ChristianMatch

Forum

Berichten van LENYH959
ChristianMatch forum index » Berichten van LENYH959
Auteur Bericht
LENYH959 (37)

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:04
BerichtOnderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds

MOMO697 schreef:
niemand die geboren word is in perfecte staat.
ik niet, jij niet
homo's niet, hetero's niet.

er is er maar 1 die in perfecte staat geboren werd en dat is Jezus.

je bent zoals je geboren wordt en daarna maak je keuzes in je leven.

je geaardheid is geen keuze

ook al denken veel mensen van wel

als je moeite hebt met wie je bent, heb je recht op hulp, dus van mij mag het er in blijven
Helemaal mee eens,mooi gezegd.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LENYH959 (37)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 20:44

[quote=MARTIN695] Hallo Martin, idd ik zie dat ik in mijn punt verkeerd gemaakt heb wat dat betreft.Het alles eruit halen was dan ook een reactie op wat eerder gezegd was,ik vind dat iedereen de zorg moet krijgen die hij/zij nodig heeftIk kom zelf namelijk uit een gezin waar mishandeling e.d veel voorkwam helaas.Daardoor zit ik nu momenteel thuis omdat er dus nu verschillende dingen mis zijn (geestelijk zowel als lichamelijk)dus wat dat betreft zijn we het idd niet altijd zelf schuld. Of erfelijkheid wat dat betreft. Ik bedoel ook meer te zeggen als je zoeken wil kun je iemand overal wel de schuld van geven. Maar wat ik dus wil zeggen is,goed gezien,mijn foutje.
Sjalom.
Leny

Laatst aangepast door
LENYH959
op vrijdag 27 januari 2012, 20:47
Naar boven

Auteur Bericht
LENYH959 (37)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 10:12
BerichtOnderwerp: invloed van Westers denken op christenen?

SHANITA130 schreef:
Kijk, ik heb ook een uitkering(minima). Maar ja, met een beetje slimheid, waar zijn de aanbiedingen(supermarkt), en gewoon verstandig doen, ja, hou je best wel wat over. en het mooiste is, je hoeft er niet voor te werken.

Dit laatste is een grapje.

Werken zit er helaas niet in, gelukkig wel leuk vrijwilligerswerk.

Trouwens, geluk en levensvreugde is niet afhankelijk van de hoeveelheid geld. Dat is gewoon blij zijn met wat je hebt, en niet constant af geven op mensen die meer hebben.

Juist, ieder zijn eigen ding.Ik voel me iedere maand gezegend met wat ik heb en dat ik dan zelfs wat over heb. Luxe in de bijstand dan is toch heerlijk. En ik heb wel kids waarvoor ik gedeeltelijk zorg draag. En die komen ook niks tekort dus wat wil een mens nog meer.Een gelukkig en vreugdevol leven en verstandig met je geld omgaan,ben het er helemaal mee eens.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LENYH959 (37)

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 23:28

PIETER649 schreef:
De SP staat in de peiling inmiddels op 30 zetels Zieke smiley

Wat een jalouzie is er toch in het land bah.
Ik rij graag in een comfortabele auto met veel pk´s onder de motorkap, ik ben blij met mn vrijstaande huis en ik geniet van mn nieuwe vijver met koikarpers die inderdaad duur zijn.
In april komen er nog n paar bij, kost weer n fortuin.

Moet ik me nou gaan schamen daarover???? Zijn jullie gestoord ofzo? Ik werk er voor he.

En weet je wat? Als je zelf ook meer luxe wil, moet je niet klagen, maar er voor werken...
Maar goed, werken voor je brood en n beetje meer, lijkt af en toe vloeken in de kerk op cm.

Er is niks mis met hard werken,zo verdien je wat je hebt idd (of een beetje meer)Zelf werk ik vanuit de wajong als vrijwilliger veel.Zo help je gelijk ook weer een ander.En met luxe is ook niks mis.Ik denk gewoon dat de invloed van de westerse maatschappij meer hebzucht en idd minder gemeenschapszin met zich meebrengt. Mensen kijken bijna raar op als ik(25 jaar) binnen kom om de handen uit de mouwen te steken want het liever lui dan moe is schijnbaar bijna een norm geworden(met uitzondering natuurlijk).En nee ik denk niet dat we hier gestoord zijn of dat jij je moet schamen.Ik hoop alleen dat het dan niet ALLEEN MAAR om luxe draait maar dat men ook eens denkt aan de medemens.
Naar boven

Auteur Bericht
LENYH959 (37)

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 15:16

WILLEMIJN232 schreef:
Ben het helemaal met je eens....Maar wat ik me weleens afvraag, wat is arm en wat is hebzucht?
Ben je arm als je geen lcd tv hebt? Nou die heb ik niet want ik kijk zelden tv....dus vind ik zonde van mijn geld....
Is het hebzucht als ik een boek koop omdat ik toevallig heel veel van lezen hou? Is het hebzucht als ik de nieuwste Iphone heb gekocht omdat ik daar zoveel mee kan en daarom de helft van mijn mobiele nummers kwijt ben? En het ook wel stoer vind om er één te hebben?
Iedereen heeft daar andere criteria voor...
Wat ik wel vind is dat iedereen om moet zien naar de ander op wat voor manier dan ook......

