ChristianMatch

Forum

Soaking
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PAULUS636

BerichtGeplaatst: maandag 13 februari 2012, 17:27

Kennen jullie het begrip ¨soaking¨.

er is niet echt een goed NL woord voor. Het betekent zoiets als opnemen, opdrinken en vasthouden, zoals bijv. een spons kan doen
Dit is een manier om door middel van rustgevende, doorgaans instrumentale, muziek vanuit de christelijk kerken tot rust te kunnen komen. Ik heb er zelf meerdere cd´s als Mp3 op mijn I-Pod staan.
Ik vind vooral de ¨soaking¨cd Unveilig super goed.
Op deze cd hoor je een vrouw die je vraagt om naar Jezus toe te gaan, en te vragen of we bij de Vader op schoot mogen kruipen. Maar ook vraagt de vrouw ons om aan God te vragen waarom Hij ons heeft gewilld heeft op deze aarde en waarom we onze naam hebben gekregen en waarom we zijn geplaatst waar we nu zijn.

Ik zal een dezer dagen een aantal ¨soaking¨ cd tiltels hier plaatsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 13 februari 2012, 17:52

Wat mij betreft hoeft dat niet Paulus, omdat dit niks meer met geloof te maken heeft. Het is in mijn ogen een combinatie van TM met een christelijk sausje. Je zoekt een ervaring, een goed gevoel, maar je zoekt God niet...Het gaat meer om jouw ervaring, dan om God.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 00:17

Wat mij betreft hoeft het ook echt niet, Paulus.
Het lijkt best christelijk, maar heeft uiteindelijk alleen maar met je gevoel te maken. Ook als je kijkt op de soaking-sites, waar ze hun uiterste best doen zoveel mogelijk Bijbelteksten erbij te halen, zie je dat het eerder gericht is op jezelf als dat het je richt op Christus.
Het smaakt misschien wel christelijk, maar is gebakken lucht. Volgens mij.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 07:12

PAULUS636 schreef:
Kennen jullie het begrip ¨soaking¨.

er

Ik zal een dezer dagen een aantal ¨soaking¨ cd tiltels hier plaatsen.

Paulus, (wat's a name)
Mss is het beter om een gebed te plaatsen om je getuigenis te geven van wat Christus voor U betekent en wat dat jij door Zijn liefde voor je medemens kan betekenen. Laat echtheid op deze site meer vorm krijgen.
Slapende christenen zijn er al genoeg ! Slapende smiley
Knipoog smiley Herman
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 10:36

Soaking is een vorm van bidden,volledig tot rust komen en je openstellen voor Jezus.Het is het tegenovergestelde van wat jullie zeggen.De hele dag ben je bezig met je eigen ik(zelfs als je normaal bidt vraag je dingen voor jezelf),in soaking richt je je volledig naar boven.
Hoezo onchristelijk en zweverig?Dan moeten we alle aanbiddingsliederen en het stil gebed ook maar verwerpen?

Leanne,zit gelukkig niet vast in de angst verkeerd te bidden.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 10:42

HERMAN968 schreef:
Paulus, (wat's a name)..............Herman

Herman is een heidense naam,gaan we nu ook al over namen vallen??
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 11:20

Wat wordt bedoeld met soaken?

Soaken is een tijd van rusten onder zachte aanbiddingsmuziek. De nadruk ligt op rusten. Het is dus geen tijd van strijd en gebed. Zachte en intieme aanbiddingsmuziek zal je helpen je ziel tot rust te brengen en je dichter bij God te brengen. In ieder mens is een verlangen om dicht bij God te zijn.

Hoe weet ik dat ik soaken nodig heb?

Bij geestelijke droogte kan soaken je geest doen herleven

Als je verlangt naar een meer krachtig bewegen in de gaven van de heilige Geest, kan soaken je helpen om Gods stem duidelijk te verstaan

Als je zoekt naar nieuwe visie of richting in je leven, kan het helpen om te soaken

Als je van binnen verwond bent, kan soaken de pijn verlichten

Als je iets nieuws wilt beginnen en de kracht van de Heer daarbij nodig hebt, kan soaken je verfrissen

Als je een antwoord zoek voor een probleem of een bepaalde situatie, kan soaken je helpen de weg te vinden

Als je verantwoordelijkheden draagt, kan soaken je last verlichten

Als je vast zit in bepaalde zonden, kan soaken je bekrachtigen om uit te breken in vrijheid

Als je relatieproblemen hebt, kan soaken je nieuwe bronnen geven van genade, geduld en liefde

Als je meer intimiteit wilt in je relatie met je hemelse Vader, kan soaken je dieper brengen in Hem.

