Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:43
Onderwerp: Rol vader na echtscheiding
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou , dat is jouw mening en zo heb ik mijn mening. En of je dat nou over één kam scheren vindt .....jóuw mening. |
Tja Visser.. da's inderdaad mijn mening...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:42
Onderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Dan worden het nog hele mooie en aantrekkelijke jaren |
Je hebt het hier wel over 6 jaar chatten en mailen, 12 jaar verkering, 10 jaar verloofd met de vrouw waar je als jochie al van droomde weet je nog...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:29
|
|
|
VISSER278 schreef: | Waarom dat negatief word uitgelicht??? Gewoon om het feit dat er heel wat mensen zijn die daarmee te maken hebben. En als jij dat niet ziet of niet wil zien ....oke, dat is aan jou. Maar ik ken er dus wel : Alimentatie ontvangen, zwart bij verdienen en op vakantie gaan . |
Nou Visser en zijn ook heeeeel wat mensen die te maken hebben met de situatie die ik schetste en ik vind dat je die tekort doet door de manier waarop jij het verwoord. Het gaat er niet om wat ik wel of niet zie.. het gaat erom dat ik vind dat jou bewoordingen nogal veroordelend klinken en dat het lijkt alsof jij iedereen over één kam scheert. En dat vind ik jammer. Ik weet heus dat er mannen zijn die mee maken wat jij schetst, maar dan nog is mijn eerste vraag: wat was de situatie voor de scheiding.
En voordat je denkt dat ik me wellicht persoonlijk aangevallen voel: ik zit zelf in een hele andere situatie en draag keurig mijn belasting af..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:02
|
|
|
VISSER278 schreef: | Precies ja.....naar DRAAGKRACHT. En dan beide evenveel . Maar niet dat de gene die alimentatie betaald zichzelf het ape...moet werken om de centen te betalen en dan weet de gene die die centjes ontvangt lekker zwart bijverdient , uitkering trekt , 3 keer per jaar vakantie viert ,huisje verbouwt en noem maar op.
Visser, die heel blij is dat de alimentatie aftrekbaar is van de belasting. |
Waarom wordt dit nu gelijk weer zo negatief uitgelicht. Hoewel ik zelf in een totaal andere positie zit, kan ik me er wel eens aan ergeren dat het er blijkbaar wordt gedacht dat het voor vrouwen zo fijn is om van een bijstandsuitkering te moeten rond komen na een scheiding en daarnaast financieel afhankelijk te blijven van haar ex-man. In hoeverre berust dat echter op een eigen vrije keuze.
In veel gevallen waarin de vrouw niet werkt nadat de scheiding, werkte zij ook al niet voor de scheiding. En dat is vaak een hele bewuste geweest van beide partners samen. Een keuze voor een traditioneel rollenpatroon waarin hij werkt en zij voor de kinderen zorgt. Als er dan een scheiding komt en de vrouw geen werk heeft, als gevolg van de keuzes die eerder samen zijn gemaakt, dan is zij ineens iemand die "lekker thuis zit, een uitkering geniet en ondertussen haar ex-partner kaal probeert te plukken door hem alimentatie te laten betalen".
Ik snap dit niet hoor.. Als je dan samen keuzes hebt gemaakt tijdens het huwelijk, dan moet je ook staan voor de consequenties na de scheiding. En als een vrouw jarenlang niet gewerkt heeft, valt het niet mee om een baan te vinden die goed te combineren is met de zorg voor de kinderen. Dus ja.. dan zit ze thuis, moet ze door vindingrijk te zijn de eindjes aan elkaar knopen, blijft ze nog altijd afhankelijk van de welwillendheid van haar ex om alimentatie te betalen. En sorry Visser: ik ken geen vrouwen die van de bijstand moeten rond komen en dan drie keer per jaar op vakantie kunnen.
