ChristianMatch

Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 20:49
BerichtOnderwerp: Voorbeboedsmiddelen

CHATULIEM619 schreef:
Iemand zei eens kinderen zijn een zorg en een zegen. En dat is iets wat ik elke dag merk. Mijn stelregel is als je de zorg niet aankan, zijn ze ook geen zegen....

vind dit nu weer een erg kort door de bocht opmerking die enkelen wel eens veel verdriet kunnen doen.
sommigen kunnen de zorg niet aan, om wat voor reden dan ook, zijn de kinderen daarom minder lief of gewild? oorzaak kan ook heel ergens anders liggen, bij vader/moeder zelf , die vecht tegen dingen die van binnen spelen.
Angst, postnatale depressie, weet ik wat voor andere dingen, maar dan wel heel veel van het kind kunnen houden en dat wel als zegen zien.

Vanuit jouw beleving kan het zo zijn dat de ander iets niet als zegen zou kunnen zien, maar pas als je aan de kant gestaan heb kan je daar iets van medeleven hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 19:52
BerichtOnderwerp: de niet perfecte man/vrouw

TESSYBEAR731 schreef:
Jonathan, ik begrijp dat het als een grapje bedoeld is...maar ik ga er toch even serieus op in Engeltje smiley

Wanneer komt de juiste combi eens van de grond??

>>> Wanneer de tijd daar is!

Dit vergeten we namelijk nog wel eens, maar is natuurlijk een enorm belangrijk gegeven...
Soms zijn we daar namelijk gewoon nog niet klaar voor, en zou die perfecte combi zomaar gedoemd zijn te mislukken!

Deze wetenschap is voor mij een houvast, iets waar ik op vertrouw...
wanneer ik er aan toe ben...zal die persoon vanzelf langskomen
en dat geld voor ons allemaal.

Eén ding is zeker...zodra het je gebeurt ben jij de eerste die het weet! Knipoog smiley

eh.... wil ik dat wel? t als eerste weten????

en nee t was niet als grapje bedoeld hoor. gewoon de juiste combi
niet voor iets minder willen gaan
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 11:45

WILLEMIJN232 schreef:
Zat je maar een beetje te plagen Jonathan.........
Natuurlijk hebben we allemaal ons wensenlijstje, heb ik ook natuurlijk.....

haphap...natuurlijk weet ik dat ....ik verdedig me ook niet, verduidelijk het en vul het hier en daar nog wat aan.

LEANNE226 schreef:
Ach,gun die jongen ook wat Willemijn,laat hem even lekker dromen. Als hij weer eens smoorverliefd wordt ziet hij al die minpunten niet meer Knipoog smiley

Minpunten??

ik smoorverliefd......hm..soms weet ik ook niet wat ik daar mee aan moet, dan vind je iemand leuk en is er geen ruimte, dan vind ander jou weer heel leuk en heb jij t niet. Wanneer komt de juiste combi eens van de grond?? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 10:50

WILLEMIJN232 schreef:
Dat zijn nog al wat eisen Jonathan........ Verraste, verbaasde smiley Wat voor minpuntjes mogen er wel zijn? Knipoog smiley
De volmaakte vrouw......wie zal haar vinden.........?

De volmaakte man/vrouw is toch iemand die Jezus laat zien? Zo heeft God ons leven toch bedoeld?

