ChristianMatch

Forum

Irritaties
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 18:25

Hallo mede broeders en zusters,

Ik wou een onderwerp aansnijden, wat volgens mij vaak voorkomt, namelijk irritaties.

En dan over hele kleine, onbelangrijke dingen.

Bijvoorbeeld, je neemt zeg maar een pc over van een vriend.

Nou, dan vraag je die vriend, of tie ze vriend wil bellen wb installeren.

Dus, idd, die vriend komt langs, installeert windows op de pc, maar ja, dan heb je nog geen internet verbinding.

Dus ja, dan bel je de provider, voor je inloggegevens die daarvoor nodig zijn, héél gemakkelijk.

Dus ja, dan zeg je tegen je vriend van wie je de pc krijgt/overneemt/of wat dan ook, dat je de provider hebt gebeld, en dat ze dat gemakkelijk telefonisch kunnen doen.
En als dat niet lukt, ja, dan komt er een monteur.
Dus, je denkt nou dat ga ik doen, hoeft de vriend van me vriend dáárvoor ook niet te komen.

Want, toen die vriend van me vriend er was, zei die tegen mij dat ie het erg druk had, klussen, familie ed, dacht ik te hebben gehoort.
Dus mi zit die nú ff niet te wachten om te komen om verbinding te maken met internet.

Maar ja, mijn vriend denkt, dat als ik het zelf regel, dat zijn vriend dat niet leuk vindt.
Dus mijn vriend denkt, ja, beter wachten totdat ie belt als tie kan, terwijl ik meteen een monteur kan laten komen als het niet lukt via de foon.

Nou goed, nou is het wel zo, dat ík mijn vriend vroeg om zijn vriend te laten komen, want ik dacht toen nog niet aan de provider bellen.

Dus ja, mijn vriend wil het regelen op zijn manier, en ik op de mijne.

En ja, beetje irritatie gisteren maar ja, dan denk ik, wat is nu belangrijker; dat mijn vriend, die zo tof is om een pc te kopen het op zijn manier doet?
Hooguit duurt het dan ietsie langer voordat ik verbinding heb.

Of hard to get spelen, zo van; Jaahaa, tis nu míjn pc, en ík wil het via de provider doen, terwijl ik aanvankelijk vroeg of mijn vriend zijn vriend wou bellen daarvoor.

Dusz, ook al denk ik gehoort te hebben dat de vriend van mijn vriend het heel druk heeft nu deze dagen, en ik vind dat ik het beter dusz zelf via de provider kan doen als ik me inloggegevens krijg toegestuurd...

Of denk ik van, wát maakt die paar dagen nu uit? En laat het mijn vriend op zijn manier doen.

En dat laatste heb ik besloten.

Wat ik hiermede wou aankaarten is, dat mensen heel snel irritaties kunnen krijgen. En ja, júist met de mensen die men na staat.

Stel(nog ff één klein voorbeeldje), je zit op de pc van iemand anders te typen en raakt daarbij per ongeluk een toets aan, waardoor het een en ander veranderd, wat an sich geen probleem hoeft te zijn, maar ja, wél irritaties kan opwekken bij degene van wie die pc is, zeker als je beide digibeet bent.

Ja, dan kan je boos worden; je kan je denken van ja, voor mij, ik zou mezelf er niet aan storen, heb ik zo vaak gehad.

Óf je kan denken van; ja voor mij, ik zou me er niet aan storen tis me zo vaak overkomen, bijvoorbeeld dat de werkbalk alleen nog maar tevoorschijn komt als je er met je muis opstaat.

Maar ja, je zit wél op iemand anders zijn pc...
Want ja, je doet het (natuurlijk!!!) niet expres, maar ja diegene is bijvoorbeeld gewent aan werken met de werkbalk.

En ja, dit waren gewoon 2 simpele voorbeelden hoe irritaties kunnen ontstaan.

En nu is de kunst, om die irritaties niet verder te voeden, door even afstand te nemen, letterlijk. Want dan kan je dingen overdenken, en relativeren.

Nou ja, ik was gewoon benieuwd hoe anderen denken over irritaties.
En ik was ook benieuwd of iemand ook er iets over kwijt zou willen.

