Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:28
Onderwerp: Jezelf zijn
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dat is zelfs verplicht wat mij betreft |
Ben het met je ens maar je zou ze te ..eten moeten geven, die zich anders voor doen nou je komt geld te kort
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:03
Onderwerp: Een vrouwenhart
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Bij het afstellen van de kleppen???? Veel verstand heb je er denk ik niet van |
ach soms kan je ze van buitenaf stellen maar meestal niet de schade te groot en kan je alleen nog hopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 10:47
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | Scheelt weer een hoop gedoe om te proberen het van buitenaf open te krijgen. |
Het zou wel een hoop schelen Bij het afstellen, van de kleppen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 10:03
Onderwerp: Fireproof
|
|
|
Jaren geleden werkte ik in de Horeca, en daar uit gaande weet ik dat zowel zout en peper een goede verstandhouding hebben. Er is toen ruim voor mijn tijd al besloten dat, ze samen in één potje konden, waarom? Zij nou met elkaar samen werkte, je had toen maar één zout soort, en wel meerdere peper soorten. Die laatst genoemden konden niet samen in één potje, deed men het toch, dan ging het mis. En zo is het met mensen ook, niet iedereen past echt goed bij elkaar, en dan gaat het mis. Als je peper en zout weer gaat scheiden kraait er geen mens naar, maar doe je dat bij mensen dan doet dat pijn. Bij peper en zout is er één mens bij betrokken, en bij de mens meer.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 09:44
Onderwerp: Fireproof
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ik zat zo voor de film "Fireproof" met Kirk Cameron. Wat geniet ik toch van deze film, en zo leerzaam.
Er worden enkele woorden in gebruikt die me zeer aanspraken, waarover ik ook altijd 't zelfde dacht. Ik raad het echt aan om deze film te gaan zien. Want we moeten ons zelf afvragen of ons huwelijk of relatie wel vuurbestendig is.
Vaak als mensen gaan trouwen dan beloven ze mekaar trouw, maar vaak meer in voorspoed dan in tegenspoed. En word er een hele goede voorbeeld aangehaald in deze film dat die ene man twee glazen potjes met zout en peper aan mekaar plakt met seconde lijm. Zout en peper zijn twee verschillende soorten middelen, vergelijk dit maar met man en vrouw die in bepaalde dingen verschillend zijn. En vervolgens toch met mekaar in het huwelijk treden, en een huwelijk is een verbond die gesloten word tussen man en vrouw. Wanneer mensen scheiden zal het of beiden, man en vrouw, gaan beschadigen, of de één beschadigen. Dit kun je vergelijken wanneer je die twee glazen potjes van mekaar probeert te scheiden, dat geplakt is met seconde lijm, of de beide potjes gaan kapot, of 1 van de beide potjes gaan kapot.
Ik vind deze film zeer goed, je kunt deze film op youtube bekijken, het is een christelijke film. Deze film is een goede voorbeeld voor vele mensen die het wel kunnen gebruiken.
Ik hoop hiermee dat ik mensen toch mag bemoedigen.
Klik op de link hieronder om naar die film te gaan. http://www.youtube.com/watch?v=kU1wvJXrTfc |
Nou één ding weet ik wel, van het zout en peper potje dan, daar zit wat in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 09:35
Onderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
|
|
|
ANNA415 schreef: | O ja. Waarom mannen eerst initiatief moeten nemen?
romantisch toch |
ik heb het wel eens geprobeerd de romantische manier dan, maar kwam oog in oog te staan met de spreekwoordelijk deegroller en kreeg het ge emancipeerde antwoord naar mijn romantische gezicht geworpen denk jij soms dah ik het zelf niet kan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:44
Onderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Ik vraag me af.......................bestaan echte mannen nog wel............!
