ChristianMatch

Forum

"Paars kabinet funest voor christelijke thema's"
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 18:21

"Paars kabinet funest voor christelijke thema's"

Wekenlang is er gedebatteerd, campagne gevoerd en hebben politieke partijen geprobeerd zichzelf te profileren. Vandaag wordt er gestemd. Aan de hand van interviews die Katholiek Nieuwsblad hield met de lijsttrekkers, zette CIP.nl de drie christelijke partijen op een rijtje.

Gezin
ChristenUnie richtte zich de afgelopen periode voornamelijk op het gezin. Lijsttrekker Rouvoet presenteerde recent het 'tienpuntenplan voor het gezin': tien punten om de positie van het gezin te beschermen. "We hebben als partij de afgelopen periode ervoor gezorgd dat 'het gezin' weer op de kalender staat. 'Eén gezin, één plan’ is echt iets wat Rouvoet heeft neergezet," vertelt Reinier Koppelaar, kandidaat kamerlid voor ChristenUnie.

"We zijn een uitgesproken christelijke partij met een programma dat is gebaseerd op Bijbelse uitgangspunten. We willen de liberale schade in ons land herstellen. Daarin is de ChristenUnie veel ambitieuzer dan bijvoorbeeld CDA. We willen stoppen met gedogen en de opheffing van het bordeelverbod weer ongedaan maken. In onze standpunten over vreemdelingenbeleid en ontwikkelingssamenwerking klinken Bijbelse noties van gerechtigheid en barmhartigheid door," betoogt Rouvoet.

Vader en moeder
Het gezin wordt politiek te breed geformuleerd volgens Kees van der Staaij, fractieleider van de SGP. "Zo kan het wetsvoorstel over adoptie door homoparen makkelijk een meerderheid halen, en blijven er maar enkele Kamerleden over, van de kleine christelijke partijen, die nog zeggen: het is toch een normaal uitgangspunt dat een kind het beste af is met vader en een moeder? Bij alle gebrokenheid moet dat toch je vertrekpunt zijn? Maar dan word je bijna raar aangekeken. Dat vind ik wel eens verbijsterend."

Van der Staaij verwijst vooral naar het verkiezingsmotto van SGP: "Daad bij het Woord. Dat betekent een slagvaardig beleid, dat recht wil doen aan het Woord met een hoofdletter. Concrete thema's daarbij zijn bijvoorbeeld een goed gezinsbeleid, een veilig Nederland, pro-life en steun voor Israël."

Vervolgde christenen
Demissionair minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen maakte zich al een paar jaar hard voor vervolgde christenen en wil deze lijn doorzetten. Al bij zijn aantreden maakte hij bekend dat hij meer aandacht wilde besteden aan mensenrechten, inclusief de vrijheid van godsdienst.

Weinig bekend is Verhagens bemoeienis met de honderdduizenden christenen die vanuit Noord-Irak naar buurlanden Syrië, Jordanië en Libanon gevlucht zijn en daar in erbarmelijke omstandigheden leven. "Ik ben zelf naar Syrië geweest en heb naast mijn verplichte kopje thee met president Assad ook met vertegenwoordigers van die vluchtelingen gesproken. Die mensen zeiden evenals de UNHCR dat Nederland een van de weinige landen is die daar wat aan doet. Ze zouden geen brood op de plank hebben als wij dat niet zouden betalen. Wij geven tientallen miljoenen aan deze vluchtelingen."

