ChristianMatch

Forum

Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 20:08
BerichtOnderwerp: je lichaam een tempel

CHATULIEM619 schreef:
Het materiaal is echt honderden keren verbeterd. Heb je wel eens gehoord waar de fietsen van gemaakt zijn tegenwoordig? Carbon. Ze zijn dus veel lichter geworden.

Pfffffffff allemaal nieuwerwetse fratsen. Vroeger was alles véél beter!

Ik heb een echte Jan Jansen. Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Reed als een zonnetje...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 20:04

MARIEKE897 schreef:
lichaam en geest, onlosmakelijk met elkaar verbonden..want zaken in je geest kunnen zorgen voor reacties in je lichaam en andersom

mijn stelregel is : alles waar 'te' voor staat is niet goed!
te veel/weinig sporten (lichaamsbeweging)
te veel/ weinig eten
te veel/ weinig drinken
maar ook
te veel verdriet
te veel piekeren
te weinig genieten
te weinig lachen
enz...

allemaal dingen die je als signaal kunt zien dat er iets moet gebeuren, alleen of met hulp..en ja..of je dat dan kan , of doet, of wilt? dat is eigen verantwoordelijkheid.

Zo waar.... Je bent 1 hele belangrijke vergeten; te weinig slaap Slapende smiley

Persoonlijke worsteling... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:42
BerichtOnderwerp: onze menselijke relaties en tijd/ruimte/plaats

CARIN303 schreef:
Wie is de schrijver van het boek?
Tijd om te lezen heb ik natuurlijk wel...... Engeltje smiley

Bill Hybels, zie link:

http://www.gideonboeken.nl/boeken/titel/te-druk-om-niet-te-bidden/terug/53/
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:35
BerichtOnderwerp: onze menselijke relaties en tijd/ruimte/plaats

Ik vraag me af hoe Jezus zijn opmerking aan Martha bedoelt heeft. Hij zegt dat Maria het goede deel heeft uitgekozen dat niet van haar zal worden weggenomen. Je kunt dat vertalen met kwaliteit en tijd voor relatie in het algemeen, maar je zou ook kunnen denken dat Jezus doelt op het feit dat zij naar Zijn Woord luistert.

Ik denk dat beide in de huidige samenleving flink onder druk kunnen staan. Er bestaat een boek dat heet "Te druk om niet te bidden". We weten eigenlijk allemaal wel dat we Gods kracht in dit leven nodig hebben. En hoe drukker we het hebben, hoe meer we eigenlijk zouden moeten putten uit die bron.

Maar het lijkt wel alsof we de prioriteiten andersom hebben liggen; hoe meer we te doen hebben, des te minder rusten we uit of tanken we bij. En al helemaal niet bij de Krachtcentrale...

En ik neem het me voor, iedere x weer.... Engeltje smiley

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 23:05

MARIEKE897 schreef:
wel tijdens pms

Coole smiley met zonnebril

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:58

MARIEKE897 schreef:
Kwijlende smiley mjammie zing..wat ga je halen??????????????

Leonidas??

Verkade? Clown smiley

Kom je koffiedrinken? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:48

MARIO216 schreef:
Jezus sloopte ook de tempel, dus ook een reden om het ook te doen Knipoog smiley

Zooo hey!! Wow!! Morgen kilo chocola halen! Kwijlende smiley Kwijlende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:18
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARISKA601 schreef:
Wat hebben we eigenlijk een mooie zomer.
Ja er zitten warme dagen tussen.
Maar laten we genieten van dit weer.

ik wens degenen die met dit weer binnen moeten werken
veel sterkte en ik hoop dat de airco's het doen

En ik wens degene die buiten moeten werken ook veel sterkte.

Ik hoop dat er deze zomer toch voldoende regen valt voor de boeren.

Dank je Maris! De klimaatbeheersing deed het tot vandaag uitstekend. Helaas hebben we vandaag gemerkt hoe goed hij het al die tijd heeft gedaan Geschokte, onthutste smiley Ik kon je 'sterkte' voor vandaag goed gebruiken!

