Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 13:44
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jullie doen aan afgoderij...een boom en warm huis en kilo's eten is erg occult...zoek maar eens in de Bijbel op wat 'vasten' en wat het betekent... |
Jezus zei het al kunnen de bruilofstkinderen vasten als de bruidegom in hun midden is. Als het feest is moet je niet gaan vasten tenzij je er een goede reden voor hebt natuurlijk. En natuurlijk heeft ons kerstfeest van oorsprong niets met de geboorte van onze Heer te maken. Maar als ze in elke kroeg stille nacht laten horen kunnen wij als christenen toch niet niets doen. Het is een mooie gewoonte deze grote gebeurtenis te herdenken.
En ja Frank mijn kerstboompje is errug occult. Heb ik nog speciaal naar gevraagd ze hadden ook niet occulte maar die wou ik niet
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 24 december 2012, 13:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 10:16
Onderwerp: Kerst & nieuwjaarswensen 2012-2013
|
|
|
Klein als een kindje In doeken gehuld Heeft Hij Zich naar ons toegebogen Ere zij God Ere zij God Ere zij God in de hoge
Hij wilde delen In onze schuld Hij wilde onze tranen drogen Ere zij God Ere Zij God Ere zij God in de hoge
Straks als op aarde De tijd is vervuld Zal ik Hem zien met eigen ogen Ere zij God Ere zij God Ere zij God in de hoge
Tekst en muziek: Rikkert Zuiderveld
Wens iedereen hele fijne dagen toe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 10:14
Onderwerp: Advent : Het licht
|
|
|
Advent 2012 Het hart dat aards en donker is aanschouwt het licht waarop het wacht
gelezen bij de nonnetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 10:10
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ach...wie weet...lukt het toch nog..... Ik kan niet zingen...erg om met mijn mond dicht te moeten zitten... |
waarom kan jij niet zingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 10:08
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je kan ook zo 'heerlijk' nagenieten... |
ja net als bij bruine bonensoep
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 10:07
Onderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Maritime, ik kan je begrijpen, heel goed zelfs. Je weet ook dat het niet altijd klopt. God wilt ons zeker gelukkig zien. Welke vader wilt zijn kinderen niet gelukkig zien, trouwens? Echter, ons geluk hangt niet alleen van God af maar ook van bepaalde omstandigheden en mensen om ons heen. De Vader sprak tot ons, zoals we kunnen lezen in het OT en NT. Hij had daar zijn middelen, zijn personen voor. Ook dat weten. Jezus is onze Heer en in zijn voetsporen willen we treden. Of...toch niet helemaal want Jezus leefde in armoede (hij zelfs geen steen om zijn hoofd op te rusten te leggen), Hij leefde in zuiverheid (hij geen vrouw of vriendin waarmee Hij een relatie had) en Hij leefde in gehoorzaamheid. Deze drie zaken worden door de kloosterlingen en religieuzen in het algemeen getracht, ik zeg nadrukkelijk 'getracht' na te geleefd te worden. Het is een levenslange opgave waarin niet iedereen slaagt. Het kan ook niet anders. We leven nu eenmaal in een wereld waarin het materialisme hoogtij viert. Vergeleken met de kartonnen doos van een dakloze is ons warm bed al een hoop materialisme. Het is allemaal zo dubbel...of niet? |
Ja heel mooi gezegd Frank. En maant Paulus ons ook niet in !tim 6:8 dat we tevreden moeten zijn als we voedsel en kleding hebben? De meesten van ons hebben dan alle reden om teverden te zijn. Maar een mens wil altijd meer en zonder relatie zijn zit niet in onze aard. Het is het enige waarvan God tijdens de scheping zei dat het niet goed was. "het is niet goed dat de mens alleen is"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 23:38
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik klaag nooit meer muur...voila |
Goed zo Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 15:38
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | @pieter, Paulus spreekt over een andere jezus en een andere evangelie, de vraag is: welke jezus belijd men? De paus beleid namelijk ook een jezus en een evangelie, dus.... |
Ik heb nieuws voor je dat is dezelfde Jezus. Was vandaag voor het eerst van mn leven in een eucharistie dienst van een abdij. Er is geen woord gesproken en geen lied gezongen dat niet in de Bijbel stond. Ik vond het indrukkwekkend hoe zuiver het was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:58
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb al dikwijls die vinger verbrand...een vinger stoot zich een 3 maal een aan strijkijzer is een gezegde dat echt niet klopt.
