ChristianMatch

Forum

remmen of niet?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 20:32

Beste cm'ers,
wat ik me nou afvraag is of het feit dat je elkaar niet kunt zien op het forum invloed heeft op de kwaliteit van je communicatie.
Zou je hetzelfde zeggen als je hier nu schrijft als je de ander ziet en hoort?
Wat denken jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 02:04

MIEKE364 schreef:
Beste cm'ers,
wat ik me nou afvraag is of het feit dat je elkaar niet kunt zien op het forum invloed heeft op de kwaliteit van je communicatie.
Wat denken jullie?

Ik denk het niet, maar weet het wel zeker
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:19

MIEKE364 schreef:
Beste cm'ers,
Wat denken jullie?

Ja...ik denk dat dat anders is...
Als je tegenover iemand zit praat je in het wilde weg over van alles en nog wat...tenminste.... Verlegen lachende smiley
Maar schrijven is toch anders......niet iedereen vind schrijven leuk.
En als dat het geval is, blijf je je toch op de achtergrond houden, denk ik.
Maar als je veilig achter je eigen laptop in je beschermende omgeving zit, zeg je misschien wel meer,.. wat je niet zou doen, als die persoon naast je zou zitten.....tja wel heel dubbel als je er zo over nadenkt..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:35

MIEKE364 schreef:
Beste cm'ers,
Wat denken jullie?

Ja, natuurlijk. Ja, niet bij hele goede vrienden die hetzelfde denken over dingen bijvoorbeeld.

Maar ja, als ik bij mensen zit die pro dit en pro dat zijn en ik niet, haha, ja ik kijk dan wel ff beter uit, dan krijg je binnen no time vuile gezichten ruzie.

En dat zwart/wit denken, kom daar maar eens tussen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 november 2012, 13:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 13:41

MARIANNE338 schreef:
Ja...ik denk dat dat anders is...
Als je tegenover iemand zit praat je in het wilde weg over van alles en nog wat...tenminste.... Verlegen lachende smiley
Maar schrijven is toch anders......niet iedereen vind schrijven leuk.
En als dat het geval is, blijf je je toch op de achtergrond houden, denk ik.
Maar als je veilig achter je eigen laptop in je beschermende omgeving zit, zeg je misschien wel meer,.. wat je niet zou doen, als die persoon naast je zou zitten.....tja wel heel dubbel als je er zo over nadenkt..

Waarom dubbel?

Logisch toch?

Ja, als ze iets zouden zeggen waar ik écht niet onderuit kan, ja, ik zou er niet om liegen, om me mening.

Maar provoceren, nee. en ja, in het dagelijkse leven kan je geen onderwerp starten, dan zeggen de tegenstanders meteen van dat ze daar niet op in gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:46

ik rem niet... gewoon zeggen wat ik denk

en als n ander t daar niet mee eens is? so what?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 18:01

PIETER649 schreef:
ik rem niet... gewoon zeggen wat ik denk

en als n ander t daar niet mee eens is? so what?

Mijn ervaring met de cmmers die ik in het echt ontmoet heb is dat we gewoon doorpraten waar we gebleven waren maar dan in huiselijke kring.......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 16:29

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn ervaring met de cmmers die ik in het echt ontmoet heb is dat we gewoon doorpraten waar we gebleven waren maar dan in huiselijke kring.......

Ja, die ervaring heb ik ook.

Het was wel zo, met de ene kan je contact blijven houden, met een ander, ja, dan is het wel leuk, maar ja, dan blijft het eenmalig.
Want dan zijn de verschillen te groot.
maar dát geeft niet.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 21:04

WILLEMIJN232 schreef:

