Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 07:06
Onderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja Pieter denk je dat iedereen die gave heeft? |
Nee maar als we als gemeente ons gaan openstellen, kan God veel en veel meer met ons, daarom hebben we elkaar nodig. God geeft dat wat we nodig hebben. En als Hij ons elkaar geeft en wij 100% openstaan voor Hem, kunnen wij alleen maar groeien door elkaar te helpen, ook met zaken als de gave van wijsheid welke zo nodig is voor bijvoorbeeld raadsleden en de voorganger
Helaas weten wij het meestal beter, en is en kan de Geest niet ten volle aan het werk.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 4 oktober 2012, 11:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 07:00
Onderwerp: DE WEDERKOMST VAN CHRISTUS
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | http://www.zoeklichtwebshop.nl/studieboeken/de+koning+komt_946"Met vreugde mag ik deze uitleg over het boek "de Openbaring van Jezus Christus" bij u aanbevelen. Het boek is er sterk op gericht om zowel ouderen als jongeren enthousiast te maken voor het profetisch Woord. Naar mijn overtuiging is de schrijver daarin zeker geslaagd. Dat is wat deze verklaring en uitleg onderscheid van vele andere boeken die de laatste decennia over dit onderwerp verschenen zijn. "Openbaring"is geen eenvoudig boek. Ons kennen is immers nog onvolkomen, zei Paulus. ( 1 Corinthiërs 13: 9) Wat mij bijzonder in het boek aanspreekt is dat de schrijver dit ook eerlijk erkent. Dit blijkt uit het feit dat er op sommige punten een alternatieve verklaring wordt gegeven. We vinden dat bij voorbeeld terug in de zg. "Bruidsvisie". Daarnaast laat dit boek zich ook heel goed gebruiken als lesboek. Zelf heb ik dit boek gebruikt als leidraad in gemeentes waarin ik het boek "Openbaring" heb behandeld. Vanuit de praktijk heb ik waargenomen dat zowel ouderen als jongeren zeer enthousiast waren over de wijze waarop de schrijver getracht heeft "de Openbaring" dicht bij de mensen te brengen. In dit boek van Jeep van der Schoot heb ik vruchten gevonden van een jong iemand die al heel vroeg in zijn leven het diepe verlangen had om zijn eigen generatie bekend te maken met Gods plannen met betrekking tot de toekomst. Jeep heeft de gave ontvangen om dat Woord van God, dat zo lang geleden door Johannes mocht worden neergeschreven, in zijn actuele boodschap voor ons toegankelijk te maken. Mijn wens is dat dit boek voor heel veel mensen tot zegen mag zijn. In het bijzonder voor de generatie jongeren die in een tijd leeft waarin alle hoop op een zekere toekomst is verloren. Ds. Dick Stichter
Bij Zoeklicht Te Koop
<><
Zwaan |
Deze dominee vond het niet nodig om bij ons langs te komen toen wij in zijn domicilie kwamen wonen, dit bleek na navraag van de PKN dominee die ons dus wel welkom heette in onze nieuwe woonplaats. Beetje hypocriet figuur, die aan zaken dus eigen interpretatie geeft, dus ook weer aan deze materie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 21:50
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Spot er maar mee grapjas. Je snapt heus wat ik bedoel.
<><
Zwaan |
Dan heb je het verkeerd begrepen, ik ben hier wel serieus bezig, dus mij uitschelden voor grapjas had niet gehoeven alleen antwoord op mijn vragen
Ik heb in totaal 8 diensten op dvd staan (opgenomen bij ons als avonddienst) van Feike ter Velde over de eindtijd waarvan 4 uit het boek Daniël. Ook JAn van Barneveld heeft hier studie over gedaan en je kunt die bij Family7 op de stream (3 euro/maand) terug zien.
Zeer interessant allemaal, dus ik weet er al het één en ander van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 21:35
Onderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
Een olifant volgens zes blinden
http://www.letusreason.org/ Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV) Vertaling, plaatje en voetnoten door M.V.
Er bestaat een oud verhaal, niet in de Bijbel, dat ons punt hier goed illustreert. Er waren eens zes blinden die een olifant betastten. Toen de ene de zijkant voelde zei hij: dit is een muur. Een andere voelde de staart en zei: dit is een koord. Een volgende voelde aan een poot en zei: dit is een boom. Een andere voelde aan een oor en zei: dit is een grote waaier. De vijfde raakte de slurf en zei: dit is een slang. De laatste voelde aan een slagtand en zei: dit is een speer.
