ChristianMatch

Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:18
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid

Christenen maken balans op: teleurstelling en bezorgdheid
CIP.nl peilde de stemming

De verkiezingsuitslag is een grote klap voor de christelijke politiek. CIP peilde de stemming onder bekende christelijke gezichten. Het CDA verloor 21 zetels, de ChristenUnie moet met 5 zetels genoegen nemen, en de SGP behoudt haar twee zetels. Demissionair premier Balkenende verlaat de politiek. Sinds 1918 zijn er nog nooit zo weinig zetels naar de christelijke partijen gegaan. Het aantal zetels is gehalveerd.

Bert Dorenbos, directeur van Schreeuw om Leven: "Nederland kiest hiermee voor de dood. Het CDA en ChristenUnie zijn de grote verliezers. Ze hebben het pro-life standpunt laten zitten en ik beschouw dit als een spreken van God. De Heere geeft een enorme verwarring en roept ons op nu nog krachtiger voor het leven op te komen." De verkiezingsuitslag is volgens hem een wake-up call voor christenen, ook voor de christelijke politici. "Als christenen nu nog niet wakker worden dan halen we de ellende zelf over ons heen. Gods oordelen komen verder over dit land. Het is nu de keuze of je je lamp brandende wil houden of ten onder gaat. Ons verkiezingsprogramma zou het Woord moeten zijn. De uitslag laat zien dat het speelkwartier voorbij is."

Inleveren
Peter Sleebos, voorzitter Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten: "Het christelijke veld heeft moeten inleveren. Daarover moeten we ons bezinnen als christenen. We zijn niet meer zo n christelijke natie als vroeger, maar een minderheid. Dat moet ons tot nadenken stemmen. Het christelijk getuigenis begint bij onszelf. Misschien is er voor de christelijke partijen toch nog een mogelijkheid om op een of andere manier mee te regeren. Op die manier zouden we toch enige invloed kunnen uitoefenen."

Ds de Fijter van de Protestants Kerk in Kampen zegt "teleurgesteld" te zijn, maar is "niet ontmoedigd". "Mensen met het christelijk getuigenis zullen zich opnieuw hergroeperen. Het is een impuls voor hen die de christelijke politiek liefhebben om orde op zaken te stellen. Ik ben niet helemaal van slag, maar ben er wel echt van geschrokken. CDA en CU hebben met verve geprobeerd gestalte te geven aan christelijke politiek. Ik had verwacht dat ze wellicht samen met SGP nieuw elan teweeg zouden kunnen brengen in christelijke politiek. We hebben elkaar nodig. Voor de nog gekozen partijen moet het nu een weg van compromis worden, dat betekent dat er water bij de wijn gedaan moet worden. Hopelijk gloort na de teleurstelling over zo'n compromis van die partijen een hernieuwing van de christelijke politiek in het publiek domein."

"Het is triest dat de christelijke partijen gehalveerd zijn," zegt HeartCry-directeur Arjan Baan. "Ik ben zelf een fervent SGP-stemmer, die hebben er procentueel wat stemmen bijgekregen. Wat ik wel heel aangrijpend vindt is dat het Roomse Zuiden waar voorheen veel CDA-stemmers waren, nu politiek verschoven is en mensen veel op de PVV stemmen. Zo'n radicale verschuiving laat iets van het Nederlandse hart zien, dat van God los is. Overigens vraag ik me af of we als christenen veel in de politiek bezig moeten zijn. De Bijbel leert dat we als christenen een stil en gerust leven moeten leiden, en moeten bidden voor ons land. Maar natuurlijk zijn politici niet in eerste instantie bezig om het Evangelie te brengen. Wij als christenen moeten daar vooral onverminderd mee voortgaan. Ik ben benieuwd hoe het politieke landschap in Nederland zich verder zal ontwikkelen," aldus de evangelist.

Henk van Rhee, directeur van Tot Heil des Volks (THdV): "Een half jaar geleden heb ik gezegd dat de CU een zetel zou verliezen, omdat ze zich te weinig profileren. Ze hebben zich te veel opgesteld als bestuurlijke partij en te weinig hun eigen gedachtegoed naar voren gebracht, met uitzondering van dhr. Voordewind. Als je kijkt naar christelijke partijen zie je een wat reëlere afspiegeling van de werkelijke hoeveelheid christenen. Een troost is dat dit kabinet niet lang zal zitten en we waarschijnlijk binnen 2 jaar weer gaan stemmen. Christelijke partijen zitten in een riante positie, omdat ze daarvan kunnen profiteren."

CDA-uitvaart
Zendeling en CIP-columnist Marten Visser reageert al twitterend op het verlies van het CDA. "Nou ja, als Jack de Vries + minnares op de CDA-uitvaart mogen komen, verdienen ze ook niet meer dan 21 zetels."

