Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:11
Onderwerp: Vrijdag 23 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wie kan mij helpen om deze regel uit te leggen? Vind dit zo vreemd. | Het zwaard om het onrecht een halt toe te roepen?[/quote]
Dat zou kunnen Mariska , weet iemand nog wat anders? We leren er met z.n allen van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:01
Onderwerp: Zaterdag 24 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Zaterdag 24 april/Dagelijkse bemoediging:
WERK NIET ALS JE TE VERMOEID BENT!
Neem rust, het is niet goed om werk te forceren, neeem rust, totdat het Leven, het eeuwige Leven, dat door je aderen, hart en geest stroomt, je zegt weer aan te pakken - en er zal werk opvolgen, dat met vreugde gedaan wordt. Werk, dat je doet als je te moe bent, heeft nooit effect. Neem rust, bedenk, dat IK je HEELMEESTER ben, de GENEESHEER van lichaam en geest. Zie op naar MIJ voor genezing, voor rust, voor vrede.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zaterdag 24 april 2010, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 22:32
|
|
|
EVA685 schreef: | Vrijdag 23 april:
HET LIED VAN DE WERELD!
O HEER, wij smeken U, zegen ons en toon ons de weg, die GIJ wilt, dat wij bewandelen.
Bewandel met MIJ de weg van de vrede, sticht vrede, waar je ook gaat en zaai geen tweedracht. Maar het moet MIJN vrede zijn, nooit een vrede, die een wapen- stilstand is met de macht van het kwaad, nooit een harmonie als het inhoudt, dat je levensmuziek wordt aangepast aan de stemming en de muziek van de wereld. MIJN dicipelen maken zo vaak de fout door te denken, dat alles moet harmonièren, neen! Niet als het inhoudt, dat het lied van de wereld moet worden gezongen. IK, de VREDEVORST, heb gezegd: IK ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. |
IK ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.[/quote]
Wie kan mij helpen om deze regel uit te leggen? Vind dit zo vreemd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 22:30
|
|
|
Vrijdag 23 april:
HET LIED VAN DE WERELD!
O HEER, wij smeken U, zegen ons en toon ons de weg, die GIJ wilt, dat wij bewandelen.
Bewandel met MIJ de weg van de vrede, sticht vrede, waar je ook gaat en zaai geen tweedracht. Maar het moet MIJN vrede zijn, nooit een vrede, die een wapen- stilstand is met de macht van het kwaad, nooit een harmonie als het inhoudt, dat je levensmuziek wordt aangepast aan de stemming en de muziek van de wereld. MIJN dicipelen maken zo vaak de fout door te denken, dat alles moet harmonièren, neen! Niet als het inhoudt, dat het lied van de wereld moet worden gezongen. IK, de VREDEVORST, heb gezegd: IK ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 18:56
Onderwerp: Donderdag 22 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Donderdag 22 april/Dagelijkse bemoediging:
EEN REIS MET MIJ!
Kwel je ziel niet met puzzels, die je niet kunt oplossen. Misschien wordt de oplossing je nooit getoond voordat je dit aardse leven hebt verlaten. Herinner je wat IK je al zo dikwijls heb verteld: Nog veel heb IK je te zeggen, maar je kunt het nu niet dragen, je kunt slechts stap voor stap en etappe na etappe verder gaan op je reis naar boven. Van èèn ding kun je zeker zijn - het is een reis met MIJ. Je zult een vreugde ervaren, die allèèn zij kennen, die met MIJ lijden,die vreugde is niet het gevolg van het lijden, maar van de vertrouwelijke omgang met MIJ, waartoe je door het lijden gedreven werd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 00:35
Onderwerp: Gebed voor Jan
|
|
|
MINKI925 schreef: | beste leden van deze site,
voor degene die hem kennen.....marinus potkamp uit ijsselmuiden is afgelopen zaterdagmorgen in zijn slaap overleden.hij was tot voor kort bezoeker van deze site.hij was sinds 4 jaar weduwe,en hij laat 2 kinderen achter van 12 en 10 jaar,verschrikkelijk ,nu zitten 2 kinderen al op zo'n jonge leeftijd zonder vader en moeder.
marinus is vandaag begraven.wij bidden voor de familie en zeker zijn wees kinderen. |
Verschrikkelijk, ik bid voor ze allemaal, ook nemen we het mee in de Gebedsroom en jou wens ik ook veel sterkte toe en Gods Zegen en kracht.
Liefs van Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 23:45
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Iedereen heel erg tnx voor alle felicitaties...via het forum en via de mail... Echt super dikke kus voor iedereen |
Nogmaals proficiat en ik hoop dat jullie een hele mooie dag hebben gehad.
