Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 17:31
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | ja het is erg hoor Erika ben ik ziek dan gaat de bel constant, dus ik in mijn pyama................ach ik ben erg blij met mijn buurtjes............de ene haalt boodschappen voor mij en de ander kom met een kopje thee en de anderkomt voor een schroeverdraaier..................... |
Oe Wat heb je dan voor ziekte dat je daarbij een schroevendraaier nodig hebt??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:16
Onderwerp: Jezelf zijn
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ja het geloof is een obsessie voor mij geworden, en dat blijft ook zo. De Bijbel is gegeven om daaruit te leren. Nou pieter u zou schrikken als u mijn moeder ziet.
Die komt smorgens uit bed, het eerste wat zij doet is een Bijbelstudie doen. Ze luistert een uurtje naar een Bijbelstudie met de Bijbel erbij. Als ze het huishouden wat gedaan heeft, dan gaat ze weer over op de Bijbelstudie, en dat gaat bij haar ook een hele dag door, ze doet niks anders dan Bijbelstudie doen. Overpeins mijn Woord dag en nacht zegt de Here. Ik ga er mee in bed en sta ermee op. Dus ja voor ons is het zeker een obsessie geworden, wij leven voor Hem, alles wat we doen, Bijbelstudies dus, doen we in teken en in gehoorzaamheid naar Jezus toe.
Mijn vader doet niks aan het geloof, maar irriteert zich kapot aan mijn moeder omdat zij elke dag door Bijbelstudie doet. Ja dat krijg je, staat geschreven in de Bijbel. Hoemeer je er mee bezig bent hoemeer tegenstand.
Ik denk dat u raar zou kijken hoe wij hier thuis bezig zijn met het Woord Gods. Wij hebben niks met kerken, maar met God en Gods Woord, daar ligt onze hart.
En de Bijbel leert ons ook om mekaar te wederleggen met het Woord, oh dan daar hebben we een hekel aan. Nee, mensen willen graag een stukje van de wereld en een stukje van het geloof. Maar zo werkt dat niet.
Paulus zegt: wees mij navolger. Wat deed Paulus dan? Die overpeinste ook niks anders dan alleen de schriften. Die deed ook niks anders dan studeren en prediken, als je leest hoe lang Paulus soms bezig was. En dan zegt Paulus, wees mijn navolger zoals ik christus navolg. Mooi he? :-D.
Maar ons volk is lui van geest geworden, lauw van geest wel te verstaan. Men staat niet meer in brand om het Woord van God. Zoals de emaus gangers het zeiden, waren onze harten niet brandende? Omdat Jezus tegen hen sprak en begon te vertellen over Mozes en de profeten, en de harten van die emaus gangers waren brandende. Heerlijk is het als je dat leest. Maar ons volk wil dat vandaag de dag niet meer, ze willen stukje van de wereld en een stukje van geloof.
En wie dag en nacht Zijn Woord overpeinst is daarmee geobsedeerd door het Woord Gods. Heerlijk is dat he? |
He laverde
Zullen ze ook raar opkijken als ik uit mn bed kom want dan ga ik ook eerst bijbellezen en bidden. Maar dan ga ik vaak werken de hele dag en als ik thuiskom moet ik mn huishouden doen en eten koken. En s avonds is er misschien nog wel iemand die ik moet helpen of een opbeurend gesprek mee voeren of ff op mn kleinkids passen zodat hun ouders even rust hebben enz. Iemand die de hele dag Gods woord kan lezen en bestuderen zit of in een klooster of heeft een zeer luxe positie in het leven. Wees mijn navolgers zegt Paulus gelijk ik van Christus. Van Paulus staan genoeg avonturen beschreven waarin hij iets anders deed dan Bijbellezen. Maar Christus leven is voor 3 jaar aardig te volgen in de evangelieen. Wat ik daar zie is dat Hij vooral rond ging en dingen deed. Goede dingen om de mensen te helpen. Natuurlijk was Hij ook in de stilte bij Zijn Vader. maar verder zie je Hem aan het werk om goed te doen. Kijk das mijn voorbeeld en das soms al lastig genoeg. Want als alleenstaande moeder die de kost moet verdienen heb je al werk genoeg met je eigen gedoetje Bijbellezen en bidden is goed maar als je er dan niet iets goeds meedoet richting de mensen maar alleen constateerd dat de mensen tegenwoordig verkeerd zijn dan heb je er m.i. niet zoveel aan. Nu bedoel ik natuurlijk niets negatiefs hiermee over je moeder hoor
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zaterdag 5 januari 2013, 13:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:52
|
|
|
ROLF230 schreef: | ROLF230 schreef: Ik wordt blij van mezelf.
