ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 10:10
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd voor gesprek met provider!

Broeders en Zusters,

Graag zou ik gebed willen vragen voor een gesprek met een provider mobiele telefonie vanmiddag!

Er is het een en ander niet goed gegaan zeg maar, dus i.p.v. onbeperkt bellen voor een vast bedrag met mobiel kreeg ik torenhoge rekeningen!!!

Nou zei het meisje/de vrouw bij klantenservice dat er een 'fout invoering verlenging 'heeft plaatsgevonden.
En dat er besloten is tot creditering zodat kosten gelijk opgetrokken worden.

Dus m.a.w. , ik maak hieruit op, dat ik 'het goed komt'.

Toch, ik ben gefrustreerd (understatement).

Vandaar mijn vraag voor gebed dat alles goed mag gaan vanmiddag met en tijdens het gesprek.

Ja, ik geloof in de kracht van gebed; waar 2 of 3 in Mijn naam zijn ben Ik...

Vast heel erg bedankt voor het bidden!

Zegens en een fijne dag!

S. Emotioneel van deze dingen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 06:56
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Werken vanmorgen, daarna naar Zeeland naar mijn geliefde, dan even KPN(willen jullie aub voor mij bidden wb de KPN, bedankt vast!)

En dan dus, vanaf 14.00 uur het gehele weekend met mijn geliefde.....

(eigenlijk zou ik een sabbatsjaar willen regelen voor me vriend, jeetje zeg, mensen die werken hebben echt tijd tekort, mensen in de wao of met een uitkering als ze geen vrijwilligerswerk doen, echt we erg veel tijd teveel.

Iedereen vast een erg fijn en gezegend weekend! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 06:36
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?

JANS221 schreef:
Seks voor het huwelijk staat voor jou gelijk aan overspel? Overspel is het hebben van een seksuele relatie met iemand anders dan je eigen partner, m.a.w. het ontrouw zijn aan je vaste partner. Als je seks voor het huwelijk hebt met je eigen partner is dat dus geen overspel.God die een relatie niet KAN zegenen, omdat wij niet wachten…..? Wie maakt uit wat God kan…?
En misschien kun je voor de duidelijkheid uitleggen wat het verschil is tussen seks en handelingen die op hetzelfde neerkomen? Dan weten we waar we over praten.

Ha Jans!

Ik was daar al op teruggekomen. Seks voor een huwelijk is in mijn ogen geen overspel.

Wel vind ik het op zijn minst raar, dat sommige mannen seks hebben, niet getrouwd zijn/relatie hebben, dat ook niet als overspel zien, want, seks is mi altijd bedoel voor een liefdesrelatie tussen man en vrouw.

Quote:
Als je seks voor het huwelijk hebt met je eigen partner is dat dus geen overspel

Idd....

S. Seksloos in een relatie is niet te doen....en ook, dingen kunnen moeten groeien in een gebroken wereld als deze.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 06:16

Quote Shanita:
Voor mij is trouwen niet verstandig.....

Roady: Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar ik vraag mij echt af of seks dan wel verstandig is.

Een huwelijk is voor mij net zo min garantie dan een toewijding, het aan elkaar en God en de omgeving 'ja' hebben gezegd....Dat laatste kan ook zonder huwelijk namelijk. Beschreef ik ook hierboven.

Zoals ik al eerder schreef, Dan weet ook iedereen dat je bij mekaar hoort, als je het vrienden, familie en God zegt.....

En wb de stormen, ja, die heb je nu eenmaal in deze gebroken wereld....

Wat maakt het dan uit, als de Liefde er is natuurlijk, of je samen in een huis woont, iets wat ik echt niet moet gaan doen, of als je voor de wet en kerk getrouwd bent....? En samen in één huis woont...?

Dan is het juist erger zo'n storm.

Ik heb een vergelijking, kijk, in veel bedrijven heb je een proeftijd, kijk, ben je die proeftijd doorheengekomen, ja, dan kan je wel een potje breken, want ja, je vaste contract( huwelijk) is binnen....

Ik hoorde een keer van een wijs iemand, eigenlijk zou er altijd een 'proeftijd' moeten zijn, om die reden die ik hiervoor beschreef.

En ja, dat zie ik terug in huwelijken, al jaren, en ook zelf meegemaakt.
Ik bedoel, dat 'ergens op terug kunnen vallen' met een storm, de basis is toch de liefde, die je onvoorwaardelijk voor mekaar hebt, dát moet er zijn anders helpt een huwelijk ook niet. Dus je valt terug op de liefde voor mekaar. en is een berouw, is er vergeving, ja, iedereen kan, hoeft niet, weleens iets doen wat ie op dat moment niet door heeft en er later berouw van heeft.

En...heb je wat goede family en vrienden, gelovig en goede mensen? die blij voor je/ons zijn? die er ook voor je zijn....

Dus ja, ik heb echt gezien, ja, men is getrouwd, neemt dingen als vanzelfsprekend, wat natuurlijk in heel veel gevallen ook zo is; kijk als ik dit of dat vraag omdat het me goed doet, ja, dan doet degene dat, ik andersom ook, ja, voor zover dat in onze vermogens ligt doen wij dat.
Door de vanzelfsprekende liefde die er nu eenmaal is tussen man en vrouw, tussen ons beide.

Want ik wil hem net kwijt, hij mij niet.