Hoe dan ook, de kids zijn van vader en moeder samen. Als zij tijdens hun huwelijk keuzes gemaakt hebben waarvan zij toen meenden dat dit in het belang was van de kinderen, dan kan het niet zo zijn dat een scheiding dat ineens allemaal veranderd. Blijkbaar gaan andere belangen dan ineens boven dat wat ze eerder verkozen. Maar hoe je het ook wendt of keert: beide ouders blijven samen verantwoordelijk voor de zorg van de kinderen en zullen daarom dus oook beide naar draagkracht moeten mee betalen aan het levensonderhoud van de kinderen. Zolang de vrouw dan geen werk heeft of te weinig uren kan werken om van rond te kunnen komen, zal de man dus moeten bijdragen in de vorm van alimentatie. En inderdaad: alimentatie is fiscaal aftrekbaar: kinderalimentatie ten dele en partneralimentatie volledig.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op woensdag 2 maart 2011, 23:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:03
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Allemaal Vandaag heb ik een leuk hondje weer in mn tent gekregen vn 6 maanden oud prachtig want ik had 6 jaar geen hond meer maar het geeft wel weer een hoop plezier in je huis. Sjalom. Martin |
Hé Martin: gefeliciteerd met je hondje. Dus vanaf vandaag is er weer altijd iemand die dolblij is als jij thuis komt ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 17:23
Onderwerp: Autisme
|
|
|
[quote=LEONARD480]Als je een relatie hebt met een partner die autisme heeft en autistisch is. Ok Leonard.. volgens mij weten we nu allemaal wel wat Autisme inhoud (en anders gaan we allemaal nog maar even op google).
De stelling die chat inbracht was als volgt: Autisme is een uiterste vorm van mannlijk gedrag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 17:19
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Stel dat het de echte liefde, waarvan je als klein meisje al droomde ehh wat maken die paar jaartjes dan uit.... |
eeeeh... we hebben het wel over 18 jaar in totaal he... En als het de echte liefde is waar jij als klein jongentje al van droomde .. wil je dan werkelijk zo lang wachten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 16:21
|
|
|
Er zit nl. een kern van waarheid volgens sommige wetenschappers, maar dan is het precies andersom. Autisme wordt ook wel eens beschouwd als een extreme vorm van manlijk gedrag. Niet gemakkelijk in de omgang, dingen belangrijker vinden dan mensen, maar één ding tegelijk kunnen doen en zich daar helemaal op lopen te fixeren. Deze theorie gaat ervan uit dat bij de geboorte er onevenredig veel meer testosteron aangemaakt is dan oestrogeen. Hetgeen te zien is aan de vingers: als de ringvinger groter is dan de wijsvinger, heeft men meer kans op autisme, de ringvinger is aangemaakt onder invloed van testosteron, de wijsvinger onder invloed van oestrogeen. Dus, niet elke man is autistisch. maar autisme is een uiterste vorm van manlijk gedrag. En dit is slechts één theorie.[/quote]
Zoals beloofd de link naar handanalyse-onderzoek bij autisme: http://www.handresearch.com/hand/Evolutie/autisme.htm
Let wel: het gaat dus niet zozeer om de ringvinger, maar om de pink. En de onderzoeker plaatst zelf ook een hele duidelijke kanttekening:
Overigens werden de dermatoglyfen in de handpalm tot op heden slechts in een drietal studies onderzocht (13,15,16). Op basis van de onderzoeksresultaten die ik in mijn eigen onderzoek heb aangetroffen, ben ik daarom geneigd om te stellen dat in de meeste genoemde onderzoeken de aandacht te éénzijdig is gericht op de dermatoglyfen op de vingertoppen. Ook werd in deze studies vaak het intelligentie niveau van de autisten niet nader omschreven, en meestal werd ook geen onderscheid gemaakt tussen de autistische mannen en vrouwen
Met andere woorden: blijf voorzichtig met het trekken van conclusies over wat je hier leest.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op woensdag 2 maart 2011, 17:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 16:14
Onderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Nou de mijnen zijn in orde gelukkig......pff |
Lieve mensen dat handanalyse-onderzoek is nogal omstreden hoor, dus koppel daar vooral geen voorbarige conclusies aan. Bij het nieuwe topic over autisme zet ik wel even een link naar een site over dat onderzoek. Zullen we dan nu hier verder gaan over de rolverdeling tussen man en vrouw of zijn we daar over uitgepraat?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op woensdag 2 maart 2011, 16:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 16:05
|
|
|
LISA610 schreef: | Voordat deze discussie verder gaat over autisme zal ik dan maar ff een nieuw topic openen en binnen deze discussie verder gaan over de rolverdeling tussen man en vrouw. Ik begin met jou bijdrage Chat... |
En dan nog maar even een aanvulling: Volgens de gestelde diagnoses is 80% van de mensen met autisme man en volgens de theorie van het extreem mannelijk brein is dit ook logisch. De afgelopen jaren ben ik aan het hoge percentage mannen gaan twijfelen. De reden hiervoor is dat ik in mijn dagelijks werk veel vrouwen tegenkom waarbij ik een vermoeden van autisme maar nauwelijks kan onderdrukken. Daarnaast vind ik de theorie van 'Het afwezige zelf' van Uta Frith de problemen van mensen met autisme beter typeren. Volgens deze theorie heeft autisme te maken met de afwezigheid van een innerlijke directeur. Het nadeel van deze theorie vind ik dat het mensen met autisme aan iets zou ontbreken. Ik worstel altijd met dergelijke theorieën, omdat mensen met autisme ook zoveel talenten hebben. De plus is in mijn ogen minstens zo groot als de min.