Roelande schreef: Waarom??
Rolf schrijft: Waarom niet? |
Dooddoener Rolf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:51
Onderwerp: Jezus volgen betekend vervolging.
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Voor mij nog niet. Is het nu de waarheid of een aanname dat de wet sowieso gehoorzaamd moet worden? Moeten we de Here niet meer gehoorzaam zijn dan de wet? |
ja de wet in moet gehoorzaamt worden natuurlijk. Maar als we met die wet iets doen wat tegen Gods woord in gaat dan geldt dat we Hem meer gehoorzaam moeten zijn dan de wet. Als er bijvoorbeeld een wet aangenomen zou worden dat je je kinderen voor hun 18 niets over het geloof mogen vertellen zou ik die wet niet gehoorzamen. Ik denk dat je daarin je eigen geweten moet volgen. De vraag is natuurlijk of je God ongehoorzaam bent als je 2 mannen of 2 vrouwen in het huwelijk verbind, of als ik een client help water drinken om de pil door te slikken waardoor hij zal sterven. Dat zijn lastige vragen. Je moet daarin je eigen geweten volgen. Mar niet een ander veroordelen die misschien verder gaat dan jij of minder ver. De consekwentie zou kunnen zijn dat je ander werk moet gaan zoeken. Maar om dat nu vervolging te noemen. Denk dat ze het daar in noord Korea niet mee eens zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:35
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Zal wel weinig doen, hier op de site zal ik vaker rondneuzen,
Hieperdepiep Joannie heeft de griep...! |
Oh sterkte meid ik ben er net bijna vanaf hij duurt niet zolang
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 10:54
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ook al deugd die wet niet toch moet ze uitgevoerd worden. De lessen over homoseksualiteit zullen zeker gaan over de verdraagzaamheid of aanvaarding voor mensen met een andere sexuele geaardheid. Misschien wordt die verplichting op bepaalde strenge protestantse scholen aangegrepen om met bijbelverzen te gaan gooien waarin homoseksualiteit zo verfoeilijk wordt neergezet. Zo kunnen sommige ouders gerust hun kind naar school sturen opdat ze ook homohaters kunnen worden...bahhhh, verdraagzaamheid...Wat een vies woord is me dat. (voor alle duidelijkheid: dit is cynisch bedoelt) |
Ja of die wet wel of niet deugd is een gepasserd station . Hij is inmiddels aangenomen door onze democrtisch gekozen regering. En moet dus uitgevoerd worden. Als je daar als ambtenaar moeite mee hebt moet je een ander beroep zoeken. De wet moet opgevolgd worden. Ook in de zorg kun je tegen dingen aan lopen die niet met je geweten in overeenstemming zijn. Voor mij geld dan altijd de wens van de client in combi met de opdracht van de arts. Het is hun verantwoordelijkheid vind ik. Ik probeer slechts zo goed mogelijk mn werk te doen. Zodra ik daarover niet meer met mn geweten int reine kan komen ga ik ander werk zoeken. Misschie ga ik dan maar int kloooster
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 10:40
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Euh kan momenteel wel een massage gebruiken |
nou Zo'n dom idee vind ik het niet hoor. Stel mijn voetjes ook ter beschikking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:10
Onderwerp: Het mannenhart
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja een vrouw zal ook eens gelijk hebben he |
sssst Erika dat moet je ze noooooiit vertellen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:04
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Forget it girls |
ah toe nou ??
een kleintje dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:55
Onderwerp: Hoe ga je om met ?
