ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 15:24
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?

DANIEL777 schreef:
De doop is idd een teken dat je voorgoed bij God wil horen.
Maar soms hoor ik mensen zeggen dat ze als baby zijn gedoopt.
Dan vraag ik me wel eens af een baby heeft toch op die leeftijd geen notie van enig zonde(besef).
Dus ik kan soms niet helemaal volgen waarom een je een baby doopt ipv van opdraagt.

Mijn ouders hebben dan gekozen dat ik bij God horen zou , net zoals je je baby opdraagt aan God, wat ook wel gebeurt.

Door middel van de belijdenis op latere leeftijd stem ik zelf met hun keuze in net zoals je door je te laten dopen als volwassene instemt met de opdraag-keuze van je ouders.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 30 januari 2011, 16:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 14:40

DANIEL777 schreef:
Dan zou ik als tegenvraag willen stellen Waarom liet Jezus Zich dan in de Jordaan dopen als een doopvont genoeg zou zijn?

Het is symbolisch...Johannes doopte in de Jordaan en Jezus wilde door hem gedoopt worden, zodat God in Hem verheerlijkt werd..

De doop is altijd een teken van God...je kiest daarmee dat je bij Hem wilt horen..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 14:27

...ik ben al gedoopt...

volgens mijn moeder vond ik het helemaal niet erg..dat water in mijn toet..
ik huilde niet eens.. Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 30 januari 2011, 15:33
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 14:24
BerichtOnderwerp: Wereldvreemde christenen

Wij horen niet wereldvreemd te zijn.
Wel in de wereld staan, niet van de wereld zijn.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 14:21
BerichtOnderwerp: BZV Topic

WILLEMIJN232 schreef:
Ik kan wel refo zijn wat tv kijken betreft zo weinig kijk ik...... Knipoog smiley
Ik was naar de vrienden van Amstel live en had nog nooit van Ben Saunders gehoord Verraste, verbaasde smiley , ik werd ook wat triest aangekeken........ Twijfelende smiley

Ik kan wel naar van alles kijken, net als lezen, heb een brede interesse..
Is hij niet die zanger die op tv. gewonnen heeft?

Kijk, ik lees nl. de Metro ook Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 13:39
BerichtOnderwerp: BZV Topic

WILLEMIJN232 schreef:
BZV snap ik wel......maar NCIS????? Verraste, verbaasde smiley

Kijk , die snap ik nu weer wel..
zo'n politieserie.., maar ik heb al 2 keer bzv gekeken en begin het door te krijgen.. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 30 januari 2011, 13:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 13:13
BerichtOnderwerp: contact verslapt ...

JOS689 schreef:
ik vroeg me af of de dames dat probleem wel eens hebben ...

Of wil je de oplossing voor ons..vrouwen geven..
waarom of dat zo gebeurt?

Jij -als man zijnde- zal dat wel weten dan? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 13 juli 2011, 18:13
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 23:25
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Aaliyah,
net de film gezien met Jet-li
http://www.youtube.com/watch?v=nEF_-IcnQC4
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 23:10
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

WILLEMIJN232 schreef:
Ben het helemaal met je eens, maar in dit speciale geval vond ik de film mooier dan het boek..........kan je de film echt aanraden....

Hoop dat ie hier nog draait, al wil ik eenzaamheid der priemgetallen ook gaan zien.
Soms zijn boeken zo mooi..

Ik heb het gevoel dat ik tijd tekort kom. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 10:46
BerichtOnderwerp: secret ambition

MAR907 schreef:
Bijbeltekst:
Doe van Mij weg het getier van uw liederen, het getokkel van uw harpen wil Ik niet horen. Maar laat het recht als water golven, de gerechtigheid als een immer vloeiende beek’ (Amos 5:23).

God kijkt er anders tegenaan...

Mar,

Ken jij de achtergrond van M.W. Smith wel?
En vindt je het dan nog vreemd dat hij die meeneemt in zijn liederen?

Hij is tot geloof gekomen, ik meen dat je wel in de Bijbel. Gods Woord. gelooft en dan ook in wonderen? Wonderen die God doet bij een mens en ook bij M.W. Smith gedaan heeft?

