ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 22:03
BerichtOnderwerp: Een beetje liefde voor het forum

WILLIE400 schreef:
Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Zo ik dacht dat kan iedereen wel eens gebruiken.
Verkregen uit een onuitputtelijke bron liefde dus deel hem graag met jullie.

Gr. Willie

tnx...
liev(d)egroeten terug Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 22:00
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"

ZINGA672 schreef:
Wat hebben ze met jou gedaan? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Misschien heeft ie wel een (liefdes-)tik Knipoog smiley meegekregen van het weekend hè...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 21:57
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley tot aan je kniekousen in zijn plas??? Zou het kunnen dat je dan in de wc-pot bent gestapt??? Knipoog smiley

Goed lezen Frank... ik zei "Toen hij net weg was moest ik ook ff, ik nietsvermoedend het toilet in... tot ik met mijn kniekousen in zijn plas stond... pfff..."
Kniekousen zitten ook om je voeten heen hè... en met mijn voeten stond ik dus in de plas... voelde ik mijn voeten nat worden.
Nog meer uitlleg nodig betreft kniekousen ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 17:35
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"

Ik vraag me af wat Jezus ervan zou vinden als Hij dit allemaal zou zien...
SV of NBV
Opwekkingsliederen of Psalmen...

Mensen, waar gaat het nou eigenlijk om... waar is de eenheid onder christenen ? Waar is de liefde ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 22:28
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?

MARISKA601 schreef:
Ik zie er niks angstigs in dat we in het eeuwige leven God mogen toezingen.

En dat is precies wat ik eerder miste Mariska, mogen toezingen klinkt mijns inziens een stuk minder dwangmatig dan "dat we dat zouden doen"
Ik zal nog ff toevoegen dat ik soms moeite heb om om te gaan met de mening van een ander... heb hierbij echt hulp nodig, maar God weet waar...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 20:25

MARIJAN072 schreef:
Er is toch niks mooiers dat we eens, niet alleen maar met z'n allen, Hem zullen loven en prijzen?

Volgens mij schrijft Marianne haar reactie, zoals ik het lees, vooral in de ik-vorm.

Ik bedoelde die ene zin waar ik de "we" expres vetgedrukt heb staan.
Jij vind dat er niks mooiers is dan dat en ik vind dat alleen maar mooi voor je, mij geeft dat alleen maar een angstgevoel...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 20:08

MARIANNE866 schreef:
is het eigenlijk niet mooi dat er voor elk wat wils is?
dat er voor de liefhebbers van Joh. de heer liederen zijn, voor de liefhebbers van Glorie klokken voor de liefhebbers van Opwekkingsliederen?

wat nog mooier is?

dat we straks niets anders zullen doen dan God loven en prijzen.... Lachende smiley

en persoonlijk?

er zijn opwekkingliederen die me enorm raken en steunen en me laten weten waar het om gaat, liederen die me ontroeren, heel diep raken...

maar ook liederen van Joh de Heer mag ik graag zingen en kan ik dezelfde beleving hebben als bij het zingen van opwekkingsliederen..
zoals al eerder gezegd ik denk dat het hem ook zit in het zingen met je hart...

en als het woord "ik" in de tekst voor komt is het op dat moment even tussen God en mij bijv de tekst:"IK wil zingen van MIJN Heiland" dat zijn woorden die het heel persoonlijk (kunnen) maken waardoor het zo dichtbij komt en het ook zo persoonlijk maakt...
of:
"MIJN Jezus IK hou van U IK noem U MIJN vriend".
En het kan mij ook enorm raken als ik zing: " Op die heuvel daarginds"
wat een tekst en wat een betekenis...

dus geniet van wat je zingt, zing met je hart.... en maak er God groot mee
Lachende smiley Lachende smiley

Marianne

sorry hoor maar ik ben geen robotje...
Ik zou het prettiger vinden als je voor jezelf spreekt in plaats van die "wij" vorm te gebruiken.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 7 november 2010, 20:10
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:22

Het slechtste moment van gisteravond...
Ik had een kennis op bezoek, die vroeg of hij naar het toilet mocht... tuurlijk mag die dat... later nog eens geweest, blijkbaar om er ook te bellen want ik hoorde hem praten...
Toen hij net weg was moest ik ook ff, ik nietsvermoedend het toilet in... tot ik met mijn kniekousen in zijn plas stond... pfff...
Heb het maar opgehouden en eerst het toilet grondig schoon zitten maken.
Vraagje... is dit abnormaal of plassen er wel meer mannen naast het toilet i.p.v. erin ? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:09
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

ZINGA672 schreef:
Ik zou em voor straf opeten (die vis) Duiveltje smiley

Hee Zinga,
Ik heb nog eens gekeken, en het blijkt een visboer te zijn geweest die zijn vis aanprijst.
(Denk toch dat die snoekbaars de rivier niet meer haalt, helaas Knipoog smiley, snik Huilende smiley, smiley in tranen).

