Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:45
Onderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Die term die ik gebruik is meer een vraag? Hoever kan en mag de medici gaan eigenlijk? Dat is dus een probleem, in dit geval denk ik persoonlijk dat hij te ver is gegaan. Maar voor de 63-jarige moeder zal dit niet het geval zijn.....
Als bij een echtpaar word geconstateerd dat er sprake is van onvruchtbaarheid,waarom dan gebruik maken van donoren? Waar leg je dan de grens, bij levend reddend mag je wel gebruik maken van donoren, maar bij leven scheppen niet ?? Ik ben het wel met je vorige posting eens, ei- of zaadcel voor donatie gebruiken om zwanger te worden, gaat in feite buiten de relatie om ....
Heeft God er niet een bedoeling mee dat mensen onvruchtbaar zijn? | Weet ik niet, door de medische kennis (en techniek) zijn die mensen nu vaak wel te helpen. Ga je dan buiten God om ?? Ik denk dat de mensen die het persoonlijk aangaat, meestal wel bidden tot Hem om zijn Leiding aangaande deze dingen.
Vergis je niet op de zwaarte van de kinderwens ....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 22 maart 2011, 15:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 13:09
Onderwerp: Drachten
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Als je auto een remweg van zes kilometer heeft, zou ik toch een andere nemen
Thomas, ongeremd. |
Ha ha ha.. deze vind ik echt leuk Thomas.. t is wel duidelijk dat Leonard totaal geen idee heeft van het feit dat er hier wel degelijk plaatsen zijn die vrijwel net zo groot zijn als het dorp waar hij zelf woont ondanks het feit dat ik hem dat notabene zelf heb verteld [/quote]
Gelukkig is er een TOMTOM anders, wordt het knap lastig..pff
Daar zit het verschil in beleving Lisa ...bij ons is een dorp een stad voor jullie ...ha ha ha [/quote]
Misschien dat je nu begrijpt waarom Thomas het heeft over "randstedelijke arrogantie"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:13
Onderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zelf denk ik dat als je de Heer echt wil volgen, je je niet lekker voelt bij samenwonen of LAT...Voor mij is het ook een bewijs, dat het gewoon niet kan. Waar ik heel veel moeite mee heb, is dat mensen de Bijbel willen gebruiken om hun eigen gedrag goed te praten. Dan is de Bijbel niet het richtsnoer, maar je eigen gevoelens en dat kan nooit goed zijn. Wees dan gewoon eerlijk, en zeg dan dat je niet zo leeft zoals God dat bedoeld heeft. En ik geloof dat er dan best wel begrip kan zijn. Mensen die te vuur en te zwaard hun eigen gedrag lopen te verdedigen, houden zichzelf voor de gek. Tenminste, dat is mijn mening. Er is geen enkele tekst te vinden, dat seks buiten het huwelijk goedkeurt, wees daarom verstandig, gebruik die Bijbel daar dan niet voor. Ik heb hier toch grote moeite mee, seks buiten het huwelijk om is bijbels niet goed te praten, maar wat als het wel (is) gebeurt ?? Ik kan best wel begrip opbrengen voor mensen die om allerlei redenen in deze samenlevingsvorm belanden, soms zijn antwoorden niet zo snel voor handen. Maar waar ik niet tegen kan, is dat mensen de Bijbel zo gaan inkleuren om hun eigen gedrag goed te praten. Dan is Gods Woord niet meer de norm, maar je eigen gevoelens en gedrag. Doen we dit niet allemaal, om maar onder onze schuldgevoelens uit te komen ?? Tegenwoordig is de basis voor een huwelijk liefde, vroeger was het meer een zakelijk contract. En juist die zakelijke overeenkomst stuit veel mensen tegen de borst, terwijl het ook wel voordelen heeft. Je hebt je dan niet alleen lichamelijk en emotioneel aan de ander overgegeven, maar je hebt ook je wettelijk aan de ander gegeven. | Om maar even terug te gaan naar "vroeger": Jozef en Maria waren in ondertrouw, Maria was uitgehuwelijkt, en op het moment dat Jozef Maria bij zich innam, waren ze getrouwd. Mag je er, gezien dit feit, vanuit gaan, dat, seks voor het huwelijk, ook als getrouwd zijn geldt ?? (je mag er toch vanuit gaan dat als je iemand bij je inneemt, je ook met elkaar het bed deelt...) ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:55
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Waarom niet ??
