Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 23:03
Onderwerp: de Bijbel; het Woord van God?
|
|
|
Dit vind ik nou heel jammer, en bevestigd bij mij alleen maar het beeld dat 50-plussers geen idee hebben wat er zich werkelijk afspeelt in de wereld.
Het bevestigd meer mijn beeld dat sommige mensen denken dat 50 plussers achter de geraniums zitten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:41
Onderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
|
|
|
JOL252 schreef: | Ben benieuwd waar ik dat kan vinden, mij is niet bekend dat Hij op zo'n manier sprak.. dan zou dit toch ook expliciet genoemd worden en allang onderkend zijn denk ik... |
Ik heb op Hebreeuwse les gezeten en daar zal ik het wel gehoord hebben.......maar daar is in ieder geval ook wel veel over geschreven.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:40
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, het verhaal gaat..... |
Is ook mooi he? Ik heb er een aantal delen van....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:52
|
|
|
JOL252 schreef: | Niet alleen mannen gingen met Jezus mee. Een groep vrouwen hield Jezus gezelschap op zijn reizen en zij onderhielden Hem. Lucas 8: "Kort daarop begon hij rond te trekken van stad tot stad en van dorp tot dorp om het goede nieuws van het koninkrijk van God te verkondigen. De twaalf vergezelden hem, en ook enkele vrouwen die van boze geesten en ziekten genezen waren: Maria uit Magdala, bij wie zeven demonen waren uitgedreven, Johanna, de vrouw van Chusas, de rentmeester van Herodes, en Susanna en nog tal van anderen, die uit hun eigen middelen voor hen zorgden.’ |
mooie tekst: en zij onderhielden Hem......er zijn toch ook wel geruchten dat Jezus sprak over zijn vrouw? Maar dat ze dat vertaalden met een vrouw????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:45
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja heb net even wat gegoogeld over hem maar hij is op zijn minst verdacht |
Is het de moeite waard om me er in te verdiepen? Of kan ik beter wat anders gaan doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:37
|
|
|
SVEN797 schreef: | De mannen als hoofd van een gezin. En dat de dicipelen allemaal mannen waren??? Geen verklaring voor. Ben beniewd. Ik denk dat er in het geestelijke geen man of vrouw is. Iedereen is gelijk in het Geloof. (rechtvaardig ) |
Wat is precies het hoofd van het gezin? degene die het geld binnenbrengt??? Ik vind het altijd zo'n vage term vooral in de huidige tijd waar vrouwen net zo goed een loopbaan hebben als de man..... Niet omdat ze dat misschien altijd willen maar omdat dat nodig is in deze economie????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:31
Onderwerp: speed date in alphen aan de rijn
|
|
|
PETRA944 schreef: | hmmm willenmijn zo gek is visser niet om mee te daten hij is 12 jaar jonger, das beter dan veel oudere mannen die vaak met jongere vrouwen willen daten toch |
Daar heb je wel een punt Petra......ik kan hem nog wat sturen he? )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 20:33
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha ga je daten met willemijn visser en mario, spannend, alleen ik volg het niet meer, eh mario wou toch met pieter date, alleen die is toch getrouwd? |
Je kan ook een vriendschapsdate hebben toch??? Visser schrijf ik maar af want die is niet galant..... Ik zou altijd nog eens met Mario en een excmmer wat gaan eten....gewoon vriendschappelijk hoor.....Ik kan de moeder van Mario zijn...... En Visser is gewoon jaloers......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 20:29
|
|
|
VISSER278 schreef: | Je mag mn naam wel noemen hoor W-tje. Maar ik las net , wil ik scoren dan moet ik rozen mee nemen. Dus zal ik nooit scoren denk ik omdat die rozen na een paar uur in de auto verlept zijn . Dus hou het lekker op Mario alleen ... hij blij , jij blij, en dan hoef ik niet achter rozen aan. |
Wat een galante man ben jij zeg.... Jij weet best over wie we het hebben............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 20:28
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb eens een hele lompe date gehad van het type "emoties?wat zijn dat?ik wil gewoon een lekker w***".Bij binnenkomst liet hij ook nog even fijntjes weten dat mijn oprit wel krapjes was voor zijn Volvo(zn ego was groter)Hij liet zn zware shag liggen en belde nog wel even op om te vragen of hij het de volgende dag op kon halen..........CM mannen......een slag apart |
Ik heb eens meegemaakt dat ik een date had die het alleen maar over zichzelf had, ik werd er tureluurs van.....toen ik weg wilde gaan vroeg hij of hij mee naar mijn huis mocht want hij wilde even weten of het sexueel wel machte...... Ik vertelde hem dat wij bij de koffie al niet matchten omdat hij het alleen over zich zelf en zijn stuk gelopen relaties had......jammer dat ik zo kortzichtig was vertelde de goede man ook nog???? Ik heb er wel smakelijk om gelachen....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 22 september 2012, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 19:51
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Helemaal mee eens, Leanne!