Hoe kun je soaken?

Je gaat in een makkelijke houding liggen of zitten. richt je hart en je gedachten op Jezus en geef al je zorg en lasten aan Hem. Bid bijvoorbeeld: "Heer, ik nodig U uit om te komen en mijn hart te doorzoeken. Deze tijd is voor U. Wilt U dichterbij komen en mij Uw liefde doen ervaren". Laat aanbidding voor Hem in je opkomen en geef jezelf aan Hem. Wanneer je afgeleid wordt, schrijf je desnoods even wat gedachten op die je bezighouden. Probeer daarna gewoon weer je aandacht op Hem te richten.

Hoe lang moet je soaken?

Het duurt vaak een minuut of 15 voordat je je gedachten een beetje tot rust hebt laten komen. Hoe vaker je soakt, hoe sneller je Gods tegenwoordigheid kunt ervaren.
De heilige Geest kan ook met golven komen. Laat de heilige Geest je dieper in de Christus (in de zalving) brengen.

Moet ik liggen?

Nee hoor, je mag ook zitten als je dat prettiger vindt. Het gaat erom dat je een gemakkelijke houding aanneemt en dat je tot rust komt. Sommige mensen kunnen zich liggend beter overgeven. Het kan zelfs gebeuren dat je in slaap valt. Maar dat is ook goed. Een diepe, door de heilige Geest gegeven slaap is goed voor je, vooral in tijden van moeiten of stress. Zie bijvoorbeeld Genesis 2:21, Daniel 10:8-10 en Lucas 9:32.

Hoe kun je weten dat soaken goed voor je is?

Veel mensen voelen direkt de gevolgen van het soaken. Zoals een hernieuwde en diepere liefde voor de Heer, een verlichting, nieuwe energie, vrede. De gevolgen kunnen ook op langere termijn duidelijk worden. Mensen kunnen bijvoorbeeld lichamelijke en innerlijke genezing ervaren.

bron:

[/url]http://www.soakingprayercenter.nl/soaking.htm[url]
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 11:23

LEANNE226 schreef:
Soaking is een vorm van bidden,volledig tot rust komen en je openstellen voor Jezus.Het is het tegenovergestelde van wat jullie zeggen.De hele dag ben je bezig met je eigen ik(zelfs als je normaal bidt vraag je dingen voor jezelf),in soaking richt je je volledig naar boven.
Hoezo onchristelijk en zweverig?Dan moeten we alle aanbiddingsliederen en het stil gebed ook maar verwerpen?

Leanne,zit gelukkig niet vast in de angst verkeerd te bidden.
Een poosje geleden was er iemand, die vond dat yoga je kon helpen met het vinden van de rust in de Heer. Wat is het verschil dan in jouw ogen. Volgens mij is het overbodig om zo te bidden, en bovendien ook onbijbels. Het enige wat je zou moeten doen om te bidden is je ogen sluiten en met Hem praten. Dat is ruim voldoende. Je hoeft niet in een bepaald sfeertje te komen, je gedachten leeg maken. Richt je op Hem in je gebed zonder al die hulpmiddelen, die je bovendien afleiden van de kern van gebed, nl. God aanbidden. Ik zie dit weer als een uitwas van de evangelische wereld, die hiermee ervaring boven identiteit stelt en zich daarmee open stelt voor occulte ervaringen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 11:25

MARISKA601 schreef:
Wat wordt bedoeld met soaken?

Soaken is een tijd van rusten onder zachte aanbiddingsmuziek. De nadruk ligt op rusten. Het is dus geen tijd van strijd en gebed. Zachte en intieme aanbiddingsmuziek zal je helpen je ziel tot rust te brengen en je dichter bij God te brengen. In ieder mens is een verlangen om dicht bij God te zijn.