Gezegende Avond!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:45

hahaha dit is het leukste en ingewikkelste verhaal over irritaties wat ik ooit heb gelezen.
Heb me er niet aan geirriteerd hoor Lachende smiley
En inderdaad heel herkenbaar
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 09:50

Shanita,

Ik denk dat het sleutelwoord zoals heel vaak is: "communiceren op de juiste manier".

Irritaties zullen er altijd zijn. Ik denk dat de vraag is: wat doe je ermee, en hoe communiceer je het naar die ander toe?
Als ik een irritatie inslik, dan is het mijn probleem geworden.
Als ik -als het kan een beetje vriendelijk- zeg waaraan ik me irriteer naar die ander toe, is het eruit, en krijgt het geen kans om uit te groeien tot een boosheid.

Als je dan verder gaat, dan kun je de vraag stellen: waarom is dat communiceren zo lastig? Ikzelf kom dan uit bij "kunnen we eerlijk en kwetsbaar zijn"?
Als je je irritaties uitspreekt, dan stel je je in zekere mate kwetsbaar op. En omdat we al zo vaak ge-kwetst zijn, doen we dat liever niet meer. Het kan ook te maken hebben met het feit dat je misschien afhankelijk bent van die ander. Het is dan de angst om die ander kwijt te raken, wat je weerhoudt om je irritaties uit te spreken.

Terug naar jouw voorbeeld. Ik denk dat je jezelf een hoop irritaties besparen door die vriend te bellen en te overleggen wat je het beste kunt doen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 12:26

Dank voor de reacties!!

Ja, ik hou 't nu ff kort, weinig tijd, later meer :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 00:38

ROELANDE345 schreef:
hahaha dit is het leukste en ingewikkelste verhaal over irritaties wat ik ooit heb gelezen.
Heb me er niet aan geirriteerd hoor Lachende smiley

Hai Roelande,

Je reactie doet me heel goed!

Met name:

Quote:

Erg bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 01:16

ROADY558 schreef:
Shanita,

Ik denk dat het sleutelwoord zoals heel vaak is: "communiceren op de juiste manier".

Irritaties zullen er altijd zijn. Ik denk dat de vraag is: wat doe je ermee, en hoe communiceer je het naar die ander toe?
Als ik -als het kan een beetje vriendelijk- zeg waaraan ik me irriteer naar die ander toe, is het eruit, en krijgt het geen kans om uit te groeien tot een boosheid.

Als je dan verder gaat, dan kun je de vraag stellen: waarom is dat communiceren zo lastig? Ikzelf kom dan uit bij "kunnen we eerlijk en kwetsbaar zijn"?
Als je je irritaties uitspreekt, dan stel je je in zekere mate kwetsbaar op. En omdat we al zo vaak ge-kwetst zijn, doen we dat liever niet meer. Het kan ook te maken hebben met het feit dat je misschien afhankelijk bent van die ander. Het is dan de angst om die ander kwijt te raken, wat je weerhoudt om je irritaties uit te spreken.

Terug naar jouw voorbeeld. Ik denk dat je jezelf een hoop irritaties besparen door die vriend te bellen en te overleggen wat je het beste kunt doen.

Hai Roady,

Dank voor je zinnige dingen die je schrijft.

Quote:

Ja, idd, irritaties zullen er altijd zijn.
Wat doe je ermee?
Idd, inslikken is niet goed.

Wat ik heb geleerd, maar wat ff misging is het volgende, precies wat je ook schrijft:

Als je 'het' uitlegt wat je dwars zit, en dan natuurlijk niet in een sfeer waarbij een of beide zich irriteren.
Maar gewoon als de lucht al geklaard is en je legt het eea vriendelijk uit, ja, dat werkt. Omdat je dan tot een gesprek kan komen, de een kan uitleggen wat en waarom dit en dat hem irriteerd en de ander kan dan ook uitleggen waarom en waardoor het een en ander irriteerd, en zo kan je begrip krijgen en het uitpraten zeg maar.

Ja, en het gaat al veel beter, maar ja het kan voorkomen dat ik, onbedoeld natuurlijk, heel erg boos word, onterecht, ja dan voel ik me niet goed, maak het dan ook wel goed hoor natuurlijk.

