ChristianMatch

Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 22:22
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

CHATULIEM619 schreef:
Ik blijf het toch heel jammer vinden dat je motieven blijft zoeken achter degene die vermaant. Soms of meestal is het geen pretje een standpunt in te nemen dat misschien niet door de ander gedragen wordt. En met deze bijdrage geef je die mensen nog een schuldgevoel erbij. Kan jij je ook voorstellen, dat mensen de ander willen vermanen omdat ze zich daar daadwerkelijk zorgen om maken. Of zijn deze mensen alleen maar gefrustreerd en willen ze zich afzetten tegen de ander? Dat vermanen ook zijn consequenties heeft wordt ook onderschat. Het is niet alleen de ander ondersteunen, soms kan het zelfs een scheuring betekenen. Hoeveel scheuringen erdoor ontstaan zijn, doordat degene die in zonde leefde dat niet wilde opgeven. En hoeveel pijn er geleden is, door deze houding. Maar moet je dan zonde laten regeren in de gemeente? Moet je dan maar je mond houden, omdat je anders ruzie op je hals haalt? Moet je dan maar stoppen met vermanen, omdat mensen je ervan verdenken dat je niet van jezelf houdt????

Beste Chat,

Ik heb het niet over vermanen. Voor mij zijn veroordelen en vermanen twee wezenlijk verschillende zaken.

Vermanen kan iemand terecht wijzen zijn op een foute zienswijze, met de intentie er samen naar te kijken en daar beiden in te kunnen groeien.
Waar het omgaat is dat je in gesprek raakt, wat die ander beweegt dat hij/zij zo denkt of doet. En van daaruit de meningen te staven, naar een oprecht en zuiver antwoord, wisseling in zienswijze.

Veroordelen is iemand de les lezen en geen ruimte geven voor gesprek.
Je oordeel al klaar hebben dus.

En volgens mij zijn bijna alle scheuringen vanuit dat laatste ontstaan. Mensen die haaks op mekaar komen te staan en waar begrip, liefde en geduld geen plaats meer hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:43
BerichtOnderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen

[quote=MARIO216 Ik heb er geen hekel aan, en ik woon geloof ik bij jouw in de regio]

misschien moeten we samen iemand zoeken ?!!!
hahaha
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:25
BerichtOnderwerp: Bidt en u zal gegeven worden?!

FRANKIIE208 schreef:
Een boodschap die velen wel duidelijk zal zijn: zoekt en gij zult vinden, bidt en u zal gegeven worden.

Nu worstel ik al een tijdje met bepaalde zaken in mijn leven en bid al een aantal jaar veel dat ik een aantal zaken mag ontvangen in mijn leven zoals bekering. Soms heb ik het gevoel dat het tevergeefs is omdat ik na lang bidden nog steeds niet datgene heb ontvangen waarnaar ik zo diep verlang. Het bidden wordt soms steeds lastiger omdat het maar lijkt dat God mij niet (ver)hoort en dat er dan een stemmetje zegt dat het toch geen zin heeft ...

Kan iemand mij ondersteunen met een goede tekst / studie of iets anders nuttigs zeggen over deze situatie.

Zoals anderen hier al boven schreven, is het zo dat God niet altijd geeft wat wij willen.
Past het wel in Zijn plan met ons leven?
Is de wens van ons wel nodig voor ons, of zou het ons juist verder afbrengen van God.
Staan bepaalde zaken in ons leven datgene wat wij willen ontvangen, niet in de weg?
Wat wil God ons duidelijk maken, als datgene niet komt? Dat is een vraag die wij in dergelijke gevallen maar aan God moeten vragen.

Maar dan over je vraag van bekering?

Ik weet zeker dat God ieders vraag wel zal verhoren, als die geheel uit ons hart komt. God wil wel dat wij daar komen met de intentie dat wij daarna ons leven aan Hem geven. En Hem dan de ruimte geven ons leven tegen God's Heiligheid te houden. Te meer wij dat zullen zien, zullen wij inzien dat God verandering wil en zal geven.
Dat echter bij elkaar vraagt dus wel overgave aan Hem. Als we dat steeds maar niet kunnen en bepaalde zaken willen laten staan in ons leven, is het misschien ook noodzakelijk die zonden ook bij god te brengen.