En dan krijg je niet van 'ja we wonen toch in het zelfde huis, zijn getrouwd, vind het wel best, corrigeer geen fouten nee, ga voor de tv hangen', voorbeeldje he?

Neehee, ja weet dan dus, ga je over een grens en ja, dat kan vanalles zijn, ja, kan ook zelfs onbewust gaan, ja dan corrigeer je dat dus met wat in je vermogen ligt, je wil de ander niet kwijt je houdt namelijk van diegene....en niet van 'ja, bent nu (toch) getrouwd....'., cq, door de proeftijd 'heengekomen'...

En ja, dat laatst zie ik nu eenmaal erg vaak, te vaak....Kan zelfs/ook onbewust gaan dus.

Het zijn ook 'de stormen', maar ook; hoe ga je met die stormen om?

Raak je in paniek, beledigd of word je boos? of ga je erover praten en bidden samen? wat altijd kan op een normale goede manier, communiceren heet dat, en zoek je oplossingen, doe je je mening aanpassen omdat het toch eigenlijk niet kan en je iets niet inzag of aanvoelde wat de ander wel kwetste?, etc.?

Zo zie en voel ik het.

Even nog een kanttekening, mijn vriend heeft echt alles voor me over doet echt alles voor me, houdt zoveel rekening met mij, en ja, ik ga dat derhalve dus ook doen, beantwoord zijn liefde, want ik hou heel veel van hem.

Fijne dag! Samen met God, toegewenst!

Want dat weet ik wel zeker, ik heb iig God nodig in mijn leven...

Wat niet inhoudt dat ongelovigen niet gelukkig en goed kunnen zijn, die kunnen namelijk de wet in hun hart hebben zie Rom 2.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 november 2013, 06:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 05:27
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Idd, een kreet...

'Fout invoering verlenging', vandaag met papieren ed naar KPN XL, vlakbij en dan worden er zaken geregeld, ja, je kan zeggen wat je wil, ja, de KPN zegt wel eerlijk 'fout invoering verlening'......

Dat schreef ik hier al eerder, een mevrouw van juridisch loket zei een keer tis een 'log' bedrijf en daarom maken ze weleens een 'fout', maaaaar, ze zijn wel eerlijk en het komt altijd goed.

Dat heb ik namelijk al ook bij anderen gezien, en ja, is alles goed, ja dan 'vergeet' je het als het ware. Wat niet wegneemt dat het wel erg vervelend is, nu. Zieke smiley

wordt vervolgd...

Ja, dit is ook een kreet...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 12:39

ROELANDE345 schreef:
Ja ik persoonlijk vind 4 seizoenen erg lang. Omdat ik inderdaad zoals jij het zegt al vanaf dag 1 wist : dit is hem.
Gaan wij dus ook vast niet doen Lachende smiley

Zo ist! Knipoog smiley

Fijne dag en bedankt ook voor je inbreng!!!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 12:29

ROADY558 schreef:
Ik denk dat je moet kijken naar hoe God seksualiteit heeft bedoeld, wil je een juist antwoord en zicht op dit vraagstuk krijgen.

Hoe ik dit zelf begrepen heb is ongeveer zo.
Als man en vrouw gemeenschap hebben gebeurt er veel (Oja? Ja!)
Niet alleen lichamelijk worden zij één, maar ook geestelijk en emotioneel worden zijn één. Zij vormen dus een eenheid. Precies zoals God het bedoeld heeft. Met God in het midden ontstaat zo een drievoudig snoer waar de bijbel over spreekt. Dat laat iets zien over hoe hecht en verbonden het is.

Mooi geschreven Roady zo zie ik het ook. En dat voor een man, ja zie je er zijn nog gevoelige mannen..(geen geintje dit..)

Quote:
Wat nu als je deze eenheid al tot stand hebt laten komen, zonder dat je getrouwd bent? Ben je allebei zo zeker dat niets deze eenheid kan verbreken? Want daar zit 'm de pijn. Als de eenheid verbroken wordt, dan scheur je jezelf dus af van de ander. Ik geloof zelf dat deze pijn lang niet zo diep gaat (als een relatie strandt) als er nog geen gemeenschap heeft plaatsgevonden.

Dan zijn we idd beidde zo zeker,... tegenwoordig, ja onder de christenen, scheidt 50%..... Twijfelende smiley

Verder, klopt helemaal wat je zegt de pijn is dan zeg maar niet te overzien...

Quote:
De vraag is dus niet: wanneer ben je zeker genoeg om te trouwen?
Maar meer: wanneer weet ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten?
idd.
Quote:
En: wanneer weet ik zeker dat ik de ander niet zal verlaten?
helemaal goed!
Quote:
En: weet ik zeker dat ik mijn lief blijvend kan liefhebben, wat er ook gebeurt?
En: andersom natuurlijk ook.
Etc.
idd.

