Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 20:10
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Gibby....als het allemaal maar gemeend is wat je hier schrijft, ik hou hier helemaal niet zo van. en vind het persoonlijk een beetje overdreven. maar zal wel aan mij liggen haha |
Ik reageer een beetje laat, maar Carien je bent niet de enige die het overdreven vindt... en idd. ook ik vind het wel belangrijk dat als een man zou zeggen "schat, wat heb je een leuke jurk aan" bijv. dat ie dat meent...
maar persoonlijk heb ik meer waardering voor de bewogenheid erachter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 19:59
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
IMKE917 schreef: | De eerste stap in de goede richting is, het verlaten van de verkeerde weg.
(opmerking die een van onze bewoners maakte, hij overleed in 2009) |
hmmm denk dat ik Eleos maar moet gaan verlaten... heb al sinds april 2010 het idee dat het een verkeerde weg is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:47
Onderwerp: De hemel is echt
|
|
|
GIBBY159 schreef: | "Niemandsland?" bedoel je misschien het Vagevuur? Zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Misschien dat een echte theologie deskundige hier duidelijkheid in wil/kan geven........ |
nee joh, ik bedoel de tijd nadat een mens (gelovige) sterft en dan tot de wederkomst van Jezus, in die tijd leeft je lichaam dus tijdelijk niet meer, maar ik geloof dat je ziel (en geest) dan nog wel leeft. Er zijn mensen die denken dat je dan niks meer ervaart... ik noem dat dan een soort niemandsland, waarvan ik denk dat die niet bestaat (in elk geval niet voor gelovigen). God (Jezus) heeft gelovigen immers eeuwig leven beloofd.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 7 januari 2011, 22:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:34
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Zo denk ik er dus ook wel over. |
Weet je ? Ik moet er echt niet aan denken dat ik in een soort niemandsland zou zijn... Waar is mijn relatie dan met God ?? Die hemel waarvan je nu al een stukje mag beleven op aarde zou ik dan toch niet meemaken als ik in een soort niemandsland zou zijn ? Wat betekent dan "eeuwig leven" ? Ik geloof echt niet dat tussen mijn sterven en Jezus' wederkomst ik in een soort van niemandsland terecht kom... Gods beloften gelden voor altijd... Hij houdt Zijn kinderen vast, ook door de dood heen !! Eeuwig leven is eeuwig leven... !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:18
|
|
|
MAR907 schreef: | Nou Wilma, het is voor mij heel eenvoudig want ik geloof niet in een hemel zoals dat doorgaans gezegd wordt in de kerken en/of mij geleerd is..... De werkelijke opstanding vind niet eerder plaatst dan wanneer de Here Jezus terug komt, daar tussenin is niks, dus diegene die overleden zijn vernemen helemaal niks van dit leven...... Tevens de bijbel leert ook, dat ons lichaam pas veranderd wanneer Hij terug komt, niet eerder. Als iemand al in de Hemel is, waarom dan de opstanding van doden???? |
Daar geloof ik nou helemaal niks van. Allereerst geloof ik dat God aan Zijn kinderen het eeuwige leven belooft en dat begint hier al !! Ik geloof dat als ik sterf mijn ziel (en geest) bij God blijft (niet in een soort van niemandsland)
en verder geloof ik ook dat God (na de wederkomst van Jezus) mijn lichaam zal opwekken. (in Korr. staat: een lichaam dat een andere glans heeft, het wordt daar vgl. met de ster en de maan die anders van glans zijn).
Joh 8,51 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, indien iemand mijn woord bewaard heeft, hij zal de dood in eeuwigheid niet aanschouwen.
1 Korr. 15 12 Indien nu van Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe komen sommigen onder u ertoe te zeggen, dat er geen opstanding der doden is? 13 Indien er geen opstanding der doden is, dan is ook Christus niet opgewekt. 14 En indien Christus niet is opgewekt, dan is immers onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:09
Onderwerp: favoriete bijbeltekst
|
|
|
WILLIE400 schreef: | Jesaja 41:13 Want ik ben de HEER, je God, ik neem je bij je rechterhand en zeg je: Wees niet bang, ik zal je helpen.