"Mijn eerste gedachte was: 'Nederland is totaal ontworteld,'" vertelt voormalig EZA-directeur Hans Keijzer. "We zijn in Nederland de koers kwijt en gematerialiseerd. Het viel mij op dat alles tijdens de campagne over geld ging. We gaan van gekte tot gekte. Straks richten we ons niet meer op de verkiezingsgekte, maar is het de voetbalgekte." Hans Keijzer vermoedt dat christenen minder op de CU hebben gestemd vanwege de opmerkingen van Andre Rouvoet over homoseksualiteit. Die zouden wellicht te scherp zijn. "Het roept de vraag op of er wellicht onder christenen een onbijbels denken over ethische kwesties ons land binnendringt."

"Zorgelijke ontwikkeling"
Ds W. Visscher, gereformeerde gemeente predikant te Amersfoort, spreekt van een "buitengewone zorgelijke ontwikkeling". "Wat al lang in onze samenleving aan de gang is vertaald zich nu ook in de politiek: we zijn steeds meer een heidens en seculier land aan het worden en ik verwacht dat het de komende jaren nog erger wordt. Stukje bij beetje zullen christelijke normen en vrijheden worden ingeperkt."

"Ik was er stil van," zegt EO-presentator Arie van der Veer. "Het bevestigd wat ik diep in mijn hart gedacht heb. Het feit dat twee christelijke partijen het land hebben geregeerd vond ik een wonderlijk gebeuren. De werkelijkheid is dat christelijk Nederland een minderheid is. Je zou moeten analyseren waar die stemmen zijn gebleven. Het is niet per definitie zo dat alle christenen op een christelijke partij stemmen. Ik heb ook gemerkt dat een aantal mensen vanwege het Israël-standpunt op de PVV hebben gestemd. Ook onder sommige christenen heerst angst voor de islamisering."

"Achteraf zie je dat de CU tol heeft betaald voor de regeringsdeelname," vervolgt Van der Veer. "Rouvoet is daardoor minder zichtbaar geworden. Je ziet mensen vooral stemmen op personen in plaats van partijen. Wat bij de EO speelt, speelde ook bij CU een belangrijke rol, namelijk het verschrikkelijk moeilijke standpunt over homoseksualiteit. Lange tijd alleen in de richting van de EO gekeken, alsof wij heel ander beleid voerden binnen christelijke Nederland. Daarover zijn mensen verdeeld."

Redelijk naast
Hoogleraar en schrijver Willem Ouweneel viel allereerst op dat de peilingen er "weer redelijk naast zaten." "Het verlies en de winst van bepaalde partijen is groter dan in de peilingen werd voorspeld. De drie christelijke partijen hebben met afstand nog nooit zo weinig zetels gehaald. Er zijn ook christenen in seculiere partijen, dus we moeten het niet dramatischer maken dan het is. Het is niet zo dat Nederland losgeslagen is." De vele stemmen op de PVV baart Ouweneel zorgen. "Het is erg dat er zoveel onvrede is die de gewone partijen niet hebben opgepakt. Als Camiel Eurlings - demissionair minister van VWS - na de val van het kabinet het CDA had geleid, hadden we een totaal andere uitslag gehad. Men was een beetje op Balkenende uitgekeken."

Ds. P. Van der Voorde, hervormd predikant te Wijngaarden, vindt het "teleurstellend dat de christelijke politiek een klap heeft gekregen. Je ziet sowieso dat het politieke veld erg versplinterd is." Ds. Hans Esbach, predikant-directeur evangelisch werkverband, spreekt over een "desastreuze uitslag voor christenen in Nederland. Dit betekent dat stemmen van de christelijke partijen naar de seculiere partijen zijn gegaan en dat is zorgelijk: ook in de politiek moet Christus verheerlijk worden."

Droevig
"Het was een droevige avond," laat voormalig PKN-scriba Bas Plaisier, weten. "Ik was verbijsterd en tamelijk verpletterd. Ik heb het gevoel dat we hier staan van een behoorlijke afbraak van de christelijke politiek, misschien zelfs een breuk in onze geschiedenis die de christelijke politiek niet meer te boven komt. Ik vind op dit moment geen woorden van troost en bemoediging. Het is van belang dat we nadenken hoe het verder moet, een tijd van bezinning is zeker nodig om deze klap te boven te komen. Ik heb het gevoel dat christelijke politiek het grote vraagpunt is geworden in de Nederlandse samenleving."