Hoe weet ik dat ik soaken nodig heb?

Bij geestelijke droogte kan soaken je geest doen herleven

Als je verlangt naar een meer krachtig bewegen in de gaven van de heilige Geest, kan soaken je helpen om Gods stem duidelijk te verstaan

Als je zoekt naar nieuwe visie of richting in je leven, kan het helpen om te soaken

Als je van binnen verwond bent, kan soaken de pijn verlichten

Als je iets nieuws wilt beginnen en de kracht van de Heer daarbij nodig hebt, kan soaken je verfrissen

Als je een antwoord zoek voor een probleem of een bepaalde situatie, kan soaken je helpen de weg te vinden

Als je verantwoordelijkheden draagt, kan soaken je last verlichten

Als je vast zit in bepaalde zonden, kan soaken je bekrachtigen om uit te breken in vrijheid

Als je relatieproblemen hebt, kan soaken je nieuwe bronnen geven van genade, geduld en liefde

Als je meer intimiteit wilt in je relatie met je hemelse Vader, kan soaken je dieper brengen in Hem.

Hoe kun je soaken?

Je gaat in een makkelijke houding liggen of zitten. richt je hart en je gedachten op Jezus en geef al je zorg en lasten aan Hem. Bid bijvoorbeeld: "Heer, ik nodig U uit om te komen en mijn hart te doorzoeken. Deze tijd is voor U. Wilt U dichterbij komen en mij Uw liefde doen ervaren". Laat aanbidding voor Hem in je opkomen en geef jezelf aan Hem. Wanneer je afgeleid wordt, schrijf je desnoods even wat gedachten op die je bezighouden. Probeer daarna gewoon weer je aandacht op Hem te richten.

Hoe lang moet je soaken?

Het duurt vaak een minuut of 15 voordat je je gedachten een beetje tot rust hebt laten komen. Hoe vaker je soakt, hoe sneller je Gods tegenwoordigheid kunt ervaren.
De heilige Geest kan ook met golven komen. Laat de heilige Geest je dieper in de Christus (in de zalving) brengen.

Moet ik liggen?

Nee hoor, je mag ook zitten als je dat prettiger vindt. Het gaat erom dat je een gemakkelijke houding aanneemt en dat je tot rust komt. Sommige mensen kunnen zich liggend beter overgeven. Het kan zelfs gebeuren dat je in slaap valt. Maar dat is ook goed. Een diepe, door de heilige Geest gegeven slaap is goed voor je, vooral in tijden van moeiten of stress. Zie bijvoorbeeld Genesis 2:21, Daniel 10:8-10 en Lucas 9:32.

Hoe kun je weten dat soaken goed voor je is?

Veel mensen voelen direkt de gevolgen van het soaken. Zoals een hernieuwde en diepere liefde voor de Heer, een verlichting, nieuwe energie, vrede. De gevolgen kunnen ook op langere termijn duidelijk worden. Mensen kunnen bijvoorbeeld lichamelijke en innerlijke genezing ervaren.

bron:

[/url]http://www.soakingprayercenter.nl/soaking.htm[url]
Valt je hier niet meteen op, dat het hier om de mens gaat? Nergens lees ik dat het om de Heer gaat. Het gaat alleen maar om de mens, die zich goed moet voelen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 11:29

Als ik dit zo lees dan vraag ik me af wat is er mis met gewoon bidden?

Het lijkt erop alsof men een bepaalde trip wilt voelen die je in hogere sferen doet belanden.

En daarna ervaar je de rust zeggen ze.

En als je een onrust voelt ga je maar weer soaken?

Ik maak nu een vergelijking met een drugsverslaafde, die neemt ook steeds meer en vaker een shot om hetzelfde gevoel te ervaren als bij de eerste keer.

Dit lijkt me dus erg verslavend te werken als ik het zo lees.

Laat mij maar gewoon bidden om wijsheid en kracht en goede gezondheid.

