ChristianMatch

Forum

Berichten van VIOOL125
ChristianMatch forum index » Berichten van VIOOL125
Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:32
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon

GERRIT084 schreef:
En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!
Naar mijn bescheiden mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet.
Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na.
Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld.
En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter.
Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet.
En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in.
Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling.
Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken.

Het is mens eigen, zou je kunnen zeggen. Helaas maak ik me daar ook schuldig aan. Kunnen we ons daarachter verschuilen? Ik denk het niet. Als we de bijbel lezen dan komen we eigenlijk dezelfde reacties (lees gedrag) als vandaag de dag tegen. Jezus gaf ons een geruststelling als je het zo wilt noemen. Hij zegt: "niemand is goed, zelfs niet een". We mogen God dankbaar zijn voor Zijn geduld anders had Hij (zoals jezelf aangeef) vaker voorbeelden gesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:09
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Luieren. Genieten van mijn vrije dag
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 23:11
BerichtOnderwerp: stil alleen

BERENDJAN590 schreef:
stil

het kan zo mooi zijn.
en het was even erg fijn.
maar moeilijk kan het ook wezen.
als je het anders gaat lezen.

je voelt je erg wreed
en kost een hoop leed.
je wilt graag in geluk leven.
en dat aan elkaar kunnen geven.

leven lijkt soms zo oneerlijk.
en alles zo kort maar even heerlijk.
God geeft mij Troost hier op aarde.
dat heeft voor mij grote waarde.

ga door met mijn leven.
en zeker gaan we het niet opgeven.
wie weet komt er ooit weer geluk op mijn pad
dat het dan alles wel om vat.

hou altijd voor blijf bidden en geloven.
Hij kijkt uit van zijn hemel hoven.
en ziet jou op aarde hier.
en help jou op zijn manier.

Je voelt je vrij maar ook niet.
wat je zag is niet meer wat je nu ziet.
geeft nu even weer rust.
en is alles even wat je lust..

maakt niet uit meer wat er word gezegd.
dit boek is nu dicht gelegd.
waar nu verhaal triomfeert
en jij hebt er uitgeleerd.

je leven gaat nu gewoon weer door.
en je denkt nu ik ga er voor.
ik ben weer vogel vrij.
en sta ook weer in de rij.

leef nu weer mijn eigen leven.
en is God die mij dit heeft gegeven.
Leven kan ook zo mooi zijn.
en ik denk heb het zo ook fijn.

God is altijd gebleven.
en is in mij verweven.
alleen ben je dan nooit meer.
daarom loof ik de Heer.

verdriet maakt plaats voor vrolijkheid.
God is die mij aan de hand leid.
zo ben ik gelukkig in het geheel.
toch zou het fijn zijn als ik het deel.

wakker worden in het vroege ochten licht.
een leuke en nieuwe dag in het zicht.
je stapt weer uit je bed.
en loopt vrij door je flat.

Je doet jou eigen ding.
het gevoel wat je opving
de zon schijn buiten is het toch koud.
het licht komt binnen als klateren goud.

heeft fijn moment even.
dat je hier alleen mag wezen.
je onbijt klaar maken.
en heb zelf al de taken.

dank God dat ik fijn mag voelen.
dat Hij het niet anders zou bedoelen.
ik zie het is tijd om weg tegaan.
om nu een nieuwe weg in te slaan.

naar mijn hart luister ik.
misschien komt er wel eens de klik
nu genieten van het alleen zijn.
dat is ook wel eens fijn.

Heel mooi geschreven. Fijn dat je dit wilde delen
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 09:39
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

FRANKT627 schreef:
Het hout kan misschien rot zijn maar de houtwormen zijn dan weer wel vers Twijfelende smiley

Een tekort aan eiwit Frank? Want dan zijn de wormen idd goed te doen. Misschien ff beetje grillen en smullen maar.