Mijn lijstje :
niet vrouwelijke uitstraling
Ja ik vind het mooi als een vrouw echt vrouw is. Waarin zie je die uitstraling dan?
Liefdevol, communicatief gericht op de ander, bewogenheid, die dingen zie je zelfs aan een ander.

veroordelend
geen begrip voor anders situatie
geen inlevingsvermogen

Deze wil ik onder een noemer scharen, omdat ze denk ik allemaal een zelfde oorsprong hebben. Niet gericht zijn op de ander, maar meer op zichzelf. Een stuk onzekerheid, niet aan eigen dingen durven komen en daarom het mindere (als dat er al is) van de ander naar voren halen en laten zien. Of het kan ook arrogantie zijn, jezelf zo geweldig vinden dat er geen ruimte meer is voor een ander.
het maakt je juist zoveel mooier als er ruimte voor anderen, hun denken en voelen, hun leven en gewoontes is in je leven. Belangstelling naar anderen, het zoeken naar de meerwaarde van de ander, het kijken waarom anderen iets doen wat ze doen.

jaloezie en claimend gedrag
Jaloezie is mits het in lichte mate naar voren komt helemaal niet verkeerd, het getuigt immers toch ook van liefde en betrokkenheid, binding en gewoon een simpel .....- jij ben t van mij -
Maar als dit doorslaat, wordt het een vervelend gedrag, waar het claimen dan ook ineens bij komt. De ander geen enkele ruimte meer dulden, geen vertrouwen meer hebben, continue de ander controleren..etc

Natuurlijk zijn er andere dingen waar je naar kijkt en die je 'minder' vindt.
Uiteindelijk draait alles om een totaal beeld wat je van iemand maakt. De perfecte 'ander' is niet te vinden. Waarom niet? Omdat jezelf ook niet perfect bent. Je hebt je eigen tekortkomingen, en dus zal je die van een ander moeten accepteren. Maar gaat het hier eigenlijk wel om?
Ik denk dat je gewoon moet zoeken, van mekaar leren, de ander de ruimte geven, dat hij/zij zich kan laten groeien en ontwikkelen. En als de communicatie tussen beiden nu gericht is op de ander, zal je mekaar vinden en samen groeien.

Dus ben ik op zoek naar de perfecte vrouw? Ja de perfecte voor mij, waar we samen die weg kunnen gaan en mekaar liefhebben.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:33
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?

Openbaring 21: Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde

1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’

Openbaring 22:
12 ‘Ik kom spoedig, en heb het loon bij me om iedereen te belonen naar zijn daden. 13 Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.’
14 Gelukkig zijn zij die hun kleren wassen: zij kunnen over de levensboom beschikken en zullen de stad door de poorten binnengaan. 15 Buiten is de plaats voor de honden die zich bezighouden met toverij en ontucht, met moord en afgodendienst, voor iedereen die de leugen koestert en ernaar handelt.
16 ‘Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken voor de gemeenten. Ik ben de telg van David, zijn nakomeling, de stralende morgenster.’
17 De Geest en de bruid zeggen: ‘Kom!’ Laat wie luistert zeggen: ‘Kom!’ Laat wie dorst heeft komen; laat wie dat wil vrij drinken van het water dat leven geeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:31

MARIANNE866 schreef:
dank je dat is een mooi duidelijk stuk..
ik ben er zelf van overtuigd dat het zo is.
ik denk zelfs dat wij als gelovigen straks pas in "beeld" komen als de nieuwe hemel en de nieuwe aarde er is
Er is nu nog een "smet" op aarde maar ook in de hemel tenslotte heeft Satan er ook voor gezorgd dat de hemel "besmet" is door zijn toedoen.

Marianne

Openbaring 20 :De eerste opstanding en de tweede dood

1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:29
BerichtOnderwerp: vragen aan God

Heer,
Vaak heb ik mijn vragen, wil ik zo graag weten hoe mijn leven eruit komt te zien. Ik heb ook mijn eigen ideeen hierover, soms vraag ik ze wel eens aan U, omdat ik ze wel heel graag zo zou willen zien.

U heeft mij echter ook geleerd, dat de dingen die U ons wilt geven, wel nuttig moeten zijn voor ons. U heeft een bepaald doel met ons leven, voor iedereen een taak.
U geeft de antwoord op onze vragen, in het licht van die doelen/taken die U in ons leven wilt leggen. Wij willen soms zoveel meer, willen soms helemaal die taak niet, willen dat doel in ons leven niet uitvoeren. Ons vragenlijstje is anders/langer, meer op ons zelf gericht.