GrZ

Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 19 juli 2010, 21:18
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:06
BerichtOnderwerp: Ginds in een steeg

EVA685 schreef:
Ginds in een steeg, vol ellende en nood
Vond men een knaap aan den rand van den dood.
Toen men vroeg, hoe ’t met zijn ziel was gesteld;
Zei hij: “Nooit heeft men mij daarvan verteld”

Zeg het toch voort, o zeg het toch voort!
Predik den Heiland door daden en woord
Dat geen verwijt u ’t hart ooit doorboort:
“Nimmer nog heb ik van Jezus gehoord.”

Toen men hem sprak van ’t verlorene schaap,
Kwam er een glans op den stervenden knaap.
“Weet gij wel zeker, dat mij dat ook geldt?
Niemand toch heeft mij daar ooit van verteld.”

’k Ben veel te min en te slecht”, sprak hij nu.
“Neen”, was het antwoord “Hij stierf ook voor u”.
“Maar als dat waar is”, sprak hij nu ontsteld.
“Waarom toch heeft men dat mij nooit verteld?”

d’ Engel des doods kwam nu nader tot hem.
Plots’ling sprak hij toen met bevende stem:
“Heer, ik geloof, voor mij stierf Gij aan ’t kruis;
Breng toch die boodschap aan allen in huis.”

Amen!!

En bid de Heer van de oogst dat Hij arbeiders uitzendt want er zijn er veel te weinig!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:55
BerichtOnderwerp: angst

SUSANNAH475 schreef:
Cross, nergens heb ik aangegeven dat je je moet laten leiden door angst.

Dat heb je wel: je zei dat angst niet altijd een slechte raadgever is. Dat is het m.i. wel.

En zo ook Elia die niet meer verder wil en er genoeg van heeft. Hij is aan het eind van zijn krachten; maar dan is God daar… God geeft Elia kracht en laat Zijn stem horen in de stilte. Daarop mogen wij mensen vertrouwen.
Elia wordt hier geroepen door God Zelf.

Wie kent niet die momenten, dat je je leeg voelt, moe, angstig, dat het allemaal even teveel is.
Dat je zoekt, behoefte hebt aan bemoediging.
De bijbel vertelt ons verhalen van bemoediging, hoe God aanwezig is aanspreekt, ook juist in die dorre woestijnmomenten.

Soms geeft God de mens ook weleens een (met respect) 'schop onder de kont'. Elia werd niet bemoedigend door God toegesproken. God vroeg hem 2 maal: "Wat kom je hier doen?" Daarna stuurde God hem doodleuk op z'n schreden terug voor de volgende opdracht.

"Betoont gij u slap ten dage der benauwdheid, dan komt uw kracht in het nauw." (Spreuken 24:10)
.

Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 19 juli 2010, 20:56
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: Je bent geliefd !

JONATHAN890 schreef:
Fijn is dat te weten he Carin, dat:

Wie we ook zijn, man, vrouw, alleenstaande, homo, hetero
Hoe we ons ook voelen als mens
Wat we ook voelen voor de/een ander
Welke mening we ook hebben, mits met liefde voor de ander gesproken
Welke plek we ook innemen in de maatschappij

We allen mogen weten dat we God's Geliefde kind zijn.

Ik weet niet wie je met allen bedoeld, maar de bijbelse definitie van wie Gods kinderen zijn staat o.a. in 1 Johannes 2&3.

"Als gij weet, dat Hij rechtvaardig is, erkent dan ook, dat een ieder, die de rechtvaardigheid doet, uit Hem geboren is. Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het ook. Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent.
Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; maar wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is. En een ieder, die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, gelijk Hij rein is. Ieder, die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid. En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij de zonden zou wegnemen, en in Hem is geen zonde. Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend. Kinderkens, laat niemand u misleiden. Wie de rechtvaardigheid doet, is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is; wie de zonde doet is uit de duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad Gods blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

De boodschap van het evangelie is nog steeds een van bekering en behoud. Een boodschap van universeel behoud zonder bekering sluit beter aan bij de new age.