Volgens Plaisier moet de christelijke politiek zich afvragen of de zaak van het Evangelie wordt bevorderd. "Er moet worden gekeken of hieruit blijkt dat het christendom door velen als benepen, niet te vertrouwen en niet meer relevant wordt gezien, waardoor het christendom in een moeilijkere positie is gekomen. Dat maakt mij zeer verdrietig en ontredderd. We moeten echt verder nadenken hoe het verder moet. CU en CDA moeten de verantwoordelijkheid nu aan anderen overlaten."

"Het helpt niet om jezelf te zijn in het stemhokje als Nederland zichzelf is in de uitslag," vindt uitgever Henk Medema. "Als je stemt, dan doe je wat je moet doen, maar als je dan naar de uitslag kijkt, dan baart me dat zorgen. Voornamelijk omdat er sprake is van verpaarsing - geen ruimte voor God, en een ver-Wildersing - geen ruimte voor gewone mensen."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 23:02
BerichtOnderwerp: P.U.S.H. - Pray - Until - Something - Happens

CARIN303 schreef:
Wauw!
Dank je.

inderdaad mooie gedachte gang...God die je wat zegt, waar je zelf een andere invulling aan geeft en dan teleurstelling hebt, maar niet de zegening van God ziet.

Ook soms als je moeilijkheden ziet aankomen

Push push
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 22:57
BerichtOnderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"

dus als ik alles goed nalees zijn de VVD. PVDA en D66 goede partijen, die ook een christelijk beleid uitdragen??

of is het anders?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 18:26
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

Zo....en nu op naar 777 berichten op t forum

voor eind deze maand moet dat lukken !!!
anders ga ik ff tekeer in dit topic , waar ik zeer weinig schrijf.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 18:24
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

Dit is mijn 666ste bericht op CM.

laat het dan een goeie zijn :

Jezus is HEER en Koning, is opgestaan en het Koninkrijk is van Hem

Hem zij de glorie tot in alle eeuwigheid !!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 18:21

sorry dubbelklik

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op woensdag 9 juni 2010, 18:22
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 18:21

"Paars kabinet funest voor christelijke thema's"

Wekenlang is er gedebatteerd, campagne gevoerd en hebben politieke partijen geprobeerd zichzelf te profileren. Vandaag wordt er gestemd. Aan de hand van interviews die Katholiek Nieuwsblad hield met de lijsttrekkers, zette CIP.nl de drie christelijke partijen op een rijtje.

Gezin
ChristenUnie richtte zich de afgelopen periode voornamelijk op het gezin. Lijsttrekker Rouvoet presenteerde recent het 'tienpuntenplan voor het gezin': tien punten om de positie van het gezin te beschermen. "We hebben als partij de afgelopen periode ervoor gezorgd dat 'het gezin' weer op de kalender staat. 'Eén gezin, één plan’ is echt iets wat Rouvoet heeft neergezet," vertelt Reinier Koppelaar, kandidaat kamerlid voor ChristenUnie.

"We zijn een uitgesproken christelijke partij met een programma dat is gebaseerd op Bijbelse uitgangspunten. We willen de liberale schade in ons land herstellen. Daarin is de ChristenUnie veel ambitieuzer dan bijvoorbeeld CDA. We willen stoppen met gedogen en de opheffing van het bordeelverbod weer ongedaan maken. In onze standpunten over vreemdelingenbeleid en ontwikkelingssamenwerking klinken Bijbelse noties van gerechtigheid en barmhartigheid door," betoogt Rouvoet.

Vader en moeder
Het gezin wordt politiek te breed geformuleerd volgens Kees van der Staaij, fractieleider van de SGP. "Zo kan het wetsvoorstel over adoptie door homoparen makkelijk een meerderheid halen, en blijven er maar enkele Kamerleden over, van de kleine christelijke partijen, die nog zeggen: het is toch een normaal uitgangspunt dat een kind het beste af is met vader en een moeder? Bij alle gebrokenheid moet dat toch je vertrekpunt zijn? Maar dan word je bijna raar aangekeken. Dat vind ik wel eens verbijsterend."

Van der Staaij verwijst vooral naar het verkiezingsmotto van SGP: "Daad bij het Woord. Dat betekent een slagvaardig beleid, dat recht wil doen aan het Woord met een hoofdletter. Concrete thema's daarbij zijn bijvoorbeeld een goed gezinsbeleid, een veilig Nederland, pro-life en steun voor Israël."

Vervolgde christenen
Demissionair minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen maakte zich al een paar jaar hard voor vervolgde christenen en wil deze lijn doorzetten. Al bij zijn aantreden maakte hij bekend dat hij meer aandacht wilde besteden aan mensenrechten, inclusief de vrijheid van godsdienst.