Heer, maar er zijn dingen die ik zo graag zou willen, U weet van die dingen.

U weet ook dat U de taak/doel in mijn leven mag geven, Heer maak die maar bekend, ook als ik vragen heb wil ik daar mijn weg in vinden. Ook al is het misschien dat ik offers zal moeten brengen, Heer U mag die weg gaan.

Maar graag zou ik eens met U praten. Hoe ziet mijn leven er volgend jaar uit? Een tijd geleden zei ik, zoals het nu gaat, wil ik niet meer, volgend jaar wil ik het anders, een invulling in mijn leven, een aanvulling bij mijn leven. Maar het jaar kabbelt voort. En ik voel me goed de laatste tijd. Ik ervaar U zo sterk in mijn leven. Ik ben hier zo dankbaar voor. En toch zou ik wat meer zegening willen zien.
God wilt U dit gesprek met mij aangaan??
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:09

LEANNE226 schreef:
Helemaal mee eens Jonathan,ik wil er nog 2 dingen aan toevoegen:
Jaloezie en claimend gedrag

pfff....ja inderdaad...hoe kon ik die vergeten.
Jaloezie is mits het in lichte mate naar voren komt helemaal niet verkeerd, het getuigt immers toch ook van liefde en betrokkenheid, binding en gewoon een simpel .....- jij ben t van mij -
Maar als dit doorslaat, wordt het een vervelend gedrag, waar het claimen dan ook ineens bij komt. De ander geen enkele ruimte meer dulden, geen vertrouwen meer hebben, continue de ander controleren..etc

dan wordt mijn lijstje (hahaha) dus

veroordelend
geen inlevingsvermogen
jaloezie en claimend gedrag.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:03

(even stukje gecopieerd van iets wat tijd geleden al in t CM forum stond....http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=643&start=0)

Na zijn sterven is de Here Jezus in het dodenrijk geweest (Ps 16: 10; Hd 2: 31). Hij is echter niet aan het dodenrijk overgelaten, maar is opgestaan.
Deze afdeling van het dodenrijk wordt in Lk 23: 43 het paradijs genoemd.
Door het niet onderscheiden van het dodenrijk van de hel heeft men in de belijdenisgeschriften het zo geformuleerd dat onze Heer Jezus neergedaald is ter helle. Dat is echter fout. Hij is naar het dodenrijk gegaan en heeft de Satan te niet gedaan die de macht over de dood had (zie Hb 2:14).

Het begrip 'dodenrijk' of 'rijk van de doden' staat in contrast met het begrip 'rijk van de levenden'. Als iemand sterft verlaat hij het rijk of gebied van de levenden hier op aarde en gaat hij naar het rijk of gebied van de doden.
In het Hebreeuws wordt gesproken over de 'sjeool'. De betekenis van dit woord kennen we niet. In het Grieks wordt het woord 'hades' gebruikt. De betekenis daarvan wordt wel weergegeven als 'het niet-geziene'.
Het dodenrijk is dus de plaats waar de gestorvenen heengaan in hun ontlichaamde staat.
In het Oude Testament wordt deze plaats getekend als een plaats van rust en stilte. De Israëliet is dan afgesneden van het volk van God op aarde en aan de dienst van God heeft de afgestorvene geen deel.
In het Nieuwe Testament wordt meer licht over de toestand van de doden ontstoken. Dat is ook te begrijpen, want totdat Christus kwam was de dood het terrein van Satan. Christus heeft echter 'hem te niet gedaan die de macht over de dood had, dat is de Satan' (Hb 2:14). Hij heeft de dood van zijn kracht beroofd en onvergankelijk leven aan het licht gebracht (2 Tm 1:10). Reeds bij zijn leven heeft de Heer Jezus onthuld, dat er na de dood twee toestanden, twee plaatsen zijn. Er is de plaats van de pijn waar de ongelovigen vertoeven en er is de plaats 'in Abrahams schoot' (een term die de Joden ook al gebruikten) waar de gelovigen verblijven (Lk 16:19-31). Tussen die twee is een kloof, die niet te overbruggen is.De plaats van zaligheid wordt later 'het paradijs' genoemd (Lk 23: 43; 2 Ko 12: 4). De gelovigen ervaren daar de gemeenschap met Christus (Fp 1: 23). De doden leiden dus een bewust bestaan. Voor de gelovigen betekent het rust en verkwikking, voor de ongelovigen wroeging.
Deze toestand duurt tot de opstanding. Dan ontvangen de gelovigen een verheerlijkt lichaam en komen ze in de volmaakte hemelse toestand. De ongelovigen herkrijgen hun lichaam en worden geworpen in de hel.
De tijd tussen het sterven en de opstanding wordt wel de 'tussentoestand' genoemd. Voor de gelovigen is het het voorportaal van de hemel, voor de ongelovigen is het het voorportaal van de hel.

