ChristianMatch

Forum

Hoe ga je om met ?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:16

Vroeger was ik degene die dacht alles goed te doen gelukkig weet ik nu beter.
Maar nu krijg ik mensen op mijn pad die mij vertellen wie ik ben zo auw hard ze hebben gelijk zou het van de Heer zijn ?
Vind het moeilijk zijn geen mensen die iets van me willen en toch ze prikken door me heen.
Heb vaak gezegd zou eens willen dat er mensen waren die me vertelde wat ik moet doen dan kan ik veranderen .

Kent iemand dit ook totale verandering bij zich zelf ?

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:42

ALTJE848 schreef:
Maar nu krijg ik mensen op mijn pad die mij vertellen wie ik ben zo auw hard ze hebben gelijk zou het van de Heer zijn ?
Vind het moeilijk zijn geen mensen die iets van me willen en toch ze prikken door me heen.
Heb vaak gezegd zou eens willen dat er mensen waren die me vertelde wat ik moet doen dan kan ik veranderen .

Anita

Als ik jou zo lees dan denk ik tja wel wat herkenbaar..
Ik heb mezelf afgelopen twee jaar leren kennen na een zware instorting.. was lichamelijk en psychisch op altijd maar doorgaan en moeten van mezelf.. ik moest goed zijn, aardig gevonden worden, sterk zijn enz enz...
Degene die door mij heen prikte kende ik 3 maanden en niet eens echt goed maar door vragen kwam die binnen... Hierin heb ik later God's hand mogen herkennen, Hij bracht eerst mensen op mijn pad en toen stortte ik in.. En juist door de zware periode heen heb ik geleerd dat Hij er altijd is en je hoort... Wat je eerst moet leren is niks te moeten!!! je wilt veranderen of je wilt niet dit kan je niet alleen hierin heb je hulp nodig! ik had een psych en psycho motorische therapie... deze combi heeft me heel sterk gemaakt en ben ik die ik nu ben.... Ik heb hierover nooit openlijk hier gesproken dit is de eerste keer maar denk dat het wel goed is om er eens open in te zijn.. temeer omdat er denk echt wel meer mensen mee worstelen..

Sterkte ermee ik hoop en bid dat je eruitkomt wat je wilt doen... En vertrouw op de Heere!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:55

ALTJE848 schreef:
Vroeger was ik degene die dacht alles goed te doen gelukkig weet ik nu beter. Maar nu krijg ik mensen op mijn pad die mij vertellen wie ik ben zo auw hard ze hebben gelijk zou het van de Heer zijn ? Vind het moeilijk zijn geen mensen die iets van me willen en toch ze prikken door me heen. Heb vaak gezegd zou eens willen dat er mensen waren die me vertelde wat ik moet doen dan kan ik veranderen . Kent iemand dit ook totale verandering bij zich zelf ? Anita
Het moment dat je je realiseert dat er iets in je moet veranderen is belangrijk. Dat kan een begin zijn Maar jezelf veranderen is moeilijk en soms zelfs onmogelijk is mijn ervaring. Soms kun je dat niet en kun je je beter concentreren op datgene wat je wel goed vind van jezelf en dat proberen te verbeteren dat geeft veel meer vreugde. En dat wat je niet lukt om te veranderen van jezelf accepteren dat zo bent. En ik benoem wel eens mn slechte eigenschap naar anderen en zeg dan gewoon als je het vervelend vind zeg je er maar wat van hoor

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 4 januari 2013, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:38