Weinig bekend is Verhagens bemoeienis met de honderdduizenden christenen die vanuit Noord-Irak naar buurlanden Syrië, Jordanië en Libanon gevlucht zijn en daar in erbarmelijke omstandigheden leven. "Ik ben zelf naar Syrië geweest en heb naast mijn verplichte kopje thee met president Assad ook met vertegenwoordigers van die vluchtelingen gesproken. Die mensen zeiden evenals de UNHCR dat Nederland een van de weinige landen is die daar wat aan doet. Ze zouden geen brood op de plank hebben als wij dat niet zouden betalen. Wij geven tientallen miljoenen aan deze vluchtelingen."

Volgens Verhagen moeten christenen CDA kiezen: "Als je kijkt naar wat nodig is, dan is het van belang dat de christelijke stem ook in een volgend kabinet gehoord wordt. De grootste zekerheid om dat te bereiken is als je op het CDA stemt. Ook al omdat een paars kabinet funest zou zijn voor juist al de christelijke thema's."
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:48
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

TESSYBEAR731 schreef:
Uhuh...Pearl wilde misschien nog mee...ff afwachten Knipoog smiley

weet ik.... ze is welkom hoor, zij woonde toch in de buurt he?

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op woensdag 9 juni 2010, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:40

TESSYBEAR731 schreef:
Nou! uk springt echt een gat in de lucht nu...heeft ie tenminste heel de achterbank voor zichzelf Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

dat weet ik nog niet hoor.....misschien is er wel nog iemand die mee wil rijden...taxi heeft nog plek voor iemand, uit R'dam of omgeving
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:24
BerichtOnderwerp: dankbaar!

Ik ben God dankbaar dat de oogarts niets ernstigs heeft gevonden. Geen beschadigingen of scheurtjes in netvlies.

alleen achterste glasvocht membraam laat was los, zou in periode van paar maanden helemaal los moeten laten, hierna moeten de klachten weer verdwijnen.

alleen als klachten meer worden of er zwarte vlekjes komen moet ik gelijk naar oogarts voor laseren van die scheurtjes.

Nou maar hopen dat t verder zonder problemen verloopt.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:02
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

ZINGA672 schreef:
Het verschil tussen vermanen en oordelen is denk ik fundamenteel.

Vermanen heeft de bedoeling iemand dichter bij Jezus en weer terug op het rechte pad te brengen. Vermanen gebeurt vanuit liefde. Iemand die vermaant staat niet boven degene die vermaant wordt, maar ernaast. Hij of zij is er zich van bewust ook een mens te zijn met fouten en gebreken en zal zijn woorden met zorg uitkiezen om de andere persoon niet onnodig te kwetsen.

(Ver-)oordelen is liefdeloos en egocentrisch en onverschillig en houdt geen rekening met de gevoelens van de ander. Degene die veroordeelt voelt zich superieur en maakt gebruik van krachtige taal (bijv: "belachelijk") om zichzelf boven het 'slachtoffer' te verheffen. Veroordelen heeft niet tot doel iemand dichter bij Jezus te brengen, maar om gelijk te krijgen en zichzelf te rechtvaardigen.

De bijbelse richtlijn voor vermanen van een broeder staat in Galaten 6:1

¶ Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op uzelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen.

GrZing!

Precies zoals ik het ook zie en al op andere manieren heb gezegd.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:55

CHATULIEM619 schreef:
Sorry Jonathan, je maakt jezelf echt belachelijk met deze voorbeelden. Heb je wel eens een drugsgebruiker meegemaakt? Het eerste wat ze van je verwachten is dat je voor ze klaarstaat...Daar maken ze juist gretig gebruik van.

thanxxx
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 23:21

TESSYBEAR731 schreef:
Jottum! Lachende smiley met blinkend witte tanden

En nee, hij hoort dit keer echt hier thuis Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wat betekent dat dan ???
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 23:20

CHATULIEM619 schreef:
vind je dan zelf ook niet dat dit artikel eenzijdig is? Want dat is uiteindelijk voor mij het belangrijkste punt in deze discussie.

nee dat vind ik nog steeds niet.
als je ziet van welke plaats jezelf komt....

uit het oordeel vandaan....
mag je voor God gaan staan
een daar mag je weten
dat je een kind van God bent gaan heten
en dat je door het licht van God's zoon
mag staan voor die troon

(zeg t maar ff met een gedichtje, wat zomaar kwam)

en daar bij God mag je je verwonderen dat die buurman er ook staat !!!!!

en ik vind dat je nu al met die ogen van liefde de wereld in moet kijken
wat zou jezus gezegd hebben, als hij morgen een wandeling door nederland zou maken.