Ik heb jarenlang brieven vertaald voor Compassion, waarvan M.W. Smith ambassadeur was.
IK was maar een "gewone" vertaalster en in mijn sollicitatie gesprek werd ik tot en met gescreend.
Wat denk je dat ze dat niet met hem hebben gedaan?

Laatst aangepast door
MARIAN519
op donderdag 27 januari 2011, 10:47
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 10:07
BerichtOnderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden

CHATULIEM619 schreef:
Ik vertaalde het dus letterlijk.

Ik heb het opgezocht bij zegswijzen in het fries.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 10:03
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=4d9RJMOP9Tw

Herinnert me aan vroeger...met zijn allen in een volle Ned. Hervormde kerk.
En dan heel veel zingen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 10:00
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

LEANNE226 schreef:
Ik knap op van mannen Clown smiley

Waar ik op afknap zijn(ellenlange)wensenlijstjes Twijfelende smiley

Geweldige reactie, mijn idee.
Al wil ik wel graag dat ze lekker ruiken Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 09:58
BerichtOnderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden

it is mei sizzen net to dwaen

met praten alleen kom je er niet.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 09:54
BerichtOnderwerp: goed nieuws voor sommigen

PIETER649 schreef:
Mijn abo op cm verloopt volgend weekend.
Waarschijnlijk tot vreugde van sommigen verleng ik het niet. Lachende smiley

In bijna vier jaar heb ik vele leden persoonlijk ontmoet.
Daar zaten mensen tussen waar het contact mee zal blijven.
Ook mensen die ik inmiddels alweer vergeten ben.
Zelfs mensen die ik niet meer tegen hoop te komen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik wens u allen ( dus ook de eikels onder u) een prettige voortzetting op cm.

Jammer wel, al was/ben ik niet zo vaak op cm., jouw inbreng/ tegengas vond ik wel heerlijk relativerend vaak. Knipoog smiley
Het ga jullie goed.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 09:40

ANNETTE792 schreef:
Het boek vond ik super, film heb ik nog niet gezien maar vind een film vaak tegenvallen als je het boek al gelezen hebt.

Dat idee heb ik ook vaak ..je geeft als je aan het lezen bent een eigen invulling aan personen en dingen en dan is in een film vaak allles zo anders...
Ben toch wel benieuwd nu naar de film. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 09:34

MARIJAN072 schreef:
Afgelopen weekend heb ik de film 'Haar naam was Sarah' gezien. Wat een heftige en ingrijpende film. Het is verfilmd n.a.v. het gelijknamige boek van Tatiana de Rosnay.

'k Heb het boek nu liggen en kan niet wachten om er in te beginnen.

Het boek vond ik prachtig, net als haar tweede roman "Kwetsbaar".
Veel leesplezier.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 13:37
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie

http://www.metronieuws.nl/algemeen/allemaal-opzij-voor-coureur-tinus-100/SrZkas!Dt5Bc5LTTz6c/

voor als we 100 zijn.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 13:11
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

[quote=LEONARD480]Het plaatsen van dit artikel was om die reden de discussie een andere wending te geven. Ook realiseer ik me nu achteraf dat we nu inderdaad in een andere tijd leven. Tevens realiseer ik me dat er vele wonden opengemaakt worden die door het zwart/wit staan in die discussie en alleen de pijn kan vergroten. Laten we biddend er voor elkaar zijn en dat er uitzicht mag komen en de pijn die er is mag verdwijnen.

Ik heb me ook door het meelezen op dit forum gerealiseerd dat er dingen anders zijn dan ik dacht.
Dat heb ik wel al als meerwaarde ervaren.

Ik vind het fijn zo'n open forum waar iedereen kan zeggen wat hem/haar bezig houdt en waar je dus ook elkaar tot steun kunt zijn.

Er is veel pijn bij mensen die gescheiden zijn en niet iedereen beseft dat ten volle.
Daarom is het ook goed als we allemaal met onze eigen vragen komen, iedereen is zo uniek in zijn belevenis van alle dingen.

