ChristianMatch

Forum

Berichten van GRIFFIN748
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 48 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GRIFFIN748
Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: zondag 17 oktober 2010, 14:30
BerichtOnderwerp: kerstfeest is dichterbij dan je denkt!

DANIEL777 schreef:
...want ov is gewoon schreeuwend duur....

ja, ik moet toch èrgens mijn Saabs van betalen?!

nee, da's gekheid. ik ben het met je eens: het moet wel 'leuk' (dus betaalbaar) blijven. ik denk dat 30 euro voor iemand die met 3 kids in de bijstand zit heel anders klinkt dan iemand met een wereldsalaris.

misschien een idee om de kosten naar draagkracht te verdelen? en ja: dan betalen degenen die het breder hebben meer, ja! SO WHAT? Denk eens aan de dankbaarheid die je ervoor terugkrijgt van degene die het niet kunnen betalen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 10:33
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

MARISKA601 schreef:
Ik vraag me wel af wie is de volgende die zomaar in het niets verdwijnt?

als de zaken blijven zoals ze zijn, ben ik dat.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 10:03

CARIN303 schreef:
Mijn abbo loopt op 7 november af en ook ik ga niet verlengen!

Tjonge, als ik zie wie er meer mee stoppen blijft er weinig van de harde kern over Boze smiley.

misschien is dat juist wel het probleem: er is een, wat jij noemt, harde kern, waar je als buitenstaander niet of nauwelijks tussenkomt. en als je dan 'ook nog eens' een ietwat afwijkende levensvisie hebt, val je al gauw buiten de ark.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 09:18
BerichtOnderwerp: Esther 10-10-'10

ANNETTE792 schreef:
En daar is ze dan:

zoals Herman Finkers zou zeggen: "een lief kind"

geniet ervan! voor je het weet vraagt ze je de sleutels van de auto voor een stap-avondje met vriend(inn)en.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 09:00

VISSER278 schreef:
Sjongejonge, er blijft op d'n duur niks meer over van cm. Gaat nu iedereen hier weg ofzo ? Huilende smiley, smiley in tranen

je hebt nog best kans dat de 'leegloop' komt door diverse opmerkingen die over en (soms) weer gezegd worden, waardoor de sfeer dusdanig verziekt wordt, dat velen (mijzelf incluis) er de brui aan geven, danwel er hard over zitten te denken dat te doen.

ik vraag me sterk af of de leden van CM (nog) wel zo C-waardig zijn. we zouden eens bij onszelf te rade moeten gaan of ons gedrag op de site en in de chat wel zo C-waardig is. nou weet ik wel: het geschreven woord komt hard aan, omdat je niet kunt zien of het serieus gemeend is of met een kwinkslag/knipoog (ondanks dat men die er vaak bij zet).

hierdoor heb ik van redelijk dichtbij ervaren dat mensen die een ietwat andere visie op wereldse zaken (zoals (onderdelen van) andere levensvisies als bijvoorbeeld het boeddisme) tot onder hun voetzolen worden afgebrand en 'verketterd'.

daarom de opmerking: heb respect voor de opvattingen, kerkelijke achtergrond en zienswijzen van anderen, ondanks dat je het misschien niet met ze eens bent.

niemand heeft de waarheid in pacht!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 08:44
BerichtOnderwerp: boswandelen

HENDUK927 schreef:
zie door de bomen het bos niet meer Huilende smiley, smiley in tranen

nou, en daar bij kasteel Groeneveld staan er een paar, hoor!

gewoon effe Googlen: kasteel Groeneveld Baarn, kan niet missen. voor degenen die met de auto komen (de Bussers zijn al geïnformeerd Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ) de afrit Baarn-Noord/Soest op de A1 is het dichtstst bij.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 12:40
BerichtOnderwerp: TIPS

MARISKA601 schreef:
Met google chrome, hoef je niet meer te copieren en te plakken in word.

mag je mij eens uitleggen hoe je dat dan doet...
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 19:01

PIETER649 schreef:
helaas lijkt ze sprekend op dr ouwe heer, met die handicap zal ze moeten leren leven... Huilende smiley, smiley in tranen

weet je in ieder geval wel dat ze er een van jou is.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 07:32
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Roos en Hannah, van harte gefeliciteerd met deze dag.

voor je het weet ben je de 40 voorbij!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 07:30
BerichtOnderwerp: Uit eten in Rotterdam!