Wat niet wegneemt dat iedereen die zich bekeert Gods kind kan worden door Jezus aan te nemen. Jezus stierf voor iedereen maar je moet het wel aannemen en bereid zijn de prijs te betalen. Je redding is gratis maar het kost je wel alles. (De slaaf staat niet boven zijn Heer... Joh.13:16)

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:37
BerichtOnderwerp: Favo Amerikaanse /Engelse gospel artiest / Praise top 100

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

wat is jullie meest favo populaire gospel artiest?

Ik vind Mat Redman heel gaaf,maar ook Martin Smith van Delirious?

Bestaat er een Praise top 100?
Er is een Top 200 op Radio 2.
Zou het een idee als er een Praise top 100 zou komen van de 100 meest favo liederen uit 2009 gekozen door christen gelovigen.
Ik vind zelf om een keus te maken hierin

Groeten van van Paulus

Bij mij staat Iona nog steeds met stip bovenaan. Maar er zijn ook nog zoveel andere goede artiesten.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 22:22
BerichtOnderwerp: Dagje "strand" ...

TESSYBEAR731 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Oeps, excuses Verraste, verbaasde smiley
Had em weer even gekopied en geplakt, maar was de "onder voorbehoud" vergeten...Verlegen lachende smiley

Overigens, als je vanaf de hartelbrug linksaf slaat, dan staat op de rotonde Oud-Beyerland aangegeven op de borden...
maar mocht iemand er vragen over hebben, stuur gerust een mailtje Knipoog smiley

Zucht.... jullie weten niet eens waar het is! Smiley die vol vragen zit Hoe moet ik het dan ooit vinden?
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 20:19
BerichtOnderwerp: Ik ga op reis naar....

CARIN303 schreef:
En nu weer ontopic!
Waar gaan wij allemaal naar toe op vakantie?

Euh... nou... niet naar Brussel want daar sterft ut straks van de Japanners Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 20:04
BerichtOnderwerp: Tour De France

CROSSROAD317 schreef:
Zinga schreef:Jaaah... die benen hé... Smiley met dichtgeplakte mond

Maar stel dat je nou meer bloot zou zien van die wielrenner dan alleen maar mooie bruine (armen en) benen, zou het dan niet veel meer gaan om de kwaliteit Coole smiley met zonnebril
Persoonlijk zie ik liever een wielrenster Lachende smiley

Kwaliteit waarvan? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 15:45
BerichtOnderwerp: Tour De France

CARIN303 schreef:
Zou teveel olie op de juiste plaatsen onder "doping"verstaan gaan worden dan?
Blijft een mooi gezicht hè, die mannen die proberen de top te halen, heeft haast iets levenslesachtigs!

Jaaah... die benen hé... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 15:35
BerichtOnderwerp: GEDACHTE

MARGREET933 schreef:
[u]

Ik peinig mijn hersens... heb er de halve nacht niet van geslapen. Maar ik geef het op. Verlegen lachende smiley Dis te ingewikkeld voor mij Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 15:33
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Herinnert u zich deze nog?

http://www.youtube.com/watch?v=tw21c95I2z8

Megamooi
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:14
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Droevig maar mooooooi....

http://www.youtube.com/watch?v=w4hdeekXfZs
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 12:53
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

JONATHAN890 schreef:
Zoals ik daarop al reageerde, dat wij in deze tijd, van na het kruis, eigenlijk alleen nog maar gehoor geven aan de tien geboden.
Kort samengevat....God Liefhebben en je naaste als jezelf.

Da's niet helemaal waar. In het begin van de kerk is er zelfs onenigheid geweest omdat sommigen van de (voormalige) heidenen eisten dat zij ook de wet van Mozes zouden naleven. Na discussies kwam er een uitspraak dat de kerk uit de heidenen weliswaar vrij was van de wet van Mozes maar: "dat zij zich hebben te onthouden van wat door de afgoden bezoedeld is, van hoererij, van het verstikte en van bloed." (Handelingen 15:20)

Iedereen is het denk ik met mij eens dat God Liefhebben geen discussie is.

De definitie van wat het inhoudt om God lief te hebben kan wel een interessante discussie zijn. Maar das off-topic.