Wie had nu gelijk? Uiteraard geen van allen. Ook wij allemaal zijn enigszins zoals deze blinden niet in staat om duidelijk te zien. Wij hebben onze eigen opinies over de zaken. Maar als het gaat om geestelijke dingen hebben wij een geschreven code om onze blindheid tegemoet te komen, zodat er geen giswerk moet zijn. U kan een bepaalde opinie hebben, en ik een andere, maar als wij naar het Boek van de Schepper gaan zou dat licht moeten werpen op alle dingen die in de schaduw liggen.
Filippenzen 1:27: “Wandel waardig het Evangelie van Christus, opdat ik, of ik nu kom en u zie of dat ik afwezig ben, dan uw zaken mag horen, dat u vast staat in één geest en dat u eensgezind samen strijdt door het geloof van het Evangelie.”
1 Korinthiërs 1:10: “Maar ik roep u op, broeders, omwille van de Naam van onze Heere Jezus Christus, dat u allen uit één mond spreekt, en dat er onder u geen scheuringen zijn, maar dat u hecht aaneengesmeed bent, één van denken en één van gevoelen1”.
Filippenzen 3:16: “Laten wij naar dezelfde regel wandelen, laten wij eensgezind zijn”.
Paulus schrijft opnieuw en opnieuw over eenheid, maar geen eenheid van “gevoelens” maar eenheid van woord (dezelfde beoordeling, voorschriften, opinie, kennis), ter wille van het Evangelie.
De Heer Jezus zegt in Johannes 7:24: “oordeel niet naar wat voor ogen is, maar vel2 een rechtvaardig oordeel3”.
Hebreeën 5:13-14: “Ieder immers die met melk gevoed wordt, heeft geen ervaring om het woord van de gerechtigheid te verstaan. Want hij is een kind. Maar vast voedsel is er voor de volwassenen, die hun zintuigen door het gebruik ervan geoefend hebben om te kunnen onderscheiden4 tussen goed en kwaad”.
Een persoon die in staat is te oordelen tussen goed en kwaad vertoont geestelijke volwassenheid. Zij die deze bekwaamheid niet oefenen zijn niet opgeleid door het Woord en staan bloot aan misleiding. Ervaring op zich is niet in staat de proef van de waarheid te doorstaan. Waarheid moet objectief getoetst en niet subjectief ervaren worden. Zij die ontdekken dat iets verkeerd is worden vandaag ontmoedigd om hun twijfels en eerste bevindingen te volgen. Als iemand tegenstrijdigheden bemerkt in wat geleerd en beoefend wordt, zou hij of zij met een goed geweten de richtlijn van de Schrift moeten volgen, want die zal ons leiden in alle waarheid. Er is niets verkeerd aan het twijfelen aan iets wat verkeerd lijkt te zijn. Dat soort twijfel is niet een gebrek aan geloof. Wij moeten onze twijfels volgen, ter wille van ons geweten en om waakzaam te blijven met betrekking tot onze eigen ziel. Alles wat twijfel oproept moeten we ernstig toetsen aan Gods Woord. 1 KJV: “in the same judgment”, Grieks gnome (Strong’s 1106): oordeel, opinie, kennen. 2 Gr. krisis (Str. 2920): beslissing. 3 Gr. krino (Str. 2919): onderscheiden, (ver/be)oordelen. 4 Gr. diakrisis (Str. 1253): onderscheidig.2
Toen de Farizeeën met Jezus redetwistten over Zijn beweringen, wees Hij hen op het Woord. Toen Paulus redeneerde met de Bereërs betwistten zij aanvankelijk wat hij zei, maar zij richtten zich tot het Woord als hun ultieme kennisbron om te zien of wat hij zei waar was. Hij noemde hen “edeler van gezindheid dan die van Thessalonika” (Hand. 17:11), omdat zij zijn uitleg toetsten. Eerlijk de waarheid onderzoeken toont in feite iemands integriteit, dat hij willens God wil geloven en niet de mens. Als wij een fout ontdekken die onze aandacht trekt kan het de Heilige Geest zijn die ons inzicht geeft. Er is niets mis mee ervaringen te betwijfelen, maar wat wij niet kunnen betwijfelen is Gods Woord. Niet alle twijfel komt van de vijand, want God kan ons twijfel geven opdat wij zouden toetsen om te zien of er iets anders in het geding is. “De geestelijke mens beoordeelt wel alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld” (1 Kor. 2:15). Iets onderscheiden of inschatten heet in het Grieks anakrino. Er zijn Schriftplaatsen die ons bevelen alle dingen te beoordelen. Hebreeën 5:13-14 leert ons dat het de geestelijke persoon is die de dingen toetst.