Vrouwen hebben anders werkende hersenen dan mannen, maar of dit ook de aanwezigheid van autisme verklaart, betwijfel ik. Omdat autisme door de anders werkende hersenen van vrouwen een ander (lees subtieler) beeld geeft, wordt autisme bij vrouwen nog slechter herkend dan bij mannen. Misschien hoe intelligenter de vrouw, hoe subtieler het autisme aanwezig is. Misschien dienen we bij vrouwen meer naar hun klachten te kijken in plaats van naar de problemen die hun omgeving ervaart.
Vrouwelijke hersenen zijn gericht op hun sociale omgeving, waardoor ze in het geval van autisme meer compenserend vermogen hebben. Doordat we autisme nog veelal zien als een typische mannenstoornis, verbinden we autisme nog grotendeels aan de typisch mannelijke kenmerken. Autisme bij vrouwen lijkt als het ware nog minder op het beeld dat wij bij autisme hebben dan bij mannen.
Hoe ziet autisme bij vrouwen er dan uit? Autisme bij vrouwen kenmerkt zich nog het meest door de chaos in hun hoofd; door hun vrouwelijke hersenen hebben ze meer inzicht in de wereld die hen omringt, maar toch is het zogenaamde conceptdenken slecht geautomatiseerd. Ze moeten alles op bewuste denkkracht doen en dat is erg vermoeiend. Vrouwen met autisme zijn nog beter in staat tot compenseren en camoufleren, maar ze moeten constant tegen de oprukkende chaos in hun hoofd blijven vechten wat uitermate uitputtend is. Vrouwen met autisme zijn aanzienlijk beter in plannen en organiseren dan mannen met autisme. De andere kant is dat het ze veel energie kost. Vrouwen met autisme zijn sociaal sterker dan mannen met autisme. Sommige vrouwen met autisme zijn veelpraters, iets wat je bij mannen met autisme weinig tegenkomt. In het geval van veelpraterij is er sprake van eenrichtingsverkeer. Verder valt bij vrouwen met autisme vaak de fundamentele onzekerheid op. Vrouwen met autisme zijn vaak angstig en de lijdensdruk is over het algemeen groter dan bij mannen. Diagnoses die ik ben tegengekomen bij vrouwen waarvan ik een vermoeden van autisme heb, zijn: Borderline, Angststoornis, Depressie, Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis, Posttraumatische stressstoornis en Obsessief compulsieve stoornis.
© Alex Henkelman http://www.autismepunt.nl/vrouwen_en_autisme.html
Kortom: autisme is niet een typisch mannending, maar komt net zo goed voor bij vrouwen. Blijkbaar wordt het bij vrouwen minder snel onderkend, doordat vrouwen van nature meer gericht zijn om hun sociale omgeving en daardoor de kenmerken van autistme beter kunnen compenseren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 15:43
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ach wat is zes jaar op een mensen leven, want er zijn er genoeg die 12 jaar verkering hebben |
Ja maar Leonard: 6 jaar knipogen, dan nog kennis maken en dat 12 jaar verkering...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 15:42
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Huh juffrouw Tok |
Terug naar de heide.. wie gaat er nog meer mee op 16 april 2011?