meneer Flosh is buiten...in de regen...wedden dat hij met vuile voeten binnenkomt wanneer ik gedweilt heb |
ja dat gaat altijd zo bij mij poepen de vogels ook alleen op mn ramen als ik ze net gezeemd heb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:55
|
|
|
ROLF230 schreef: | Het meeste is al wel gezegd denk ik. Ik lees in Openbaring 21 toch heel duidelijk dat het hemelse Jeruzalem de Bruid is, dus hoe Laverde dan denkt dat het Israël is, is mij een volslagen raadsel. Als ik jou was Laverde, zou ik juist EERST het nieuwe testament lezen, ipv. eerst "het oude begrijpen", zoals jij zegt. Het kan zijn dat je op een paar punten gelijk hebt, bijv. over de Boeddhabeelden enzo, dat zou ik ook niet doen, en nee een kerstboom zou ik ook niet doen, maar als ik jou was zou ik eerst met het belangrijkste beginnen, nl. de liefde waarmee God ons redde uit de duisternis waardoor we weer vrije wezens zijn die door Zijn Geest de goede werken kunnen doen die Hij voorbereid heeft voor ons. Die afgodjes die niets zijn zoals Paulus zegt, verdwijnen dan als het goed is vanzelf wel in de loop der tijd uit ons leven, het proces van heiliging. |
mooi gezegd Rolf Dank je wel. Het belangrijkste is inderdaad het feit dat God ons zo lief heeft dat hij onze Vader wil zijn en onze Bruidegom. Zo dicht bij ons wil Hij zijn. En inderdaad als wij Hem zo dichtbij laten komen verdwijnen al die afgoden en afgodjes vanzelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:57
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
ja ik ga een keer in de 3 weken naar school en daar beginnen ze altijd met de spreuk van de dag. Die was deze keer Je ziet de dingen niet zoals ze zijn, je ziet de dingen zoals jij bent. Denk dat daar wel waarheid in zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:50
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Ik werd wakker en het was 11 u !!!! Bijna de klok rond geslapen. Best lekker na 2 nachten zo slecht geslapen te hebben Nou ja dan maar alleen nog een paar noodzakelijk dingen doen voor ik ga werken ontbijten. de krant lezen ,wat chatten en boodschaappen doen voor vandaag en morge
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 21:19
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Krijg je weer de schuld dat je A) te hard zong B) niet mooi genoeg las C) dat je te hard masseert of te wel niet tevreden te krijgen alleen als je met hem gaat wokken |
nee zo onlief is Frank niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je kan toch voorlezen of zingen of mijn ruggetje masseren... |
ik heb zo'n vermoeden dat je dan helemaal niet kan slapen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:04
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...als je beloofd niet te slaan met hamer mag je langskomen... |
ja dan helpt het toch niks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik heb nog geen 5 minuten geslapen vannacht...en ook niet overdag... |
oei dat gaat niet goed zo Frank. Zal ik ff langs komen met de houten hamer??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik ben heel benieuwd of je deze vage maar duidelijke beschuldiging verder kan uiteenzetten? Ik vermoed al dat ik niets of niets nieuws zal te lezen krijgen. |
Ja ik ben ook benieuwd naar wat er precies bedoelt wordt. Hoop dat het nog uit een gezet gaat worden voordat we weer allemaal conclusies gaan trekken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 december 2012, 22:21
|
|
|
MARIO216 schreef: | Vandaag verslapen en kwam dus te laat op mijn werk, twee uur te laat en drie uur te laat wakker. |
Ach ja soms is dat ook wel eens lekker toch. En netjes gedaan een uur ingelopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 december 2012, 21:35
|
|
|
Heb een heerlijk kerstdiner gehad, was er als vrijwilliger. Mijn taak bestond uit praten en mee eten en een oogje in het zeil houden. Was echt zwaar zeg.
wel heel erg gezellig en lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 december 2012, 16:27
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Niks mis met zo"n bakkie!!! |
ach nee zal best wel lekker zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 december 2012, 14:11
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ja zeg, ik wilde het ook eens makkelijk houden voor een keertje...en ik vond het zo slecht nog niet. Of mag ik dat niet zeggen... |
haha tuurlijk mag je dat smaken verschillen. Ik ook ook wel eens iets makkelijks hoor
Maar diepvrieslasagne never
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 december 2012, 10:33
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Helemaal niks mis mee hoor Frank... Gemak...dient soms de mens!!! En alleen eten??? Vanavond ben ik alleen....reken er maar op dat het iets makkelijks wordt!!! |
diepvries lasagne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 december 2012, 10:30
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Ik geloof niet in een lat relatie. Lat relatie is bij mij ook een uitgesloten relatie dat ik nooit zou willen.