En dat we mogen weten dat de Here met ons is..

http://www.youtube.com/watch?v=Yts3lEWIsGc

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 22 januari 2011, 13:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 12:59
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie

WILLEMIJN232 schreef:
Een motor met zijspan is wel stoer Herman, maar een fiets Smiley die vol vragen zit

kan hij schattig en heeeeeeeeel op zijn gemak naar haar kijken..
prachtig toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 12:31

[quote=LEONARD480]Hertrouwen na scheiding
Vraag:

In het kort is dit de juiste uitleg: De Farizeeën dachten lichtvaardig over het huwelijk. Een invloedrijke rabbi als de bekende Hillel (hij leefde ten tijde van Herodes 1), leerde dat de man het recht had zijn vrouw weg te sturen en de huwelijksband te verbreken om allerlei redenen. Wanneer zij b.v een keer aangebrand voedsel opdiende, niet onderdanig was of onwillig was tot seks. Dit is de achtergrond van Jezus' woorden "om allerlei oorzaak". Je mag je niet om allerlei oorzaak van je vrouw laten scheiden en haar wegsturen.

Jezus zegt verder dat van het begin, dus zoals door God bedoeld, man en vrouw voor altijd samen horen. De huwelijksband mag nooit verbroken worden, uitgezonderd... hoererij of gedurig overspel (Matth. 5:32). Jezus gebruikt wel een woord dat ziet op voortdurend overspel, dus vervallen tot hoererij, maar dat is slechts een gradueel verschil met overspelig zijn. Er is dus slechts één uitzondering, namelijk overspel. Het probleem is echter de vrouw die zonder oorzaak, dus zonder dat ze overspel heeft gepleegd, weggezonden is. De Farizeeën eisten dan wel dat op grond van Deut. 24:1-4, deze vrouw een certificaat meekreeg, waarin stond dat zij niet weggezonden was vanwege overspel, maar om een andere reden. Dit was om haar eer te redden en haar voor verstoting uit de maatschappij te behoeden en een nieuw huwelijk mogelijk te maken. Jezus zegt van zo'n vrouw: En die deze verlatene trouwt doet ook overspel.

Het verwondert ons op het eerste gezicht dat Jezus dit zegt. Deze vrouw is toch echt de onschuldige partij. Zij is zonder geldige reden het huis uitgezet. Wanneer zij een andere man trouwt wordt dan die andere man en ook zij daardoor een overspeler en een overspeelster? Dit is eigenlijk de kern van de discussie.
Om dit goed te verstaan, moet je de woorden "en zo wie de verlatene trouwt doet ook overspel" niet losmaken van wat Jezus er aan vooraf zegt, namelijk: "Maar wie zijn vrouw verlaten zal, anders dan uit oorzaak van hoererij, die maakt dat zij overspel doet" Matth. 5:32.

De man die zijn vrouw met een scheidbrief wegstuurt alleen omdat de vrouw hem om één of andere reden niet meer bevalt (dit gebeurt nog steeds onder moslims), is de oorzaak dat zij een overspelige vrouw wordt. Zij is geen overspeelster, maar zij wordt het hoogstwaarschijnlijk wel door zijn verkeerde daad. De man die haar wegstuurt stelt haar bloot aan overspel en hoererij. Een weggestuurde vrouw wilde niemand in de cultuur van die dagen ontvangen of helpen. Zij werd gedwongen om spoedig de vrouw van een andere man te worden of erger nog door prostitutie in haar levensonderhoud te voorzien. Dit moet ons eerst goed duidelijk zijn. Wij kunnen ons niet indenken aan welke ellende de man zijn vrouw bloot stelde door haar met een scheidbrief weg te sturen. We lezen er een vertroostende verwijzing van in Jes. 62:4:'Tot u zal niet meer gezegd worden de verlatene". God ontfermt zich over Israël als over een verlaten vrouw, die bij niemand veiligheid vindt.

Dan volgt: "en zo wie de verlatene zal trouwen doet ook overspel". De vrouw behoort immers nog bij de eerste man. Zij is zonder goede reden weggestuurd. De eerste man moet haar terug nemen. Dit verklaart de slotwoorden van Jezus. Hij, die zo maar direct zo'n verlaten vrouw tot zich neemt, handelt verkeerd. Men moet er aan werken dat zij weer terug kan keren tot haar wettige man. Indien dit onmogelijk is geworden doordat deze man hertrouwd is, ligt de zaak anders. De kerk zou dan de eerste man dwingen tot een zonde, namelijk zijn tweede huwelijk verbreken. En hoe gaarne de vrouw ook zou willen terugkeren tot haar eerste man, dat is nu niet meer mogelijk. Zij mag dus weer trouwen en gehuwd worden. Zo moeten we Jezus' woorden verstaan.

