ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 12:41
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

YELNIN491 schreef:
Ja die nieuwe snufjes van tegenwoordig, ipadje, iphonetje, alles is tegenwoordig i.
hoest met de smurfjes op je ipad Knipoog smiley leven ze nog??

i agree Engeltje smiley

Smulsmurf.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 17 augustus 2012, 12:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 12:37

ANOUSKA714 schreef:
ik heb benzine getankt.... ppppffff. Daar gaat mn leuke shopmiddag Verraste, verbaasde smiley

De auto er uit scheelt erg veel geld - en benzine is echt niet de grootste kostenpost, al lijkt dat wel zo. Maar ja, het ding is makkelijk. Aan de andere kant: hoe vaak zou je niet extra kunnen shoppen als je het ding niet meer hoeft te betalen? Als je wel een auto hebt maar niet meer kunt shoppen dan rijdt hij voor niks heen en weer in de vrouwenlogica toch? Als je de kapitaalkosten als afschrijving en renteverlies, dan wel aflossen lening, verzekering en belasting meerekent, is het echt een paar honderd euro per maand.

Thomas, die voor de soms onmogelijke taak staat een vrouw in deze te begrijpen en bij de bakker een paar croissants shopt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 17 augustus 2012, 15:23
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 22:11
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

http://www.trouw.nl

Daar vind je ook een kieswijzer. Hij werkt alleen niet goed met Safari, wel met Firefox. Wel grappig je krijgt te zien waar je staat op de lijn progressief-conservatief op niet-economische thema's en op basis van economische onderwerpen in de links-rechtssfeer.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 16 augustus 2012, 10:21
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 19:04
BerichtOnderwerp: Het weer

JANS221 schreef:
Nee, hier is het 29 graden. De treinen zijn hier (Rotterdam) vanaf 17.00 uur al minder gaan rijden, maar er is nog geen druppel gevallen!!.

De NS baseert zich op de weersvoorspellingen, dus het is goed verdedigbaar dat ze minder rijden. Het is dan wel zaak dat de voorspellingen een beetje uitkomen he, anders denk je de volgende keer ook van het zal wel.

Thomas, gelooft dat het nog best slecht kan worden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 15 augustus 2012, 19:17
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:54
BerichtOnderwerp: Het weer

Is er al ergens sprake van onweer en windstoten?

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:53
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

heel veel mensen krijgen geld terug hoor en dat staat ook in de blauwe envelop.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:41
BerichtOnderwerp: Seksueel misbruik in christelijke gezinnen...

Vergeving is goed voor de dader maar vooral goed voor jezelf - dat laatste is vooral belangrijk en wordt vaak vergeten. Het is in ieder geval veel beter dan wrok. Maar vergeven doe je uit jezelf, mogelijk met hulp van God, dat wel. Maar nooit gedwongen vanuit het belang van de kinderverkrachter of de kerkgemeenschap.

Thomas, treffend en mooi geformuleerd, Petra.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 15 augustus 2012, 23:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:24

Bedenk altijd dat er een heel simpel mechanisme in werking treedt op het moment dat er iets beweerd wordt wanneer er iets over de groep wordt beweerd waartoe je jezelf rekent. De reactie is dan al snel: Ok, hetbestaat wel maar ja het komt overal voor. Het is een vorm van ontkenning die het onrecht, in dit geval van de kinderverkrachting, in stand houdt en voor iedereen met wat benul van sociale wetenschappen heel goed bekend. Inderdaad, cognitieve dissonantie en echt levensgevaarlijk. En de bewering van het komt in andere kringen ook wel voor, dekt het misbruik toe en ik keer me daar dus echt vierkant tegen.

Vergeving is een elementair christelijk principe maar als dit begrip dusdanig misbruikt wordt dat het slachtoffer klem kom te zitten als het verkracht is door haar vader en nog MOET vergeven ook omdat impliciet gesteld wordt dat God aan de kant van de verkrachter staat, dan wordt iedere grens overschreden en is de term vergeving in bijbelse zin helemaal niet van toepassing. Geestelijke manipulatie, machtsmisbruik, en misbruik maken van de naam van God, niks anders.