Bedankt Erica

Je schrijft mooie dingen die zeker gaande zijn in mijn leven, en iedereen zegt ook wat een power wat een sterke vrouw maar van binnen niet.
En dan zeggen mensen niet opgeven en toch heb ik iets opgegeven,
Omdat ik weet en het antwoord al heb van de HEER.
Heb een jaar gezegd als God Jezus zijn zoon kan geven voor mijn leven voor mijn zonden dat mag ik mijn zoontje loslaten in het zeker weten dat de Heer voor hem zorgt en alles geeft wat hij nodig heeft, want dat doet hij ook voor mij.
Er gebeuren ook nu weer wonderlijke dingen in mijn leven maar de Heer is er bij en wijst me zeker de weg.
Mijn vertrouwen in de Heer is ok groter dan in mensen , maar ook dat staat in de bijbel.
wat ik lees is mooi Erica geweldig ik ben ook diep gegaan en zal niet alles hier neerzetten maar ik weet zeker dat de Heer mij leidt me veilig thuis zal brengen mijn goede Herder is maar ook de jouwe
Hij brengt Zijn schapen veilig thuis hoe ze ook zijn zwart wit gevlekt met of zonder gebrek aan iets Hij kent ons van binnen en buiten
En Hij heeft beloofd dat we bij Hem mogen komen al onze ongerechtigheid vergeven zal zijn we een eeuwige toekomst hebben ,
En dat al er prachtig uitzien een stad met paarlen poorten , zo mooi
dat we ons dat niet eens voor kunnen stellen.
Dank dat ik jouw mocht lezen het is een getuigenis dat de Heer jouw op het oog heeft Jouw geluk en niet je ongeluk Erica en dat geld voor een ieder die gelooft
Geweldige vrouw ik wens je Gods zegen toe voor nu en in de eeuwigheid.

Groetjes Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:47

ROELANDE345 schreef:
Het moment dat je je realiseert dat er iets in je moet veranderen is belangrijk. Dat kan een begin zijn Maar jezelf veranderen is moeilijk en soms zelfs onmogelijk is mijn ervaring. Soms kun je dat niet en kun je je beter concentreren op datgene wat je wel goed vind van jezelf en dat proberen te verbeteren dat geeft veel meer vreugde. En dat wat je niet lukt om te veranderen van jezelf accepteren dat zo bent. En ik benoem wel eens mn slechte eigenschap naar anderen en zeg dan gewoon als je het vervelend vind zeg je er maar wat van hoor

Hallo Roelande

Ik weet dat ik niets kan veranderen en weet ook dat de Heer de stok is in mijn rug, dat ik niet eens meer anders kan terug naar vroeger zeg maar.
En dat is een nieuw begin voor mij van leven mensen die kijken en zeggen je ogen glinsteren je reageert anders mama zegt mijn oudste zoon die ziet dat ik veranderd ben ,
Dat zijn wonderlijke dingen want ook ik zelf kom me tegen in dingen dan denk ik huh ben ik dat zo heb ik dat nooit gedaan en ja dat is mijn God
En wat ik niet veranderen kan dat leg ik zeker neer omdat ik weet ik heb een God van liefde waar ik in geloof en zeker weet dat zijn plan door zal gaan telkens weer denk ik denk ik denk ik dat het zo zal gaan lees ik de bijbel houd ik me vast aan dat wat er staat maar in mijn eigen straatje nu lees ik de bijbel zonder dat eigen doel , en krijg ik van de Heer antwoord dat klopt waar ik in geloof en zeker weet dat het goed is wat ik doe.
Dan ben ik wel mens en wil ik graag zoals het was maar realiseer me dat het niet goed was ik zie om me heen zelfs mensen veranderen maar merk ook dat ik dingen kan doen die ik nooit deed .
God me een dagje uit met mijn moeder gaf omdat zij in 35 jaar nog nooit zonder mijn vader weg was geweest en ik dat met haar mocht delen omdat ik nooit een relatie met mijn moeder heb gehad
God is degene die veranderd die hersteld die geneest en die over heel de aarde Zijn glorie Zijn licht laat schijnen t is maar of je het licht wilt zien .
Ik wens ook jou Roelande Gods zegen toe dat je Zijn plan zult merken dat HIJ voor jou heeft gekozen ,Jou heeft uitgezocht, om Zijn volgeling te zijn.

groetjes Anita
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:48

Heel herkenbaar. Ik was 27 toen ik me realiseerde dat er verandering moest komen. En die verandering kwam, begon met acceptatie. Het accepteren van mezelf, zoals ik ben, wetende dat Gods liefde voor mij onvoorwaardelijk is. Waarom zou ik dan niet onvoorwaardelijk van mezelf houden? En met die zelfacceptatie kwam steeds meer acceptatie. Mensen, situaties, verleden.
Doordat ik naar mezelf kon gaan kijken zoals God dat doet voelde ik ook veel minder de behoefte om ménsen te behagen. Ja, ik heb nog steeds heel veel voor een ander over, maar ook voor mezelf! En af en toe is het gewoon nodig dat ik mijn eigen belang daarin voorop stel. Ook, omdat die ander lang niet altijd gebaat is bij mijn 'hulp'.