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Vroeger was ik degene die dacht alles goed te doen gelukkig weet ik nu beter. Maar nu krijg ik mensen op mijn pad die mij vertellen wie ik ben zo auw hard ze hebben gelijk zou het van de Heer zijn ? Vind het moeilijk zijn geen mensen die iets van me willen en toch ze prikken door me heen. Heb vaak gezegd zou eens willen dat er mensen waren die me vertelde wat ik moet doen dan kan ik veranderen . Kent iemand dit ook totale verandering bij zich zelf ? Anita | Het moment dat je je realiseert dat er iets in je moet veranderen is belangrijk. Dat kan een begin zijn Maar jezelf veranderen is moeilijk en soms zelfs onmogelijk is mijn ervaring. Soms kun je dat niet en kun je je beter concentreren op datgene wat je wel goed vind van jezelf en dat proberen te verbeteren dat geeft veel meer vreugde. En dat wat je niet lukt om te veranderen van jezelf accepteren dat zo bent. En ik benoem wel eens mn slechte eigenschap naar anderen en zeg dan gewoon als je het vervelend vind zeg je er maar wat van hoor
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 4 januari 2013, 19:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:40
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wat heb ik vandaag gedaan??? speel voor vrouwtje van mars |
oh Is dat een leuk spelletje??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:37
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
Ben inmiddels ruim 8 jaar geleden gescheiden. Heb inmiddels weer een redelijke verstandhouding met mn ex. Met zoveel kids kom je elkaar natuurlijk noch wel eens tegen bij een trouwerij of geboorte of ander feest. Dus dan is het prettig als je niet meteen op de loop gaat als je elkaar ziet. Is in het begin wel anders geweest hoor Maar morgen gaat hij emigreren naar de VS. Hij heeft daar een lief en gaat trouwen. Morgen brengen bijna al mn kids en kleinkids hem naar vliegveld Brussel Dus vandaag was de eerste keer sinds die 8 jaar dat ik hem bij ons te eten gevraagd heb. En was best gezellig eigenlijk. Een prima afscheid
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 4 januari 2013, 19:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:25
|
|
|
VISSER278 schreef: | Succes. En ben je die leukste man nu eindelijk al tegen gekomen ? |
ja laat ons wel ff weten met wie
ben niet nieuwsgierig maar wil graag alles weten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:23
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | 'slechts'? In het christelijk onderwijs worden leerkrachten al gedwongen om Allah als een andere verschijnig van onze eigen Vader God te zien. Sommige leerkrachten worden gedwongen uit de Koran voor te lezen....als je je daar tegen verzet wordt je gezien als een 'lastige' leerkracht.....met alle gevolgen van dien. Mijns inziens zijn er wel degelijk sprake van 'vervolging', alleen heel anders dan in vroegere tijden. |
Op de christelijke nationale school waar ik vroeger zat lazen we al stukken uit de koran en ook uit geschriften van andere godsdiensten. (hoe die heten weet ik ff niet meer) Gewoon om nu eens te kijken wat het verschil is. Moet zeggen dat het heel leuk en leerzaam was. Ligt er ook aan hoe je het brengt denk ik. Op de Mavo was zelfs een godsdienst leraar die vond dat alle geloven gelijkwaardig zijn en moesten we daar over discusieren. Waarom jij in de drieenig God geloofde bijvoorbeeld Moet zeggen dat dat mijn geloof alleen maar verdiept heeft toen en ik geleerd heb mezelf erin te verdiepen op vrij jonge leeftijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 15:53
|
|
|
Goeie tips Corne!! En weet je Laverde God heeft ons vaders en moeders gegeven om ons een klein stukje van zijn hart te laten zien. Dus hier iets voor je vanuit mn moederhart Ik heb 8 kinderen op deze inderdaad verrotte wereld mogen zetten. En kan je verzekeren dat er geen grotere vreugde is voor een moeder(en een vader denk ik ook) dan te zien dat jouw kind doet waarvoor die op de wereld gekomen is namelijk leven tot Zijn eer en dat met vreugde doet. Ik denk met alle eerbied dat God dat net zo heeft. Hij vindt geen vreugde in jouw overleven maar in jouw volluit leven. Vraag Hem je daarbij te helpen Want volgens mij houdt je jezelf een leugen voor als je zegt dat je wel tevreden met je leven bent maar toch ongelukkig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:24
Onderwerp: Het doel van 2013
|
|
|
het doel van 2013 is voor mij om helemaal mezelf te worden zoals ik bedoelt ben om te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:22
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...was het een blinde hond? |
nou Frank doe niet zo onlief
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:22
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Ik denk dat het onze 'plicht' is om te zijn wie we zijn, zo zijn we toch geschapen?? En ja, daar maak je zeker niet altijd vrienden mee... maar is dat nodig? Ik denk ook niet dat je met iedereen een vriendschappelijke band kan hebben, dat moet ook niet de inzet zijn mijnsinziens. Wél is het belangrijk om respect te hebben voor een ieder met een andere mening dan die van jou. En het is denk ik logisch om dat ook te verwachten van onze medemens. Volgens mij kom je dan al heel dicht bij 'hoe mooi het kan zijn'.