*refo-modus aan*
ik vraag me af of je als christen hier wel mag gaan eten.
*refo-modus uit*
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 04:31

LOES550 schreef:
misschien is er wel iets veranderd.

ehm...het regime t.a.v. loslopende honden is/wordt veranderd. zoiets zag ik laatst in de G&E staan.
(schijnt niet meer (overal) te mogen)
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 21:49

zoals het er nu uitziet verleng ik (ook) niet. na 1 november zullen jullie me waarschijnlijk missen (als kiespijn).
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 21:18

VISSER278 schreef:
Helaas......... ik heb geen bus. Boze smiley

ik ook niet, maar ik weet wel hoe ze rijden (allerbelabberdst)

wees blij dat je geen bus hebt, je wil de wegenbelasting er niet van betalen (zo'n ding weegt 12 ton...)
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 18:39

ALOUS961 schreef:
Wie heeft er zin om zaterdag 13 november om 12,00 uur??een boswandeling te maken bij kasteel Groeneveld in Baarn. Er is een prachtig park bij en een bos waar je in ong. 3 uur rond kan wandelen. Daarnaast kan je heerlijk koffiedrinken c.q lunchen bij het kasteel. Parkeren gratis.
Per trein, even uitzoeken en verzoek plaatsen om afgehaald te worden bij het station en wie zich daarna nog verveeld: Soest heeft heel goede restaurantjes.

Ik denk dat 12 uur een goede tijd is voor diegenen die wat langer onderweg zijn. Willen jullie het anders dan horen we het wel.

groet fijne dag Alous.

voor de Bussers onder u:
*vakbekwaam buschauffeur modus aan*:
Busverbinding vanuit Hilversum: lijn 109, halte Oude Amsterdamse straatweg. 3 strippen of 2 euro dalkaart enkele reis. of met de OV-chipkaart.

Busverbinding vanuit Soest: lijn 73, maar of die op zaterdag rijdt, weet ik niet. deze lijn wordt namelijk vanuit de vestiging Amersfoort gereden.

*vakbekwaam buschauffeur modus uit*
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:18
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Hoe komt het nu dat de link die ik plaatste niet in het blauw staat? Ik heb toch met "URL" gewerkt...Begrijp er weer niets meer van...

Frank

Frank: als je de / naar de achterste [url] verplaatst doet-ie het wel.

zo dus: [url]bladiebla[/url]

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op maandag 11 oktober 2010, 19:18
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:13
BerichtOnderwerp: The ties that bind...

ik denk dat het schier onmogelijk is om met iedereen in je famille kontakt te houden.
ik kijk even naar mijn eigen familie:
mijn vader had 1 zuster. die trouwde (in de jaren '50) met een Rooms-katholieke jongen, mijn opa (Lutheraan in hart en nieren) vertikte het ten enen male om naar de trouwerij te gaan. ze trouwden en emigreerden naar Z-Afrika. de berichten die we vanuit Z-Afrika kregen waren altijd één grote weeklaag. zelfs toen mijn oma in 1991 overleed en mijn vader (zo ziek als hij was) de erfenis regelde, was er niks goed. het was dan ook vrij logisch dat we met die oom en tante geen kontakt meer onderhielden, tenzij uiterst noodzakelijk.
van moeders kant heb ik ook geen/nauwelijks kontakt met de familie, maar dat komt omdat die zo groot is. mijn moeder komt uit een gezin van 7, waarvan er 2 emigreerden, naar Canada en Nieuw-Zeeland. met de overige ooms en tantes (en hun kinderen) heb ik weinig kontakt.

je kan namelijk niet overal achteraan blijven lopen. ook mijn neven en nichten hebben hun leven. bovendien wonen ze ook niet bepaald om de hoek.(en het moet ook een beetje van twee kanten komen, vind ik)
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 18:33
BerichtOnderwerp: Jubileum optreden Shirchadasj & band samen met trinity

volgens mij heeft mijn zus ooit in dat koor gezeten. en 'ooit' is ongeveer ruim 20 jaar geleden.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 18:29
BerichtOnderwerp: The ties that bind...

eert uw vader en uw moeder, oké, maar dan moeten ze wel eerbaar (eerwaardig) zijn...