Ik ben wat uitvoerig geworden, maar ik denk dat het nodig is. Er worden hier veel misslagen gemaakt. Ds. Engelsma is fout. Hij verwoordt een standpunt dat vroeger leefde bij enkele strenge baptisten.

Veel sterkte en de zegen des Heeren toegebeden,

Ds.C.Harink

Wat denken jullie van dit artikel

In het kort is wel grappig .

Knipoog smiley

Ik vind het erg duidelijk voor iemand van de ger.gem. maar dan, ik kom uit die hoek en begrijp de omslag van woorden die gemaakt wordt om iets proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Dat id nl/ de bedoeling van ds. Harinck en ik vind dat hij dat doet.
Hij plaatst alles in de context en zo zie je dat het een strikvraag van de farizeeërs is die draait om de wetten van Mozes en het feit of Jezus zich daaraan houdt.

Het feit dat wij niet weggestuurd worden van onze man omdat ons eten aan heeft staan branden, maakt al duidelijk dat Jezus het in onze tijd anders zou zeggen.

Dat is de essentie van dit artikel volgens mij.
En daarmee zegt ds. Harinck dat scheiden en hertrouwen mag en hij bidt ons bij die beslissing "des Heeren zegen "toe.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 22 januari 2011, 12:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 20:37
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

Ik denk dat je bij sommige zaken toch op je gevoel/geweten af moet gaan.

Je weet zelf het beste wat kan en niet kan en zelfs als een ander anders zou zeggen, ga je toch je eigen gang.
De Bijbel geeft niet altijd overal een duidelijk antwoord op.

Ik geloof ook dat ieder mens uniek is en in zijn behoeftes en verlangens ook anders is dan de ander.

Zolang je je hart er niet op zet, is dan mijn maatstaf, met andere woorden, er niet afhankelijk van wordt..een verslaving, dan ben je te ver gegaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 20:24

CROSSROAD317 schreef:
Ik snap niet goed wat je vreemd vind ?? De link, de jongen die zich laat zegenen door zijn vader, of de vader die zich vereerd voelt dat hij zijn zoon mag zegenen ?? Twijfelende smiley

Ik vind het vreemd dat die jongen aan zijn vader vraagt of die hem wil zegenen...
Heb wel iets opgezocht over zegenen op zich, maar toch, die jongen vraagt het..
waarom?
Als mijn zoon dat aan mij vroeg zou ik het toch heel merkwaardig vinden..
en ik ben ook een gelovig christen..

http://www.dlinde.nl/zegen.htm
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 12:49
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

PIETER649 schreef:
Volgens mij ben ik vrijwel nooit boos op God... ik kan het me althans niet herinneren.

Ik heb ook geen reden daartoe, ALLE vervelende dingen die mij zijn overkomen, kan ik terugdraaien op een eigen stomme beslissing.
Moet ik God daar dan de schuld voor geven??

Kom op zeg... wees eens eerlijk tegenover jezelf.
Kijk eens wat je Hem niet voor redenen geeft om boos op jou te worden... waarom dan boos op Hem worden als het (vaak sowieso al door je eigen schuld!!) een keer tegen zit ??

Ik geloof dat je gelijk hebt.
Heel vaak ben ik ook boos geweest op God, maar in wezen was het een boos zijn op mezelf, mijn omstandigheden, waarin ik me door mijn eigen keuzes had geplaatst.

En achteraf is het boos zijn op God meer een waarom vraag geweest:
"God, waarom overkomt ons/mij dit en hoe nu verder?"
Het is de onmacht en dat verwoordt zich dan tegen God.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:45
BerichtOnderwerp: Hallelujah

CHATULIEM619 schreef:
Soms krijg je steun vanuit een lied, in dit geval sprak dit nummer mij enorm aan. Niet vanwege het christelijke gehalte, en toch weer een beetje wel.

In zijn gevoelens ziet hij zichzelf als een grote zondaar, die eigenlijk alleen kan rekenen op de genade van God. In het laatste couplet beschrijft hij, dat als hij voor God staat, zijn Halleluja niet een trots Halleluja zal zijn,gebaseerd op een vroom leven, maar een gebroken Halleluja, een Halleluja dat in het teken zal staan van een leven vol mislukkingen en fouten...