Dit is mijn favo tekst heeft me op momenten dat ik het even niet zag zitten of dat ik me echt alleen voelde altijd erg bemoedigd
Gr Willie |
Da's ook 1 van mijn favorieten Willie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:48
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Om negen uur deze morgen het verlossende telefoontje van de dokter , dat ik me geen zorgen meer hoefde te maken , dat de uitslag van het onderzoek positief is ... pffff spannende dagen achter de rug ... en nu oprecht dankbaar voor degene die voor mij hadden gebeden en natuurlijk voor Hem die dit wou aanhoren .... Ik voel me dus weer super ..... |
'k Ben blij voor je Sofie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:18
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
EVA685 schreef: | Dat ik vandaag hoorde, dat er vele daklozen uit m.n kennissenkring, vanwege m.n vrijw. werk, op nieuwjaarsdag doelloos over straat hebben gelopen, niets was er open, waar ze wel terecht konden??? Cafeshops, waarin drugs wordt gehandeld, hoe raakt iemand verslaafd??? Wat doe je, als je verr.... van de kou? |
pfff, dat is wat Eva... Ik zat het net nog te denken op de fiets dat ik blij ben dat ik weer in een warm huisje terecht mag komen... (ik vind het 3x niks die kou).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:04
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Susannah, wees voorzichtig met Ibuprofen hé!!! vooral als je denkt dat de kans bestaat dat het psychosomatisch is, Ibuprofen kan maagbloeding, ulcus, gesprongen ulcus veroorzaken, kan hele ernstige gevolgen hebben als je dit regelmatig inneemt!! |
Maak je maar geen zorgen Marylien, ik weet dat paracetamol minder kwaad kan, dus probeer ik altijd eerst paracetamol te slikken, en heel af en toe (als paracetamol niet genoeg blijkt te werken) ibuprofen. Zou me daarom maar geen zorgen maken als ik jou was...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:53
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ok, het is mij duidelijk. Jammer dat er niets aan te doen is dan alleen pijnstilling. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat! |
('t Heeft ongeveer 3 uren geduurd dit keer...) Ik was blij dat ik vanavond gewoon naar (pop)koor kon, afscheid was er van onze koorleidster/ dirigente en dat had ik niet echt willen missen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:11
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat ik genoodzaakt word om mijn huisdieren weg te doen, omdat hun zorgkosten verzekering weigert de polissen in te trekken. Ze tonen totaal geen begrip voor mijn situatie.
Mijn jaar is al stuk.. kan niet slechter gaan...
En beter... nee geloof ik niet in...
Asiel gebeld.... wachtlijst.... en contant betalen... |
Oeps Mariska... Ik weet hoe belangrijk die beestjes voor je zijn. Ik hoop voor je dat je ze niet weg hoeft te doen, ik weet hoe dierbaar ze voor jou zijn... Een muis(ch)je zonder katten en hond... kan het me niet voorstellen... sterkte ermee !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:00
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | HANNAH810 schreef: HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327 49 jaar, onder voorbehoud mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 Crossroad347 Susannah475
|
Ik ken trouwens geen Crossroad347 (flauw hè...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 11:51
Onderwerp: rood balkje is weer terug...
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als je met Internet Explorer werkt gebeurt dat Ik zelf heb Google Chrome geinstaleerd en sindsdien geen last. |
Ik had er 3 dagen last van, erna gelukkig niet meer... (computer opnieuw opstarten hielp niet en met google chrome had ik precies hetzelfde probleem). Maar t'is verholpen, hoe ? geen idee... ik vermoed dat C.M. zelf iets verbeterd heeft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:54
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Vervelend voor je! Heb je al je urine weggebracht naar de huisarts? Wel doen hoor!