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op maandag 11 oktober 2010, 18:30
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 09:33
BerichtOnderwerp: Uit eten in Rotterdam!

bij Tess voor de deur heb je 1. voldoende parkeerplaats (vraag is alleen of je daar wil parkeren) en 2. de metro om de hoek (vraag is alleen of je daar wil opstappen)

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 18:59

LEANNE226 schreef:
Gefeliciteerd!!!!!!!!

Het is vast een prachtig en lief kind(met zo'n moeder Knipoog smiley )

Hopelijk hersteld Annette voorspoedig zodat ze volop kan gaan genieten.

die moeder gaat nog wel. maar die vader!!

gefeliciflapstaart! met de opvoeding zit het wel goed, denk ik. 't scheelt Pieter in elk geval boompje klimmen op z'n 50e. en als pa nou ook nog een èchte auto koopt (ik kan het niet laten!) dan weet dochterlief helemáál wat Comfort is! ze kan het in elk geval in de auto van mama al vast ervaren.

en straks natuurlijk kraamschudden, he.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zondag 10 oktober 2010, 19:00
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:56
BerichtOnderwerp: Snoepje van de week

JONATHAN890 schreef:
hm...snoepje..... is een zuurstok ook een snoepje??

trouwens wel raar dat een snoepje dat barstensvol met suiker zit een z u u r stok wordt genoemd
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:54
BerichtOnderwerp: Snoepje van de week

eh...mag ik bedanken voor de eer?
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 10:16
BerichtOnderwerp: AUSTRALIË

een vlucht naar Nieuw-Zeeland duurt tenminste 24 klokuren. als je verstandig bent (en je hebt je vlucht nog niet geboekt), vlieg dan met Malaysia Airlines. die hebben de grootste tussenruimte tussen de rugleuningen van de stoelen (86cm!). da's dus ongeveer 10cm méér dan andere maatschappijen.

ik ben jl. januari met mijn moeder geweest, omdat zij haar broer nog eens wilde spreken. hij emigreerde begin jaren '50 naar NZ, en woont nu middenop het Noorder eiland in Morrinsville.
ik ben er zelf nu 3 keer geweest, de vorige keer, in 2000, ben ik 6 weken geweest en heb ik met de auto van mijn oom een rondreis gemaakt over Noorder en Zuider Eiland. ik vond twee weken Zuider Eiland genoeg. voor de overtocht kan je gebruik maken van de Interislander (3,5 uur) of de catamaran (1,5 uur, vaart overigens niet bij hoge zee). als je een huurauto hebt, kan je die in Wellington achterlaten en als passagier oversteken en op het Z.E. weer een auto pakken, informeer hiernaar als je het nog niet geregeld hebt. als je wil, kan ik je wel info geven over (volgens mij) interessante lokaties waar (nog) niet iedereen geweest is. één ding wat je in NZ niet mag hebben is HAAST. pas je maar gewoon lekker aan aan de 'pace of life' van de Nieuwzeelanders, dan duurt je vakantie veel langer.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 23:46
BerichtOnderwerp: tienermoeder

ik kan me herinneren dat, toen ik in 1992 in Nieuw-Zeeland was, er een bericht in de krant stond van een vrouw van 28 die oma was geworden: haar dochter van 14 was bevallen....

't lijkt me toch niet echt gezond.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 17:36
BerichtOnderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?

CARIEN982 schreef:
Carien denkt een manneke...Cornelis Marinus (CM) roepnaam Harm

da's pas bezopen! sorry dat ik het (hier) zo zeg. Cornelius Marinus, oké. maar dan een roepnaam Harm? maak er dan Cor of Martin van, dan heeft het nog enige link met de doopnamen...

(maar het wordt toch een meisje Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 17:07
BerichtOnderwerp: het 11e gebod ? dat is van de satan

en toch ben ik benieuwd hoe Haico hierover denkt.

je mag toch wel van het leven genieten? of moet je de ganschenlijken dag treurig op een stoel achter de gerania blijven zitten?
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 19:23
BerichtOnderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?

indien een zoon: Adolf (heeft-ie zelf gezegd)
indien dochter: Eva (naar Eva Braun, vriendin van Adolf. je moet toch een beetje in dezelfde kring blijven, he)
Clown smiley

ik denk zelf dat het een dochter wordt (gezien het relaas over de verspreking van dochterlief)

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op donderdag 30 september 2010, 19:24
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 20:51
BerichtOnderwerp: receptenboek

voor de Francofielen onder ons kan natuurlijk een recept voor Far Breton niet achterblijven, he.