Daarin herken heel veel van mezelf.

Is het leven niet een leven vol successen afgewisseld door mislukkingen?
Ik hou van de Joodse visie, die het geloof beschrijft als een woestijntocht. Je weet wel waar je uitkomt, maar de weg ernaar toe is een weg voor strijd overwinningen en mislukkingen.

Dit lied geeft niet mijn mening weer, maar meer de overeenkomst van gevoelens, de mate van herkenbaarheid...Ik denk dat als ik bij de Heer kom, ik ook met die gemengde gevoelens zou staan. Aan de ene kant, Heer ik heb zoveel voor U mogen doen, heb zoveel voor U opgegeven, maar aan de andere kant ook het gevoel van: Heer ik had zoveel meer willen doen, en ik heb zoveel dingen verknoeid...

Heel mooi dit topic en ik ben het helemaal met je eens.
Het lied vind ik ook prachtig en dan in de versie van Nynke Laverman...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:31
BerichtOnderwerp: Nieuws !!!

Zo te zien gebeurt hier altijd van alles, de ene gaat en de ander die komt.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:25
BerichtOnderwerp: Nieuws !!!

De HEER zal iets nieuws op aarde scheppen:
een vrouw maakt een man het hof.

Dit las ik vanmorgen in de bijbel..een dubbel nieuwtje dan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:01

CROSSROAD317 schreef:
Ik lees op dit moment het boek "God wil ons overvloedig zegenen" van Dr. Bruce Wilkinson
http://www.gideonboeken.nl/boeken/titel/god-wil-ons-overvloedig-zegenen/terug/53/

Het boek gaat over het gebed van Jabes 1 Kron. 4:10 Jabes nu riep de God van Israël aan met de woorden: Wil mij toch overvloedig zegenen en mijn gebied vergroten; laat uw hand met mij zijn; weer van mij het kwade, zodat mij geen smart treft! En God schonk wat hij had gevraagd. (NBG)

Hoi Cross,

Je link bekeken, maar dat een jongen aan zijn vader vraagt of die hem wil zegenen en daar zoveel van af laat hangen? ( alleen je link bekeken..)

Ik vind dit maar vreemd.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:55
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

MARIO216 schreef:
Zaterdag 15 Januari, Gen. 21: 14-21; Israël en Ismaël.

Dat is een wonderlijk verhaal, dat we vandaag lezen! God zegt tegen Abraham: Stuur Hagar met Ismaël maar weg! Nu zou je denken dat God niets meer met Ismaël te maken wil hebben! Die is tenslotte maar een kind van die slavin Hagar en niet het kind dat God aan Abraham en Sara beloofde.
Maar het verhaal gaat anders. Ook al stuurt God Ismaël uit de tent van Abraham weg. Hij laat de jongen niet omkomen in de woestijn. Een Engel van God spreekt Hagar aan en God opent haar ogen voor een waterput, op het moment waarop Ismaël bijna van de dorst sterft.
Zo wordt Ismaël ook de vader van een groot volk. Dat volk kennen we nog: de Arabieren, afstammelingen van Ismaël en Abrmaham. Eigenlijk zijn de Arabieren familieleden van de Israëlieten. Want Israël was de nieuwe naam die Jakob kreeg. En Jacob was de zoon van Isaäk, dus de kleinzoon van Abraham.
Israël en Ismaël. Die namen lijken op elkaar als twee druppels water. Twee kinderen uit één tent. Broeders van hetzelfde huis. Dat betekent niet dat ze altijd even lief zijn voor elkaar. Toen niet. En nu nog niet. Kijk maar eens naar de oorlogen in het Nabije Oosten! Maar God zorgt voor hen, ondanks alles! Voor Israël. Maar ook voor Ismaël.

Mooi Mario..en bedankt nog voor elke keer...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:45

HANNAH810 schreef:
gibby, hoe denk jij over scheiden en hertrouw?

Ja Gibby, zoals je zegt/wilt weer on-topic..

hoe denk jij over scheiden en hertrouwen?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 39 Volgende
Pagina 32 van 39