ChristianMatch

Forum

Bidt en u zal gegeven worden?!
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
FRANKIIE208

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:56

Een boodschap die velen wel duidelijk zal zijn: zoekt en gij zult vinden, bidt en u zal gegeven worden.

Nu worstel ik al een tijdje met bepaalde zaken in mijn leven en bid al een aantal jaar veel dat ik een aantal zaken mag ontvangen in mijn leven zoals bekering. Soms heb ik het gevoel dat het tevergeefs is omdat ik na lang bidden nog steeds niet datgene heb ontvangen waarnaar ik zo diep verlang. Het bidden wordt soms steeds lastiger omdat het maar lijkt dat God mij niet (ver)hoort en dat er dan een stemmetje zegt dat het toch geen zin heeft ...

Kan iemand mij ondersteunen met een goede tekst / studie of iets anders nuttigs zeggen over deze situatie.

Laatst aangepast door
FRANKIIE208
op zondag 6 juni 2010, 22:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLORA809

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 23:09

Hi frankie, een goede site met onderwijs is:
www.osbornministries.blogspot.com, daar staat wat over. En verder www.osborn.org, daar zijn ook studies.
Succes, enne, meer en meer geloven we met ons hart, en niet met ons verstand!
blessings
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 00:49

FRANKIIE208 schreef:
Een boodschap die velen wel duidelijk zal zijn: zoekt en gij zult vinden, bidt en u zal gegeven worden.

Nu worstel ik al een tijdje met bepaalde zaken in mijn leven en bid al een aantal jaar veel dat ik een aantal zaken mag ontvangen in mijn leven zoals bekering. Soms heb ik het gevoel dat het tevergeefs is omdat ik na lang bidden nog steeds niet datgene heb ontvangen waarnaar ik zo diep verlang. Het bidden wordt soms steeds lastiger omdat het maar lijkt dat God mij niet (ver)hoort en dat er dan een stemmetje zegt dat het toch geen zin heeft ...

Kan iemand mij ondersteunen met een goede tekst / studie of iets anders nuttigs zeggen over deze situatie.

1 Kor 2,9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 07:06

hey Frankie

ben jij bekend met de Alpha cursus? zou een goede optie kunnen zijn om die te gaan volgen heeft mij persoonlijk erg geholpen.

groetjes,
Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 09:07

frank;
soms krijg je niet waar je om gevraagd hebt, soms zelfs het tegenovergestelde;
om een voorbeeld te noemen;
ons huwelijk bleef kinderloos, terwijl ik al van jongst af aan droomde van een groot gezin.
ook ik heb heel wat keren gevraagd om zwanger te mogen raken;
ik ontving kinderen die niet in een moeilijke thuissituatie op konden groeien. (pleegkinderen)
ik ervaarde dat als een verhoring; maar t werd wel een zeer moeilijke periode, omdat de oudste een erg moeilijke plaatsing werd....

het heeft het huwelijk onder druk gezet, en na dit alles bleek hij toch niet in staat om in een gezin op te groeien, dus werd het een pijnlijk verlies, hij hoopt verder in een tehuis op te groeien.
dát voelt weer niet als gebedsverhoring......

wat ik daarmee zeggen wil?
soms bid je om vervulling van een verlangen; maar je ontvangt het op een andere manier dan je jezelf had voorgesteld,
soms echter bid je ergens om, dat je dan niet ontvangen zult; maar wil God je hart zo vormen, dat je in overgave Zijn weg wilt gaan, en dat je zeggen kunt; Uw wil geschiedde, zowel in de hemel als ook in mijn leven.....

er kunnen ook redenen zijn, waaróm je niet ontvangt;
gij bid, maar ontvangt niet, omdat u het in uw wellust door zou brengen....
maar over t algemeen wil God, denk ik, dat wij ons onvoorwaardelijk overgeven in Zijn hand, ook als het niet naar onze wens gaat.
en dan ontvang je vrede op de situatie en wil Hij de pijn verzachten, je nabij Zijn, en vullen met Zijn liefde; ook een grote zegen!!

realiseer je dat je toen (/als) je tot geloof mocht komen, je leven in Zijn hand hebt gegeven; je bent Zijn eigendom....als schepper heeft God al het recht om je leven vorm te geven naar Zijn wil, maar na geloofsovergave des te meer!!

overigens moet ik wel eens denken aan het volk van israel;
zij hadden in twee jaar in het land kanaan kunnen zijn; maar God heeft er wel veertig jaar over gedaan!!
er waren dingen in het leven van t volk israel die daaraan bijdroegen, maar toch!
zo ook abraham; God had hun kinderwens kunnen vervullen toen zij nog jong waren; waarom wachtte Hij daar mee tot zij oud geworden waren?
zo ook bij hannah, bij elisabeth....
mij spreken de volgende teksten daarin aan;
"vrouw, wat heb ik met u te doen Míjn tijd is nog niet gekomen"
"zal het leem tot de pottenbakker zeggen; wat maakt gij? of het maaksel zeggen; gij hebt geen handen?"

vergeet niet dat God God is, en Hij het voor het zeggen heeft in ons leven, bovendien heeft Hij t goede met ons voor, al zijn Gods doelen wel eens anders dan de onze; Hij heeft het overzicht in ons bestaan; wij zien maar zo weinig van het geheel.
bid om overgave, en de vrede van God zal je hart en zinnen bewaren in Christus Jezus. (filippenzen 3 vers 6 en 7)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 12:02

FRANKIIE208 schreef:

Lees ik twee vragen of één vraag.
Op de algemene vraag kunnen we een heel algemeen antwoord geven. Er zijn momenten, dat God onze gebeden verhoort, omdat ze naar Zijn wil zijn en in Zijn plan passen. De gebeden die niet verhoord worden zijn gebeden vanuit onze eigen verlangens en ideëen. En sommige gebeden worden anders verhoord, beter en volmaakter. Maar in alle gebeden krijg je antwoord, soms duurt het wat langer of soms willen we het antwoord niet onder ogen zien.