Een voorbeeld: een diamant kan op het eerste zicht geen gebreken vertonen, maar als we die naar een juwelier zouden brengen, een kenner, iemand die opgeleid is om zulke dingen te inspecteren, kan het tegendeel blijken. Hij zal dan zijn vergrootglas nemen om te zien hoe de steen gesneden is en zal zo onvolkomenheden of zelfs scheuren kunnen ontdekken. Zo iemand is getraind in het onderscheiden van wat niet goed is. Zo ook is grondig onderzoek de veiligste weg voor een gelovige. Enkel zij die het Christendom niet praktiseren zullen bezwaren hebben tegen een toetsing door het Woord. De duisternis loopt altijd weg van het licht, nooit het licht van de duisternis.
Als we in de Schrift vinden dat iets verkeerd is, dan is het niet u of ik die oordeelt, maar God. Hij heeft Zijn wet geschreven en dus heeft Hij al geoordeeld. Wanneer mensen volharden in het onderwijzen van foutieve en valse leringen (over het Evangelie, de Schrift, Christus, moraliteit) moeten zij met hun naam genoemd worden, en verwijderd uit hun leiderschap, om de schapen te beschermen.
Paulus waarschuwde van uit te kijken voor bepaalde mensen. Hun namen werden genoemd omdat zij ingingen tegen de leer van de apostelen. Altijd is het trots die ertoe leidt dat men participeert in valse leer. Dat is het juist waarom de Heer Jezus waarschuwde tegen het zuurdeeg van de Farizeeën. Arrogantie, trots en hoogmoed. Jeremia berispte de profeet Hananja, in 28:15, door te zeggen: “gij hebt gemaakt dat dit volk op leugen vertrouwt”. De duivel zal de Schrift gebruiken - hij is te slim om een christen iets te zeggen buiten de Bijbel om. Hij deed dat met Adam en Eva door de juistheid in vraag te stellen van wat God had gezegd (Genesis 3) en gaf hen een nieuwe interpretatie. Zij die niet gered zijn bezitten geen maatstaf die de Satan kan aanwenden om zijn bedoelingen te realiseren, maar bij de gelovigen verdraait hij het Woord Gods.
De wet van Mozes stenigde hen die tegen Gods Woord in predikten (Deut. 18); de wet van de vrijheid zegt dat zij moeten verwijderd worden en opgeroepen tot berouw. Hen toestaan verder te doen staat gelijk aan samenwerking met hun rebellie en valsheid.
Er zijn plaatsen in de Schrift die ons zeggen te (ver/be)oordelen, en andere van niet. Wanneer u valse predikers hoort zeggen wij hen niet mogen oordelen, overtreden zij de Schrift, want die zegt dat wij hun leringen en daden moeten oordelen. Zij willen alles doen wat zij willen en jegens niemand aansprakelijk zijn dan tegenover God! Dat zal dan later ook zo gebeuren, en slecht bevallen, want dan is het te laat voor berouw. Het Nieuwe Testament leert geen oordeel als vonnis maar altijd een oordeel met het oog op herstel en bescherming van de kudde. |
1 van de gaven van deGeest, De gave om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, is het vermogen om te kunnen vaststellen of een boodschap, mens of gebeurtenis al dan niet werkelijk van God afkomstig is. Hiermee kom je verder dan naar eigen goeddunkenover wat God in Zijn woord bedoeld, jou manier blijft mensen werk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 21:30
Onderwerp: Discussiëren
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Het is wat je gewend bent zware kost met de lepel overeind of melk voeding als baby net uit de luiers komt en gevoed moet worden. Melk voeding is goed voor iemand die net tot geloof is gekomen. Alleen dat kan je niet loop de jaren blijven melk krijgen anders groei je niet de mens heeft vast voedsel nodig en ben je nog verder stevig kost. Zelf hou ik van stevige kost dus ja Bijbelstudie`s die ik plaats zijn van stevige kost je moet er van houden.