Thomas, die wel vindt dat vergeving, mits uit vrije wil, goed is.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 16 augustus 2012, 16:28
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 12:47

MAMALOE463 schreef:
Thomas 968 schreef:

Bedenk dat het een computerprogramma is dat gewoon punten geeft voor keuzes, en de programmeur heeft daarin behoorlijk invloed.

Wat bedoel jij dan met deze zin Thomas wat jij schreef op Dinsdag 14 augustus?

Ik begreep je hierin verkeerd denk ik, ik dacht nl dat jij ervanuit ging dat de programmeur het kan beinvloeden op welke partij je uitkomt?

Ik bedoel dat de programmeur wel die keuzeonderwerpen aandraagt waarvan hij denkt dat ze van belang zijn. Dat is een wezenlijke keuze. Er is bijvoorbeeld geen item over de vrijheid van onderwijs of over de zgn. weigerambtenaren. Verder kun je aangeven wat je belangrijk vindt en zo'n onderwerp telt dan zwaarder mee. Maar is het 1,5 keer zo zwaar of drie keer? Dat kan een programmeur beinvloeden. Nogmaals een site als de Stemwijzer kan zich weinig veroorloven omdat die keuzes te achterhalen zijn. Ik vind niet zozeer de berekening het probleem maar wel de onderwerpkeuze.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 15 augustus 2012, 21:09
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 11:13

De volgende spreekt ook boekdelen:

http://www.youtube.com/watch?v=YVPPQirK9qE&feature=related

Er is sprake van kinderverkrachting met God aan de zijde van de kinderverkrachters. Hoe krom kun je zijn? En reken maar dat het vandaag ook gebeurt. En mensen die het toedekken, moeten kinderen tot Christenen opvoeden.... Het is juist tragisch dat er een kerkelijke omgang dan wel een cultuur in sommige kerken is, die dat toestaat. Een dergelijke kerk deugt niet en is een schande voor alle christenen. Deze kerkelijke structuur is er verantwoordelijk voor dat de misbruikte meisjes een enorme klap oplopen. Het moet wel een krom christendom zijn die dat toelaat. Incest en verkrachting gedijdt nu eenmaal goed in autoritaire gezinnen met een toedekkende cultuur van mensen er om heen. Erg voor de slachtoffers en naar voor ons omdat het Christendom door deze ellendelingen ook nog als schild wordt gebruikt. Laat de meisjes maar verrekken, dat is de praktijk. De toedekkers zijn schuldig aan psychische schade en als jij in je kerk mee toedekt, ben jij dat ook. Want je houdt een cultuur in stand waarin kinderverkrachters zich veilig voelen in plaats van de slachtoffertjes.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 15 augustus 2012, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 10:56

MAMALOE463 schreef:
Zou het echt zo kunnen zijn dat bv zoals bij stemwijzer de programmeur de mogelijkheid heeft het kan beinvloeden op welke partij je uitkomt na het invullen van de antwoorden? Twijfelende smiley

Dat dient toch geen enkel doel? De programmeur zal wel uitkijken ook want dan verliest de Stemwijzer het vertrouwen. Bovendien is het niet zo moeilijk voor iemand die kan programmeren te achterhalen hoe er gewaardeerd is.
De kwaliteit hangt af van de vragen zelf en de compleetheid ervan. Een programmeur moet ook rekening houden met de bereidheid tijd te investeren van de gast. Dertig tot veertig vragen is veelal het maximum. Maar van manipulatie is geen sprake. Ik denk eerder dat je dacht bij een partij te horen en het blijkt dat je standpunten meer passend zijn bij een andere. Maar dat is je eigen inschattingsfout. De meeste stemmers op een partij hebben nooit een programma van die partij gelezen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 15 augustus 2012, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 19:47
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie

CARMEN073 schreef:
Sja, zo lust ik er nog wel een paar. Als iemand dus afvalt van het geloof dan kun je achteraf zeg: Hij of zij was toch al nooit echt van de Heer...

Hoe kunnen we nu dan weten of we werkelijk wel of niet van de Heer zijn?

Ik vind jouw opvatting een stuk gruwelijker en helemaal niet bijbels. Ervanuit gaande dat we pas in de hemel erachter komen of we daadwerkelijk al die tijd echt van de Heer waren; zonder dat we daar nu iets aan kunnen doen of over te weten kunnen komen (we kunnen nu immers niet even een kijkje nemen in het boek des levens) klinkt in mijn oren nogal fatalistisch.

