Auteur |
Bericht |
|
JANWILLEM177
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:09
|
|
|
Dit gedicht, aan jullie gericht. Houd moed lieve vrinden, jullie zijn Gods beminden. Hij die alles ziet, jou vreugde tranen pijn en verdriet. En die al het leed heeft verdragen, ging aan het kruis zonder klagen.
Voor ons heeft Hij dat gedaan, omdat wij door onze zonden zouden vergaan. want alzo lief had God de mens, Zijn Zoon gaf Hij dat was Zijn wens. door al dit lijden, mogen wij ons verblijden. aan het kruis vergaf Hij al onze zonden, voor altijd om dat wij het niet konden.
ook Zijn striemen bracht ons genezing, en het mooiste vergeving. Hij onze redder verlosser en Heer, bracht in ons lot een keer. Ook al ga je nu door een hel, roept en bid met hem vaar je wel. want in de Heer sta je sterk, Hij is in jou aan het werk.
Het is lieve mensen een feit, leeft met Jezus in intimiteid. Dan zul je Zijn liefde en kracht ervaren, in jou pijnen aanvallen stres en gevaren. sta in het geloof en vertrouwen, want op Hem kun je bouwen. Dus geen gemaar, in Hem ben je meer dan overwinnaars.
Hij heeft het beste met ons voor, en met hem ga je nooit terloor. En Hij is super goed, dat werkt op ons gemoed. Dan leeft ik niet meer, maar Jezus in mij is nu Heer. Hij is zacht moedig en nederig van hart, met hem raakt je niet gouw verwart.
Looft en dank hem hoe je ook voel, Hij is jou redder verlosser en Hij is cool. Geniet en ziet de Heer is goed, Hij geeft leven in overvloed. Als milde regen, geeft Hij Zijn zegen. Wees blij en verheugt je in Hem, en luister naar Zijn liefelijke stem.
zijn geest heeft hij aan ons gegeven, wij staan niet alleen maar mogen door Hem leven. Al wat gij bid in Jezus naam, dat is Zijn wil en word gedaan. Twijfel niet in de Heer, dan raakt je uit Zijn sfeer. Met hem kun je het leven aan, Om de boze,de duvel te verslaan.
Lieve mensen hoe vind je zoiets?, zonder Hem kunnen wij tog niets?. Zijn liefde en trouw zijn tot in eeuwigheid, voor ieder in Zijn Koningkrijk. Gij geliefde gij beminden, wij zijn voor eeuwig altoos Zijn kinderen. Niemand kan ons meer uit Zijn handen roven, Prijst de Heer,Hij is zeer te loven.
Het duurt niet lang meer en wij zijn thuis, voor altijd eeuwig in Vaders huis. Dan zijn wij verheugt en blij, en eindelijk van alle rotzooi vrij. Ongekent oh zo mooi, stralend in Zijn hemels tooi. Het is daar zo mooi en fijn, om voor eeuwig bij Hem te zijn.
Lieve lieve kinderen, We zijn dan voor altijd konings kinderen. Dat mogen we nu al beamen, en roepen uit Halleluja prijst de Heer,amen,amen amen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 09:06
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 14:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANWILLEM177
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:37
|
|
|
LIEVE GIBBY,ALS JIJ JOU HEER ALS REDDER VERLOSSER HEBT AANGENOMEN MAG JIJ ZEKER WETEN DAT JIJ VOOR GOED ZIJN KIND BEN EN BEHOUDEN BENT,WANT ER IS GEEN VEROORDELING DIE IN JEZUSCHRISTUS ZIJN,ROM 8.HEB JIJ HEM AANGENOMEN?
GIBBY159 schreef: | Jan Willem...schreef:
Het duurt niet lang meer en wij zijn thuis, voor altijd eeuwig in Vaders huis. Dan zijn wij verheugt en blij, en eindelijk van alle rotzooi vrij. Ongekent oh zo mooi, stralend in Zijn hemels tooi. Het is daar zo mooi en fijn, om voor eeuwig bij Hem te zijn.
