Auteur |
Bericht |
|
LENNART989
|
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:51
|
|
|
Een man sliep op een nacht rustig in zijn huis toen plotseling zijn hele kamer werd verlicht. God verscheen. God zei tegen hem: ‘je moet iets voor me doen’ en Hij liet de man een grote rots zien die voor zijn huisje lag.
God zei tegen de man dat hij met al zijn kracht tegen de rots moest duwen. En dit deed de man, elke dag opnieuw. Jaren achter elkaar duwde hij van zonsopgang tot zonsondergang tegen de rots, zijn schouders tegen het koude, massieve oppervlak van de onbewogen steen. Elke nacht keerde de man totaal uitgeput terug naar zijn huis met het gevoel dat zijn hele dag zinloos was geweest.
Toen de man de moed begon op te geven, besloot de Satan in te grijpen. Hij zette gedachtes in het vermoeide hoofd van de man: “Je hebt nu jaren tegen de rots geduwd, maar hij ligt nog steeds op dezelfde plek.” Satan gaf de man de indruk dat de opdracht van God onmogelijk was en dat hij had gefaald. Door de gedachtes van Satan gaf de man de moed op. Satan zei: “Waarom zou je zoveel moeite doen? Steek er gewoon niet zoveel energie in, dan is het goed genoeg.”
De man besloot te doen wat Satan gezegd had maar hij ging eerst met zijn gedachten naar God. “God”, zei hij, “ik heb lang en hard gewerkt in Uw dienst en ik heb al mijn kracht gebruikt om te doen wat U mij vroeg, maar na al die tijd heb ik de rots niet eens met een halve millimeter kunnen verplaatsen. Wat doe ik fout? Waarom faal ik?” God antwoordde: “Mijn vriend, toen Ik jou vroeg om iets voor mij te doen en jij wilde dat, zij Ik tegen jou dat je met al je kracht tegen de rots moest duwen en dat heb je gedaan.”
“Ik heb nooit gezegd dat ik verwachtte dat je de rots zou verplaatsen. Je taak was duwen. En nu kom je uitgeput naar me toe en denk je dat je hebt gefaald. Maar is dat echt zo? Kijk naar jezelf. Je armen en je rug zijn sterk en gespierd, je hebt eelt op je handen, je benen zijn sterk. Ondanks de tegenslagen ben je wijzer geworden. En je kunt nu meer dan ooit. Het is waar dat je de rots niet hebt verplaatst. Maar je roeping was om gehoorzaam te zijn en tegen de rots te duwen en je geloof te bewaren en te vertrouwen op Mijn wijsheid. En dat heb je gedaan.” “Nu zal ik, mijn vriend, de rots verplaatsen.”
Op sommige tijden, wanneer God iets van ons vraagt, gebruiken wij onze eigen kennis om uit te vinden wat God van ons wil. Dit terwijl God eigenlijk alleen maar graag wil dat wij gehoorzamen en in Hem geloven. Wordt sterker in je geloof dat bergen kan verzetten, maar weet dat het nog steeds God is die de bergen echt verzet.
Als alles fout gaat …. P.U.S.H. Als het werk je teveel wordt …. P.U.S.H. Als mensen niet reageren zoals je verwacht had …. P.U.S.H. Als je geen geld meer hebt, en de rekeningen zich opstapelen …. P.U.S.H. Als mensen je niet begrijpen …. P.U.S.H.
P. = Pray U. = Until S. = Something H. = Happens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:59
|
|
|
Mooi! Die ga k zeker onthouden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:16
|
|
|
Bidden tot er iets gebeurt... Dan zou je snel uitgebeden zijn, want er gebeurt altijd wel wat
Verder sluit ik me wel aan bij de boodschap om je te blijven richten op God, hoe duister het soms ook om je heen lijkt. Maar ja, eenvoudig is dat niet...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 9 juni 2010, 21:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:17
|
|
|
Wauw! Dank je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 23:02
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wauw! Dank je. |
inderdaad mooie gedachte gang...God die je wat zegt, waar je zelf een andere invulling aan geeft en dan teleurstelling hebt, maar niet de zegening van God ziet.
