Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:57
Onderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Ja ik heb dan de neiging om het te negeren als ik eerlijk ben.
Ik vind het erg aanstootgevend dat te pas en onpas Englands overal door heen rammen.
Als het zoals met bepaalde Franse woorden sporadisch zpu gebeuren .......allez!
Voila.........n est pas ?
Maar het is een zeer popie jopie manier van het gezellig of informeel willen maken.
Dan de Fransen of de Duitsers , die zijn er wars van. Geen engelse vervuiling.
Engels hoort daar waar het dient ..........als je iemand spreekt die geen Nederlands spreekt en zich bedient van deze taal.
Maar niet overal in proppen.
Is ook de invloed van de tV en media altijd engelse woorden en termen tot je van ergernis maar de radio uitdoet of TV uitzet. |
Moet je hier op CM eens opletten hoeveel Engelse termen je ziet......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:47
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PIETER649 schreef: | nou opoe... je weet wat je te doen staat dan!! |
Pieter! dan denk ik altijd aan een oud grijs dametje met vlechten zo rondom en een schort voor.......enne aan dat signalement voldoe ik niet echt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:41
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Ja in Duitsland is het vreselijk. Op de pagina genaamd Xandernieuws , misschien bekend , staan hele goede bijdragen. Een ervan ging over de wijken in Parijs en grote steden van Duitsland waar de buitenlanders het voor het zeggen hebben.
En wat duitsland betreft ..... Ich mag die deutsche Sprache. Ook al hebben de duitsers een besmeurd verleden.
En ik ben blij in Willemijn een medestander te hebben gevonden. Gsteren naar een programma zitten te zien , K en vd B , met Geert Wilders ....
One liners is ook zo n kreet waar ik kriebel van krijg. waarom niet een mooiie nederlands woord zoals eenregelzin
Hij gebruikt veel eenregelzinnen .
Toch ook mooi ?
Onze zuiderburen de Vlamigen zouden dat woord Oneliner echt niet gebruiken.
In het Spaans worden geen engelse woorden gebruikt.
e-mail bestaat niet dat is correo electronico
ad als in apestaart is adobe.
en andere engelse rommel ......weg uit het Spaans zoals het hoort.
F... Y.. hoor je in het spaans niet. net als dat vreselijk SHIT.
Bestaat in het Spaans niet. |
En wat denk je van ipv even onder ons zegt men: even between you en me........toppositie in ergelijke engelse termen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:37
Onderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja mannen piepen inderdaad snel bij een pijntje, maar als je ze niet meer hoort dan is het echt ernstig |
Dat piepen is nog niet zo erg vind ik zelf.....maar dat zielige gedoe.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:31
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Ik vraag mij af of Visser op tijd op zijn werk is gekomen en wat zijn baas er van vond??????? Ze hoeven mij geen smsje te sturen waarin staat dat de wekker het niet doet denk ik.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:29
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja goed verwoord Annette het gaat mij net zo |
ook de Intertoys gids ligt weer op de mat......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:24
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Vergeven.
Wij hebben moeite met vergeven, want krom is krom en recht is recht. Men is verantwoord voor zijn daden en alles wat men heeft gezegd.
Zelfs Christus vrienden hadden moeite en vroegen Hem hoe vaak toch Heer moeten wij anderen vergeven……? Het moet toch op zijn op een keer.
Hij gaf hen aan steeds te vergeven tot zeventig maal zeven keer… dat is wel veel om op te brengen vaak zien wij het dan ook niet meer.
Hij , Christus zelf, heeft het bedongen HIJ nam geheel het wereldkwaad op zich , om ’t al ons te vergeven Wij wand’len in een rein gewaad. |
Ik vind die laatste regel wel een beetje erg.....dat zou dus zeggen dat je volmaakt bent????? Dat is niemand en moet je ook niet willen......en je komt er ook niet altijd mee weg....... Je bent zelf verantwoordelijk voor de zaken die je in leven fout doet, God niet.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 11 september 2012, 18:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:21
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ik vraag me heel vaak af waarom het engels zo in is. is het een teken van de alom aanwezige oppervlakkigheid of is het bon ton om engels te praten dan wel englands te produceren.
ik persoonlijk ben absoluut geen liefhebber van het engels. wellicht een evidente opmerking. mi is het algehele verlies aan talen kennis een ernstige zaak. de meeste nederlanders vinden dat ze en goed engels spreken en goed duits. want , zo is de redenering duits is net als nederlands en dus een makkelijke taal om te spreken.
om over andere talen maar te zwijgen. frans , spaans , portugees , russisch etc etc zijn niet interessant want de hele wereld spreekt engels.
is dat wel zo ? misschien in nederland , maar in ons buurland is het engels absoluut geen vanzelfsprekendheid, sterker nog een gebrek aan beheersing van het duits wordt niet geaccepteerd als het gaat om handelsbetrekkingen of werk. Je kunt niet werken in duitsland zonder de taal te beheersen en je moet een bepaald niveau van taalbeheersing bezitten alvorens je er mag werken.