Liefde brengt juist samen, en als man zou ik niks anders willen om er te zijn voor mjn vrouw en haar kinderen. Dan ervaar ik weer de verborgen dingen van het huwelijk....zoals ik het gekent heb....
Tja ik ben een van de weinige weduwnaren welke daar anders over denkt en hier op het forum reageer.
Maar de Heer heeft mij geleerdt om dit soort dingen tijdens contacten en of zien van iemand, te herkennen. Komt juist doordat mijn vrouw een voorbeeld daarin is geweest (een kracht in mijn leven).
Vindt nu maar eens iemand welke de warmte en de liefde in haar/hem heeft in een relatie. Ook voor de mannen!!
Ben zelf ook 50 maar weet nog steeds om ware liefde te herkennen zoals op mijn 20e jaar. |
Kan jou reactie goed begrijpen, ben zelf ook wel een beetje zo. Als ik van iemand houd wil ik die graag om me heen hebben en voor hem kunnen zorgen en hem voor mij laten zorgen en dat niet alleen int weekend maar de hele tijd. Maar zoals anderen al schreven is dit niet altijd mogelijk. Vooral als je wat ouder bent ben je ergens helemaal gesetteld met een baan huis en kinderen die ergens naar school gaan. En ook die ander heeft ergens een huis baan enz. Ik denk inderdaad dat iedereen eerst een soort van latten doet. Je gaat immers niet binnen 6 weken met elkaar trouwen. Nee je komt toch in een soort ritme van bij elkaar zijn als je beiden vrij bent. Is ook nodig om beide gezinnen naar elkaar toe te laten groeien. Heeft mijns inziens niets met de kwaliteit van liefde te maken maar meer met wat mogelijk en wenselijk is
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op donderdag 20 december 2012, 10:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:45
Onderwerp: Irritaties
|
|
|
hahaha dit is het leukste en ingewikkelste verhaal over irritaties wat ik ooit heb gelezen. Heb me er niet aan geirriteerd hoor En inderdaad heel herkenbaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:26
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik heb ooit gelezen over een vrouw die vertelde dat ze alleen was maar geen zin had om haar "vrije dagen"te laten verpesten door wat een ander van haar verwacht. Ik heb geprobeerd het toe te passen: leuk boek kopen, filmpje kijken etc. Met de kerst lukte het me nog wel aardig om alleen te zijn maar oud op nieuw.....afschuwelijk..... Zelfs als je ergens op bezoek bent want je bent toch de laatste die een gelukkig nieuwjaar toegewenst wordt. |
Ja dat herken ik wel Inge zelfs met mijn 8 kids!! die komen na 12en nog wel even (nadat ze partner of de vriendengroep waar mee ze waren al gelukig nieuwjaar hebben gewenst) ook nog even jou dat wensen. Dus los ik het voor mezelf heel handig op door te gaan werken die avond. en dan zeg ik gewoon tegen iedereen ik ben er niet hoor ik moet werken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:18
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Persoonlijk ben ik altijd wat huiverig om me uit te laten over zaken die met seksualiteit te maken hebben maar er is op dit punt flink wat schijnheiligheid op CM. De werkelijkheid is dat men na een tijdje al dan niet stiekem toch wel intiem contact heeft. Wie een normaal huwelijksleven gewend was, zet nu eenmaal niet zomaar een knop om. In veel gevallen ga je na verloop van tijd met elkaar naar bed en ik vraag me af of een relatie wel kansrijk zal zijn als dat verlangen er niet is. Vooral mensen die met strenge opvattingen op dat punt in het eerste huwelijk gestapt zijn, trappen daar geen tweede keer in. Zo gelukkig hebben die opvattingen veel mensen niet gemaakt, al kwamen velen daar wat te laat achter. Het is niet goed te trouwen als men elkaar voor het huwelijk niet goed kent. En de betweters op CM die met teksten gooien en als het er op aan komt zich er ook niet aan houden, doen nu hun best maar. De eerlijkheid gebiedt dat het dan inderdaad een soort latten is. Het is ook de werkelijkheid zoals die zich nu eenmaal voordoet als je na je veertigste date en gebonden bent aan een baan en een plaats. Persoonlijke omstandigheden, verwerking en ook afstand spelen dan een rol. Dat leidt tot andere situaties dan bij een relatie op jongere leeftijd. Geen wonder want de werkelijkheid is ook meestal anders dan op je twintigste.
