ChristianMatch

Forum

Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 ... 44 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:22
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

MAR907 schreef:
Ben jij voor Lisa een "all in the game"..... Smiley die vol vragen zit

Mag ik ff weten hoe dit precies is bedoeld????? Ik vind het namelijk helemaal niet prettig als iemand de indruk wekt dat wie dan ook voor mij een "all in the game" voor mij zou zijn. Boze smiley Boze smiley Boze smiley

Ik hou niet van spelletjes spelen, tenzij het gaat om gewone spelletjes, aan tafel, met mijn kids.. dat is uiteraard erg gezellig. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:05
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding

LEONARD480 schreef:
Wij zijn ok wij zijn ok wij zijn ok!!!!!!

Ha ha ha.. wist het wel hoor dat er iemand zou zijn die zo reageerde... jullie mannen zijn zoooooooooo voorspelbaar. Knipoog smiley Clown smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 9 maart 2011, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:03
BerichtOnderwerp: strandwandeling voorjaar 2011

MIEKJES285 schreef:
bedankt Herman ik vindt 10 kilometer over het strand lopen lang zat... Knipoog smiley Clown smiley Lachende smiley

Same here Miekjes... same here...! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:02
BerichtOnderwerp: strandwandeling voorjaar 2011

VISSER278 schreef:
is ook goed .........en de dames???????

Rosé... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 22:59

MAR907 schreef:
Ben ik mee eens...wij zijn ok....

Ach er zit bij de mannen wel eens een uitschieter tussen, maar da's bij de vrouwen niet anders. So don't wury... wij weten best dat het gros van de mannen ok is.

MANNEN ZIJN OK... EN VROUWEN OOK Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 22:42
BerichtOnderwerp: Bezoek aan kerkdiensten

CHATULIEM619 schreef:
Dit begint naar mijn idee uit de hand te lopen. Op deze manier zitten we vaker in een andere gemeente dan in onze eigen gemeente. Eén keer per maand lijkt me ruim voldoende. Het lijkt me zelfs beter toe om het één keer in de zes weken te doen.

Dat betekent het volgende: 10 april naar Drachten, en 1 mei naar Nrd. Friesland. De eerste omdat die datum al gesteld is en de tweede omdat dit maar 1 keer per jaar gebeurt.

Verder kunnen we praten over juni.....

Ach weet je Chat, het is natuurlijk maar de vraag of dezelfde mensen steeds mee gaan. Ik ben echter helemaal met je eens dat dit er niet toe moet leiden dat mensen vaker in een andere gemeente zitten dan in hun eigen gemeente. Dus wellicht kan Inez of die "Kom in" diensten ook nog op een ander moment plaats vinden? Voor de andere diensten staat sowieso nog geen datum, dus dat laat alle mogelijkheden open... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 9 maart 2011, 22:44
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 14:10
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

GRACE585 schreef:
wij hebben lekker nog vakantie Clown smiley
baas boven bas he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Ja loop jij even lekker iedereen de gek aan te steken zeg... Maar eeeh.. je realiseert je natuurlijk wel dat dit ook betekent dat wij straks een stuk eerder van de zomervakantie gaan genieten he.. wij lekker in de warme zon terwijl ze bij jullie nog in de schoolbanken zitten of aan het werk zijn.. lekker Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt terug alvast dus ha ha ha.

Enne... ik ben vandaag lekker vrij, dus ik heb vanmorgen heerlijk uit kunnen slapen net als iedereen die vakantie heeft of al aan het weekend begonnen is... Clown smiley Morgen gewoon weer lekker aan de slag.. maar eeeh vind ik ook altijd mooie momenten hoor, want ik heb over het algemeen veel plezier in mijn werk. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 14:06

CHATULIEM619 schreef:
Dit artikel is al een paar week geleden behandeld. En toen heb ik mijn bezwaren er al tegenover geuit. Het is onzinnig om achter elk voorwerp een symbolische betekenis te zetten en daar gaat dit volledig de mist in. Jezus wijst nl. op de barmharige Samaritaan als zijnde de naaste. En wat jij hier beschrijft, nl. dat Jezus zelf de naaste is, is niet de oorspronkelijke bedoeling geweest van deze gelijkenis.
Bovendien die 2 schellingen weer te verheffen tot een symbolisch getal, dat gaat echt veel te ver.