De vraag waar het dodenrijk is, kun je niet met ons aardse ruimtebegrip aangeven. Het dodenrijk wordt als onder de aarde voorgesteld, er wordt gesproken over: afdalen in het dodenrijk. Maar dat betekent niet dat het dodenrijk ergens in een spelonk of grot op aarde zich bevindt. Net zomin bevindt de hemel zich ergens binnen ons sterrenstelsel, zodat als je maar voldoende brandstof zou hebben, je de hemel met een shuttle zou kunnen bereiken. We spreken dan over de ongeziene wereld die niet aan onze ruimte gebonden is.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 13:10

MARIO216 schreef:
"Ze" moet wel een bep. algemene ontwikkeling hebben

Toch is dit best moeilijk....wanneer is iemand wel leuk en wanneer niet ?? Zijn zoveel verschillende factoren.

maar paar dingen bij mij zijn waarop ik niet val:

veroordelend
geen inlevingsvermogen
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:23
BerichtOnderwerp: perfecte man

SUSANNAH475 schreef:
jaaaaaa... als je het toch aanbiedt... Knipoog smiley

done Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:22

we schrijven nu al enige tijd wat dingen in t onderwerp ..... de perfecte man en of de perfecte vrouw.

maar nu het volgende:

van welke dingen knap jij direct af? Welke dingen zijn echt van die dingen waarom jij niet met die ander zou kunnen omgaan?

(en dat scheten laten en boeren hoeven jullie niet neer te zetten.....staat er alvast)
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:15

TESSYBEAR731 schreef:
Niet méér??? Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nee er zijn manco's aan mij ...

welke manco's zijn reden om iemand niet leuk te vinden ?????????

kom op....gewoon eerlijk zijn en plaatsen...of zal ik een nieuw topic hiervoor openen.??
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:09
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes

CARIN303 schreef:
Wij geven spekjes aan kinderen bij de toonbank .

Ik gaf er 1 aan een klein jochie waarop zijn moeder tegen hem zei;

En wat zeg je dan?

Waarop hij antwoordde; Mag ik er nog 1

geef jij ook spekkies aan ...eh... bijna volwassen mannen ??? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:08

TESSYBEAR731 schreef:
Waarom moet iedereen ineens zo klein schrijven? kan iedere keer men bril erbij pakken om te kunnen lezen wat er staat!

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

kan iemand mij helpen wat hier staat...... ik heb geen leesbril...en kan t niet lezen.....

Hellup...ben niet perfect meer
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:07
BerichtOnderwerp: waar kijk jij naar uit?