Ik hou niet van wormen dus wordt het vandaag brood. Lekker met tempe en hete kip wat sla erbij. Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 22:00
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Indische rijsttafel. mmmm Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 16:41
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Ik ga nu ad slag met: waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen. Mul Kaptein
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:10
BerichtOnderwerp: Hoe oordeelt God?

SIMON933 schreef:
Een (onbekeerde) man heeft een andere man vermoord en word veroordeelt tot 30 jr gevangenisstraf.

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?

Als God hier rekening mee houdt betekent het dat we gerechtvaardigd zou kunnen worden uit werken. Want je hebt je straf al uitgezeten, dan kun je niet nog een keer veroordeeld worden voor hetzelfde. De bijbel leert ons dit zinloos is. God kijkt naar ons als geheel en indien Hij zijn Zoon terug kan vinden in ons moge we bij Hem binnengaan. Rom 8 leert ons dat er geen veroordeling meer is voor zij die in Christus Jezus zijn.

Kortom cf de bijbel. Houdt God geen rekening met zijn 30 jr gevangenis straf tijdens zijn oordeel? Nee.
Het maakt dan niet uit of hij tot bekering komt of niet.

Laatst aangepast door
VIOOL125
op maandag 7 januari 2013, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:11
BerichtOnderwerp: Fireproof

LAVERDE524 schreef:
Ik zat zo voor de film "Fireproof" met Kirk Cameron. Wat geniet ik toch van deze film, en zo leerzaam.

Er worden enkele woorden in gebruikt die me zeer aanspraken, waarover ik ook altijd 't zelfde dacht. Ik raad het echt aan om deze film te gaan zien. Want we moeten ons zelf afvragen of ons huwelijk of relatie wel vuurbestendig is.

Vaak als mensen gaan trouwen dan beloven ze mekaar trouw, maar vaak meer in voorspoed dan in tegenspoed. En word er een hele goede voorbeeld aangehaald in deze film dat die ene man twee glazen potjes met zout en peper aan mekaar plakt met seconde lijm. Zout en peper zijn twee verschillende soorten middelen, vergelijk dit maar met man en vrouw die in bepaalde dingen verschillend zijn. En vervolgens toch met mekaar in het huwelijk treden, en een huwelijk is een verbond die gesloten word tussen man en vrouw. Wanneer mensen scheiden zal het of beiden, man en vrouw, gaan beschadigen, of de één beschadigen. Dit kun je vergelijken wanneer je die twee glazen potjes van mekaar probeert te scheiden, dat geplakt is met seconde lijm, of de beide potjes gaan kapot, of 1 van de beide potjes gaan kapot.

Ik vind deze film zeer goed, je kunt deze film op youtube bekijken, het is een christelijke film. Deze film is een goede voorbeeld voor vele mensen die het wel kunnen gebruiken.

Ik hoop hiermee dat ik mensen toch mag bemoedigen.

Klik op de link hieronder om naar die film te gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=kU1wvJXrTfc

Dank je wel. Ik ben bemoedigd door de film. Je gaat jezelf toch bepaalde vragen stellen. Ook hoe we met Christus om kunnen gaan. Dat vaak alles als vanzelfsprekend genomen wordt totdat je het dreigt te verliezen of verloren hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 22:39
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.

PIETER619 schreef:
BETER LEZEN, christen zijn kan men niet leren, als jij meent door de bijbel van kaft to kaft te moeten kenne om een christen te zijn, heb je wat Jezus hier op aarde deed, in het geheel niet begrepen. mede doe je op die manier de Heilige Geest zwaar te kort, want Hij doet ons beseffen waar we mee beizig zijn, niet onze geleerdheid

Christen zijn kun je idd niet leren. Maar je kunt wel leren om je te gedragen als een kind van God. Want dat gebeurt niet vanzelf. Ook het lezen van de bijbel is een vorm van leren. Indien je God wil behagen zoals Hij dat bedoeld heeft, dan zul je moeten leren.
Waarom zegt Jezus zelf in Math 28:19 .....leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb. Als onderwijs niet nodig was, had Jezus het niet opgedragen. Uiteraard niet uit het oog verliezend waar het uiteindelijk om gaat.