nu alleen er nog ff voor zorgen dat die stijfkoppige kerels hierzo dat ook door krijgen |
Ik krijg ineens het beeld van boer Wietse voor ogen..... Toen er een logee kwam met een zware koffer en hij zei: zet daar maar neer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 19:12
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Gelukkig maar (anders hadden mannen buiten Drenthe geen leven, denk ik) |
De keuze was dan ook wel erg beperkt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 19:01
Onderwerp: Rellen Haren
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Tsja, die oproep is idd ook via Facebook gedaan, maar wordt door de gemeente weerhouden. Hareners mogen hun eigen troep wel opruimen, maar ze hebben liever geen nieuwe horde mensen richting Haren |
het is natuurlijk een heel lief initiatief maar of het verstandig is???? Maar gaat dus niet door? Begrijp ik dat uit je woorden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 19:00
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wanneer hebben wij eens een date of mag dat niet |
Dat zijn we al tijden van plan he? Samen met je weet wel......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:59
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Juist...verschil van mening he... Blijft heel persoonlijk... Maar Jose weet wat ik bedoel... |
Dat hoop je he? Schrijf je....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:58
Onderwerp: Rellen Haren
|
|
|
JOL252 schreef: | Als ze dan maar wegblijven ... |
Ik hoorde dat er vandaag weer een oproep is gedaan om Haren schoon te komen maken, verzamelen bij het station met bezem en blik..... Natuurlijk een aardig gebaar maar of de bewoners van Haren nu weer op een horde mensen zitten te wachten??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:30
Onderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
|
|
|
HERMA135 schreef: | Mee eens, daarnaast lijkt het me zinvol om ook eens na te denken over mogelijke fouten/zonden begaan tégen deze mensen in hun prille jeugd, waar ze niets, maar ook helemaal niets tegen hebben kunnen doen Na jaren werkzaam te zijn gewest in een pastoraal team is er maar ''en ding dat ik kan zeggen...Jezus kwam niet voor de gezonde, maar voor de zieke mensen... Dus in plaats van te wijzen met de vinger is het beter hen te laten weten dat Jezus hen lief heeft en de macht heeft te genezen. Lijkt me stukken hoopvoller in deze dolgedraaide maatschappij. |
Het is natuurlijk wel zo dat je door het gebruik van bepaalde medicijnen wel de kans hebt op in een psychose te schieten, dan is die aanleg latent aanwezig en door het gebruik van bepaalde medicatie kan je zo in een psychose geraken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:24
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nah........ik ken hem toch niet,vind alleen het idee al genoeg
Pas op wel op he,ik ben aan de eerste de beste man die rozen meenam op een date(eerder nooit wat gekregen behalve de rekening )blijven hangen............ |
Ja, dan scoor je wel, bij mij in ieder geval wel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:17
|
|
|
LEANNE226 schreef: | ik ben niet nieuwsgierig hoor maar was het van een aanbidder??? |
Je wilt ook nog graag weten wie?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:14
|
|
|
PETRA944 schreef: | tja warom zetten die mensen hun foto er niet op????? ik persoonlijk zie liever toch een foto |
Soms zijn er echt serieuze redenen waarom je dat niet doet Petra...... Ik heb er ook geen foto meer op, met reden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:13
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wat jammer, ik had je graag ontmoet. Wie weet een andere keer |
Als je nu eens je vakanties doorgeeft en de rest van je activiteiten?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:08
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zo bedoel ik het ook niet...maar ik hoop dat je dat begrijpt... |
Wat aan jou niet besteedt is kan voor een ander juist een uitkomst zijn he? Blijft heel persoonlijk.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:04
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
MIRRIE240 schreef: | Oke, even beetje off topic, maar wel een vraag waar ik eigenlijk toch wel erg benieuwd naar ben.