Ik vind wel dat jij je erg makkelijk 'afmaakt' van bijbelteksten die overduidelijk andere dingen beweren. Het feit dat mensen (theologen) heel veel omhaal van woorden nodig hebben om te kunnen verklaren dat een bijbeltekst iets anders betekent dan wat er staat zegt mij genoeg. Het verbaast mij dat er mensen zijn die dat dan geloven.

Als er ergens mensen zijn die veel omhaal van woorden gebruiken, zijn dat wel de dominees in de hele behoudende kerken. Lees de behoudende refoforums maar. Daarmee scheppen ze in die kringen wel nog enige ruimte voor nuance. En het feit dat een theoloog tijd nodig heeft voor een uitleg met een opbouw, maakt zijn standpunt nog niet ongeloofwaardig. Alles letterlijk nemen is ook interpretatie hoor en doet vaak geen recht aan wat er bedoeld wordt. Wie leest, interpreteert. Altijd.We kunnen alleen maar als mensen van beneden over Boven spreken. Dat maakt dat zowel de gewoonten in de Gergem als die in de charismatische gemeenten keuzes en interpretaties zijn. Het gaat over de zelfde God maar het beeld dat mensen van God hebben, is vaak heel verschillend.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 14 augustus 2012, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 19:32

YELNIN491 schreef:
Als het niet dezelfde zijn is het geen probleem toch.
Als het wel dezelfde zijn, kun je stereolezen, ook grappig Knipoog smiley

Ik moet in alle stilte erkennen dat ik steeds vaker een een ebook lees, hetzij op de computer dan wel op de ipad. Je neemt zo'n ding mee en er kan echt veel op hoor. Ik heb laatst een dvd in handen gekregen met 4500 boeken en daar zit altijd wel wat bij. De nieuwste ipad heeft een veel mooier, lees scherper beeld en dan leest het echt heel lekker. Mijn boekenkast is stiekem wel een beetje mijn trots maar ik vraag me wel eens af hoe dat in de toekomst zal gaan. Je kunt als je een stel bent elk met je eigen ipad wel hetzelfde boek lezen: In het verleden zullen weinig mensen twee van dezelfde boeken gekocht hebben omdat ze door allebei zo snel mogelijk gelezen moesten zijn.

Het was een boek over de naoorlgse geschiedenis en nogal een pil, gelukkig hebben we nog even vakantie.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 14 augustus 2012, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 19:13

Ik heb een boek gekocht en inderdaad, ik had al een boek.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:36

Ik denk dat nieuwe partijen kansloos zijn in de huidige televisie-democratie. De stemwijzer houdt ook geen rekening met traditioneel stemgedrag. Vrijgemaakten stemden vroeger grotendeels GPV en zullen nu vaak uit om die reden CU stemmen. Een deel van de bevindelijkheid stemt altijd SGP en ik denk dat veel stemmers op die partij het lang niet altijd met het partijprogramma eens zullen zijn. De traditionele aanhang van het CDA loopt weg of is aan het weglopen. Het zou wel eens dodelijk voor de eens zo grote partij kunnen zijn dat ze niet bij een van de debatten bij RTL4 zijn uitgenodigd. Het merendeel van de stemmers in Nederland is neo-liberaal (VVD,PVV, D'66). Veel traditioneel linkse stemmers die een meer sociaal beleid willen en de bezuinigingen op de modale en minderverdienende zat zijn, wenden zich nu tot de SP, terwijl die vroeger richting PVDA gingen. Aan de andere kant de VVD die de indruk zal wekken dat het gaat tussen VVD en SP. Wilders heeft na zijn debacle in het kabinet bij zijn aanhang ook vertrouwen verloren en de SP spint daar garen bij. Confessionele politiek is nauwelijks een issue. De campagne is maar drie weken en hoe het zich dan ontwikkelt is voor geen mens te voorspellen.
Bij de stemwijzer heb je wel de mogelijkheid bepaalde items als Europa of zo aan te vinken waardoor je keuze iets meer gewicht krijgt. Bedenk dat het een computerprogramma is dat gewoon punten geeft voor keuzes, en de programmeur heeft daarin behoorlijk invloed. Een stemwijzer is niet meer dan een indicatie en het is zeker niet zo dat je moet stemmen wat de stemwijzer aangeeft. Hij had ook wat uitgebreider moeten zijn. De standpunten van kleine partijen als bovengenoemde en de PvdD komen niet uit de verf.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 14 augustus 2012, 19:04
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:45
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

Mamaloe:

Ik wil wel voor de kwarktaart zorgen mits mijn beslagkom nou eens doet wattie moet doen, netjes op het aanrecht blijven staan en niet aan de wandel gaan met de slagroom.