Knuffel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 23:36
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ja ik denk van wel, denk je dat God er anders over denkt?? Voor God ben je 1 vlees geworden. Wat is dan wel voor God getrouwd? een kerkelijk huwelijk.....hm.. dat was er vroeger in t OT ook niet.
nee daar was t .... en zij werden 1 vlees en gingen later van mekaar houden.
Nou sorry maar ik doe t liever andersom, deels dan... eerst houden van, zwaar verliefd worden.
Anders wordt t raar daten hoor.... |
Inderdd. staat er ergens in de Bijbel, en hij kreeg haar lief.
De manier waarop jij het doet, word eerst lekker verliefd , daarna komt het houden van elkaar
Nog even wat anders.....jonge mensen, die het bed delen met verschillende anderen, zijn die dan zovaak getrouwd? Vreemde zaak lijkt me.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 21 april 2010, 23:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 23:25
Onderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Vind dat je uit moet kijken met deze uitspraak Eva, je verplaatsen in een ander is niet altijd mogelijk, in sommige gevallen kun je je beter niet verplaatsen in een ander... juist omdat dit negatief gedrag is waar je soms niks mee kunt. Ze zeggen wel eens waar 2 vechten hebben 2 schuld, of "no matter how flat a pancake is it always has two sides", maar ben het daar maar gedeeltelijk mee eens. Sommige dingen kunnen gewoon niet door de beugel en als er geen liefde meer is en van 1 kant komt, houdt het ook gewoon op, hoe zeer je je ook in de ander zou gaan verplaatsen. |
Toch kun je dan nog wel de goede dingen uit iemand halen. Ik verplaats mij in mensen, wat is de oorzaak dat iemand je pijn doet met uitspraken b.v., vaak is het zo, dat die persoon veel pijn is aangedaan, ik probeer daar dan doorheen te prikken, dat moet je leren, ga dan een gesprek met ze aan, hoe boos ik ook ben, laat die ander dan eerst praten......maar wat moeilijk om er niet tussendoor te komen.....als het lukt....komt er soms een heeel ander mens te voorschijn. De laatste tijd, denk ik ook vaak, wat zou JEZUS doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 23:18
Onderwerp: De gemeenste trucs die vrouwen mannen aandoen
|
|
|
HENK710 schreef: | 'Aardbeving veroorzaakt door vrouwen'TEHERAN - Aardbevingen zijn geen natuurverschijnsel, maar worden veroorzaakt door losbandige moslimvrouwen. Dat zegt de Iraanse geestelijke Hojatoleslam Kazem Seddighi. Volgens hem lopen Iraanse vrouwen er veel te bloot bij waardoor het hoofd van veel mannen op hol slaat. "Zo zorgen zij voor overspel, waardoor het aantal aardbevingen in Iran toeneemt", aldus de hoge imam.
Volgens Hojatoleslam Kazem Sedighi is er maar één manier om het aantal aardbevingen in zijn land te laten afnemen: "We moeten onze toevlucht zoeken in ons geloof en moeten ons leven aanpassen aan de islamitische morele codes."
President Mahmoud Ahmadinejad waarschuwde laatst ook al dat de hoofdstad Teheran binnenkort weleens getroffen zou kunnen worden door een grote aardbeving. |
In Nederland lopen ook veel te blote vrouwen, ook een aardbeving hier?
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 21 april 2010, 23:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 23:14
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Hoe ik t denk te verantwoorden? Hoe ga ik al mijn zonden verantwoorden aan God??
shit...... dat lukt mij niet, kan ik niet, heb ernstig gefaald
Thank God for Jesus....
En ja... ik weet dat ik dingen fout doe en gedaan heb. En ik weet dat ik niet mag en kan leven en doorgaan met fouten maken, omdat ik weet dat God een vergevende God is, want dan sla ik weer een spijker.
Verleiding is groot.
Wie sex heeft gehad is volgens God één vlees geweest met hem/haar. Voor mij houdt dit in dat je voor God een relatie bent aangegaan. |
Ben je dan ook voor GOD getrouwd? Dan zijn er vele mensen met meerdere huwelijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 23:07
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik ben christen, ik denk niet in hokjes en ik ben lid van een pkn-gemeente...