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 48 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar
35 dames en 33 heren[/quote]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 15:37
Onderwerp: Drachten
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Kunnen ca. 2500 man in de kerk hoor. Maar het zijn wel druk bezochte diensten, dus kom op tijd. | Nou als alle mensen van CM komen dan heb je al 2300 man/vrouw[/quote]
Ja eeeeh.. dat gaat wel lastig worden vrees ik..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 15:08
|
|
|
Nog even en we moeten een aparte CM dienst houden.[/quote]
Kunnen ca. 2500 man in de kerk hoor. Maar het zijn wel druk bezochte diensten, dus kom op tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 15:05
|
|
|
DREMPEL163 schreef: | En wat als de gene die de knipoog ontvangt ook verlegen is?? Blijven ze dan knipogen sturen naar elkaar |
Vast... en dan gaan ze vervolgens zes jaar knipogen (he Eggie ha ha ha)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 15:02
|
|
|
LISA610 schreef: | Voordat deze discussie verder gaat over autisme zal ik dan maar ff een nieuw topic openen en binnen deze discussie verder gaan over de rolverdeling tussen man en vrouw. Ik begin met jou bijdrage Chat... |
Ter aanvulling op de bijdrage van Chat: Volgens recente prevalentiestudies komen autismespectrumstoornissen voor bij ongeveer 1 op 165 mensen (ong. 60 op 10.000). Dat cijfer is veel hoger dan de 5 op 10.000 die vroeger werden aangenomen. De hogere cijfers, in vergelijking met vroeger, zijn vooral te verklaren door een betere detectie en diagnostiek, en een verbreding van de definities en criteria. Er is voorlopig nog geen wetenschappelijk bewijs voor de stelling dat autisme vaker voorkomt dan vroeger of dat er een epidemie woedt. Autisme komt minstens 3 à 4 maal vaker voor bij mannen dan bij vrouwen; vooral in de groep van de normaal begaafden zijn de mannen oververtegenwoordigd.
Voor meer info: http://communities.zeelandnet.nl/data/laila/index.php?page=13&showpage=51049
En: Tot voor enkele jaren, toen men enkel het klassiek autisme als ‘echt’ beschouwde, werd aangenomen dat autisme bij 1 op 2200 mensen voorkwam. Het Steunpunt Expertisenetwerken Vlaanderen spreekt nu al van 1 op 165. Als daarvan 1 op de 4 vrouw is, wil dat zeggen; 1 op de 110 mannen zou autist zijn en 1 op de 330 vrouwen. De uitbreiding van de definitie (met het syndroom van Asperger en PDD-NOS enzovoort) en de verbetering van de diagnose zouden de belangrijkste redenen zijn waarom dit cijfer zo spectaculair is gestegen.
Het Vlaamse Autisme Centraal geeft aan dat 1 op 200 mensen zich binnen het autismespectrum bevinden en 1 op 1000 klassiek autisme hebben. Een op vier mensen met autisme zou vrouw zijn, maar deze vrouwen zouden een lagere intelligentie hebben. Vooral in de groep van normaal begaafden lijken mannen oververtegenwoordigd te zijn. Dit is echter niet zeker, het zou kunnen dat vrouwen, en zeker normaal begaafde vrouwen, minder kans hebben een diagnose te krijgen
Voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme Let wel: hier staat dus niet dat in verhouding tot vrouwen 75% van de mannen autistish is. Er staat wel dat autisme vaker voor komt bij mannen dan bij vrouwen, in het bijzonder in de groep van de normaal begaafden.