Hoe reageer jij als je zoon/dochter verteld dat hij/zijn homoseksuele gevoelens heeft??? |
Zou het erger vinden als ze verslaafd waren aan de drugs of drank.......en ik hoop van harte dat ik ze dan een luisterend oor en huis kan bieden..... Hoewel? Ze bellen nu ook naar hun moeder als er wat is, wat moois of verdrietigs......dus veel zal er niet veranderen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:00
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
BASTIAAN161 schreef: | “Dwaalt niet: noch (...), noch die bij mannen liggen, (...) zullen het Koninkrijk Gods beërven.“
Op grond waarvan stel je dit?
Onomwonden staat in 1 Kor.6:10 dat het verboden is om met mannen naar bed te gaan. En je hoeft voor mij niet de als meest getrouw bekend staande vertaling te geloven die dit onomwonden zegt (Statenvertaling), maar neem gerust de grondtekst erbij. Het gaat dan over de term: arsenokoitai
1. De term ‘die bij een man ligt’ De letterlijk/directe vertaling van arsenokoitai is ‘man-bedder’ ( / die bij een man ligt ) Arsenokoite is een samenstelling is van de woorden ‘arsen’ en ‘koite’. Hetgeen dus is: “man” en “bed” en dan meestal met een sexuele connotatie. Dus Letterlijk: een man-bedder (meestal met een sexuele connotatie). Of in een meer Nederlandse uitdrukking “die met een man naar bed gaat” of “die bij een man ligt”, of “man-coïtus” -> geslachtsgemeenschap met een man. Maar er is nog meer:
2a De term ‘die bij een man ligt’ ( OT ) De term arsenokoitai staat ook vrijwel letterlijk in het OT. Lees Lev.20:13 eens in het Grieks, in bijvoorbeeld de Septuantinta vertaling: “hos an koimethe meta arsenos koiten gynaikos” (Lev 20:13). De term zoals gebruikt in Leviticus is bijzonder duidelijk: Mannen mogen niet met mannen naar bed.
2b) Relatie NT en OT begrippen Voor de betekenis van begrippen is het sowieso goed om schrift met schrift te vergelijken. Als het begrip in Leviticus zeer duidelijk is, dan is het begrip je dus duidelijk en weten we waar het voor staat. Maar hier bovenop: Als Paulus het OT-gebod zou willen bekrachtigen, is het dan niet te verwachten dat hij de jargon van de wet hanteert en niet met nieuwe uitdrukkingen zou komen? En nu blijkt dat in I kor. 6:10 vrijwel exact dezelfde terminologie gebruikt wordt als de wet! Wil je beweren dat dit louter toeval is? En bedenk dan dat Paulus gepokt en gemazeld is in de wet. Hij was niet alleen een zoon van een farizeeër, maar ook zelf een farizeeër (=wetgeleerde), en opgeleid in de wet door de zeer bekende leraar Gamaliël. En Paulus citeert en refereert niet alleen regelmatig naar de wet, maar zeer regelmatig. We zouden tegenwoordig zeggen: hij kende het op zijn duimpje. Deze Paulus gebruikt een term die vrijwel exact in de wet voorkomt. Zie je in de gebruikte term van Paulus geen verwijzing naar de wet ?? Ik denk dat Paulus de meest concrete en treffende jargon gebruikt die je je maar kunt bedenken, namelijk een keuze van de bewoording zoals die ook in de wet gebruikt wordt.
Erg duidelijk is ook dezelfde term in 1 Tim.1:8-11 waarbij er een expliciet verwezen wordt naar de wet!! Doch wij weten dat de wet goed is, zo iemand die wettelijk gebruikt, En hij dit weet, dat den rechtvaardige de wet niet is gezet, maar den ongerechtigen en den halsstarrigen, den goddelozen en den zondaren, den onheiligen en den ongoddelijken, den vadermoorders en den moedermoorders, den doodslagers, den hoereerders, dien die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is, Naar het Evangelie der heerlijkheid des zaligen Gods, dat mij toebetrouwd is.
