw witte geur Ik verwijder nu de deur luister naar jou wel voor een uur
De Here God is rood en paars lap dit nooit aan je laars in jouw gevonden Zijn indigo en groen dan geeft Hij jouw een zoen
Geef jij Hem het oranje en het geel dan krijg jij van Hem heel erg veel als gave geeft Hij jouw het blauw. ja ja, heel heel erg gauw
Charles730
Arme CM, ze hebben hier alleen maar geel en rood, daar eet je van niet heel veel brood nu ga ik bijna dood ik voel mij nu als een groot stuk lood ben ik nu even in grote nood
Nu brengt Hij mij in het leven terug niet zoals Hij geslagen op Zijn rug.
Nu aanbiddend voor Zijn kruis, ben ik nu eindelijk weer thuis
Charles730 |
Veelkleurigheid in het leven, overgave aan en de passie naar God zijn hier lyrisch terug te vinden . Ik vind het als muziek in de oren klinken.
Laatst aangepast door
|
STARGATE314
|
op dinsdag 6 maart 2012, 22:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 maart 2012, 10:27
Onderwerp: In de hof
|
|
|
CHARLES730 schreef: | OVER GOD HIJ
Hij is de minnaar van mijn ziel op een draagkoets met een gouden wiel
Zij:
Blauwe hemel, blank heelal witte lelie uit gouden stralen licht geboren in zilver ooit geslepen
Hij:
Een moeder en een vrouw gelijk haar stem, voor mij een nieuw geluid klinkend wel heel wereldwijd in het westen, noord en zuid
in het hart van deze jongeman helemaal in de ban in mij een nieuw gezang een kusje op mijn rechterwang
De hof thuis
Altijd weer eeuwig boeiend zeer mooi weer als de zonnestralen onze ogen kussen kwetteren de mussen
Jezus Christus
Dank Jezus U opnieuw ontmoet in trouw geweven voor mij weer altijd goed doet er toch niet wat je doet als Uw Stem voor mij is maar zo zoet
1 Koningen 9:3
'De HEERE zei tegen hem: Ik heb uw gebed en uw smeekbede gehoord, die u voor Mijn aangezicht gesmeekt hebt ik heb dit huis dat u gebouwd hebt geheiligd Mijn Naam daar tot in eeuwigheid te vestigen Alle dagen zullen Mijn ogen en Mijn hart daar zijn.'
Zo moet het zijn, ja amen
Charles730 |
Hij is geweldig. Hij is mooi. Hij is tot Gods eer. Amen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 maart 2012, 13:31
Onderwerp: Type Genesis 4.ever
|
|
|
Waar ik ben, ben jij. zeg een woord boven een woestenij Vertel aan de hofstad dan ben ik in je hand in je mond en in je hart. Altijd ontbrandt tot lichtzwart onze dag van ons leven ons uur verwekt zijn einde omhelsd als onbegeven. In ons is er geen duur alleen begin in het beminde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 maart 2012, 13:15
Onderwerp: Tijdreizigers
|
|
|
CHARLES730 schreef: | bloemen en dromen die als maar komen drinken van het leven is altijd geven
tijd leidt tot de eeuwigheid bloemen en velden zo erg wijd de gehoorzamen droom zo eerlijk als een boom
op onze handen altijd een zoen in elk seizoen handen steeds weer lezen van weduwen en wezen' |
.... . Lyriiiiiiiiischhhhhh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 21:34
Onderwerp: Tijdreizigers
|
|
|
In de tuin van bloemen en dromen die uitkomen drinken we leven. De zon schenkt wonderen.
Wanneer de tijd stil staat voor het hart van het fragiele verwelken de bloemen als een ongehoorzame nachtmerrie.
Wanneer ik altijd onze handen kan lezen, bloeien de tuinen in elk seizoen.
|
|
Naar boven |
|
|