Beterschap!
José |
Dank je !! Helaas heeft het in mijn geval geen enkele zin om een kweek naar de huisarts te brengen. Het zijn namelijk blaasklachten (en geen blaasontsteking zoals de artsen vroeger altijd dachten). Uiteindelijk via narcose onderzocht, maar de arts kon helemaal niks vinden; ik denk sindsdien dat het psychosomatisch is, waarbij ik de klacht heel reeel lichamelijk voel. Ik heb het al sinds jongs-af-aan... jaren niet gehad, maar sinds sept. 2010 weer teruggekomen, helaas. ' Dus ik wacht maar af (na het hebben ingeslikt van een paracetamol en Ibuprofen) tot het beter gaat, meestal na een paar uur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:49
Onderwerp: Een fout in de vrouw
|
|
|
Goede uitleg Hannah !! En Annette... jouw bijdragen in dit topic vind ik eveneens heel waardevol... bedankt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:18
|
|
|
slechtste moment nu, dat ik blaasklachten heb... 'k Verga zo'n beetje van de pijn... auwauwau... doet sssooooo zeerrrr...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 07:24
Onderwerp: bemoediging
|
|
|
HENK710 schreef: | Als jij uiteindelijk toch weer tegen Hem kiest, heb je dat aan jezelf te wijten, Cross. |
Henk710 en Crossy…
Ik denk dat jullie beiden een punt hebben. Henk710… ik ben het maar voor een gedeelte met jou eens.
Wat jij schrijft zie ik bijv. duidelijk in het bijbelboek Ezechiel 18
26 Wanneer een rechtvaardige zich afkeert van zijn rechtvaardige wandel en onrecht doet en daarom sterft, dan sterft hij om het onrecht dat hij gedaan heeft. 27 Maar als een goddeloze zich bekeert van zijn goddeloze daden, en naar recht en gerechtigheid handelt, dan zal hij het leven behouden. 28 Immers, hij is tot inzicht gekomen en heeft zich bekeerd van alle overtredingen die hij begaan heeft. Hij zal voorzeker leven; hij zal niet sterven.
Dat betekent volgens mij dat idd. iemand die eerst ‘rechtvaardig’ was en erna zich afkeert van God niet behouden zal worden. Andersom zal iemand die eerst goddeloos was en daarna zich tot God keert behouden worden.
Maar… Er is meer…!!
Want ik geloof bijvoorbeeld voor mijzelf (ik spreek even alleen voor mezelf) dat ik niet bang hoef te wezen voor die afdwaling. Soms denk ik er wel eens aan… maar ik geloof ergens dat God mij kent en weet dat ik helemaal niet bij Hem weg wil. Daardoor denk ik dat God mij hierin ook vasthoudt (Hij die mij als geen ander kent) en zal leiden tot het einde. Natuurlijk is het een keuze van mij, maar ik geloof tevens in de zekerheid van mijn geloof, nu al !! Daarin kan ik me beter vinden in wat Cross zegt.
Zoals er zo ontiegelijk mooi staat in Rom. 8 Ik ben verzekerd dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, NOCH HEDEN NOCH TOEKOMST, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel mij zal kunnen scheiden van de liefde van God. (Rom. 8:38, 39)
Ik geloof dat ik me aan die belofte mag vasthouden !!
Wat betreft het voorbeeld van de vader (of moeder) en het kind, ergens geloof ik wel dat Cross daar een punt heeft. Toch zou ik zelf erg voorzichtig zijn met dit voorbeeld.
Wat voor God geldt (de perfecte Hemelse Vader) moet je mijns inziens niet (altijd) gaan vergelijken met wie een aardse vader voor een kind is. In de bijbel wordt een vader vaak als voorbeeld genoemd, omdat er ergens vanuit gegaan wordt. Als er bijv. staat (in een psalm) “Zoals een vader zich ontfermt over zijn kinderen, ontfermt God zich over wie Hem vrezen”, is dat bedoelt als een ideale situatie… zoals het oorspronkelijk bedoeld was !!