Quote:
Als het goed is, is de bruiloft de officiele ja-zegging, vooral naar buiten toe. Je laat feitelijk zien: vanaf nu is er geen weg meer terug. Dat zeg je tegen jezelf, je lief, tegen God, en tegen de hele wereld :)

Dat, bovenstaande, is je vriend, man/partner, officieel aan je familie en vrienden voorstellen en hem haar in het vervolg overal bij betrekken ook, voorzover en wanneer degene wil natuurlijk, die erbijbertrokken wordt door de partner bedoel ik dus. en ook andersom, anders kan je in een keurslijf komen van 'ja, je moet mee, we hebben nu een relatie(zijn getrouwd)', dus ja, 'dan ben je verplicht mee te gaan naar hier en/of daar(familie oid).
Quote:
Dus waarom zou je niet eerst deze stap zetten, en pas daarna jezelf volkomen blootgeven in de beschermde omgeving van een huwelijk?
Omdat dat, ook in een huwelijkse commitment een proces is.... Knipoog smiley
Zo, nou, een huwelijk komt mij niet beschermend over eerder bedreigend,...zie eerdere postings. en dat kan er ook, onbewust insluipen en ja, juist omdat 'er geen weg terug is', zie je dat mensen vaak denken nou de buit is al binnen dus...vrouwen doen niet meer hun best, mannen worden minder begripvol etc. ja, dit is, uitzonderingen daar, wat ik zie om me heen, en al lang....

Dus voor mij maakt dat papiertje juist geen ene @#$% uit. Het gaat om het vertrouwen, liefde en communicatie naar en met elkaar.

Quote:
Ik heb zelf veel gehad aan de studies op deze site:
http://www.real-life.nl/seks-huwelijk/

Derek Prince heeft ook een mooi boekje over dit thema uitgegeven:
http://www.derekprince.nl/boeken/het-geheim-van-een-goed-huwelijk-derek-prince-9075185006/

Ik hoop dat het je wat verder helpt Shanita.

Ik zal eens kijken, dank je Roady!

Quote:
/Edit
Ik las jouw topic nog 's door en daarbij sprong ineens dit stukje eruit:

Ik denk dat je er verstandig aan doet om eerst helder te krijgen waarom je hier zo tegenop ziet, VOORDAT je je seksueel verbindt (want voor God BEN je dan getrouwd, vergeet dat niet).

Gelukkig!, voor God getrouwd zijn bedoel ik! Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Ik weet waarom, schreef ik in vorige posts, en dat, die redenen staan een liefdesrelatie niet in de weg...

Quote:
Goeie kans dat God je gaat genezen van dit soort pijnplekken, JUIST in de weg naar het huwelijk toe.

Je moest eens weten wát God allemaal voor mij, en anderen die ik ken heeft gedaan en blijft doen!!!! Knipoog smiley

En, Lief bedoeld......Roady, God geneest, of God geeft je tools, om met dingen te kúnnen leven.

Voor mij is trouwen niet verstandig.....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 november 2013, 12:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 11:44

KPN is soms in de war met 'onbeperkt bellen voor zo en zoveel met je mobiel', en 'onbeperkt bedragen van je rekening halen'.

Die dan ook nog es helemaal niet kloppen, veels te hoog dus....ja, die bedragen bedoel ik... Twijfelende smiley

Ja, dit is een kreet.

Tevens een gebedspunt, moet er zo heen; dat ik dingen duidelijk kan overbrengen en dat ze coulant zijn, ed.

wordt vervolgd....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 08:57
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?

JOL252 schreef:
Na alles waar wij als vrouw aan moeten voldoen aangehoord te hebben en vooral waar mannen vanaf (denken te) knappen is het wel eens tijd om een positieve wending eraan te geven en het te hebben over wat ons nou juist niet afknapt bij mannen maar waar wij van opknappen.

de aftrap (natuurlijk):

ehhhh daar denk ik nog even over na.

Nou, komt ie, en ja, uit ervaring, nu,: wij knappen op als de man filternet neemt/heeft uit zijn eigen omdat ie niet wil kwetsen en niet zichzelf in verleiding wil brengen tot zondigen.
En als ie echt alles doet wat in zijn vermogen ligt, dan ga je, ik dus dat zelf ook doen namelijk.
Veel liefde, vriendschap, communicatie dus goed luisteren ook, en feed back.

Als hij een man Gods is, maw een gebedsleven heeft. God als eerste stelt, elke dag, uit eigen beweging, samen met je wil bidden.

En als laatste ja, als de man goed is met zijn moeder, en ja, dan bedoel ik niet de mannnen af te !@#$% die geen goede relatie met hun moeder hebben die zijn er zat, kwil alleen zeggen dat dat een pluspunt kan zijn, en ja, dat heb je niet altijd voor het zeggen of je met je ouders overweg kan....

En ja, de klik, de chemie, het wéten, van deze man houdt zoveel van me die zou alles doen wat in zijn vermogen ligt voor me(andersom dus ook dan natuurlijk!)

Veel humor!!!!

Gewoon beste vrienden zijn! en liefde, zoveel liefde.....

Ja, het bestaat(zei de vrouw die Verlegen lachende smiley Lachende smiley drzelf 1 procent, dus te verwaarlozen, kans gaf op een relatie met een commitment...)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 november 2013, 08:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 08:21

Iig eventjes naar de KPN.... Duiveltje smiley , voor wat opheldering van het eea enzovoorts Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 08:16

ROELANDE345 schreef:
He Shanita
Denk dat je gelijk hebt dat God heeft bedoelt, .dat alleen mensen die een commitment met elkaar hebben sex hebben met elkaar.
Maar je noemde zelf al wat dingen op. Wat is precies sex?
En wanneer is zo'n commitment 'goed'genoeg, wat voor commitment hebben we het dan over. Ik vind het soms best lastig hoor
Vier seizoenen zeg jij en dat is vast goed als je het zo wilt doen. maar in de Bijbel vind ik daar geen voorbeelden van.
Ik vraag me af of het zo is als jij zegt dat Gods zegen niet op je relatie ligt als je wel van te voren hebt gehad.
Waarom denk je dat?

