Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 13:43
|
|
|
Vanmorgen werd ik geraakt door het volgende :
1 Timoteus 1 : 5 Het doel van je opdracht is de liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof.
Paulus schreef een brief voor zijn vriend, leerling, mede arbeider, geestelijk kind Timoteus. En Paulus gaf hem een opdracht, namelijk: Liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof. Van uit die boodschap kon Timoteus de taak volbrengen die hij had.
Daar moet ook onze zoektocht naar uit gaan. God heeft voor ons allemaal een opdracht een taak in deze wereld. Maar de basis van waaruit wij die taak moeten en kunnen doen ligt omsloten in de woorden Liefde die voortkomt uit een rein har, een zuiver geweten en een oprecht geloof.
Waartoe kan dat leiden? Als we leven met dat als basis? Dan kunnen wij onze taak volbrengen en God en de mensen om ons heen dienen.
Wat is onze taak? Onze talenten en gaven inzetten in God's koninkrijk. Iedereen kan iets doen. Het maakt niet uit wat we doen, welke taak wij volbrengen. Belangrijkste is dat onze dingen getuigen van Zijn liefde voor de mens. Getuigen is niet dat wij ernaar kijken en zeggen 'ik heb het gezien'. Maar getuigen is dat wij iets uitstralen van God's liefde, God's genade en vergeving, God's kracht die er voor ons mag zijn.
Hoe laten wij dat dan zien in deze wereld?
2 Korinthe 3 : 2 U bent zelf onze aanbevelingsbrief, in ons hart geschreven, maar voor iedereen te zien en te lezen: 3 u bent zelf een brief van Christus, door ons opgesteld, niet met inkt geschreven maar met de Geest van de levende God, niet in stenen platen gegrift maar in het hart van mensen. 4 Dit vertrouwen kunnen wij dankzij Christus tegenover God uitspreken. 5 Niet dat wij vanuit onszelf zo bekwaam zijn dat we dit als ons eigen werk kunnen beschouwen; onze bekwaamheid danken we aan God.
Hoe zien andere mensen ons? Wat zien de mensen als ze ons zouden analyseren? Zijn wij dan een brief van God. Zien de mensen Christus in ons leven? Zien ze de onvoorwaardelijke liefde? Mensen kunnen zoveel voor elkaar betekenen. Vaak is het zo dat mensen vanalles voor een ander doen, maar dan ook deels voor henzelf. Onvoorwaardelijke liefde was het die Christus aan ons heeft gegeven aan het kruis. Met gespreide armen neemt hij ons, met alle dingen die wij hebben misdaan. Misdaan tegenover God, maar ook tegenover de mensen om ons heen.
Het geweten maakt ons vaak op onze fouten attent. Hoe moeten wij handelen om een rein hart te krijgen, een zuiver geweten en een oprecht geloof? Vaak zien wij alleen de dingen die wij fout doen. De wet van God brengt ons dat onder onze aandacht. Maar hoe nu hier verder mee?
2 Kor 3: schrijft over dit verder : 6 Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend. 7 Wanneer wat de dood bracht en met letters in steen werd gegrift, al met zo veel luister verscheen dat het volk van Israël niet naar Mozes kon kijken door de stralende glans op zijn gezicht – een glans die verdween –, 8 zal dan wat de Geest brengt niet nog groter luister hebben? 9 Wanneer wat tot veroordeling leidt al met luister is bekleed, dan is wat tot vrijspraak leidt dat des te meer. 10 De luister van toen is niets in vergelijking met de overweldigende luister van nu. 11 Wanneer wat verdwijnt al luister bezit, geldt dat des te meer voor wat blijft. 12 Dit is onze hoop, en daarom handelen we in alle openheid 13 en zijn we niet als Mozes, die zijn gezicht met een sluier bedekte, zodat de Israëlieten niet konden zien dat de glans verdween. 14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen. 16 Maar telkens als iemand zich tot de Heer wendt, wordt de sluier weggenomen. 17 Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. 18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd.
Als wij zullen leven, vergeven door God. De Geest van God in ons leven dan kunnen wij de liefde van God laten zien. Liefde vanuit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof.