Belanden we hier nu in een discussie over naastenliefde? Is het dan niet beter om die discussie in een apart topic (of een reeds bestaand topic) te voeren en hier weer verder te gaan met waar we op afknappen bij een man of vrouw? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 14:02
BerichtOnderwerp: Bezoek aan kerkdiensten

Vanuit het initiatief dat Chat heeft genomen ten aanzien van een bezoek aan de themadienst in de Bethel zijn er verschillende mensen geweest die aangegeven hebben dat CM-leden ook een keer een dienst in hun gemeente kunnen bezoeken. Het complete lijstje is nu als volgt:

- VBG de Bethel in Drachten: 4e themadienst Openbaringen 10/4 om 19:30 uur.
- Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 1 mei om 14.00 uur - Noordoost Friesland
- "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 20/3 of 17/4 of...
- Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ...........
- Dienst in de kerk van Mar te ??? op .........
- VBG te Groningen (kerk van Drentse) op...............
- Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op[/quote]

Verder heeft Susannah aangegeven dat het haar leuk lijkt om ook eens een dienst in een Vineyard-gemeente bij te wonen.

http://web.me.com/misspettie/Vineyard_Benelux/contact.html

Zijn er CM-leden die lid zijn van zo'n gemeente?

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 9 maart 2011, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 13:59
BerichtOnderwerp: Drachten

JASMYN704 schreef:
Even t lijstje compleet maken:

- VBG de Bethel in Drachten: 4e themadienst Openbaringen 10/4 om 19:30 uur.
- Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 1 mei om 14.00 uur - Noordoost Friesland
- "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 20/3 of 17/4 of...
- Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ...........
- Dienst in de kerk van Mar te ??? op .........
- VBG te Groningen (kerk van Drentse) op...............
- Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op

Zal hier wel even een nieuw topic van maken, want er lopen nu twee dingen door elkaar... En dan gaan we op dit topic alleen nog verder met aanmeldingen voor de themadienst op 10 april 2011 in Drachten ok? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 9 maart 2011, 14:05
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 13:57

LEONARD480 schreef:
We kunnen natuurlijk ook een keertje inderdaad een met een groep naar zo'n dienst gaan natuurlijk.

Back on topic maar weer. Dit topic gaat over de themadienst over openbaringen die op 10 april 2011 in Drachten wordt gehouden om 19:30 uur.

De mensen die meegaan zijn:

1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)

Als je mee wilt, vul de lijst dan aan... Knipoog smiley[/quote]

Er zijn inmiddels twee van deze themadiensten geweest. Deze zijn te beluisteren op de Bethel Mediaspeler. http://mediaspeler.bethel.nl/category/avonddiensten/
Even kijken naar de avonddiensten van 9 januari 2011 en 20 februari 2011. En voor de liefhebber: deel 3 is komende zondag, dus op 13 maart 2011 om 19:30 uur. Houd er rekening mee dat de diensten behoorlijk vol zijn (en dat terwijl in onze kerk ca 2500 mensen kunnen), dus zorg er wel voor dat je op tijd komt. Wil je deel 3 via internet bekijken: die dienst staat 14 maart 2011 rond 18:00 uur op de mediaspeler.

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 9 maart 2011, 13:58
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 13:46

LEONARD480 schreef:
Of het toen allemaal zo simpel was waag ik te betwijfelen. Per slot van rekening kopen we nu het biefstukje gewoon in de supermarkt en da's een stuk simpeler dan urenlang op jacht zijn toch?

Afgezien daarvan: Leg eens ff uit wat dit met de rol van vader na de scheiding te maken heeft... want ook toen werd er gescheiden hoor.. dat gebeurde al in de tijd van de Bijbel.

O lisa dat heb ik al eerder in een ander topic uitgelegd over de kwestie van scheidingen in de tijd van de Bijbel, maar er is wel wat verandert in de rol man/vrouw door de eeuwen heen. Mannen van nu lopen met een soort identiteitscrisis in de zin van zich nutteloos gaan voelen. Ook het egoïsme in de maatschappij treft ook de relatie man/vrouw. Het wordt vaak zelfs nog verstrekt door diezelfde maatschappij en vechten voor een relatie bestaat bij velen al niet meer, omdat het mensdom zich verhard in allerlei uitingen, gaat het ook door werken in de communicatie tussen de ex-partners als zo danig. Je kunt het zien als verwijt maar dat is niet mijn bedoeling, temeer dit ook voorspeld is in de Bijbel qua eindtijd[/quote]

Ik verwijt je helemaal niets hoor Leonard.. ik probeer de discussie juist een beetje on topi te houden... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 13:31
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