@Roelande, Jol en Jans--->lol

Hai Roelande,

Ik zat zo es te denken(ja, doe ik wel vaker), en voordat ik je bericht las, dacht ik van ja, leuk voor mensen van 16, 18, 20 of wat dan ook, ff een jaartje wachten.
Maar als je al rond de 40/50 bent, dan ook? Smiley die vol vragen zit

Je bent dan beide volwassen, als de communicatie goed zit, wat maakt het dan, idd, in Hemelsnaam uit, of je, in mijn geval 4 seizoenen wacht, of, na een jaar gaat trouwen, oid.

En ik dacht ook, als je al beide zoveel van mekaar houdt en al gewoon meteen al vanaf dag een wíst dit is 'm, en je kan, zoals ik, niet tegen de poespas van trouwen Twijfelende smiley , ja.....en je hebt bijvoorbeeld al een seizoen gewacht....
Ja, das toch ff wat anders dan meteen de eerste dag of de eerste week, als je beide in je hart weet en voelt dit zit goed, dit klikt we blijven altijd bij mekaar houden van mekaar, betrekken beide God overal bij....

Moet je dan, idd, zolang wachten, vier seizoenen, of totdat er, praktichs gezien een trouwen geregeld kan worden oid?

Ben er niet helemaal uit hoor, en zeker van het punt als je al getrouwd bént geweest....

Nu lees ik, Roelande, je reactie dus pas, en ik zie dat ik met mijn gdachten die ik had, tussen deze post van mij gisteren en nu, al je vragen heb beantwoord.

Ik denk dat jij gelijk hebt: als er idd een commitment is....

Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 november 2013, 08:16
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 08:10
BerichtOnderwerp: Kerstsfeermarkt "Dickensnight" zondag 8 dec a.s. te Helmond

JANS221 schreef:
Kun je misschien uitleggen wat je met deze woorden bedoelt?

Ha Jans,

Kijk, er zijn nu eenmaal sommige stromingen die de zondag in ere houden als rustdag, de 7de dag, dat God ruste en dat ook voorschreef als rustdag.

'de 7de dag zult gij rusten', staat er.....

Niets mis mee, mi, die mensen eren zo, op die manier God, ik doe het anders, doch, ik vind hun manier goed, en heb daar respect voor. Het heeft ook voordelen, zeker als je hele omgeving de zondag als rustdag houdt.

Het kan een dag van bezinning zijn, dingen overdenken, meer je afhankelijk van God opstellen, en dingen in zijn handen leggen ipv er zelf over te tobben en je zorgen te maken. voorbeeldje he?

Dat kan natuurlijk ook op andere tijden. Doch, een vaste tijd ervoor, ja, geeft ook wat structuur denk ik.
Ja, off topic, en wou het toch even mijn uitleg geven van hoe ik denk hoe het zit Knipoog smiley

Mazzeltjes!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 08:03
BerichtOnderwerp: Kerstsfeermarkt "Dickensnight" zondag 8 dec a.s. te Helmond

Hai Oase!
Lachende smiley
Leuk idee, maar ja eerst me huis, me basis dus, op orde, snappie? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 07:54
BerichtOnderwerp: klaagmuur

KPN...

Verder zeg ik niets, ja, mobiel telefoneren, onbeperkt voor een bepaald bedrag wat je dan fijn 2 maanden doet, dan echt torenhoge rekeningen...... Huilende smiley, smiley in tranen
Huilende smiley, smiley in tranen
Ja, ik ga er as donderdag heen met papieren ed.

Zou er nog bijna een gebedspunt van willen maken.....een uur met klantenservice aan de foon gezeten, legt een meisje iets uit, wat later, toen ik op afschriften keek, helemaal niet kon.... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Een lichtpuntje: had eerst tijd geleden ook troubles met de KPN, en ja toen ging ik zelfs naar een juridisch loket, daar zei een mevrouw die er verstand van heeft dat het een 'log' bedrijf is, daardoor dingen 'mis' gaan, en wel een eerlijk bedrijf.
Twijfelende smiley

Ik wacht de reacties Duiveltje smiley af!
Iemand hier ook ervaringen met de KPN?

Ps: en nee, 'mijn KPN' aanmaken op internet voor mobiel, ja, toen kreeg ik gewoon daarna een lege pagina Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley na te hebben ingelogd, ja, meerdere keren Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 20 november 2013, 08:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 07:39

Een relatie is in het begin gelukzalig, totdat je na een tijdje toch weer dingen tegenkomt waar je eerst ook tegen aanliep en dus belangrijk om erover te praten en er iets aan te doen.

En ja, zo doe je weer ideeën op.... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 20 november 2013, 07:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 07:34

Hallo Lachende smiley

Ja, dit topic stond er lang, lang geleden ook, en is nu op slot, omdat het zooo lang geleden is.

Vanwege de belangrijkheid wou ik het ff aankaarten.

Ik vind, je kan duidelijk opmaken, God heeft seks bedoeld voor een commitment(huwelijk, 4 seizoenen wachten tot je mekaar wat kent, etc.)