Het mooiste vond ik te gaan zien dat verandering niet een éénmalig iets is. Je bent je hele leven aan het leren. En, aan het veranderen.
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:55

TESSYBEAR731 schreef:
Heel herkenbaar. Ik was 27 toen ik me realiseerde dat er verandering moest komen. En die verandering kwam, begon met acceptatie. Het accepteren van mezelf, zoals ik ben, wetende dat Gods liefde voor mij onvoorwaardelijk is. Waarom zou ik dan niet onvoorwaardelijk van mezelf houden? En met die zelfacceptatie kwam steeds meer acceptatie. Mensen, situaties, verleden.
Doordat ik naar mezelf kon gaan kijken zoals God dat doet voelde ik ook veel minder de behoefte om ménsen te behagen. Ja, ik heb nog steeds heel veel voor een ander over, maar ook voor mezelf! En af en toe is het gewoon nodig dat ik mijn eigen belang daarin voorop stel. Ook, omdat die ander lang niet altijd gebaat is bij mijn 'hulp'.

Het mooiste vond ik te gaan zien dat verandering niet een éénmalig iets is. Je bent je hele leven aan het leren. En, aan het veranderen.

Geweldig om ook jou te lezen Dat is wat mensen zo vaak tegen me zeggen
Anita denk eens aan je zelf leuk het begon met een klein richeltje in de tuin ik deed altijd de tuin van de buurman er bij ik dacht ik wil niet meer alles doen voor anderen altijd maar krijg er niets voor terug
Hij zegt je bent goed bezig en zo begon mijn reis met mezelf te ontdekken twee jaar geleden .
Nog steeds vinden mensen dat ik aan mezelf moet denken , en zie ik steeds meer in maar wil niet ego worden zeg ik dan .
Maar ik merk langzaam dat ik als ik voor me zelf kies er sterker van word niet meer over me heen laat lopen en met niet weg cijfer als ik iets ergens van vind
Wat hebben we een geweldige God die de wijsheid aan ons heeft gegeven , want zonder Hem te zoeken had ik nooit gevonden en was ik gebleven wie ik was .
Wie zoekt zal vinden wie klopt zal worden open gedaan, ik zeg mijn deur staat op een kier en ja hoor ons hele leven leren we en als we bij de Heer zijn gekomen dan staat de deur wagenwijd open want dat staat HIJ onze Koning daar te wachten met open armen om ons t ontvangen en daarom bereid Hij ons voor op het eeuwige leven en mogen we hier met vallen en opstaan ontdekken wie we zijn en hoe we groeien in geloof.
Geweldig dit te lezen dankjewel dat sterkt me om door te gaan te leven voor Jezus want Hij heeft de wereld overwonnen.
Door Zijn dood door Zijn striemen zijn we en worden we ook nu nog steeds genezen .

Dankjewel Gods zegen ook voor jou .

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 13:50

ALTJE848 schreef:

Anita

Hai Anita,

Ja, ik herken ook een hele grote verandering bij mezelf, ja, in drie jaar tijd.

Ja, ik dacht ook alles goed te doen, zeker toen ik jonger was. Ja, en toen ik niet geloofde, ja, geen leidraad, met alle winden meewaaien.

Ja, mensen kunnen mij dingen vertellen; ze hebben gelijk, of ik ben er niet zeker van of ze gelijk hebben, wil het eerst ook zelf goed overdenken, ja, of ik vind dat ze gewoonweg geen gelijk hebben, maar ja, dan leg ik ook wel heel duidelijk uit waarom.

Dit gaat altijd goed. Ik heb het nu m.n.over mijn behandelaar.(v)

Maar ja, dit kan ook opgaan met vrienden.

Als er iemand door me heen prikt (even; toen ik doorprikken opzocht op google kwam ik deze interessante Link tegen.

Iig, als iemand door me heenprikt; ziet wát er in me omgaat, ja, dan ben ik juist wel blij.

Ik heb iemand die me verteld wat ik moet doen dan kan ik veranderen. Namelijk mijn behandelaar, en ja, heb haar nu drie weken niet gezien, ja, ik voel me idd dus best ontregeld. (niet ongelukkig), maar ja ik weet dat ze weer komt deze week.

Maar ja, ze zegt niet echt wat ik móet doen, meer wat ik kan doen. en ja, dan heb ik drie mogelijkheden: mee eens, weet het nog niet, wil het nog zelf overdenken, niet mee eens, maar kan wel goed verwoorden waarom niet, zodat ze dat begrijpt.