Dan zijn wij een levende brief van God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 14:04
|
|
|
Een heel mooi stuk Jonathan! Ik wilde reageren maar meer dan een bevestiging valt er eigenlijk niet te zeggen he?
Dank je wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 15:36
|
|
|
Mooi stukje dat voor mij toch vooral de wetenschap staaft dat het ware geloof in ons hart zit en niet per definitie in de bijbel...(Jaja, de bijbel is en blijft een hele belangrijke leidraad)... Toch heb ik wel jarenlang geworsteld met het uitdragen van mijn christenzijn, juist omdat er door vele christenen enkel maar naar die bijbel gekeken word, en zo zeer veroordelend worden. Automatisch ging ik dat overnemen, en uiteindelijk werd ik dus zelf de grootste zondaar die er bestond! Althans, naar mijn mening... Gelukkig mag ik zeggen dat Hij mij inmiddels heeft laten zien dat het anders werkt en voel ik me een stuk beter over mezelf, en straal dat dus ook uit naar anderen toe. Maar toch is het echt niet altijd even makkelijk om die liefde uit te stralen, en ik denk eerlijk gezegd ook niet haalbaar...gelukkig mogen we dan ook nog een beetje mens zijn en vergeeft Hij ons als we dat vragen... Dat we Zijn liefde uitstralen betekent namelijk niet dat we altijd maar "lief moeten doen"... Ik denk dus dat vooral dat reine hart ook heel belangrijk is... en dat we, ook naar die ander toe, vooral eerlijk en rechtvaardig zijn als die liefde soms even moeilijk is om uit te dragen.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 6 juni 2010, 15:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 15:52
|
|
|
Met dit onderwerp ben ik de laatste tijd bezig. Moeilijk maar ook weer erg mooi. Ik wil zo graag een levende en lezende brief zijn van Christus maar val telkens weer terug in mijn zondige natuur!
Vanochtend vierden wij het Heilig Avondmaal, de laatste paar keren durfde ik niet goed aan tafel te gaan omdat ik zo ontzettend zondig was en voelde en daarbij dacht, dat als ik wel aanging, mij nog schuldiger maakte .Ik ben wel gegaan op de laatste keer na, toen voelde ik mij letterlijk tegen gehouden.
Vanochtend voelde ik mij bevrijd daarvan en heb met volle overtuiging het H.A. gevierd. Christus is ook gestorven voor mijn zonden en heeft ze betaald. Niet aan het HA gaan zou pas zondig zijn en komt overeen met het niet aannemen van de uitnodiging van Zijn feest ( Lucas). Ik voel me dus heel erg blij, licht en geliefd vandaag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:09
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | 1 Timoteus 1 : 5 Het doel van je opdracht is de liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof. | Wat mij direct opvalt in deze tekst is de vermelding van een drietal elementen die vervuld dienen te zijn van liefde. Geloven is niet enkel iets van het hart en evenmin van het verstand. Immers, hart, geweten en geloof bestaan als zelfstandige zaken naast elkaar...al hebben ze zeker raakvlakken. Liefde komt op de raakvlakken van de genoemde elementen het beste tot uiting, zo kun je denk ik vanuit deze tekst concluderen. Geloof in liefde is nodig om het hart te vullen met liefde. En een met liefde gevuld hart is een gezond voedingskanaal voor een liefdevol geweten. Liefde...een echt werkwoord
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 6 juni 2010, 17:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:15
|
|
|
HENK710 schreef: | Wat mij direct opvalt in deze tekst is de vermelding van een drietal elementen die vervuld dienen te zijn van liefde. Geloven is niet enkel iets van het hart en evenmin van het verstand. Immers, hart, geweten en geloof bestaan als zelfstandige zaken naast elkaar...al hebben ze zeker raakvlakken. Liefde komt op de raakvlakken van de genoemde elementen het beste tot uiting, zo kun je denk ik vanuit deze tekst concluderen. Geloof in liefde is nodig om het hart te vullen met liefde. En een met liefde gevuld hart is een gezond voedingskanaal voor een liefdevol geweten. Liefde...een echt werkwoord |