Het is wellicht een punt wat veel mensen boos gaat maken , maar ik denk dat wij als nederlanders ons teveel op het engels richten en te weinig op andere talen en dat kost en gaat ons veel opdrahten en werk kosten.
Afgezien van het feit dat er meer mensen zijn die spaans als moedertaal hebben dan engels en dat het ook een mooiere taal is , is het ook onverstandig om de leerlingen op de middelbare scholen alleen het engels te verplichten.
Spaans is een wereldtaal met 500 miljoen sprekers , het is de tweede taal van de VS en heeft zo n sterke verwantschap met het Portugees , dat men alleen al door het kunnen spreken van Spaans in heel Zuid Amerika incluis Brazilie ,zich verstaanbaar kan maken. En meteen een markt van tezamen meer dan 700 miljoen mensen heeft.
Er zijn 260 miljoen sprekers van het portugees. in brazilie , angola , mocambique , cabo verde , portugal , S tome , guinnee bissau , goa en oost timor is het de officiele taal Samen met de 500 hispanohablantes ...........in 23 landen
maakt een potentiele markt , die die van de engelstalige landen ver overstijgt. |
Ik ben het helemaal met je eens, je kan geen fatsoenlijk Nederlands gesprek meer voeren zonder al die Engelse termen erdoor....Terwijl Nederlands zo'n mooie taal is......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:19
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | het blijft voor jullie een spel wie de meeste teksten kan aanhalen me dunkt.
en het gewoon schelden is soms heel puur en niet altijd onterecht. als het al schelden is. ook daar kunnen we over twisten. ga ik eveneens niet doen.
het is mij onderhand wel duidelijk dat voor Bastiaan het aantekenen van protest en het vooroordelen van antisemitisme vanaf de kansel en vanuit je veilige collectiviteit een heldenndaad is.
Niks op tegen , vrijheid van mening , maar ik zie hulp en je inzetten anders.
En Calvijn en Luther hebben veel nare dingen gezegd. Bewijs is er te over. Maar ik ga niet alle literatuur citeren. |
Calvijn en Luther waren net echte mensen he? Absoluut niet volmaakt...... Maar ze hebben wel veel voor de godsdienst betekent dat weet jij ook wel.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:17
Onderwerp: Satan: de tegenstander van de christen
|
|
|
PIETER649 schreef: | die dominee heeft wellicht theologie gestudeerd, maar daar geen biologie als bijvak bestudeerd... Hyena´s hebben de naam, maar leeuwen zijn de grote aaseters. |
Biologie en religie.... gaan niet zo goed samen he? Denk maar even aan de evolutietheorie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:27
|
|
|
JOL252 schreef: | Bij mij ontploft er iedere morgen een bom |
Ben je wel gelijk goed wakker.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:26
|
|
|
VISSER278 schreef: | Daar is het nu te laat voor om uit te gaan zoeken hoe dat moet. En voor 't zelfde geld krijg ik die rotkraaien dan ook nog op mn mobiel te horen. Kijk morgen wel ff , wie weet zit het geluid van goudvissen er ook wel op. |
Ik had mijn telefoon na mijn vakantie weer gezet maar was vergeten dat ik hem op blaffende honden had staan....Gaat hij om 5.45 en ik wordt verschrikt wakker van die honden...ik dacht wat is er aan de hand????? Was gelukkig alleen maar de wekker....heb hem nu op een harpgeluid, dat is wat vriendelijker he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:15
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb geen idee of hij daar verstand van heeft maar ik zal het vragen.