Iig niet, om maar meteen ff te doen, ja tkan per ongeluk gebeuren, maar ja, dan is er, gelukkig, prijs de Heer, vergeving.

Iig het staat er niet voor niet, zag laatst een preek op family 7, die vrouw was erg goed vind ik, en ze zei ook, dat sommigen/velen zeggen van ja, waar ligt de grens, toen zei ze seks, is seks, dus ook handelingen die geen gemeenschap zijn.

Wacht je niet, ligt Gods Zegen niet op je relatie, ja beetje kroelen moet kunnen maar ja niet verder, is mijn opinie. Hoe ik het opmaak uit de bijbel.

Bijvoorbeeld een zin uit Hooglied, van wekt de liefde niet op voordat het haar behaagt(iig zoiets staat er), zoiets en ja, de brieven in het NT, waarin ook staat dat 'het' in een commitment, huwelijk, thuishoort. En dan ook nog Jezus die tegen de zondige vrouw zegt 'uw zonden zijn u vergeven zondigt niet meer.....

Dan nog David, ja, die zwaar moest betalen voor overspel en heel veel berouw had, zie psalmen, en volgens mij is overspel gewoon seks voor het huwelijk cq commitment.

Commitment is voor mij dan, hetzelfde als wachten tot een bepaalde tijd, 4 seizoenen bijvoorbeeld, en dan bijvoorbeeld iets symbolisch doen.

Ik wou graag weten hoe denkt men hierover als christen zijnde? Moet het kunnen want iedereen doet het, of moet je juist wel wachten tot een afgesproken moment?
Of nog meer meningen?

Zegens fijne dag en vast bedankt voor de reacties en ik hoop op een vruchtbare discussie Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 20 november 2013, 07:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 07:15

quote Petra:
Quote:
petra die weer achter cm wil gaan hangen als me huis perfect weer is Lachende smiley

Ha Petra,

Weet wel zo wat je bedoeld, ja, me huis is dan niet gebrand, maar ja, twas wel een @#$%^zooi hier, nu meeste opgeruimd, weggegooid, gegeven etc. nog lang niet alles, vanochtend weer aan het werk. Dan weer naar Zeeland.

Ja, er is behoorlijk geschilderd hier zondag door vrienden......maar ja, we zijn er nog lang niet, ja, als ik dagenlang alles zou kunnen doen hoefde ik ook de wao niet in....

S, die ook weer lekker elke dag dingen wil schrijven op cm, bemoedigend altijd omdat het aan het geloof gerelateerd is, wat natuurlijk weer helemaal niet wil zeggen dat gasten die niet geloven niet bemoedigend kunnen zijn, vaak juist weer wel, God heeft de wet van nature in hun hart gelegd, zie Rom 2 ergens in het begin dacht ik.

Een relatie is fijn, zeker als de man echt is, en een relatie is fijn en niet zaligmakend, er zijn toch en blijven dingen waar ik/je mee wil dealen....Daar is God voor zeg maar, uiteindelijk wel...

Zegens, Sterkte en Fijne Dag!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 14:40
BerichtOnderwerp: De waarheid achter 1Kor. 13

JOL252 schreef:
Waarom ben je bang voor ruzie? Goede discussies lopen in zoverre goed als er helderheid is en vragen om verduidelijking voor een goed begrijpen onderling worden beantwoord. Zolang de communicatie helder blijft is dat toch geen punt? En tot zover krijgen we nog niet echt antwoord van de topicstarter... dus is daar het wachten op.

Jol, heeft het idee dat vragen al snel aangevoeld en gezien worden als strijdpunten en gevoeligheden.

Ik hou niet van ruzie wordt er verdrietig van. al kan een beetje meningverschil wel ophelderingen geven, ja dat ook weer! maar ja, ik begrijp nu de punten, bidden voor iets dat je al hebt, ja...kan raar overkomen, al vatte ik het zo niet op.

S, die veel van dit forum houdt en ook veel steun ervaart van zowel leden onderling als van Redactie!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 november 2013, 15:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 12:36

Even naar aanleding van Pieter en Roelande: SJAOULSKI147 is een Messiaansbelijdende Jood, dus, gelooft dat Christus de Messias is.

Hij zegt alleen aan het einde:
Quote:
In Zijn Heilige Naam Zegen ik jullie en Bid ik voor Julie behoudenis en verlossing door de Ware en Enige Yeshua HaMaschiach. Amen

Nou? Misschien zijn er hier meelezers en bezoekers die niet gelovig zijn, en daar bedoeld hij het voor, denk ik.

En hij bidt ervoor kan geen kwaad ook al ben je al gered zeg maar. Lachende smiley Want ja, dat wéét je. voel je in je hart, overal waar je niet voor kan bidden is zonde, in mijn ogen dan he, kunnen andere meninge zijn.

Zegens! Knipoog smiley aub geen ruzie!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 08:44

@SJAOULSKI147

Prachtig geschreven, zeker ook en met name de vergelijkingen met leuk vinden verliefdheid, daarna houden van.