Linke Loetje hoor! Je moet ook zelf met de slagroom aan de wandel gaan, dat doe ik ook en dat is erg lekker.

Thomas, gaat zo even met de vinger er door, mijn moeder glimlacht uit de hemel.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 05:21
BerichtOnderwerp: PC-problemen

HOPE590 schreef:
Hoi Leanne,
Dat is idd het probleem.
Op mijn smartphone ga ik naar wifinetwerken en kies ik mijn netwerk, voer mijn wachtwoord in en dan probeert hij verbinding te maken en staat er vervolgens "verbinding verbroken" waarna hij opnieuw gaat scannen, verbinding maken, verbinding verbreken etc.
En op mijn ipad hetzelfde, ik kies mijn netwerk, voer wachtwoord in en krijg vervolgens de melding "geen verbinding mogelijk met netwerk"
Heb mijn wachtwoord al na laten trekken door mijn provider maar die klopt en zowel bij de tele2 (mijn provider) helpdesk als die van apple, weten ze t probleem niet op te sporen.
Aan t modem kan t mijns inziens ook niet liggen want mijn moeder heeft exact dezelfde modem en bij haar thuis heb ik dus geen problemen.
Nou mocht je nog meer willen weten, just ask Knipoog smiley

Ik zou even de provider bellen, die kunnen nagaan of het signaal daadwerkelijk bij je binnenkomt. Bel met een mobiele telefoon. Een draadloos 'modem'heeft zelf ook een wachtwoord,ik neem dus aan dat dat bekend is. Het kan wel degelijk aan het kastje liggen, ook al heeft je moeder dezelfde. Of heb je je eigen kastje daar geprobeerd? Ik denk dat het signaal je kast niet bereikt of dat hij het niet omzet naar draadloos. Dan wordt het een nieuw kastje (modem). De meeste verbindingsproblemen los je op met wat Leanne zegt: stekker eruit, even 10 a 15 sec wachten en opnieuw opstarten. Na ongeveer 45 sec heb je dan weer Internet. Controleer ook of je kabels daadwerkelijk vastzitten. Het feit dat je bij je modem kunt met een internetpagina betekent niet altijd dat je ook verbinding hebt met de buitenwereld: ben je bedraad dan heb je verbinding met je 'modem'.

Thomas, vaak blij dat hij de draad kwijt is.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 14 augustus 2012, 10:38
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 20:49

Hij is weer online maar redelijk onbereikbaar, de stemwijzer.

http://www.stemwijzer.nl

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 13 augustus 2012, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 14:18
BerichtOnderwerp: roken e.a. "verslavingen

In regels (de wet) zit geen kracht. Die is alleen te vinden in Jezus."

Mooie zin, daar kunnen de meer wettische christenen mogelijk over nadenken. Enige relativering is wel op zijn plaats. Veel mensen kunnen moeilijk zonder koffie. Koffie heeft een paar goede maar ook een paar slechte effecten. Maar als ik eerlijk ben, kom ik zonder koffie niet goed op gang. Mensen die dan een opgeheven vinger hebben, gaan te ver. Doe het niet en zeg hooguit iets van echt schadelijke zaken, roken is voor iedereen slecht en voor copd- en diabetespatienten zelfs dodelijk. Als je als gelovige wilt handelen is bijbels denken goed maar ook dan moet je het zien te vertalen in iets wat effect heeft, op de roker bijvoorbeeld. Alcohol wordt zwaar onderschat, vooral omdat het bij onze cultuur hoort. Als alcohol vandaag in onze samenleving voor het eerst zou worden geintroduceerd, zou het misschien wel verboden worden. Koffie is ook een drug maar ik krijg echt geen schuldgevoel als ik het als christen drink, evenmin als van het drinken van een goed wit wijntje. Genieten mag ook voor christenen hoor en hoeft lang niet altijd met mate Knipoog smiley

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 14 augustus 2012, 04:45
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:58
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Asterix en de intrigrant.