God schiep de mens naar zijn evenbeeld. God heeft lucifer uit de hemel gegooid, dus ik neem aan dat Hij boos is geweest ...
MARIAN519 schreef: | Gek..dat vind ik nu ook en toch he? Waarom werd Lucifer uit de hemel gegooid..hoe kon er bij de engelen al ontrouw zijn aan God...zou Hij die ook met een eigen keuzemogelijkheid hebben geschapen? Het gebeurde al vóór de schepping...want Satan verleidt de vrouw.. |
Over het boos worden van God op lucifer zijn we het dus eens .... En ja, ik denk dat ook de engelen ergens een keuze mogelijkheid hadden. Maar dat God wel verlangt dat ze Hem als souverein God en Schepper zien. Trouwens dit beeld zullen we in de toekomst nog een keer zien, als God als Vredevorst zal heersen op/over de aarde .... Dan zal Hij onvoorwaardelijke volgzaamheid eisen van de overgebleven mensen die de aarde dan nog zullen bevolken ..... Maar goed, dat is een heel ander onderwerp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 23:21
Onderwerp: Japan
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wie zegt dat God vroeger niet beschermd heeft? We zien alleen de momenten waarin zoiets gebeurt, maar we weten niet wat Hij allemaal voorkomen heeft. |
We weten ook niet wat Hij heeft voorkomen, want zoals de olijfboom (Israel) nooit zijn bladeren verliest, zo zal het Joodse volk ook nooit vernietigd worden. Maar ik weet wel dat Hij nog niet heeft ingegrepen zoals dat gesteld wordt in o.a. de bijbelboeken Jesaja, Jeremia, Daniël en de openbaringen aan Johannes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:44
Onderwerp: Drachten
|
|
|
THOMAS968 schreef: | We rijden rechts en halen links in. Daar kunnen ze bij Rotterdam nog wat van leren.
Thomas, hoezo, randstedelijke arrogantie? |
AU
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:42
|
|
|
LISA610 schreef: | Mooi gezegd Cross. Overigens denk ik dat God het wel kan, want Hij is in mijn ogen wel degelijk een almachtige God. Het feit dat hij het niet doet, wil dus niet zeggen dat Hij het niet kan, maar eerder dat Hij ervoor kiest om niet in te grijpen. En daar heeft Hij ongetwijfeld goede redenen voor die wij als mensen niet kunnen bevatten. De redenering die jij geeft (dat eerst het Joodse volk zich als geheel moet bekeren), is overigens uit de Bijbel te herleiden. Je moet voor de aardigheid die laatste dienst over openbaringen op de mediaspeler even bekijken... denk dat je daar wel het nodige in herkent |
Zou niet eerst de schrift vervuld moeten worden Lisa, voordat God ingrijpt ?? Hij is zeker Almachtig, geen ding is voor Hem onmogelijk, maar zou Hij afwijken van wat staat geschreven ??
Sommige dingen zijn gewoon te moeilijk om te bevatten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:54
Onderwerp: Lente
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Vandaag mn lammetjes voor het eerst naar buiten. Op zoek naar hun eigen moeder in de wei.
DAN pas geniet ik van mn werk, kan er ook uren naar kijken. |
Je huppelt nog net niet achter ze aan .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:47
Onderwerp: chantage???
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Inhoudelijke discussie graag en minder persoonlijk. |
Ja, meneer de moderator ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:42
|
|
|
ANNETTE050 schreef: Ja, precies! Rom 9 is het vervolg van het thema over de strijd tussen de oude en de nieuwe mens.
En Romeinen 11:25-29 geeft duidelijk aan dat het joodse volk tijdelijk, a.h.w. geofferd is om ons , de heidenen, te redden. Dus misschien juist wel het tegenovergestelde van een oordeel. Het grote thema door de bijbel heen, de onzelfzuchtige Liefde van God. God offert steeds wat Hem het liefste is, om diegenen die in duisternis wandelen te kunnen bereiken. De liefde, agape liefde, ia waar het allemaal om gaat, denk ik. Agape liefde versus het wetticisme.
De Holocaust kan niet Gods Wil geweest zijn, want de jodenvervolging valt onder anti-semitisme...de tegenstander is degene die van het Joodse volk af wil.
