Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:57
Onderwerp: Roken als christen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach, dan passen ze zich maar eens aan. |
Euh, hoe pas je je aan aan een roker? Eigenlijk zeg je dan gewoon: ze moeten gewoon niet zo zeiken, terwijl er toch echt mensen zijn die er echt ziek van worden.
Ik heb zelf geen moeite met rokers, hier in huis word ook gerookt (niet door mij aangezien ik nooit gerookt heb.) Maar wat ik wel supersmerig vind, is als er met een grote groep mensen in een beperkte ruimte zoals een huiskamer wordt gerookt. En niet enkel op dat moment, maar 2 dagen later hangt die walm er nog. Dus met verjaardagen e.d. zijn de rokers van harte welkom, op mn terras. Is het nou echt zo erg om eventjes naar buiten te gaan voor een peuk?
Wat me wel altijd op valt dat ex-rokers vaak het hardste gillen over roken in het openbaar. Spontaan zijn ze allemaal allergisch, terwijl ze je 2 jaar eerder zelf nog vrolijk de kroeg uitwalmden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:50
Onderwerp: Invloed van je opvoeding op de rest van je leven
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kijk Griff, dan leg je al een andere lading in het woord refo dan dat de bedoeling is. We leven in een tijd van afkortingen en daarom is de afkorting refo waardenvrij in mijn ogen. Ik ben gewoon te lui om iedere keer het woord reformatorisch te moeten opschrijven. Reformatorisch reformatorisch, man wat een lang woord zeg... |
T scheeld maar 3 letters met evangelisch hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 14:14
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach, ik zit onder de antibiotica.... |
deze bijwerking heb ik nog niet eerder op een bijsluiter zien staan Beterschap alledrie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:21
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Toch staat er in de Bijbel dat we volhardend moeten zijn in ons gebed.. Waar zou dat goed voor zijn dan? Als het niets uitricht zoals jij denkt? en als jij zegt dat het jou en anderen zich zo laat voelen? |
Ik gaf mijn mening, een mening kan onbedoelt kwetsend overkomen. Ik ga er vanuit dat Roady dat ook deed, zijn mening geven, niet doelbewust kwetsen.
En ik heb nergens gezegt dat ik denk dat volharden bidden niks uitricht. Waarom moet het altijd of/of zijn, en niet en/en? Ik denk dat het belangrijk is dat medicijngebruik en gebed samengaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:08
Onderwerp: Hoe noem jij je ouders?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Misschien kun je dat ook andersom zien Pieter. Hier mogen de kinderen zeggen tegen W wat ze willen, en ik zie de hunkering om hem pappa te nomen al doen ze het niet. Laatst was er een meisje, en Yoran stond vol trots over zn vader te vertellen tegen haar. Ik ontdekte pas later dat hij het over W had, en niet over zijn echte vader.
Ik denk, dat als jij jouw dochter concequent pappa laat zeggen, dat het juist voor annettes kinderen heel moeilijk wordt om dat niet over te nemen, aangezien kinderen er toch graag bij willen horen, en de meeste kinderen een pappa en een mamma thuis hebben, en geen mamma en een Pieter of wie dan ook. ( of je moet dat zelf absoluut niet willen natuurlijk) |
Klopt, sinds Esther er is wordt er regelmatig een keer papa gezegt ipv Pieter, en dat is prima, we gaan ze dan ook echt niet lopen verbeteren. Het is meer dat we ze nooit voorgesteld hebben om Pieter maar papa te gaan noemen.
Vooral mijn oudste dochter spreekt tegen de buitenwereld altijd over haar vader en niet over haar stiefvader. In haar klas zitten maar 2 kindjes met gescheiden ouders, en een kind is niet graag anders dan een ander. Dus als er vriendinnetjes bij ons zijn roept ze vrolijk: kijk mijn papa komt thuis. Op school hadden ze pas het onderwerp: wat doet je vader voor werk? Ook dan wordt verteld wat Pieter doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:37
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Roady ik ben het met je eens !!!