Asterix en Obelix zijn onoverwinnelijk dus de Romeinen proberen het met een psychologisch spel om het Gallische dorp toch in handen te krijgen...

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:23
BerichtOnderwerp: Apple heeft de religie van het beest(appel, hapje, eva...)

SHANITA130 schreef:
Stel A = 1 × 6, B = 2 × 6, C = 3 × 6 ... Z = 26 × 6, en pas deze sleutel toe op het woord computer: 18 + 90 + 78 + 96 + 126 + 120 + 30 + 108 = 666

Verraste, verbaasde smiley

Zelfs wiskundig is het onhandig. Je kunt beter de letterwaarden aanhouden, die bij elkaar optellen en het pas dan met zes vermenigvuldigen. Dat scheelt een aantal bewerkingen gelijk aan de woordlengte min 1.

Thomas, gelovig is niet hetzelfde als goedgelovig.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 17:00

ERIKA129 schreef:
Sow net maar weer eens een appeltje geschild Clown smiley

Met wie had je die te schillen?

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:49

In de begintijd hadden Steve Jobs en Steve Wozniack een computer gemaakt, de Apple//, maar ze hadden nog geen naam. Jobs nam een hap uit zijn favoriete appel, een macintosh - en stelde als ze geen naam konden verzinnen, het bedrijf Apple zou heten. In die tijd hadden computerbedrijven namen als silvertech en comtech. Er werd geen naam verzonnen dus het werd Apple. Ze zullen hooguit aan het vernieuwende platenmerk Apple, van de Beatles, gedacht hebben.

Thomas, de Apple Macintosh kwam later.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 11:21

Iedereen weet hier wel dat ik een grote Applefan ben en terecht want ze maken de beste en meest intelligente produkten, die andere fabrikanten alleen maar namaken. Je hoeft niet eens benul van wiskunde te hebben om te weten dat dit gemanipuleer met getallen geen enkele waarde heeft. Wie logisch kan denken, ziet meteen de onzin er van in. Het is pseudowetenschap om eerst te stellen dat 6 duivels is en vervolgens als je een 6 ziet te concuderen dat het wel duivels zal zijn. Venus is een klomp materie met een sterk reflecterende hete dampkring. Als je zegt dat Venus de liefde representeert en vervolgens ziet dat Venus in een toevallige groep sterren die niets met elkaar te maken hebben maar zogenaamd jouw sterrenbeeld zijn en vervolgens is Venus daar te zien - dan gaat het goed met je liefde. Wie is er hier gek? Horoscopen vallen dus ook onder deze noemer. Veel kinderen zijn heel blij als ik ze nog een 6 geef Knipoog smiley Apple maakt geweldige producten en daar hebben honderden miljoenen mensen inmiddels veel plezier van. Apple is duur maar je hebt ook wat en een Mac doet het gewoon altijd. Dat is voor Windowsgebruikers een bijna onbestaanbaar geluk, dus het zal wel van de duivel zijn.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

Thomas, geloven is niet goedgelovig allerlei onzin achterna lopen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 11 augustus 2012, 12:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:57
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Tige lokwinkse, famke en in lyts krûpke foar dyn jierdei. Ut 'e haadstêd in protte wille tawinske hjoed!

Thomas, die Trijnie even knuffelt voor haar verjaardag en haar vandaag vanuit Ljouwert veel plezier toewenst.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 11 augustus 2012, 11:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:48
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

PETRA944 schreef:
na ja zeg, ga jij nou ook vaag schrijven helemaal onleesbaar die gele letters. en jij eet zeker de eerste tig dagen tong.

Nou als ik dan toch gestraft wordt, dan daar maar mee!

Thomas, het zijn niet de zonden der tong om ze te eten.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 14:22
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

Laten we maar er op vertrouwen dat het goed zal zijn.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 14:26
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:45

CHATULIEM619 schreef:
Begrijp je dan ook als ik stel, dat we eigenlijk een heleboel inzicht nog missen, want daar zit volgens mij het echte probleem.