Voor alle duidelijkheid hier het filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=lEfyMydSPBo

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 7 november 2010, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 14:04

CARIN303 schreef:
Die zijn er zeker, Jonathan is mijn eerste relatie!
Ik was gewoon kieskeurig en wachtte op de ideale man ( en heb deze dus gevonden).

Dan heb je mijns inziens geluk gehad dat je iemand tegenkwam die voor jou wilde gaan, helaas had ik op C.M. minder geluk.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 14:02

ZINGA672 schreef:
Hm... persoonlijk houd ik er niet zo van als de inhoud van mn bord beweegt.... Verraste, verbaasde smiley

hmmm, volgens mij begrijp je het niet goed.
Die man had een joekel van een vis op een tafel gelegd (niet om te eten, maar om erover te vertellen, het was duidelijk in elk geval dat hij wist van een (tv-) opname Knipoog smiley), en ik had meer het idee dat ie na afloop de vis weer terug zou gooien... denk ik...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 16:07

hihi ik zag pas toch iets grappigs bij DWDD. Die man had een vis op tafel gelegd, nog niet zo lang uit het water... dus die man heel boeiend aan het vertellen over die vis, krijgt ie ineens een zweep van die vis z'n staart... hahaha... kwam niet meer bij... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 16:03
BerichtOnderwerp: Gebedsroom 4 november

MARTHA725 schreef:
Jacobus 5 vers 16

Hallo allemaal,

De herfst is goed begonnen, buiten waait en regent het.

De tijd is verzet, maar het is ook een vredige tijd die is aangebroken, tijd van vrede, meer rust, je doet meer dingen in huis, lichtjes aan.
Wat heerlijk te weten dat wij het Grote licht in ons hebben, Gods kracht en aanwezigheid, de Heilige geest die ons verlicht, troost, en onze zielenwonden balsemt indien nodig.
Ja.we zijn rijk in Hem.

Vanavond leid ik geen gebedsroom, ik lig met longontsteking, en Eva heeft een time out genomen, Maar goed nieuws is dat Vandam en Zinga deze avond de gebedsroom willen leiden. Knipoog smiley erg fijn, dank jullie Kussende smiley

Je bent welkom om mee te bidden en te danken. je kan even kijken, kort meedoen, of het hele uur.

We zingen ook in dit uur, we typen de woorden in, en zingen het lied hardop mee welk we hebben afgesproken te zingen, of we zoeken de liederen op you tube op, ja, we ervaren altijd veel zegen dit uur, ook nawerking van de gebeden.

Je kan gebedsroom vinden als je de chatbox aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken,

Laten we dit uur ons leiden door de Heilige geest, de noden en zieken, bij Hem brengen, en laten we danken voor het goed wat Hij voor ons heeft gedaan, en zal doen, want we mogen staan op de beloften.

Gods rijke zegen en nabijheid,

Martha en Eva Lachende smiley

sterkte met je longontsteking Martha...
Ik wens je beterschap !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 15:59
BerichtOnderwerp: Cranio sacraal therapie

TALIET435 schreef:
haha jah die kan ik ook ff nie volgen :P

als ik de Heer Zijn aanwezigheid voel reken maar dat ik me dan ontspannen voel hoor daar kan geen therapie tegen op ;)

dat bedoel ik Taliet... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 15:50
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

CARIN303 schreef:
Lieve CM vrienden,

Ik ga jullie ook verlaten!
Ben - af en aan- toch een jaar of 4 lid geweest waarvan het laatste jaar actief op het forum.
Maar ja......nu heb ik het druk met een man ( jaja,de ideale man, hij is van mij Lachende smiley ) en schiet het forummen er steeds meer bij in.
Nog 2 dagen en mijn naam wordt grijs op de site en daarom wil ik jullie allemaal bedanken voor een hele fijne tijd.
Ik heb veel gelachen met jullie, gediscussieerd, gebeden,meegeleefd en nog zoveel meer ( zucht, lijkt wel op een relatie).
Bedankt allemaal voor de leuke tijd!