Lieve drugs gebruiker..... kom bij mij als je vermoeid en belast bent, en laat die troep maar staan want ik zal je genezen en vullen.
tasjes rover....... volg mij en zondig niet weer

en dat zijn geen oordelen, maar vermaningen
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 23:05
BerichtOnderwerp: God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder

SUSANNAH475 schreef:
tnx Jonathan !!
Wat een mooi gedicht, iets waar ik me echt in kan vinden, thanks !

is gewoon het lied wat mij vannacht zo boeide

gek dat je soms gewoon op een lied komt met wat klikken op internet, en dat gaat dan precies over hetgeen je mee bezig bent.
had het lied nog nooit gehoord, maar t is zo mooi

http://www.youtube.com/watch?v=rzfXu0nkjw0

maar ja.....toeval bestaat niet ... toevallig
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 22:57

CHATULIEM619 schreef:
Vermanen of veroordelen zijn subjectieve begrippen. Iedereen ervaart dat op zijn manier....

weet je Chat.... ik weet dat als we dit gewoon face to face zouden uitleggen we ongeveer hetzelfde bedoelen

vermanen doe je uit liefde
veroordelen omdat je denkt dat jij het beter weet, maar niet inziet dat het oordeel bij God is, en dat God van jou verwacht dat je een ander liefhebt.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 22:52

SUSANNAH475 schreef:
Wat een mooi stuk Jonathan, en erg herkenbaar !

Maar soms lijkt het leven een strijd te zijn waar je liever zegeningen zou willen zien.

Ik voel in mij een strijd,
en ik kan het niet alleen.
Ja ik weet, God is met mij,
maar ik heb ook mensen nodig om mij heen.

Mensen die bij mij passen,
waar kan ik ze vinden ?
Ik mis mensen om mij heen,
zodat ik mij kan binden.

Ik vraag het aan God in mijn gebed,
want hoelang houd ik dit nog vol ?
Er is een strijd in mij,
en dat eist nu z'n tol.

Susannah, die het soms allemaal net iets teveel wordt,
Daarom roep ik naar mijn God,
Krijg ik soms niet teveel op mijn bord ?
Help mij God !!

lieve Suus

weet dat jij een kind van God zelf bent
en dat je alles aan God mag vragen

want bij U wil ik zijn,
Die stierf voor mijn zonde,
maar ook voor mijn pijn.
Heer, U kent mijn verlangen
om in vrijheid te leven;
Niet gevangen tussen muren
die mijn bange hart omgeven.
Uw waarheid bevrijdt;
uw liefde geneest,
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 22:35

MARIEKE897 schreef:
Gezellig! Je staat op de lijst Lachende smiley

zal ik dan stiekem eens zeggen dat het al een tijd in mijn agenda staat

dus taxi gaat rijden
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 22:27

CHATULIEM619 schreef:
Voordat we hier een hele discussie gaan voeren hoe je mensen zou moeten vermanen, en of je ze überhaupt zou moeten vermanen ( zie bijdrage Willemijn) wil ik terug keren op het oorspronkelijke thema, nl. dat dit artikel de oorzaak van vermanen in feite neerlegt bij de persoon die vermaant. En een psychologische reden zoekt achter dat vermanen.

Jonathan stelt dat er een verschil is tussen vermanen en veroordelen. Helaas wordt dat heel subjectief ervaren. Een vermaning kan uit liefde gebeuren en toch als oordeel worden ervaren. Wie bepaalt in zo'n geval dat het een vermaning is of een oordeel. Ik bedoel, iemand die overspel pleegt zal een vermaning ook als een oordeel kunnen zien.

En dan werkt dit artikel alleen maar in de hand om een vermaning die in liefde en nederigheid gegeven is, naast zich neer te leggen en de schuld bij de vermaner neer te leggen.

In sommige gevallen moet je idd vermanen. En dat heeft niets te maken met dat je jezelf beter voelt dan de ander, maar dat heeft te maken met het volgen van Gods' Woord en principes.

vermanen is volgens mij per definitie geen veroordelen

het oordeel is bij God en niet bij de mens.

Wie wel oordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard, dat is mijn gedachte nog steeds.
Het is ongeveer gelijk aan mensen die op het werk de grootste bekken hebben. Thuis hebben ze meestal niets te vertellen.

Als je jezelf hebt aanvaard, en ook God's liefde en genade volledig bent gaan inzien in je leven, zal je volgens mij liefde voor ieder ander moeten voelen. En dan is vermaning van iemand helemaal niet fout.
iemand leren dat God dingen anders ziet en wilt, is iets anders dan een oordeel vellen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 21:53

CROSSROAD317 schreef:
Hoi Jonathan,

Onderstaande heeft mij erg geholpen (en nog steeds) in moeilijke tijden.
Door dit dagelijks (biddend) te lezen maak je je dit eigen en wordt het een deel van jezelf. Lachende smiley

..