Hoe kunnen we zeggen dat een theocratie onder God wel zou werken, terwijl we hier zien hoe het mensen vercorrumpeert?

Het punt is dat een theocratie niet onder God werkt maar onder fundamentalisten, een soort oud-testamentische ayatollahs. Ouderlingen van de Oud-Gereformeerde gemeente of zo.Tussen christelijke fundamentalisten en hun islamitische tegenhangers bestaan qua denken veel overeenkomsten. Het staat er zo en we voeren het letterlijk uit. En wie zich er tegen verzet, verzet zich tegen God. Lees: tegen het autoritaire eigen godsbeeld. Iran is een goed voorbeeld.

Hoe kunnen we zeggen, dat er geen lijden en worsteling meer is, maar wel leermomenten en bevrediging? In mijn ogen zijn mijn pijnmomenten gelijk ook de meest waardevolle momenten in mijn leven geweest. Als er geen pijn meer is, hoe zou ik dan gestimuleerd worden in mijn denken en in mijn geloof?

Ik zie niet in dat het er niet zou zijn. Ik spreek nu voor mezelf maar als ik niet meer inzicht zou kunnen/mogen verwerven om denkproblemen op te lossen zou ik doodongelukkig worden.

Hoe kunnen we volmaakt zijn en toch van elkaar verschillen??? Is er mogelijkheid tot ontwikkeling, of wordt ons alles maar zo in de schoot geworpen?

De vraag is of volmaakt ook betekent dat iedereen hetzelfde is. Ik denk het niet, want het is geen volmaakt bestaan als we geen eigen identiteit meer hebben. Maar ik vertrouw er op dat God het goed bedacht heeft als het zover is.

Zomaar een paar vragen...

Helaas zal niemand een compleet antwoord hebben.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 13:00
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:15

Ik denk overigens dat er twee discussies door elkaar lopen. Chat heeft het over de praktische invulling van theocratie als we ons rechtssysteem zouden vervangen door oud-testamentische wetgeving en dat op fundamentalistische wijze zouden toepassen.

Anderen spreken er over als God daadwerkelijk zou regeren zoals mogelijk na de wederkomst. Maar dat is echt iets heel anders. Chat hanteert echt de juiste definitie van theocratie als tegenhanger van de liberale democratie waar de Nederlandse grondwet op gebaseerd is. Het is echter een onmogelijkheid dat theocratie ooit in Nederland wordt ingevoerd. Het klinkt vroom die theocratie te willen, maar de uitwerking zou niet uitvoerbaar zijn. De Nederlandse rechtsstaat geeft een betere bescherming van de burgers dan een wetgeving die een weerslag is van een samenleving zoals die duizenden jaren geleden functioneerde. Vrouwen worden niet meer gestenigd na overspel, ook al staat dat in de Bijbel. En dat is heel christelijk.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 12:34
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:04

CHATULIEM619 schreef:
Zou je dit niet snel ontzettend gaan vervelen? Als je geen verdriet kent, besef je de vreugde ook niet goed, en begin je alles vrij normaal te vinden. Ik denk dat ikzelf na een weekje volmaaktheid toch wel zou moeten zoeken naar uitdagingen....

Het bijbelse beeld van de wederkomst is dat alles wat ons ellendig doet voelen, ontbreekt. Dat is een vorm van geluk maar dat gaat dan over verlossing van narigheid. De meer passieve vorm zeg maar. Ik denk dat de meer actieve vorm er ook zal zijn namelijk datgene wat ons gelukkig maakt. Of daar echter zaken bij zullen zijn die ons nu gelukkig maken, is niet erg duidelijk. Vanuit mijn huidig denken, word ik ook gelukkig van het oplossen van vraagstukken en vind ik er bevrediging in als ik dat vind. Mensen kunnen ook gelukkig worden van de verandering die een nieuwe liefde veroorzaakt, ik roep maar wat. Ik vraag me echt af of het zo is dat er alleen maar een soort permanent geluk is. Het klinkt wat aards maar zouden we bovenstaande geluksmomenten, die uit een ontwikkeling voorkomen, dan niet meer kennen? Ik stel het maar als vraag en weet dit uiteraard ook niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 12:18
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 91 Volgende
Pagina 30 van 91