Veel geluk met jouw Jonathan.
Doeg Carin
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 november 2010, 01:29
BerichtOnderwerp: begravenis

Gecondoleerd David met het verlies van je oma.

Het mooie van mensen is dat ze uniek zijn, maar hoe pijnlijk is daarna het verdriet van degenen die achterblijven en haar gekend hebben...
Ik geloof dat gelovigen elkaar straks weer zullen herkennen, moge je troost zijn dat ze bij God is... !
Sterkte !!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 20:31

WILLEMIJN232 schreef:
Daar heb je wel gelijk in....maar weet je? Als ik op yoga ben en mij in een ingewikkelde houding probeer neer te zetten denk ik bij mijzelf wat is hier nu occult aan? Het is meer omdat ik het niet begrijp......
Ik realiseer me ook dat er diverse soorten yoga zijn en dat mijn hot yoga meer met het lijf te maken heeft dan met de geest maar toch.......ik ga ook mee met de flow van de oefeningen en dat ontspant mij....
Geloven ontspant niet, dat zet je aan het denken over goed en kwaad en dat is af en toe hard werken en zoals je zelf ook wel weet zijn daar ook veel stromingen.....en wat is goed en wat is fout? Dus in mijn beleving helemaal niet met elkaar te vergelijken.....
Ik realiseer me ook goed dat het mijn beleving is en niet die van iemand anders maar ik vind het dan zo jammer dat er negatief over wordt gedaan.....net als jij het vervelend vind dat ik er positief over doe.....

Huh... Verraste, verbaasde smiley "geloven ontspant niet" ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 23:23

FRANKT627 schreef:
Het kan misschien dom zijn Chat in jouw en waarschijnlijk in vele anderen, hun beleving. Ik vind het dom dat er achter elke daad maar dan ook echt achter elke daad die enigzins afwijkt van (bepaalde) christelijke geloofsovertuigingen steeds het woord occult of satan er aan te pas moet komen. Dit is een vorm van paranoia. Op de duur zou je zelfs een vreemde geen hand meer durven geven uit angst dat hij of zij zo een 'kracht' in je zou brengen die satanistisch is. Dit leven moet dan toch ontzettend vermoeiend zijn voor sommige onder ons? Dat kan toch niet anders.

Frank (moe en ook wel triest omwille van de verschillen tussen de geloofsbelevingen)

Ik zou zelf niet zo gauw het occult of satanplaatje eraan vast willen koppelen.
Wel vind ik het belangrijk uit welke bron iets komt.
Zo'n therapie kan heel onschuldig lijken, maar eerlijk gezegd zou ik me (al was het helend voor mijn psychische gezondheid) me hier niet aan wagen.

Ook juist christenen moeten denk ik afwegingen maken en het is -omdat je christen bent- niet uitgesloten dat je ook dan verkeerde keuzes kunt maken.
Het lijkt mij dus zeker van belang alvorens je je ergens inlaat te onderzoeken wat het precies inhoudt en het bij twijfel bij God te brengen...
Dat er alternatieve geneeswijzen zijn die goed kunnen helpen is duidelijk, maar voor mij niet de garantie dat het dan maar kan.

En ja, denk dat hier op aarde een satan rondzwerft die van dat soort dingen gebruik maakt, juist van dingen die op het eerste gezicht onschuldig lijken.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 22:08
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Mijn mooiste moment vannacht (jaaaa, we hadden een uurtje langer dus... Knipoog smiley) was dat ik een filmpje heb gekeken... "The Note".
Heb er echt van genoten, vond die echt prachtig... snotter haha... ikke weer... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 00:59

TESSYBEAR731 schreef:
Men bedje roept...maar moet het wel eerst nog even opmaken! Gefrustreerde smiley

Gelukkig heb ik mijn bed van "Beter Bed" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 00:57

MARISKA601 schreef:
Dat nu al mijn gras uit de tuin verwijderd is.

huh ? ik dacht dat je gras gemaaid moest worden... is het nu helemaal weg dan ? Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 31 oktober 2010, 01:22
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 00:21
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

CROSSROAD317 schreef:
Kon niet zonder CM ..... Knipoog smiley Clown smiley

wb Crossy...
En, hoe 's 't met de studie ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 15:47
BerichtOnderwerp: VIP behandelingen en VIP ingangen

JONATHAN890 schreef:
Soms vraag ik mij wel eens af....waar is dat nou weer goed voor?
Nu zullen jullie wel denken waar heeft Jonathan het nu weer over. Maar deze keer eens iets anders. De VIP ingang en VIP behandeling.