Ga je hier collecteren of heb je de centen voor dat paleisje in je achterzak zitten? |
Als dat laatste het geval is wil ik wel vrienden worden met Visser....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | Geen nieuwe batterijtjes meer in huis . En ik heb er 2 nodig voor mn wekker. 'k ga een sms doen naar mn chef dat ik morgen MISSCHIEN wat later ben op mn werk. |
je mobiel kan je ook als wekker zetten....je kan je wek melodietje ook nog kiezen......hondengeblaf, kikkers enz.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 19:11
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
JANS221 schreef: | Die Diederik doet het zo slecht nog niet...... |
Is zo Jans, het is dat ik mijn keuze al gemaakt heb.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 10 september 2012, 19:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 18:17
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik kan niet anders dan concluderen dat er angst door dat geloof heen verweven zit en onzekerheid... maar dit niet onder ogen kunnen zien. Daardoor vooral naar de ander kijkend die niet in de sporen der vaderen loopt zodat men zichzelf zeker voelt en bevestigd in hun eigen overtuigingen... |
Dat bedacht ik me ook.....zag je al aan de voorganger toen de vraag gesteld werd hoeveel kinderen hij had....(een aantal zijn uit die sekte) hij wilde geen antwoord geven en werd onheus......het kwam te dichtbij dus.....en eerlijk was hij dus ook niet..... Ik heb ze werkelijk alleen maar horen afgeven en nu niet gehoord hoe zij hun geloof beleven en zien....Ja, dat zij in de hemel komen en jij en ik en vele anderen niet, dat is de boodschap......En ze mogen -denken ze- ook van alles over de ander zeggen.......zonder enige scrupules..... Jammer dat er niemand aan het woord kwam die er uit gestapt is...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 10 september 2012, 18:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 17:42
|
|
|
LEANNE226 schreef: | De familie Phelps was de afgelopen week weer voor de tv,die delen je mening maar hun plaatjes zijn een stuk heftiger........ze denken ook de waarheid te verkondigen.........wel interessant om naar te kijken trouwens...... http://www.godhatesfags.com/ |
Ik heb het vanmiddag nog eens in zijn geheel gezien bij Uitzending Gemist en wat een fanatici...Zij draaien in hun cirkeltje rond van wat goed is of liever gezegd, wat zij denken wat goed is volgens de Bijbel en gaan daar over ethische grenzen heen.........en niet zo zuinig ook..... Zij verwachten van de ander dat zij het geloof net zo gaan beleven als zij.....anders ga je naar de hel.....en wat een oordelen....triest....ik heb er geen ander woord voor......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 10 september 2012, 17:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af wie er werkelijk aan het stoken is Wmijn. Bovenstaand stukje zal zeker niet geciteerd worden door Shanita..... |
Ik schrijf jou persoonlijk een stukje en dan vind ik het stoken als Carmen heel bewust daar een snerende opmerking over maakt.....
Maar ja, Jij vind ook dat Solafide aardig en correcte dingen zegt en ik vind dat schandalig dus daar zijn wij het ook niet over eens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:14
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Wij houden al jaren bij op welke datum de eerste pepernoten in de winkel liggen (familietic) En al jaren is dat op de 1e zaterdag in september ook dit jaar zag ik ze in Zeeuws Vlaanderen op maandag in Vlissingen in de Kruidvat, maar door andere gezinsleden gespot in Amsterdam op vrijdag al nota bene. Record dus!
Ja en hoe blijf je ze lekker vinden tot 5 december |
Ook dat....hoewel die chocoladeletters? Dat lukt wel.... Vinden jouw kleinkinderen het niet vreemd dan? Of zijn ze nog te klein?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Leg mij eens uit waarom ik jouw mening belangrijker zou vinden dan de bijbel? Omdat je het zo vriendelijk zegt ofzo? Ik verwacht echt niet dat iedereen hetzelfde denkt als ik. En ik mag daar gerust tegen in gaan. En we hebben nog altijd de Bijbel die over bepaalde onderwerpen ook nog een mening heeft. Uiteraard heb je ruimte voor verschillende interpretaties, maar als de bijbel bv rood schrijft, dan kun je er geen bruin van maken... |
Nu praat je jezelf tegen.....jij vind misschien iets rood en ik blauw van de Bijbel juist door die verschillende interpretaties....Jij hebt ook kennis van Hebreeuws en Grieks en dat weet je ook dat nuances een wereld van verschil kunnen maken in hoe je de Bijbel leest... Jij mag van mij vinden wat je vind, hoeft het ook helemaal niet met me eens te zijn en dat is ook het mooie aan discussiëren toch? Met het veroordelen echter heb ik wat meer moeite.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:07
|
|
|
Ik was net in de supermarkt en zag al chocoladeletters en pepernoten liggen! Ik vroeg mij af of dat niet een beetje vroeg is???? En hoe breng je dat naar kinderen die nog een goed geloof hebben in de Sint?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 11:51