Of God huilt? Hij is in ieder geval niet bezig met Zijn eigen verdriet, maar bezig met ons verdriet. De naam van de Heilige Geest is de Trooster, Hij zal elke traan wegwissen, wonden genezen, enz. enz. en heel Israel zal gered worden volgens Romeinen 11. God is trouw aan Zijn beloftes en Zijn volk, net zoals Hij dat aan ons is.
Ik heb wel getwijfeld om te reageren, want ik heb nog steeds veel moeite met dit topic.
LISA610 schreef: | Thx voor de mooie aanvulling Annette. En idd, God is meer bezig met ons verdriet dan met Zijn eigen verdriet. Ook uit Romeinen 15 blijkt dat God wil troosten: 5 Moge God, die ons doet volharden en ons troost geeft, u de eensgezindheid geven die Christus Jezus van ons vraagt. |
Ik denk ook dat God best wel "verdrietig" is om alles wat er is gebeurt aangaande de Joden (en ons). Persoonlijk denk ik dat Hij, God, niet kan ingrijpen op dit moment, omdat het Joodse volk zich eerst als geheel moet bekeren tot Hem ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:33
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zo Marijan, heb ik dan zo weinig indruk op je gemaakt, dat je zegt dat je me na een jaar al vergeten zou zijn? |
Hmm, bij de eerste wandeling in Gasselte, waar Marijan bij was, herkende jij haar volgens mij ook niet meer. En daar zat nog geen eens een jaar tussen (uitje Arnhem vorig jaar .... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:29
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat ik vandaag weer naar de kaakchirurg moet en twee kiezen moet laten verwijderen |
En nu maar hopen dat het je verstandskiezen zijn ..... bij jou kunnen die niet echt vast zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:26
Onderwerp: Lente
|
|
|
Zelfs mijn wasgoed is blij met de lente, en hangt lekker (buiten) aan de lijn te wapperen ....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 21 maart 2011, 11:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:06
|
|
|
DAVID923 schreef: | hahahaha, niet te filmen hier.. alsof jouw mening een fluit uitmaakt of het teniet kan doen, als dat de waarheid is.
@chat:
om calvijn te quoten:
“omdat wij niet weten, wie tot het getal der gepredestineerde behoort, of wie niet, moeten we zo gestemd zijn, dat wij zouden willen dat allen zalig werden. Zo zal het geschieden dat we ons beijveren een ieder, die ons ontmoet, te maken tot deelgenoot aan de vrede: maar onze vrede zal rusten op de kinderen des vredes’’ |
Het is te merken dat je studie theologie, tijdelijk in de koelkast staat, want het niveau van je opmerking daalt tot bijna onder het nul-punt ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:02
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik was niet van plan om me te mengen in de discussies op dit topic hier Maar ik moest zo nog eens denken aan de preek van vanavond. Matth. 5 : 13 - 16. Over het zoutend zout en het lichtend licht. Voor iedereen wel bekend . Wat heeft het zout nog voor nut als het smakeloos geworden is? Niks. Of het licht( de ds. vergeleek het met een zaklantaarn, om het duidelijker te maken voor de kinderen). Als je die aan doet en je zet er een emmer ondersteboven over heen dan geeft het wel licht maar het straalt geen licht meer uit in de duisternis. Is God niet bezig om hier in Nederland de kandelaar weg te halen? Leegloop van kerken met kerksluitingen tot gevolg, steeds meer druktes, evenementen op de zondag.......vul verder maar in. Is God niet bezig de kandelaar te verplaatsen naar China, Afrika, misschien wel naar Japan? Opdracht: Wees gij dat licht, dat zoutend zout. Mijn vraag is, moet dat op een manier om hier op het forum je bekeringsgeschiedenis te vertellen? De profeet Jesaja had al voorspeld dat Hij ( Jezus) in stilte door de straten zou gaan. Dus niet met veel tamtam en grootspraak. Hoe God iemands leven verandert? Ach, er zijn al zoveel bekeringsgeschiedenissen geschreven en in boekvorm verschenen. Veel belangrijker vind ik wat Psalm 66 getuigt: Hoort wat mij God deed ondervinden , Wat Hij gedaan heeft , niet aan mijn leven , nee....aan mijn ZIEL. |
Ik heb je stukje met aandacht gelezen Visser, en ik vind het een mooie bijdrage. Het stukje over bekering, hm, kan ik me minder in vinden. Getuigenissen over bekering of wonderen geven juist weer de Grootheid en Almacht van God de Vader. Maar gelijktijdig vind ik ook, je hoeft het niet te pas en onpas gebruiken, want er zijn meerdere mogelijkheden om van Hem te getuigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:56
Onderwerp: voorjaarswandeling
|
|
|
BILLY701 schreef: | fantastische middag mooi weer en lekker gelopen leuk zo'n klein groepje daarna nog lekker gegeten bij een spontane gastvrouw THXNS |
Het was super !!! Verder zeg ik ff niets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:48
Onderwerp: Grotere maan dan normaal
|
|
|
Wat me opviel dat de maan, ondanks dat hij groter is dan normaal, niet evenredig meer licht geeft.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 12:39
Onderwerp: Bijbels vermanen en ego.