Vroem....vroem..... morgen TT assen toe

lekker caravan opzetten , tv en digitenne installeren, en voetbal kijken op de TT camping.
Vrijdag training kijken, bbq-en en s avonds en s nachts naar de nacht van Assen...... tot errug laat. Zaterdag de races en dan tent en caravan weer opruimen....pffff weer bbq-en..... en dan terug naar t westen.

daar kijk ik naar uit
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:04
BerichtOnderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen

up.....hahaha sommigen vonden dit zo'n leuk topic..... t was bijna van de 1e pagina af......dus UP .... Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 23:59
BerichtOnderwerp: WK-gekte

INKA401 schreef:
sorry henk, maar ik schatte jou nivo toch iets hoger in ...
verder zeg ik niets ... maar kun jij zéker raden ...
als er al een topic word geopend over strijken Huilende smiley, smiley in tranen ... pfffffff ... sorry hoor maar zo lust ik er nog wel een paar ...
ik geef dan chatoliem dan ook gelijk, dat het nivo hier soms vér te zoeken is, komop luitjes ... tkan héééél anders op dit forum ... en was dit een jaar geleden wel anders gewend ...

Chatuliem waardeert geen liederen, jij geen strijkonderwerpen, moet alles van hoogstaand nivo zijn dan?

ik denk dat ik genoeg serieuze dingen open.... en soms wat onzinnigheden, zo ben ik en zo doe ik..... ik betaal mijn lidmaatschap en plaats waar ik zin in heb....
misschien is het weer eens tijd om iets onzinnigs neer te gaan zetten.
Zinvolle bijdragen zijn er weer genoeg neer gezet door mij

ff nadenken wat mijn volgende zinloze onderwerp wordt?? Clown smiley Lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 23:50

MARIJAN072 schreef:
Volgens mij zit er een grote kern van waarheid in het stukje 'Wat zoekt een man', als ik de reactie van jou (ik vermoed een doorsnee-man) zo lees. Knipoog smiley Met als toevoeging; gewichtsbeheersing. Twijfelende smiley 'k Heb overigens nog een kopje gewist, leek me minder geschikt voor CM.

Maar ach, ik neem het jullie niet kwalijk hoor. Een vrouw kan ook veeleisend zijn, al geeft ze dat misschien niet gauw toe. Verlegen lachende smiley

ben ik zo doorsnee dan?
misschien spreek je de waarheid wel, denk t eigenlijk wel.
Probeer wel mijzelf constant tegen het licht te houden, wat ik denk, voel en doe. Want ik wil t liefst geen naloper en volger zijn, maar meer mijzelf, wat ik zelf denk en voel. Dat uiten en ervaren.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 22:12

JONATHAN890 schreef:
wat is voor jou de meest brandende vraag die je heel graag aan God zou willen stellen ??

paar voorbeelden ?

› Wat heb ik eraan om in U te geloven?

› Waarom is er zoveel ellende in de wereld?

› Waar bent u eigenlijk? Hoe kan ik u zien?

› Ik leef toch goed, ik doe m'n best, is dat niet voldoende?

› Als ik in U geloof moet ik van alles doen toch? Heb ik geen zin in!

› Ik ben niet zo netjes, niet zo braaf, mag ik dan ook in u geloven?

› En als ik nou gewoon niet geschikt ben voor geloven?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 22:10

wat is voor jou de meest brandende vraag die je heel graag aan God zou willen stellen ??
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 22:03

vragen aan God

http://www.youtube.com/watch?v=EVLY8lsmQqw&feature=related[url]

vragen aan God - deel2

http://www.youtube.com/watch?v=qldtFuqE6gI&feature=related[/url]
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 20:34
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

LEANNE226 schreef:
Daar hebben ze in Ede iets op gevonden,men noemde het:bomen.......

Knipoog smiley

hebben we vorige keer ook heerlijk onder gezeten...t was toen in ieder geval heerlijk weer
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 20:15
BerichtOnderwerp: liefde is

CARIN303 schreef:
Dit las ik op het internet ;

Als elk zoentje
een bloemetje zou zijn
Dan zou jouw smoeltje
een volkstuintje zijn.