Mensen die je niet respecteren om wie je bent of wat je denkt hoeven geen rol te spelen in je leven. Het wordt lastig als dit mensen zijn waarvan je niet kan zeggen "nou, tot ziens". Mensen die er toe doen in je leven, waar je voor gekozen hebt zelfs. Dan wordt het een heel pijnlijke kwestie en veeeeel lastiger om je zelf staande te houden. Ook dan moet je terug vallen op de Hand van God, de hand waarvan IK voel dat die mij ten alle tijde zal opvangen. Zo niet mijn man, maar dat is weer een andere discussie... Geloof deel ik met mijn zusje, broeders en zusters van mijn gemeente en zelfs collega's. Maar jezelf kunnen zijn bij je partner, dat moet essentieel zijn in mijn ogen. O, wat moeilijk als het dat niet is... dan stórmt het in je!... |
Ja jezelf kunnen zijn bij je partner is essenstieel. En het word heel moeilijk als je dat niet kunt. Fijn dat je jezelf geborgen weet in de hand van God. Maar die storm he das moeilijk en vreet bakken energie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:17
|
|
|
JOL252 schreef: | Teveel.. |
ja dat zal best Jol Sterkte meid!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:17
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...de akker achter mijn huisje is leeg...ik kan er niets uit de grond halen...ik moet nu alles zelf kopen...Ik hoop dat de boer deze keer ook eens maaltijdsalade plant |
Gister heerlijke maaltijd salade gegeten. Zelf gemaakt. Ik eet hem vaak Erg lekker(vind tot nu toe iedereen) en gezond. En makkelijk te maken. dus daarom hier het recept voor 2 personen (of 2x he de volgende dag is het nog lekkerderder) 150 gr pasta liefst schelpjes koken en afspoelen 2 eieren hardkoken en in stukjes 1 grote tomaat in stukjes 1 uitje gesnippert 1 blikje tonijn in olie(olie afgieten) 200gr sperziebonen evt blik alles door elkaar husselen evt likje mayo erbij en wat peper even laten staan om de smaken te laten intrekken en smullen maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:09
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Ach wat is lang... we hebben onze relatie inmiddels 13 jaar en ons huwelijk is 8,5 jaar oud.. |
oh dan heb ik het verkeerd begrepen. Veel sterkte meid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:04
|
|
|
LYDIA448 schreef: | En als het nou ineens je man is? Die geen respect voor je kan opbrengen voor de momenten waar jou keuzes anders zijn dan die van hem?
Dát is pas moeilijk... |
Ja dat lijkt me heel moeilijk. Dan is er iets misgegaan lijkt mij. En je was toch ook nog niet zo lang getrouwd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 19:20
Onderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Maar het zijn juist die geëmancipeerde vrouwen die het vertikken de afwas te doen, Gerrit |
Ja en zeker als hij uitgeslapen heeft en dat ik moest gaan werken. Dan verwacht ik bij thuiskomt mn pantoffels en mn wijntje en het eten bijna klaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 19:18
Onderwerp: Een vrouwenhart
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | |
Heb deze al vaker gehoord. En moet eerlijk zeggen vind het wel mooi klinken maar kan het me niet concreet voor de geest halen hoe dat dan in zn werk gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 14:50
Onderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
|
|
|
Ja inderdaad een prachtig thema. Woorden hebben kracht daar zijn we het dus over eens. Denk persoonlijk wel dat het uitmaakt wie het zegt. Hoeveel gezag die persoon over jou heeft. Als je vader tegen je zegt dat je niet deugt heeft meer impact op je leven dan dat je buurjongetje het zegt. Gods woorden hebben natuurlijk het meeste kracht van Hem staat er dan ook; Hij sprak een woord en het was er
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op donderdag 3 januari 2013, 14:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 14:46
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee...gelukkig geen vader of moeder...waar zorgen om zijn...(Sterkte Josina!!!)
Wel een heel droevig bericht..... Het jaar was 1 dag oud.... Gisterenmorgen in alle vroegte....verloor de man van een collega...de moed..om nog verder te leven....O...wat vreselijk...
Gelukkig getrouwd...een prachtige baan...2 gelukkig getrouwde kinderen...en zou hij met 5 maanden voor het eerst Opa worden....
En toch??? 53 en nu al weg uit dit leven....
Als hun het al niet begrijpen....Woorden schieten tekort...ik heb ze dus niet!!! |
Wat erg Zeeland, zoiets................daar zijn geen woorden voor. Hoop dat je je collega tot steun kunt zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 13:47
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
Een nieuwe laptop; een Dell inspiron 15 ik kreeg toch nog van 1 zoon nog 1 keer kinderbijslag en vond dat ik het na al die jaren kinderen (op)voeden wel verdient had om daar iets voor mezelf van te kopen. En nu maar wachten tot ie bezorgd wordt...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|