Waarom dan wel, want dat merk ik in diverse vormen, wel de moeite en de zonde zien van een echtscheiding en homo's niet kunnen accpeteren, maar die zonde laten bestaan als zonde. En vanuit die gedachte, die ander met de vinger aanwijzen.

Dat is niet mijn gedachte. Wel een beetje flauw om het zo te interpreteren...

Waarom wordt dan soms de ene zonde groter beschouwd als de andere zonde.

Daar is reden voor; ook in de bijbel wordt onderscheid gemaakt (OT en NT). Die teksten noem ik niet want die zijn off-topic...

Allemaal leven we in een gevecht met onze innerlijke fouten, als God ons die fouten voorhoud en/of wij gaan zien dat wij falen.
Allemaal leven wij in een gebroken wereld, in een gebroken gedachte wereld, in een gebroken gevoelsleven, in een gebroken verwachtingsleven. In een gebroken leven, waar soms geen plaats wordt gemaakt voor God in ons leven.
Wij ondergaan dat leven, en zijn allen druk bezig met ons doel te missen, als we niet aan dat Kruis komen. Als we niet vergeving vragen.

Het leven van een christen is veeleer een dynamisch gegeven dan een statisch geheel. Uit het Nieuwe Testament spreekt volgens mij de bedoeling dat je eerst moet worden wedergeboren = een nieuwe start. Maar daarna verder! Progressie; vooruitgang. Niet vanuit eigen kracht en wetticisme, maar geleid door de Heilige Geest en gesterkt door de kracht van Zijn Woord. Zoals zo mooi beschreven staat in Spreuken 4:18 "Maar het pad der rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht, dat steeds helderder straalt tot de volle dag."

En ja, ik denk niet dat God, ooit bedoeld heeft dat de mens gevoelens krijgt voor de gelijke sexe. God schiep ons als man/vrouw met de bedoeling een vrouw/man verlangen te hebben. De zonde die in de wereld kwam doorbrak echter al God's goede bedoelingen.
Er kwam ziekte, dood, mensen die geboren worden met gebreken, mensen die een ander verlangen hebben dan een andere sexe verlangen.

In de bijbel staat inderdaad dat de sex-daad, het (sorry Carin) praktiseren van de sex van een homo, een niet gewilde actie is, in God's ogen. Ook in het nieuwe testament spreekt God's woord hierover bij monde van bijvoorbeeld Paulus.

Maar Paulus sprak ook woorden dat een vrouw niet met ongedekt hoofd mocht bidden. Dat de vrouw zich niet gelijk een man mocht kleden en dergelijke. Waarom staan die dingen daar. Houden wij ons nog daaraan?
Nee, dat doen wij ook niet allemaal, al zijn er die zich daar wel aan vasthouden.
Waarom schreef Paulus die dingen, omdat hij niet wilde dat christenen zich gelijkvormig gedroegen als de mensen van die tijd die niet christenlijk waren. En daarmee bedoelde hij dat vrouwen in die tijd, die zich als hoeren gedroegen, zich dusdanig kleden en gedroegen. Daarom schreef Paulus dat vrouwen zich zodanig niet moesten gedragen, maar zich anders moesten opstellen, anders kleden, laten zien dat ze daar niet bijhoorde.

Paulus maakt zegt ook in 1 Cor.6:19-20 "Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."

Volgens mij zijn wij juist vrijgekocht om niet langer te leven in zonde. Om uit liefde tot God een leven te leiden dat wij zonder Zijn hulp nooit zouden kunnen volbrengen. En ook nu zullen wij af en toe struikelen; daar is vergeving voor. Maar juist omdat Jezus aan onze kant staat kunnen wij de zonde het hoofd bieden.

