Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:29
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | Eén advies: Blijf lekker zitten knijn.Het jachtseizoen is nl. weer geopend. |
Ik weet wanneer er gevaar dreigt...
Ik weet dan precies van hoe laat het is...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 8 november 2011, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:13
Onderwerp: Sinterklaas
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Huh...Scheveningen? Volgens mij is het Dordrecht hoor...beetje de kinderen naar de verkeerde stad sturen |
plukte de info ook maar van inet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:46
|
|
|
Voor de geinteresseerden:
Op zaterdag 12 november a.s. komt Sinterklaas weer naar Nederland. Uiteraard komt hij ook dit jaar weer met zijn stoomboot vol kado's aan in de haven van Scheveningen.
Rond 11.15 uur kun je de boot zien aankomen met daarop Sint en zijn Pieten. Om het wachten op Sint wat gezelliger te maken zijn er allerlei activiteiten. De Pietenkliek treedt dit jaar samen op met Sita, zangeres en bekend van de tv zender Jetix. Op het podium zullen de pieten die al eerder aan land zijn gekomen een spetterend optreden geven. Waarbij alle kinderen luidkeels kunnen meezingen!
Net als vorig jaar zal Sinterklaas ook dit jaar op zondag 13 november 2011 in het Carlton Beach Hotel in Scheveningen overnachten en ontbijten. Dit ontbijt zal zijn van 9.30 uur tot 11.00 uur.
Als jij hierbij wilt zijn, en je bent tussen de 3 en 11 jaar, dan kun je je opgeven voor een plaatsje aan een van de ontbijttafels.
Je gaat Sinterklaas ophalen uit zijn bed en de Pietenkliek zingt liedjes met de kinderen. Tijdens het ontbijt zal de Sint iedere tafel bezoeken en kun je op de foto met de pieten.
Wanneer het ontbijt ten einde loopt, rond 11.00 uur, zal Sinterklaas naar zijn kamer gaan om zich klaar te maken voor zijn bezoek aan Scheveningen. Er mag per kind 1 begeleider mee die koffie/thee kan nuttigen aan een koffie/theebuffet. Aan de tafel van de kinderen zal een smeerpiet de kids assisteren met het ontbijt. Het ontbijt is alleen voor de kinderen! De kosten voor dit ontbijt zijn 18.50 euro per kind, incl. koffie/thee voor de begeleider.
Recept voor pepernoten - 100 gram boter - 125 gram bruine basterdsuiker - 1 à 2 eetlepels speculaas kruiden - zout - 250 gram zelfrijzend bakmeel - 0,5 deciliter melk Verwarm de oven voor op 175 graden C. In een kom de boter zacht roeren. Vervolgens de basterdsuiker, kruiden en zout toevoegen. Mengen en het zelfrijzend bakmeel en de melk erbij doen. Met koele hand snel tot deeg kneden en het deeg circa 30 minuten in de koelkast laten opstijven. Van het deeg kleine bolletjes maken en op de bakplaat leggen. En in ongeveer 15 minuten bruin bakken.
http://sinterklaasjournaal.ntr.nl/#/home
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:05
Onderwerp: Zingen in de kerk.
|
|
|
Ik geloof dat in charismatische gemeentes vaker bandjes zijn dan in de reformatoriche gemeentes. Bandjes hoeft voor mij nou eenmaal niet zo.
In de kerken waar ik kwam was het orgel het enige instrument wat de zang begeleidde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:02
|
|
|
Ik zit nu ook achter slot en grendel... Een paar keer per dag ontsnap ik uit dit hok...