Of autisme hiermee kan worden betiteld tot een uiterste vorm van mannelijk gedrag heb ik hiermee overigens niet aangetoond. Persoonlijk ben ik het daar ook niet echt mee eens, maar ik zal dat op een ander moment nog wel even nader onderbouwen.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op woensdag 2 maart 2011, 15:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 14:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch wou ik er als man nog wel even op ingaan. Er zit nl. een kern van waarheid volgens sommige wetenschappers, maar dan is het precies andersom. Autisme wordt ook wel eens beschouwd als een extreme vorm van manlijk gedrag. Niet gemakkelijk in de omgang, dingen belangrijker vinden dan mensen, maar één ding tegelijk kunnen doen en zich daar helemaal op lopen te fixeren. Deze theorie gaat ervan uit dat bij de geboorte er onevenredig veel meer testosteron aangemaakt is dan oestrogeen. Hetgeen te zien is aan de vingers: als de ringvinger groter is dan de wijsvinger, heeft men meer kans op autisme, de ringvinger is aangemaakt onder invloed van testosteron, de wijsvinger onder invloed van oestrogeen. Dus, niet elke man is autistisch. maar autisme is een uiterste vorm van manlijk gedrag. En dit is slechts één theorie. |
Voordat deze discussie verder gaat over autisme zal ik dan maar ff een nieuw topic openen en binnen deze discussie verder gaan over de rolverdeling tussen man en vrouw. Ik begin met jou bijdrage Chat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 14:47
Onderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch wou ik er als man nog wel even op ingaan. Er zit nl. een kern van waarheid volgens sommige wetenschappers, maar dan is het precies andersom. Autisme wordt ook wel eens beschouwd als een extreme vorm van manlijk gedrag. Niet gemakkelijk in de omgang, dingen belangrijker vinden dan mensen, maar één ding tegelijk kunnen doen en zich daar helemaal op lopen te fixeren. Deze theorie gaat ervan uit dat bij de geboorte er onevenredig veel meer testosteron aangemaakt is dan oestrogeen. Hetgeen te zien is aan de vingers: als de ringvinger groter is dan de wijsvinger, heeft men meer kans op autisme, de ringvinger is aangemaakt onder invloed van testosteron, de wijsvinger onder invloed van oestrogeen. Dus, niet elke man is autistisch. maar autisme is een uiterste vorm van manlijk gedrag. En dit is slechts één theorie. |
Voordat deze discussie verder gaat over autisme zal ik dan maar ff een nieuw topic openen en binnen deze discussie verder gaan over de rolverdeling tussen man en vrouw. Ik begin met jou bijdrage Chat...
En nu hier maar weer on topic...
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op woensdag 2 maart 2011, 14:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 14:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laat ik dan eens advocaat van de duivel spelen. Het is gemakkelijk gezegd, dat een man maar mee moet betalen aan de alimentatie van zn kinderen. Maar stel je eens voor, je hebt een baan, je gaat scheiden. Opeens word je geconfronteerd met een verdubbeling van je lasten: Je moet naast de huur/hypotheek en andere vaste lasten die gewoon doorgaan, opeens honderden euro's extra gaan betalen aan alimentatie. Voeg daar dan bij, dat de ruzie met je ex gewoon doorgaat, en zij gewoon lekker thuis kan zitten en genieten van de bijstand. De sociale dienst betaalt dit niet volledig, ze kloppen bij jou aan om de alimentatie te kunnen vangen. Dus...zij heeft de uitkering, en zij heeft het huis en zij heeft ook nog de kinderen. Ik kan me goed voorstellen dat de man in dit voorbeeld er behoorlijk bekaaid van afkomt. Vaak staat iedereen ook nog voor haar klaar en krijg jij de schuld van de echtscheiding, dus je staat er werkelijk alleen voor. Dit is zomaar een voorbeeld, en ik ken een aantal mannen die idd door dit proces heen hebben moeten gaan. Dan vormt de alimentatie daar misschien maar een klein onderdeel daarvan, het probleem is echter veel groter dan dit alleen. Vooral omdat ons mannen hier op het forum ook nog verweten wordt dat we autisten zijn... |
Op die onzinstelling over autisme gaan we niet meer in hoor Chat. Wat de rest betreft: ook ik ken mannen die hebben mee gemaakt dat de vrouw alles leek te hebben en zei niets. En ja, ik kan me goed voorstellen dat dit onrechtvaardig op hen over komt. Maar dat ontslaat hen niet van hun ouderlijke plicht jegens hun kids, want dit is iets tussen hen en hun ex. Gelukkig zagen zij dat in die gevallen net zo: het zijn echt fantastische vaders.
Overigens vraag ik me wel af of de meeste alleenstaande moeders "genieten" van de bijstand hoor. Ik ken een aantal dames die geen baan hebben, mede als het gevolg van het feit dat ze er jarenlang uit zijn geweest doordat zij en hun ex voor een traditioneel rollenpatroon hebben gekozen toen er kinderen kwamen. Kom er dan maar weer even tussen. En van wat ik van hen begrijp is rond komen van een bijstandsuitkering met opgroeiende kids iedere maand opnieuw een kwestie van de eindjes aan elkaar knopen. En ja, gelukkig weten ze desondanks nog steeds wat genieten is. Eigenlijk heb ik alleen maar bewondering voor de vindingrijkheid van die meiden, temeer omdat hun ex niet eens allimentatie betaald, zelfs niet voor de kinderen.