Ook al een werkwoord ... en ik maar denken dat k de rest van de zondag effe rustig aan kon doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:18
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ook al een werkwoord ... en ik maar denken dat k de rest van de zondag effe rustig aan kon doen |
De zondag is een dag om lekker bezig te zijn, met dingen als bezinning.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:19
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | De zondag is een dag om lekker bezig te zijn, met dingen als bezinning. |
Oh! Nou dan heb k em toch goed besteed...zelfs met men kont op de bank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:32
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Mooi stukje dat voor mij toch vooral de wetenschap staaft dat het ware geloof in ons hart zit en niet per definitie in de bijbel...(Jaja, de bijbel is en blijft een hele belangrijke leidraad)... Toch heb ik wel jarenlang geworsteld met het uitdragen van mijn christenzijn, juist omdat er door vele christenen enkel maar naar die bijbel gekeken word, en zo zeer veroordelend worden. Automatisch ging ik dat overnemen, en uiteindelijk werd ik dus zelf de grootste zondaar die er bestond! Althans, naar mijn mening... Gelukkig mag ik zeggen dat Hij mij inmiddels heeft laten zien dat het anders werkt en voel ik me een stuk beter over mezelf, en straal dat dus ook uit naar anderen toe. Maar toch is het echt niet altijd even makkelijk om die liefde uit te stralen, en ik denk eerlijk gezegd ook niet haalbaar...gelukkig mogen we dan ook nog een beetje mens zijn en vergeeft Hij ons als we dat vragen... Dat we Zijn liefde uitstralen betekent namelijk niet dat we altijd maar "lief moeten doen"... Ik denk dus dat vooral dat reine hart ook heel belangrijk is... en dat we, ook naar die ander toe, vooral eerlijk en rechtvaardig zijn als die liefde soms even moeilijk is om uit te dragen. |
Vanmorgen tijdens de dienst, werd het gedeelte van 2 Kor 3, vanaf vers 6 ook niet behandeld. Maar ik zat het thuis nog eens na te lezen toen ik dit stukje schreef. Maar ik heb het er toch bijgezet. Vaak blijft men zo hangen in het uitdragen van je geloof door te zeggen wat allemaal niet hoort. Te zeggen dit hoort niet, dat mag niet etc. Daarin is echter maar een stukje van God te zien, de oordelende kant van God. En niet de genadevolle, vergevende Christus aan het kruis. Pas als wij dat aannemen en met die Geest in ons leven handelen, zullen wij een levende brief van God kunnen zijn.
De Bijbel leert ons wel degelijk heel belangrijke dingen, en zonder ons daarin te verdiepen, zullen we heel veel dingen van God niet leren. Natuurlijk spreekt God op zovele wijzen tot ons, maar de Bijbel is en blijft het enige stuk waaraan wij alle andere dingen die wij horen zullen moeten beoordelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:36
|
|
|
CARIN303 schreef: | Met dit onderwerp ben ik de laatste tijd bezig. Moeilijk maar ook weer erg mooi. Ik wil zo graag een levende en lezende brief zijn van Christus maar val telkens weer terug in mijn zondige natuur!
Vanochtend vierden wij het Heilig Avondmaal, de laatste paar keren durfde ik niet goed aan tafel te gaan omdat ik zo ontzettend zondig was en voelde en daarbij dacht, dat als ik wel aanging, mij nog schuldiger maakte .Ik ben wel gegaan op de laatste keer na, toen voelde ik mij letterlijk tegen gehouden.
Vanochtend voelde ik mij bevrijd daarvan en heb met volle overtuiging het H.A. gevierd. Christus is ook gestorven voor mijn zonden en heeft ze betaald. Niet aan het HA gaan zou pas zondig zijn en komt overeen met het niet aannemen van de uitnodiging van Zijn feest ( Lucas). Ik voel me dus heel erg blij, licht en geliefd vandaag! |
God is goed en je mag weten dat je zijn kind bent. Ook al maak je een foutje en voel je je niet goed genoeg. Hij is net als de oma van het eendje.... je mag altijd naar hem toe gaan. Zo ook met het avondmaal. Wanneer ben je niet goed genoeg voor het avondmaal??? Volgens mij moet je niet gaan als je een conflikt met iemand hebt, dan kan je niet gaan zitten met die ander aan een tafel.