Ja, en aan de andere kant kan ik ook weer hebben dat iemand anders heel onterecht iets zegt tegen me ofzo, ja, dan vind ik dat vervelend zeg maar, maar ja, dan neem ik ff wat afstand tot diegene weer naar me toekomt, belt oid.

Nou ja, bedankt voor de feed back Roelande en Roady, deed mij heel erg goed!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 13:31

Dit was voor mij de tijd even op het forum te zijn geweest,

Ik ga even een tijdje mee kijken,en verwonderen over wat natuurlijk nu
zal gebeuren.

Heide

Laatst aangepast door
HEIDE936
op zaterdag 27 april 2013, 13:32
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 16:29

HEIDE936 schreef:

zal gebeuren.

Heide

Ik heb ook gelachen in je topics.
Ook zetten ze tot nadenken.
Ook dingen die je zegt zetten tot nadenken.

Ja, een topic openen, denk je soms goed over na, weet ik.

Ja, een nieuwsbericht neem je even over, maar andere onderwerpen, ja, dat vereist durf en moed.
Je neemt risico's...
Ik zal me d'r zelf niet teveel van aantrekken; ja, het komt voor juist degene die nooit een topic openen, en wel kritiek leveren.

jammer.

Iig, ik blijf ze lezen,

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 20:54

HEIDE936 schreef:

zal gebeuren.

Heide

ben ook zeer benieuwd hoe het forum nu verder gaat verlopen, zonder slowchatten, geen humor bijna........
Als dan alleen over blijft, sereius, drama, kritiek, geruzie, Smiley die vol vragen zit
en tja, ha ha verder zwijg ik erover, zeg niet wat ik denk Smiley met dichtgeplakte mond
ben benieuwd....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 20:55

PETRA373 schreef:
ben ook zeer benieuwd hoe het forum nu verder gaat verlopen, zonder slowchatten, geen humor bijna........
Als dan alleen over blijft, sereius, drama, kritiek, geruzie, Smiley die vol vragen zit
en tja, ha ha verder zwijg ik erover, zeg niet wat ik denk Smiley met dichtgeplakte mond
ben benieuwd....

en is dit nou slowchatten of gewoon reageren op iemand Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 21:03

PETRA373 schreef:
en is dit nou slowchatten of gewoon reageren op iemand Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Nee we wachte gewoon tot CM alle irritaties heeft gedelete en beginnen dan met een schone lei
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 21:06

wel zonder mij Lachende smiley heb binnekort een date, mail wat met hem hier en verder heb ik het wel gezien hier.
teveel negatief gedoe op het forum vind ik. Richt me liever op leuke dingen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 21:38

PETRA373 schreef:

Kijk...dit is nou slow-chatten.

Alles op z'n tijd. Een geintje tussendoor is prima. Maar probeer zelf aan te voelen wanneer dat wel of niet kan. We hebben vooral moeite met mensen die elkaar afkatten. Dat irriteert, zeg maar.

En we zijn weer on-topic Knipoog smiley

Redactie CM

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 27 april 2013, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 23:24

CHRISTIANMATCH schreef:

Alles op z'n tijd. Een geintje tussendoor is prima. Maar probeer zelf aan te voelen wanneer dat wel of niet kan. We hebben vooral moeite met mensen die elkaar afkatten. Dat irriteert, zeg maar.

Redactie CM

sereius he, vind dat best wel moeilijk, het verschil tussen slow chatten en reageren op iemand. je zou denken dat de reactie van mij, gewoon een reactie is, slow chatten meer, als twee mensen met elkaar steeds in gesprek zijn. Wat blijft er dan nog over, om te reageren?????????
Het verbaasd me dat dat niet meer mag, hoe vaak was het forum harstikke gezellig met de slowchatters?
veranderde het forum van sfeer, ruzie naar gezelligheid en een lach daardoor?
Maar jullie zijn de redactie, dus jullie bepalen de regels,
peroonlijk vind ik ze raar, als er ruimte over blijft voor sereiuze dingen kan dat toch.
Ik ben echt benieuwd wat er met deze regel van het forum overblijft.
Volgens mij gaat het slechter, is de kern, de negatieve, niet opbouwende kritiek na elkaar.
helaas lezen jullie dat vaak niet, wat ik ook wel begrijp, dat jullie neit alles volgen, jammer.
het zou een leuk forum kunnen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 08:10

CHRISTIANMATCH schreef:

Redactie CM

Nou volgens mij is het geen slowchat, want ze is met niemand in gesprek.