Erika ik kan me je vraag heel goed voorstellen. Ben dan ook blij dat Roady een aanvulling geeft op datgene wat hij eerder schreef. Het gaat niet om goed gelovig te zijn maar om het vertrouwen in God.
Als aanvulling daarop wil ik graag zeggen.
Paulus had een doorn in het vlees, hij vroeg tot 3 maal toe aan God om hem daarvan te genezen/verlossen, maar God genas/verloste hem er niet van. En van alles wat je van Paulus kunt zeggen, niet dat hij geen rotsvast geloof en vertrouwen had in zijn God. Heb je ook genoeg vertrouwen in God als Hij je niet geneest, dat je kunt accepteren dat Hij blijkbaar iets anders met je voorheeft ??? |
Maar vind je het dan een gebrek aan vertrouwen als het niet zonder medicijnen gebeurd of begrijp ik je dan verkeerd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:32
|
|
|
ROADY641 schreef: | Het is wel opvallend dat iemand liever een stukje afkraakt, dan een vraag stelt....
|
nee, door je quote heb ik enkel de onderste regel gezien, ik zag het stuk erboven aan voor het stuk dat Erika had geplaatst. Mijn fout.
Verder heb ik nog steeds dezelfde mening, ik ben blij dat het voor jou gewerkt heeft, maar ik vind het heel irritant dat je het voor doet komen dat het voor iedereen zo werkt, want dat is niet zo. Je zet het nog steeds neer alsof iemand iets verkeerd doet als het niet op deze manier werkt.
En dat al 3 maanden wakker verhaal.......gemiddeld overlijd een mens na 10 dagen zonder slaap. Een mens kan langer zonder voedsel dan zonder slaap. Het kromme tenen gehalte gaat voor mij enkel maar omhoog. Dus sorry, jij en ik gaan het hier over eens worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:03
|
|
|
En wat bedoelde je dan wel? Want ik ben niet de enige die het zo opgevat heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 20:57
|
|
|
VISSER278 schreef: | Inderdaad, dat wist ik , dat wist hij. Maar kón ik het hem verbieden om die opleiding te gaan doen? Dat is hetgeen waar het om draait. Ik vond van niet. Van jongsaf aan zat het in hem. Toen ie 5, 6 jaar was wilde hij al kok worden. De zandbak lag altijd vol met oude pannen. bij het koken stond hij er altijd met zijn neus bovenop. Dus om hem te verbieden die opleiding te gaan doen ? Nee, het was haast vanzelfsprekend. |
Op een bepaalde leeftijd moeten ze zelf keuzes gaan maken voor hun verdere leven, en als ze daar vol voor gaan, kun je ze enkel maar steunen denk ik?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 20:47
|
|
|
Dan weet je nu precies hoe Erika en anderen zich voelen Roady.
Het is niet mn opzet om jou te kwetsen, maar dit is mijn mening hierover. Ik geloof niet in het maar hard genoeg bidden en alles lost op, das mijn recht, net als dat jij het recht hebt medicijngebruik als afgod te zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 20:19
|
|
|
VISSER278 schreef: | Mijn eerste reactie is eigenlijk een tegenvraag. Hoe ga je om met dingen die je kinderen doen waar je zélf niet achter staat? Ik noem een voorbeeld uit m'n eigen situatie. M'n zoon is bezig met de koksopleiding. Deze opleiding bestaat uit 4 dagen werken , 1 dag naar school per week. Omdat het veel werken is wanneer anderen vrij zijn ( avonden en weekenden ) gebeurt het ook regelmatig dat er zondagsarbeid bij komt kijken. In mijn ogen is dit geen werken van barmhartigheid, ik sta er dus niet achter. Zelf heeft hij er ook wel wat moeite mee maar weigert hij om zondags te werken , dan komt hij nergens aan de bak en kan hij dus niet zijn opleiding verder afmaken. Op z'n school hebben ze er wel begrip voor maar een oplossing kunnen ze hem niet geven. Ze hebben hem voorgesteld om in een instelling, verpleeghuis , te solliciteren maar daar heeft hij een keer stage gelopen maar dat vond hij niks. Wil perse de vakkennis opdoen in een restaurant.