Of tewel kort gezegd: het is niets voor mij.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 17:50

CHATULIEM619 schreef:
Een poosje geleden was er iemand, die vond dat yoga je kon helpen met het vinden van de rust in de Heer. Wat is het verschil dan in jouw ogen. Volgens mij is het overbodig om zo te bidden, en bovendien ook onbijbels. Het enige wat je zou moeten doen om te bidden is je ogen sluiten en met Hem praten. Dat is ruim voldoende. Je hoeft niet in een bepaald sfeertje te komen, je gedachten leeg maken. Richt je op Hem in je gebed zonder al die hulpmiddelen, die je bovendien afleiden van de kern van gebed, nl. God aanbidden. Ik zie dit weer als een uitwas van de evangelische wereld, die hiermee ervaring boven identiteit stelt en zich daarmee open stelt voor occulte ervaringen.

Ik ben van mening dat enige vorm van geestelijke rust heel goed zou zijn voor sommige mensen hier en of dat meditatie is,retraite of muziek is mij om het even,als het doel maar goed is.Jezelf (o.a.) geestelijk verwaarlozen is onbijbels.
Ik ben ook van mening dat iemand die niet eens voor zichzelf kan zorgen geen relatie moet zoeken want hoe wil je voor een ander zorgen als je geen rust vindt maar verward bent?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 18:04

Ik heb even deze site gelezen: http://www.soakingprayercenter.nl/bijbel.htm en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets verkeerd in zie. Soaken is manier om je leeg te maken, tot rust te brengen, en je te laten vullen met Zijn woord of om tot gebed te komen. Net zoals ook de liederen of teksten in een kerkdienst een aanzet kunnen zijn om tot een inleiding of beter, intenser gebed te komen.

Ik had nog nooit eerder van deze term gehoord maar de werkwijze ken ik wel. Volgens mij is er dus niets mee aan de hand. Als je op een verlaten strand loopt of ergens midden in de natuur kan de stilte of de mooie beelden die je ziet ook wel eens een rust geven die leidt naar een gebed. Althans, dat ervaar ik zo. Onlangs nog op tijdens het weekend wanneer ik op een vroege ochtend over de weilanden tuurde.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 13:21

FRANKT627 schreef:
..... en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets verkeerd in zie. Soaken is manier om je leeg te maken, tot rust te brengen, ....

Ik denk dat het grote probleem met dit soort dingen is, dat men er een hype van maakt.
Het wordt groot en breed uitgemeten en meteen tot iets verheven dat wonderen doet.
Het is gewoon een manier van....
Men mag het doel niet vergeten.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 13:47

Wel lees ik dat enkele teamleden zullen zijn die die training hebben gevolgd in Amerika(????)
Ze zullen dan hun handen op u leggen of u aanraken....(toch een beetje vliegen?)

Ook is het slim een matje of een kussentje mee te nemen....
(Gaan we straks ook de kerkbanken niet meer gebruiken??)

Voor mij in ieder geval te zweverig....neigt naar occult.

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 15 februari 2012, 13:49
Naar boven

Auteur Bericht
KIJKNOUES289

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 14:23

ZEELAND736 schreef:
Wel lees ik dat enkele teamleden zullen zijn die die training hebben gevolgd in Amerika(????)
Ze zullen dan hun handen op u leggen of u aanraken....(toch een beetje vliegen?)

ik zweef.....waait wel hard hier boven.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 14:42

HENKWAL969 schreef:
Ik denk dat het grote probleem met dit soort dingen is, dat men er een hype van maakt.
Het wordt groot en breed uitgemeten en meteen tot iets verheven dat wonderen doet.
Het is gewoon een manier van....
Men mag het doel niet vergeten.

Tiens, ik had toch nergens beschreven dat het een wondermiddel is. Het kan een manier zijn om tot gebed te komen. Net zoals je liederen beluisterd die een aanzet zijn tot gebed. Het doel wordt dus zeer zeker niet vergeten want het doel is gebed, luisteren naar Hem, praten met Hem, vertoeven in Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 14:46

ZEELAND736 schreef:

Het is duidelijk dat je niet goed weet wat occult is. Geeft niet, het internet staat vol beschrijving over het occulte.

De rest wat je schreef beklemtoont duidelijk je onwetenheid...of je halsstarigheid. Eens begrip tonen, openstaan voor andere meningen of gebruiken in andere christelijke kerken kan je ontwetendheid voor een stukje invullen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 15:13

FRANKT627 schreef:
Tiens, ik had toch nergens beschreven dat het een wondermiddel is. Het kan een manier zijn om tot gebed te komen. Net zoals je liederen beluisterd die een aanzet zijn tot gebed. Het doel wordt dus zeer zeker niet vergeten want het doel is gebed, luisteren naar Hem, praten met Hem, vertoeven in Hem.