Maar als je Jezus als je verlosser beschouwd, en Hij nodigt je om zijn lijden en sterven te vieren, tot Zijn gedachtenis, dan zie ik geen enkel ding wat mij in de weg zou staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:41
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Vanmorgen tijdens de dienst, werd het gedeelte van 2 Kor 3, vanaf vers 6 ook niet behandeld. Maar ik zat het thuis nog eens na te lezen toen ik dit stukje schreef. Maar ik heb het er toch bijgezet. Vaak blijft men zo hangen in het uitdragen van je geloof door te zeggen wat allemaal niet hoort. Te zeggen dit hoort niet, dat mag niet etc. Daarin is echter maar een stukje van God te zien, de oordelende kant van God. En niet de genadevolle, vergevende Christus aan het kruis. Pas als wij dat aannemen en met die Geest in ons leven handelen, zullen wij een levende brief van God kunnen zijn.
De Bijbel leert ons wel degelijk heel belangrijke dingen, en zonder ons daarin te verdiepen, zullen we heel veel dingen van God niet leren. Natuurlijk spreekt God op zovele wijzen tot ons, maar de Bijbel is en blijft het enige stuk waaraan wij alle andere dingen die wij horen zullen moeten beoordelen. |
Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Mijn doel/verlangen in mijn leven is, om steeds meer op Jezus te gaan lijken. Ik hoop/bid dat anderen dat ook aan me kunnen zien, al schiet ik daar vaak tekort in. Het zal op de aarde ook niet helemaal lukken, maar als we leven in de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:41
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Vanmorgen tijdens de dienst, werd het gedeelte van 2 Kor 3, vanaf vers 6 ook niet behandeld. Maar ik zat het thuis nog eens na te lezen toen ik dit stukje schreef. Maar ik heb het er toch bijgezet. Vaak blijft men zo hangen in het uitdragen van je geloof door te zeggen wat allemaal niet hoort. Te zeggen dit hoort niet, dat mag niet etc. Daarin is echter maar een stukje van God te zien, de oordelende kant van God. En niet de genadevolle, vergevende Christus aan het kruis. Pas als wij dat aannemen en met die Geest in ons leven handelen, zullen wij een levende brief van God kunnen zijn.
De Bijbel leert ons wel degelijk heel belangrijke dingen, en zonder ons daarin te verdiepen, zullen we heel veel dingen van God niet leren. Natuurlijk spreekt God op zovele wijzen tot ons, maar de Bijbel is en blijft het enige stuk waaraan wij alle andere dingen die wij horen zullen moeten beoordelen. |
Dit ben ik zeker met je eens, maar idd is het veelal zo dat men die genadevolle God helemaal niet kent mede doordat er enkel verteld word wat er wel en niet mag etc...daarom denk ik ook dat je de bijbel pas echt zult kunnen begrijpen ofwel "verstaan" wanneer je die genade hebt leren kennen, omdat het anders ook niets meer kàn zijn dan een achteloos opdreunen en naleven van regeltjes. Pas wanneer we Hem in ons hart hebben gelaten kunnen we gaan leren en die liefde uitdragen... Zoals Henk al zei; aan enkel je hart of enkel je verstand heb je niets, maar ik denk dat het in eerste instantie bij ons hart begint... Immers, waar het hart vol van is...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 6 juni 2010, 17:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:45
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Mijn doel/verlangen in mijn leven is, om steeds meer op Jezus te gaan lijken. Ik hoop/bid dat anderen dat ook aan me kunnen zien, al schiet ik daar vaak tekort in. Het zal op de aarde ook niet helemaal lukken, maar als we leven in de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde wel! |
Maar wij leven nu al in Zijn koninkrijk. En we moeten daar laten zien dat we dienaren en volgelingen van Hem zijn. Wij moeten die levende brief zijn. Mensen moeten dat kunnen zien ook al op deze wereld.