Precies, als je wat met elkaar hebt gechat op een niveau met enige diepgang dan is het toch mijn ervaring dat het bij een ontmoeting veelal wel is zoals je dacht. Natuurlijk kent CM ook het principe van de elektronische helden maar door de geringe omvang van deze site wordt dat ook wel gecorrigeerd. Anonieme reaguurders zoals op extreem rechtse sites met dito gedachtenwereld - als je daar al van kunt spreken - hebben we hier niet. Het kan ook andersom werken: mensen die zich niet zo makkelijk uiten in het dagelijks leven kunnen hier hun ei mogelijk makkelijker kwijt. Een forum of chat is in zekere zin ook veilig. Maar het is mijn mening dat fatsoensnormen gehandhaafd moeten blijven zoals ze ook in de directe omgang als norm functioneren. Je kunt het oneens zijn en elkaar toch heel laten.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 12 november 2012, 22:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 21:21

WILLEMIJN232 schreef:

Moeten we nog doen he Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 02:57

THOMAS968 schreef:
Precies, als je wat met elkaar hebt gechat op een niveau met enige diepgang dan is het toch mijn ervaring dat het bij een ontmoeting veelal wel is zoals je dacht. Natuurlijk kent CM ook het principe van de elektronische helden maar door de geringe omvang van deze site wordt dat ook wel gecorrigeerd. Anonieme reaguurders zoals op extreem rechtse sites met dito gedachtenwereld - als je daar al van kunt spreken - hebben we hier niet. Het kan ook andersom werken: mensen die zich niet zo makkelijk uiten in het dagelijks leven kunnen hier hun ei mogelijk makkelijker kwijt. Een forum of chat is in zekere zin ook veilig. Maar het is mijn mening dat fatsoensnormen gehandhaafd moeten blijven zoals ze ook in de directe omgang als norm functioneren. Je kunt het oneens zijn en elkaar toch heel laten.

Thomas.

Helemaar waar!

En voor sommigen, iig voor mij, is het een leerproces, en ik merk nu dat het zijn vruchten gaat afwerpen.
Ik word positiever door dingen, reacties van mensen die mij aan het denken zetten. Waardoor ik in het dagelijkse leven ook dingen anders ga doen.
Ik stel mijn prioritieten anders.

En als je zoals ik, helemaal op de bodem van de put bent geweest enkele dagen terug. Ja, dan besef je dat je alleen God hebt. Ik had toen ook even geen mensen en het was weekend.
En ja, als je dan onder ogen ziet, dat je een burn-out hebt(gehad), ja, dan heb je al de helft gewonnen.
Net als een alcoholist die zijn drankprobleem onder ogen ziet.
Maar ja, dan ben ik er nog niet, ik heb decennia's lang gevochten tegen de symptonen van die burn-out, op alle mogelijke manieren en kunstgrepen.

En nu, ipv te vechten tegen symptonen, doe ik wat aan de oorzaak. En dat kan ik nu ook. Ik ben nu rustig, zonder valium, en dat is ook een gevecht, maar kan het veel beter dan eerst.
Het is voor mij een wonder. Maar ja, ik ben erg lang behoorlijk ziek geweest, járen lang, stress, dus ja, ik moet en wil nu rustig stapje voor stapje opbouwen.
In een wereld die ik nu met andere ogen bekijk.
En dan, als ik heb kunnen bepalen wat ik wil en wat mijn grenzen zijn etc, ja, dan kan ik heel voorzichtig proberen af te spreken met mensen.
En ook duidelijk zijn.

Ik ben dankbaar dat ik dít heb mogen bereiken. met behulp van mensen hier met geduld, en enthousiasme.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 november 2012, 03:16
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 08:56

SHANITA130 schreef:
Helemaar waar!

En voor sommigen, iig voor mij, is het een leerproces, en ik merk nu dat het zijn vruchten gaat afwerpen.
Ik word positiever door dingen, reacties van mensen die mij aan het denken zetten. Waardoor ik in het dagelijkse leven ook dingen anders ga doen.
Ik stel mijn prioritieten anders.

En als je zoals ik, helemaal op de bodem van de put bent geweest enkele dagen terug. Ja, dan besef je dat je alleen God hebt. Ik had toen ook even geen mensen en het was weekend.
En ja, als je dan onder ogen ziet, dat je een burn-out hebt(gehad), ja, dan heb je al de helft gewonnen.
Net als een alcoholist die zijn drankprobleem onder ogen ziet.
Maar ja, dan ben ik er nog niet, ik heb decennia's lang gevochten tegen de symptonen van die burn-out, op alle mogelijke manieren en kunstgrepen.