MARTIEN579 schreef:
reactie op de laatste alinia van lisa;
Want mensen kunnen God wel loslaten, God laat hen niet los. Hij wacht alleen.. totdat zij hun hart weer voor Hem open stellen en Hem toelaten in hun leven. En vanaf het moment dat je dat doet, zul je Zijn ongelofelijke grote liefde en genade gaan ervaren.. misschien niet meteen, misschien zul je eerst een periode van innerlijke strijd ervaren.. Maar God maakt je wel degelijk vrij. De keuze om Hem dat te laten doen ligt echter wel degelijk bij jezelf. Het is een keuze die alleen jij kunt maken, door je over te geven in het volste vertrouwen dat het goed komt. En geloof me... het komt goed!

Hagar. Betekenis: ‘vlucht’. De betekenis van Hagar wordt in Galaten 4: 25 & 26 verklaart als: De berg Sinaï in Arabië. Die wordt daar op één lijn geplaatst met het tegenwoordige Jeruzalem.

Sara en Hagar vertegenwoordigen daar de twee beginselen van genade en eigen werken. Hagar staat voor de geestelijke doe het zelf beweging. Sara staat voor het blijde nieuws van genade alleen. Bij de doe het zelf beweging staat God stil om te zien wat de mens kan verrichten. Bij de genade staat de mens stil om te zien wat God kan doen.

overgenomen van;
http://www.overvloeiendegenade.nl/debijbeldoor/genesis1614.html

reactie van hannah op geleend acount

Het zal wel weer aan mijn blonde high-lights liggen, maar wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen, zeker in relatie tot mijn persoonlijke verhaal? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 9 maart 2011, 13:33
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 13:29
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

MAR907 schreef:
Vandaag voor het laatst...
Ik wens een ieder die ik ontmoet heb....."God bless you..."

doei doei zwaai zwaai...

Hé Mar. Het ga je goed. Enne... schroom niet om terug te komen he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 12:34

MARIJAN072 schreef:
...of zaten mensen 'gevangen' in een huwelijk. 'k Heb ooit een heel indrukwekkend boek gelezen (ben helaas de titel kwijt) over een vrouw die, vanwege de ellende in haar huwelijk, haar man vermoordde/vergiftigde. Ik begreep haar, maar ze kreeg uiteindelijk de doodstraf. Toen waren er minder echtscheidingen, maar of het toen (heb het nu niet over de tijd van de jagers) beter was? Twijfelende smiley

Weet je waar ik me een beetje over verbaas. Dat uit de Bijbel niet blijkt wat de rol was van de ex-partner ten opzicht van de kinderen na een scheiding. In het OT konden mannen hun vrouw wegsturen als ze haar een scheidbrief mee gaven. Of de vrouwen dan in alle gevallen de kinderen meenam wordt niet duidelijk. Hagar nam Ismaël wel mee en na die tijd had Abraham volgens mij geen rol meer in het leven van Ismaël. Abraham had haar alleen een zak met water en een brood meegegeven, in de wetenschap dat God zelf voor Hagar en Ismaël zou zorgen.

En ja, ik weet ook dat Jezus zich heeft uitgesproken tegen de scheidingsbrief die in het OT was ingesteld en ook tegen de echtscheiding. Ik wil deze discussie nu echter even niet leiden in de richting van echtscheiding. Als iemand in discussie wil over de echtscheiding op zich, is het denk ik beter om een nieuw topic te openen. Ik probeer deze discussie juist on topic te houden en de vraag was welke rol de vader na de scheiding in het leven van de kinderen kon (blijven) vervullen.

Ik concludeer dat het lastig is om aan de Bijbel te toetsen welke rol een ex-partner in het leven van de kinderen zou moeten hebben na een scheiding. Maar misschien moeten we juist daarom wel gewoon terug grijpen op de Bijbelteksten die gaan over de rol van vaders en moeders in het leven van hun kinderen, want ook na de scheiding blijven zij vader en moeder van de kinderen. In mijn optiek hebben de kinderen niet voor niets een vader en een moede. Juist daarom is het volgens mij goed als beiden een rol in het leven van het kind blijven vervullen, tenzij dit tot gevaar voor het kind leidt.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 12:20

CHATULIEM619 schreef:
Je moet twee dingen onderscheiden. Wat staat er in deze tekst? En die deze tekst staat wat anders, dan dat er van gemaakt wordt.
Dat er andere teksten zijn, die meer van toepassing zijn op de uitleg van Henk, dat geloof ik meteen. Maar leg die uitleg niet op deze tekst. Hier staat heb je naaste lief als jezelf...

Dan lees ik dit waarschijnlijk anders dan jij Chat Knipoog smiley , want in mijn ogen staat dit niet in de quote van Henk, noch in de Bijbeltekst in Johannes waar ik aan refereerde.

Wat Henk schreef was het volgende:
Inderdaad jammer als het niet gezien wordt dat de opdracht eigenlijk meer is om God boven alles lief te hebben en je naaste zoals jezelf bent liefgehad!

Henk zegt dus dat je je naaste moet liefhebben zoals jezelf bent liefgehad.

Misschien trek ik een voorbarige conclusie als ik dan stel dat Henk doelt op de liefde van God, op de wijze waarop God ons lief heeft en dat wij dus onze naaste moeten liefhebben op de wijze waarop God ons lief heeft. Het kan zijn dat Henk het niet zo heeft bedoeld, maar juist omdat hij eerst stelt dat je God boven alles lief moet hebben, kreeg ik de indruk van wel. En in dat geval zegt hij in feite wat ik al zei, toen ik verwees naar de Bijbeltekst uit Johannes 13:
34 Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. 35 Aan jullie liefde voor elkaar zal iedereen zien dat jullie mijn leerlingen zijn.’

Ik deze Bijbeltekst zegt Jezus dat wij elkaar lief moeten hebben zoals Hij ons heeft lief gehad. Daarmee zegt hij dus in feite dat je de ander niet moet liefhebben als jezelf, maar dat je de ander juist moet liefhebben zoals Jezus jou lief heeft. En dat gaat in mijn ogen nog een stuk verder dan je naaste lief hebben als jezelf.

(maar goed, als ik Henk de quote van Henk verkeerd interpreteer, dan zal hij dat zelf vast wel aangeven toch?)
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 11:58
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

Ik heb hier over na zitten denken en ik herken dit verhaal slechts ten dele. Als kind had ik een totaal andere relatie met God dan jij beschrijft. Ik ben weliswaar afkomstig uit een reformatorisch gezin en zeker mijn moeder zal zich ongetwijfeld herkennen in de geloofsbeleving die jij omschrijft. Zij heeft jarenlang een "angst"geloof gehad en gekampt met schuldgevoel. Toch is ze in staat geweest om dat niet op mij over te dragen.

Ik had als kind juist een heel mooi beeld van God. Ik wist dat Hij mijn vader in de hemel was, bij Wie ik altijd terecht kon, Die altijd naar mij omkeek, Die mij met alles wilde helpen en Die ongelofelijk veel van mij hield. Ik ben echt opgegroeid met het idee dat ik twee geweldige pappa's had: eentje hier op aarde en eentje in de hemel. De pappa op aarde was natuurlijk niet altijd bij mij: die moest immers werken en ik was ook niet altijd thuis omdat ik naar school moest of andere dingen moest doen. Maar ook die pappa op aarde was (en is) iemand die ongelofelijk veel van mij houd en er altijd is op het moment dat ik hem nodig ben. Ondertussen was het dus ook nog eens zo dat ik wist dat op de momenten dat mijn pappa op aarde niet bij mij was, mijn Pappa in de hemel er wel was.

Grappig is dat is jarenlang heb geloofd dat God in de zon woonde. Ik had ooit eens gehoord dat God in een ondoordringbaar licht woonde en dat je niet zo dichtbij hem kon komen dat je Hem kon zien, omdat je dan zeker zou sterven. Ook had ik gehoord dat je niet dicht bij de zon kon komen, omdat je dan zou smelten. En dus dacht ik dat de Hemel in de zon zou zijn. Een hele leuke kinderlijke gedachte, zeker als je je realiseert dat de zon zorgt voor licht en warmte en dat juist die zon door God gemaakt is. Maar bovenal is God zelf licht en warmte. Zijn liefde is immers ongelofelijk groot, brengt licht in de duisternis en warmte in koude harten. Dus telkens als de zon scheen wist ik dat het Gods warmte en licht was die over onze wereld scheen. Ik wist echter ook dat God er altijd was, ook als de zon niet scheen.