<><
Zwaan |
Dat verhaal over melk en vast voedsel, word door velen misbruikt om hun eigen "geleerdheid" aan te geven. Waar wij echter met een rotgang aan voorbij denderen, is het werk van de Heilige Geest. Ook de reden waarom we de Geest van Jezus hebben gekregen, willen we niet mee geconfronteerd worden.
Als de Geest van ons de kans kreeg om zowel in eigen leven als wel in de kerk ten volle aan de slag mag gaan, gebeurd dat wat iedereen hier graag zou willen zien, denk ik.
Leven vanuit de Geest staat bij mij bovenaan en niet de geleerdheid waar menigeen weer studies van hebben gemaakt , is uiteraard niets mis mee.
Maar bij openheid voor de Geest, kan Hij ons pas gebruiken als werktuig en niet bij onze eigen geïnterpreteerde geleerdheid, al hoe goed men het ook bedoeld.
Natuurlijk mag je getuigen en door geven wat jou drijfveer is om een kind van God te zijn, maar doe dat op een eigen weblog, hier zullen vele mensen al "bekeerd" zijn en willen leven zoals de Geest het hen ingeeft, mits men er voor open staat. Wat voor voedsel is wat de Heilige Geest ons geeft? Beter te leven naar Gods Geest dan naar onze interpretaties van de Bijbel, men blijft soms te veel vast houden aan het oude verbond terwijl we in Jezus een nieuw verbond hebben gekregen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 17:48
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Bijbelse maatstaven fundament van het geloof
Mensen meningen over boord Alleen Jezus Christus aan het Woord
Door de Bijbel heen
Geloof en Vertrouw
<><
Zwaan |
Helaas beste Zwaan, wil het jou niet aan, dat ook wij leven van uit Gods woord. Jezus deed dat ook zoals het hoort. Hij wil dat wij gingen onderzoeken, wat er in Gods woord zoal staat, Het hoeft dus niet uit boeken, Waarin des schrijvers mening staat. Leer en ga uit van WWJD Kom je een heel eind verder mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 16:56
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Mooie boek om te kopen en kan je studeren aan de hand van de Bijbel voor mensen die de Bijbel boek Openbaring moeilijk snappen link is bij gegeven.
<><
Zwaan |
Staat er ook hoe we de komst van onze Heer en Heiland kunnen eerder kunne laten gebeuren? Het is mogelijk wist je dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 16:21
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Wilde alleen het evangelie meegeven tot getuigenis te zijn het is jammer dat je de reactie van berichten niet op slot kan doen dan hoeft men ook niet te reageren. Op Funky Fish als op Youtube kan je dat wel doen. Dan leest men gewoon wat er staat en kan men géén reactie geven.
Want ik vraag niet om mensen meningen die daarop iets willen plaatsen.
<><
Zwaan |
Het tegenovergestelde van wat jij misschien denkt te bereiken is juist antipathie en afzetting van hen die misschien juist "zoekend" zijn.
Juist omdat mensen tegen mij zeiden, dat ik me moest laten dopen omdat ik zoveel wist en hoe het zat met alles wat in de Bijbel staat, gaf juist het tegenover gestelde namelijk, hakken in de grond. Het heeft bijna 20 jaar geduurd totdat de Geest mij ervan overtuigde dat ik goed genoeg was, juist in mijn zwakheden die ik probeerde te verbeteren.
Jij zet hier soms zaken neer die absoluut geen getuigenis inhouden maar zwaar inhoudelijke zaken waar een "leek" geen jota van snapt.
Getuigenissen moeten gebaseerd zijn, op hoe Jezus hier heeft voorgeleefd en dat wij als Zijn volgelingen Zijn Liefde uitdragen en Hem dus waardig zijn. Letwel van Hem getuigen en je levensvisie profileren mag, maar laat eerder je drijfveer, dus waarom je bewust belijdend christen bent en waarom, dan dat te laten blijken met lappen tekst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 07:02
Onderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
|
|
|
Het zou een fantastisch iets zijn als de redactie CM alles wat en waar men weer over homosexualiteit begint per direct de topic te verwijderen.[
Laat het forum iets zijn waar men met respect elkaars meningen kan lezen en weerwoord geven, maar houd complete Bijbelstudies weg hier, Bijbelstudie is niets mis mee, maar daar staat internet ook vol mee.