Met aanbiddings avonden wordt ook nogal eens vergeten dat het om aanbidding zou gaan en wordt het meer een muziek spektakel waarin iedereen zich aangeraakt voelt door de muziek.

De Bijbel waarschuwt ervoor dat in de laatste dagen mensen op zoek zullen gaan naar de dingen ze zelf prettig vinden.

De Bijbel waarschuwt ook voor mensen die handen opleggen en is daar nogal duidelijk in. Laat niet zomaar iedereen je de handen opleggen.

Daarnaast wordt er aangeraden, naar je binnenkamer te gaan en daar God te zoeken en te aanbidden.
Alle grote events roepen bij mij al snel twijfels op.

Als Jezus ging bidden, zocht Hij de stilte op en zonderde zich af van de mensen. En velen uit OT zochten op deze wijze de stilte op.

De farizeen en schriftgeleerden die wilden altijd goed laten horen en zien dat ze religieus bezig waren en heel goed konden bidden.
Ze wisten het allemaal zo goed.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 15:26

HENKWAL969 schreef:
Met aanbiddings avonden wordt ook nogal eens vergeten dat het om aanbidding zou gaan en wordt het meer een muziek spektakel waarin iedereen zich aangeraakt voelt door de muziek.

De Bijbel waarschuwt ervoor dat in de laatste dagen mensen op zoek zullen gaan naar de dingen ze zelf prettig vinden.

De Bijbel waarschuwt ook voor mensen die handen opleggen en is daar nogal duidelijk in. Laat niet zomaar iedereen je de handen opleggen.

Daarnaast wordt er aangeraden, naar je binnenkamer te gaan en daar God te zoeken en te aanbidden.

Als Jezus ging bidden, zocht Hij de stilte op en zonderde zich af van de mensen. En velen uit OT zochten op deze wijze de stilte op.

De farizeen en schriftgeleerden die wilden altijd goed laten horen en zien dat ze religieus bezig waren en heel goed konden bidden.

Ik zal niet ontkennen dat je dat Schrift niet kent maar je praat een beetje naast de kwestie...het gaat niet over handen opleggen of om het beter te weten zoals de schriftgeleerden...het gaat wel om een manier om beter tot gebed te komen. Als de ene kan bidden door het kattegejank van een hees orgel dan is dat goed...gaat de andere dan weer graag op een harde koude kerkbank zitten wat hem of haar tot gebed kan brengen dan is dat ook goed...een middel om tot gebed tot komen kan toch niet slecht zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 15:40

HENKWAL969 schreef:

Laat ik het dan misschien niet helemaal duidelijk hebben neergezet...dit stukje is dan WEL duidelijk...en zoals ik het ook bedoel...
En juist dat in die binnenkamer ingaan.....daar is zeer zeker de rust te vinden!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:38

ZEELAND736 schreef:
Laat ik het dan misschien niet helemaal duidelijk hebben neergezet...dit stukje is dan WEL duidelijk...en zoals ik het ook bedoel...
En juist dat in die binnenkamer ingaan.....daar is zeer zeker de rust te vinden!!!!

Dank je...
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:42

FRANKT627 schreef:
Ik zal niet ontkennen dat je dat Schrift niet kent maar je praat een beetje naast de kwestie...het gaat niet over handen opleggen of om het beter te weten zoals de schriftgeleerden...het gaat wel om een manier om beter tot gebed te komen. Als de ene kan bidden door het kattegejank van een hees orgel dan is dat goed...gaat de andere dan weer graag op een harde koude kerkbank zitten wat hem of haar tot gebed kan brengen dan is dat ook goed...een middel om tot gebed tot komen kan toch niet slecht zijn?