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Waarom probeer jij Chatuliem het zwijgen op te leggen? |
Waar bemoei jij je mee????? Verveel je je of zo??? Of wil je gewoon nog even wat olie op het vuur doen om de goede stemming weer terug te krijgen????? Ik denk dat Chatuliem heel goed in staat is zelf een reactie te schrijven op mijn stukje aan hem....wat jij nu doet is bewust een beetje stoken...... Hou het bij je mening over yoga daar gaat dit topic toch over? Dus je bent nog off topic ook....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 10 september 2012, 11:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 11:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat wiil je nu eigenlijk ermee zeggen Shanita? We lezen de bijdrages van Willemijn, maar we zijn het er niet mee eens. Sprekend voor mezelf. Yoga is occult en een beetje yoga is nog steeds occult. We hebben hier voldoende bewijs voor gezien, zelfs in de bijdrages op dit forum. De invloed die het heeft op het geloof is overduidelijk. IJsje vertelde dat ze niet geloofde in een persoonlijke God en dat andere godsdiensten evenveel waarde voor haar hadden. En ze had totaal geen moeite om de zon te begroeten, die zon was voor haar gelijkwaardig aan God. Yoga heeft invloed op hoe je over God denkt. Het verlossingsverhaal van Jezus wordt vervangen, het evangelie verdwijnt naar de achtergrond. Ik begrijp niet dat je dat niet ziet Shanita, en dat je maar volhoudt dat het onschuldig is... |
Ik denk dat Shanita wat meer inzichten heeft dan jij die hebt en heel goed in staat is zelf wat te vinden, dat jij dat niet begrijpt zegt wat over jou, niet over Shanita.....
Je kan nu eenmaal niet verwachten dat mensen hetzelfde denken en voelen zoals je dat zelf doet...waarvoor denk je dat er zoveel kerken zijn? Waarom zit jij in een kleine huis gemeente en niet in een grotere kerk bij Bottenbley? Jij denkt anders over zaken dat is duidelijk maar bestook anderen dan niet steeds met dat zij het fout zien...Jij vind het fout, en dat is heel wat anders dan dat het fout is........ En ik zou zeggen, iedereen weet wel hoe je erover denkt, daarbij ben je over grenzen van anderen gegaan, contacten stukgemaakt, anderen beschuldigt van gebrek aan integriteit en domheid, het is duidelijk zo, hou er nu eens over op......en denk aan de Bijbeltekst: Heb U naaste lief gelijk U zelf.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 10 september 2012, 11:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 09:54
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ja die blouse stond hem goed,daar heb je gelijk in. Ach,hij wil kindjes en die kans heeft hij nu,ik hoop voor hem dat het een leuke dame blijkt te zijn. |
Hij vertelde van niet he? Omdat hij dan een oude vader was....We wachten het af.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 09:52
|
|
|
SHANITA130 schreef: | idd. Er werd niet geluisterd naar hoe Willemijn het beleeft.
Gewoon gezonde oefeningen en meditatie voor je psychische rust en lichamelijke gezondheid.
En dan quote ik nu even enkele van de vele goede stukken van Willemijn die mij zelf zo goed doen en waar ik veel van leer. en boeie dat ze yoga doet....ze heeft wijsheid.....:
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 09:50 Onderwerp: Christendom en yoga Want bidden is toch ook God aanroepen vanuit de gebrokenheid van ons bestaan? Niet vanuit visie dat wij het allemaal zo goed doen en beter weten? Bidden is inkeer, ontvankelijkheid, een soort zelfonderzoek waardoor wij aan diepere lagen in ons zelf raken en al biddend tot een ander inzicht kunnen komen over hoe wij in het leven staan. We leven met aandacht voor God....en gelukkig hebben wij geen veroordelende God, wel veroordelende mensen die graag voor God willen spelen....... En ik zal ook maar eens met een bijbeltekst eindigen: Als U bidt ontvangt u niets, omdat U verkeerd bidt als u alleen uw eigen hartstochten wilt bevredigen.........
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 15:00 Onderwerp: liefde en waarheid Ik denk dat de woorden barmhartigheid en genade niet zo ver uiteen liggen......Ik geloof inderdaad niet zo in een straffende God en dat je overal maar vergeving voor moet en mag krijgen....je moet zelf tot het inzicht komen dat je fout handelt en je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen handelen en dat is ook wat God ons voorhoudt........ Wij hopen dat God realiseert wat wij graag willen en waar wij zelf niet toe in staat zijn......Niet God moet situaties veranderen dat moeten wij zelf..... Ik denk dat je niet een Godsbeeld moet hebben van God kan alles en vergeeft wel alles, dat is te makkelijk vind ik.... Als we bidden is het toch ook de bedoeling dat we onze zorg uitspreken, onze vreugde, om ons zelf en om andere mensen om ons heen, ook een soort zelfonderzoek waardoor we al biddend komen tot andere inzichten?