Voor sommigen LEER TE LEVEN ipv zwartdenkerij bijbelteksten gebruiken om zich zelf een zwaar leven aan te meten, JEZUS IS OOK WEER OPGESTAAN EN HIJ LEEFT ALS GEEN ANDER lleef volgens Zijn opdracht
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 3 oktober 2012, 07:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 16:05
Onderwerp: Gods gedachten ten opzichte van de zondaar
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Gods gedachten ten opzichte van de zondaar
Ezechiël 33:11 Gods houding ten opzichte van de zondaar volgens Ezech. 33
1 Een fantastische verklaring:"Ik heb geen behagen in de dood van de goddeloze, maar veeleer daarin dat de goddeloze zich bekeert...... vs 11
2 Een geweldige zegen: "en leeft" (Dat ziet volgens het Nieuwe Testament niet enkel op het leven op aarde, maar ook in de eeuwigheid) vs 11
3 Een indringende oproep: "Bekeert u van uw boze wegen" vs 11
4 Een ernstige vraag:"Want waarom zou u.... vs 11
5 Een vreselijk lot: "sterven" vs 11 |
Beste Zwaan, jij en meerderen hier doen alsof het christen zijn een zwaar leven is en wij bang moeten zijn voor "Gods toorn". Ben jij of kan jij je zelf een bewust belijdend christen noemen?
Ga meer in Jezus Liefde en waar Hij voor stond aan het werk, dan zullen 'ZOEKENDEN" veel meer aan hebben dan wat jij en anderen hier steeds weer neerzetten over hen die niet leven zoals wij.
Als Jezus terug komt en zij die in zonde geleefd hebben en Hem dan erkennen als Waar Jezus allemaal voor staat, ondanks jou bewering dat ze verloren zijn (gelijk homo's).
Dat bij Jezus kruisdood (zwaarste straf toentertijd) 2 misdadigers hingen heeft mijn inziens een reden gehad namelijk, dat men op het laatste moment toch nog de kans krijgt om de goede keuze te kunnen maken. Ook met de gelijkenis van de dagloners refereert Hij hieraan.
GELOVEN MAG EN MOET EEN FEEST ZIJN TER ERE VAN JEZUS, dus geen zwaarmoedig bestaan. Ik ken mensen die ondanks wat hun allemaal overkomt zich gigantisch rijk voelen omwat de Heer heeft gedaan
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 3 oktober 2012, 05:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:48
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOL252 schreef: | 1 groep lag er uit. Ws inderdaad heeft het te maken met een buitenlamp... |
Een lamp die een bewegingmelder heeft kun je simpel testen door de lichtsensor even af teplakken. dan zou hij aan moeten gaan, wanneer hij beweging detecteerd, gaat de zekering er weer uit, heb je de dader gevonden, uitschakelen en dan blijft de vriezer koud.
Misschien een tip (ook eentest als het ware) om in ieder geval vannacht de vriezer even met een verlengsnoer in een ander groep aan te sluiten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:39
Onderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | De HEERE bewaart al degenen die Hem liefhebben. Niemand komt tot De Vader dan door Mij.
<><
Zwaan |
Ëén van de grootste redenen van Jezus om hier op aarde te komen was verzoening brengen voor ons zondaars. "Zieken hebben een heelmeester nodig"kunne wij ons als gezond verklaren als bewust belijdend christen?
Casting Crowns houden ons vaak een spiegel voor, willen wij dat snappen? http://www.youtube.com/watch?v=SExJ9od-0zQ Alvorens met lappen tekst te komen , bedenk met welke doelstelling je dit doet, om j egelijk te halen of om opbouwwend bezig te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:26
|
|
|
JOL252 schreef: | hmm alleen bij mezelf dus... en wat voor stroom gebruik ik nu in de nacht... vreemde zaak. |
Elektrisch is soms een raar iets en onverklaarbaar. het kan een klein defect in apparatuur zijn wat later niet weer terug komt, gelijk een buitenlamp waar alleen bij bepaalde windrichting met regen toch water in kan komen of het inschakelen van de kachel en koelkast tegelijkertijd als die in een bijkeuken samen op 1 groep staan.
Was er 1 groep die uitgeslagen of lag alles er uit, bij 1 heb je al een indicatie waar je de fout moet zoeken, bijvoorbeeld in een verdeeldoos met schakelaar. ook een defecte tijdschakelaar kan een oorzaak zijn, dat heb ik weleens mee gemaakt.