Dus opnieuw hier ook het bewijs dat het verbod betreffende het liggen bij mannen verwijst naar de wet. Dat wordt letterlijk zo gezegd, en is ook te zien aan woordgebruik die aan dat wetsartikel ontleend is.
3) Samenstelling arsenokoitai Arsenokoite is een samenstelling van de woorden ‘arsen’ en ‘koite’. De betekenis van deze 2 woorden zelf is: - 'arsen' staat een aantal keer in de bijbel en betekent telkens: man ( o.a. Mark. 10:6) - 'koite' staat ook een paar keer in de bijbel en betekent ‘bed’ ( zoals b.v.in Luk.11:7), maar vaak met een sexuele connotatie: Hebr.13:4 “Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed[koite] onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.” Rom.13:13 “Laten wij, als bij lichte dag, eerbaar wandelen, niet in brasserijen en drinkgelagen, niet in wellust[koite] en losbandigheid, niet in twist en nijd!” Rom. 9:10 “En niet alleenlijk deze, maar ook Rebekka is daarvan een bewijs, als zij uit één bevrucht[koite] was, namelijk Izak, onzen vader.”
Overigens, de sexuele connotatie van het “met iemand naar bed gaan” is ook in het nederlands duidelijk. ( Daarnaast is ook het Griekse woord ook gewoon in het Nederlands bekend als: Coïtus. En iedereen weet wat dat betekent ).
We hebben al 2 duidelijke richtingaanwijzers gehad betreffende de term arsenokoitai. Maar er is meer! Een samenstelling hoeft niet altijd per se hetzelfde te betekenen als een optelsom van de betekenis van de deelwoorden. Daar zijn wel voorbeelden van te geven. Maar enige nuchterheid blijft hierbij geboden. Het zou onjuist zijn om b.v. te menen dat we nooit kunnen weten wat een ossenkar is omdat het samengestelde woord ook een betekenis kan hebben die geen relatie heeft met ‘os’ en ‘kar’. Dus hoe zit het nu met ‘arsenokoitai’; heeft dat te maken met ‘arsen’ en ‘koite’ ? Om aanvullende zekerheid te krijgen kan gekeken worden naar andere samenstelling van beide woorden. Bij arsenos gaat het in de regel om man/mannelijk En bij koite gaat het in de regel om het naar bed gaan, of liggen, en regelmatig gebruikt met een sexuele lading. B.v. Parakoites = bedgenoot, echtgenoot metrokoites = incestueuze persoon khamakoites = op de grond slapen polukoitos = met veel mannen of vrouwen gaan slapen. enetokoites = met oren groot genoeg om in te slapen.
Dus ook uit de waaier van samenstellingen blijkt dat arsenokoitai betekent: met mannen slapen/ naar bed gaan.
Conclusie We komen dan tot een conclusie dat de inhoudelijke beoordeling was gebaseerd op 4 argumenten: Ten eerste de directe vertaling, ten tweede het gebruik van deze bewoording in het de wet Lev.18, ten derde de expliciete verwijzing naar de wet in I Tim.1, en ten vierde het gebruik van samenstellingen met betreffende woorden. Een wel eens gedane uitroep dat we het gewoon niet zouden weten wat arsenokoitai betekent, doet tekort aan de 4 gegeven inhoudelijke argumenten die aantonen dat het gaat om mannen die met mannen naar bed gaan.
Een verbod voor de Nieuwtestamentische gemeente. |
Ben het niet zo met je eens maar het is een goed onderbouwd stuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:02
|
|
|
MARIEKE009 schreef: | Ik vind dat je als christen (wedergeboren kind van God) je niet bezig moet zijn met deze duistere wereld. Rom.13:12 |
Dat is een andere discussie, ik was verbaasd om de zin: christenen zijn daarvoor beschermd? Waarom zijn wij daar voor beschermd? En iedere christen is toch een kind van God???