Volgens Verhagen moeten christenen CDA kiezen: "Als je kijkt naar wat nodig is, dan is het van belang dat de christelijke stem ook in een volgend kabinet gehoord wordt. De grootste zekerheid om dat te bereiken is als je op het CDA stemt. Ook al omdat een paars kabinet funest zou zijn voor juist al de christelijke thema's."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 19:23

de afgelopen 3 jaar heeft CU in het kabinet gezeten.
wat is er bereikt?
abortus is nog legaal en betaald via t ziekenfonds. Woedende smiley
rouvoet heeft een register opgezet waarin het schaamhaar van pubers word genoteerd Smiley die vol vragen zit

Schei toch uit met christelijke politiek, dat is voltooid verleden tijd, het bewijs is de laatste 3 jaar geleverd. Kotsende smiley

Stem gewoon verstandig, stem vvd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 19:29

PIETER649 schreef:
de afgelopen 3 jaar heeft CU in het kabinet gezeten.
wat is er bereikt?
abortus is nog legaal en betaald via t ziekenfonds. Woedende smiley
rouvoet heeft een register opgezet waarin het schaamhaar van pubers word genoteerd Smiley die vol vragen zit

Schei toch uit met christelijke politiek, dat is voltooid verleden tijd, het bewijs is de laatste 3 jaar geleverd. Kotsende smiley

Stem gewoon verstandig, stem vvd Lachende smiley

Goed voor je werknemers Pieter,Veel Vrije Dagen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 19:35

CROSSROAD317 schreef:
Goed voor je werknemers Pieter,Veel Vrije Dagen Smiley met dichtgeplakte mond

en ik maar denken dat jij het niveau van een 8-jarige WEL ontgroeid was... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 19:55

PIETER649 schreef:
en ik maar denken dat jij het niveau van een 8-jarige WEL ontgroeid was... Geschokte, onthutste smiley

VVD, inderdaad DE partij voor rijke werkgevers, ieder voor zich God voor ons allen (of zoals zij dat noemen, ieder is verantwoordelijk voor zichzelf) hulp voor mensen die gewoon wat minder kunnen, minder snel zijn of .... nou ja, even (of wat langer) minder goed voor zichzelf kunnen zorgen is er niet. Ontwikkelingshulp, ach waarom zou je, doodzonde het is toch veel leuker om mensen die al genoeg hebben nog even een flinke bonus te geven.

Nou ja, je begrijpt, ik zal NOOIT VVD stemmen, staat in mijn stemwijzer, helemaal onderaan. Ik begrijp ook niet dat een Christen, die oprecht probeert om zijn naasten lief te hebben als zichzelf op VVD kan stemmen. Maar oke, dat zal dan wel aan mij liggen
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:12

MARIANNE129 schreef:
VVD, inderdaad DE partij voor rijke werkgevers, ieder voor zich God voor ons allen (of zoals zij dat noemen, ieder is verantwoordelijk voor zichzelf) hulp voor mensen die gewoon wat minder kunnen, minder snel zijn of .... nou ja, even (of wat langer) minder goed voor zichzelf kunnen zorgen is er niet. Ontwikkelingshulp, ach waarom zou je, doodzonde het is toch veel leuker om mensen die al genoeg hebben nog even een flinke bonus te geven.

Nou ja, je begrijpt, ik zal NOOIT VVD stemmen, staat in mijn stemwijzer, helemaal onderaan. Ik begrijp ook niet dat een Christen, die oprecht probeert om zijn naasten lief te hebben als zichzelf op VVD kan stemmen. Maar oke, dat zal dan wel aan mij liggen

Niet alleen aan jou dan, Marianne Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:17

MARIANNE129 schreef:

ik ben het helemaal met je eens ... ik ben net als pieter zelfstandig ondernemer, maar zou nóóóóit op de vvd stemmen ...

pffff ... ik mag wel opschieten ... heb nog 3 kwartier Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:19

MARIANNE129 schreef:
Ik begrijp ook niet dat een Christen, die oprecht probeert om zijn naasten lief te hebben als zichzelf op VVD kan stemmen.