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 10:58 Onderwerp: liefde en waarheid Je hoeft mensen niet bevoogdend toe te spreken, we leven -gelukkig- niet meer in de tijd dat het aan de mens is wat wel en niet mag.....Je moet niet willen dat anderen net zo gaan geloven als jij dat doet, misschien alleen hopen? Je verbeeldt je dus dat jouw manier van geloven de manier is? Niets is minder waar.... Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed. Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:31 Onderwerp: Gods Kracht en Trouw voor mij.. In de Bijbel staat ook vaak het woord elkaar.......als je daar mooie Bijbelteksten bij zoekt kom je vaak de onderlinge verhoudingen tegen . Verdraagt elkaar, Dient elkaar door de liefde, Houdt vrede onder elkaar, Weest in eerbetoon elkaar ten voorbeeld en ga zo maar door..... Denk dat dat wel eens mooie CM teksten zijn.........met elkaar verbonden zijn en niet tot elkaar veroordeeld..........ipv al die Bijbelteksten waarin staat hoe goed we het doen
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 21:35 Onderwerp: Twaalf september stemmen Je kan gewoon niet iedere zwakke voor zich zelf leren zorgen. er zijn mensen die hun hele leven lang een beroep moeten doen op de overheid.......Dus je redeneert wel erg eenvoudig........Die mensen kiezen daar ook niet voor. Ik wordt er wel naar van als ik nog wel eens lees in de krant hoe er met PGB's ed wordt omgegaan......misschien moeten we een regering die daar eens kritisch naar kijkt...... Het gaat er dus niet om wat het beste is maar wat er nodig is en daar moet je van uitgaan..........
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:04 Onderwerp: Christendom en yoga Ik ben het ook met je eens dat het niet een liefdevolle reactie is als iemand zegt waar maak je je druk om.....je persoonlijke integriteit wordt in diskrediet gebracht door mensen die allemaal beweren zo christelijk te zijn......en roddel en achterklap zijn ronduit kwetsend voor de persoon zelf en verwacht je zeker niet bij mensen die -volgens eigen zeggen- zo naar de Bijbel leven....... Dus waarom maak ik me er druk om? Laat het duidelijk zijn waarom.......
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:00 Onderwerp: Christendom en yoga, reactie op Bert168...
Ik wil toch graag even reageren.....Lees ik de Bijbel zo anders dan jij dat doet? En ben jij de enigste die dat wel doet? Waarom denk je dat er zoveel verschillende kerken zijn, kerken leegstromen en er overal huisgemeentes en Evangeliegemeentes ontstaan? Omdat we allemaal met een andere visie over de Bijbel denken..... Denk alleen maar eens de strijd om het zingen van de psalmen of gezangen......of waar mensen hun mond stijf dicht houden als er eens een Opwekkingslied wordt gezongen omdat dat zondig is? Noem de strijd van vrouwen in het ambt, er zijn kerken die zeer Bijbelvast blijven en waar vrouwen geen ambt mogen uitoefenen en geen stemrecht hebben........omdat het volgens hen zo geïnterrumpeerd in de Bijbel..... Jij hebt wat tegen yoga omdat het de geest beïnvloed, wat denk je van al die medicijnen die mensen slikken om rustig te worden in hun hoofd, anti depressiva, rustgevende middelen, middelen voor hun onrust omdat ze anders niet kunnen functioneren? Maar dat kan wel???
Als je in een Antroposofisch ziekenhuis kijkt op de kanker afdeling is het grotendeel van de kuurpatienten refo mensen die toch nog een kuur van de maretak willen omdat ze eigenlijk ten dode zijn opgeschreven en dat gewoon nog niet kunnen accepteren.....en alles willen proberen......zijn zij dan ineens minder christen of gewoon radeloos......en dan kom jij en dan zal jij dat even gaan veroordelen??????
Geloven is voor mij geloven in een trouwe God die niet loslaat wat zijn hand begon (staat ook in mijn profiel) en dat is ook buiten je eigen kerkelijke grenzen kijken en daar niet gelijk waardeoordelen aanhangen.......