Jezus heeft ons niet vrijgekocht van de zonde en de dood zodat wij in de zonde zouden volharden.
In 1 Petrus 1 staat verder: "Voegt u, als gehoorzame kinderen, niet naar de begeerten uit de tijd uwer onwetendheid, maar gelijk Hij, die u geroepen heeft, heilig is, wordt zo ook gijzelf heilig in al uw wandel; er staat immers geschreven: Weest heilig, want Ik ben heilig. En indien gij Hem als Vader aanroept, die zonder aanzien des persoons naar ieders werk oordeelt, wandelt dan in vreze de tijd uwer vreemdelingschap, wetende, dat gij niet met vergankelijke dingen, zilver of goud, zijt vrijgekocht van uw ijdele wandel, die u van de vaderen overgeleverd is,"

GrZ

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 17 juli 2010, 12:55
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:47

CARIN303 schreef:
Zinga, je hebt gelijk Verlegen lachende smiley , in mijn enthousiasme voor dit onderwerp ben ik weleens te snel in mijn woorden.
Sorry dat ik daarmee een lijn over gegaan ben, zo had ik het niet bedoeld!
Waar ik mee zat en zit is dat sommigen onder ons dol zijn op bepaalde teksten in de bijbel en die niet in hun context gelaten wordt.
( zie mijn posting over Lev. ergens in het begin van dit topic).
En je kunt natuurlijk mensen niet alleen beoordelen op een enkele tekst uit de bijbel , je moet òok naar ze omzien in liefde.
Dus typisch gevalletje van en / en.....

Carin; ik ben het geheel met je eens dat je teksten in hun context moet zien en teksten niet lukraak uit de bijbel moet plukken waarbij je andere teksten buiten beschouwing laat. Ik denk zelfs dat alles in de bijbel met elkaar in verband staat. Niet zo'n vreemde gedachte want het is alles Gods Woord natuurlijk.

Het punt is: hoe pas je welke teksten toe; hoe zijn ze bedoeld etc. Welke teksten gelden alleen voor Israël en welke zijn breder bedoeld? Wat wil God van ons? Hoe verlangt Hij dat wij leven?

Kennis van wat er in de bijbel geschreven staat is voor een christen uiterste noodzaak om je leven vorm te kunnen geven naar Gods maatstaven. In Hosea 4:6 staat: "Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis." Dat gebeurde Israël, maar het kan ook de christen(en) gebeuren.
Het is mij bijna overkomen (heel ander en off-topic verhaal) en ik heb de bijbelstudie door nood gedreven opgepakt. Ik kwam tot de conclusie dat er heel veel in de bijbel (ook in het Nieuwe Testament) staat waarvan de gemiddelde christen nog nooit gehoord heeft. Ook ik werd daarin niet onderwezen. In veel kerken (van alle richtingen) vind ik het onderwijs beneden de maat.

En nu weer terug naar het topic. Ik, en anderen met mij, be- of veroordelen volgens mij niet de homofiele mens, maar de homosexuele daad. Die scheiding is in het begin van de discussie al gemaakt; daarom ervaren sommigen de discussie als "klinisch" denk ik.

Een mens met homosexuele gevoelens is niet zondiger dan welke andere mens dan ook. Terecht werd opgemerkt: "wie zonder zonde is werpe de 1e steen".

Jezus vertelt dat iedereen die het Koninkrijk der Hemelen wil binnengaan opnieuw geboren moet worden. Hier zijn geen uitzonderingen op.

Maar de discussie over: 'Hoe pas je de bijbel toe, en welke teksten gelden wel of niet voor de christen' gaat niet alleen over homofilie. Deze discussie overstijgt dit topic ruimschoots. Biedt wel stof voor een uitgebreid nieuw topic Engeltje smiley

Er is een grote groep homofiele mensen die ervoor kiest alleen te blijven omdat zij ervan overtuigd zijn dat een relatie met iemand van dezelfde sexe niet naar Gods wil is. Deze mensen bieden ongetwijfeld het hoofd aan een zware strijd; dat doen zij toch niet zo maar? Naar ik aanneem zijn zij pas na intensieve bijbelstudie tot deze keus gekomen.
Waarmee ik wil zeggen dat de gedachte dat de homosexuele daad zonde is, niet persé voortkomt uit onbarmhartigheid of liefdeloosheid oid.

Ik ben het ook met je eens dat we naar elkaar, inclusief de homofiele mens, in liefde moeten omzien. En waarschijnlijk heb je gelijk dat de liefde vaak en in veel gevallen tekort schiet. Dus inderdaad en / en. Liefde en waarheid. Vermoedelijk falen we in beide.