Dat zou mooi zijn...Jan Willem. Dat moeten we nog maar afwachten. Pas bij Zijn terugkomst voor een nieuwe hemel en Aarde zal Hij oordelen over de levenden en de doden. En rotzooi heeft de mens eeuwen lang zelf gemaakt. Het is tijd voor bezinning en streven wij naar vrede? |
Laatst aangepast door
|
JANWILLEM177
|
op zondag 2 januari 2011, 21:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 00:56
|
|
|
JANWILLEM177 schreef: | LIEVE GIBBY,ALS JIJ JOU HEER ALS REDDER VERLOSSER HEBT AANGENOMEN MAG JIJ ZEKER WETEN DAT JIJ VOOR GOED ZIJN KIND BEN EN BEHOUDEN BENT,WANT ER IS GEEN VEROORDELING DIE IN JEZUSCHRISTUS ZIJN,ROM 8.HEB JIJ HEM AANGENOMEN?
|
Amen !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:57
|
|
|
Nu lees ik dat hier weer... weer ja, want op de chatbox kwam er ook al een man met dat je het niet zeker kon weten of je behouden was... Hoezo niet zeker weten ? Ik lees in de bijbel zat teksten over het eeuwige leven dat hier al begint (als je Jezus aanneemt als je verlosser), dan mag je daar ook zeker van zijn !! Geloof is toch ook de zekerheid van dingen die je niet ziet ?
Ik begrijp niet dat christenen kunnen zeggen dat een mens die zekerheid pas kan hebben als God gaat oordelen... Mijns inziens heb je dan de bijbel niet goed gelezen. Als God laat weten dat je die zekerheid nu al mag hebben, waarom zou ik dan dat negeren ? Ik geloof dat het eeuwige leven hier al begint... (voor ieder die Jezus als zijn of haar verlosser aanneemt). Het leven met God begint ook voor mij hier al, gelukkig wel zeg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 20:59
|
|
|
Zekerheid over behoud... Als je Jezus ten volle aanneemt, BEN je op dat moment behouden... ...al heb je het zelf nog wel in de hand of dit zo blijft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 23:05
|
|
|
HENK710 schreef: | Zekerheid over behoud... Als je Jezus ten volle aanneemt, BEN je op dat moment behouden... ...al heb je het zelf nog wel in de hand of dit zo blijft... |
Hoe kom je aan die wijsheid Henk.... ??
Zie het eens zo, je bent door wedergeboorte een kind van de Allerhoogste geworden. Let wel een KIND....
Door de wedergeboorte heb je dus ook het "dna" van de Allerhoogste meegekregen, zou het dan mogelijk zijn dat jij persoonlijk ervoor kunt zorgen dat je geen KIND meer bent van de Allerhoogste ?? Is het mogelijk dat jij als wedergeboren christen, een KIND van God, het werk van Jezus teniet kunt doen ?? Als er staat geschreven, dat zelfs de satan geen invloed kan hebben op die beslissing, en hij zal Gods kinderen aanklagen voor de grote witte troon, dan zal juist Jezus zeggen, IK HEB MIJN LEVEN VOOR HEM/HAAR GEGEVEN, IN HEM HEEFT HIJ/ZIJ HET EEUWIG LEVEN.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 23:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Zekerheid over behoud... Als je Jezus ten volle aanneemt, BEN je op dat moment behouden... ...al heb je het zelf nog wel in de hand of dit zo blijft... |
CROSSROAD317 schreef: | Hoe kom je aan die wijsheid Henk.... ?? |
Als jij uiteindelijk toch weer tegen Hem kiest, heb je dat aan jezelf te wijten, Cross.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 00:37
|
|
|
HENK710 schreef: | Als jij uiteindelijk toch weer tegen Hem kiest, heb je dat aan jezelf te wijten, Cross. |
Als je tegen je ouders kiest, blijf je ook een kind van je ouders, waarom zou het bij Hem anders zijn ?? Daarom dat ik ook schreef, een KIND van de Allerhoogste ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 07:24
|
|
|
HENK710 schreef: | Als jij uiteindelijk toch weer tegen Hem kiest, heb je dat aan jezelf te wijten, Cross. |
Henk710 en Crossy…
Ik denk dat jullie beiden een punt hebben. Henk710… ik ben het maar voor een gedeelte met jou eens.