Vertel God van je dingen die je bij Hem weghouden, vertel God van die stem die zegt dat jij het niet waard bent. Vertel god van de dingen die zo veel pijn doen in je leven, Vertel God van de dingen die je zo moeilijk vind om Hem bij te betrekken.
Vraag God om vergeving voor al die dingen, maar laat ze dan ook liggen bij dat kruis. Pak niet weer al die dingen op. Maar ga verder de weg met Jezus in je leven.

Zoek ook iemand die jij vertrouwt, en vraag diegene met jou te bidden en diegene een tijdje je coach te zijn. totdat je beter in je schoenen staat.
Bijvoorbeeld bij een Alpha cursus in een gemeente bij jou.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:12
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?

MIEKE364 schreef:
Susannah, Een beetje stil geworden ben ik van je indrukwekkende verhaal en van je moed en die is vast door De Heilige Geest in je gelegd om steeds meer naar Hem te verlangen en bij Hem te blijven zodat Hij dicht bij jou kan zijn en je kan leiden en helpen. Wat een Liefde hè? Houd je maar stevig aan Hem vast en blijf in het Licht van Zijn Hart zodat je Hem steeds meer leert vertrouwen.

inderdaad...Suus, je schrijft dat je op je 20ste al belijdenis deed.

Maar dit is er weer één op zich !!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:10

HANNAH810 schreef:
pas dan de titel van je toppic effies an,
jonathan?
Clown smiley

kan dat dan???

dan zou ik er gelijk van maken....de berg strijk groeit weer gestaag
wie o wie kan ik vast noteren ??
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:08

CHATULIEM619 schreef:
Wat een grote onzin, wat je hier vertelt, Jonathan. Het valt me echt van je tegen. Ongeestelijk en onbijbels vind ik.
Mag je dus nooit mensen aanspreken op hun gedrag? Mag je dus nooit mensen wijzen op Gods woord? We hebben nl. een richtsnoer voor ons leven gekregen en we mogen elkaar best wel een spiegel voorhouden van tijd tot tijd. Om dat meteen op één lijn te zetten met oordelen....
Waarom denk je dat mensen zich veroordeeld voelen als ze geconfronteerd worden met Gods Woord? Omdat ze drommels goed weten dat hun leven niet in overeenkomst is met de bijbel Om nu de schuld bij degene te leggen die hem/haar daarop wijst vind ik heel slecht.
Met deze houding geef je de zonde meer kans om zich te ontwikkelen omdat niemand elkaar meer op zijn/haar gedrag durft aan te spreken. Je hebt de zonde nu een argument gegeven met een geestelijk sausje...

Jammer dat jij het artikel anders leest dan dat ik het lees,
Jammer dat jij dat vind tegenvallen van mij
Jammer dat jij dat afdoet met een oordeel van ongeestelijk en onbijbels.

Weet je waar het omgaat :
In te zien dat je door het bloed van Jezus een geliefd kind van God bent. 'Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook. Dat de wereld ons niet kent, komt doordat de wereld Hem niet kent' schrijf Johannes in zijn eerste zendbrief. Dat moeten we in ons hoofd prenten."

Als je dat gaat beseffen dat je een GELIEFD kind bent van God, zal je ook de levens van anderen naast je op die manier kunnen gaan zien.

Kijk eens met de bewogen van Jezus naar de mensen om je heen.

Aan het kruis veroordeelde Jezus ook de moordenaar niet, maar nam hem aan.
Aan de voeten van Jezus kreeg de overspelige vrouw ook niet een veroordeling van Jezus, Jezus nam geen steen op, zond haar wel weg met de boodschap om niet meer te zondigen.

En zo kan ik nog wel diverse voorbeelden aankaarten.

Weet je Chat..... natuurlijk mag je een mens wijzen op dingen die niet goed zijn. Maar is je intentie te laten zien hoe God die dingen haat, en daar een straf voor heeft....of.... is je intentie dat je in alle mensen om je heen potentiele kinderen van God ziet ???
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 20:53
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

was pas om 20u thuis van mijn werk en toen maar even wat snels klaargemaakt

hollandse aardappel schotel, met champignons en spekjes
en nog een bakje sla,met komkommer,tomaat,augurk,kappertjes en olijven er bij gemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 20:51
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?

MARIJAN072 schreef:
Is toch niet zo ingewikkeld, Cross? Vul de betekenis van de volwassendoop in voor die van de belijdenis (bewuste keus voor God), dan ben je volgens mij al een heel eind. Of denk ik nu te simpel. Twijfelende smiley Knipoog smiley

inderdaad, zo moet en zie ik het ook. Ik ben als kind gedoopt, en zie mijn belijdenis als DE bewuste keuze voor God.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 20:41
BerichtOnderwerp: Bitterheid tegenover vergeving

HENK710 schreef:
Het is belangrijk om dingen een plek te geven. Of dit altijd gepaard dient te gaan met vergeving? Natuurlijk is dat het mooiste, maar of het altijd haalbaar is? En ja, we moeten ook niet vergeten dat het kan groeien. Vergeven is immers een proces, zoals Mieke ook al zegt. Daarbij geldt wel dat ieder mens daarin zijn/haar eigen weg heeft te gaan. Bij de een lukt het misschien na een jaar, bij een ander misschien na een leven lang...of nog niet...

mijn doel is wel dat dit een keer gebeurd.... dit leven nog wel te verstaan
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 20:40

MIEKE364 schreef:
Jonathan, ik denk dat vergeven en vergeten in stukjes gaat. Zo ging het bij mij in ieder geval. Telkens komt bij je terug waarmee je nog niet klaar bent. Om er opnieuw naar te kijken, te proberen te begrijpen wat je nog hindert en dat in gebed bij God te brengen en Hem te vragen er verder mee te komen. Zijn Liefde kan je boosheid en verzet los te laten, te vergeven ineens openbreken en dat is durven want je wordt dan geconfronteerd met wat achter je boosheid en bitterheid zit en dat is vaak pijn en angst. Ook dat kan je dan bij Hem brengen en werkelijk ten diepste vergeven en loslaten. Hij houdt je daarin vast. Niet makkelijk en zeker de moeite waard. De bevrijding en de mogelijkheid om verder te komen en weer ruimte te krijgen om te leven in plaats van om te zien in bitterheid en boosheid en verdriet is het zeker waard. Gun jezelf de tijd, het zijn geen kleine dingen.

nee het zijn ook geen kleine dingen. gekwetst in het diepst van je vertrouwen, door mensen die je zo hoog had staan. Sommige dingen zijn vergeven, maar sommige dingen blijven.
Zeker als die persoon in kwestie het lef niet heeft om zijn dingen ook eens uit te spreken. Daarna zou ik er voor mij heel wat beter uitkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 20:37

HANNAH810 schreef:
je zou toch strijken jonathan??? Clown smiley

beetje bijblijven hoor Hannah..
woensdag 2 juni was mijn strijk al klaar

JONATHAN890 schreef:
Nou mijn strijk is nu klaar....dus mij hoef je niet te verwachten.
k Ga zo wel een lekker wijntje drinken op mijn eigen succes.

en verder hangt er al weer wat, maar als je verder had gelezen spaar ik net zolang door totdat, eh.....mijn kledingkast niet genoeg keuze meer heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 21:48

HARALD285 schreef:
Jonathan, je hebt een mooi stuk geschreven, maar met dit stukje heb ik toch wel mijn eigen gedachten.

Want waarom zou je God niet vragen om je te helpen, terwijl Hij je al helpt in je leven. Hij wil graag dat je het Hem vraagt om je te helpen terwijl Hij je al helpt elke dag weer.

Zou je dan in je gebed dan niet beter zeggen: "Heer ik kies om deze mensen alles wat zij mij aandeden, te vergeven, wilt U mij ook de kracht, moed en wijsheid geven om hun te vergeven"

Ja en dat is dus mijn dilemma.
Zijn alle dingen die je aangedaan worden op een moment zover gesleten dat je zelfs die dingen kan vergeven.

En stel als bepaalde invloeden die worden uitgeoefend nog steeds van invloed zijn op bepaalde zaken uit je omgeving.
Dat die invloeden nog steeds boosheid en bitterheid naar boven brengen??

Moet je alle dingen wel kunnen verwerken en vergeven?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:45
BerichtOnderwerp: Ons doel in ons leven

MARIJAN072 schreef:
Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Mijn doel/verlangen in mijn leven is, om steeds meer op Jezus te gaan lijken. Ik hoop/bid dat anderen dat ook aan me kunnen zien, al schiet ik daar vaak tekort in. Het zal op de aarde ook niet helemaal lukken, maar als we leven in de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde wel!

Maar wij leven nu al in Zijn koninkrijk. En we moeten daar laten zien dat we dienaren en volgelingen van Hem zijn. Wij moeten die levende brief zijn.
Mensen moeten dat kunnen zien ook al op deze wereld.

En weet je....te meer je anderen veroordeelt, te meer mensen jou op je fouten zullen aanvallen. Als je een liefdevolle brief van God bent, zullen ze ook je mens zijn waarderen dat ook wel eens fouten maakt.
Als je denkt dat God veroordelende brieven op aarde wilt laten rondlopen....heb je een stuk uit de Bijbel overgeslagen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:39
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

CARIN303 schreef:
Hier, in Amersfoort city, is het ook weer droog maar helaas wordt er veel regen nog verwacht.
* Mijn plantjes waren erg blij trouwens met al dat water, ik zag ze stralen in de regen*.

Ga vanavond bbq, hopen dat ze een party tent hebben of dat de regen opgehouden is dan Lachende smiley
Ach....als wij zelf maar zonnig gehumeurd zijn, toch?

Mooie spreuk van Reinier van de Berg;

Al regent het pijpenstelen, elk weer is Gods weer

klinkt al een wijsheid van mijn opa

alle weer wat God u geeft is goed weer
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:37
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

TESSYBEAR731 schreef:
Jottum! Lachende smiley met blinkend witte tanden

hoort dit woord niet in een ander topic????
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:36

CARIN303 schreef:
Met dit onderwerp ben ik de laatste tijd bezig.
Moeilijk maar ook weer erg mooi.
Ik wil zo graag een levende en lezende brief zijn van Christus maar val telkens weer terug in mijn zondige natuur!

Vanochtend vierden wij het Heilig Avondmaal, de laatste paar keren durfde ik niet goed aan tafel te gaan omdat ik zo ontzettend zondig was en voelde en daarbij dacht, dat als ik wel aanging, mij nog schuldiger maakte .Ik ben wel gegaan op de laatste keer na, toen voelde ik mij letterlijk tegen gehouden.

Vanochtend voelde ik mij bevrijd daarvan en heb met volle overtuiging het H.A. gevierd.
Christus is ook gestorven voor mijn zonden en heeft ze betaald.
Niet aan het HA gaan zou pas zondig zijn en komt overeen met het niet aannemen van de uitnodiging van Zijn feest ( Lucas).
Ik voel me dus heel erg blij, licht en geliefd vandaag!

God is goed en je mag weten dat je zijn kind bent. Ook al maak je een foutje en voel je je niet goed genoeg.
Hij is net als de oma van het eendje.... je mag altijd naar hem toe gaan.
Zo ook met het avondmaal. Wanneer ben je niet goed genoeg voor het avondmaal??? Volgens mij moet je niet gaan als je een conflikt met iemand hebt, dan kan je niet gaan zitten met die ander aan een tafel.

Maar als je Jezus als je verlosser beschouwd, en Hij nodigt je om zijn lijden en sterven te vieren, tot Zijn gedachtenis, dan zie ik geen enkel ding wat mij in de weg zou staan.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:32

TESSYBEAR731 schreef:
Mooi stukje dat voor mij toch vooral de wetenschap staaft dat het ware geloof in ons hart zit en niet per definitie in de bijbel...(Jaja, de bijbel is en blijft een hele belangrijke leidraad)...
Toch heb ik wel jarenlang geworsteld met het uitdragen van mijn christenzijn, juist omdat er door vele christenen enkel maar naar die bijbel gekeken word, en zo zeer veroordelend worden. Automatisch ging ik dat overnemen, en uiteindelijk werd ik dus zelf de grootste zondaar die er bestond! Althans, naar mijn mening...
Gelukkig mag ik zeggen dat Hij mij inmiddels heeft laten zien dat het anders werkt en voel ik me een stuk beter over mezelf, en straal dat dus ook uit naar anderen toe.
Maar toch is het echt niet altijd even makkelijk om die liefde uit te stralen, en ik denk eerlijk gezegd ook niet haalbaar...gelukkig mogen we dan ook nog een beetje mens zijn en vergeeft Hij ons als we dat vragen...
Dat we Zijn liefde uitstralen betekent namelijk niet dat we altijd maar "lief moeten doen"...
Ik denk dus dat vooral dat reine hart ook heel belangrijk is... en dat we, ook naar die ander toe, vooral eerlijk en rechtvaardig zijn als die liefde soms even moeilijk is om uit te dragen.

Vanmorgen tijdens de dienst, werd het gedeelte van 2 Kor 3, vanaf vers 6 ook niet behandeld. Maar ik zat het thuis nog eens na te lezen toen ik dit stukje schreef. Maar ik heb het er toch bijgezet. Vaak blijft men zo hangen in het uitdragen van je geloof door te zeggen wat allemaal niet hoort. Te zeggen dit hoort niet, dat mag niet etc.
Daarin is echter maar een stukje van God te zien, de oordelende kant van God. En niet de genadevolle, vergevende Christus aan het kruis.
Pas als wij dat aannemen en met die Geest in ons leven handelen, zullen wij een levende brief van God kunnen zijn.

De Bijbel leert ons wel degelijk heel belangrijke dingen, en zonder ons daarin te verdiepen, zullen we heel veel dingen van God niet leren. Natuurlijk spreekt God op zovele wijzen tot ons, maar de Bijbel is en blijft het enige stuk waaraan wij alle andere dingen die wij horen zullen moeten beoordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:21
BerichtOnderwerp: Spaigelploatje

CARIN303 schreef:
Huh...... Smiley die vol vragen zit

Ik dacht bij een " wegtrekker "eerst aan zo`n rubberen trekker aan een stok waarmee je water in de douche weghaalt, fout dus!

Wat is het toch mooi hè, al die verschillende dialecten in 1 land!Lachende smiley

nee Pieter had m geraden...een wegtrekker is dus ff van de wereld geraken door een flauwte enz.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:18

TESSYBEAR731 schreef:
Ook al een werkwoord Geschokte, onthutste smiley ...
en ik maar denken dat k de rest van de zondag effe rustig aan kon doen Twijfelende smiley

De zondag is een dag om lekker bezig te zijn, met dingen als bezinning.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 16:59

CARIN303 schreef:
Natuurlijk ben ik het helemaal eens met jullie maar........oei wat gaat het oordelen mij soms makkelijk af Verlegen lachende smiley .
Zo gauw flap ik er weer een verkeerde opmerking uit waar ik achteraf spijt van heb.
Ik ben mij ervan bewust en het is zeker een leerpunt van mij maar 3 stappen vooruit en 4 terug, is mijn ervaring soms. Gefrustreerde smiley

Wat ik dan vaak in gedachten houd is dit;
De dingen die je bij een ander irriteren moet je bij jezelf veranderen!

Weet je wat ook erg goed werkt: proberen in ieder mens iets moois te zien, wat die ander beweegt.
En ik weet dat t soms heel moeilijk zoeken is bij sommigen.
maar dan nog...
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 14:50
BerichtOnderwerp: Spaigelploatje

dan nog een paar westerse (010)

wegtrekker = .........
hullie = ..........
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 14:38

hier is het al weer droog !!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 14:09

LEANNE226 schreef:
Huh?Het is hier gewoonweg heet,de kinderen liggen in het zwembad.......

dan woon je dus noordelijker en oostelijker dan ik. hier stort het nu
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 14:03

SUSANNAH475 schreef:
met regen kun je ook fietsen... toch ? haha maar ja ik fiets ook liever met droog weer hoor...

ja dat kan wel, maar de weg is ook nat en glad
en op racefiets zitten geen spatborden, dus dan wordt je dubbelnat
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 13:57

hm..... ik wilde gaan racefietsen...

HET REGENT hier.......grrrrrrrrr
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 13:43

Vanmorgen werd ik geraakt door het volgende :

1 Timoteus 1 : 5 Het doel van je opdracht is de liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof.

Paulus schreef een brief voor zijn vriend, leerling, mede arbeider, geestelijk kind Timoteus. En Paulus gaf hem een opdracht, namelijk: Liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof.
Van uit die boodschap kon Timoteus de taak volbrengen die hij had.

Daar moet ook onze zoektocht naar uit gaan. God heeft voor ons allemaal een opdracht een taak in deze wereld.
Maar de basis van waaruit wij die taak moeten en kunnen doen ligt omsloten in de woorden Liefde die voortkomt uit een rein har, een zuiver geweten en een oprecht geloof.

Waartoe kan dat leiden? Als we leven met dat als basis?
Dan kunnen wij onze taak volbrengen en God en de mensen om ons heen dienen.

Wat is onze taak?
Onze talenten en gaven inzetten in God's koninkrijk. Iedereen kan iets doen. Het maakt niet uit wat we doen, welke taak wij volbrengen. Belangrijkste is dat onze dingen getuigen van Zijn liefde voor de mens.
Getuigen is niet dat wij ernaar kijken en zeggen 'ik heb het gezien'. Maar getuigen is dat wij iets uitstralen van God's liefde, God's genade en vergeving, God's kracht die er voor ons mag zijn.

Hoe laten wij dat dan zien in deze wereld?

2 Korinthe 3 : 2 U bent zelf onze aanbevelingsbrief, in ons hart geschreven, maar voor iedereen te zien en te lezen: 3 u bent zelf een brief van Christus, door ons opgesteld, niet met inkt geschreven maar met de Geest van de levende God, niet in stenen platen gegrift maar in het hart van mensen.
4 Dit vertrouwen kunnen wij dankzij Christus tegenover God uitspreken. 5 Niet dat wij vanuit onszelf zo bekwaam zijn dat we dit als ons eigen werk kunnen beschouwen; onze bekwaamheid danken we aan God.

Hoe zien andere mensen ons? Wat zien de mensen als ze ons zouden analyseren? Zijn wij dan een brief van God. Zien de mensen Christus in ons leven? Zien ze de onvoorwaardelijke liefde?
Mensen kunnen zoveel voor elkaar betekenen. Vaak is het zo dat mensen vanalles voor een ander doen, maar dan ook deels voor henzelf. Onvoorwaardelijke liefde was het die Christus aan ons heeft gegeven aan het kruis. Met gespreide armen neemt hij ons, met alle dingen die wij hebben misdaan. Misdaan tegenover God, maar ook tegenover de mensen om ons heen.

Het geweten maakt ons vaak op onze fouten attent. Hoe moeten wij handelen om een rein hart te krijgen, een zuiver geweten en een oprecht geloof?
Vaak zien wij alleen de dingen die wij fout doen. De wet van God brengt ons dat onder onze aandacht. Maar hoe nu hier verder mee?

2 Kor 3: schrijft over dit verder :
6 Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.
7 Wanneer wat de dood bracht en met letters in steen werd gegrift, al met zo veel luister verscheen dat het volk van Israël niet naar Mozes kon kijken door de stralende glans op zijn gezicht – een glans die verdween –, 8 zal dan wat de Geest brengt niet nog groter luister hebben? 9 Wanneer wat tot veroordeling leidt al met luister is bekleed, dan is wat tot vrijspraak leidt dat des te meer. 10 De luister van toen is niets in vergelijking met de overweldigende luister van nu. 11 Wanneer wat verdwijnt al luister bezit, geldt dat des te meer voor wat blijft. 12 Dit is onze hoop, en daarom handelen we in alle openheid 13 en zijn we niet als Mozes, die zijn gezicht met een sluier bedekte, zodat de Israëlieten niet konden zien dat de glans verdween. 14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen. 16 Maar telkens als iemand zich tot de Heer wendt, wordt de sluier weggenomen. 17 Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. 18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd.

Als wij zullen leven, vergeven door God. De Geest van God in ons leven dan kunnen wij de liefde van God laten zien.
Liefde vanuit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof.

Dan zijn wij een levende brief van God.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 13:01

JONATHAN890 schreef:
is er bij mij in de tuin een bbq ?????? Boze smiley Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Gister lekker bij mijzelf alleen in de tuin zitten bbq'en.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 21:59
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ik heb helemaal alleen zitten barbequen...!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 21:58
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

HANNAH810 schreef:
in bovenstaande reactie is me niet helemaal duidelijk, wat door wie geschreven is.

maar als je een liefdevolle relatie vanuit bijbels oogpunt op dezelfde lijn zet met een huwelijk, qua sexualiteit, en qua emotie;
wat maakt dan het verschil tussen een relatie-breuk en een verbroken huwelijk?

dan spreek ik even vanuit ervaring : qua gevoel maakt het helemaal niets uit, qua verdriet maakt het niets uit, verstandelijk zie ik ook geen verschil
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 21:50
BerichtOnderwerp: raak mij aan

CARIN303 schreef:
Onderstaand verhaal raakte mij ook toen ik het las, ik heb het geplukt van het internet,wil het wel graag met jullie delen!

De eend

Er was een kleine jongen ,die logeerde bij zijn grootouders op hun boerderij.
Hij kreeg een slinger om er buiten in de bossen mee te spelen.
Hij oefende in het bos maar het lukte hem nooit om het doel te raken.
Moedeloos geworden ging hij terug voor het eten.
Toen hij daar liep, zag hij Oma's favoriete eend , in een impuls slingerde hij een steen in de richting van de eend.
Hij raakte de eend en doodde hem hij was geschokt en verdrietig .
In paniek verstopte hij de eend in een berg hout en hij zag dat zijn zus naar hem keek.
Sally had het allemaal gezien maar ze zei niets

Na de lunch de volgende dag ,zei Oma: Sally, kom we gaan de afwas doen
Maar Sally zei: Oma, Johnny zei dat hij in de keuken wilde helpen.
Ze fluisterde tegen hem : Weet je nog van de eend?
Dus Johnny deed de afwas.
Later diezelfde dag vroeg Opa of de kinderen wilden gaan vissen
Maar Oma zei: Het spijt me maar
Ik heb Sally nodig om me te helpen met het avondeten.
Sally glimlachte en zei : oh dat komt goed want Johnny vertelde me dat hij wilde helpen
Ze fluisterde weer: weet je nog van de eend?
Dus Sally ging vissen en Johnny bleef om te helpen.

Nadat Johnny een paar dagen zowel zijn eigen taken als die van Sally deed kon hij het uiteindelijk niet langer uithouden.
Hij ging naar Oma en bekende dat hij de eend had gedood.
Oma knielde neer, knuffelde hem en zei: Lieverd, dat weet ik, want ik stond voor het raam en ik heb alles gezien. Maar omdat ik van je hou, heb ik je vergeven Ik vroeg me alleen af hoe lang je zou toestaan dat Sally een slaaf van je maakte.

Schuldig voelen en verwijt maken aan jezelf, ingefluisterd door de schuld-aanprater. Bang voor de werkelijkheid van je daad.

Net zoals hier de liefde van de oma...is ook de liefde van God.
Met je fout naar God gaan, die door het grote raam uit de hemel kijkt, is gaan naar iemand die heel veel van je houd. Die God die wel verdriet heeft van onze daden, dingen van Hem, dingen die Hij anders wil, kijkt altijd met liefde naar ons.

Met gespreide armen hangend aan het kruis, vergeeft Hij onze zonden.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 54 Volgende
Pagina 33 van 54