Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:08
Onderwerp: Nooit
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik denk dat je elkaar herkent als kinderen van God, natuurlijk zou ik het heerlijk vinden om mijn vader weer te zien, hem weer vast te kunnen houden maar .....hoe zit het dan met die mensen die ook christen zijn maar waar je geen goede band mee had op aarde? Er is geen zonde of zonde besef meer in de Hemel maar herkennen is toch ook herinneren? |
maar herrineren is toch niet meteen afwijzen? er is toch vergeving en berouw? God heeft die perfecte vergeving al, daar hebben we nu al 'profijt' van en in de hemel hebben wij ook de mogelijkheid perfect lief te hebben en dus iedereen te vergeven (wat makkelijk is aangezien ze zelf berouw zullen hebben (ze zijn óók in de hemel) en wij ook inzien wat voor stomme dingen we hebben gedaan).
het punt is niet het herinneren van die dingen (snap nooit waarom dat fout zou zijn), maar de mogelijkheid om alles te bezien op de manier waarop God het nu al ziet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 17:56
Onderwerp: Topic voor mannen en vrouwen
|
|
|
hmm, als vrouwen zoveel praten, waar valt dan een vrouw die niet veel praat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 22:33
Onderwerp: bidden verboden ???
|
|
|
ik vind het ronduit belachelijk, vast wel goed dat er docenten mee gaan bidden hoor, maar toch als je spontaan gebed hebt moet je dat niet meteen weer in een keurslijf duwen. waarom toch... 'jongelui' moeten vast wel veel leren, maar doe niet zo 'gereformeerd' (=traditioneel strak en vol met regeltjes)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 22:23
Onderwerp: vragen aan God
|
|
|
GRACE585 schreef: | dan zijn die vragen dus niet meer relevant. |
hmm, misschien vragen zoals of God daadwerkelijk van je houdt, maar wat betreft de vragen die ik wil stellen hoop ik dat het toch nog steeds kan ondanks de relevantie (maar dat zijn ze nu ook al niet) het is gewoon zo leuk om vragen te stellen net zoals een klein kind op schoot klimmen en dan maar vragen: waarom?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 15:35
Onderwerp: vragen aan God
|
|
|
ah ja vragen aan God, ik zou niet weten waar ik moet beginnen..
waarom is de lucht blauw? waar gaan de dieren naartoe? er is in de hemel urbanisatie (gouden stad), is er ook suburbanisatie? kun je vliegen in de hemel? kunnen we op de nieuwe aarde ook onder water ademen, dan kunnen we de diepzee zien? laten we nog scheten in de hemel en zo ja ruikt het dan lekker? hoe gaan de beer en de leeuw gras en hooi eten? wie heeft het wiel uitgevonden? en het vuur? waarom zijn mensen zo blind? waarom leef ik in 2010? wanneer komt u terug, oh maar wacht daar nog maar even mee want er zijn nog zoveel mensen die u niet kennen. waarom loop ik zo vaak bij u weg? is er een zwaartekrachtdeeltje? waar is die dan? wat is magnetisme? waarom....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 15:07
Onderwerp: Voorbeboedsmiddelen
|
|
|
om met iemand (weet niet meer wie helaas) te spreken; als je doet aan onthouding volgens de cyclus van de vrouw dan moet je
1. Héél goed kunnen rekenen 2. een heel regelmatige cyclus hebben 3. veel van kinderen houden.
verder ken ik idd genoeg verhalen waarin de vrouw één keer de pil vergat en direct zwanger was of waarbij een condoom werdt gebruikt die niet werkte etc. dus ik ben er van overtuigt dat als God heeft bedacht dat je een kindje krijgt Hij daar wel een manier voor vind ook als je anticonceptie gebruikt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 00:19
Onderwerp: They Sold Their Souls for Rock N Roll
|
|
|
heb deze film ook gezien en er zit zeker veel in, aan de andere kant er zijn ook 'rock 'n roll' bands waar niet meteen wat verkeerd mee is plus dat ik niet alle beweringen van 'ze hebben een deal met de duivel gesloten en daarom konden ze opeens gitaar spelen en kregen ze succes' etc. geloof. er wordt wel meer beweerd, zoals dat Darwin op zijn sterfbed de evolutietheorie terugnam terwijl het niet klopt.
dit neemt niet weg dat er meer dan genoeg bands zijn die wel degelijk fout zijn en waar ik ook zeker niet naar wil luisteren! (Eminem bijv. met zijn; 'let's have another columbine'; afgrijselijk) Het is altijd goed om op te letten wat iemand zingt (en uitleeft) en niet alleen maar te luisteren naar muziek die leuk klinkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 12:16
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
ik moet hierbij denken aan de vergelijking (heb geen bijbel bij de hand dus weet niet welk gedeelte iig in één van de evangelien) met de heer en de slaaf die hem (veel) geld schuldig is. de heer/baas scheldt deze schuld kwijt. dezelfde slaaf komt dan een medeslaaf tegen die hem (veel minder) geld schuldig is en eist het geld, laat de medeslaaf zelfs in de gevangenis gooien. als de heer hiervan hoort laat hij de slaaf alsnog in de gevangenis gooien!