Ook om tijd door te brengen in Gods nabijheid moeten we leren. Een groter voorbeeld dan Jezus zullen we NOOIT hebben en krijgen. Hij heeft Zijn discipelen geleerd om tijd te maken om met Zijn Vader bezig te zijn. Over hun hoofden mogen wij dat ook leren vandaag. Er heeft een heel proces van onderricht plaats gevonden naar de discipelen toe, voordat Jezus het Ultieme offer gebracht heeft.
Volgens mij geldt dit zelfde principe in een relatie onderling. Elkaar ontmoeten is één. Elkaar leren kennen is 2. En dat kan alleen als je tijd met elkaar doorbrengt. Dan weet je pas hoever je kunt gaan of niet.

Jezus zegt in Joh 16:13 dat de Heilige Geest uit Hem neemt en ons leert door ons de weg naar de waarheid te wijzen.
In Joh 14:26 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb.

Ik ben God dankbaar dat mijn geleerheid niets te maken heeft met Zijn volmaakte offer. Ik ben Hem dankbaar dat ik door zijn Geest mag zeggen Abba Vader en van Hem mag leren te naderen voor Zijn troon.
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:18

Bestraffen en tuchtigen staan niet tegenover vergeving. Zoals je het omschreven zou ik niet beter kunnen doen Jol.

Mijn opmerking betreft Pieter "Voor mij staat vast dat God bepaald en wie wat en hoe Hij dat doet (vergeven dus), is niet van toepassing als je vrijgekocht bent door de Here Jezus, dan ben je vrijgekocht "

Vrijgekocht zijn is geen vrijbrief om alles te doen waar we zelf zin in hebben. Als wij door genade behouden zijn. Dan moeten wij daarin wandelen. Waarom vermaand Jezus anders deze gemeente, als hetgeen ze mee bezig zijn goed is. Ik denk dat de leden van deze gemeente in Laodicea dachten dat ze goed bezig waren. Maar Gods Woord laat toch iets anders zien. En dat heeft niets met veroordelen te maken. Als wij onze fouten inzien en teruggaan naar Hem die ons heeft vrijgekocht en om vergeven vragen dan worden we vergeven.

Hoe zullen we vergeving vragen als we niet weten wat we fout doen? Hoe zullen we vergeving ontvangen als we niet weten dat die mogelijkheid er is? Maar de bereidheid om te willen leren en te accepteren is eerst nodig dan pas kun je van die vergeving gebruik maken. Niet eerder.
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:27

PIETER619 schreef:
Dus jij bepaald wat God moet (aan de hand van Zijn woord) doen als Jezus hier weer komt en God mag niet gaan vergeven wat Hij wil, maar jou wil geschiede dan?

Voor mij staat vast dat God bepaald en wie wat en hoe Hij dat doet (vergeven dus), is niet van toepassing als jevrijgekocht bent door de Here Jezus, dan ben je vrijgekocht

Dan is het ook niet nodig om vermaand te worden. Of zoals in openbaringen staat "tuchtig en bestraft te worden". Want God bepaald zelf wat en wie Hij vergeeft. Of zie ik het nu helemaal verkeerd Pieter? Waarom geeft Hij anders zijn Woord, als we ons daar niet aan mogen spiegelen?
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:21

JOL252 schreef:
Okay, dit staat er. Hij doet een dringend appèl en verklaart opnieuw Zijn verlangen naar deze gemeente: "Waart gij maar koud of heet..."...
Maar zou je dan denken dat Hij deze hele gemeente verloren zou laten gaan geplaatst in de samenhang met andere bijbelpassages: dat Hij afmaakt wat Zijn hand is begonnen, niet opgeeft trouw te zijn omdat Hij zichzelf niet kan verloochenen ook al zijn wij ontrouw!