Maar ja, idd een totale verandering, ja dat herken ik bij mezelf, ten goede Knipoog smiley

Zegens en fijne zondag!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:12

SHANITA130 schreef:
Hai Anita,

Ja, ik herken ook een hele grote verandering bij mezelf, ja, in drie jaar tijd.

Ja, ik dacht ook alles goed te doen, zeker toen ik jonger was. Ja, en toen ik niet geloofde, ja, geen leidraad, met alle winden meewaaien.

Ja, mensen kunnen mij dingen vertellen; ze hebben gelijk, of ik ben er niet zeker van of ze gelijk hebben, wil het eerst ook zelf goed overdenken, ja, of ik vind dat ze gewoonweg geen gelijk hebben, maar ja, dan leg ik ook wel heel duidelijk uit waarom.

Dit gaat altijd goed. Ik heb het nu m.n.over mijn behandelaar.(v)

Maar ja, dit kan ook opgaan met vrienden.

Als er iemand door me heen prikt (even; toen ik doorprikken opzocht op google kwam ik deze interessante Link tegen.

Iig, als iemand door me heenprikt; ziet wát er in me omgaat, ja, dan ben ik juist wel blij.

Ik heb iemand die me verteld wat ik moet doen dan kan ik veranderen. Namelijk mijn behandelaar, en ja, heb haar nu drie weken niet gezien, ja, ik voel me idd dus best ontregeld. (niet ongelukkig), maar ja ik weet dat ze weer komt deze week.

Maar ja, ze zegt niet echt wat ik móet doen, meer wat ik kan doen. en ja, dan heb ik drie mogelijkheden: mee eens, weet het nog niet, wil het nog zelf overdenken, niet mee eens, maar kan wel goed verwoorden waarom niet, zodat ze dat begrijpt.

Maar ja, idd een totale verandering, ja dat herken ik bij mezelf, ten goede Knipoog smiley

Zegens en fijne zondag!!!

Mooi om ook dit van jouw te lezen terwijl ik schrijf in mijn ander blokje .
Weet je je link is mooi maar mijn link is lees de BIJBEL daar staan ook al deze antwoorden in.
Dit zal wel met mij als persoon te maken hebben ik heb niets met mensen die deze dingen als cursus geven , God doet alles op Zijn tijd.
Het is van belang of we de mooie dingen die HIJ gegeven heeft kunnen gebruiken of willen we morgen anders zijn en klaar zijn want dan kunnen we leven, nu daar geloof ik dus niet meer in en stel mijn vertrouwen volledig op de HEER.
Het is verwonderlijk hoe HIJ mijn leven leidt op dit moment , mensen komen op mijn pad die me vertellen wie ik ben zomaar uit het niets ,
En Hij had me de wijsheid gegeven om deze mensen te ontmoeten.
Nu ben ik ook op een punt dat ik zeg oke heb het al zo vaak gehoord ik zal de lat niet meer zo hoog leggen en tegelijk zeggen ze je kunt meer dan je denkt, nu heb ik door wat ze bedoelen alleen mag het nog vormen aannemen de wereld in en leuke dingen doen waar ik van kan genieten.
Ik heb veel aan spreuken gehad omdat daar ook vele antwoorden in ons staan.
IK wil je ook waarschuwen ik las in jouw link een boekje dat was geschreven door iemand en een boedist.
Nu heb ik respect voor iedereen hoe iemand wil leven begrijp me goed.
Maar we Hebben maar één Vader in de Hemel die regeert.
En ik gruwel van dit soort praktijken mindfullnes enz
Natuurlijk er zitten ook goede dingen in . maar de oorsprong van deze dingen de basis komt voort uit ander soort gelijke religies tegenstander van de HEER .
IK wil je geen angst aanpraten weet ook niet welke hulp je hebt maar zou willen zeggen je bent een parel in Gods ogen zoek Hem in alle dingen
Ook christelijke hulp die met je de bijbel doorgaan om antwoorden te zoeken maar niet hier dit en daar dat .
Ik wens je wijsheid veel liefde sterkte en kracht van de Heer toe

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:19

Hoi Anita,

Bedankt voor je respons, ik lees het later door, ik moet nu weg helaas.

Laterz!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1