Ik zit zelf onder bijstandsniveau.Dat noem ik wel enigszins arm alhoewel er mensen zijn die het nog slechter hebben.En hebzucht vind ik dan dat als je andere niks gunt en zelf alleen maar meer wil. Maar je hebt gelijk dat dat iets is wat voor iedereen anders is.En wat omzien naar anderen betreft,ik vind dat je anderen helpt zonder eerst te wachten tot ze het vragen (natuurlijk wil niet iedereen geholpen worden).Zoals laatst toen er een oudere dame langs de weg stond met de ketting van haar fiets.Ze moest nog een heel end lopen vertelde ze dus heb ik de ketting er weer opgelegd.Dat is een beetje wat ik bedoel.
Naar boven

Auteur Bericht
LENYH959 (37)

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 15:09

Vind ik wel een goede zet. Als je erbij nadenkt zijn er zo veel dingen die eigenlijk ook te voet of met de fiets kunnen.En als je dan vind dat dat met alles wel kan dan is het een goede keus.
Naar boven

Auteur Bericht
LENYH959 (37)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:07

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat is er dan mis mee om wel mooie dingen te kopen als je je dat kan permitteren? Zo is inderdaad de wereld, nou en? Niets mis mee toch?
Zolang je het maar kan relativeren en het geen hebzucht wordt......

Absoluut mee eens, dat is ook mijn punt.Maar zoals ik al zei mensen die een lcd tv hebben en dan opeens een led en dan weer een 3d tv. Tevredenheid met wat je hebt en niet hebzuchtig zijn en steeds het aller nieuwste willen.Dat is waar ik het fout vind.Ik heb ook mooie spulletjes,en als die op zijn of het niet meer doen dan koop ik iets nieuws.Dus helemaal niks mis mee.Maar vergeet dan ook de arme medemens niet.Ik geef mijn geld persoonlijk liever uit aan mensen die het harder nodig hebben dan ik.Maar dat is mijn leefstijl dat is voor iedereen anders en dat mag ook. Dat is ook westers dat iedereen mag doen en laten wat hij/zij wil.
Naar boven

Auteur Bericht
LENYH959 (37)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:54

THOMAS968 schreef:
Mooie bijdrage. Het principe zou moeten zijn dat we nemen wat we nodig hebben maar ja, ik heb die dingen die je noemt ook allemaal, dus.......

Thomas, had ze niet nodig en kocht ze toch.

Daarom zegt Jezus ook de wil is sterk maar het vlees is zwak. Je handen hebben alles al gekocht voordat je het zelf kan tegenhouden. Maar dat is dan ook de wereld waarin we leven. :)
Naar boven

Auteur Bericht
LENYH959 (37)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:38

De westerse cultuur en de maatschappij van vandaag gaat naar mijn mening helaas heel veel over hebben (de nieuwe i-phone,een nieuwe led tv, een nieuw tablet enz).Mensen vullen liever de leegte van binnen met nieuwe spullen dan met de liefde die god ons kan geven. Er is nog niet goed en wel iets uit of er is alweer een nieuwe variant op. Ik vind dat heel jammer want ik ken mensen die veel hebben maar toch nooit genoeg.Ik heb niks en ik ben gezegend met dat kleine beetje.Ik kom niks tekort. Dat is volgens mij wat je bedoelt met invloed uit de westerse wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
LENYH959 (37)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:27

Ik ben hier nieuw en het enige wat ik denk als ik dit lees is dat Jezus voor niemand een uitzondering maakte in zijn genezingen.Zondaar of gelovige (homo of hetro) dus laat ieder zijn leven leiden hoe hij/zij het goed dunkt en dan aan God het oordelen over laten ;). En over het ziekenfondspakket: Dan kan alles wel geschrapt worden want uiteindelijk hebben we de meeste dingen aan ons zelf te danken.Levensstijl,eetpatroon,bewegingspatroon. Ik heb veel gezondheidsklachten doordat ik verwaarloosd ben op jonge leeftijd.Moet ik dan daarom maar niks vergoed krijgen? Ik vertrouw op God en Jezus dat ik gezond mag worden maar daar moet ik zelf ook iets voor doen.Dus mensen een goed begin begint bij jezelf. En als je het niet eens bent met het systeem wat let je dan om eruit te stappen.Dan neem je geen uitgebreide verzekering.Maar als mensen er wel wat aan hebben laat die keus dan aan hen en maak je druk over je eigen leven. En als er homo's zijn die erdoor geholpen worden wie zijn wij dan om hen dat te ontnemen ondanks dat ik zelf ook niet geloof dat het een ziekte is.Zoals Jezus zegt een van de belangrijkste geboden om u aan te houden is behandel anderen zoals je zelf behandelt wil worden.Nou mensen als ik ziek ben ga ik graag bidden en naar de dokter, en ik denk zo dat dat voor jullie ook geld. Nogmaals ik wil niemand beledigen of boos maken.Dit is gewoon mijn mening.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LENYH959
Pagina 1 van 1