Helaas zijn het allemaal suggesties en is het moeilijk om met raad en daad je terzijde te staan. Werken met zwak- en sterkstroom is een hobby van mij, alleen berekeningen daarin heb ik nog niet geleerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 11:33
Onderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
|
|
|
Soms denk ik weleens dat we totaal niets geleerd hebben van hoe Jezus hier om ging met iedereen. Zijn voorbeeld moet ons volgen zijn.
We mogen gerust ons geleerde delen en Gods woord is een leerboek, maar vergeet niet te leren om een volgeling van Jezus te zijn. Jezus heeft d estraf op de zonde vervult, laat een ieder zich eens meer bezig houden met, "Dat Hij niet laat varen wat Zijn hand eens is begonnen".
Jezus zelf zegt dat Hij niet kwam om d wet aankant te zetten d smoeten we leven volgens Gods regels, maar waak voor "terechtzettingen" naar anderen toe.
WEES MIJN GETUIGE NIET MIJN ADVOCAAT, was getekend met JEZUS, op een Visjeposter, houdt dat voor ogen aub.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 11:25
|
|
|
JOL252 schreef: | Wakker worden en ontdekken dat de stroom allang is uitgevallen. Fijn op de vroege morgen alles in het donker en op de tast uitvogelen. Vriezer ontdooit, vanmiddag maar weer verder met de zooi opruimen. |
Algehele storing in de buurt of alleen bij je eigen de zekering er uit? Soms is teveel apparatuur op één en de zelfde groep de oorzaak van gesprongen zekering. Ik had in mijn vorige woning een extra stroomdraad getrokken zo konden wasmachine en droge tegelijkertijd draaien, elk op een andere groep.
Succes met alles.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 21:59
Onderwerp: 80% kerkgangers draagt masker
|
|
|
CARMEN073 schreef: | We?! Daar hoor ik niet bij hoor! |
Je bent een open boek, of houd je wel zaken voor je zelf, zaken waar een ander niets over hoeft te weten? Moeilijkheden bijvoorbeeld die je liever zelf oplost, of alleen maar met God?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 23:26
Onderwerp: 80% kerkgangers draagt masker
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=MrIKFLJP8Jc
Zoals het in de allereerste gemeente er om toe ging willen wij niet meer. Zolang men niet kan zien dat er iets mis is bijvoorbeeld kanker, borderline, moeilijk huwelijk, gepest worden op school, en wat al niet meer, hoeft niemand dat te weten.
De allereerste gemeente deelde men alles met elkaar , niet alleen geld en goed maar ook behoorde vooral lief en leed daarbij.
Wat mij zelf aangaat doe ik daar vrolijk aan mee, men vraagt mij wel hoe is het nu met je, waarop ik wel eerlijk zeg, best maar kon beter, maar ik wijd niet uit hoe ik dat dan bedoel.
Omdat we meer op ons zelf zijn hebben we de ander niet zo nodig, denken we, echter als men niet met elkaar omgaat kan er ook geen vertrouwensband groeien, dus kan er niet gedeeld worden. sosm kan een luisterend oor al genoeg zijn, maar we zijn bang dat dan alles op straat komt, dus binnenvetterij.
Delen is goud goed en met behulp van de Heilige Geest is er weer veel mogelijk, maar dan moeten we Hem wel volledige heerschappij geven over ons leven.
Helaas moet God zich aanpassen aan ons (eigen leven en kerk), misschien is dat de reden waarom in sommige kerken geen groei is, natuurlijk werkt Hij wel, maar Zijn volle glorie en heerlijkheid laten we buiten de deur staan helaas ook nog zonder het te beseffen.
Hopelijk gaan we gelijk de clip onze maskers afdoen en eerlijk weer met elkaar om gehoorzaam aan het Grote Gebod
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 00:08
Onderwerp: Humor
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=z9BqdLh8k6E&feature=endscreen (even doorkijken zie je een paar goed scheef gaan)
Zegt iemand uit het publiek wat gaat die scheef, waarop een oud schippertje zergt, wat scheef, vroeger werd wedstrijd gezeild door schipper, moeders,soms knecht en kinderen, om zo wat extra te hebben. Zat moeders en knecht soms te kaarten op het loefzwaard (hangt aan zijkant schip en loef is bovenste zijde) te kaarten.