Ook is het vaak genoeg niet zo dat "zij het huis heeft". Als een vrouw rond moet komen van een uitkering op bijstandsniveau behoud ze in ieder geval niet de eigen woning. Of ze de huurwoning kan blijven betalen is afhankelijk van de vraag of de huur laag genoeg is om voor huursubsidie in aanmerking te komen. En vrouwen die wel in staat zijn om de eigen woning te behouden, krijgen net zo goed te maken met een lastenverzwaring. Want juist dan blijven alle vaste lasten hetzelfde, terwijl die voorheen uit twee inkomens werden betaald. Meestal betekent dit dan wel dat de vrouw ook gewoon een inkomen heeft. Maar vaak is het toch zo dat zij parttime werkzaam was en blijft vanwege de zorg voor de kids.
Hoe dan ook, ik denk dat de problemen die jij schetst veel meer te maken hebben met de geschillen tussen de partners. Ik meen echter dat de kinderen daar niet de dupe van mogen worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 13:02
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
Back on topic
CHATULIEM619 schreef: | Het valt me iedere keer weer op, dat mensen in het echt zo anders kunnen zijn in het echt dan op het forum. En meestal vind ik ze irl veel positiever. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat denk je wat de oorzaken daarvan zijn. Is het verkeerd je anders op het forum voor te doen, of is het onvermijdelijk omdat je iemand toch niet volledig kunt leren kennen? |
Ik denk dat het heel lastig is om je een beeld te vormen van wat mensen op het forum schrijven of in de chatbox zeggen. Hoe jij iets leest en interpreteert kan namelijk anders zijn dan wat diegene precies heeft bedoeld. Als dingen dan een eigen leven gaan leiden, vorm jij jouw beeld op jouw interpretatie van wat diegene geschreven heeft. En ja, dan kan het heel goed gebeuren dat je ontdekt dat iemand irl anders is dan het beeld wat jij zelf van hem had. Dat wil dus niet per definitie zeggen dat iemand zich op het forum anders heeft voor gedaan, het kan ook zijn dat het te maken heeft met jouw eigen beeldvorming....
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op woensdag 2 maart 2011, 15:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:56
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ach Eggie als er vrouwen knipogen is het dat ze je leuk vinden toch |
En vice versa is ongetwijfeld ook waar, maar ik kan me wel in Eggie verplaatsen hoor. Ik weet ook niet wat ik met zo'n knipoog moet, dus reageer ik daar gewoon niet op. Als iemand iets van mij wil weten, vraagt hij dat maar gewoon middels een e-mail.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:54
|
|
|
FF een bijgewerkte actuele versie:
De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...
Zondag 10 april 2011
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)
Als je mee wilt, vul de lijst dan aan... [/quote]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:52
|
|
|
DINI968 schreef: | Ik sta nu 2 maal op de lijst 1 als gewoon dini968 en 1 als met vervoer zoekend..................Helaas ik ben maar 1 persoon dus met 1 plekkie ben ik al blij. |
Oeps.. kun je je kloon meenemen of zal ik er dan toch maar eentje weg halen ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:52
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Beiden zijn verantwoordelijk |
Helemaal mee eens..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:51
|
|
|
DINI968 schreef: | Ik denk dat dit een cruciale zin is. Het kost moeite om je verantwoordelijkheid op je te nemen...... |
Is dat zo? Kost het moeite om je verantwoordelijkheid te nemen voor je kids?