Hoe hiermee om te gaan? |
Dan heb ik voor jou ook meteen een tegenvraag:
Je weet toch als je aan zo'n opleiding begint, dat werken op zondag erbij gaat horen?
Ik denk dat er voor hem 2 mogelijkheden zijn: of accepteren dat het erbij hoort met dit beroep, of een andere opleiding gaan volgen.
En hoe je daar als ouder mee om moet gaan...dat vind ik een moeilijke vraag. gelukkig heb ik nog een paar jaartjes tijd voor mijn kinderen met dit soort probleempjes komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 19:57
|
|
|
Welnee Erika, ik vind dat stukje een vrij hoog halleluja-gehalte hebben. Was het leven maar altijd zo makkelijk.
Als je er zo over denkt moet je dus ook geen paracetamolletje voor de hoofdpijn nemen, geen bloeddrukverlagers bij een hoge bloeddruk, geen insuline bij diabetes?
Ik heb net als jij tijdens een burn-out korte periodes slaapmedicatie gehad, ter ondersteuning van mn verdere behandeling. En als je in die situatie zit, ben je zo dankbaar dat er zoiets als slaapmedicatie bestaat! Maar dat heeft niets te maken met niet goed genoeg geloven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 13:00
|
|
|
Bij de benzinepomp af willen rekenen na het tanken en je nieuwe pincode vergeten zijn Gelukkig zag de pomphouder er de humor wel van in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:00
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | het is toch mogelijk dat iemand voor een andere samenlevingsvorm heeft gekozen en/of later tot geloof is gekomen....misschien is het beter om eerst even in gesprek te gaan en vragen bespreekbaat te maken, dan meteen een conclusie te trekken...... |
Dat vind ik echt het meest vreselijke zinnetje dat heel vaak op cm gebruikt wordt. Om 2 redenen, ten eerste zijn er genoeg christenen die er voor bewust voor kiezen samen te wonen. De 2e is dat er feitelijk gezegt wordt dat alles wat voor je bekering gebeurd is niet telt. Maar je hebt toch echt gewoon met iemand samengeleefd, het is misschien in sommige christelijke kringen geen geaccepteerde samenlevensvorm, maar wettelijk gezien is dat het wel. En als het er dan toch niet toe doet omdat het voor je bekering was, wees er dan ook gewoon eerlijk over! Ook bij gebrek aan meerkeuzeantwoorden kun je dit in de rest van je profiel gewoon aangeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 10:53
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
Zoals Jolan ook al aangeeft, heeft cm echt een gebrek aan meerkeuzeantwoorden. Daar is al vaker kritiek op geweest maar er wordt helaas niets mee gedaan.
Niet enkel iemand die heeft samengewoond kan niet eerlijk zn verleden weergeven, maar ook iemand wiens scheiding nog niet afgewikkeld is kan geen eerlijk antwoord geven. De keuze is dan getrouwd, wat niet echt handig is op een datingsite, of gescheiden, maar dat is ook niet helemaal waar en voor sommige mensen is het belangrijk om te weten dat iemand ook echt ' vrij' is. Het is dus niet altijd een kwestie van niet eerlijk willen zijn, soms geeft cm je gewoon de kans niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 21:40
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mijn man heeft vandaag aan zn vader opgebiecht dat hij 30 jaar geleden de schoolagenda van zn leraar in de fik gestoken heeft.
De reaktie van mn schoonvader was 30 jaar geleden vast heel anders geweest dan nu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:26
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | nee dank je. |
Ik ben vrouw, dus ik ben een kreng. En dus ga ik mn nu dus ff heel erg vrouwelijk (lees: onaardig en kattig) gedragen:
Vind je het echt heel erg vreemd dat je met deze houding geen vriendelijk dames tegenkomt
Dus misschien ligt het niet enkel aan de dames...
Maar dat is natuurlijk je eigen keuze, gelukkig leven we in een vrij land. T is niet verplicht om een relatie te willen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 11:53
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Hmmm..ik vind mezelf best aardig |
Hij heeft jou ook nog niet in het echt ontmoet toch?