Lief hè Verliefde smiley

*auteur onbekend *

ja erg lief
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 19:05
BerichtOnderwerp: Vaderdag

BRAZEEVEL772 schreef:
zou al blij zijn met twee woortjes per sms

Vaderdag was voor mij ook geen vaderdag. t was mijn weekend niet.

Gelukkig kon ik wel genieten van mijn Vader in de hemel.
Gelukkig kan ik nog steeds mijn eigen vader bezoeken.
Gelukkig mag ik wel weten dat ik vader van 2 lieve kids ben.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 07:45
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?

EVA685 schreef:
Helaas passen wij niet allemaal in 1 kerk Smiley die vol vragen zit

openb 21 : 1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 21:36
BerichtOnderwerp: waar kijk jij naar uit?

Nog 1 dagje werken en dan donderdag naar Assen toe voor een paar daagjes op het TT circuit.... training kijken en zaterdag motorrace.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 23:22
BerichtOnderwerp: Bloot

CARIN303 schreef:
Zo herkenbaar is dit.

Jaren geleden had ik dezelfde ervaring, wow ,wat een gave mailtjes kreeg ik.
De vlinders hadden vrij spel en een date was binnen 2 weken afgesproken.
Wat was ik zenuwachtig zeg, hij zou bij mij thuis komen!
Bij de eerste blik dacht ik al....hmmm Twijfelende smiley
Maar daar overheen gestapt.

Al gauw bleek hij behoorlijk anders dan in zijn mailtjes naar mij, ik vond dat heel erg vreemd, dacht nog even dat ik het mij inbeeldde.
Uiteindelijk het bij hem neergelegd en wat bleek.....hij liet de mailtjes naar mij schrijven door een goede vriendin !

Haha, dus eigenlijk was ik dus een beetje verliefd geworden op die goede vriendin van hem !

Aan het einde van de date vond hij het maar raar dat ik er geen herhaling van wilde maken,gek hè! Knipoog smiley

haha meen je niet van die vriendin???
dan ben ik zeker een erg watje dat ik gedichten schrijf??

Maar in het hele verhaal van Miek...lees ik veel herkenbaars. Je bouwt een beeld op van iemand wat dan niet voldoet.

ik ben zelf iemand die dan een inschatting maakt, zie ik mogelijkheden, is er iets van diegene te zien vanuit die mails/chats.

Je bent beide anders door verwachting/onzekerheid... daar moet je tijd voor nemen, is mijn mening. Maar belangrijkste is....zie je kans die ander van die mails te ontmoeten. Is er geen belemmering die dat in de weg staat?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 23:10

HANNAH810 schreef:
han ziet ook alleen maar een kruis........ Huilende smiley, smiley in tranen

ik kijk graag naar Het Kruis....gister nog bij t avondmaal in de kerk
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 20:28
BerichtOnderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen

MARISKA601 schreef:
Ik heb een hele berg vouwgoed.
Ik vouw het liever zelf als dat een ander het doet.
Soms werken mijn armen niet mee,
dan denk laat maar lekker in de droger liggen of
aan het wasrek hangen.
Ik heb pas echt een tevreden gevoel als dat alles
weer netjes in de kast hangt of ligt.

ja dat verlangen heb ik ook weleens.
Dat alles perfect opgeruimd is.

- was gestreken
- hele huis schoon
- toiletten gesopt
- ramen gelapt
- auto schoon
- alles aan kant

tegen die tijd zou ik heeeeeel blij en tevreden zijn.
maar dat punt komt maar niet..... deels omdat ik er geen zin in heb.
de dingen stapelen zich toch weer vanzelf op en was is er zo weer

nu kan ik al die dingen doen...ben ik moe en geniet ik er toch niet zo van.

dus 1 ding tegelijk en soms de wervelwind aan en t restant is dan turbo-snel klaar
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 ... 54 Volgende
Pagina 29 van 54