Die dingen weet ik en ervaar ik ook allemaal.

Vannacht was ik dus erg vroeg wakker en tja....toen kwam dit dus.
Wat begon als een mailtje met wat vragen werd een heel persoonlijk stukje, wat als topic is neergezet.

Soms ga ik zitten tobben...diep in mijn gevoel en gedachten wroeten en dan komt er vanalles naar boven.
Ik vind dat niet erg, die kant van mijn eigen gevoel en diepte op te gaan.
En ik ervaar steeds meer dat ik ook daar God aan tref in mijn leven.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 21:47

MARIEKE897 schreef:
Ja Jonathan, dat is voor mij ook een enorm vraagstuk!

Geduld, overgave, vertrouwen...allemaal dingen waarvan je weet dat je het op zou moeten brengen...maar wat is het soms een strijd!

Ik zeg vaak, ik krijg kracht naar kruis, maar daarbij vraag ik me af of ik wel zo heeeel sterk wil zijn? Moet ik nog krachtiger worden of mag ik ook eens die rust en vrede ervaren?

Ik weet....Hij voorziet! Maar toch wil ik de dingen zelf controleren, want...dat heb ik toch jaren 'moeten' doen om te overleven?

ik wacht op de dag dat ik mij volledig kan overgeven, dat mijn vertrouwen in Hem groot genoeg zal zijn. Ik bid daarvoor, elke dag..dat mijn Vader mijn nuchterheid een stuk zal wegnemen en me daarvoor in de plaats een stuk rust wil geven..

Precies zoals mijn gedachten en gevoelens ook zijn
Ergens lukt heel veel zelf wel, maar ergens is er ook een verlangen naar die overgave en zegening van God.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 21:45
BerichtOnderwerp: Op haar af stappen of niet?

INEZ910 schreef:
Ha ha, vroeger moest je wachten op de man.. tot ie achter je aan kwam, of niet, dat was altijd maar afwachten!! Coole smiley met zonnebril
Gelukkig mag je zelf tegenwoordig heel veel initiatief nemen, heerlijk. Clown smiley

Ik denk dat het heden ten dage gewoon normaal is dat het geheel gelijk is.

Ik zit bijvoorbeeld nooit in de chatbox...... ben ik daarom dan al zolang lid van CM zonder te hebben gevonden??

Is daar de enige plek? Ik hou meer van gewoon mezelf zijn, en beantwoord mails, verstuur er echter zelf eigenlijk bijna nooit een.
Waarom.... tja...ben niet zo echt op zoek....kom ik iemand tegen, dan gebeurt het gewoon, en zie ik wel wat er van komt.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 21:12
BerichtOnderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen

CARIEN982 schreef:
Dat klinkt niet zo leuk wat je hier allemaal neer zet. Smiley met dichtgeplakte mond

Sterkte ermee.

heb nog ff de doorverwijsbrief gelezen

het is achterste glasvocht membraam loslating...

nou ja....morgen maar aankijken wat er verder mee gebeurt
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:20
BerichtOnderwerp: Bitterheid tegenover vergeving

ZINGA672 schreef:
Toch denk ik dat je hiermee bij Jezus terecht kunt. Hij is gekomen om te vertroosten, te helen en te verbinden (Jesaja 61: 1-2)

Jezus weet hoe je je voelt: Hij is verraden door één van Zijn beste vrienden. Hij had Judas in het volste vertrouwen zelfs het beheer over de kas gegeven. Als er iemand is die het begrijpt, en weet hoe het voelt, maar ook kan helen en genezen dan is het Jezus.

GrZing

dit vind ik nou een mooie gedachte, sla ik op in mijn hoofd !!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:14

TESSYBEAR731 schreef:
Pfff...waar haal je het vandaan?

Kun je dat ergens kopen ofzo? Verraste, verbaasde smiley

Oh enneh...misschien moet je de tandarts en/of dokter weer eens gedag gaan zeggen... vast beter voor je nachtrust Smiley die vol vragen zit

Nou die arts moest ik vandaag ook met spoed komen.
Heb al een paar dagen een soort lichtflitsen onder in mijn ooghoek en ietewat wazig beeld. Belde dus arts en moest met spoed komen. En dus gelijk doorverwijzing naar de oogarts voor morgen.
achterste glasvocht membraam loslating of netvliesloslating.
Laatste moet geopereerd worden en dan 4wk rust houden.....aaaarrrghhhhh
dan heb ik strijkhulp, boodschappenhulp, kookhulp, schoonmaakhulp nodig.