En over irritant gesproken. Kunnen jullie uitleggen waarom jullie pas na maanden ingrijpen? Waar kunnen we de regels over het forum lezen op deze pagina? Waarom in het gesloten topic 'leeftijd' de afkattende postings niet zijn verwijderd?

Ik vind het irritant dat het maanden 'gewoon' kan gebeuren en dat nu de grote broek wordt aangetrokken.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 10:07

ANNA415 schreef:
Nou volgens mij is het geen slowchat, want ze is met niemand in gesprek.

En over irritant gesproken. Kunnen jullie uitleggen waarom jullie pas na maanden ingrijpen? Waar kunnen we de regels over het forum lezen op deze pagina? Waarom in het gesloten topic 'leeftijd' de afkattende postings niet zijn verwijderd?

Ik vind het irritant dat het maanden 'gewoon' kan gebeuren en dat nu de grote broek wordt aangetrokken.

Groot gelijk!

Nou, over paar dagen is mijn abonnement weer afgelopen en ga zeker niet verlengen, vind het steeds saaaaaaaaaaaier worden hier, of we kleutertjes zijn die op de vingers getikt worden.
Ze moeten net wat jij zegt een duidelijk regelement maken met de forumregels over wat wij wel en niet mogen doen.

Ik zit mijn tijd nog wel ff uit hier
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 10:28

''We weten onze plek hier nu''

Van de directie uit is erom dingen gevraagd,
Laten we niet tegen hun aan gaan schoppen.

Laat een ieder -NU- maar gewoon zien,wat hem of haar zo bezig houdt,
Dan zien we vanzelf wel waar het fout of goed gaat.

Mensen blijven mensen.
Als iemand midden in de rij staat bij kassa,
Ervaart iedereen dat op zijn of haar eigen manier;)
Ja,ik ben soms TE simpel,voor deze wereld..en zeg het hoe ik het voelt.

Ik denk dat we voor ons zelf nu wel weten,
Wat anders had ''gemoeten'',of we het nu kunnen vatten of niet.

Jij bent,
Maar; niet meteen Petra;)

Laatst aangepast door
HEIDE936
op zondag 28 april 2013, 10:40
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 10:52

[quote=HEIDE936]''We weten onze plek hier''

Laatst aangepast door
HEIDE936
op zondag 28 april 2013, 13:42
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 13:34

ontopic, irritaties.
irritaties die je krijgt soms bij andere mensen
jezus zegt, verdraagt elkaars zwakheden
je zou het ook kunnen vervangen door het woord onhebbelijkheden,
karakter trekken van een ander waar jij je aan stoort.
En normaal neem je afstand van zulke personen
maar dan ben je cristen geworden, verdraag elkaars zwakheden, heb de ander lief net zo als je zelf.

een hele worsteling soms, tenminste wel voor mij
ook een uitdaging, een les om te leren
gelukkig helpt jezus mee.
ik worstel er al de hele week mee in me privé-leven, drie mensen hebben me gezegd dat jezus ook wel es voor dingen opkwam
in de tempel bv, jezus was geirriteerd doordat het huis van god voor andere dingen werd gebruikt. toch Smiley die vol vragen zit

moeilijk iets, geduld hebben, nederig blijven, toch wel je grens proberen te bewaken als je geirriteerd bent door het gedrag van anderen

en ook iets voor ons allen hier op het forum om over na te denken, met onze onderlinge irritaties na elkaar.......

en weet je, ieder heeft zo zijn/haar onhebbelijkheid.
ik
jij

voor mij eigenlijk het belangrijkste, maar moeilijkste gebod, heb uw naaste lief als jezelf

Laatst aangepast door
PETRA373
op zondag 28 april 2013, 13:51
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 14:36

Irritaties, ze hadden nooit mogen ontstaan op onze aardbol, wat erger ik mij aan mijn irritaties. Het grote nadeel van irritaties is, dat je er niet gelukkiger van wordt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1