Wat jij schrijft zie ik bijv. duidelijk in het bijbelboek Ezechiel 18
26 Wanneer een rechtvaardige zich afkeert van zijn rechtvaardige wandel en onrecht doet en daarom sterft, dan sterft hij om het onrecht dat hij gedaan heeft. 27 Maar als een goddeloze zich bekeert van zijn goddeloze daden, en naar recht en gerechtigheid handelt, dan zal hij het leven behouden. 28 Immers, hij is tot inzicht gekomen en heeft zich bekeerd van alle overtredingen die hij begaan heeft. Hij zal voorzeker leven; hij zal niet sterven.
Dat betekent volgens mij dat idd. iemand die eerst ‘rechtvaardig’ was en erna zich afkeert van God niet behouden zal worden. Andersom zal iemand die eerst goddeloos was en daarna zich tot God keert behouden worden.
Maar… Er is meer…!!
Want ik geloof bijvoorbeeld voor mijzelf (ik spreek even alleen voor mezelf) dat ik niet bang hoef te wezen voor die afdwaling. Soms denk ik er wel eens aan… maar ik geloof ergens dat God mij kent en weet dat ik helemaal niet bij Hem weg wil. Daardoor denk ik dat God mij hierin ook vasthoudt (Hij die mij als geen ander kent) en zal leiden tot het einde. Natuurlijk is het een keuze van mij, maar ik geloof tevens in de zekerheid van mijn geloof, nu al !! Daarin kan ik me beter vinden in wat Cross zegt.
Zoals er zo ontiegelijk mooi staat in Rom. 8 Ik ben verzekerd dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, NOCH HEDEN NOCH TOEKOMST, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel mij zal kunnen scheiden van de liefde van God. (Rom. 8:38, 39)
Ik geloof dat ik me aan die belofte mag vasthouden !!
Wat betreft het voorbeeld van de vader (of moeder) en het kind, ergens geloof ik wel dat Cross daar een punt heeft. Toch zou ik zelf erg voorzichtig zijn met dit voorbeeld.
Wat voor God geldt (de perfecte Hemelse Vader) moet je mijns inziens niet (altijd) gaan vergelijken met wie een aardse vader voor een kind is. In de bijbel wordt een vader vaak als voorbeeld genoemd, omdat er ergens vanuit gegaan wordt. Als er bijv. staat (in een psalm) “Zoals een vader zich ontfermt over zijn kinderen, ontfermt God zich over wie Hem vrezen”, is dat bedoelt als een ideale situatie… zoals het oorspronkelijk bedoeld was !!
Maar… we leven niet (meer) in die perfecte wereld zoals Adam en Eva dat voorheen deden. We leven in een gebroken wereld, waarin ouders kinderen mishandelen en waarin ouders van elkaar gescheiden wonen, waar kinderen vaak de dupe zijn en soms zelfs te maken krijgen met 1 ouder die niet meer aanwezig wil zijn in het leven van dat kind. (Of waar ik mezelf in herken in een ‘kind’ die het geweld van vroeger vergeven heeft (voor haarzelf), maar het gevoel krijgt dat ze zichzelf niet kan zijn in het bijzijn van ‘haar ouders’, ook al is ze volwassen).
Natuurlijk is dit niet het enige. Gelukkig zijn er nog talloze voorbeelden van hoe het ook kan (, al blijf je daarin ook mens met je beperkte mogelijkheden). Ik weet ook wel dat een vader (of moeder) voor zijn kind door het vuur kan gaan en een super tijd met het kind kan hebben en andersom dat het kind geniet. En ik weet ook wel dat het kan dat je goed kunt opschieten met je vader. Maar helaas is het soms ook anders, hoe pijnlijk dat ook kan zijn.
Zo’n achtergebleven kind met 1 ouder bijv. kan wel wensen dat dat kind 2 ouders heeft… maar de praktijk is helaas dat het kind die ouder soms niet eens meer ziet.
In dat geval kun je dat ideale beeld niet meer op die gebroken situatie betrekken. (vind ik). Dat wil overigens wel zeggen dat God van ons verlangt dat we zoveel mogelijk moeten streven naar hoe Hij het heeft bedoeld. Ik zeg niet dat je het niet kan vergelijken… ik zeg alleen… pas op als je de vergelijking gaat trekken in gebroken situaties !!
Susannah
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 4 januari 2011, 11:41
|
|
Naar boven |
|
|
|