En ja.... die kaak/tandpijn is ook niet zo fijn. hoop dat ik vannacht wel kan slapen.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op dinsdag 8 juni 2010, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 17:40

CARIEN982 schreef:
Jonathan....het is bijna 3 uur in de nacht, Slapende smiley
was je nog met je strijk bezig? Smiley die vol vragen zit

Het moet niet erger worden hoor! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

had een rot nacht vannacht.
werd om half 3 wakker van pijn in mijn kaak, al paar dagen last van.
En toen ging het maar niet over.
Heb ik dus een ander topic vannacht in mekaar gezet ook nog.
(over god verhoord gebeden ....soms zo bijzonder) en deze dus nog beantwoord.

En toen was t ineens half 5..... Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley

toen nog uurtje geslapen en naar werk gegaan.

maar nu ga ik 10km wandelen met mijn dochter voor avond4daagse.
nog energie genoeg
Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 04:23

Ik las vanavond wat stukjes, en die begonnen een leven in mijn gedachten te gaan:

Gebed om kracht
Ik vroeg om kracht en kreeg moeilijkheden om me sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid en kreeg problemen om op te lossen
Ik vroeg om voorspoed en kreeg hersenen en spieren om mee te werken.
Ik vroeg om moed en kreeg gevaren te trotseren.
Ik vroeg om liefde en kreeg mensen in nood om te helpen.
Ik vroeg om gunsten en kreeg kansen.
Ik ontving niets waarom ik had gevraagd maar ik ontving alles wat ik nodig had !

Alles...ja.... al zoveel gehad, maar waarom in die mate, waarom hebben die dingen
ook zoveel pijn gedaan en kapot gemaakt, is mijn vraag

Vraag en je krijgt?
Jij hebt honger en vraagt om eten. Ik geef je geen vis, maar een hengel.
Jij hebt dorst en smeekt om water. Ik geef je geen drinken, maar een schep voor een put.
Jij hebt hoofdpijn en vraagt om een pijnstiller. Ik geef je geen paracetamol, maar zorg voor de stilte.
Jij hebt verdriet en vraagt naar het waarom. Ik geef je geen 'omdat', maar een arm om je heen.
Jij bent eenzaam en vraagt om gezelschap. Ik geef je geen vriend, maar iemand die jou nodig heeft.
Jij snapt veel dingen van de wereld niet. Ik geef je geen antwoorden, maar wijs je jouw plek.
Jij vindt de kerk saai en wilt meer beleving. Ik geef je niet dat gevoel, maar een taak in de gemeente.
Jij vraagt of Ik nog wel besta. Ik geef je geen wonder, maar Ik geef om je!

een hengel? een schep voor een put? de stilte? een arm om je heen? iemand die jou nodig heeft? wijs je jouw plek? God geeft om je? Smiley die vol vragen zit

Met die hengel vis ik volgens mij achter het net
Maar wat als je nou zelf in die put kom te zitten?
Stilte is soms zo luid aanwezig, dat het zeer doet
Geeft die arm ook zakdoeken aan om de tranen weg te vegen?
Wat als de blinde de lamme gaat helpen, waar is dan de weg?
op die plaats sta ik al en ervaar dan nog steeds hetzelfde?
God geeft om je is soms zo moeilijk te voelen als het denken anders denkt.
God geeft om je, word soms meer een vraag dan een feit!

Dit zijn zomaar ff wat dingen die in mij naar boven komen na het lezen van de stukjes.
Veel van bovenstaande is waar. Ik weet dat ik door mijn stellingen er achteraan te schrijven
de dingen in het uiterste,uit het verband aan het trekken ben. En ik weet dat ik ze helemaal niet zo uiterst ervaar.
Maar soms lijkt het leven een strijd te zijn waar je liever zegeningen zou willen zien.
Dat het geduld om alle dingen te ervaren die ik schreef , ook eens beloond wordt
Soms kruip je weg in je buitenkant, laat de dingen die echt in je rondgaan niet meer
zien, omdat je bang bent dat je er dan zelf ook geen raad meer mee weet.

Is het leven dan nog wel leuk allemaal, als binnen in de verborgen verlangens niet gestild worden? Je alleen nog ervaart dat God je geduld aan bijleren is.

Maar God....wanneer is het genoeg geweest?
Soms komen nu alleen de twijfels omhoog,
en te meer ik luister naar de stem die geduld zegt
weet ik ook dat ik opschuif naar een punt van vertwijfeling
en als ik daar ga aankomen, wie haalt me daar nog weg?
Of ga ik daar dan pas de zegen ervaren als daar mijn hand wordt gegrepen?
Zal ik dan maar gelijk die kant opgaan, of met geduld verder leven?

http://www.youtube.com/watch?v=rzfXu0nkjw0

Heel mijn hart
Als mijn hart niet ontwaakt
uit de nacht van verdriet;
en de zon niet meer schijnt
ik het daglicht niet zie;
Als het donker in mij blijft
en mijn hart schreeuwt om recht
om wat mij verwondde; ik verlies dit gevecht.