Maar… we leven niet (meer) in die perfecte wereld zoals Adam en Eva dat voorheen deden. We leven in een gebroken wereld, waarin ouders kinderen mishandelen en waarin ouders van elkaar gescheiden wonen, waar kinderen vaak de dupe zijn en soms zelfs te maken krijgen met 1 ouder die niet meer aanwezig wil zijn in het leven van dat kind. (Of waar ik mezelf in herken in een ‘kind’ die het geweld van vroeger vergeven heeft (voor haarzelf), maar het gevoel krijgt dat ze zichzelf niet kan zijn in het bijzijn van ‘haar ouders’, ook al is ze volwassen).
Natuurlijk is dit niet het enige. Gelukkig zijn er nog talloze voorbeelden van hoe het ook kan (, al blijf je daarin ook mens met je beperkte mogelijkheden). Ik weet ook wel dat een vader (of moeder) voor zijn kind door het vuur kan gaan en een super tijd met het kind kan hebben en andersom dat het kind geniet. En ik weet ook wel dat het kan dat je goed kunt opschieten met je vader. Maar helaas is het soms ook anders, hoe pijnlijk dat ook kan zijn.
Zo’n achtergebleven kind met 1 ouder bijv. kan wel wensen dat dat kind 2 ouders heeft… maar de praktijk is helaas dat het kind die ouder soms niet eens meer ziet.
In dat geval kun je dat ideale beeld niet meer op die gebroken situatie betrekken. (vind ik). Dat wil overigens wel zeggen dat God van ons verlangt dat we zoveel mogelijk moeten streven naar hoe Hij het heeft bedoeld. Ik zeg niet dat je het niet kan vergelijken… ik zeg alleen… pas op als je de vergelijking gaat trekken in gebroken situaties !!
Susannah
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 4 januari 2011, 11:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 22:44
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De eerste actie staat voor vanavond gepland, Met zn allen om acht uur in de chatbox roepen: WIJ ZIJN OK!!! WIJ ZIJN OK!!! |
hahaha... ik lig soms echt dubbel van jou Chat... mannen...
waarom wil ik toch niet zonder ze... ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 22:02
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIO216 schreef: | Alleen van jouw, leuk he zo'n actie |
Mijn excuses Mario, had niet door dat het een "actie" was... oeps...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:57
Onderwerp: bemoediging
|
|
|
Nu lees ik dat hier weer... weer ja, want op de chatbox kwam er ook al een man met dat je het niet zeker kon weten of je behouden was... Hoezo niet zeker weten ? Ik lees in de bijbel zat teksten over het eeuwige leven dat hier al begint (als je Jezus aanneemt als je verlosser), dan mag je daar ook zeker van zijn !! Geloof is toch ook de zekerheid van dingen die je niet ziet ?
Ik begrijp niet dat christenen kunnen zeggen dat een mens die zekerheid pas kan hebben als God gaat oordelen... Mijns inziens heb je dan de bijbel niet goed gelezen. Als God laat weten dat je die zekerheid nu al mag hebben, waarom zou ik dan dat negeren ? Ik geloof dat het eeuwige leven hier al begint... (voor ieder die Jezus als zijn of haar verlosser aanneemt). Het leven met God begint ook voor mij hier al, gelukkig wel zeg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:37
Onderwerp: Getuigenissen door gebeden
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dan ga ik ook maar reageren....
Zoals sommige van jullie wel weten stotter ik, soms wat meer soms wat minder.
Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik naar een dienst geweest, onderwerp van de bijbelstudie was genezing en staan in geloof. Aan het eind van de morgendienst kwam er een specifieke oproep aan/voor mensen die op uitnodiging van anderen meekwamen om eens een dienst bij te wonen. Ik bleef gewoon zitten, want ik vond het allemaal maar onzin om mijn hand op te steken, maar mijn vriendin stak voor mij haar hand op waarop de spreker zei, dat we dan beide maar naar voren mochten komen. Goed, eenmaal voor in de zaal, moch je aangeven waarvoor je wou laten bidden. Ik zei dat ik graag genezen wou worden van mijn stotteren, hmm.... ik had zo mijn twijfels ..... We hebben eerst gebeden voor het stotteren, maar blijkbaar merkte de "voor"bidder dat er meer aan de hand was, en kwam met de vraag, heb jij al de mensen die jou ooit hebben gepest wel vergeven ..... grrrr. Nee tuurlijk had ik dat niet, wat een idiote vraag Er kwam nog iemand bij staan, en ik voelde me erg ongemakkelijk worden, waarom zou ik vergeven, dat wat toch iets van mij ?? Waar bemoeiden ze zich mee, bid nou maar gewoon voor mijn stotteren, dan kan ik weer naar mijn plaats, pffff Er werd mij uitgelegd waarom ik mocht vergeven, ik moest niets nee ik mocht vergeven..... WOW. Ik weet niet hoe lang ik daar voor in de zaal heb gestaan, samen met die vriendin en 2 "voor"bidders, maar ik heb al de mensen die me hebben gepest mogen vergeven in Jezus naam. Wat ik op dat moment voelde, kende ik alleen van het moment dat ik een "wederomgeboren" christen werd en van mijn doop, ik voelde dat de Heilige Geest in mijn lichaam aan het werk was, ik voelde ik voelde mij bevrijd van een jarenlange last, genezing kon beginnen Of ik nog stotter .... JA, maar, en dat is het wonderbaarlijke, als ik in de dienst wil bidden, omdat de HG mij dit duidelijk maakt, dan ga ik bidden of ik geef mijn getuigenis. En weet je, juist op die momenten STOTTER IK NIET. Waarom ik dan in het gewone leven nog stotter?? geen idee, maar ik denk dat God daar een reden voor zal hebben. Wat veel belangrijker is, op de momenten dat HIJ zegt dat Hij mij nodig heeft, dan stotter ik niet. |
Mooi Cross !! Weet je... ik heb veel van jou geleerd... juist door je stotteren... ik denk dat je een voorbeeld bent voor velen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 00:05
|
|
|
GRACE585 schreef: | mag men dan zelfs als men dik verkering heeft niet meer met een ander communiceren ?????? |
Ik denk Grace dat dat mag, is dat niet een vertrouwenskwestie ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:17
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik lees nog steeds niet dat echtscheiding verboden werd, en dat na scheiding men niet meer mocht trouwen...Overspel was wel verboden. |
Hee Chat, jij bedoelt toch niet dat 'als je 1 vlees geworden bent' het de bedoeling is dat je weer uit elkaar gaat ?
Ik denk wel dat als een mens gescheiden is, deze opnieuw mag beginnen... afhankelijk wel van of je tenminste alles op alles zet er wat van te maken. Ik geloof namelijk wel dat het huwelijk voor God een serieuze zaak is. Ik denk dat God van ons wil dat wij er ook serieus mee omgaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:48
Onderwerp: De juiste kerk is "buiten de kerk"
|
|
|
ZONNETJE096 schreef: | Sinds ik de afgelopen jaren me weer met geloof bezig houd, en ik naar verschillende kerken ben geweest, valt het me iedere keer op, dat je nergens jezelf kunt zijn in de kerk.
Ik erger me er zo erg aan, dat ik eigenlijk gewoon niet meer naar de kerk wil. Bij de ene kerk moet je eerst gedoopt worden om lid te worden (Ja, dahaag, ik ben als baby al gedoopt, ik laat me niet overdopen!), bij de ander wordt je op kleding aangesproken. ("oooh, je hebt een broek aan, en waar is je hoed?") Ze zeggen het niet, maar blikken zeggen genoeg.
Ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik alleen voor God naar de kerk ga. De mensen om je heen bepalen hoe je moet geloven, en wat je aan moet hebben, en wat volgens kerken de juiste manier is om in Hem te geloven.
Ik kan je vertellen dat de kerk voor mij "buiten de kerk" is. Eigenlijk ga je alleen maar naar de kerk om medechristenen te ontmoeten, en samen God te aanbidden. Ja, dat klopt. Maar overal ben je gebonden aan regeltjes, en die zegt dat dit goed is, en de ander zegt dat dat goed is.
Buiten de kerk ben ik juist weer tot geloof gekomen. Ik praat met mensen op het werk, lees veel op internet, en pak zelf de bijbel erbij. Geen regeltjes, geen kerk, maar wel een bijeenkomst van christenen. Precies, wat er ook in de bijbel staat. Je mag geen bijeenkomsten missen. Als je als christen zijnde op zoek gaat naar andere christenen, al is het via internet, dan mag je dat toch ook een bijeenkomst noemen? En je bent gewoon jezelf, en niet gebonden aan regeltjes. =).
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik nooit meer naar de kerk ga, maar wel hoe ik er in feite over denk. |
Hoi Zonnetje,
Ik begrijp heel goed wat je hier neerzet. Ik geloof zelf dat het geloof een 'hartszaak' is, de kerk zegt in die zin weinig omdat naar de kerk gaan niks hoeft te zeggen over je geloof. Ik ben zelf ook iemand die amper naar de kerk gaat, een bewuste keuze voor mijzelf, ben zelf nog zoekende...
Toch ben ik het niet eens met de zin van jouw topic. Of je wel of geen goede ervaring met de kerk hebt is volgens mij namelijk heel persoonlijk. Als ik bijv. niet naar de kerk ga, wil dat alleen iets zeggen over mij, voor een ander is de kerk misschien wel juist de plek die hem of haar tot steun is, idd. een plek om God te ontmoeten en gezamenlijk het geloof te mogen beleven. Wat jij dus beleeft hoeft nog niet voor een ander te gelden. Bovendien is een kerk ook een groep mensen en wil dus niet zeggen dat daar geen fouten worden gemaakt. Misschien is het een idee om verschillende kerken te bezoeken (nadeel daarvan is wel dat je de mensen niet echt leert kennen) en dan kijkt wat het beste bij je past. Of misschien kom je er achter dat het idd. niet veel meerwaarde voor jou heeft.
Waar ik zelf wel absoluut in geloof is dat een christen bemoediging om zich heen nodig heeft (en natuurlijk zelf ook mensen kan bemoedigen); voor mijzelf merk ik dat ik daar veel aan heb om (ook al is dat buiten de kerk) toch in kontakt te komen met christenen om over het geloof te kunnen praten.
Niet de mensen om je heen bepalen hoe je moet geloven. Het is een harts-aangelegenheid tussen God en jou. Als je er moeite mee hebt, zou ik dat bij God in gebed brengen... welke weg je ook gaat Zonnetje, Hij wil er bij zijn en je helpen in jouw weg. Sterkte !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 2 januari 2011, 20:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:29
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | zeker! alleen kan ik er verder weinig mee... |
haha die Griff...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:24
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dank je suus!! ruilen voor een tandenborstel? of wil je er gelijk tandpasta bij misschien? mét tandpasta wordt het wel duurder hoor; double knuf!! minimaal |
lekker ben jij... kun je dat niet privé doen haha... nee hoor, kan het wel hebben... 'k vind het wel een goede grap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:14
Onderwerp: zat 5 februari wokken boven de A4 t/m 35 jaar
|
|
|
MARIO216 schreef: | Leuk om over te praten tijdens het wokken . Hannah heb je al aanmeldingen? |
helaas... ben al te oud...
ik durf te wedden dat ze 't verschil niet eens zien als ik er tussen zou zitten... maar ik ben sportief... grens is grens
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 2 januari 2011, 20:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |