ChristianMatch

Forum

Berichten van LEANNE226
Ga naar pagina Vorige 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 ... 100 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LEANNE226
Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 18:51
BerichtOnderwerp: Incest

WILLEMIJN232 schreef:
Nou, als vergeven al niet bewust gebeurd Smiley die vol vragen zit Of begrijp ik je zin niet?

Haat wordt zwakker,je leert er mee leven,staat er niet steeds meer bij stil,vergeving groeit langzaam........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 18:46
BerichtOnderwerp: gebed voor Prins Friso en familie

ANNETTE050 schreef:
Waarom zoveel heibel om iemand die iid door roekeloosheid en overmoed in de problemen is geraakt, toevallig bekend, rijke man, veel status,
uit het koningshuis gezet door een CDA premier,
vrouw betrokken bij de Bilderbergers (satanisten),
What's the problem, de man heeft de beste dokters...broerlief kan met een privévliegtuig naar hem toe....alleen omdat hij beroemd is?
waarom geen gebedsoproep voor een straatkind in Afrika of India
Waarom geen oproep voor jonge moeders in Israel die dag in dag uit moeten leven met de dreiging van een atoomoorlog?

Veel geld hebben betekent nog niet dat hij meer overlevingskans heeft dan wij zouden hebben.
Mijn gedachten zijn bij hem en bij ieder die iets soortgelijks meegemaakt heeft.

Je opmerkingen vind ik ongepast,de man ligt op sterven........hoe durf je...... Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 12:41
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Ik moet echt even naar Ikea(eg eg eg woar) dus het worden Köttbullar vrees ik Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 12:34

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk wel dat er mensen zijn die dat kunnen.....Ik hoorde pas het verhaal van één van de grootste Rode kmer aanhangers In Cambodja die miljoenen doden op zijn geweten had, bekeerd is en predikant in de gevangenis is geworden en dat er zeker nabestaanden zijn die hem vergeven hebben ontmoet hebben en hem het goede wensen....met als reden: zo maken we van een tragedie in ons land toch nog wat moois.......

Ik kan er niet over oordelen,simpelweg omdat ik niet zulke verschrikkingen meegemaakt heb.Vergeven in het dagelijks leven doe je zelden bewust denk ik,het is een proces dat bij je leven hoort.
Ik leef vanuit het besef dat er elke dag weer nieuwe kansen zijn en ik hoop dat mensen die bijv. incest meegemaakt hebben ook ooit dat bevrijdende gevoel mogen hebben,of daar bewuste vergeving voor nodig is dat is aan hun........
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 11:57

WILLEMIJN232 schreef:
Maar je hoort mij niet zeggen dat vergeven altijd mogelijk is......
Maar het is dus toch zo blijkt het: eens een dief altijd een dief........dus al die prachtige woorden over vergeving kloppen dan ook niet, dat is dan de realiteit.......vergeven moet iets onvoorwaardelijks zijn anders is het niet vergeven.......en niet met allemaal kanttekeningen....
Soms is vergeven niet mogelijk....maar zeg dan niet dat het wel kan......

Onvoorwaardelijk wil ook zeggen dat het moet zonder de voorwaarde dat de dader berouw toont,is dat menselijk gezien mogelijk of kan alleen God dat?
Je hoort het wel eens maar ik kan me niet voorstellen dat die mensen helemaal vrij zijn van haatgevoelens.

In Lukas 17 vind je o.a. de tekst waarin berouw geeisd wordt voor de vergeving maar Jezus stelde,terwijl Hij aan het kruis hing,geen eisen aan de vergeving.

Kunnen/moeten wij wel onvoorwaardelijk vergeven?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 09:42

WILLEMIJN232 schreef:
Dus realiteitszin is eigenlijk dat je iemand wel vergeeft maar dat hij dan wel een heleboel dingen niet meer mag? Hij/zij heeft dus voor de rest van zijn leven beperkingen is dat dan volledige vergeving?
Ik denk dat vergeving een stuk moeilijker is dan dat sommige mensen hier beweren en schrijven.......en niet alleen over dit onderwerp incest maar in het algemeen.....

Is vergeving voor jou dan pas compleet als alles bij het oude blijft?
Je kunt nl. de persoon wel vergeven maar niet de daden goedkeuren als dat tegen je natuur en God's wil in gaat.Iemand die berouw toont wil veranderen en kan dan opnieuw geaccepteerd worden door de gemeenschap.Iemand die geen berouw toont kun je als persoon vergeven maar zijn daden/gevoelens niet en de logische weg is dan dat de wegen scheiden.
Als vrienden ruzie maken kunnen ze het bijleggen maar hun relatie wordt nooit weer als tevoren.

Ik vind het een heel natuurlijk proces en ik denk dat het "systeem" van vergeven en negeren heel vaak voor komt maar dat we dat meestal onbewust doen omdat het een proces van jaren is.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 17:06
BerichtOnderwerp: gebed voor Prins Friso en familie

JOSINA022 schreef:
Vandaag is Prins Friso bedolven geweest onder een lawine. Hij is eronder vandaan gered, gereamineerd en naar het ziekenhuis gebracht.
Toestand is nog zeer kritiek.

Het lijkt mij goed om aan hem, zijn gezin en de rest van de familie te denken in gebed!

Erg..........tuurlijk doe ik dat.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 17 februari 2012, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 13:32
BerichtOnderwerp: PC-problemen

MARISKA601 schreef:
Leonie moet er nu alleen nog meer leren om te gaan om met 2 browsers te werken.

Nee,een website die niet kan functioneren onder windows 7 is hopeloos verouderd(7 is er al jaren) dus het ligt niet aan Leonie maar aan CM.
Het is toch bespottelijk om voor 1 site verschillende browsers te moeten installeren?Als bedrijven dit zouden flikken konden ze wel opdoeken.......
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 13:26

Gisteren aardappelen,stoofkarbonades en verse sperciebonen met spekjes........heerlijk.
Vandaag wordt het restant aardappelen opgebakken,schnitzel en appelmoes er bij,ook weer simpel maar goed genoeg.

Zeeland,hoe maak jij die arretjescake??
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 februari 2012, 15:27
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

THOMAS968 schreef:
Ik wil desnoods wel betalen als ik maar NIET hoef te kijken maar de sfeer in Heerenveen heeft wel wat he.

Dat is ook het einige waar ik voor ga,of ze winnen of verliezen maakt me niet zo veel uit Smiley met dichtgeplakte mond
Koffiedrinken(gratis koek Knipoog smiley ) met bekenden,mensen zien genieten,even er lekker uit zijn!

ik ben nog niet zo gek dat ik mijn eigen kaart betaal........
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 februari 2012, 15:01

ZEELAND736 schreef:

Bespottelijk wat een geld...maar ja een voetbalgek zal het er wel voor geven....

Morgenavond zit deze gek op haar vaste stekkie bij SC Heerenveen! Lachende smiley
Lekker warm tussen mijn 2 favoriete(ietwat gedateerde)mannen.

Wij hebben vele voetbalzenders en genieten daar volop van Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Elke gek heeft zn gebrek en ik ben goed toebedeeld!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 februari 2012, 11:18
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

GRIFFIN748 schreef:
geef mij dan eerst maar eens een omschrijving/definitie van het begrip 'vriend'

Als christen word je geacht om zonder wederdienst jezelf ter beschikking te stellen.........als pinautomaat,chauffeur,praatpaal,tuinman,stoepenlegger,verhuizer etc etc etc....
Het zou fijn zijn als die `christenen´ het spreekwoord ´voor wat hoort wat´ ook zouden kennen ipv alleen gebruik te maken van goedheid van de ander

misschien heb ik daarom weinig echte vrienden
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:05

WILLEMIJN232 schreef:
Maar begrijp ik hieruit dat je vergeving niet onvoorwaardelijk vind??
Eens een dief altijd een dief?

Nee,maar dan moet er berouw zijn,als dat er niet is en ze binden de kat op het spek dan ben ik er klaar mee.......

Vergeven is trouwens makkelijker dan vergeten,het blijft altijd de man die zijn kinderen verkracht heeft,dat uit mijn geheugen wissen zal me niet lukken.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op woensdag 15 februari 2012, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 19:43

THOMAS968 schreef:
Alhoewel er in de bevindelijk-gereformeerde kring meer ingredienten aanwezig zijn die het mogelijk maken, komt het in andere religieuze kringen net zo goed voor en zeker ook daarbuiten. De houding van de ouderling en de kerk in het stukje is natuurlijk bij de beesten af. Maar je hebt zeker gelijk als je stelt dat het een behoedzaam opereren kan vereisen. De schandpaal is daarbij niet mijn eerste gedachte, het dreigen ermee kan echter corrigerend werken. Wat ik bestrijd is de toedekkingscultuur met misbruikte bijbelteksten en de keuze die men maakt om de dader te beschermen en de slachtoffers niet te helpen. De pastorale opstelling van de kerken is dus van groot belang. De invulling zal echter maatwerk zijn. Ik onderschrijf overigens het meeste wat je stelt. Een cultuur die incest voorkomt, lijkt me een goede richtlijn voor deze en andere kerken.

Thomas.

Het is niet alleen de kerk die de hand boven de pleger houdt is mijn ervaring,ook het hele wereldje er omheen........hier gaf de chr.school de pleger zelfs een baantje(tussen de(mijn!) kinderen dus he!)om te laten zien hoe goed vergeving is Zieke smiley
En als je commentaar gaf kreeg je te horen dat je als vrouw een te grote bek hebt,je echtgenoot doet het woord,heb je die niet?Pech gehad,mond houden....
Ik zal maar niet herhalen hoe het laatste gesprek verliep voor ik mijn banden met die school verbrak Knipoog smiley (en ook met die kerk tot de dader terechtgezet was)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 11:47
BerichtOnderwerp: CM App

HERMAN388 schreef:
oud nieuws,

ik gebruik dit dagelijks

Is er voor de android niet.........ook geen behoefte aan Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 11:44
BerichtOnderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.

HERMAN388 schreef:
26 mei? dat is goed maar niet op 26 juni hoor Knipoog smiley

Heel fijn dat jullie snel ontdekt hebben te willen trouwen maar moet je echt elk moment aangrijpen om het op elk topic te melden??
Denk ook een beetje om je medemens of zoek een trouwforum.......deal?

doorbijten tot juni wordt echt afzien nl. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 17:50
BerichtOnderwerp: Soaking

CHATULIEM619 schreef:
Een poosje geleden was er iemand, die vond dat yoga je kon helpen met het vinden van de rust in de Heer. Wat is het verschil dan in jouw ogen. Volgens mij is het overbodig om zo te bidden, en bovendien ook onbijbels. Het enige wat je zou moeten doen om te bidden is je ogen sluiten en met Hem praten. Dat is ruim voldoende. Je hoeft niet in een bepaald sfeertje te komen, je gedachten leeg maken. Richt je op Hem in je gebed zonder al die hulpmiddelen, die je bovendien afleiden van de kern van gebed, nl. God aanbidden. Ik zie dit weer als een uitwas van de evangelische wereld, die hiermee ervaring boven identiteit stelt en zich daarmee open stelt voor occulte ervaringen.

Ik ben van mening dat enige vorm van geestelijke rust heel goed zou zijn voor sommige mensen hier en of dat meditatie is,retraite of muziek is mij om het even,als het doel maar goed is.Jezelf (o.a.) geestelijk verwaarlozen is onbijbels.
Ik ben ook van mening dat iemand die niet eens voor zichzelf kan zorgen geen relatie moet zoeken want hoe wil je voor een ander zorgen als je geen rust vindt maar verward bent?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 15:04

Kennissen zijn vandaag ineens gaan samenwonen Verraste, verbaasde smiley
Uiteraard ben ik erg blij voor ze.......

Fijne valentijnsdag iedereen!(ik heb bloemen gebracht naar DE liefde van mijn leven......mijn moeder! Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 10:42

HERMAN968 schreef:
Paulus, (wat's a name)..............Herman

Herman is een heidense naam,gaan we nu ook al over namen vallen??
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 10:36

Soaking is een vorm van bidden,volledig tot rust komen en je openstellen voor Jezus.Het is het tegenovergestelde van wat jullie zeggen.De hele dag ben je bezig met je eigen ik(zelfs als je normaal bidt vraag je dingen voor jezelf),in soaking richt je je volledig naar boven.
Hoezo onchristelijk en zweverig?Dan moeten we alle aanbiddingsliederen en het stil gebed ook maar verwerpen?

Leanne,zit gelukkig niet vast in de angst verkeerd te bidden.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 13 februari 2012, 16:22

HENKEMAN399 schreef:
ach als men er als cm-er zelf voor kiest.... moet kunnen....aan de andere kant als men het beide wil kn je ook via bijv...msn gaan cammen

was ook maar een gedachte hoor....dat webcammen

Hmm,lijkt me een slecht advies,ik denk dat meerdere vrouwen hier mijn ervaring delen met mannen die dan "even wat moois willen laten zien" Zieke smiley
Koffiedrinken in een leuk restaurant is een veeeeeeeeeel beter idee Knipoog smiley(daar komen de mannen zonder bretels moeilijker aan hun trekken)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 11:50

VISSER278 schreef:
Frank..... neem jij nog maar lekker een paar kroketten hoor. Lachende smiley

En bedankt voor het voederen he,nu zit die jongen misselijk en gefrustreerd thuis en gaat hij zich op het forum afreageren,zitten wij er weer mee......... Gefrustreerde smiley

Er moeten maatregelen genomen worden voor de picknicks weer beginnen

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zondag 12 februari 2012, 11:51
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 17:56
BerichtOnderwerp: Speed daten in Noord-Brabant

HERMAN388 schreef:
Je hebt gelijk Paulus,

elke maand in elk provincie speeddaten Verliefde smiley

Misschien is die premarriage cursus iets voor je Herman? Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 17:34

En.....hoe was het??
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 19:11
BerichtOnderwerp: invloed van Westers denken op christenen?

GERRIT084 schreef:
Ach geskeje mensen zijn dus niet echt vrijgezel he, die hebben nog te veel sores aan de broek hangen. Gefrustreerde smiley
De enige echte vrijgezel is nooit gebonden geweest, is alleen en beslist niet sielug.
Dat is wat die sjaloerse geskeje denken, nah dus eg nie Slapende smiley

"Vrijgezel (verouderd vrijer) is de benaming voor iemand die niet gehuwd (vrij) is, geen relatie heeft, niet samenwoont, en geen weduwe of weduwnaar is. De term single is een meer algemenere term dan vrijgezel, namelijk iemand die geen relatie heeft"

Dus ik ben en was geen vrijgezel maar was in de juiste term "alleengaand" Gefrustreerde smiley
CM moet echt de opties uitbreiden.......
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 18:20
BerichtOnderwerp: invloed van Westers denken op christenen?

HENKWAL969 schreef:
Ik las op een andere site zelfs een verhaal, dat als je als vrijgezel een restaurant o.i.d. binnengaat en gaat zitten, dat je dan langer op de ober moet wachten. Want ze schijnen dan niet te begrijpen dat je niet zit te wachten op een ander, maar gewoon dat je alleen bent en zit te wachten op bediening. Of mensen kijken je raar aan, omdat je in je eentje koffie zit te drinken en een broodje zit te eten.

Als je in je eentje op een terras gaat koffiedrinken heb je snel aanspraak.......wel jammer dat je niet meteen kunt zien of ze vrijgezel zijn Engeltje smiley

Er is weinig veranderd,vroeger waren er net zoveel homofielen maar die bleven in een slecht huwelijk hangen of gingen als "vriendinnen" samenwonen.Na je huwelijk (of als pastoor)nam je een "huishoudster in huis die je "tante" noemde......het is alleen meer open geworden.
Vrijgezellen vond men vroeger ook al zielig maar dat was voor de grote "echtscheidingshausse" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 19:37
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

TINK100 schreef:
ik heb 4 kids...2 wonen er nu bij hun pap en 2 bij mij.....omdat ook dit huis waar ik in woon, te klein is voor ons 5-en.....
voor een huis van normale afmetingen waar we wel in passen met ons 5-en moeten ze wel bij mmij ingeschreven staan....bij mij wonen dus.....anders krijg ik dus geen grotere woning.....( huur nu particulier) maar dat gaat dus nu niet....hoe dan ook...ik woon nu te klein om hen bij me te hebben en ik krijg geen grotere woning om ze wel bij me te hebben OMDAT ze niet bij me wonen,....

En als je ze vast zou overschrijven naar jouw adres?Of levert dat problemen op met school en zo?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 16:59

FRANKT627 schreef:
Het heeft iets weg van stoofvlees zoals ze in België maken. Behalve dan de jeneverbessen en kruidnagel. Zes plakjes ontbijtkoek, dat voor de binding moet zorgen, en ook wat voor de kleur, en dan nog eens de bloem erbij gaat wel het wel extra zwaar maken...ook op de weegschaal.

Niet eten Frank,vooral niet eten,helemaal geen calorieen meer,geen hapjes,geen koekjes,geen aardappelen,gewoon niks........
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 16:53
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

TINK100 schreef:
horen dat je geen huis kunt krijgen omdat je niet met 5 personen op 1 adres woont....hoe kunnen mijn andere 2 kinderen dan ooit bij me komen wonen/ slapen als ik alleen maar op kleine woningen mag reageren??? niet dus....dank je wel woningbouw....

Huh,wat vreemd,heb je bij je aanmelding aangegeven dat je wilt gaan "samenwonen"?Ik kan me voorstellen dat ze geen rekening kunnen houden met logees maar als ze bij je komen wonen toch wel?

Al die stomme regeltjes Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 16:49
BerichtOnderwerp: Het weer

TINK100 schreef:
gruizig?

Verraste, verbaasde smiley
Vraag even aan Mars wat gruizig betekent........ Knipoog smiley
Naar boven