Ik las net een mailtje wat ik kreeg en daar stond in: ik schaam me CM lid te zijn met al die farizeeër opmerkingen richting jou......
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:52 Onderwerp: Christendom en yoga, reactie op Chatuliem169 Het doet de discussie ook niet goed als je met lappen Bijbeltekst komt en anderen van alles verwijt wat ze niet goed doen....men noemt dat dan zo netjes vermanen.... De Bijbel is een boek vol mooie woorden en waarheden om stil te worden in Gods Geest en wat ik hier zie en betreur is dat mensen dat heilige boek gebruiken om gelijk te krijgen in hun menselijke waarheden door maar met Bijbelteksten te gaan wapperen op het forum. En als je praat in Gods geest zullen er dan ook zulke stukjes geschreven worden? Of mailtjes gestuurd over je zult branden in de hel? Geef de ander ruimte om anders te denken, die hoeft helemaal niet minder christen te zijn dan jij dat bent en veroordeel niet gelijk andersdenkenden......je kan ook veel van elkaar leren.....dat weet jij en dat weet ik omdat we samen diverse indringende gesprekken over geloof hebben gevoerd........
Ik heb een tijdje een gedicht van Huub Oosterhuis op mijn profiel gehad wat het heel mooi weer geeft:
Wij willen dat het zo is Wij hopen dat het zo wordt Wij denken dat het niet kan Wij zingen dat het zo zal zijn En als er liefde is Dan zal het, al kan het niet Dan kan het omdat het moet Omdat het zo niet meer kan........
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:30 Onderwerp: Christendom en yoga, reactie op chatuliem169 Of je sluit je af voor de waarheid Chatuliem, ook nog een optie?
Enne yoga is gezond voor lijf en geest en roken niet.....of je het nu dom vind of niet... En wat is dom???
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:23 Onderwerp: wonder? wonder!!! Als christen ken je toch ook al die emoties van het leven?(verdriet oa.)
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:34 Onderwerp: wonder? wonder!!! verdriet hoort bij het leven en vormt je ook tot wie je nu bent....Er zullen weinig mensen zijn die geen verdriet kennen in hun leven denk je niet? De kunst is niet in het verdriet te blijven hangen (en vooral niet in degene die je het aangedaan heeft) maar het een positieve plek te geven en er niet in te blijven hangen.....maak dat het leven -op wat voor manier dan ook- voor jou de moeite waard blijft...... Realiteit is uiteraard dat dat niet altijd lukt maar dalen zijn er om er weer uit te klimmen.....
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:56 Onderwerp: Christendom en yoga Ik denk dat yoga een stuk onschuldiger is dan die roddel en achterklap die je op CM hoort........met roddel en achterklap moet je je juist als christen niet mee inlaten......
Zo, en dit is even de laatst die ik quote, en ik ben het er helemaal mee eens. Zelfs zo, yoga is onschuldig, en roddel juist niet, tegenovergestelde van onschuldig, schadelijk... |
lieve woorden Shanita en mooi om te horen.....mooier dan al die beschuldigingen van afgelopen week van medechristenen die de term Heb U naaste lief gelijk Uzelf in ieder geval niet letterlijk lezen in de Bijbel....... Dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:42
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Uche uche........je moet toegeven,lelijk is hij bepaald niet |
En een christen ook toch???? Is hij niet wat te jong voor jou Leanne?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:19
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dieptepunt vond ik Arie Boomsma die een discussie over de zorg leidde.......pffffff wat word ik moe van die man,heerlijk om naar te kijken( ) maar verder vond ik het slaapverwekkend......
Eerlijk gezegd word ik al die koppen zat.......op tv.......op reclameborden......al die neplachjes.......ze profileren zich het liefst als familemensen en zijn oh zo happy en optimistisch......het wordt tijd dat er weer eens echt gedebatteerd wordt! |
Het was toch je mooiste moment?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:18
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Die Aad......wat een zeikerd eerste klas!En toch werpen de vrouwen zich aan zijn voeten,blijkbaar houden ze van een flinke dosis dramatiek.
Ik vond die mannen van Willem leuk.....sommige dan he.....tis toch zonde
Het was verbazend wat mensen op tv uitroepen over verliefd worden en de rest,begrepen ze niet dat half Nederland meekijkt? |
Aad was wel de enige die er netjes uitzag vond ik....Die andere boeren in hun fleecevesten vond ik wat minder..... Maar ik denk dat Aad met die jongedame van 36 aan de haal gaat......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|