( ik ben zo vrouw die rustig afwacht) |
Nou na de emancipatie hoeft dat toch niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:42
Onderwerp: Iemand blokkeren
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Mooi gepareert, Roelande |
Nou vin ik ook, als een steen op mijn maag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:29
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | oh nou als we dan vrouwen aan vreugde koppelen en blokeren aan rust dan zal ik het maar als een compliment opvatten |
leg uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:27
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dan heeft de man daar wel om gevraagd... |
Nou nou nou, niet zo hard he, meestal is het de vrouw die de man in die benarde positie drukt. Trouwens een vrouwen hart, is gauw gevuld, maar voor dat een test voor een man zijn geduld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:02
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | gezellie |
ach wat dan vrouwen en blokkeren doet de vreugde en rust wederkeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 22:16
|
|
|
ROLF230 schreef: | Gerrit schreef:
Hebben ze jou dat, of jij hen Smiley die vol vragen zit
De eerste heb ik geblokkeerd. De tweede blokkeerde mij, en toen heb ik die ook maar geblokkeerd. |
tja ik zit hier net (effe weg geweest) nog geen dag terug of ik ben al geblokkeerd. Maar in het verleden heb ik niemand geblokkeerd, maar ik zie er het nut niet zo van, je kan elkaar toch gewoon negeren. Trouwens als je de reden zou weten, maarrrr? vaak zit je in het ongewisse
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 21:57
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Voor ons als kinderen van de Heer is er geen eindtijd. Het is de kerk welke zich daar druk om maken. |
Das waar, maar aan de aarde zit wel een kaartje, en eigenlijk, zaten wij na de zondvloed, al in de eindtijd. Maar hoe lang het duurt weet geen mens, alleen Hij die alles gemaakt heeft. En ieder mens heeft een eind tijd, op aarde, en zelfs weet niemand dat, wanneer precies....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 21:50
|
|
|
ROLF230 schreef: | Tot nu toe 2 mensen geblokkeerd in 5 maanden tijd, hopelijk blijft het daarbij. |
Hebben ze jou dat, of jij hen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 20:06
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Bijna alles vers van de groente man zo in een hete pan
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 2 januari 2013, 20:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 18:42
Onderwerp: remmen of niet?
|
|
|
PELLE852 schreef: | Geen idee, ik denk dat als je schrijft zoals op een forum dat het toch anders is als in werkelijkheid. Zo ook als je elkaar berichten stuurt. Als je schrijft kan je denk ik toch beter nadenken hoe of wat, en bij je gevoel blijven. Als je elkaar in 'real-life' zou ontmoeten, is dat opeens een stuk lastiger. Alhoewel het contact ook (en als het goed is) op een gegeven moment beter gaat lopen. |
Nou ik vind het schrijven vaak lastiger als wanneer je tegenover elkaar zit, vaak krijg je met schrijven, of lezen dat het verkeerd begrepen wordt. Verkeerd geschreven, of gelezen, je mist de gezichtsuitdrukking en lichaamstaal. Als je in een gesprek je eigen verspreekt, of anders bedoeld dan de ander het begrijpt, kan je jezelf corrigeren, met mail of post, ben je vaak te laat..
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 13 januari 2013, 15:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 18:28
Onderwerp: Zou je nog kinderen willen?
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat wilde ik ook, ben gelukkig dat er minnimaal twee van de zes er zijn..... |
Denk dat ik maar ga solliciteren als directeur van een internaat van 8 tot 5 vadertje spelen, met om de 2 uur pauze en om 5 uur naar huis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 18:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JANS221 schreef: | Opmerken dat het alweer langer licht blijft aan het eind van de middag. Om 17.00 uur was het nog niet helemaal donker toen ik naar huis liep! |
Ja maar, het is best moeilijk hoor, de laatste maanden was het extreem donker, en vanmorgen scheen de zon dus de verwarring was des te groter en dus was het langer licht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 17:31
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Ach, Gerrit verledentijd. Het valt niet te begrijpen laat het zo. Via de achterdeur wordt meer gezegd dan men denkt. |
Precies M maar aan die achterdeuren moet men in de regel door de band genomen niets uitsluiten, nog enig sinds waarde hechten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 17:10
|
|
|
LADY530 schreef: | Hallo, ik wil even mijn irritaties hier uiten, was hier nog niet zo lang lid en ik had een proefabonnement. Dan ben je nogal beperkt in het versturen/beantwoordenn van mailtjes.Vervolgens wordt ik dus omdat ik niet snel genoeg antwoord door die persoon geblokkeerd. Nogal kort door de bocht!! Ik kan er niet eens een uitleg aan geven. Jammer hoor dat mensen elkaar zo wantrouwen |
Helemaal mee eens, een beetje uitleg kan nooit geen kwaad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:40
Onderwerp: goede voornemens
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik moet zeggen als topic starster dat er in die 4 jaar tijd alweer, een hele hoop dingen zijn veranderd. wat mijn goede voornemens betreft van dat jaar ... ach dat is allemaal geschiedenis...
