Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:13
Onderwerp: Eénheid is ons doel !!
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=7njlnT_dAB4
refr: Aan Uw voeten Heer Aan uw voeten Heer, is de hoogste plaats; daarom kniel ik neer bij U. Om bij U te zijn, is de grootste eer; daarom buig ik mij voor U.
Ja, ik verkies nu om bij U te zijn en om naar U te luist'ren. In plaats van altijd maar weer bezig te zijn, kom ik nu tot U, o Heer.
refr.
Mijn hart verlangt er naar om samen te zijn, hier in een plaats van aanbidding. In geest en waarheid samen één te zijn, in aanbidding voor U.
refr.
Zoals een vader die zijn kind omarmt, ja, zo omarmt U ook mij. U bent een Vader die vertroost en beschermt en ik kom tot rust bij U.
Bij Jezus zijn, onder Zijn liefdevolle armen, is verlossing. Dat vereist van ons wel een keuze, maar die keuze zal Hij zegenen. Als we Jezus volledig in ons leven toelaten, zullen we rust vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=LPoHQ6REV9Y
Vader God, ik vraag me af hoe ik ooit heb geleef zonder te weten dat Uw vader hart al zo lang om mij geeft
Maar nu ben ik Uw kind, nu mag ik wonen in Uw huisgezin en ik zal nooit meer eenzaam zijn want Vader, U ben altijd bij mij
Heer, ik wil U prijzen Heer, ik wil U prijzen Heer, ik wil U prijzen Zolang ik leef..
Als wij die stap maken in ons leven, zal God zijn zegen geven door met Zijn Geest in ons te komen wonen. Dan zullen wij tot ons doel komen. Maar ook ten diepste Zijn liefde ervaren en niet kunnen beseffen dat we het ooit zonder Hem hebben gekund. Dan zal ons hart kunnen juichen en God prijzen.
http://www.youtube.com/watch?v=tEtvWVUyynY&feature=related
Ik kniel neer, en beleid U bent heer , in dit huis Ik kniel neer, en beleid U bent heer , in dit huis
U bent mijn Leven, Mijn Licht. ik zoek uw aangezicht. Aan uw voeten, dicht bij U Kniel ik neer, Kniel ik neer.
Ik kniel neer en beleid U bent heer , in dit huis Ik kniel neer, en beleid U bent heer , in dit huis.
Laat God de Heer zijn van je leven, en vanuit dat beseffen dat we allen kinderen zijn van die liefdevolle Vader. Van die ENE God, zijn wij zijn kinderen. Dat moet onze uitstraling zijn in de wereld Want aan die eenheid zullen ze ons moeten herkennen en niet door gekissebis, discussie die nergens toe leiden.
http://www.youtube.com/watch?v=rOjoHXqzY6o&feature=related
God wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie. Langs wegen die geen mens bedenkt, maakt Hij mij zijn wil bekend. Hij geeft elke dag nieuwe liefde, nieuwe kracht. Als ik mijn hand in Zijn hand leg wijst Hij mij de weg, wijst Hij mij de weg.
Al moet ik door de wildernis / Hij leidt mij. Hij toont mij een rivier in de woestijn. Alles zal ooit vergaan / maar zijn liefde blijft bestaan en Hij maakt iets heel nieuws vandaag.
En ik weet .... leven is niet makkelijk soms, vaak is het tot 10 tellen, maar leg dan je hand in Zijn hand en bid God voor geduld en liefde.
Laat ons hart verlangen naar om samen te zijn, hier ook op CM een plaats van aanbidding te maken. In geest en waarheid samen één te zijn, in aanbidding voor GOD. |
hele mooie opwekkingsnummers!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:10
Onderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | "Een christen die anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard"
"Negatief zelfbeeld is niet echt een zonde, je doet jezelf eerder tekort. Het betekent namelijk dat je Gods scheppingswerk niet tot ontplooiing durft te laten komen." Dat zegt Henk Rothuizen, hoofd nazorg bij de Evangelische Omroep, in een interview met CIP. Hij vertelt over zijn eigen identiteitscrisis en over wie we mogen zijn in Christus: "Jezus kijkt naar je als iemand die geschapen is met een bestemming en een doel in Zijn Koninkrijk in dit aardse leven en in de eeuwigheid, wie of wat je ook bent."
"In Christus" De term "In Christus" is volgens Rothuizen een behoorlijk theologische term. "Het refereert aan het Koninkrijk van God. Christus is niet de achternaam van Jezus, maar de titel die Hij draagt. Hij is Messias en Koning over ons leven. Als ik bedenk wie ik ben ik Hem, denk ik automatisch aan het Koninkrijk van God, ik ben daar aanvaard als medeburger met bepaalde rechten en plichten. Een van de belangrijkste onderwerpen van die rechten en plichten is gebed. In het gebed kom je dicht bij God, als we in de naam van de Koning zijn vergaderd is Hij bij ons! Ook is het belangrijk om ten volle te beseffen dat we door de Messias zijn gered. Hij is voor ons gestorven aan het kruis van Golgotha, juist daardoor mogen wij straks onze identiteit hervinden."