VIP behandeling/ingang 1
Al vanaf jongst af aan worden wij opgevoed dat ouderen voorrang hebben, voorkeursbehandelingen verdienen. '' ga eens even staan, die mevrouw moet zitten '' Wie zegt nou eigenlijk dat ze wil zitten?? Dat kan ze toch zelf vragen als ze dat wil. Nu wordt ze in die zitpositie gedwongen, terwijl ze al lang genoeg achter die geraniums heeft gezeten.
Gelukkig draaien ze nu op TV eens een programma dat die oudjes eens mondiger worden, ons jongeren zelfs terug moeten pakken.
Dus als die oudjes maar voorkeur geven is er niet meer bij, ze vragen het maar.

VIP behandeling/ingang 2
Ken je dat ook? Van die dikbuiken, die het zelfs nog erger maken. In het openbaar vervoer staat iedereen al voor ze op...kom op, geef dat kind de ruimte om in te dalen ¿? Nee, dan moet je meemaken, zelfs in de rij voor de kassa krijgen ze voorrang, kunnen ze nog sneller naar huis en gaan hangen......kom op meid, 12 kg bijkomen bij een zwangerschap is meer dan genoeg.

VIP behandeling/ingang 3
Als dat kind er dan is, dan gaan ze gewoon verder met die VIP behandelingen ontvangen. Iedereen moet wijken voor die kleine puk. Familie ...zelfs oma's moeten er aan geloven. PUK heeft voorrang boven alles. Nee hoor oma wint het niet...we komen pas op visite als PUK klaar met slapen is, en we gaan weer weg voordat PUK maar slaap krijgt. Huilt PUK dan krijgt het alles zodat PUK het maar weer naar zijn zin krijgt.
Dat houdt PUK trouwens vol totdat PUK zeker 13 jaar is. Janken als het iets wil, totdat het weer zijn/haar zin krijgt.

VIP ingang 4
Bij concerten, voetbalwedstrijden, de ski-lift, bij de RAI en AHOY, Efteling overal heb je VIP ingangen. Ben je belangrijker dan de rest van het gepeupel, dan mag je die rijen gewoon passeren. Zelfs de rode loper wordt uitgerold om JOU !!!!! binnen te halen.
Ja in het klootjesvolk rijtje voel je je eigenwaarde behoorlijk afnemen. Stond je al niet hoog op de genodigden lijst, dan weet je het nu zeker, die daar net langs jou lopen en de VIP ingang nemen, zijn vele malen belangrijker. Kijk van Bea kan ik het nog wel hebben, dat ze buiten het gewone volk wordt gehouden, op Koninginnedag is meer dan genoeg.

VIP ingang 5
Sprak laatst met wat christenen. Naar het schijnt heeft de hemel zelfs een VIP-ingang. Dus niet dat wachten in die ellenlange rij, geen bordje ''van hieraf is het nog 3 uur wachten''.
Het schijnt dus echt zo te zijn, zelfs als je het aardse afgelegd heb, alles zou dan anders moeten worden, maar nee, zelfs daar is een VIP ingang.
Er zijn dus gewoon kerken die zichzelf beter vinden dan andere, zelfs het de toehoorders daar voorhouden.
Als je niet in tongen bid, kom je in de wachtrij, ben je geen Jehova, dan kom je in de wachtrij. De RK verkocht zelfs aflaten, zodat je alsnog kon switchen naar de VIP ingang. En het lijkt ook wel dat elke kerk die traditioneler is dan de andere kerk een VIP ingang heeft.

Leuke bijdrage Jonathan... Lachende smiley
En idd. het is maar de vraag of alle ouderen willen zitten...