Ik licht er even een stukje uit wat ik heel mooi vond worden vergeleken:
Quote:
Als je in iets gelooft dan ga je dingen ervoor DOEN. Je laat je LICHAAM in actie komen. Omdat je al de Eeuwige zo lief hebt dat je een huwelijksrelatie met HEM bent aan gegaan en je hoop en ziel op HEM hebt gevestigd, dan moet de logische stap komen van dingen doen om dit te laten tonen aan HEM en aan de mensen om je heen. Huwelijksrelatie is niet vrijblijvend als verliefdheid. Nee, tijdens een huwelijk ga je alles voor de andere en de andere ook voor jou doen. Je houdt je aan de afspraken die Hij je heeft gegeven en HIJ houdt zich dan aan ZIJN belofte aan je. Als je uit Liefde en Hoop dingen voor HEM doet mag je zelf eisen dat Hij ZIJN belofte waarmaakt. Dit omdat een huwelijksrelatie is niet vrijblijvend en binden voor beide partijen, wel indien de ene zijn afspraken nakomt. Je kan niet verwachten als je in je huwelijk niets doet voor je partner en geen liefde, geen aandacht en geen hulp biedt dat hij/zij dat gaat doen. Nee!!!
Zelfs is het dan een reden na herhaaldelijke ruzies en waarschuwingen om de huwelijk te verbreken.
Dit is dan de eind station van je wandel met die persoon waar je ooit zo verbonden mee was en jullie beide alles voor elkaar deden en het leek oneindig is. Is het afgelopen. Alles wat geen Liefde is komt er. Hij/zij verlaat je of je het merkt of niet. Hoe harder je hem/haar roept, hoe harder hij/zij weg gaat of haat je meer. Niets is goed dan.

Dit is wat gebeurt is in de christendom. De Eeuwige is onze levenspartner en de Sjabbat en ZIJN Tora onze huwelijksakte met afspraken en beloftes aan ons. Wij hebben het huwelijk geaccepteerd dan moeten wij ook aan de huwelijksakte en afspraken (de Sjabbat en Zijn Tora) houden en niet alleen vrijblijvend blijven. Dit kan echt niet.
Als wij in aardse relaties dit niet accepteren, waarom willen we de Eeuwige dat van ons accepteert???

Mijn dank is Groot!

Zegens!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 november 2013, 08:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 08:28
BerichtOnderwerp: Trouwen, samenwonen of latten?

JANE410 schreef:
@ Shanita,

Hoi Shanita,

Fijn dat het zo goed met je gaat in je relatie. Neem vooral de tijd om te groeien in jullie relatie.

Je hoeft nu toch nog niet te beslissen over trouwen,samenwonen,of latten

Leg het in Gods Handen en zoals je zelf wel eens schreef: Gebed is krachtig.

Neem vooral de tijd en vertrouw erop dat God je de weg zal wijzen.

Vind ikzelf een mooi lied: God wijst mij een weg

Wens jullie Gods zegen en zijn Liefde

Dank Jane,

Ja tis een wonder, iemand die echt alles voor je doet, ja hij maakt welles een foutje net als iedereen, ik ook, dat bedoel ik niet. Hij heeft zelfs filternet, ja ziet het kijken naar p als vreemdgaan en overspel, nav mat. 5, bergrede; 'als je een vrouw aanziet om 'r te begeren heb je in je hart al overspel gepleegt'.

Ja, het wonder, voor mij zeg maar, is idd geschied....

Dank voor je reactie! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 november 2013, 08:32
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 07:17

Let me tel you 'bout the birds and the bees and the flowers and the trees....

Laat me je vertellen over de vogels en de bijen en de bloemen en de bomen...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 november 2013, 07:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 10:47

JOL252 schreef:
Tja, ik wilde dat er makkelijke en simpele oplossingen waren. "Ga maar naar de Heer en Hij geeft je meer". Nee, de praktijk leert anders en jij hebt zo je redenen Shanita. Ik hoop voor jou dat je samen met je partner kunt bereiken wat mogelijk is en waar jullie je beiden goed bij voelen.

Dank Jol! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 10:38
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd om kracht en sterkte

Zal voor je bidden Natascha,

Sterkte....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 10:31

JOL252 schreef:
Brr lekker frisjes :) maar het is een mooie zonnige dag (tenminste, zo begint het).
Veel plezier.

Tenminste zo begint het, .....lol

Net zoiets als: en toen kwam alles alsnog op zijn pootjes terecht zoiets, ja, echt wel scherp Knipoog smiley

Lachende smiley

Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 22:35, ff opgezocht, zo ging die:

Kreet van de week:

En zo kwam alles weer op zijn pootjes terecht.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 13 november 2013, 10:34
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 10:29

kom net van de tandarts Huilende smiley, smiley in tranen , zal de ellende besparen, ik zal iig iedereen aanraden elke dag minimaal 2 x goed zijn tanden te doen en flossen ook.

Straks naar me vriend....YES! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 06:56

Wat fijn, zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende reacties, die me allemaal erg goed deden! en doen!

Helemaal gelijk in wat je schrijft Petra,:
"in een goede relatie, laat je elkaar op een bepaalde manier vrij,ook als de ander es geen zin heeft om mee te gaan na de familie, maar toe is aan wat ruimte voor zichzelf.
laat de je de ander vrij,om zich te blijven ontwikkelen, beperk je iemand niet. moet je ook over je angsten met hem kunnen praten en dan kunnen jullie daar samen doorheen".

Dit klopt echt helemaal, dit ervaar ik namelijk zelf op dit moment ook.

Mijn 'probleem' was meer, dat ik dus, voor mij op redelijke gronden bang ben, voor samenwonen, misschien ben ik nog lang niet assertief genoeg ervoor, bijvoorbeeld.

ehh ha ha zei de vrouw die ha ha mwhaa misschien ik ooit een goede relatie nog krijg???