Volgens mij is er maar EEN manier om tot beter gebed te komen, dat is namelijk naar een plaats gaan waar GEEN mensen zijn.
We hebben een LEVENDE GOD, waar we gewoon mee kunnen praten. We hoeven er niets eens een andere taal te leren.
Jezus laat op diverse plaatsen zien, hoe Hij met de Vader spreekt. En dat doet Hij in de meeste gevallen, zonder dat er mensen in de buurt zijn en zonder dat er muziek is. Jezus zoekt juist de stilte op.
We moeten een plek opzoeken waar zo min mogelijk afleiding is.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:51

HENKWAL969 schreef:
Volgens mij is er maar EEN manier om tot beter gebed te komen, dat is namelijk naar een plaats gaan waar GEEN mensen zijn.
We hebben een LEVENDE GOD, waar we gewoon mee kunnen praten. We hoeven er niets eens een andere taal te leren.
Jezus laat op diverse plaatsen zien, hoe Hij met de Vader spreekt. En dat doet Hij in de meeste gevallen, zonder dat er mensen in de buurt zijn en zonder dat er muziek is. Jezus zoekt juist de stilte op.

Maar in de kerk heb je toch ook orgelmuziek? En dan kan je toch ook je binnenkamer ingaan? Dan kan dat toch ook met wat meer spirituele muziek......?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:57

WILLEMIJN232 schreef:
Maar in de kerk heb je toch ook orgelmuziek? En dan kan je toch ook je binnenkamer ingaan? Dan kan dat toch ook met wat meer spirituele muziek......?

Helemaal mee eens!

Ik vind God juist in de muziek en dat kan variëren van een mooi orgelstuk tot aan Taizé. En dan maakt het mij niet uit of dat er mensen om mij heen zijn, ik kan mij daarvoor heel goed afsluiten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 16 februari 2012, 10:29

HENKWAL969 schreef:
Natuurlijk is dit weer eenzijdig belicht. Iedereen kan bidden op zijn/haar manier. Je kunt toch ook gezamenlijk bidden en hier op de site bidden ze zelfs via de chat...
Volgens mij is niet het punt hoe je bidt, maar veel meer wie je zoekt tijdens het bidden. Gaat het om jouw ervaring of gaat het om God? En bij soaken gaat het wat mij betreft meer om de ervaring, dan om God. Je kunt het verschil nauwelijks zien tussen een sessie van TM en een soaking sessie, en daar wil ik voor waarschuwen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: donderdag 16 februari 2012, 10:46

CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk is dit weer eenzijdig belicht. Iedereen kan bidden op zijn/haar manier. Je kunt toch ook gezamenlijk bidden en hier op de site bidden ze zelfs via de chat...
Volgens mij is niet het punt hoe je bidt, maar veel meer wie je zoekt tijdens het bidden. Gaat het om jouw ervaring of gaat het om God? En bij soaken gaat het wat mij betreft meer om de ervaring, dan om God. Je kunt het verschil nauwelijks zien tussen een sessie van TM en een soaking sessie, en daar wil ik voor waarschuwen.

Je hebt helemaal gelijk.
Mijn lampje scheen maar een kant op :)

Bidden gaat inderdaad om een levende relatie met een levende God.
Communicatie is de ene keer intiem en de andere keer in een groep.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 16 februari 2012, 13:43

CHATULIEM619 schreef:

Ik heb nog nooit een TM sessie gedaan dus ken de ervaring niet.....maar als ik het allemaal zo lees is er niets mis met soaking of hoe je het ook noemt.....Blijft een persoonlijke beleving, ik vind juist dat mensen die opwekkingsliederen zingen zichzelf ontzettend overschreeuwen en mis dan de ingetogenheid en stilte.......
Maar om het nu occult te noemen of te vergelijken met TM vind ik echt een brug te ver.....
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 16 februari 2012, 18:25

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb nog nooit een TM sessie gedaan dus ken de ervaring niet.....maar als ik het allemaal zo lees is er niets mis met soaking of hoe je het ook noemt.....Blijft een persoonlijke beleving, ik vind juist dat mensen die opwekkingsliederen zingen zichzelf ontzettend overschreeuwen en mis dan de ingetogenheid en stilte.......
Maar om het nu occult te noemen of te vergelijken met TM vind ik echt een brug te ver.....

Spreken met God, God ontmoeten zie forum gebed van vandaag.
Knipoog smiley Herman

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 16 februari 2012, 18:25
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1