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 22 september 2012, 10:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:01
|
|
|
VISSER278 schreef: | Kom je om 9 uur al in de winkel... zijn precies de dingen die je nodig hebt al op. |
Tja, is het zo erg in Zeeland?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:24
|
|
|
GANDALF639 schreef: | Een psychose is idd een ziekte , maar soms kan je het ook zelf opwekken . Bv drugsgebruik of halucinerende middellen . Zelf kan het zo wezen ,dat iemand met geesten oproepen bezig is en daarmee stopt en dan echt aangevallen word ,waardoor er een psychose ontstaat , ik denk wel degelijk dat mensen ,en dat is ook bewezen een bepaalde gevoeligheid hebben voor de bovennatuurlijke wereld. Je hebt dus ook een categorie die echt met occulte zaken bezig is ,wil stoppen en dan aangevallen word door de boze geesten ,demonen enz. ik zelf ben er van overtuigd dat mensen die bv stemmen horen ,de stemmen van de geesten horen . Gelukkig bestaan er medicijnen die deze dingen stoppen , het lijkt er op ,dat medicatie een soort schild is tegen vreemde bovennatuurlijke toestanden ,dingen die waar genomen worden ,maar er niet zijn ,maar dat daar achter wel degelijk de vijand zit ,die mensen ziek wil maken. wat ik als laatst wil zeggen is ,dat veel mensen krankzinnig geworden zijn van geesten oproepen ,wat ook dus zeer gevaarlijk is ,gelukkig zijn wij als christenen daarvoor beschermd en moeten we ons daar abosoluut niet mee bezig houden |
Wat bedoel je nu met die zin: christenen zijn daar voor beschermd???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:23
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Misschien is het ook interessant om eens te kijken of de bijbel er zelf ook iets over zegt? Ik heb alvast 2 teksten gevonden die er wel enigszins op slaan, maar er zijn er vast meer.
Volgens Jacobus 1 doet de bijbel dienst als spiegel: Want wie hoorder is van het woord en niet dader, die gelijkt op een man, die het gelaat, waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt; want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten, hoe hij er uitzag.
En nog 1: Jesaja 55:8 (1 van mijn favo's) Hierin kun je lezen dat God zijn Woord met een speciale bedoeling zendt; om iets te volbrengen. En het geeft aan dat Gods gedachten en wegen niet dezelfde zijn als die van ons. Als we zijn gedachten willen leren kennen dan moeten we denk ik de bijbel lezen.
"Want mijn gedachten zijn niet uw gedachten en uw wegen zijn niet mijn wegen, luidt het woord des HEREN. Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan uw wegen en mijn gedachten dan uw gedachten. Want zoals de regen en de sneeuw van de hemel neerdaalt en daarheen niet weerkeert, maar doorvochtigt eerst de aarde en maakt haar vruchtbaar en doet haar uitspruiten en geeft zaad aan de zaaier en brood aan de eter, alzo zal mijn woord, dat uit mijn mond uitgaat, ook zijn; het zal niet ledig tot Mij wederkeren, maar het zal doen wat Mij behaagt en dat volbrengen, waartoe Ik het zend." |
Klopt Carmen, en uiteraard hoe we dat verschillend interpreteren? Ik zal het eens goed doorlezen...... Wat ik me wel afvraag is hoe jij nu weet dat wat je leest door de Geest van God is ingegeven of door jezelf?Je schrijft door de Bijbel te lezen leer je Gods woord kennen....Ik denk dan je leert de geschiedenis en de invloed van God kennen want de Bijbel is door mensen geschreven, verschillende mensen van verschillende pluimages en verschillende niveau's......pure belangstelling hoor..... Ik denk dat je de Bijbel ook naar onze tijd moet vertalen en dus ook de teksten in die tijd moet plaatsen en zien....dus kan je het dan wel letterlijk nemen? Het lastige is ook heb ik gemerkt dat je de grondteksten ook heel verschillend kan interpreteren......dus wat is nu eigenlijk de Bijbel letterlijk lezen?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 22 september 2012, 10:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:21
|
|
|
JOL252 schreef: | En wat kent ze me nou.
Maar vandaag is het mooiste moment tot nu toe wakker worden met de zon door de gordijnen kierend met het vooruitzicht op een laatste handje aan de tuin en bolletjes in de grond stoppen voor onszelf of voor de volgende bewoners, even de stad in en wat dies meer zij... |
Ja, is een heerlijk gevoel als de dag zo voor je ligt en je MOET een keer niets.......dat feit is al het genieten waard.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | kom maar op je weet dat ik er niks van moet hebben, van die enge asociale familie Van Amsberg. |
Niet uitlokken Pieter......
|
|
Naar boven |
|
|