Far Breton wordt op internet omschreven als franse pruimentaart, maar je zou het ook met b.v. appel kunnen maken, lijkt me.

et voilà:

het recept:

Ingredienten:
750 ml melk
250 gr. bloem
150 gr. suiker
4 eieren
snufje zout
50 gr gesmolten boter
calvados
200 gram gedroogde pruimen zonder pit
2 eetlepels rietsuiker
1 theelepel kaneelpoeder

Strikt genomen is calvados natuurlijk niet Bretons maar Normandisch. In Bretagne nemen ze hier rum voor.
Bovendien kan een Far ook andere (al dan niet gedroogde)vruchten bevatten. Je kunt dus volop je fantasie gebruiken.

Bereiding
De pruimen minstens een uur van tevoren wellen in de calvados. Zorg dat ze een beetje onderstaan.
Oven voorverwarmen op 200 graden.
Maak een glad beslag van de bloem, eieren, melk, suiker, boter en het snufje zout.
Een ronde of rechthoekige ondiepe ovenschaal invetten en het beslag erin gieten.
De uitgelekte pruimen over het beslag verdelen.
Ongeveer dertig minuten in de oven.
Uit de oven bestrooien met de rietsuiker en het kaneelpoeder.

en lèkker dat het is! en simpel: zèlfs ik zou het kunnen maken (en dat wil wat zeggen!)

(en ja: ik ben francofiel, ondanks dat ik Saab rijd)

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op woensdag 29 september 2010, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 09:57
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ZINGA672 schreef:
Dank voor je tip, maar soda is door mijn coach ten strengst!e verboden! Smiley die vol vragen zit

Zucht... iedereen zegt wat anders....

hier spreekt de coach:
soda is verkrijgbaar in korrels,die je dus moet oplossen in water. en daar zit nou juist het probleem: als je het onvoldoende oplost, wordt het een brij en blijft het dus achter/voor de verstopping zitten. de kans bestaat dat het vocht wel doorsijpelt en de soda dus uitdroogt.

het beste werkt nog altijd gewoon chloor! dat is al vloeibaar van zichzelf en hoef je dus niet op te lossen in water. en ja, er mag best een liter chloor doorheen.
in het bejaardenhuis waar ik vroeger werkte hadden we dit bijna dagelijks aan het handje. wij gingen dan gewapend met chloor, F421 (industriële ontvetter) en een tuinslang met gardena-koppeling naar de mensen toe en losten zo de verstopping op: eerst de zwanenhals demonteren en schoonmaken, terugmonteren en kijken of dat al oplossing gaf. zo niet dan goten we er eerst een halve fles ontvetter in en dan (alleen) de hete kraan open. vaak was dat al afdoende, maar voor de zekerheid ging er dan nog een halve fles chloor achteraan. als het dan nog niet liep zoals wij vonden dat het moest, ging de zwanenhals er weer af, en koppelden we de tuinslang aan de kraan en ging de slang de afvoer in en met heet water probeerden we dan de verstopping (die soms verderop in de afvoer zat) door te spuiten, naar de standleiding. in 9 van de 10 gevallen werkte dat.
en na terugmontage van de zwanenhals, als proef op de som, lieten we dan de gootsteen vollopen met beide kranen open en als het water bijna bij het overloopje was, trokken we de stop eruit. als dan de bak, met beide kranen open, leegliep, vaak met draaikolk vonden wij dat het probleem was opgelost.

les die je hieruit mag trekken: gebruik dus geen soda, maar chloor. tegenwoordig is het allemaal pvc, dus het kan geen kwaad. chloor en oude loden leidingen bijten elkaar, vandaar dat men vroeger soda gebruikte.

als bovenstaande niet werkt: bel een ontstoppingsbedrijf/eigenaar van de huurwoning, en ga in een hoekje zitten Huilende smiley, smiley in tranen en wacht tot ze bij je langskomen.

tot zover de handleiding voor het ontstoppen van je gootsteen.

rekening voor dit advies wordt binnen 14 dagen verstuurd Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op maandag 27 september 2010, 10:01
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748 (53)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 19:17
BerichtOnderwerp: Gedachten Over Het Huwelijk

offeh.... bemint eer ge bezint. dat kan ook...

(a dirty mind is a joy forever)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GRIFFIN748
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 48 Volgende
Pagina 31 van 48