Zijn genade is 100 procent.

Juist om Zijn trouw en 100% genade aan ons doet Hij een dringend beroep op deze gemeente dus ook aan ons. Hier laat Hij nogmaals zijn genade zien door de oproep tot bekering. Juist omdat Hij 100% genade en rechtvaardig is wil Hij niet dat één iemand verloren gaat. Hij zegt ook "Allen die ik lief heb die tuchtig en bestraf ik" en dit heeft als doel dat wij ons terugkeren naar Hem. Jezus zegt ook ""Wie overwint, hem zal ik geven met Mij te zitten op de troon".
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:57

ROADY558 schreef:
Ik geloof zelf dat - wat deze bijbelpassage aangaat - ze hun Heer wel hebben gekend. Ze zijn "heet" geweest, maar hebben hun materiele zaken boven Hem gesteld, en zodoende lauw geworden.

Daarom zegt Jezus hier ook dat je beter koud kunt zijn dan lauw, of beter heet dan lauw. Koude mensen kan God raken, hete mensen kan God inzetten. Maar lauwe mensen smaakt Hem duidelijk niet. Daar kan Hij niks (meer...) mee...

Dank je wel Roady
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:46

PIETER619 schreef:
Een ieder mag leven zo hij/zij verkiest.
Of zo'n keus goed of fout is zal men op gegeven moment wel achter komen.

Maar zolang jij Jezus niet als de Opgestane Heer erkend endat belijd en hem gehoorzaam bent is hij dus nog niet binnen.

Dat snap ik. Maar het is geen antwoord op mijn vraag.
Is Jezus ooit binnen geweest of is Hij buiten de deur gezet?
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:32

ROELANDE345 schreef:
Je schrijft het zelf al Jezus stond in deze gemeente aan de deur te kloppen. Hij was niet binnen maar buiten.
Ieder die Hem toebehoort heeft Jezus binnengelaten in zijn/haar hart.
Het feit dat Hij buiten stond betekend dat zij dat niet hadden gedaan

Als ik dit zo lees is het een feit dat Jezus buiten de deur staat. Wat ik mij afvraag is dit:
- Is Jezus ooit binnen geweest of hebben ze Hem buiten gezet?
Kan iemand mij hier antwoord op geven?
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 18:45

JANS221 schreef:
Laodicea was een welvarende gemeente, de inwoners hadden een goed leven. In deze brief aan hen gericht worden nu eens geen concrete dwalingen beschreven maar wordt er meer een grote onverschilligheid belicht. Niet koud, niet warm.
Daarom worden ze opgeroepen om iets aan die lauwheid te doen. Ze worden gewezen op hun verantwoordelijkheid om een keuze te maken. De hemel klopt aan bij de aarde en vraagt geloof. En wie in Hem gelooft is gered. Er hoeft dan geen angst meer te zijn dat God je (alsnog) afwijst.

Ik denk dat de sleutel idd ligt in het feit dat het grote onverschilligheid gaat. Is dat niet precies hetzelfde waar we vandaag de dag tegen aan lopen als gelovige? Als wij als gelovige in het hier en nu op onze verantwoordelijkheid gewezen worden. Welke keus maken we dan? Dat de hemel klopt bij de aarde en vraagt geloof. Dat is een actie die bij ons ligt. En die actie is niet alleen het geloven. Maar ook het wandelen in geloof. We hoeven geen angst te kennen als wij Jezus persoonlijk kennen als Heer en Heiland van onze ziel. Wel mogen we ons leven spiegelen aan zijn Woord. Dat betekend dat waar we ons onverschillig gedragen de keus mogen maken om kiezen voor heet of koud. Volgens dit stuk is het heel belangrijk. We vervallen veel te makkelijk in oude patronen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van VIOOL125
Pagina 1 van 1