En nu, ipv te vechten tegen symptonen, doe ik wat aan de oorzaak. En dat kan ik nu ook. Ik ben nu rustig, zonder valium, en dat is ook een gevecht, maar kan het veel beter dan eerst.
Het is voor mij een wonder. Maar ja, ik ben erg lang behoorlijk ziek geweest, járen lang, stress, dus ja, ik moet en wil nu rustig stapje voor stapje opbouwen.
In een wereld die ik nu met andere ogen bekijk.
En dan, als ik heb kunnen bepalen wat ik wil en wat mijn grenzen zijn etc, ja, dan kan ik heel voorzichtig proberen af te spreken met mensen.
En ook duidelijk zijn.

Ik ben dankbaar dat ik dít heb mogen bereiken. met behulp van mensen hier met geduld, en enthousiasme.

He Shanita,

Met Gods hulp gaat het je zeker lukken!!
Ik zal voor je bidden
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:18

ROELANDE345 schreef:
He Shanita,

Met Gods hulp gaat het je zeker lukken!!
Ik zal voor je bidden

Roelande,
dank je!

Ja, tuurlijk het is wel een 'gevecht' nu, maar niet dat hele zieke niet zonder medicatie(valium ed., en dan de combinatie's) kunnen. Ook dank voor de hulpverlening.
Het is een heel ander gevecht, van 'naar gewoonweg niet meer kunnen', naar 'nu is het soms ff moeilijk wat ook nog es heel kort duurt'.

En ja, ik ben ook heel blij, dat we onze 'meningsverschillen' even buiten het contact hier houden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PELLE852

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 17:31

Geen idee, ik denk dat als je schrijft zoals op een forum dat het toch anders is als in werkelijkheid. Zo ook als je elkaar berichten stuurt. Als je schrijft kan je denk ik toch beter nadenken hoe of wat, en bij je gevoel blijven. Als je elkaar in 'real-life' zou ontmoeten, is dat opeens een stuk lastiger. Alhoewel het contact ook (en als het goed is) op een gegeven moment beter gaat lopen. Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley

<<no comment>>

Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:57
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 18:42

PELLE852 schreef:
Geen idee, ik denk dat als je schrijft zoals op een forum dat het toch anders is als in werkelijkheid. Zo ook als je elkaar berichten stuurt. Als je schrijft kan je denk ik toch beter nadenken hoe of wat, en bij je gevoel blijven. Als je elkaar in 'real-life' zou ontmoeten, is dat opeens een stuk lastiger. Alhoewel het contact ook (en als het goed is) op een gegeven moment beter gaat lopen. Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley

Nou ik vind het schrijven vaak lastiger als wanneer je tegenover elkaar zit, vaak krijg je met schrijven, of lezen dat het verkeerd begrepen wordt.
Verkeerd geschreven, of gelezen, je mist de gezichtsuitdrukking en lichaamstaal.
Als je in een gesprek je eigen verspreekt, of anders bedoeld dan de ander het begrijpt, kan je jezelf corrigeren, met mail of post, ben je vaak te laat..

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 13 januari 2013, 15:15
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:16

GERRIT084 schreef:
Nou ik vind het schrijven vaak lastiger als wanneer je tegenover elkaar zit, vaak krijg je met schrijven, of lezen dat het verkeerd begrepen wordt.
Verkeerd geschreven, of gelezen, je mist de gezichtsuitdrukking en lichaamstaal.
Als je in een gesprek je eigen verspreekt, of anders bedoeld dan de ander het begrijpt, kan je jezelf corrigeren, met mail of post, ben je vaak te laat..

En af en toe, een beetje uitkijken kan geen kwaad Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:38

THOMAS968 schreef:

Thomas.

Hoi Thomas,

Helemaal mee eens!

Ik zou zelf alleen bij het woordje 'diepgang' nog het woordje 'echtheid' erbij willen voegen. In de 1ste zin van je bijdrage.

Fijne Zondag!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1