Thomas. |
Vind het altijd mooi dat je zo open bent over dit soort zaken en het beestje gewoon bij de naam noemt Thomas Ik ben blijkbaar een van die betweters, ik zoek voor mezelf altijd naar Bijbelgedeelten die mijn doen en laten kunnen staven. En helaas vind ik in de Bijbel alleen maar teksten die tegen sex voor het huwelijk zijn. Maar ik zal de 1e zijn om te beamen dat het allemaal niet zo simpel is als je al wat ouder bent. Ben als 18 jarige als maagd het huwelijk in gegaan net zoals mijn destijds 20jarige man trouwens. Jij stelt dat het niet goed is om te trouwen als je elkaar (ook op dat gebied) niet goed kent. Ik vind en vond het persoonlijk wel mooi en geloof ook niet dat DAT mijn huwelijk schade heeft gedaan. Ik verkeer in kerkelijke kringen (pinkster) waar men tegen sex voor het huwelijk is en ken ook veel mensen die op die manier in het huwelijk zijn gestapt ook inmiddels een drietal van mijn kinderen. Ook zij vonden het mooi om het zo te doen en het wachten waard. Volgens mij het kan wel goed zijn. Ik denk dat je op dat gebied je eigen geweten moet volgen. En als je dit soort dingen voor God doet (of juist niet) Hij dit zal zegenen. Is althans mijn vaste overtuiging Tot een aantal jaar geleden was ik heel streng in mijn opvatting. Maar... Toen leerde ik iemand kennen het was liefde op het eerste gezicht en de verliefdheid was heel heftig. En merkte ik dat het iets heel anders is bij een 2e /latere relatie dan als je zo jong bent en weinig ervarig hebt. En dat die mooie theorie iets heel anders kan zijn dan de praktijk Ik zal dan ook niemand veroordelen want het is inderdaad zo wat al geschreven is er zijn in zo'n 2e relatie zoveel zaken zowel praktisch als geestelijk die het ingewikkelder maken, waardoor ik me kan voorstellen dat mensen gaan latten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:43
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | en waar is Hiero...ik vind het nergens op google maps |
nee ik word zo langzamerhand ook erg nieuwsgierig? Zou ze naar de kerstman overgestapt zijn ofzo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:42
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Na een huwelijk van bijna 30 jaar....een scheiding....en een nieuwe relatie van een jaar met iemand hier van CM....
Echter die relatie van een jaar...is in mijn leven nog aanwezig... We delen vriendschap...en zijn elkaar tot een hand en een voet... Verder is er echter NIETS meer over van wat er was...maar we voelen ons er allebei heel blij onder.... Ik spreek dan ook niet van een LAT-relatie.... Immers dan alleen nu...is de weg voor ons beiden open...zouden we...weer een echte serieuze relatie...elk apart aangaan...
Voor alsnog...gaat dat goed..zelfs die arm is er nog... Maar anders...dan in de serieuze relatie die ik met hem had. We zullen echter niet verder gaan als man en vrouw... |
Ik begrijp jouw reactie niet zo goed Zeeland? Had jij nu wel of geen lat relatie met deze man voordat je deze soort broer/zus relatie hebt gekregen met hem
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 19 december 2012, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 december 2012, 15:06
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
PIETER619 schreef: | Ja de Waarheid maak vrij en sussen van conflict kan wel als men het over de uitkomst eens is, maar de weg even anders bewandeld werd, moet men dan beslist zijn/haar gelijk hebben over welke weg de juiste was? Ik ha du swel de indruk dat men eventjes toch behoorlijk gepikeerd was gezien sommige reacties hier en daar. |
ja en ik denk nog steeds dat heel veel te maken heeft gehad met verkeerd intrepreteren en onhandig uitleggen. Had ook al eerder aangegeven dat wat een aantal meenden te lezen in de postings van Maritime ik er niet uit kon halen en nog niet als ik het terug lees
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 december 2012, 10:11
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Niet persoonlijk opnemen, Tink. Dit gaat heus niet alleen over mij... Dit schreef ik naar aanleiding van een gesprek dat ik gisteren had in de AH. |
Ja je hebt gelijk ik zelf ken ook maar al te veel mensen die als een berg tegen de feestdagen op zien. En die dolblij zijn als het maar weer vast januari is. Dat staat in schril contrast op de gezelligheid die jezelf ervaart door de feestdagen. Ik moet een aantal feestdagen ook werken en probeer dan ook extra die clienten op te vrolijken die zich zo eenzaam voelen
|
|
Naar boven |
|
|