Dit heeft alles te maken met de invulling die je geeft aan naastenliefde. Zoals met meerdere begrippen, is dit ook zo'n mooi voorbeeld van de mogelijkheid om vanuit een en dezelfde basis toch een andere definitie te hanteren en daarmee dus uit te gaan van andere standpunten dan een ander. Welke van die christenen is dan niet oprecht? Of is dit puur de beleving van een van beiden dat die ander niet oprecht zou zijn? En wat is daar dan christelijk aan om een ander niet oprecht te noemen, puur omdat die ander vanuit een andere denkkader reageert? Knipoog smiley

En nee, ik ben ook geen VVD-stemmer. Maar ik zie wel voldoende mogelijkheden om ook binnen de gelederen van de VVD christenen tegen te kunnen komen.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 9 juni 2010, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:22

HENK710 schreef:
Dit heeft alles te maken met de invulling die je geeft aan naastenliefde. Zoals met meerdere begrippen, is dit ook zo'n mooi voorbeeld van de mogelijkheid om vanuit een en dezelfde basis toch een andere definitie te hanteren en daarmee dus uit te gaan van andere standpunten dan een ander. Welke van die christenen is dan niet oprecht? Of is dit puur de beleving van een van beiden dat die ander niet oprecht zou zijn? En wat is daar dan christelijk aan om een ander niet oprecht te noemen, puur omdat die ander vanuit een andere denkkader reageert? Knipoog smiley

En nee, ik ben ook geen VVD-stemmer. Maar ik zie wel voldoende mogelijkheden om ook binnen de gelederen van de VVD christenen tegen te kunnen komen.

Dit ben ik helemaal met je eens!
Ik heb dan wel geen VVD gestemd, maar heb het CDA en de ChristenUnie net zo goed voorbij laten gaan... en toch heb ik mijn keuze wel degelijk gebaseerd op mijn geloofsbeleving Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:41

MARIANNE129 schreef:

Jij denkt, zoals Henk710 memoreerde, in een heel eng kader.
Let wel, met eng bedoel ik nauw.
Waarom veroordeel jij wel de VVD maar niet iemand die op dit forum zet dat je mensen geen visje moet geven, maar een hengel???
Wat links doet, de CU voorop want dat is een linkse partij onder een christelijk schaapsvel, is de armoe juist in stand houden.
Door niet-werkenden net zoveel, zo niet meer(!), geld te geven als een werknemer verdiend, verdwijnt een belangrijke prikkel om te gaan werken.
Werken is goed voor de mens, Adam onderhield de Hof van Eden al VOOR de zondeval, het geeft mede invulling aan het leven, gevoel van eigenwaarde en de mogelijkheid vooruit te komen.
Daarom wil VVD bijvoorbeeld het ontslagrecht versoepelen, zodat een werkgever eerder geneigd is "het toch eens te proberen" met een sociaal zwakkere.
Met die zogenaamde sociale ontslagprocedure zoals momenteel geldt, zou je als werkgever wel bijna suicidaal zijn om iemand vanuit de bijstand of wajong een baan te geven!

Wat ontwikkelingshulp betreft: het is toch van de zotte dat jaarlijks 80% van ons zuurverdiende geld verdwijnt naar corrupte regimes...
En dat zuig ik nu niet uit mn duim, dat is een feit!!
Van dat automatisme moeten we af, en snel ook
De VVD is juist voor EFFECTIEVE hulp en staat daar ook 100% achter.

Die opmerking over bonussen... ach joh, de meeste bonussen verdwijnen in de zakken van pvda bestuurders die in Den Haag mislukt of uitgekakt zijn en door de partij gedropt worden in een of andere organisatie.

Dat jij geen VVD wilt stemmen is jouw beslissing en dat respecteer ik, maar ga de VVD geen asociale partij noemen als het dat niet is.
Ten eerste lieg je dan en ten tweede kom je euh... niet zo slim over Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:02

PIETER649 schreef:
Door niet-werkenden net zoveel, zo niet meer(!), geld te geven als een werknemer verdiend, verdwijnt een belangrijke prikkel om te gaan werken.

Nee dat komt omdat de lonen eerder omlaag zijn gegaan, de werkgever wil tegenwoordig minder voor zijn werknemer betalen of hij brengt het werk naar het Oostblok of Azië.