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:32
BerichtOnderwerp: kreet van de week

MARIO216 schreef:
Het is pear. Pair is een setje/koppel/stel Knipoog smiley

Euh... dat wordt er ook bedoeld hé... t Is helaas niet te vertalen hé zo'n woordspeling. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:26

MARIO216 schreef:
ZINGA: Het gaat vandaag weer onweren dus the show go's on Clown smiley Kwijlende smiley

Oh ja??? Bedankt voor de tip ga direct de buienradar aanzetten euh bekijken.

Beetje lief zijn nu hè; niet alles vasthouden daar Smiley die vol vragen zit Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:16
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3

CHATULIEM619 schreef:
Of kunnen we concluderen dat mensen die de afwas met de hand doen aardiger zijn in de chat/forum dan mensen die een vaatwasser hebben. Afwassen met de hand is immers sociaal, een vaatwasser hebben is egocentrisch?!
Bij afwas met de hand gaat het om het sociale gebeuren, het proces. Met de vaatwasser slechts om resultaat. Mensen was met de hand af, word je ook socialer in de chat of forum. Ff de machine aanzetten, zo terug......

Interessante hypothese. Proefje doen??
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 16:02

PIETER649 schreef:
ja klopt!! WERKEND
schitterend woord!!!

nu zullen er wel weer zuurpruimen zijn die beweren dat het er een ander woord werd bedoeld, maar dat kan niet!
Als je niet WERKEND bent, heb je ook niets aan je WEEKEND want dan is iedere dag hetzelfde. Lachende smiley en werken is voor mij bijvoorbeeld gewoon mn hobby!

Jij verdient de hoofdprijs! Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 15:54

CARIN303 schreef:
Lieve mensen, even een nuchtere opmerking van mijn kant ( ja, dat kan ik wel!),
We komen er nooit uit in deze discussie, dat zal pas in de Hemel zijn als er geen veroordelingen meer zijn onder elkaar en we geen liefdesrelaties meer aangaan!
Ik beken schuld dat ik zelf ook erg fel hier ben geweest maar dat komt omdat het mijn hart heeft.
We moeten niet proberen elkaar af te gaan troeven met bijbelteksten maar juist naar elkaar omzien in liefde en respect.
Wie zonder zonde is werpe de eerste posting......

Wel wil ik ook graag even kwijt dat ik het wel heel mooi vond en vind hoe hier gereageerd word, volgens mij leeft het onder de meesten van ons.
(En natuurlijk bedoel ik dan niet de kwetsende opmerkingen!)

Ik vind dat je hier een onterechte tegenstelling creeërt. Alsof je bij een liefdevolle, respectvolle benadering geen bijbelteksten kunt plaatsen.

Ik vind de uitdrukking "aftroeven met bijbelteksten" vreemd klinken voor iemand die zijn of haar leven op de bijbel wil baseren. Als je wilt leven naar bijbelse maatstaven dan moet je weten wat erin staat. En als je er niet uitkomt kun je samen zoeken naar wat er allemaal in de bijbel geschreven staat. Maar om dat nu "aftroeven" te noemen. Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 07:47

1 van de mooiste woorden van de Nederlandse taal... 't begint met een W.... en eindigt op ...end!
Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 juli 2010, 00:00
BerichtOnderwerp: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede

ASANTI087 schreef:
Ik heb altijd cynisch tegen het boek Job aangekeken. Hoe kan hij zich ooit weer zich gelukkig hebben gevoeld; Fijn.. grotere rijkdom en nieuwe zoons en dochters... Zal hij leuk gevonden hebben... die latere kinderen kunnen die andere toch niet vervangen.... Hoe gevoelloos lijken zijn woorden en zijn eer aan God. Lekker fatalistisch mannetje die Job.

Na een groot verlies en veel rouw en verwerking kijk ik er nu anders tegen aan. Voor mijn verlies voelde ik me hartstikke rijk. Ik genoot vollop van alles wat we hadden. We hadden niet de aantallen die Job had maar het leven verliep als een speer. Tot het moment dat de bodem onder mijn voeten weggeslagen werd. Bij mij was het een dodelijk ongeluk, bij iemand anders kan het een ziekte zijn of zelfs een gebroken teen.