|
|
|
DAVID923 schreef: | was geen belediging maar Bijbeltekst.
zie mijn reactie om martien over context en exegese.
wat een gesteiger! geen wonder dat Paulus de vrouwen tot zwijgen maande tijden de samenkomsten... |
Ik denk dat jij daar nu nog volledig achter staat .... ondanks alle knipogen ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 12:27
|
|
|
DAVID923 schreef: | HAHA! nu oordelen jullie over mij! terwijl ik alleen mijn mening gaf. en idd leonard ze plukken het uit de context. kan ik aardig boos om worden. Lijkt wel of we niet in dezelfde Bijbel lezen.
de jappaners, 99% heeft het shinto geloof, een soort mix tussen een falalistisch natuurgeloof en waar verering van de doden(voorouders) bij komt kijken.
http://nos.nl/artikel/226564-japanners-collectief-tot-na-de-dood.html
zie deut 18 en de reden waarom God die landen met de ban sloeg. God is hier dus direct of indirect verantwoordelijk voor.
deut 32:
39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees, en niemand is er die redt uit mijn macht.
*
en elk mens verdiend een oordeel over de zonde!
rom 3:
9 Wat dan? Worden anderen boven ons gesteld? In geen enkel opzicht; wij hebben immers tevoren Joden zowel als Grieken beschuldigd, dat zij allen onder de zonde zijn, 10 gelijk geschreven staat: Niemand is rechtvaardig, ook niet één, 11 er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; 12 allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die doet wat goed is, zelfs niet één.
* Dit telt voor een ieder, ook de nederlander. dus ik zeg het niet alsof ik kan oordelen dat is aan God, en dat weten jullie best. Ik zelf leef ook alleen door genade en wat Jezus plaatsvervangend aan het kruis heeft gedaan. |
Vind het jammer dat je het aan de hand van bijbelteksten wilt aantonen dat God hiervoor direct/indirect verantwoordelijk zou zijn. De kruistochten en later de Jodenvervolgingen werden door mensen ook bijbels onderbouwd en goedgekeurd. Zelfs Hitler citeerde uit de bijbel om maar navolging te krijgen voor zijn wandaden tegen de Joden. Dus hoever wil je gaan om, door het plaatsen van, volgens jou steekhoudende, bijbelse argumenten, aan te tonen dat het bijbels juist is.
En om maar even terug te komen op "uit de context halen" van bijbelteksten, jouw bijbeltekst/gedeelte aangaande dit topic is dus uit de context gerukt ..... Om over "angst" geloof nog maar te zwijgen .... Juist met dit soort uitlatingen zet je de Almachtige Liefdevolle God neer als een veroordelende God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 11:27
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
BILLY701 schreef: | ik blijf optimistisch Daniel |
Regen kunnen we de 16de niet hebben, volgende dag superbikes in Assen ....
Oh, wb Griffin en Hannah (lang volgehouden hoor)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 11:10
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoi Leonardus, Clara is er niet...ik bedoel dat ik de setup heb gedaan maar het is niet verholpen. Ik heb nog steeds datzelfde probleem.
Ik laat het hier dan maar bij. ALs ik dan met mijn ouders praat door de Skype zal ik die micro wel tegen mijn mond houden. Een andere oplossing zie ik niet. Heel erg bedankt om te helpen een mee te zoeken naar het probleem...