Ja dit knijn weet hoe het hok open en dicht moet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:39
|
|
|
MARIO216 schreef: | Vanaf morgen is het Sinterklaas journaal weer op tv. Misschien leuk om weer over die goeie oude vriend te hebben. |
Het begint al aardig op kerst te lijken als ik zo enkele winkels bekijk... De intocht van die oude man vind ik altijd wel leuk om te kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:38
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het gaat erom dat je door de doop(besprenkeling) bij Gods verbond hoort.......Je hoort bij het gezin, dat geslacht...... |
....en op basis van dat verbond leggen de ouders een belofte af...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 13:06
|
|
|
Ik heb geen zin in verdere discussie... Men blijft van mening verschillen over de kinderdoop...
Ik heb geen zin meer in om telkens in de verdiging te gaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:54
|
|
|
In dat doopformulier lees ik geen veronderstellingen, maar feiten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het thema wat heel vaak de kop opsteekt in deze discussies is geleend geloof. Allereerst wordt het bij de besprenkeling verondersteld dat het kind het geloof van de ouders kan lenen. Later wordt dat geloof via de kerk verleend. Ik geloof dat het geloof persoonlijk is. En dat anderen niet voor je kunnen geloven, je moet zelf keuzes maken. Wedergeboorte is niet alleen iets wat je in geloof moet aanvaarden, het kan wel degelijk zijn uitwerking hebben in je dagelijks leven. Het gevolg van een persoonlijke keuze (bekering) een persoonlijke daad (doop) en een persoonlijke belofte (wedergeboorte). |
Ten eerste heb ik geen geleend geloof. De kerk heeft mij onderwezen in de bijbel en de kerkgeschiedenis. Mijn ouders stonden mij daarin bij.
Toen ik 21 was heb ik de keus gemaakt belijdend lid te worden van een kerk. Niemand dwong mij daar toe. Ik had ook de kerk vaarwel kunnen zeggen.
Bij de doop word niks verondersteld. De ouders leggen een belofte af ten overstaan van de gehele gemeente. Dat ze het kind zullen opvoeden naar de waarden en normen van de bijbel. Tijdens de opvoeding hebben mijn ouders naar een christelijke school gestuurd. Ze namen mij mee naar de kerk. Thuis werd er uit de bijbel gelezen, gebeden en gedankt. De kerk bood naast bijbelsonderwijs ook bijbelstudies.
Ik ben mijn ouders nog altijd dankbaar dat ze mij een christelijke opvoeding hebben gegeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:33
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geeft jou horloge aan hoeveel geld je nog hebt Das handig hoef je niet naar je rekening te kijken |
Zoiets kan alleen maar in konijnenland....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 11:55
|
|
|
Om 10 uur wilde ik weten hoe laat het was... Moest daarvoor wel naar het dorp...
Nu 2 uur later weet ik hoe laat het is... Spaarcentjes op...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 18:00
Onderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ben geen kwaadspreker, maar ik val onder de Waarheidssprekers.
Ik ga, een andere keer, in mijn eigen woorden, zonder teksten van anderen, mijn ervaringen met groepen beschrijven.
Om een duidelijkere kijk op zaken te realiseren.
Ik ga niet schijnheilig schrijven wat iemand graag wil horen.
Je hoeft het niet te lezen.
En Mariska, ik snap je niet, grote foto's van sloten, terwijl je zelf bent begonnen: Grote lappen tekst over de vrije groepen. In forum 'Bijbel en bijbelstudie'. En een paar in 'Christelijk leven'.
En als ik, als ervaringsdeskundige dat doe, kies je de kant van de meerderheid.
Ik heb trouwens nog mails van jou met persoonlijke info over een bepaald iemand hier....Weet diegene dat wel, dat je die dingen over hem aan mij schreef?