Verschillende rollen Je identiteit bestaat volgens de nazorger, die tevens schrijver, is uit verschillende rollen: "Het is heel normaal dat we verschillende rollen hebben. Ik ben nu eenmaal als opa anders dan als hoofd nazorg. Als echter de rollen onze identiteit gaan bepalen gaat het mis. Het hangt eigenlijk af van waar je zekerheid in zit. Zit je zekerheid in het rollenspel dan is dat niet best. Je zekerheid moet zitten in wie je mag zijn in de ogen van God, dan ben ik nog steeds anders als op dan als hoofd nazorg, maar in beide probeer ik Gods wil te doen."
Schoonheid Rothuizen vervolgt: "De rolmodellen in deze tijd zijn perfecte mensen. We doen er alles aan om mooi te zijn, maar mooi zijn en tevreden zijn met jezelf is niet de bevrediging die rust geeft. Ieder van ons is geboren met de gevolgen van de gevallen wereld. Ik begin bijvoorbeeld wat ouder te worden en ik merk dat ik kaler wordt, een bril nodig heb en in mijn kiezen zitten de nodige vullingen. Als schoonheid mijn zekerheid zou zijn, kom ik zo langzamerhand behoorlijk in de problemen. Je zekerheid zit echter van binnen en in de Bijbel, in wat Christus zegt, en dat is totaal anders dan wat de wereld zegt."
Een zonde wil hij het negatieve zelfbeeld niet noemen: "Je doet jezelf echter wel enorm tekort. Een negatief zelfbeeld betekent dat je Gods scheppingswerk niet tot ontplooiing durft te laten komen. Je hoeft helemaal geen negatief zelfbeeld te hebben. Jezus kijkt namelijk naar je als iemand die geschapen is met een bestemming en een doel in Zijn Koninkrijk, zowel hier op aarde als straks in de eeuwigheid."
Veroordelen Als je een negatief zelfbeeld hebt kun je volgens Rothuizen twee dingen doen: "In eerste instantie moet je gewoon durven aannemen wat God over je zegt: 'je bent voor Mij gewenst!' Het tweede is dat je wel hulp moet gaan zoeken en bemoediging van de mensen rond je heen nodig hebt. Er wordt zoveel van je verlangt in deze maatschappij. Als ik vroeger geen goed cijfer haalde, werd er gedreigd dat ik putjesschepper zou worden, onder andere daardoor heb ik een negatief zelfbeeld gekregen. Rond mijn twintigste kwam ik in een identiteitscrisis en tijdens een zoektocht van twaalf jaar ontdekte ik het Vaderhart van God. Ik ontdekte dat God niet een veroordelend God is maar een Vader. In de grondtaal staat er zelfs 'Papa'. Toen ik dat ontdekte door het bloed van Jezus wist ik dat ik een geliefd kind van God was. 'Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook. Dat de wereld ons niet kent, komt doordat de wereld Hem niet kent' schrijf Johannes in zijn eerste zendbrief. Dat moeten we in ons hoofd prenten."
Volgens Rothuizen kunnen je eigen identiteit en het liefhebben van anderen niet losgekoppeld worden: "Het lijkt mij heel moeilijk om te groeien in je eigen identiteit en niet te groeien in het liefhebben van anderen. Hoe meer je jezelf aanvaardt, hoe meer je de ander waardeert. Dat staat in directe relatie met elkaar. Heel veel afwijzing en veroordeling gaat helemaal niet over het conflict of over de waarheid maar komt voort uit eigen onzekerheid. Een christen die anderen veroordeelt, heeft zichzelf vaak nog niet aanvaard." |
Dat klopt! Is heel vervelend als je een negatief zelfbeeld heb, maar God heb je lief zoals je bent. Hij heeft ons geleerd om elkaar lief te hebben en ons zelf. Vertrouw op Hem en heb lief!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:01
Onderwerp: Ik vraag me wel eens af
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ik vraag me wel eens af
of er over een tijd wel iemand is met wie ik ben met wie ik leven deel
is die vraag nou te veel?
ik vraag me wel een af
waarom er na zo'n tijd nog zoveel was diep van binnen met wie ik was met wie ik leven deelde
of is dit omdat ik me nu verveel?
ik vraag me wel eens af
waarom er al die tijd niemand was met wie ik kon zijn die haar leven deelt
of heb ik mijn kansen al verspeeld?
ik vraag me heel wat af
waarom de tijd niet iemand geeft bij wie ik ben met wie ik deel
en dan zeg ik maar weer .. 'weet ik veel?' |
we vragen ons heel wat af, waarom dit waarom dat Maar Hij is onze Leidsman, geef je over aan Hem Hij geef de dingen die we nodig hebben. Vetrouw op Hem!
gr Love
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 18:57
Onderwerp: verlangen naar
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | verlangen naar
Echte liefde, geen gemis, geen verbeeltenis, Diep verlangen, samen een weg vinden niet om alleen maar te willen binden maar waar echte passie is. |
Deze verlangens heeft iedereen, ook ik om samen een weg te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|