Mij wel......dusse.....
Maar griff, ik hoop echt dat je ooit nog eens een dame tegen mag komen die je het tegendeel kan bewijzen. Echt waar, tussen onze gemene, kattige en onmogelijke buien door kunnen we zoooo lief zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 08:52
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mooiste moment het mee te mogen maken dat mijn moeder 65 is geworden vandaag Wat een jonge moeder heb ik nog jammer dat we het bij pa nooit zullen mogen beleven |
Hoe spijtig dat ook is, het geeft meteen aan dat het niet vanzelfsprekend is om dit feit te kunnen vieren. Maak er een mooie dag van met je familie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 08:43
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Volgens het nieuws lag het epicentrum in Nijmegen en had de beving een kracht van 4,6. |
Inmiddels is dat bijgesteld, het epicentrum lag bij Xanten, hemelsbreed hooguit 20 km hier vandaan. In Nederland zeggen ze 4.6, hier in Duitsland houden ze het op 3.7.
ANNETTE050 schreef: | Hoop dat je weer wat van de schrik bekomen bent....het blijkt gelukkig niets met de breuklijnen te maken te hebben, dus da's een geruststelling... |
Weinig tijd om te schrikken, de hele aardbeving heeft hooguit 8 seconden geduurt. Was een aparte ervaring en mn huis heeft bewezen stevig gebouwd te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 22:10
|
|
|
Hier was het niet te missen, maar lees net dat wij zo'n beetje op het epicentrum zaten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:10
|
|
|
VISSER278 schreef: | Is de reiger nú dan al langs geweest? |
Nee, al hadden we wel al een drenkeling. Gisteren dreef er een dode muis in rond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 17:01
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik hoorde pas nog n verhaal van een man wiens vrouw de ene week nog zei: jochie, wat hou ik toch van je!! maar een week later was ze pleitte
|
T zal je vrouw maar wezen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 15:49
|
|
|
Mn kidsproof vijver is af
Nog plantjes en vissen erin.....en dan tot volgende zomer wachten voor we erbij kunnen gaan zitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:12
Onderwerp: Hoe noem jij je ouders?
|
|
|
ELISE438 schreef: | Vraag van vandaag :)
Noem jij je ouders bij de voornaam of zeg je nog altijd mam of pap of zo? Of noemen je kinderen je bij de voornaam of zeggen ze nog altijd mama en papa ongeacht hoe oud je bent.
Ik noemde mijn moeder de laatste weken een paar keer bij de voornaam en deze dag kwam ze er op terug dat ze het niet fijn vond dat ik haar bij de voornaam noem. Ik was een beetje verbaast eigenlijk omdat ik het wel prettig vind. Mijn moeder is 57 en ik ben 37 jaar.
Hoe sta jij hierin? Als ouder naar je kinderen? en als kind naar je ouders toe? En heeft leeftijd hier iets mee te maken?
Ik ben erg benieuwd.
Groet, Aranka |
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit mn ouders bij hun voornaam ga noemen. Misschien ligt het aan mn opvoeding, maar ik een beetje onbeschoft overkomen om dat de doen. Mijn kinderen mogen het dus ook absoluut niet. Ik probeer ze ook nog netjes aan te leren volwassenen met u aan te spreken, als zitten we daar momenteel een beetje met een cultuurverschil (hier in duitsland zeg je juist jij tegen je ouders, opa en oma, ooms en tantes) dus dat lukt niet altijd.
Mn moeder is mn moeder, en verdient het om met deze titel aangesproken te worden. Een moeder is onvervangbaar (net als een vader), ik zou het ook niet kunnen om ooit mama tegen iemand anders te zeggen. Dat verwacht ik dus ook niet van mn eigen kinderen. Ondanks dat er geen contact met hun vader is, is hij nog altijd hun papa, en is hun stiefvader gewoon pieter.