En ga nu niet denken dat ik in een zonnegod geloofde... ik geloofde van jongsaf ik de enige levende God, de God uit de Bijbel. Wat ik beschrijf zijn enkel kinderlijke associaties, om aan te geven dat ik als kind iets bijzonders met God had. Ik sprak ook ongelofelijk veel met Hem, vertelde Hem alles wat mij bezig hield, de leuke dingen, maar ook de minder leuke dingen. Ik vond het ongelofelijk saaaaai om mee naar de kerk te gaan. Wij hadden geen kindernevendienst en van de preek van die dominees snapte ik als klein meisje geen biet. Maar er zijn nog tal van psalmen en gezangen die wel warme herinneringen oproepen aan mijn kindertijd en uiteraard ook een hele hoop kinderliedjes.

Hoe dan ook.. de geloofsbeleving die ik als kind had heb ik niet vast kunnen houden. Door allerlei omstandigheden is mijn relatie met God sterk verwaterd. En ja, dat heeft wel eens tot schuldgevoelens geleid. In eerste instantie niet de schuldgevoelens zoals jij die beschreef, maar veel meer een schuldgevoel omdat ik weinig contact meer maakte met Degene die ik ooit als mijn allerbeste vriend had beschouwd. Op die momenten probeerde ik mijn relatie met God wel nieuw leven in te blazen door de Bijbel weer te gaan lezen en door te gaan bidden. Maar het gevoel van vroeger kwam niet terug....

Er heeft zich van alles voorgedaan in mijn leven en uiteindelijk kwam ik helemaal niet meer in de kerk, speelde het geloof geen enkele rol meer binnen het gezin wat ik inmiddels had. Het leefde niet meer, niet binnen ons gezin en niet in mijn hart. Tot het moment waarop God mij zelf letterlijk en figuurlijk in de kraag greep ruim twee jaar geleden. Mijn getuigenis over wat er toen is gebeurd staat al ergens op het forum (topic over volwassendoop). Die ga ik hier dus niet herhalen.

En ja, in de tijd dat ik toe groeide naar de beslissing om mij te laten dopen kwam er een enorm schuldgevoel boven drijven over wat ik allemaal wel niet verkeerd had gedaan in mijn leven, in Zijn ogen.... Maar ondanks dat realiseerde ik mij toch ook dat het niet voor niets was dat Hij me zo had weten aan te raken in die ene hele bijzondere dienst. God zelf wilde weer een rol in mijn leven gaan vervullen.. en ik moest leren om Hem opnieuw toe te laten in mijn hart en in mijn hele leven. Ik moest leren om opnieuw alles aan Hem over te geven en weer op Hem te vertrouwen zoals ik dat als kind deed. En ja, dat heeft heel veel innerlijke strijd gekost. Maar ondanks al die strijd heb ik doorgezet, vastbesloten om te hervinden wat ik als kind had ervaren.

Ik ben gedoopt op 26 september 2010 en sindsdien hebben gevoelens van schuld geen vat meer op mij. Ik heb mijn oude leven afgelegd en een nieuwe identiteit gekregen. Ik ben compleet veranderd in mijn denken, voelen, ervaren en beleven. Ik heb de relatie die ik als kind had met God hervonden. En in die relatie is geen plaats voor schuldgevoelens, voor angst of schaamte. Dat is ook helemaal niet nodig, want God weet alles al. Hij weet wat er is voorgevallen in mijn leven en Hij veroordeelt mij nergens over. Hij heeft mij vergeven. Hij heeft mij opnieuw in Zijn armen genomen en gezegd: "Welkom thuis Mijn kind".

Sindsdien weet ik: bij God mag je komen, met alles wat er is voorgevallen, zelfs al lijk je Hem jarenlang los te hebben gelaten. Want mensen kunnen God wel loslaten, God laat hen niet los. Hij wacht alleen.. totdat zij hun hart weer voor Hem open stellen en Hem toelaten in hun leven. En vanaf het moment dat je dat doet, zul je Zijn ongelofelijke grote liefde en genade gaan ervaren.. misschien niet meteen, misschien zul je eerst een periode van innerlijke strijd ervaren.. Maar God maakt je wel degelijk vrij. De keuze om Hem dat te laten doen ligt echter wel degelijk bij jezelf. Het is een keuze die alleen jij kunt maken, door je over te geven in het volste vertrouwen dat het goed komt. En geloof me... het komt goed!

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 9 maart 2011, 12:06
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 10:59

Vroeger was het leven simpel en duidelijk...de vrouw achter de pot met haar wijsheden en de man ging op jacht met pijl en boog.[/quote]

Of het toen allemaal zo simpel was waag ik te betwijfelen. Per slot van rekening kopen we nu het biefstukje gewoon in de supermarkt en da's een stuk simpeler dan urenlang op jacht zijn toch?