Als ik levenslang vecht,
met de last die ik draag;
in de greep van de angst
mezelf bitter afvraag
hoe ik verder moet leven
met mijn schaamte en schuld,
Ziet u mij dan Vader;
Kom mij toch te hulp!

Refrein
om in vrijheid te leven;
Uw waarheid bevrijdt;
uw liefde geneest,
Heel mijn hart door de heilige Geest..

Wat mijn hart ook bezwaart,
welke pijn ik nog voel;
door de kracht van het kruis
heeft zelfs lijden een doel.
Kom ik eindelijk thuis
want bij U wil ik zijn,
Die stierf voor mijn zonde,
maar ook voor mijn pijn.

om in vrijheid te leven;
Uw waarheid bevrijdt;
uw liefde geneest,
Heel mijn hart door de heilige Geest..

Wat ik eigenlijk vraag is :
God geef mij meer van uw liefde, want ik vind het heerlijk U zo te ervaren.
Laat mij meer doen met die liefde, want ik ervaar de groei die mij sterk aan t maken is
Geef mij nog meer geduld, want daardoor zal mijn afhankelijkheid van U groter worden
Hou mij nog meer vast, want alléén ben ik al zo ver geweest, en met U gaat het zoveel beter
Geef mij nog meer momenten van stilte in mijn leven, want daarin kan ik U meer zoeken
En leer mij daar in die stilte wat de weg is die U met mij wilt gaan. Leer mij te zien
in het vertrouwen dat U bij mij bent.
Heer..... U bent zo dichtbij mij, in mijn leven. Dat zelfs als ik nu tot het uiterste van mijn
denken ga (waar ik vroeger in angst belandde), ik nog U daar aantref. .....daar is nu Uw liefde
God ik wil U danken dat U mijn leven zo in Uw handen hebt genomen.

Lord You have my heart - Delirious
http://www.youtube.com/watch?v=b3WVpgeXU5Y&feature=related

Heer U hebt mijn hart
En ik zal zoeken naar het Uwe
Jezus neem mijn leven en leid me.

Heer U hebt mijn hart
En ik zal zoeken naar het Uwe
Laat me een offer voor U zijn.

En ik zal U prijzen Heer
Ik zal U prijzen Heer
En ik zal zingen dat liefde naar beneden komt
Ik zal zingen dat liefde naar beneden komt
En als U Uw gezicht toont
Uw gezicht toont
Zullen we Uw glorie hier zien.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 02:58

MARIO216 schreef:
Technische klusjes in huis.

tja....zijn wel weer de standaard dingen waar ze mij altijd al voor weten te strikken. Laminaat vloeren leggen, tegelen, electra, schilderwerk.

soms komen zelfs die dingen mijn Kotsende smiley uit.

t moet wel leuk blijven hoor

dan doe ik liever mijn eigen strijk....kost je maar een uur en dan ben je er weer voor weken vanaf. Maar klussen in huis is een gebed zonder eind.
Steeds verzinnen ze wel weer wat erbij......oh.. kan je dat ook? zou je dan.............
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 22:43

kreeg ook de tip van iemand dat we er iets tegenover moesten stellen.

Wat zullen we gaan doen ???
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 22:34
BerichtOnderwerp: Bitterheid tegenover vergeving

ZINGA672 schreef:
Wat mij in dit soort situaties wel eens heeft geholpen is het bijstellen van mijn verwachtingen van mensen. Op zich al een heel pijnlijk proces op zich. Gods woord zegt dat de mens geneigd is tot ALLE kwaad (reken ik mijzelf ook bij) en af en toe besef ik me weer dat ik mensen 'te hoog heb aangeslagen'. En ja, dan kan je vertrouwen een deuk krijgen. De bijbel zegt ook "vertrouw niet op prinsen"... en dan vertaal ik prinsen maar met mensen, en dan vooral dié mensen van wie je toch iets zou (behoren te) verwachten.

Ik weet niet of dit aansluit bij jouw beleving, maar misschien heb je er wat aan.

En het doet ook nog behoorlijk zeer om jezelf toe te geven dat je toch teveel (hebt) verwacht van het menselijk ras...

Sterkte ermee.

GrZing

soms heb je geen enkele verwachting naar iemand toe, en heb je die persoon alle vertrouwen gegeven in je gezin, en is dat vertrouwen zo beschadigd.

Dan doet het bij mij extra zeer.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 54 Volgende
Pagina 32 van 54