PIETER649 schreef:
Werken is goed voor de mens, Adam onderhield de Hof van Eden al VOOR de zondeval, het geeft mede invulling aan het leven, gevoel van eigenwaarde en de mogelijkheid vooruit te komen.

Idd, niets mis mee.

PIETER649 schreef:
Daarom wil VVD bijvoorbeeld het ontslagrecht versoepelen, zodat een werkgever eerder geneigd is "het toch eens te proberen" met een sociaal zwakkere.
Met die zogenaamde sociale ontslagprocedure zoals momenteel geldt, zou je als werkgever wel bijna suicidaal zijn om iemand vanuit de bijstand of wajong een baan te geven!

Zo zou het kunnen gaan, maar je zal eerder zien dat het huidige personeel er dan nog makkelijker door een werkgever eruit gezet word als de VVD dit kan doorvoeren, en het is het de werkgever al makkelijk gemaakt om dat te kunnen doen.

PIETER649 schreef:
Wat ontwikkelingshulp betreft: het is toch van de zotte dat jaarlijks 80% van ons zuurverdiende geld verdwijnt naar corrupte regimes...
Van dat automatisme moeten we af, en snel ook
De VVD is juist voor EFFECTIEVE hulp en staat daar ook 100% achter.

Dat klopt niet, het is maar 0,8% van het Nederlandse BNP, als het echt 80% was, dan maakte dat Nederland failliet (in 2008 was het totaal bedrag 7 Miljard, als dat 80% van ons zuurverdiende geld is, dan verdienen we echt te weinig in Nederland....)

PIETER649 schreef:
Die opmerking over bonussen... ach joh, de meeste bonussen verdwijnen in de zakken van pvda bestuurders die in Den Haag mislukt of uitgekakt zijn en door de partij gedropt worden in een of andere organisatie.

Dat jij geen VVD wilt stemmen is jouw beslissing en dat respecteer ik, maar ga de VVD geen asociale partij noemen als het dat niet is.
Ten eerste lieg je dan en ten tweede kom je euh... niet zo slim over Kussende smiley

De VVD een asociale partij te noemen kun je voor minstens 80% van de Nederlanders niet liegen noemen, voor het overige percentage van Nederland wel, die profiteren juist van de VVD.
Daarnaast zou met de VVD aan het roer desastreus zijn voor de Nederlandse werknemer, hij moet meer gaan betalen (oa zorgverzekering, hoogte eigen bijdrage) en houd minder loon over, terwijl er voor de grootverdieners juist meer te plukken valt.

Laatst aangepast door
HARALD285
op woensdag 9 juni 2010, 21:04
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 22:01

HARALD285 schreef:
Nee dat komt omdat de lonen eerder omlaag zijn gegaan, de werkgever wil tegenwoordig minder voor zijn werknemer betalen of hij brengt het werk naar het Oostblok of Azië.

De werkgever produceerd waar de consument om vraagt, tegen de prijs die de consument wil betalen. De werkgever heeft daarmee te maken met iets wat men kostprijs noemt.
Kostprijs is datgene wat het kost om een product te produceren.
Loonkosten zijn een essentieel onderdeel van die kosten.
Dus tja, als de consument een goed product wil hebben dat in Nederland gemaakt word, zal de consument ook de verantwoording moeten nemen en daar een eerlijke prijs voor moeten betalen.
Een beetje solidariteit met je mede-nederlanders.
Maar neehoor, we kopen van alles uit china en rijden in japanse auto's maar klagen wel dat er zoveel van ons loon word ingehouden voor werklozen dat we zelf niks meer overhouden.
Eerlijk zijn, ook al doet dat pijn Harold, niet alleen de werkgever, maar OOK de consument is schuldig.

Idd, niets mis mee.

Zo zou het kunnen gaan, maar je zal eerder zien dat het huidige personeel er dan nog makkelijker door een werkgever eruit gezet word als de VVD dit kan doorvoeren, en het is het de werkgever al makkelijk gemaakt om dat te kunnen doen.