Knipoog smiley ja, dan nog kan je wel goede dingen zeggen!

Tijdje terug hoorde ik twee geweldigge preken ove r gods bedoeling van het huwelijk, wat de bedoeling van god was hoe man en vrouw met elkaar omgaan... zucht zwemel.... dat wil ik ook dacht ik als ik ooit nog es trouw....

Ja, ik heb ook preken gehoord over hoe het huwelijk bedoeld is, en ja, ik zou dát ook kunnen en willen, maar/en, niet trouwen.
Als het namelijk van dat briefje met een feestje etc. af moet hangen, en dan ook nog; momenteel is het zo, de helft gaat na enkele jaren al scheiden.
Eerst was het een derde, nu de helft, dus ja, wat zegt mij dan dat briefje, snap je?

De bedoelingen kunnen zo goed zijn, zo zuiver, en toch, ja, ik ken mezelf, en anderen die me ook erg goed kennen, dat is een handjevol, ja, die zeggen ook, niet doen dat samenwonen.
Ik heb nu eenmaal het idee nodig dat ik, als ik wil, of het nodig vind een tijdje even helemaal alleen kan zijn.
En ja, trouwen en apart wonen, ja, dát werkt ook niet voor mij(wat Roelande schreef hiervoor), want ja, dan ben ík dus bang dat 'het' erin gaat sluipen van 'ja, je woont wel in je eigen huis, maar ja we zijn wel getrouwd dus dit en dat'.
Ik bedoel, de wereld is gebroken, en ja, ook een lieve en goede man, kan voor het gemak, zeker als tie een drukke baan heeft, in bepaald gedrag vervallen, wat op zich niet erg is, als iemand assertief is, en er assertief op kan reageren en ja, daar zit bij mij het knelpunt nog steeds. assertief reageren lukt me vaak en ook ;) weleens niet zeg maar, vandaar :)

Dat is ook helemaal niet erg verder: God is erg goed en heeft ervoor gezorgd dat me vriend dus vlakbij woont, een uur rijden, waar hebben we het over?

Dus ja, 'latten' is voor ons(wat heerlijk om 'ons' te kunnen zeggen dat gun ik iedereen) , een erge goede optie.

Alleen hoe breng ik(wij) dit over aan gelovigen vrienden?
; als de tijd daar is, dan geeft God ook daarin wijsheid, zeker als iedereen ziet hoe goed het gaat tussen ons!

Dank voor je reactie!

Ps: en ja, mijn grenzen zijn, ik wil alles geven in een relatie, en ja, ik kan, en wil dus niet trouwen en/of samenwonen, omdat ik me dan juist benauwd voel, nu al, als ik het me voorstel.....
Dus ja, de omgeving, of iig een deel ervan, mag en kan het accepteren en anders: 'toedeloe', het is mijn(ons) leven! Knipoog smiley

Andere reacties doe ik later, ja, het 'werken' roept!

Gezegende!!! dag toegewenst en nogmaals bedankt voor de waardevolle reacties!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 13 november 2013, 07:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 10:20

PETRA373 schreef:
trek er 1 zin, uit: samenwonen trek je nu niet

rustig aandoen meisje, blijven groeien en ontwikkelen... je zit nu toch in vriendschapfase met hem??? rustig door groeien, wie weet ooit wel, of vinden jullie je weg e r in, dat het voor jou t e moeilijk is, blijft misschien....
tevens oproep hier voor de lezers voor gebed voor shanita dat god haar mag herstellen van deze angst om samen te wonen( heel begrijpelijk en herkenbaar shanita die angst) liefs

Ja, wat lang, ja, ik wou zo duidelijk mogelijk zijn, vandaar.

Ik zit idd in de vriendschapsfase, en ook, maar ja daar zit vriendschap natuurlijk al in, in de verlovingsfase, dus/en ja, ik wil vier seizoenen wachten vóórdat.....En dat is weer ten eerste omdat het in Gods woord staat; van dat 'dat' thuis hoort in een huwelijk, ja, dus niet meteen al. en ja, dat van die 4 seizoenen had ik es een keer gehoord, en ja, vond dat, zeker als je niet te lang wilt wachten met...., een mooie en goede gedachte, want ja, als je 4 seizoenen wacht voordat..., ja, dan ken je mekaar zo goed, in de zin dat je mekaar dan in heel erg veel omstandigheden hebt kunnen meemaken, ervan uitgaande dat je mekaar iig zo 5 dagen(of meer indien mogelijk natuurlijk) per week ziet; halve weken hier, halve weken daar.....als richtlijn, kan weleens afwijken natuurlijk.

En ja, dat ik dit oa neerschrijf, is: samenlevingsfobie komt namelijk steeds vaker voor, zie ik om me heen en hoor ik ook van deze en gene.

En ja, mijn hele belangrijke punt, hoe ga je daar oa mee om als je vriend toch wel in een zeg maar fundamentalistische kerk komt(positief bedoeld; de mensen zijn daar superlief, boodschap ook steengoed, bijbels op een positieve manier, je komt zeg maar met een positief gevoel die kerk uit...).