Afgezien daarvan: Leg eens ff uit wat dit met de rol van vader na de scheiding te maken heeft... want ook toen werd er gescheiden hoor.. dat gebeurde al in de tijd van de Bijbel.

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 9 maart 2011, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 23:36
BerichtOnderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen

HERMINA461 schreef:
Ik begreep ook wel dat het niet serieus is,maar ja,moet toch een binnenkomer hebben hè. Clown smiley

En dat mag dan ook best hoor Hermina. Om eerlijk te zijn zag ik er de humor wel van in Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 23:14
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

SUSANNAH475 schreef:
Dat zou het pas zijn als ze er bleven... Knipoog smiley Clown smiley

Ja stel je voor zeg... krijgen we hier in t Noorden ook nog te maken met fileproblemen door overbevolking.. vooral niet doen hoor Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 23:03

SUSANNAH475 schreef:
En de moeders toch ook he Suus? Knipoog smiley
haha, ja hoor, de moeders ook Knipoog smiley
(Maar het ging hier over "Rol vader na echtscheiding" hè Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley )[/quote]

Klopt... maar om de vader een rol te laten behouden, zijn ook de moeders wijsheid nodig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:59
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

BEUN656 schreef:
Nou, om te beginnen is het huwelijk een instelling van God zelf. Daarnaast lees ik in de Bijbel niet het advies om eerst maar even samen te wonen om te kijken of het wel gaat.

He Beun.. je verwoord hier meteen een waardeoordeel op het moment dat je stelt dat mensen zouden gaan samenwonen om te kijken of het wel gaat. Dat is wellicht jou idee daarbij, maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk de beleving is van de mensen die gaan samen wonen.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 18:48
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

VISSER278 schreef:
17.00 uur : Weekend!!!!!!!!!! Lachende smiley

Nu al? De week is nog maar net begonnen... Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 18:29

CHATULIEM619 schreef:
Dat is een vreemde uitleg van die tekst Henk..

Eigenlijk toch ook weer niet. Jezus zei immers:
34 Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. (Johannes 13).
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 18:21
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

LEONARD480 schreef:
Volgens mij gaat iedereen naar Drachten Clown smiley

Kun je moeilijk het slechtste moment van de dag noemen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 16:02

Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:

De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...

Zondag 10 april 2011

1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)

Als je mee wilt, vul de lijst dan aan... Knipoog smiley[/quote]
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 15:58

CROSSROAD317 schreef:
blikken in de vorm van hartjes zeker ?? Clown smiley

Mag hoor, zolang het maar gemeend is he... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 15:55

SUSANNAH475 schreef:
Ik zou wel eens naar de vineyard gemeente willen... ik heb daar maandag (via internet) zo'n mooie en ontroerende preek gehoord, wat mij betreft: een wonder !!

Onderstaand een link naar een contactpagina mbt Vineyard-gemeenten. In het Noorden zitten deze gemeenten in Assen en in Kollumerzwaag. Zijn er toevallig leden die lid zijn van een Vineyard-gemeente? Op zich maakt dat natuurlijk niet uit. Als er geen leden zijn, kun je misschien zelf een voorkeursplek aangeven Suus?

http://web.me.com/misspettie/Vineyard_Benelux/contact.html
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 15:36

CHATULIEM619 schreef:
Goed, het gaat allemaal zo fijn tussen exen...je kunt goede afspraken maken, je bent als vrienden uit elkaar gegaan en je ziet de kinderen regelmatig. Waarom bekruipt me het gewoon dat de werkelijkheid iets anders is. De theorie kennen we wel, maar hoe gaat het in de praktijk?

We hebben het over de rol van de vader. Er is ook een groep vaders, die de kinderen helemaal niet wil zien, die opgelucht zijn dat ze ervan af zijn. Hoe gaan de kinderen daarmee om?? Lees goed, er staat niet: hoe zouden ze ermee om moeten gaan. Dus aub geen theoretische verhalen hier, daar hebben we niks aan.

Mijn verhaal is geen theoretisch verhaal maar dagelijkse praktijk chat. En om eerlijk te zijn ben ik daar heel erg blij om, juist omdat ik best weet dat het ook anders kan.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 13:09
BerichtOnderwerp: Welkom terug

Welkom terug Leonard, zelfs al ben je dan maar één dagje weg geweest... ha ha ha

En Gibby ken ik niet, but also welcome back.. per slot van rekening kom je ook uit t Noorden he.. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 ... 44 Volgende
Pagina 29 van 44