Toen mijn bedrijf in Nederland zat, durfde ik het nooit aan om personeel aan te nemen. Door de asociale ontslagwetten en de risico's die volledig op het bordje van de werkgever komen.
Nu heb ik mijn bedrijf in Duitsland en met de hier geldende regels durf ik het wel, ik heb hier nu 4 werknemers. ALLEMAAL uit uitkeringssituatie, dus het werkt wel.
Geloof mij nu eens als werkgever als ik zeg dat goed personeel een LUST is, en geen LAST.
Waarom zou ik ze onnodig eruit gooien???

Dat klopt niet, het is maar 0,8% van het Nederlandse BNP, als het echt 80% was, dan maakte dat Nederland failliet (in 2008 was het totaal bedrag 7 Miljard, als dat 80% van ons zuurverdiende geld is, dan verdienen we echt te weinig in Nederland....)

80% van dat budget bedoel ik uiteraard, dacht dat dat wel duidelijk was.
80% van 7 miljard is een hoop geld om bodemloos te dumpen, vind je ook niet?
Zeker niet in een land waar momenteel een bejaarde 15 euro moet gaan betalen om een douchebeurt te krijgen...

De VVD een asociale partij te noemen kun je voor minstens 80% van de Nederlanders niet liegen noemen, voor het overige percentage van Nederland wel, die profiteren juist van de VVD.
Daarnaast zou met de VVD aan het roer desastreus zijn voor de Nederlandse werknemer, hij moet meer gaan betalen (oa zorgverzekering, hoogte eigen bijdrage) en houd minder loon over, terwijl er voor de grootverdieners juist meer te plukken valt.

Tja joh, als je in een vastgeroest denkpatroon zit, kan ik alleen maar opmerken dat het begrip "sociaal" niet overal dezelfde betekenis heeft.
Persoonlijk zie ik meer in motiveren van mensen dan in het laten vegeteren van mensen, want DAT vind ik A-sociaal
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 22:02

INKA401 schreef:
ik ben het helemaal met je eens ... ik ben net als pieter zelfstandig ondernemer, maar zou nóóóóit op de vvd stemmen ...

pffff ... ik mag wel opschieten ... heb nog 3 kwartier Geschokte, onthutste smiley

Is het gelukt
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 22:46

PIETER649 schreef:
De werkgever produceerd waar de consument om vraagt, tegen de prijs die de consument wil betalen. De werkgever heeft daarmee te maken met iets wat men kostprijs noemt.
Kostprijs is datgene wat het kost om een product te produceren.
Loonkosten zijn een essentieel onderdeel van die kosten.
Dus tja, als de consument een goed product wil hebben dat in Nederland gemaakt word, zal de consument ook de verantwoording moeten nemen en daar een eerlijke prijs voor moeten betalen.
Een beetje solidariteit met je mede-nederlanders.
Maar neehoor, we kopen van alles uit china en rijden in japanse auto's maar klagen wel dat er zoveel van ons loon word ingehouden voor werklozen dat we zelf niks meer overhouden.
Eerlijk zijn, ook al doet dat pijn Harold, niet alleen de werkgever, maar OOK de consument is schuldig.

En een goed voorbeeld daarvan is het debacle nu met de Foxconn fabriek in China, ik ben het hier wel met je mee eens, wij als consument zijn hier mede schuldig aan, dat zegt nog niet dat hierdoor de bedrijven vrijuit gaan.
Ps: het is HarAld

PIETER649 schreef:
Toen mijn bedrijf in Nederland zat, durfde ik het nooit aan om personeel aan te nemen. Door de asociale ontslagwetten en de risico's die volledig op het bordje van de werkgever komen.
Nu heb ik mijn bedrijf in Duitsland en met de hier geldende regels durf ik het wel, ik heb hier nu 4 werknemers. ALLEMAAL uit uitkeringssituatie, dus het werkt wel.
Geloof mij nu eens als werkgever als ik zeg dat goed personeel een LUST is, en geen LAST.
Waarom zou ik ze onnodig eruit gooien???
PIETER649 schreef:
80% van dat budget bedoel ik uiteraard, dacht dat dat wel duidelijk was.
80% van 7 miljard is een hoop geld om bodemloos te dumpen, vind je ook niet?
Zeker niet in een land waar momenteel een bejaarde 15 euro moet gaan betalen om een douchebeurt te krijgen...

Toch zie ik het als werknemer overal om mij heen dat grotere bedrijven (groot en midden bedrijf) er graag personeel willen uitbonjouren, en als het personeel al een bonus kan krijgen dat die zo laag mogelijk uitvalt voor het personeel, terwijl zij zelf (directie, aandeelhouders, en hogere management) bonussen krijgen uitgekeerd van hier tot Tokio omdat ze ten koste van het personeel hun doestellingen gehaald hebben, is dat recht?? Zij zien personeel wel als last, ipv een lust, beter gezegd is personeel een vereiste, want wie gaat anders het werk doen, zij zelf in elk geval niet!

€21 voor een douchbeurt, €15 was voor de frisse neus, maar de directeur en gehele raad van bestuur (bestaande uit 1 persoon, de directeur) van Zinn, Wil Koopmans, zal daar zelf vast geen last van hebben…..

PIETER649 schreef:
Tja joh, als je in een vastgeroest denkpatroon zit, kan ik alleen maar opmerken dat het begrip "sociaal" niet overal dezelfde betekenis heeft.
Persoonlijk zie ik meer in motiveren van mensen dan in het laten vegeteren van mensen, want DAT vind ik A-sociaal

Ja, met de huidige WW regeling zit je al snel met het minimum salaris rond het bijstand nivo, voor Nederlandse begrippen is dat te weinig om van te leven en teveel om van dood te gaan, en dat noem jij sociaal?? Dan ben ik in jou ogen liever A-sociaal.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 22:57

dus als ik alles goed nalees zijn de VVD. PVDA en D66 goede partijen, die ook een christelijk beleid uitdragen??

of is het anders?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 23:02

Triest vind ik het... dieptriest dat PVV en VVD winnende partijen blijken... ik heb zitten twijfelen tussen CDA en CU en voor mij is het CU geworden...
Met name de armoede in Nederland, maar ook in ontwikkelingslanden was voor mij een belangrijk punt... maar ook omdat ik denk dat de samenleving uit elkaar aan het vallen is... ik geloof dat we er voor elkaar moeten zijn... en dat zie ik niet bij de PVV en zeker niet bij de VVD... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 23:07

JONATHAN890 schreef:
dus als ik alles goed nalees zijn de VVD. PVDA en D66 goede partijen, die ook een christelijk beleid uitdragen??

of is het anders?

pvda en d66 zijn mn kleur niet, doe ik ook geen (positieve) uitspraken over.
vvd is mijn partij en daar sta ik achter, vind ik n goede partij.

wat er bij jou achter de komma staat, is hetzelfde als vragen of je een stier kunt melken.
christelijk beleid is cda en cu ook niet gelukt, integendeel.
gelukkig is er een scheiding van kerk en staat en daar ben ik blij mee.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 23:26

JONATHAN890 schreef:

of is het anders?

Ik vind van niet... er zijn er die denken dat ze christelijk bezig zijn omdat er gedacht wordt bijv. aan de armoede bestrijding in Nederland, aan het milieu, zoveel mogelijk gelijke behandeling, enz. ... niet dat dat verkeerde dingen zijn, maar als dat het is en men houdt verder geen rekening met (een persoonlijke) God, waar is dan eigenlijk het christelijke aspect ?
Ik zeg niet dat er geen christenen zijn onder PvdA, VVD, GroenLinks, SP of zelfs PVV, maar de basis van die partijen is mijns inziens gebaseerd op wat mensen willen ...
Ik hoop niet dat ik mensen voor het hoofd stoot, da's absoluut niet mijn bedoeling. Maar ik ervaar wel dat er mensen zijn die denken christelijk bezig te zijn maar intussen vergeten dat God er ook nog is... die zijn er... !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 9 juni 2010, 23:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 01:17

pvda en d66 zijn mn kleur niet, doe ik ook geen (positieve) uitspraken over.
vvd is mijn partij en daar sta ik achter, vind ik n goede partij.

wat er bij jou achter de komma staat, is hetzelfde als vragen of je een stier kunt melken.
christelijk beleid is cda en cu ook niet gelukt, integendeel.
gelukkig is er een scheiding van kerk en staat en daar ben ik blij mee.

Ik ben een beetje blij dat jou oordeel straks niet gevraagt word
martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 01:54

Sorrie dit had ik niet moeten schrijven.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 07:43

SUSANNAH475 schreef:
Ik vind van niet... er zijn er die denken dat ze christelijk bezig zijn omdat er gedacht wordt bijv. aan de armoede bestrijding in Nederland, aan het milieu, zoveel mogelijk gelijke behandeling, enz. ... niet dat dat verkeerde dingen zijn, maar als dat het is en men houdt verder geen rekening met (een persoonlijke) God, waar is dan eigenlijk het christelijke aspect ?
Ik zeg niet dat er geen christenen zijn onder PvdA, VVD, GroenLinks, SP of zelfs PVV, maar de basis van die partijen is mijns inziens gebaseerd op wat mensen willen ...
Ik hoop niet dat ik mensen voor het hoofd stoot, da's absoluut niet mijn bedoeling. Maar ik ervaar wel dat er mensen zijn die denken christelijk bezig te zijn maar intussen vergeten dat God er ook nog is... die zijn er... !!

Hier ben ik het helemaal! mee eens, Susannah. Ik ben dan ook verre van blij met deze uitslag, voel me er ook behoorlijk bezorgd over.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 10 juni 2010, 07:46
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 08:40

SUSANNAH475 schreef:
Triest vind ik het... dieptriest dat PVV en VVD winnende partijen blijken... ik heb zitten twijfelen tussen CDA en CU en voor mij is het CU geworden...
Met name de armoede in Nederland, maar ook in ontwikkelingslanden was voor mij een belangrijk punt... maar ook omdat ik denk dat de samenleving uit elkaar aan het vallen is... ik geloof dat we er voor elkaar moeten zijn... en dat zie ik niet bij de PVV en zeker niet bij de VVD... Twijfelende smiley

Ben het helemaal met je eens Susannah, Dat Pieter me dan niet slim vindt vind ik een enorm compliment. Ik ben liever niet slim maar wel sociaal dan ....

Wanneer je echte armoede gezien hebt, en hebt gezien hoe mensen die echt niet meer kunnen nog steeds moeten werken omdat ze inderdaad nog in staat zijn om adem te halen dan vind ik dat echt om te huilen. Huilende smiley, smiley in tranen

Natuurlijk zullen er mensen zijn die misbruik maken van goedbedoelde regels, die mensen zul je altijd houden.

Ik maak me enorm ongerust over de uitslag van deze verkiezingen, overigens niet voor mijzelf, met mijn opleiding en ervaring hoef ik waarschijnlijk niet bang te zijn voor financiele problemen, ik hoef nu zelfs niet bang te zijn voor mijn hypotheekrente aftrek Clown smiley , maar of ik dat eerlijk vindt... nou ja ik ben nou eenmaal niet zo slim. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 08:49

[quote=PIETER649]Jij denkt, zoals Henk710 memoreerde, in een heel eng kader.
!

Ehmmm, jij hebt een eigen bedrijf? Ik hoop voor je dat je een boekhouder in dienst hebt die kan rekenen.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 09:46

PIETER649 schreef:

jij hebt een duitse bril en een duits hart
makkelijk tetteren vanaf de zijlijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 17:10

MARIJAN072 schreef:
Hier ben ik het helemaal! mee eens, Susannah. Ik ben dan ook verre van blij met deze uitslag, voel me er ook behoorlijk bezorgd over.

idemdito Marijan... Gefrustreerde smiley

Ik was er nog bij vergeten te vermelden de partij D66 en dat het dan ook om de armoede bestrijding in het buitenland gaat.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 10 juni 2010, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 23:17

[quote=MARIANNE129]

Ik lijk wel gek dat ik hier nog op reageer.... Gefrustreerde smiley

met de 80% van ons zuurverdiende geld bedoel ik uiteraard 80% van het BUDGET VOOR ONTWIKKELINGSSAMENWERKING.
als je dat niet snapt, ben ik geneigd om "niet slim" te veranderen in "dom"

Heel fijn dat ik als asociaal word neergezet omdat ik achter een andere methode sta van armoedebestrijding.

Knuffel de mensen maar dood in plaats van ze een eerlijke kans te geven.
Als jullie in een dierentuin lopen en een dier, bijvoorbeeld een tijger, in een hokkie zien zitten, dan is dat zielig want dat beestje hoort in het wild te jagen op zn prooi.
Als een mens daarentegen gemotiveerd word om zelf te jagen op zn prooi (inkomen door WERK ) dan is dat opeens wel zielig....
Want die mag wel in zn hokkie blijven zitten en (financieel) gevoerd worden. Das niet zielig hoor, das pas echt sociaal Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 23:45

SUSANNAH475 schreef:
Wat betekent het woord ONTWIKKELINGS HULP? Hulp om te ontwikkelen. Net zoals de Amerikanen Europa hielpen te ontwikkelen zou het doel moeten zijn, om te zorgen dat de achtergestelde gebieden zich gaan ontwikkelen. Vanuit Afrika gaan op dit moment geluiden op, dat de ontwikkelingshulp juist belemmerend werkt voor de gebieden om zichzelf te ontwikkelen.

Juist in dit onderwerp komt de aloude discussie naar boven tussen de socialisten en de liberalen. Socialisten willen alleen maar beschermen, liberalen willen mensen opvoeden tot zelfstandigheid, zodat hulp van buitenaf niet meer nodig is. Hier willen ze mensen uit de uitkeringen brengen naar een zelfstandig leven. Voor wie dat niet lukt, moet er altijd een vangnet zijn, en de uitkeringen mogen dan ook omhoog...
In de ontwikkelingslanden zou ook de nadruk moeten leggen op ondersteuning naar zelfstandigheid, niet naar eindeloze afhankelijkheid.
Nu laten we met onze hulp de mensen in een afhankelijkheidspositie zitten en daarmee lossen we niks op.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 09:15

CHATULIEM619 schreef:
Juist in dit onderwerp komt de aloude discussie naar boven tussen de socialisten en de liberalen. Socialisten willen alleen maar beschermen, liberalen willen mensen opvoeden tot zelfstandigheid, zodat hulp van buitenaf niet meer nodig is.

Er zijn ook nog socialisten die willen beschermen op weg naar zelfstandigheid...ofwel willen opvoeden tot zelfstandigheid. Ik denk zelfs dat de meeste (alle?) socialisten dit wel willen. Verschil van idee zit hem niet in het niet willen helpen naar zelfstandigheid, maar de invulling ervan. Liberalen laten meer aan de markt over...en het is voor mij echt de vraag of dit de juiste weg is...vandaar dat ik me toch meer socialist voel...al voel ik mij bovenal schepsel van God: mens onder de mensen om elkaar tot steun te zijn. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 16:04

[quote=PIETER649]
met de 80% van ons zuurverdiende geld bedoel ik uiteraard 80% van het BUDGET VOOR ONTWIKKELINGSSAMENWERKING.[quote]

Euhhh... wat ik ervan gezien heb komt 80% niet eens de lands- / EU-grenzen over. En idd grote sommen geld (van de resterende 20%) blijken helaas regelmatig gebruikt te zijn voor de aanschaf van wapens of de verrijking van dictatoriale machthebbers. Ik heb uitsluitend nog vertrouwen in particuliere initiatieven.

GrZing!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1