Even later zegt de zelfde persoon ergens vind ik die reclame op de shirts van de bemanningen maar niets, dat hadden ze vroeger niet, waarop het zelfde schippertje zei o nee? Ik heb gezien dat onder een wedstrijd toen dat moeders baaienrok opwaaide en je kon duidelijk op haar achterwerk zien staan, Woudasmeelfabrieken, dus voeren ze toen ook al met reclame
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 6 oktober 2012, 15:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:10
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Idd, mijn hart dat overstroomde op dat moment (ze noemt mij inmiddels "mama-vriendin" ) en ik durf te zeggen dat het Christus' liefde was, op dat moment, die ik door mocht geven! En ja, ze weet hoe ik er, vanuit de Bijbel gezien, er tegenaan kijk en ik dek echt niets af met de mantel der liefde. Maar juist omdat ik haar respecteer als persoon en haar steun in haar worsteling, kan zij ook mijn mening respecteren.
En dat is nu net waar het hier in het forum misgaat. Het gemis aan respect en liefde... Het gaat er niet om WAT je zegt, maar HOE je het zegt... |
De liefde 1 Korintiërs13 1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. 3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten. 4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. 8 De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen. 11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.
Prachtige tekst en gegeven op het moment dat het nodig was zowel voor haar als voor jou. Jezus leefde ons de Liefde voor, hij ging ook om met hen die "fout" (in onze ogen vanuit Bijbels beter weten in) waren. keep up the good work.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 14:00
|
|
|
Rijd een Amerikaanse toerist door het Drentse plattelland, heerlijk genieten van onze natuur. Zo rijdend langs een pitoreske landeweggetje , met kippen langs de kant van de weg, schrikken deze kippen en hij rijdt er een paar plat.
Hij stapt uiit en gaat nar het eerste beste huis waarvan hij denkt dat daar de eigenaar wel zal wonen om de onheilstijding te brengen en of hij eventueel de schade kan vergoeden.
Hij belt aan en vertteld zijn verhaal, waaroop het oude baasje kwaad word en begint te schelden. Keep quiet, keep quiet, zegt de Amerikaan ,waarop het het oude baasje zegt, kiep kwait kiep kwait, niet één kiep kwait, wel 10 kiepen kwait
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 06:41
|
|
|
ha jo jo jojo wol by jo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 06:32
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind die laatste regel wel een beetje erg.....dat zou dus zeggen dat je volmaakt bent????? Dat is niemand en moet je ook niet willen......en je komt er ook niet altijd mee weg....... Je bent zelf verantwoordelijk voor de zaken die je in leven fout doet, God niet..... |
Dat klopt maar een rein kleed is hier bedoelt dat we als bewust belijdend christen in mogen gaan bij het Grote Bruiloftsfeest met Jezus als bruidegom.
Elke dag "moeten"we onze zonden belijden, Hij weet dat we nog steeds onder kwade invloed staan, maar alleen door Hem krijgen wij dat reine kleed. We mogen absoluut geen misbruik maken van de zonde opdat de genade zou toenemen maar, als men bewust belijdend christen leeft heb je het kleed al verkregen, nog niet hier maar straks als Hij terug komt wel, want dan vieren we een feest waar niets tegen op kan. Geprezen zij die Bruidegom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:50
Onderwerp: de Bijbel; het Woord van God?
|
|
|
De Bijbel is het woord van God en we kunnen er veel, zelfs heel veel uit leren.
Het aller belangrijkste is dat we elkaar in liefde te woord moeten staan en elkaar niet met teksten om de oren vegen, waarin we menen ons gelijk te halen. Alles is in ons eigen voordeel uit te leggen, echter we vergeten vaak hoe Jezus met mensen omging, speciaal hen die wij als zware zondaars zouden bestempelen.
Wij vergeten en kunnen niet beseffen hoe groot Zijn overwinning aan het kruis is geweest.
Mensen die wij als zwaar zondaar bestempelen, kunnen toch de Hemel beërven als Hij het wil. Als er mensen verloren gaan is Zijn werk dan voor niets geweest, of laat God dan wel het werk varen wat Zijn hand is begonnen? Leren wij wel genoeg van alle gelijkenissen die Jezus verteld heeft, gelijk die van de dagloners?
