ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 17:38
BerichtOnderwerp: armoede in nederland

WILLEMIJN232 schreef:
ik vind het wat naief om zomaar te geven....zo zit de maatschappij niet in elkaar Chat, en
was je als diaconie ook snel failliet......Dat heeft niets met zuinigheid te maken maar met gezond verstand........
En als je belazerd wordt dan maar gewoon vergeven? Je hoort een ander niet te belazeren........
ja, het is naief, maar ik geloof dat dat bewust zo is. Ons geven hangt niet af van wie de ontvanger is, het gaat erom dat we vanuit onze rijkdom de ander geven. Het is heel Nederlads om daar dan een bonnetje voor te vragen,zodat we het kunnen aftrekken van de belasting. Zelf vind ik het ook niet kunnen om je bijdrage aan de kerk af te laten trekken van de belasting..
Stel je voor dat je een zwerver kleren geeft, verwacht je dan echt dat hij zich dan beter gaat verzorgen? Of stel je dat als voorwaarde? Ik vind van niet....Sommige mensen kunnen nl. niet veranderen, hoe goed ze het ook proberen. Moet je ze dan maar je hulp ontzeggen? Ik zie nl. nergens in de bijbel die voorwaarde staan.

Matt 25 schreef:
Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: “Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is. 35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.” 37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?” 40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan.
Dit is geloof ik het karakter van geven, geven om niet...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 29 maart 2012, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 14:33

HANNAH810 schreef:
ik ben het met beiden eens;
- vanuit de rol van diaconie denk ik dat het van belang is zorgvuldig te zijn;
- vanuit de rol van gemeentelid mag je met een warm gunnend hart geven, in het vertrouwen dat het geld goed word besteed.
Is dat werkelijk een bijbels criterium? Volgens mij moet je geven zonder iets terug te verlangen. Het lijkt me meer de NL zuinigheid die hier een belangrijke rol speelt. Als je geeft, is dat in mijn ogen onvoorwaardelijk, zonder eisen te stellen vooraf. De zorg voor armen beperkt zich niet alleen tot de mensen die zorgvuldig met geld omgaan, het gaat om te laten zien dat Gods barmhartigheid er is voor iedereen die dat nodig heeft. En word je dan belazerd, vergeef gewoon. Maar ga niet van tevoren eisen stellen aan de ontvanger...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 11:16
BerichtOnderwerp: Speeddaten 10 maart in Alphen aan den Rijn

GERRIT084 schreef:
U bent waarschijnlijk net zo blond als mijn vorige buurvrouw Engeltje smiley die is mooi althans dat wist ik mij nog te herinneren Gefrustreerde smiley stom stom stom, dat was 20 jaar geleden, ik kwam haar tegen, en ze zag er nog steeds bijna het zelfde uit Geschokte, onthutste smiley na een paar fikse buien en windkracht 10 kwam ik haar die zelfde dag nog een keer tegen, ze lachte vriendelijk naar me, ik stopte, zij ook. Ik vroeg haar gaat het een beetje ... ze lachte weer, en zij zei heel goed, mooi zei ik, maar neem de volgende keer, waterproef Gefrustreerde smiley en zij fietste enig sinds gebelgd verder, en ik Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Tjonge, dat is een ijzersterke mop. Jammer dat ik hem niet bedacht heb.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 18:44

WILLEMIJN232 schreef:
Kijk wel uit wat je schrijft Gerrit, ik ben blond....

Knipoog smiley
Laat ik nu denken dat je hartstikke grijs bent en je je haar verft.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 18:17

GERRIT084 schreef:
Sorry, maar ik heb het andersom gehoord, eerst zongen ze de o.a duiven op de dam, korte tijd later werd zij ziek.
Nadat zij hersteld was, zo goed en zo kwaad, werden er voornamelijk geestelijke liederen gezongen.
En daarna gingen ze alles weer zingen, en volgens mij zijn zij ongeveer uit elkaar gegaan, toen hun dochters in opspraak kwamen.
Daarna heb ik nooit meer iets van ze vernomen, tot 1980 ging ik vaak (elke dag) naar mijn zieke oma, en die was een soort van fan van hen.
En had ze geen Gert en Hermien aanstaan, dan praatte ze er over.
Voor het eerst dat ik er weer over hoorde, stonden de dochters in de Play Boy, maar dat zal ik wel niet mogen neerzetten.
En volgens mijn beperkte geheugen, waren ze eerst wat scepties maar vonden pa en ma het maar wat interessant.
Er zijn toen binnen de gelederen van de E.O heel wat vragen over geweest, of ze nog wel wat konden uitzenden van die twee.

Dat is wat ik er nog van weet, maar ik hang me eigen er niet aan op, en ik bijt me eigen er niet aanvast.
Nee hoor, doe ik ook niet, maar een paar maanden geleden is hij nog voor SBS6 geweest, samen met David Maasbach, en hij erkende gewoon dat hij verkeerd bezig geweest is. Voor hen was het natuurlijk een zwart gat waar ze in vielen, toen ze hun wereldse carriere loslieten. Alle voormalige vrienden meden ze na die tijd....het is gewoon te snel gegaan en het is te drastisch geweest.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 16:16

GERRIT084 schreef:
Nog nooit van gehoord Shanita?!
Ze zijn er hoor, als er wat te halen valt, en zo snel het weer goed met ze gaat, zie je ze niet meer.
Er zijn voorbeelden zat, en ik ga ze echt niet benoemen, de echte beroeps zoekers naar voor niets.
En ze schreeuwen nu om het hardst, en wijzen vooral met dat wijzende, belerend, en onderwijzend vingertje, en het meeste nog naar hen die geven.
En je hoeft ook niet zo lang en ver te zoeken, in het verleden had je zo,n zingend duo.
Eerst waren ze bekend om wereldse muziek, toen werd er een ziek, toen werd het geestelijke muziek.
Dat ging een poosje zo door, de een werd weer beter, en de wereldse klanken gingen weer door de lucht.
Dat ging ook weer een poosje goed, en toen gingen zij in ene weer uit elkaar, ook in de muziek.
En je hoort er niets meer van.
Gerrit, ik vind nu dat ik hierop moet reageren, want dit is heel anders gegaan wat je nu voorspiegeld. Ze werden christen uit overtuiging en voor hen was het gevolg juist heel dramatisch. Doordat ze zo drastisch alle wereldse liederen aan het kant gooiden, kregen ze gewoon veel minder geld. Van een van de populairste artiesten werden ze in een hoekje neergezet als extreem. Ze verloren hun vermogen en hun inkomen. Dit is allemaal te radicaal geweest, en de reactie van met name de vrouw, was, dat ze er genoeg van had. Van het geloof, van de kerk. En ze wilde gewoon weer geld verdienen.
Ze is pas jaren later ziek geworden, en dat is niet de aanleiding geweest voor die stap. Ze is nu trouwens overleden en haar man is alleen op het christelijke vlak actief...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 22:45
BerichtOnderwerp: Alweer eten in DEUTSCHLAND

Datum 21 april om 20.00 uur
Geen kinderen of andere introducees
Tafel voor 15 man m/v

Deelnemers:

- Annette 792
- Pieter 649
Chatuliem619
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 22:16

ZEELAND736 schreef:
Het gaat niet zozeer om ruzie....maar wanneer ben je dan wel serieus???
Ik neem aan dat Jaconsu dit verhaal WEL serieus meende...(overigens zo serieus dat hij er nu al niet meer is)
En jij...wanneer ben je wel serieus???
Als wij denken dat je serieus bent...komt er weer...dat we dit allemaal met een knipoog moeten nemen...
En lukt het niet dan gooi je de Libelle in de strijd...(wat altijd lukt)
Moeilijk wanneer je dan echt serieus bent..
Tja, dat is een kwestie van iemand kennen en aanvoelen. En nooit meteen van het negatieve uitgaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 21:38
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk

KLASKE044 schreef:
Ik heb uw stukje gelezen. Ik mis er alleen de tweede echtstscheidingsgrond in uit 1 korinthe 7 , welke indirect een open weg geeft voor een vrij en onbezwaard bestaan voor God met of zonder tweede huwelijk....
Je bedoelt als een ongelovige man van je scheidt.. Idd, ik heb geen gronden tot echtscheiding genoemd in mijn artikel, omdat ik daar niet van uitga. Het is nl. nooit goed te achterhalen wat er gebeurd is en vaak krijg je eenzijdige verhalen. In mijn ogen heeft het dus ook geen enkele invloed op een zegening van een tweede huwelijk. Dat zal bij mij in alle gevallen een ander karakter hebben dan een inzegening van een eerste huwelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 21:33

ZEELAND736 schreef:
Weet hoe het straks nog wordt gezegd???

Dat ook de starter van dit topic maar een grapje maakte....
Dat dit OOK zijn humor was...
Dat we niet zo serieus moeten zijn...

Als bepaalde topics uit de hand gaan lopen en het bakkeleien of hakketakken gaat heten, moeten we er ineens WEL tegen kunnen....
Wie zorgt er voor dat het ruzie wordt? Degene die niet door heeft dat dit idd op een speelse humoristische manier geschreven en bedoeld is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 18:58

DANIEL777 schreef:
voor een snor bestaat een scheerapparaat of mesje met schuim
en een een wrat is een huidziekte met medicijnen goed te bestrijden zijn dus je redenatie klopt niet chatuliem
Je geeft terecht aan dat je hier wat aan kan doen. Het wil dus wat zeggen als je er niks aan doet.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 18:54
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

LEANNE226 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Gefrustreerde smiley Dit vergeet ik snel weer,ik koop wel weer iets wat je weg kunt gooien Knipoog smiley

Hannah,zij is vijftiger,grijs en heeft nog kids thuis,verkeerde categorie voor de meeste mannen dus Twijfelende smiley
ff een vraagje, stel, iemand biedt zich aan en het klikt....betekent het dat die man een zwager van je wordt????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 18:26

MARISKA601 schreef:
Chat,

Het gaat er op lijken bij jou dat je problemen hebt met de meningen van menig vrouw op het forum.
Hierdoor word het forum niet echt leuk meer.
Weet je waarom een forum niet leuk meer wordt? Als humoristische verhalen met een vette knipoog, zo verzuurd worden. Mag je hier dan nooit eens een grappig verhaal meer neerzetten? btw, dat kunstgebit is ook humor, hebben de meesten waarschijnlijk niet door. Het is tenminste niet zo erg als een snor of een wrat...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 27 maart 2012, 18:47
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 16:36

Sommige dames hebben niet het vermogen die opmerkingen in hun context te zien. Voor iemand van 49 is een vrouw van 56 oud, grijs en oma. Niet dat ze dat zijn, maar hij geeft daarmee weer, dat ze te oud zijn om een levensgezel te worden.
En daar zegt hij niks over die vrouwen, hij heeft het er veel meer over, dat het voor hem geen geschikte kandidates waren. En vrouwen van 56 kunnen er nog jonger uitzien, hoeven geen oma te zijn en hoeven niet grijs te zijn. Maar nog steeds zijn ze te oud om een relatie met een "jongen" van 49 te krijgen.

Uit dat oogpunt vind ik dat er door bepaalde vrouwen zeer kinderachtig gereageerd wordt. Van de één krijgt ie te horen dat hij mensen kwetst die geen kinderen hebben en geen oma kunnen zijn, van de ander krijgt hij het verwijt te horen dat hij voor uiterlijke schoonheid gaat.

Een enkele gaat slechts in op datgene wat hij werkelijk wil zeggen: CM had kandidates voor hem die niet in zijn doelgroep pasten.

Dames kunnen qua leeftijd volwassen zijn, qua reacties zijn ze af en toe nog kinderen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 27 maart 2012, 16:53
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 11:34

ERIKA129 schreef:
Ik zeg niet dat IK gekwetst ben maar dat het KAN!!
Zelfs dan zorg je ervoor dat iemand zich tweemaal bedenkt om hier iets op te schrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 00:37
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders

HELEEN296 schreef:
Ja precies, alleen leest iedereen mee! Dus het enige wat ik kan verklappen is dat mijn dochter morgen jarig is en ik vroeg wakker gemaakt wordt en ik komend weekend 12 meiden over de laminaatvloer krijg en zaterdag mooi kan zeggen dat ik dat in mijn eentje toch maar mooi gedaan heb of zal ik toch even iemand charteren met een auto voor de boodschappen....... (zie plaatje chatuleumLachende smiley.
Zeg maar wanneer en hoe laat...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 22:26

HELEEN296 schreef:
De Libelle schijnt vrij veel door mannen te worden gelezen, die ook actief op allerlei forums zijn......

Je kunt je uberhaupt afvragen wat een forum als op CM met daten te maken heeft. Maar goed dat is dan weer een ander forumonderwerp......
Zullen we het dan maar eens over daten hebben Heleen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 20:26

ERIKA129 schreef:
Dat weet ik maar dan mag ik er toch wel op reageren???
als ik die leeftijd zou hebben en er verdriet over hebben kan dit zo overkomen!
Als je zegt dat iemand je kwetst uit je een verwijt. En dat vind ik dus totaal niet terecht. Je mag hem niet verwijten dat hij je gekwetst heeft.
Hoe moeten mensen zich voelen als wij het over kinderen hebben. Moeten ze zich dan ook maar gekwetst voelen? Of anderen die gescheiden zijn, kwetsen die mensen omdat ze nooit getrouwd zijn?
Nee dit verwijt vind ik heel onterecht en daar reageer ik dus op.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 17:52
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk

KLASKE044 schreef:
Op basis waarvan trek je die conclusie? :) De meeste mensen zullen er hier mee worstelen. Maar mag ik hier de conclusie uittrekken dat als je gescheiden bent van een ongelovige man, waarmee je nooit in de kerk bent getrouwd, je alsnog een soort "eenmalig" recht hebt om met een gelovige man in de kerk te mogen trouwen...?
dan zou ik de hele discussie overnieuw moeten doen. Je kunt het ook terug lezen op de volgende link:
http://www.chatuliem.nl/index.php/inleiding-ethiek/eth
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 17:43

ERIKA129 schreef:
Nee chat het 50 maakt niet zoveel uit het gaat mij erom dat die mensen gelijk ook oma moeten zijn terwijl er hier zat zitten die nooit kinderen hebben gehad!! Wat erg pijnlijk kan zijn!!
Dat vind ik nu wel een heel gevoelige reactie, Erika. Natuurlijk heeft hij daar nooit aan gedacht met het schrijven van zn stukje. En het zeker niet zo bedoeld. Je kunt niet op een algemeen forum rekening houden met de gevoelens van iedereen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 16:55
BerichtOnderwerp: portering

THOMAS968 schreef:
Chat, heb je wel gecontroleerd of die snelheden van 50 op je adres bereikt kunnen worden? Het is denk ik een theoretisch maximum. Als die in de praktijk tien is kun je net zo goed bij KPN blijven. En Ziggo is geen topprovider hoor, ze bezuinigingen sterk op ondersteuning.

Thomas, de lijfspreuk van keizer Augustus was: Festina Lente. Haast u langzaam.
Wat zeker is, dat als ik nu een film van 4 Gb wil downloaden, ben ik er twee weken mee bezig. Slechter dan dit kan niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 13:54

ESTHER420 schreef:
Oké allemaal, je kan discusiëren over alleenstaande moeder/vader/ouder en wat dan ook.
Maak gerust een topic daarover.
Of speciaal een topic voor alleenstaande vaders of ouders, waar jij je thuis in voelt.
Dit topic is niet om vaders buiten te sluiten of niet op waarde te schatten.
Mijn kids hebben een super papa, dat mag best gezegd worden.
Alleenstande vaders verdienen net zo veel lof als alleenstaande moeders.

Ik heb bewust gekozen voor alleenstaande moeder te nemen als titel.
Idd om elkaar op te bouwen en lief en leed te delen.
Vrouwen onder elkaar.

Dus... poging 2?
Dan kun je beter op het Libelle forum een topic openen. Grote kans dat daar geen vaders meelezen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 12:39
BerichtOnderwerp: portering

Hebben jullie wel eens geprobeerd van internet provider te wisselen? Vanaf 9 mei wil ik overstappen. Ik verwacht 6 weken ellende. De bedoeling is over te stappen van KPN naar Ziggo. Dit mede omdat ik hier maar een snelheid heb van 8 Mbit en Ziggo biedt 50 Mbit aan.

Ik krijg dus een brief van Ziggo, dat KPN weigert om mn abbo over te zetten voor 15 mei. Ik moet dus een week extra wachten. Bel ik dan naar de klantenservice van KPN willen ze me niet helpen. Ik verzoek om een melding te laten maken, zodat ze me er over kunnen terugbellen, weigert hij dat ook. Bovendien vermeldt hij mij dat bij KPN nog niks bekend is over opzegging.
Ik bel naar Ziggo, zij vertellen me dat het proteringsverzoek door KPN geaccepteerd is, en dat ik dus per 8 mei via Ziggo kan bellen. Het is de eerste week, welke problemen zal ik de komende tijd nog ondervinden?
Het verbaast me niks als KPN in juni nog steeds van mn rekening gaat afschrijven. Het zou me ook niks verbazen als de monteur van Ziggo op 12 juni pas komt......

Wat zijn jullie ervaringen met overstappen van internet provider???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 12:24

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer weer dat ik niet op jongere mannen val he? Knipoog smiley

En ik vind dat hij helemaal geen gelijk heeft.....Of heb ik nu gebrek aan zelfinzicht? ook een optie natuurlijk.....

En Chatuliem, jij bent duidelijk geen vrouw....bij mannen is grijs haar charmant en bij vrouwen ben je gelijk een oud omaatje......dat is toch niet leuk om te horen.....

Willemijn, gelukkig nog blond Clown smiley
Zolang er geen gebitje op je nachtkastje staat, ben je in mijn ogen niet oud hoor.....Bovendien vrouwen kunnen toch makkelijk hun haar verven? Ik zie dat probleem niet zo.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 11:11

ERIKA129 schreef:
Op zich is je verhaal leuk gebracht niks mis mee.
Maar dan begin je over vrouwen van 50+ die allen grijs zijn en oma!
Hier kan je mensen behoorlijk mee kwetsen er zijn er hier zat die bv graag oma hadden willen zijn maar zelf geen eens kinderen hebben om wat voor reden dan ook! of ze zijn nooit getrouwd geweest dan wordt oma wel moeilijk he! En grijs tja ken er zat die het echt nog niet zijn hoor!
Wil je even zeggen kijk uit hoe je dingen neerzet als je dit er neer zou hebben gezet bij 30+ ers zou ik me ook echt gekwetst voelen!
Ach Erika, is het nu zo erg wat hij schrijft? Ik kan er wel om lachen hoor. Volgens mij is 50 een bepaalde psychologische grens bij veel mensen. Ben je 49, dan lijkt 53 wel heel oud toe.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 26 maart 2012, 12:23
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 23:19
BerichtOnderwerp: Wie was Joseph Smith?

MARISKA601 schreef:
Zou je het kunnen uitleggen waarom dat niet het geval is?
Elke openbaring van God zou rechtstreeks naar Jezus verwijzen, in dit geval doet het dat helemaal niet. Het is ook niet geschreven ter ondersteuning van het werk van Jezus, het zet het apart en noemt het niet.
Dit is een "openbaring" buiten God om, en het is gemaakt om mensen op een dwaalspoor te brengen. Net zoals de Koran overigens. Als we al kunnen spreken van een openbaring, is het een openbaring buiten God om...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:11

MARISKA601 schreef:
Waar het mij om gaat is het feit dat er in de bijbel gesproken wordt over
profetien die je kan ontvangen.

Kan God zich geopenbaard hebben aan Joseph Smith?
Nee.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:06

REBEKKA369 schreef:
Ik snap deze opmerking van jou niet!!
Uit jouw bijdrage maak ik op dat ik ruzie zou hebben met mijn ex....
Kijk, we zijn niet voor niets uit elkaar, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ruzie met hem heb.
Ik gebruik zeer zeker mijn kinderen niet om hem ergens mee te straffen, daar zijn ze mij te dierbaar voor. En ik heb niet eens de behoefte om hem ergens voor te straffen.
Eerlijk gezegd voel ik me wel gekwets door jouw uitspraken!! Jij kent mijn situatie niet en hebt meteen je oordeel klaar.
Naar mijn idee doe ik mijn uiterste best om het belang van mijn kinderen voorop alles (Ja, zelfs mijn eigen belang) te stellen.
Misschien vat ik die opmerking "gaat hem geen klap aan"verkeerd op. Maar verder gaand in deze discussie, de vraag of je er alleen voor staat heeft toch alles met de vraag: hoe komt het dat je er alleen voor staat? Ikzelf ben nog steeds voortdurend in gesprek met mn ex over mn kids. Eigenlijk vind ik dat heel normaal. Ik heb echter de indruk dat dit een uitzondering is..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:45

MARISKA601 schreef:
Zou je gewoon antwoord willen geven op mijn vraag?
Beide stromingen gaan uit van predestinatie. De vraag echter is, wanneer heeft God beschikt dat Hij Zijn zoon zou sturen ter verzoening? Voor de zondeval of na de zondeval? De supralapsaristen geloven dat dit voor de zondeval was, de infralapsaristen na de zondeval.
In mijn ogen is het een totaal overbodige discussie, omdat je als mens toch niet de motieven van God kunt doorgronden?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 25 maart 2012, 21:47
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:15

REBEKKA369 schreef:
Soms gaat het om beslissingen die hem simpelweg niets aangaan. En ik ga echt niet om elk dingetje overleggen, terwijl dat anders vaak wel de normaalste gang van zaken was.
Je blijft uiteindelijk samen verantwoordelijk voor je eigen kinderen, dus als er belangrijke dingen zijn probeer ik dat wel zoveel mogelijk samen te bespreken.
Ik heb er niet voor gekozen om de vader van mijn kinderen buitenspel te zetten!! Sommige vader (cq moeders) kiezen door hun eigen gedrag voor bepaalde consequenties.
En ook mijn kinderen bellen elke dag. Als ze bij mij zijn bellen ze met hun vader en andersom bellen ze met mij. Althans, we stellen ze altijd in de gelegenheid. Mijn dochter belt elke dag, mijn zoon heeft niet altijd die behoefte.
Kijk daar hebben we al iets. Het feit dat je als vrouw ruzie met je man hebt, betekent niet dat je zomaar de kinderen kunt gebruiken als middel om hem te straffen. En volgens mij gaat hem alles aan wat de kinderen betreft, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 169 Volgende
Pagina 32 van 169