er staat ook niet voor niets in het onze vader: vergeef ons onze schulden gelijk wij onze schuldenaren vergeven.
vergeving is hoe dan ook belangrijk, vooral als je beseft dat wat jijzelf hebt foutgedaan (alsje tegen een wetregel zondigt heb je tegen de hele wet gezondigt). God houdt zoveel van ons dat hij ons telkens weer vergeeft, dan moeten wij toch op z'n minst de ander ook vergevensgezind zijn!
het is wel erg moeilijk om iemand die iid niet wil accepteren dat hij/zij fout zit te vergeven, maar (zoals al eerder opgemerkt) vergeving is daar niet van afhankelijk.
de 'verzoening' is iets heel anders, je hoeft namelijk een persoon die je gekwetst heeft niet te vertrouwen (wij gaan ook weer de mist in naar God toe en dat weet hij ook) of vrienden mee worden, maar als je vergeeft dan laat je ook niet toe dat je deze persoon gaat haten en vanuit die haat gaat reageren en leven. Je blijft dan in de Liefde!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 11:46
Onderwerp: christen zijn en schuldgevoel
|
|
|
JOS689 schreef: | ik snap niet zo waarom met name christenen elkaar oordelen of veroordelen .....
Kan iemand me uitleggen waar dat in de bijbel staat ? |
dat is voor mij nou ook altijd al een raadsel. maar mijn vader heeft het mooi uitgelegd en daar ben ik het wel mee eens:
als je vanuit perfecte liefde leeft dan doe je eigenlijk altijd alles goed (gaat helemaal vanzelf dan) helaas leven we in een wereld waar geen perfecte liefde is (behalve God zelf dan) hierdoor zijn mensen paniekerig als het gaat om leven zonder regels; het gaat dan namelijk mis; dus God heeft leefregels gegeven als hulp. nu trekken we het zodanig (arme wij) door dat we star worden in de regels en daar nog wat meer regels bij bedenken.
eigenlijk is het te vergelijken met de bureaucratie; bijv het verkrijgen van een visum. daar doen sommige landen (VS.... eindeloos moeilijk over. hetzelfde wat betreft trouwen (als je niet die ene stempel op je geboortecertificaat hebt dan kan je niet eens trouwen) in Nederland etc.
iedere kerkgemeenschap heeft zijn eigen regeltjes waar mensen zich veilig bij voelen en zolang die regels blijven denken ze dat het leven met God gewaarborgd blijft. als je van die regels afwijkt dan wordt (volgens deze mensen) de relatie met God ook verstoort (het hellend vlak).
dit gaat niet altijd bewust, ik denk dat iedereen dit soort regeltjes heeft waarbij ze zich veilig voelen en zonder raken ze misschien wel het geloof kwijt! sommige regeltjes zijn wel goed en anderen zijn fout. het wordt lastig als je overtuigt bent dat jouw regels de enige goede zijn en je dus geen ruimte overlaat voor iemand anders om het op zijn/haar eigen manier te doen.
iig is mijn conclusie dat als je zoveel mogelijk probeert te leven met God en vanuit Zijn liefde dat al die regeltjes er minder toedoen, en dat de hoofdzaken veel duidelijker worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 11:23
Onderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)
|
|
|
BRIGHTBOY799 schreef: | Klinkt een beetje als ontzettend veel werk voor de 1e date. Die dan ook nog eens heftig kan tegenvallen, want digitaal is wel leuk allemaal, maar je maakt iemand zijn/haar trekjes niet mee, en digitaal hebben mensen doorgaands meer tijd om woorden te kiezen...
|
en dat maakt het dus juist makkelijker, in een eerste ontmoeting ben ik over het algemeen vrij stil wat maakt dat men afhaakt zonder dat men verder kijkt. via de mail kan ik meer van mezelf laten zien juist omdat ik beter kan nadenken over de dingen die ik zeg.
natuurlijk is er ook een keerzijde; iemand kan zich compleet anders voordoen dan hoe hij/zij daadwerkelijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 12:02
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
IMRE695 schreef: | stiekem vinden ook deze vrouwen het soms nog fijn als ze toch nog een beetje (letterlijk en figuurlijk) tegen hun man op kunnen kijken. |
pardon? misschien is het wel zo dat mannen stiekum op hun vrouw neer willen kijken. Mannen zijn soms 'bang' voor vrouwen die intelligent zijn, tenminste dat is mijn ervaring.
trouwens ik heb liever iemand die wijs is dan iemand die intelligent is. de manier waarop iemand denkt is vaak ook veel belangrijker.
|
|
Naar boven |
|
|