En jou mails naar mij, negatief, over de charismatische beweging, als je weer iets had gepost erover, voor mijn bijval op het forum. |
Ik bedoel met die sloten.. slotje op dit topic. Ik zal je het nog 1x uitleggen. Ik ben het zat om steeds maar weer dingen te lezen over wat niet goed is binnen de charimatische beweging. Het WAS goed om bepaalde dingen aan het licht te zetten. Jij draaft maar door.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:14
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Even naar de stad wat boodschappen halen, gelijk even bij Brammetje Dump kijken want daar is het opheffingsuitverkoop. En jawel hoor , laarzen, die heb ik nog nodig want de andere zijn lek. 7,50 euro , nog 20 % korting , das een mooi zeeuws prijsje. Verder niet meer naar gekeken , kom ik thuis en je raadt het al : Zijn het 2 linkse. |
Ik ken nu maar 1 woord: DOMBO
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 15:30
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MARRY942 schreef: | Vandaag maar weer es lekker uitgebreid koken: mihoen met kip en roerbakgroente....supergoedkoop enneh....mmmmmm |
Moet je de kip nog plukken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 11:54
Onderwerp: Herfstwandeling
|
|
|
Ik heb gisteren al bijna 10 km gelopen...
2x rondje hondje... 2x boodschappen gedaan...
en vandaag.. hoeveel km?
zal denk ik aan het eind van de dag ook 10 km zijn...
En nee ik ga dus niet mee wandelen...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 5 november 2011, 11:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 11:40
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Niet in Drenthe AJB. Zit niet op een kerncentrale te wachten bijna in mijn achtertuin. |
En het afval?.. dumpen in Afrika?
In dit topic gaat het over het asiel beleid en niet over kerncentrales...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 09:16
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Het schaatsseizoen is weer begonnen. Daar hoort eigenlijk erwtensoep bij. Maar ik vind het daar nou niet bepaald weer voor.
Dus ik doe denk ik maar chili con carne vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:56
Onderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het laat gewoon zien hoe gewillig het internet is. We hebben vanavond een hele fijne dienst gehad. Veel gezongen veel gebeden en geluisterd naar Gods Woord. En dan kom je thuis en krijg je te lezen dat je eigenlijk satanisch bezig bent...Durft iemand hier te beweren dat ik satan dien? Of dat ik ooit buiten Gods Woord om gegaan ben?? |
Je kan NOK doen Chat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:38
|
|
|
het lijkt net een kippenhok hier op het topic...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:33
|
|
|
PIETER649 schreef: | bijziende kip |
Je kletst al een haan pietertje....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | ze bekijkt het maar, ze heeft net n nieuwe keuken, tis weer ff goed zo |
Ze staat in de keuken om voor jou en het kuiken eten klaar te maken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | ze wil geen lappie thuis bij dr ouders hadden ze ook al n labrador
enne, ik weet niet of jij ooit biologie hebt gehad, maar dat prinsesje heeft ze van mij gehad dus
ze mocht het eerst 9 maandjes uitbroeden en nu mag ze er mee spelen als met n pop, voeren, luiers verschonen, aankleden etc. |
Nee pietertje... Jij wilde en opvolger hebben... Jij zocht een broedkip... En nu wil jij dat kuiken die dure mercedes geven?
En de broedkip krijgt er niks voor terug?
Die Dusseldorfer Tabelle...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 21:48
|
|
|
Voor dat zelfde geld kan hij beter Annet een paar goeie laptops geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 21:31
Onderwerp: de chatbox
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | misschien kan je beter meteen doei zeggen als er iemand binnenkomt? |
of zwijgen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 21:19
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MOMO697 schreef: | Vandaag naar de dierenarts geweest. Gelukkig niet heeeeeeeel ernstig. anti biotica meegkregen voor Guusje en ze kan er weer ff een tijdje tegen, pffff gelukkig wond was dicht ze is wel flink gekneusd door de aanvaring die bult onder haar buik is dus een flinke bloeduitstorting |
Mijn vorige hond had ook een keer een bijtwond opgelopen... En 7 cm grote scheur in haar vacht.... En ik was naar het huis gegaan waar de hond woonde en ik eiste dat zij de operatie moest betalen...
Ja 200 euro koste het haar... en mijn hond... een flinke trauma...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 21:14
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|