Ik weet dat het tegenwoordig modern is om als vriendin met je dochter om te gaan, maar in dit geval ben ik graag ouderwets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:35
|
|
|
PIETER649 schreef: | Slechtste moment vd dag: Mn dochter van 11 maanden die weigert mn autosleutel terug te geven en nadat ik met brute kracht MIJN bmw-sleutel terugpakte, ging gillen als een nepalese overdwars gestreepte berglama met witte spikkels in barenswee.
Dat beloofd nog wat als die dr rijbewijs heeft... |
Dat heeft ze niet van mij hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:34
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nee, dat bedoel ik niet, dat hij zou moeten huichelen, maar misschien hebben de nabestaanden zelf grote geestelijke nood als ze veel van die persoon hebben gehouden. Verwijten zichzelf misschien van alles. Ik dacht meer in de trant van het gegeven, dat de pastoor misschien meer pastorale nazorg aan de nabestaanden had kunnen geven. Zij moeten omgaan met de gedachte, het weten, dat een geliefde na zijn dood misschien niet bij de Heere is. De pastoor gaat toch ook altijd vooraf in gesprek met de naaste nabestaanden. Hij kan dan zien wat er speelt, ook in een familie. Zo zou hij misschien tijdens zo een ceremonie pastorale zorg kunnen bieden aan een hele familie tijdens. De nabestaanden zouden heel goed kunnen beseffen dat zelfmoord niet goed is. Maar goed, het is wel hypothetisch wat ik hier schrijf.
En de Heere God moet centraal staan...dat blijft een gegeven waar ik het helemaal mee eens ben. |
Het nieuwsbericht gaat enkel over de weigering van de dienst. We weten niet of de nabestaanden pastorale zorg krijgen of niet, en of ze daar uberhaupt behoefte aan hebben. We kunnen er ons van alles af gaan vragen, maar het enige feit dat we hebben is dat een pastoor een uitvaartdienst heeft geweigerd vanwege de doodsoorzaak.
Ik ga er dan ook van uit dat de nabestaanden met hun eventuele geestelijk nood van harte welkom zijn bij de bewuste pastoor. Je kunt hen de keuze van de overledene toch niet kwalijk nemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 17:18
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, helemaal mee eens hoor. Mijn opmerking was alleen bedoeld om een nuance aan te brengen. Ook kinderen plegen zelfmoord. Ik weet niet hoe de Heere met zelfmoord omgaat. Maar gaat de pastoor dan niet op de rechterstoel zitten en velt hij dan niet een oordeel, vraag ik me af? Een begrafenisceremonie is toch ookmeestal voor de nabestaanden? Zij missen dan wel troost van een dienst die bij zo een situatie zou passen. |
Dus dan moet de kerk alles maar goed gaan vinden of door de vingers gaan zien om de nabestaanden niet te kwetsen? Dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Als de pastoor de dienst wel geleid had, wat had hij moeten doen? Zn geloof verloochenen en doen alsof het goed was, of een eerlijke preek houden met dat wat er gebeurd is niet goed is. Ook dat had de nabestaanden gekwetst en lijkt me nog vele malen erger.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 16:19
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, over het algemeen genomen is dat wel zo, maar er zijn natuurlijk persoonlijksstoornissen, waarvan bekend staat dat mensen met deze handicap hun lijden dermate erg vinden, dat ze niet verder kunnen met het leven. Kun je iemand met een ernstige persoonlijksstoornis aanrekenen, dat hij zelfmoord pleegt? God blijft dezelfde en een kant van God is ook dat Hij, in de gelijkenis van de Goede Herder zijn hele kudde achterliet om één schaap dat verstrikt was geraakt te redden. Het punt wat ik maar wil maken is.....reikt de (Rooms katholieke ) Kerk wel de hand uit naar de medemens in nood? Tot in hoeverre is het proces van de individualisering van de maatschappij doorgedrongen in de (RK) kerk? |
Het gaat er toch niet om wat WIJ iemand wel of niet aanrekenen, het gaat erom wat God vind. Ik ken situaties waarin ik kan begrijpen dat iemand eutthanasie of abortus laat plegen, maar goedkeuren kan ik het niet, over leven en dood beslist God, niet de mens.
Ik geef deze pastoor dan ook gelijk.
|
|
Naar boven |
|
|