( ik was het bestaan van dit topic vergeten, misschien maar goed ook... ) |
ach wat let je, je kan nu best wel weer opnieuw beginnen toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:35
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Nee Mariska zo is dat woord onderdanig zijn ook niet bedoelt. Man en vrouw zijn inderdaad gelijkwaardig. Maar niet gelijk een man is geen vrouw en omgekeerd. Bij een voetbalelftal heb je een aanvoerder nodig Maar zijn daarom de andere spelers minder? Bij een vergadering heb je een voorzitter nodig maar zijn daarom de anderen die aan de vergadering deelnemen minder? Zo zie ik het ook in een huwelijk de man is het hoofd staat en in de Bijbel. Oke 1 moet de leiding hebben maar het is net zoals bij dat voetbalelftal en die vergadering de andere deelnemers hebben alle recht en tijd om samen de beslissing te nemen |
Gelukkig maar dat de emancipatie nog niet is doorgedrongen binnen de voetbal , anders zou je na afloop eerst nog een discussie uurtje krijgen. En in het ergste geval ben ik bang, zou er helemaal niet meer aan voetbal begonnen worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:03
Onderwerp: Zou je nog kinderen willen?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik wil er nog minimaal 6 |
En dat wil ik nog steeds maar vrees met grote vreze
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 22:14
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Toch nog ondanks alles op me uppie die gal feestdagen door moeten brengen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 20:57
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Had je maar een vak moeten leren |
Dokters assistente zeker wat eten we vanavond niertjes zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 18:03
Onderwerp: kerkgang
|
|
|
Nou ik ga minimaal in mijn zondagse pak, anders kan ik die ook wel weg gooien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:56
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
HANS909 schreef: | Wat heb je nou aan tongentaal als niemand je verstaat. Je kunt slechts een schoon gelaat tonen aan de ander... maar ik heb ooit eens vernomen van een broeder die het meemaakte dat hij in een kerk was, waar men ook aan tongentaal deed, dat een buitenlands stel in hun eigen taal werden gescholden.
Dan weet je ook gelijk van wie of die tongentaal is.
het heeft niks met Pinksteren te maken iig. |
Ik zie dat de laatste 3 tikkers (sprekers) al de pijp aan Maarten hebben gegeven. Maar het staat wel degelijk in de Bijbel, ja ik weet het oud nieuws, maar er is altijd een maar.......... Er staat ook, dat als er 3 in tongen zijnde sprekers aan het bidden zijn, zij van elkaar niet weten wat ze bidden, of spreken.......... Dus 3 mensen die op het moment dat zij in tongen spreken (bidden) er cursussen zijn in klank taal of spreken in tongen, dat lijkt mij knap, het is een gave, en niet te leren. Elk gebed is anders, geen één is het zelfde, elk gebed heeft zijn eigen klank, ik geef er even een slinger aan. één miljard mensen wereld wijd, zijn aan het bidden in klank taal, veronderstel dat het uitgezonden zou worden?! Ben dan toch echt in de wetenschap, dat niemand vertaald zal worden... Het is een persoonlijk gebed tussen de persoon de Heilige Geest en Jezus Christus Ik ben er wel van overtuigd dat één persoon weet wat hij/zij heeft gebeden, en die moet, in gezelschap wel verklaren wat hij/zij heeft gezegd. En als die niet in gezelschap is, is het tussen hem en de Geest en de Here Jezus, niets meer en niets minder.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 5 januari 2013, 09:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:15
Onderwerp: iemand die nieuw is op CM mailen om hen welkom te heten CM
|
|
|
[quote=MIEKE364]
ach wat ik vind alles wat vrouwen zeggen wel iets van humor bevatten daar ga ik maar nooit te zerieuz op in das toch verspilde moeite Adam kreeg in de schepping toch ook een blok aan zijn been zonder dat hij er om vroeg
|
|
Naar boven |
|
|