En weet je....te meer je anderen veroordeelt, te meer mensen jou op je fouten zullen aanvallen. Als je een liefdevolle brief van God bent, zullen ze ook je mens zijn waarderen dat ook wel eens fouten maakt. Als je denkt dat God veroordelende brieven op aarde wilt laten rondlopen....heb je een stuk uit de Bijbel overgeslagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 20:35
|
|
|
CARIN303 schreef: | Met dit onderwerp ben ik de laatste tijd bezig. Moeilijk maar ook weer erg mooi. Ik wil zo graag een levende en lezende brief zijn van Christus maar val telkens weer terug in mijn zondige natuur!
Vanochtend voelde ik mij bevrijd daarvan en heb met volle overtuiging het H.A. gevierd. Christus is ook gestorven voor mijn zonden en heeft ze betaald. Niet aan het HA gaan zou pas zondig zijn en komt overeen met het niet aannemen van de uitnodiging van Zijn feest ( Lucas). Ik voel me dus heel erg blij, licht en geliefd vandaag! |
Hoi Carin,
Niemand is zonder zonde dus wat dat betreft is het Avondmaal juist bedoeld voor niet perfecte mensen...
Wat mij wel opvalt bij je stukje is dat je het meerdere keren hebt over "voelen" bijv. je bevrijd voelen en je blij, licht en geliefd voelen. Het is fijn als je dat zo voelt, maar ik wil er graag nog wel aan toevoegen, dat ook als je je niet zo bevrijd voelt of blij en licht voelt dat je toch mag vasthouden aan de boodschap die staat als een huis op een rots ! Namelijk dat je het Avondmaal mag vieren tot Jezus' gedachtenis, dat Zijn lijden er voor gezorgd heeft dat jij aan het Avondmaal mag !
Er zijn wel gevallen waar je dingen bijv. eerst uit zou moeten praten, maar ik denk dat als we met een oprecht hart naar voren gaan we dit ook mogen doen, sterkte !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 20:37
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dit ben ik zeker met je eens, maar idd is het veelal zo dat men die genadevolle God helemaal niet kent mede doordat er enkel verteld word wat er wel en niet mag etc...daarom denk ik ook dat je de bijbel pas echt zult kunnen begrijpen ofwel "verstaan" wanneer je die genade hebt leren kennen, omdat het anders ook niets meer kàn zijn dan een achteloos opdreunen en naleven van regeltjes. Pas wanneer we Hem in ons hart hebben gelaten kunnen we gaan leren en die liefde uitdragen... Zoals Henk al zei; aan enkel je hart of enkel je verstand heb je niets, maar ik denk dat het in eerste instantie bij ons hart begint... Immers, waar het hart vol van is... |
Helemaal mee eens Tess!
Afgelopen Pinksteren moest ik het Pinksterverhaal vertellen aan kinderen die dit verhaal niet of nauwelijks kenden. Ik vond het knap moeilijk totdat ik de dag ervoor ineens inspiratie kreeg (ben ervan overtuigd dat dit van Hem kwam) om een vergelijking te maken tussen een sleutel die het slot opent van een dagboek. Alleen met behulp van die sleutel kun je de geheimen in dit dagboek te weten komen. Wie schetst mijn verbazing als de voorganger van mijn kerk de volgende dag dezelfde beeldspraak gebruikt!
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 6 juni 2010, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:57
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Maar wij leven nu al in Zijn koninkrijk. En we moeten daar laten zien dat we dienaren en volgelingen van Hem zijn. Wij moeten die levende brief zijn. Mensen moeten dat kunnen zien ook al op deze wereld.
En weet je....te meer je anderen veroordeelt, te meer mensen jou op je fouten zullen aanvallen. Als je een liefdevolle brief van God bent, zullen ze ook je mens zijn waarderen dat ook wel eens fouten maakt. Als je denkt dat God veroordelende brieven op aarde wilt laten rondlopen....heb je een stuk uit de Bijbel overgeslagen. |
Een mooie aanvulling, Jonathan. 'k Heb vanavond een indrukwekkende preek gehoord n.a.v. Galaten 5 over de werken van het vlees en de vruchten van de Geest (vers 22) . Dan valt er nog veel te leren. Maar Gods Geest helpt ons er gelukkig bij, om een liefdevolle brief van God te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 23:09
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hoi Carin,
Niemand is zonder zonde dus wat dat betreft is het Avondmaal juist bedoeld voor niet perfecte mensen...
