ChristianMatch

Forum

Fireproof
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 00:51

Ik zat zo voor de film "Fireproof" met Kirk Cameron. Wat geniet ik toch van deze film, en zo leerzaam.

Er worden enkele woorden in gebruikt die me zeer aanspraken, waarover ik ook altijd 't zelfde dacht. Ik raad het echt aan om deze film te gaan zien. Want we moeten ons zelf afvragen of ons huwelijk of relatie wel vuurbestendig is.

Vaak als mensen gaan trouwen dan beloven ze mekaar trouw, maar vaak meer in voorspoed dan in tegenspoed. En word er een hele goede voorbeeld aangehaald in deze film dat die ene man twee glazen potjes met zout en peper aan mekaar plakt met seconde lijm. Zout en peper zijn twee verschillende soorten middelen, vergelijk dit maar met man en vrouw die in bepaalde dingen verschillend zijn. En vervolgens toch met mekaar in het huwelijk treden, en een huwelijk is een verbond die gesloten word tussen man en vrouw. Wanneer mensen scheiden zal het of beiden, man en vrouw, gaan beschadigen, of de één beschadigen. Dit kun je vergelijken wanneer je die twee glazen potjes van mekaar probeert te scheiden, dat geplakt is met seconde lijm, of de beide potjes gaan kapot, of 1 van de beide potjes gaan kapot.

Ik vind deze film zeer goed, je kunt deze film op youtube bekijken, het is een christelijke film. Deze film is een goede voorbeeld voor vele mensen die het wel kunnen gebruiken.

Ik hoop hiermee dat ik mensen toch mag bemoedigen.

Klik op de link hieronder om naar die film te gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=kU1wvJXrTfc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 09:44

LAVERDE524 schreef:
Ik zat zo voor de film "Fireproof" met Kirk Cameron. Wat geniet ik toch van deze film, en zo leerzaam.

Er worden enkele woorden in gebruikt die me zeer aanspraken, waarover ik ook altijd 't zelfde dacht. Ik raad het echt aan om deze film te gaan zien. Want we moeten ons zelf afvragen of ons huwelijk of relatie wel vuurbestendig is.

Vaak als mensen gaan trouwen dan beloven ze mekaar trouw, maar vaak meer in voorspoed dan in tegenspoed. En word er een hele goede voorbeeld aangehaald in deze film dat die ene man twee glazen potjes met zout en peper aan mekaar plakt met seconde lijm. Zout en peper zijn twee verschillende soorten middelen, vergelijk dit maar met man en vrouw die in bepaalde dingen verschillend zijn. En vervolgens toch met mekaar in het huwelijk treden, en een huwelijk is een verbond die gesloten word tussen man en vrouw. Wanneer mensen scheiden zal het of beiden, man en vrouw, gaan beschadigen, of de één beschadigen. Dit kun je vergelijken wanneer je die twee glazen potjes van mekaar probeert te scheiden, dat geplakt is met seconde lijm, of de beide potjes gaan kapot, of 1 van de beide potjes gaan kapot.

Ik vind deze film zeer goed, je kunt deze film op youtube bekijken, het is een christelijke film. Deze film is een goede voorbeeld voor vele mensen die het wel kunnen gebruiken.

Nou één ding weet ik wel, van het zout en peper potje dan, daar zit wat in Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 10:03

Jaren geleden werkte ik in de Horeca, en daar uit gaande weet ik dat zowel zout en peper een goede verstandhouding hebben.
Er is toen ruim voor mijn tijd al besloten dat, ze samen in één potje konden, waarom?
Zij nou met elkaar samen werkte, je had toen maar één zout soort, en wel meerdere peper soorten.
Die laatst genoemden konden niet samen in één potje, deed men het toch, dan ging het mis.
En zo is het met mensen ook, niet iedereen past echt goed bij elkaar, en dan gaat het mis.
Als je peper en zout weer gaat scheiden kraait er geen mens naar, maar doe je dat bij mensen dan doet dat pijn.
Bij peper en zout is er één mens bij betrokken, en bij de mens meer.......
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:11

LAVERDE524 schreef:

Dank je wel. Ik ben bemoedigd door de film. Je gaat jezelf toch bepaalde vragen stellen. Ook hoe we met Christus om kunnen gaan. Dat vaak alles als vanzelfsprekend genomen wordt totdat je het dreigt te verliezen of verloren hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:44

Graag gedaan viooltje. Ik ben blij dat er toch nog iemand mee bemoedigd is. Zo zien we dat scheiden niet altijd de juiste weg is, omdat we teveel ons gevoel daarin volgen. Dat zei de vader ook in deze film, het zijn geen gevoelszaken waarin je zit, het zijn dingen, keuzes die je met je verstand moet maken en niet met je gevoel, het is niet op gevoel gebaseerd. Daarom hamer ik soms zo om je gevoel te onderdrukken, dat doe ik ook, doet wel zeer, maar je moet wel. Want als je gevoel je overheerst ga je verkeerde keuzes maken.

Je kunt niet eens op je hart vertrouwen want die kan je wel eens ernstig misleiden.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1