Ook soms als je moeilijkheden ziet aankomen
Push push
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 01:24
|
|
|
Zo waar Amen
martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 13:50
|
|
|
Ik kende hem al. Maar altijd goed om opnieuw eraan herinnert te worden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:48
|
|
|
Toch klopt het niet altijd denk ik... "Pray until something happens" ofwel: "Bidt tot er iets gebeurt"... niet altijd gebeurt er iets na het gebed... Een oprecht gebed hoort God altijd, maar of er ook iets gaat gebeuren is aan God... Soms krijgen we geen antwoorden, hoe graag je dat soms als mens ook zou willen. Daarom denk ik... het gebed kan bergen verzetten, maar het is aan God of dat ook werkelijk gaat gebeuren.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 juni 2010, 21:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 00:06
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Toch klopt het niet altijd denk ik... "Pray until something happens" ofwel: "Bidt tot er iets gebeurt"... niet altijd gebeurt er iets na het gebed... Een oprecht gebed hoort God altijd, maar of er ook iets gaat gebeuren is aan God... Soms krijgen we geen antwoorden, hoe graag je dat soms als mens ook zou willen. Daarom denk ik... het gebed kan bergen verzetten, maar het is aan God of dat ook werkelijk gaat gebeuren. |
Hij verhoord altijd je gebed alleen in zijn tijd en niet anders . Met een vriendelijke groet. martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 19:58
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hij verhoord altijd je gebed alleen in zijn tijd en niet anders . Met een vriendelijke groet. martin |
Denk je ? Ik geloof wel dat God altijd je gebed hoort, maar verhoren is weer wat anders...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 21:59
|
|
|
PUSH?
Bidden tot er iets gebeurt... ???
Moet je God dan telkens weer om het zelfde bidden?
"Ja Here God, ik heb het gisteren ook al even gebeden, maar heb er verder nog geen resultaten van gezien..." "Misschien was U het even ontschoten, dus laat ik het U nog eens bidden."
Eerlijk gezegd, denk ik dat wanneer je in alle oprechtheid eenmaal je gebed hebt gebeden, dat je niet persé in herhaling hoeft te vallen.
God is niet doof en/of dement.
God beantwoord gebeden op Zijn manier en Zijn tijd. Hoe groot is je vertrouwen op God, dat slechts een enkel gebed volstaat?
PATIG! (Pray And Trust In God!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 22:14
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | PUSH?
Bidden tot er iets gebeurt... ???
Moet je God dan telkens weer om het zelfde bidden?
"Ja Here God, ik heb het gisteren ook al even gebeden, maar heb er verder nog geen resultaten van gezien..." "Misschien was U het even ontschoten, dus laat ik het U nog eens bidden."
Eerlijk gezegd, denk ik dat wanneer je in alle oprechtheid eenmaal je gebed hebt gebeden, dat je niet persé in herhaling hoeft te vallen.
God is niet doof en/of dement.
God beantwoord gebeden op Zijn manier en Zijn tijd. Hoe groot is je vertrouwen op God, dat slechts een enkel gebed volstaat?
PATIG! (Pray And Trust In God!) |
Misschien een nieuw onderwerp voor een topic... want aan de ene kant denk ik er zit iets in van wat je zegt... God is niet hardhorend, hij hoort je, maar hoe zit het dan met het volharden in gebed ? Er staat nl. ook dat je onophoudelijk kan bidden... "Bidt zonder ophouden" (1 Tess. 5:17)... of gaat het dan weer om iets anders waar je voor bidt ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 22:28
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Misschien een nieuw onderwerp voor een topic... want aan de ene kant denk ik er zit iets in van wat je zegt... God is niet hardhorend, hij hoort je, maar hoe zit het dan met het volharden in gebed ? Er staat nl. ook dat je onophoudelijk kan bidden... "Bidt zonder ophouden" (1 Tess. 5:17)... of gaat het dan weer om iets anders waar je voor bidt ? |
Volharden in gebed heeft denk ik meer te maken, dat je eigenlijk voortdurend in gebed bent, om zodoende je relatie met God sterk te houden, zodat we niet verslappen.
We mogen God in alle facetten van ons leven betrekken. Al lijkt het maar iets onbenulligs.
Ik geloof dat God elk gebed serieus neemt... ook de kleinste 'schietgebedjes'. God kijkt vooral naar je hartsgesteldheid.
Je relatie en wandel met God zou meer 1 groot gebed moeten zijn... om vooral de dankzeggingen niet te vergeten.
Lijkt me.
Laatst aangepast door
|
LEPELTJE037
|
op zondag 20 juni 2010, 22:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LENNART989
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:08
|
|
|
nou ik zelf zie het meer zo. dat je God om alles mag bidden en danken! en vooral ook als je twijfels hebt over het leven, of waardan ook over. dan mag je iedere keer weer opnieuw dag aan dag, ja uur aan uur. Hem smeken of hij jou wilt helpen.
en ik denk dat als je ergens mee zit. dat je dan blijft bidden tot God, tot hij je de rust geeft en je het aan Hem over mag laten.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|