Wat mij wel opvalt bij je stukje is dat je het meerdere keren hebt over "voelen" bijv. je bevrijd voelen en je blij, licht en geliefd voelen. Het is fijn als je dat zo voelt, maar ik wil er graag nog wel aan toevoegen, dat ook als je je niet zo bevrijd voelt of blij en licht voelt dat je toch mag vasthouden aan de boodschap die staat als een huis op een rots ! Namelijk dat je het Avondmaal mag vieren tot Jezus' gedachtenis, dat Zijn lijden er voor gezorgd heeft dat jij aan het Avondmaal mag !
Er zijn wel gevallen waar je dingen bijv. eerst uit zou moeten praten, maar ik denk dat als we met een oprecht hart naar voren gaan we dit ook mogen doen, sterkte ! |
Dank je wel, Susannah! Ik onderstreep helemaal wat je zegt en weet en belijd ook zeker dat Jezus dood èn opstanding ook voor mij is en was. Maar ik ken periodes dat ik dit niet zomaar kan aannemen zonder er iets tegenover te zetten van mijn kant ( eerst zelf doen en dan pas God erbij betrekken ), en dan loop ik tegen mij zelf aan en kom ik God tegen bij het avondmaal. Daarom was ik ook zo blij vanochtend met de viering van het avondmaal en dat ik daar vrij en bevrijd aan mocht gaan. En het was alsof de beide dominee`s vandaag dit aanvoelden want beiden noemden in hun preek de genade van God en de uitnodiging van Hem aan jou om Zijn maaltijd mee te gaan vieren! Het was een gezegende dag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 23:15
|
|
|
CARIN303 schreef: | Dank je wel, Susannah! Ik onderstreep helemaal wat je zegt en weet en belijd ook zeker dat Jezus dood èn opstanding ook voor mij is en was. Maar ik ken periodes dat ik dit niet zomaar kan aannemen zonder er iets tegenover te zetten van mijn kant ( eerst zelf doen en dan pas God erbij betrekken ), en dan loop ik tegen mij zelf aan en kom ik God tegen bij het avondmaal. Daarom was ik ook zo blij vanochtend met de viering van het avondmaal en dat ik daar vrij en bevrijd aan mocht gaan. En het was alsof de beide dominee`s vandaag dit aanvoelden want beiden noemden in hun preek de genade van God en de uitnodiging van Hem aan jou om Zijn maaltijd mee te gaan vieren! Het was een gezegende dag! |
mooi ! fijn voor je zo'n dag he'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 00:21
|
|
|
Ons doel in het leven ja, een onderwerp dat steeds weer terugkomt, soms bij mij op een pijnlijke manier... Ik hoor zo vaak dat ik er alleen ben voor God, maar is dat ook zo ? Ik mis daar dan de relatie, waarvan ik geloof dat God die met ieder mens verlangt... en in die relatie kent juist God mij waarde toe... ik geloof dan ook dat het niet alleen om God draait, maar dat ik in Zijn plan ook als mens mijn plek mag hebben, daarin belangrijk ben voor Hem...
Die relatie met God is een hartsrelatie... you get it or you don't... eentje waarvan ik denk dat als je de liefde van God eenmaal hebt geproefd en je beseft dat God van jou houdt, je daar alleen maar dankbaar voor bent... en van God terug mag houden... dat is volgens mij het doel van mijn (en jouw) leven... Daarin kom je als mens pas echt tot je recht, ook in de omgang met elkaar... al vind ik dat laatste nog niet altijd zo gemakkelijk... niet iedereen kan zich inleven in een ander... en merk toch vaak dat de eenheid in het geloof soms ver te zoeken is... dat vind ik jammer... het geloof is zo simpel eigenlijk...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|