Ik zou graag zien dat we meer als "christenen" hier in de topics onze mening zetten. dat men Bijbelteksten aanhaalt laat het zijn dat je daarmee aangeeft wat je drijfveer is om vanuit te leven, niet om anderen te kwetsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:56
Onderwerp: Wat is JOUW houding Tegenover de Heilige Geest?
|
|
|
Wie wat en hoe het met de Heilige Geest zit, is dat wij dat wat Hij met ons doen wil, heel erg onderschatten.
Het meeste komt door onkunde en gebrek aan lering hier over. Zelf wil ik graag "gedoopt worden in de Geest", maar weet ook dat ik het zelf tegen houd.
Ik ben gelukkig door de Geest, er van overtuigd dat ik na al mijn tegenstribbelingen me toch moest gaan overgeven aan wat Hij wilde, namelijk Jezus erkennen als mijn Verlosser.
Ondanks mijn scheiding ben ik een zeer gezegend man, mede door wat God allemaal voor mij heeft gedaan en nog steeds doet. 4 pracht knapen die alle 4 bewust belijdend (de jongste al op 12 jarige leeftijd) christen zijn is het werk van de Geest geweest en niet onze verdienste als ouders.
Helaas door onkunde, kan de Geest niet volop aan het werk zowel bij de mens als in de kerk. De Geest dringt zich niet op, dus zullen we aan de slag moeten omdat Hij Jezus groot wil maken, door openstelling voor Hem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:39
Onderwerp: goedertierenheid
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er staat veel tussen de zinnen... Hoe zie je bijv. de zin "God der goden" Als er maar 1 God is, hoe kun je dan God der goden zijn eigenlijk? |
Genisis 6
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:35
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
Jezus leerde ons bidden "Onze vader", daarna ook dat de vader zijn zoon geen sten geeft als hij om een brood vraagt, hoeveel te meer zal de Hemelse Vader ons dan niet helpen?
Ook bij mij is er veel gebedsverhoring bij vele dingen zowel grote als kleine.
Soms denken we dat we God alleen maar voor "zware zaken"mogen vragen in gebed, maar Hij wil ook bij kleine dingen helpen. Zo was bij mij de taxisleutel zoek, het gehele huis over de kop en dus best geïrriteerd zoekend en mopperend omdat dat ding zoek was. Mijn zoon en ik zelf hadden de broekzakken nagevoeld (omgekleed ivm bouw kerk) en geen sleutel, ik moest weg en dus weer boven aan het zoeken, weer naar beneden, staat mijn zoon met een grijns met de sleutel in zijn hand, is dit hem, vraagt hij?
Ja en waar haal je hem vandaan vroeg, uit de broekzak die we al gevoeld hadden, hij zei, ik vroeg God of Hij wilde helpen en ik voelde weer in de broekzak en daar was hij.
Bid onophoudend, staat er geschreven, is gewoon God bettrekken bij wat je doet in je dagelijks leven. Gaat het even niet zoals je wilt is een "help mij Heer, beter als een vloek, maar gaat ons alles goed af mag (eigenlijk moet) je Hem daar dan ook voor danken.
Het is eigenlijk of topic wat hier allemaal staat, maar God wil ook helpen in onze huishouding bij moeilijkheden zoals al eerder in deze topic aangegeven is..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:05
Onderwerp: de gratie Gods?
|
|
|
Beste PIETER649, een beetje heel veel kortzichtigheid als je denkt dat we beter af zijn met een replubliek.
Jij onderkent de verantwoording waar men als koninklijke familie mee van doen heeft. Ook wat het koningshuis ons allemaal oplevert, sta je niet bij stil. Als je d eplussen en minnen naastr elkaar neerlegt brengt het koningshuis meer op dan dta het kost, een president kost alleen maar.
In deze tijd van bezuinigingen zou het verstandiger zijn om de overbodige ambtenaren in het productieproces telaten meedoen. Ze kunnen ipv illegale kasmedewerkers vervangen zich nuttig maken door actief mee te doen aan bestrijding recessie.
Er is maar één goede ambtenaar en dat is de werkende, gelijk de vuilnis ophaaldienst of plantsoenendienst e.d. en natuurlijk zijn er ook wel goede werkers bij het administratieve gebeuren.
Je zou wat manieren en waarden aangaat wel bij hun op les kunnen, zij behandelen de burger met respect, ik denk zelfs jou als je hun tegen kwam.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|