Ja, en buiten dat ze supertof zijn, zijn ze ook, velen, erg fundamentalistisch, in die zin, van 'ja het stáát er toch, '......' is alleen voor een huwelijk bedoeld, en ja, bij het woordje 'huwelijk' krijg ik al angst, ja, zelfs al woon ik in mijn/een eigen woning en hij ook in zijn eigen woning.

Dat komt weer doordat ik zelf vaak hoorde ook van anderen, ja, je bent nu met me getrouwd, dus dit en dus dat.....kan/kon over vanalles gaan, even geen 'zin', niet mee willen naar zijn familie die dag, tot en met van 'dit of dat juist wel of niet mogen/moeten doen, want 'je bent met me getrouwd', en ja, zo lief als mijn vriend is, ja, ik durf dat gewoon niet aan, samenwonen en/of trouwen om die reden.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 09:55
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

ROELANDE345 schreef:
Dat ik zojuist van de examinator van mn EVV opleiding te horen kreeg:
Gefeliciteerd uw bent geslaagd! Lachende smiley

Roelande,

Ik ben zo blij voor je! Lachende smiley

---

Mijn mooiste moment: me migraine en kiespijn zijn weg die ik gisteren vannacht en vanmorgen nog had ..................
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 09:42

Beste broeders en zusters,

Ik open dit topic omdat het speelt om me heen, en ook in mijn eigen leven.

Kijk, ik moet/wil niet trouwen of samenwonen, samenwonen is in mijn ogen, met een samenlevingscontract hetzelfde als trouwen, gevoelsmatig dan he?

En nee, ik heb zelf dan natuurlijk geen intentie om ongehoorzaam te zijn aan Gods woord en geboden en verboden, juist niet.

Alleen, en da's al jaren zo, er is ook nog eens zoiets als een samenwoning fobie,(wat ik dus heb) ja, dat woord bestaat iig in de gemeente Amsterdam. In de van Dale heb ik niet gekeken.
Wat ik bedoel, ik neem even een voorbeeld, door de woningnood in Amsterdam, als je huurt via de gemeente en je woont samen, of bent getrouwd, mag je (of iig mocht je toen) geen 2de woning huren, ivm de woningnood. Als uitzondering werd toen gemaakt; mensen met een samenlevingsfobie.

Hier in een steden in het zuiden kan het weer wel, al wil ik er tien huren zeiden ze bij de woningbouw(verbonden aan de gemeente).

Dus maw, je kan hier in het zuiden gewoon latten, ander woord voor relatie in dezelfde zin als een huwelijk, maar dan in 2 woningen. en hoeveel mensen die getrouwd zijn of samen wonen zitten vaak in 2 woningen; vrouw met kinderen in vakantiehuisje op Ibiza, en manlief werken op de beurs in New York dezelfde tijd. Ja, beetje extreem voorbeeld, en ja, zo zijn er veel meer op te noemen.

Iig, anderen en ik kunnen gewoon niet samenwonen door diverse psychische factoren, en kunnen juist wel prima de relatie onderhouden als ze een eigen plek hebben.

Nou is het bij mij, iig gevoelsmatig zo, en ook praktisch, als ik van iemand hou wil ik altijd, elke dag bij hem zijn.
Doch, de ervaring leert, hoe lief Verlegen lachende smiley ik ook ben en hoe lief Verlegen lachende smiley me partner ook is, zeg maar, samenwonen trek ik nu eenmaal niet.

Dan is liefde niet genoeg, sterker, ik kan er helemaal gestoord, gestrest enzovoort van worden bij het idee alleen al.
Van het idee, altijd bij iemand, geen eigen plek(en nee, daar bedoel ik me niet even terugtrekken in een andere kamer mee.)

Ik bedoel gewoon, ik wil echt me eigen vierkante meters, met het idee als ik nu de deur sluit en de telefoons uitzet, en gepiep op me pc, dan bén ik ook echt even helemaal alleen voor onbepaalde tijd. Dit natuurlijk alleen als ik aanvoel dat ik gestrest word. Ja, natuurlijk, ik zou dan degene wel even mailen, dat ie niet ongerust wordt.

Ik heb dát idee, van daar en daar staat mijn huis, en daar kan ik ten allen tijden heen, gewoon nodig. Of andersom van dat ik degene elke moment kan vragen, ja, wel op een redelijk tijdstip natuurlijk, om me even een tijdje te laten, en naar zijn eigen woning te gaan.

Doe ik dat niet, ja, dan voel ik me binnen de kortste keren in een keurslijf, en ook, dat 'hoe komen we over naar anderen?' gevoel. Dat is natuurlijk ook erg belangrijk, hoe je overkomt, maar ja, niet als dat zodanig de boventoon gaat voeren dat je jezelf niet meer bent.

En ja, door ervaringen en ook uit mijn gevoel, hoe ik in mekaar zit zou ik nooit gaan samenwonen, ook al zegt mijn gevoel van wel, mijn verstand zegt ook van 'praktisch', maar ja, ik weet heel goed van mezelf hoe ik in mekaar zit, en zie 'problemen opkomen op langere termijn, al na maanden, doordat ik weet hoe ik in elkaar zit en helaas, samenwonen hoe graag ik het ook wil, voor mij, voor langere termijn funest zal zijn/is.
Dus ja, idd, mijn gevoel en mijn verstand zeggen óók van 'niet doen' dat samenwonen, daar ga je en je relatie aan onderdoor'.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 november 2013, 09:47
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 235 Volgende
Pagina 25 van 235