Overigens gaat het nemen van verantwoordelijkheid uiteraard een stuk verder dan het al dan niet betalen van alimentatie en het al dan niet finanieel draagkrachtig zijn. Kinderen hebben meer behoefte aan positieve aandacht dan aan merkkleding en een WII-spelcomputer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:38
Onderwerp: gebrek aan inlevingsvermogen?
|
|
|
JILL658 schreef: | Ik heb mijn eigen naam aangehouden, dus na de scheiding heette ik gewoon mezelf
Mijn zus ging een auto kopen, maar dat kon niet, moest een partner hebben om dat te kunnen doen
Tja veel kennissen, want vrienden weten het wel, vragen hoe kan jij nu alleen zijn. Zijn de mannen blind ofzo. Maar je kan er ook voor een periode voor kiezen toch |
Wat een gekke verhalen lees ik hier toch... Zelf heb ik dat soort ervaringen helemaal niet. Wel blijft het lastig om die naamswijziging overal weer helemaal doorgevoerd te krijgen. Ik ben nu na vier- en half jaar nog steeds bezig om bepaalde instellingen aan het verstand te krijgen dat ik gescheiden ben en de dingen graag terug wil hebben op mijn meisjesnaam.
Wat overigens wel lachen is zijn die telemarketeers die dan naar meneer of mevrouw... vragen en dan de naam van mijn ex-man noemen. Dan zeg ik gewoon dat die hier al lang niet meer woont.. Per slot van rekening is hij al ruim vier jaar de deur uit en heet ik sindsdien anders. Zijn ze meteen van hun a propos (staat zeker niet in t gespreksschema)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:31
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Jaren geleden kocht ik een 2 persoonsbed. De verkoper vroeg of mijn partner niet mee moest beslissen. Ik liet duidelijk blijken dat ik aleenstaand was. Toen maakte de verkoper een opmerking van, nou dat is wel saai slapen en kom je nooit aan je trekken.
verkopers.. grrrr |
Wat een ontzettend domme ongepaste opmerking van die verkoper
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:29
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | De meeste mensen op CM zijn single of weten wat het is om dat te zijn. Nu ben ik benieuwd of jullie ook wel eens mensen tegenkomen, die er - als vanzelfsprekend - vanuit gaan dat je een partner hebt. Een goede vriendin (m'n beste) van me, heeft een nieuw huis gekocht. Zij moet een nieuwe keuken uit gaan kiezen, wat best lastig is om alleen te doen. Nu ga ik vanmiddag graag met haar mee, maar de beslissing moet ze zelf nemen. Ze vertelde me dat ze iemand van het bedrijf aan de telefoon had gehad die steeds nadrukkelijk zei 'komen jullie (doelend op een partner) maar gauw kijken!' En dat voelde niet prettig voor haar. Zo ben ik een aantal jaren terug op meubeljacht geweest, m'n zus ging mee. In een (refo)meubelzaak op de Veluwe zag ik iets leuks, maar ik wilde er nog even over denken. Toen zei de verkoper 'komt u gauw eens terug met uw man (alsof je een partner hebt, kan trouwens ook nog een vrouw zijn ), dan kunt u samen beslissen'. Dat heeft mij best wel gestoord, ik heb op dat moment ook niks gezegd. Echt leuk vond ik het niet, later merkte ik dat het me meer boos maakte. Je krijgt neiging de koop af te blazen, dus het is ook niet erg commercieel van die man. Ik ben nu zover dat het mij niet (meer) kwetst. Ik denk eerder 'jammer zeg, als je zo kortzichtig denkt'. Maar stel je voor dat iemand (net) gescheiden is of (kort geleden) een partner verloren heeft of het er gewoon wel heel moeilijk mee heeft? Dan kan zo'n opmerking heel erg pijnlijk en kwetsend zijn. Je wijkt, in de ogen van zo iemand, af van de norm. Wie herkent zulke reacties? Is het een gebrek aan inlevingsvermogen? En een tweede vraag hieraan gekoppeld; hoe ga je er mee om? Kun je dit zeggen tegen zo iemand of stel je je dan te kwetsbaar op? Of moet je het gewoon zo laten. In een stad zullen ze zulke dingen toch niet (meer) zeggen? |
Volgens mij kun je het gewoon zeggen hoor. Het is immers niet zo vanzelfsprekend dat iedereen getrouwd is en daar mag je ze best op wijzen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:22
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | Dag 3 , zit thuis met oorontsteking erg pijnlijk , maar ja komt bij ben geen stilzitter , heb kuur gekregen gelukkig , moet mij deze week maar rustig houden , maar de dagen duren langgg , |
Hé Trijnie, wat vervelend. Hoop dat je gauw weer helemaal opgeknapt bent.
|
|
Naar boven |
|
|