ChristianMatch

Forum

Berichten van HANN175
ChristianMatch forum index » Berichten van HANN175
Auteur Bericht
HANN175 (39)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 14:19
BerichtOnderwerp: huwelijk als sacrament

HERMAN388 schreef:
Voor wie is het Heilig Avondmaal ingesteld?

Herman, ik denk dat over jou vraag het Avondmaals formulier duidelijk is. Lees deze maar eens, wil ik je als tip geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANN175 (39)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 14:17
BerichtOnderwerp: huwelijk als sacrament

CHATULIEM619 schreef:
Dus, mensen van het Leger des Heils zijn dan niet behouden? Is één keer avondmaal voldoende voor het behoud? Dit zijn vragen, geen kritiekpunten.
Zelf vind ik dat het wel een sacrament is, ook omdat God het huwelijk als heilig ziet. Als God het als heilig ziet, is het dan niet logisch dat de voltrekking daarvan een sacrament is?

Ik denk dat Mariska bedoelde dat de sacramenten zijn tot versterking van het geloof. En zeker het H.Avondmaal is bedoelt tot voordurende versterking en voeding van het geloof. Dus zal er m.i. een steeds weer uitzien zijn naar de sacramenten.

En er zijn meer dingen die heilig zijn voor God, die ook geen sacramenten zijn. Ik denk dan aan bijvoorbeeld een goede ouder/kind relatie. Dus vind ik het niet perse logisch dat het huwelijk door de heiligheid een sacrament zou zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HANN175 (39)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juni 2011, 14:38
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

MARIO216 schreef:
Zaterdag 11 juni, Zach. 8: 1-8; Op de pleinen van Jeruzalem.

Kijk daar zitten ze weer! Hoe is het mogelijk! Wie had dat in Babel kunnen denken! De oude Jonathan en zijn vrouw Miriam! Helemaal uit Babel zijn ze teruggekeerd naar Jeruzalem en nu zitten ze weer in de zon, alsof ze niet weggeweest zijn… Hoe is het mogelijk! En kijk, daar verder op, daar zit nog een oude man en ginds, met die stok, een oude vrouw. En daar, midden op het plein, daar spelen de kinderen, de jongens en de meisjes! Meegaan uit Babel, thuisgekomen in het land dat God aan hun vaderen had beloofd! De pleinen van de stad zijn weer vol van mensen, jong en oud. Zie ze spelen; ze spelen voor Gods aangezicht!
Hoe dat mogelijk is geworden? Aan wie Israël dat te danken heeft? Aan de God van Jonathan en Miriam. Hij laat niet los wat Hij begonnen is. Dat is wat je trouw noemt…
Ook al is er in Babel niemand die het geloven wil, zo zal het gebeuren. Voor God is toch niets te verwondelijk? Van alle kanten zullen de zonen en dochters van Israël komen naar het land dat God beloofde. Van oost naar west komen ze. Jeruzalem is hun thuis!
Zo is het de eeuwen door gegaan. Niet alleen na de ballingschap in Babel. Ook na de verstrooiing die duurde tot na de Tweede Wereldoorlog. Toen kon je opnieuw zien dat God woord houdt! Van alle kanten kwamen ze, de Joden, op schepen, in vliegtuigen; uit Rusland, uit Amerika, van noord en zuid, van oost en west. Als je zeker wilt weten dat God doet wat Hij zegt, ga dan maar kijken, op de pleinen van Jeruzalem!

sinds kort actief om CM, dus nog lang niet alle stukjes doorgelezen. Maar deze van vandaag vond ik heel aansprekend. Bij Hem is niets te wonderlijk.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HANN175
Pagina 1 van 1