Weet je wat ik wel grappig vind ? die extra koopavonden bij V&D waarin je voor je de V&D ingaat zomaar op de rode loper mag.
Ik heb altijd gezegd "hoe mensen tegen mij aankijken moeten zij weten, ik vind het pas van echte waarde wie ik ben voor God."
En mocht er een VIP behandeling zijn in de hemel (of misschien bedoel je de nieuwe aarde) dan is dat nog altijd aan God zelf denk ik... en ik geloof dat dat nog goed is ook !!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 22:31
BerichtOnderwerp: boswandelen

ZIVAATJE309 schreef:
Ah eerst ons allemaal nieuwsgierig maken
en dan niks zeggen
Boze smiley

ik zei al sorryyyyy Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 01:10

ANGELIQUE327 schreef:
Suus gooi het in de ring.....misschien weten wij met zn allen meer dan jij he...

vind het niet echt iets Angel om het op 't forum te plaatsen, sorry mijn fout... misschien stuur ik wel pv mailtje naar Peace...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 23:17

PEACEDOVE820 schreef:
geen idee, miss een idee voor een andere keer.....
en dan bijv amerikaans iedereen neemt wat mee en samen heb je een hele maaltijd!
Ik zit ook maar beetje mee te denken weet wat het is om van een krap budget te moeten rondkomen vandaar Knipoog smiley
Ik zeg altijd maar zo voor alles is een oplossing als je maar wilt!

Voor alles is een oplossing ?
Nou Peace als dat zo is, mag ik jouw hulp inschakelen ? Knipoog smiley zit met een probleem namelijk en heb geen idee wat de oplossing is...
Sorry, offtopic...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 23:14
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?

HELEEN863 schreef:
Je hebt gelijk dat ik het wat kort door de bocht heb gezegd. Natuurlijk snap ik best dat niet alle mensen naar de kerk kunnen komen door ziekte of andere zaken. En natuurlijk is het niet zo dat je voor je eigen gemeente leeft en er buiten de kerkmuren geen zorg of hulp geboden moet worden. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat dit onze taak is.

Wat ik bedoel met leden van een lichaam zijn is dat je niet net kunt doen alsof je niet aan een gemeente verbonden bent. Als ik straks belijdenis heb gedaan heb ik mij aan de gemeente verbonden. Dat is iets wat ik verplicht ben om te doen (Nederlandse Geloofsbelijdenis Artikel 28). En als ik mij verbonden heb aan de gemeente kan ik niet thuisblijven wanneer ik daar zin in heb of andere kerken langsgaan om daar zomaar eens te kijken. Nee, dan is mijn plaats 2x op een zondag in mijn eigen gemeente.

Oke, prima dat jij er zo over denkt, maar ik ben het er niet mee eens.
Dat zegt niets bijv. over hoe ik belijdenis gedaan heb.
Ik zie mijn belijdenis namelijk niet iets wat ik voor een kerk gedaan heb; ik heb dit gedaan om van God (Jezus) te getuigen, en ja in het bijzijn van gelovigen, maar niet voor die (of een) bepaalde kerk.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?

HELEEN863 schreef:
Ik zie de kerkelijke gemeente als het lichaam van Christus. Christus is het Hoofd en de gemeente de ledematen. Als ikzelf dan weg zou blijven, blijft er dus een stukje van dat lichaam weg. Door naar de kerk te gaan bouw je ook een band op met de andere leden. Je hebt iedereen nodig in een gemeente. Net als bij je lichaam kun je geen stukje missen!

Ik vind dit een beetje een kort door de bocht reactie.
Goed mogelijk dat je dit zelf niet door hebt, maar niet iedereen is in staat om een kerk te bezoeken, denk aan zieken en ouderen.

Persoonlijk denk ik er anders over... Als ik lees: het lichaam van Christus denk ik aan degene die geloven in Hem en in Zijn opstanding...
Ik snap het als mensen het prettig vinden om een samenkomst bij te wonen, maar soms zie ik de kerken als hokjes, er wordt gezorgd voor mensen binnen die kerk, als je geen lid bent is er nauwelijks hulp.
Het lichaam van Christus zijn voor mij de gelovigen. Dat is veel breder, ook buiten de kerkmuren.
Ook al begrijp ik goed dat mensen het als positief beleven, ik vind het wel eens jammer dat sommige mensen niet meer verder kijken dan dat.

Ik vind juist dat we als christenen een taak hebben, namelijk om in deze wereld (niet alleen binnen die kerkmuren) de saamhorigheid te laten zien, hoe je met de ander omgaat, hoe begaan je bent met een ander, ook als die anders is (of anders denkt) dan jou.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 22:47

Mijn mooiste moment vandaag is dat ik mijn C.M. abt. kon verlengen...
'k Ben hier dankbaar voor... Knipoog smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 20:55

Weet je... ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het nu met Piekie gaat ???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 71 Volgende
Pagina 33 van 71