Ik heb Job nooit gesproken maar ik sta nu volledig achter de woorden die hij zei. Waarschijnlijk voel ik dus een beetje hetzelfde als hij toen. Hij zei; De Heere heeft Gegeven de Here heeft genomen, de naam des Heren zij Geloofd. Zijn hoofd en hart moeten gevuld zijn geweest door Gods Geest. Het machtig mooie van Gods Geest is dat je gevuld wordt met vreugde en vrede en rust. Dat is pas een zegening! Echte zegeningen hebben niets te maken met gezonde zonen en dochters, een heerlijk huis, heerlijk werk en heerlijk moeiteloos leven.

Bij mij viel dat kwartje pas na leed. Zonder leed had ik me niet zo rijk gevoeld als nu. Het is een feit. Als de grond onder je voeten wegzinkt en je laat je leven over aan God, dan dragen engelen je.
In ons welvarende landje, waar we bijna alles onder controle hebben zinkt de grond niet onder onze voeten weg. Helaas. want pas op het moment dat je het niet meer onder controle hebt, ervaar je Gods Geest ten volle.

Helaas ervaar ik het ook niet elke minuut van de dag en waarom niet? op die momenten dat ik het niet ervaar heb ik het idee dat ik weer een beetje de teugels in handen heb. Dat ik zelf weer alles moet en kan regelen. Dat wil ik zo graag, maar o wee als het dan tegenzit dan slaat de golf van leed weer over me heen en weet ik niet waar ik het zoeken moet en voer ik de hele dag geen klap uit omdat ik me zo gefrustreerd en rot voel.
Dus het Waarom...? Ik ben zonder leed niet in staat om mij over te geven aan God.

Grappig dat je zegt:
"Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?"

T is bij mij net andersom. Ik ervaar hoogtepunten als ik zeg niet mijn wil maar uw wil geschiede. Mijn hoogtepunten worden verklaard doordat ik dan mijn handen open en zeg: 'Heer mijn leven is van U. Ik wil accepteren dat uw doel met mij beter is dan hetgeen ik wil. En ik wil best een instrument zijn in Uw koninkrijk, maar zorg daar alsjeblieft voor, want het lukt mij niet.

Mijn conclusie, bezie het van de positieve kant en niet de negatieve. Bekijk het vanuit Mogelijkheden die HIJ Schept en niet vanuit dat stomme leed dat je meemaakt.

Ik kan nog uren doorgaan dat heeft toch geen nut. Ik hoop dat bij iedereen die dergelijke vragen heeft, ooit kwartjes zullen gaan vallen. Op wat voor manier dan ook.

Ik herken dit Asanti. Juist door lijden heen heb ik Gods hand in mijn leven ervaren en Hem beter leren kennen. Dat lijden; dat wil je niet, maar toch, dat wat ik ervoor terug heb gekregen zou ik voor geen goud willen missen!

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:55
BerichtOnderwerp: kreet van de week

It wasn't the apple, it was the pair

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:53
BerichtOnderwerp: How shall I pray?

How shall I pray?
Are tears prayers, Lord?
Are screams prayers,
or groans
or sighs
or curses?
Can trembling hands be lifted to you,
or clenched fists
or the cold sweat that trickles down my back
or the cramps that know my stomach?

Will you accept my prayers, Lord,
my real prayers,
rooted in the muck and mud and rock of my life,
and not just the pretty, cut-flower, gracefully-arranged
bouquet of words?
Will you accept me, Lord,
as I really am,
messed up mixture of glory and grime?

Lord, Help me!
Help me to trust that you do accept me as I am,
that I may be done with self-condemnation
and self-pity
and accept myself
Help me to accept you as you are, Lord:
mysterious,
hidden,
strange,
unknowable;
and yet to trust
that your madness is wiser
than my timid, self-seeking sanities,
and nothing that you've ever done
has really been possible,
so I may dare to be a little mad, too.

Ted Loder, "How Shall I Pray?" Guerrillas of Grace: Prayers for the Battle (1984)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 40 Volgende
Pagina 33 van 40