Frank |
skype deinstalleren en opnieuw installeren .... ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:36
Onderwerp: vergeven
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik ben het met je eens dat vergeving en verzoening op menselijk vlak ook goed mogelijk is; daarbij (en dan bedoel ik bij de verzoening) is dan wel noodzakelijk dat er bij de kant van zeg maar 'de dader' het besef komt van wat verkeerd is gedaan en zeg maar 'het slachtoffer' hieraan tegemoet wil komen, wat soms een hele opgave kan zijn van de kant van 'het slachtoffer'. In enkele gevallen is het zelfs mogelijk dat 'het slachtoffer' milder is, omdat hij of zij tevens het belang ziet van een toekomst samen, maar nogmaals dat is zo persoonlijk en heeft niet alleen te maken met de duur en intensiteit van het gebeurde in het verleden, maar ook met het karakter van iemand. Dus idd. is het goed mogelijk.
Het zal ook gemakkelijker zijn naarmate er minder verschil is en de rol van dader en slachtoffer niet zo sterk aanwezig is.
Ik bedoelde de vergeving idd. tussen mensen onderling en ben het daarin ook met je eens dat verzoening tussen jou en God iets anders is en daarom idd. wel van belang is. Het grote verschil is dan wel dat God altijd het goede met een mens voor ogen heeft en dat is nou juist wat er tussen mensen onderling nog wel eens ontbreekt, op zich nog geen probleem, want een fout maken is menselijk, maar wel als die fout bijv. niet ingezien wordt, maar ook hier geldt: vergeving zorgt ervoor dat je niet blijft hangen in het verleden !!
Wat bedoel jij precies met "een relatie" ? |
relatie, zal een rijtje opnoemen
vader - zoon / vader - dochter moeder - zoon / moeder - dochter broer - zus man - vrouw gehuwd, verkering, verloofd, ondertrouw enz. neven - nichten vrienden vriendinnen kennissen collegea buren kerkelijke relaties
en er zullen vast nog wel enkele varianten te bedenken zijn ....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 19 maart 2011, 00:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:24
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja inderdaad Herman, en ik herinner me de gooi-prestaties van Cross nog heel goed. Ze kwamen zo hard tegen mijn hoofd aangevlogen dat ik nu nog steeds pijn heb in mijn tenen wanneer ik moet niezen |
Neem dan ook schoenen met stalen neuzen .... scheelt een hersenschudding
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 18:23
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...het is nog een maand dat het weer de tijd heeft om hélemaal te veranderen. Laat ons hopen dat het lukt want zoals het vandaag is nodigt dit niet erg uit om te gaan picknicken...ik heb alleen een picknick-denkentje en geen tent...een heb ik wel...en aangezien dat ik zie dat jij ook gaat ga ik een harnas zoeken...want je gooit veel te goed... |
Kom op Frank, hier was het prima weer vandaag, met redelijk veel zon .... En ik beloof je dat ik niet ga gooien, ja misschien wat afval in de prullenbak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 18:20
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Op velerlei verzoek:
Zaterdag 19 maart om 14:00 een voorjaarswandeling in Bakkeveen. We verzamelen ons bij Bospaviljoen "De Dwaler" Mjûmsterwei 16c 9243 SK Bakkeveen Dit is het adres!
En om 16:00 gezellig wat drinken. Wie gaat er mee? |
Weersverwachting voor morgen, Zon en 10/11 graden ....
Kom op mensen, aanmelden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 17:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ... als ik de lijst zo eens bekijk gaan er te weinig tafeltjes zijn en zal de tent van Hannah veeeel te klein zijn indien er hemelvocht zou neerdalen... |
Ik neem een partytent mee Frank, misschien dat er meerdere zijn die dat willen/kunnen doen
Of gewoon de op, en ervan uitgaan dat het mooi weer wordt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 17:52
Onderwerp: Bijbels vermanen en ego.
|
|
|
XABIA794 schreef: | ja sorry hoor... het lijkt me hier steeds de bedoeling dat je hier heel serieus maar naar één bepaalde richting mag redeneren..... owee als je een mening hebt die afwijkt van bepaalde "interpretaties" hier... waarom plaatsen jullie dan iets op een forum??? als het jullie toch geen bal uitmaak wat een ander beleefd? Wil men hier een puur wetische benadering? okeej, zeg het er bij voorbaat bij. Hoef ik de moeite niet te doen om te reageren... sorry voor hen die wat emotie durven te tonen en liefhebben aux serieus nemen, want dan zullen we maar beter een theekransje oprichten |
Mag ik dan ook meedoen?? zorg ik voor de libelle en margriet ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 10:19
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Er zijn ook nog Zuiderlingen of zo...oeps |
Zoals je ziet staan die ook allemaal al op de lijst ....
|
|
Naar boven |
|
|