Op je specifiekere vraag over bekering wil ik het volgende zeggen. Ik geloof nl. dat God je gebed aanvaardt als je je leven aan Hem geeft. Dat is het belangrijkste gebed wat een mens kan uitspreken. Op de vraag of je moet wachten op de Here, zou ik je erop willen wijzen, dat Hij je allang roept. Hij is degene die dit verlangen in je hart legt. Dat is al de openbaring waar je op wacht. Het enige wat je hoeft te doen, is je hart aan Hem geven.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 13:21

Gebed om kracht

Ik vroeg om kracht
en kreeg moeilijkheden om me sterk te maken.

Ik vroeg om wijsheid
en kreeg problemen om op te lossen

Ik vroeg om voorspoed
en kreeg hersenen en spieren om mee te werken.

Ik vroeg om moed
en kreeg gevaren te trotseren.

Ik vroeg om liefde
en kreeg mensen in nood om te helpen.

Ik vroeg om gunsten
en kreeg kansen.

Ik ontving niets waarom ik had gevraagd
maar ik ontving alles wat ik nodig had !
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 13:23

Vraag en je krijgt?

Jij hebt honger en vraagt om eten.
Ik geef je geen vis, maar een hengel.

Jij hebt dorst en smeekt om water.
Ik geef je geen drinken, maar een schep voor een put.

Jij hebt hoofdpijn en vraagt om een pijnstiller.
Ik geef je geen paracetamol, maar zorg voor de stilte.

Jij hebt verdriet en vraagt naar het waarom.
Ik geef je geen 'omdat', maar een arm om je heen.

Jij bent eenzaam en vraagt om gezelschap.
Ik geef je geen vriend, maar iemand die jou nodig heeft.

Jij snapt veel dingen van de wereld niet.
Ik geef je geen antwoorden, maar wijs je jouw plek.

Jij vindt de kerk saai en wilt meer beleving.
Ik geef je niet dat gevoel, maar een taak in de gemeente.

Jij vraagt of ik nog wel besta.
Ik geef je geen wonder, maar ik geef om je!

Deze 2 gedichten wil ik je meegeven als bemoediging!
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 14:36

FRANKIIE208 schreef:

Dat stemmetje moet je negeren Frankie, jij wilt dicht bij GOD komen,
de boze wil dat niet, houdt je tegen, sta er boven en volhard in gebed,
GOD hoort alle gebeden aan, maakt niet uit hoe en waar je bidt,
maar wees daarna eens stil, misschien hoor je dan ZIJN stem?
Dat kan zijn via mensen, de Bijbel of een mooi lied.
We gaan ook in de Gebedsroom voor jou anoniem bidden als je dat wilt?

Warme groetjes van Eva.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKIIE208

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 15:11

Dank je wel voor de antwoorden en eventueel ook voor het gebed, zou het fijn vinden. Soms kunnen kleine dingen zoals een opwekkingslied veel goeds doen als het even wat donkerder lijkt in het leven..

Laatst aangepast door
FRANKIIE208
op maandag 7 juni 2010, 15:11
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:25

FRANKIIE208 schreef:

Zoals anderen hier al boven schreven, is het zo dat God niet altijd geeft wat wij willen.
Past het wel in Zijn plan met ons leven?
Is de wens van ons wel nodig voor ons, of zou het ons juist verder afbrengen van God.
Staan bepaalde zaken in ons leven datgene wat wij willen ontvangen, niet in de weg?
Wat wil God ons duidelijk maken, als datgene niet komt? Dat is een vraag die wij in dergelijke gevallen maar aan God moeten vragen.

Maar dan over je vraag van bekering?

Ik weet zeker dat God ieders vraag wel zal verhoren, als die geheel uit ons hart komt. God wil wel dat wij daar komen met de intentie dat wij daarna ons leven aan Hem geven. En Hem dan de ruimte geven ons leven tegen God's Heiligheid te houden. Te meer wij dat zullen zien, zullen wij inzien dat God verandering wil en zal geven.
Dat echter bij elkaar vraagt dus wel overgave aan Hem. Als we dat steeds maar niet kunnen en bepaalde zaken willen laten staan in ons leven, is het misschien ook noodzakelijk die zonden ook bij god te brengen.

Vertel God van je dingen die je bij Hem weghouden, vertel God van die stem die zegt dat jij het niet waard bent. Vertel god van de dingen die zo veel pijn doen in je leven, Vertel God van de dingen die je zo moeilijk vind om Hem bij te betrekken.
Vraag God om vergeving voor al die dingen, maar laat ze dan ook liggen bij dat kruis. Pak niet weer al die dingen op. Maar ga verder de weg met Jezus in je leven.

Zoek ook iemand die jij vertrouwt, en vraag diegene met jou te bidden en diegene een tijdje je coach te zijn. totdat je beter in je schoenen staat.
Bijvoorbeeld bij een Alpha cursus in een gemeente bij jou.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 22:29

Deze 2 gedichten wil ik je meegeven als bemoediging!

Dit is ozoo waar

Met een vriendelijke groet van mij
Martin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Pagina 1 van 1