Beste mensen, het één sluit het ander niet uit.... Dat is wat ik probeer(de) aan te geven, maar wat me blijkbaar niet lukte... |
Gewoon èèn kerk, maar ja......daar passen we niet in. Denk je dat GOD blij is met dit gekonkel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:47
Onderwerp: gebed voor Lynneke de Waele
|
|
|
PIETER515 schreef: | Ik heb sinds kort via msn kontakt met een meisje/ jonge vrouw van 24 die ernstig ziek is. Ze komt uit Belgie en woont in Brasschaat en ligt in het ziekenhuis van Brugge met niet al te beste vooruitzichten. Ze heeft van de doktoren te horen gekregen dat ze nog ongeveer 9 maanden als alles meezit te leven heeft. Het is een diep gelovig meisje wat haar vertrouwen op God stelt. Ze laat zich ook met olie zalven. Zoals dat te lezen is in Jacobus 5. Willen jullie meebidden dat ze deze moeilijke zware tijd goed mag doorstaan. Ze is ook voor anderen in haar omgeving op de zaal een groot getuige. Laten we samen bidden voor een WONDER. Lynneke heeft een naar het zich nu laat aanzien er een beginnende longontsteking bij gekregen en wordt daardoor langdurig in slaap gehouden. De verwachting is dat ze binnen niet al te lange tijd naar een ander Ziekenhuis in Calais zal gaan waar ze intensiever kan worden behandelt.
Alvast heel erg bedankt .
Pieter515 |
Wat is dit erg Pieter, ik bid voor haar, maar ook voor jou en iedereen die om jullie heen staan, kom ook eens als je wilt naar de Gebedsroom op donderdagavond, daar bidden we samen voor deze mensen doe je mee? Wens haar Gods kracht en Zegen toe, blijf bidden, bij GOD is niets onmogelijk!.
Liefs van Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:39
Onderwerp: stilte boven Nederland
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ergens wel erg jammer, ik heb ze nog niet gezien en gehoord, zit met mijn werk toch vlak onder de aanvliegroute van Zestienhoven. En boven mijn huis gat er helaas ook vanalles over, gelukkig wel erg hoog, maar je hoort ze als achtergrond geluid.
En dat viel mij juist afgelopen weekend zo op, er was geen geluid, stilte en stilte zijn 2 verschillende dingen |
GOD zet ons soms even stil....ook de vliegtuigen even.?...kunnen wij mensen al dat lawaai nog wel aan?? en kunnen we nog wel stil zijn?? Om ZIJN Stem te verstaan?
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 21 april 2010, 18:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:31
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
RELLOK036 schreef: | hmmm hokjes... dan euhm heb ik ene probleem qua kerkelijke achter grond... nl het volgende: - Ik ben katholiek gedoopt (limburg he) - heb me kinder jeugd door gebracht in een baptisten gemeente - me pubertijd was bij de vergadering van gelovigen - me jong volwassen was bij een baptisten/ evangelische gemeente - en nu heden ten dage euhm momenteel kerken loos wel hokje pas ik nu in?? |
In het hartenhokje van GOD Relloko
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:22
Onderwerp: Woensdag 21 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Woensdag 21 april:
KEN MIJ IN AL UW WEGEN!
Leer in de kleine dingen van het dagelijks leven niets te ondernemen, totdat je MIJN Leiding ontvangt..... Er zijn zovelen, die een onevenwichtig leven leiden. Want bij gewichtige beslissingen en de belangrijke dingen van het leven vragen zij MIJ wel om hulp, maar als het om de kleine dingen gaat, vliegen zij er allèèn op af. Door wat je doet in de kleine dingen, worden diegenen om je heen dikwijls het meest afgestoten of aangetrokken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:07
Onderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | tja, ik weet t....... zucht |
Verplaats je eens in die ander, wat kunnen wij elkaar onnodig pijn doen in een relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 16:28
Onderwerp: Dinsdag 20 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Dinsdag 20 april/Dagelijkse bemoediging:
AANVAARD BEPROEVINGEN!
Misschien lijkt het wel, dat je ten onder zult gaan aan beproevingen en moeilijkheden, zij kunnen niet anders dan MIJN wil doen en die wil is, naar je hebt gezegd, jou wil. Zie je niet in, dat je niet ten onder kùnt gaan? Van nu af aan gaat er een nieuw leven voor je open. Het ligt aan jou of je het Koninkrijk, dat IK voor je bereid heb binnengaat. Het zonlicht van MIJN tegenwoordigheid schijnt op je paden. Heb vertrouwen en ga onbevreesd verder. MIJN genade is genoeg voor al je noden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 19:36
Onderwerp: Maandag 19 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Maandag 19 april:
HEMELSE KLEUREN!
Als je terugziet zul je bemerken, dat iedere stap volgens plan was. Laat alles aan MIJ over, elk steentje in het mozaìek past in het volmaakte patroon, dat door de GROTE KUNSTENAAR ontworpen is. Het is allemaal zo wonderbaar! Maar de kleuren zijn van zo'n hemelse schakering, dat je ogen de aanblik van het geheel pas kunnen verdragen als je aan de overzijde van het graf bent. Steentje voor steentje dus, zoals je ziet en vertrouw dan het patroon maar aan de ONTWERPER toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 22:22
Onderwerp: De Rivier
|
|
|
De Rivier: Al mijn zonden, al mijn zorgen, neem ik mee naar de rivier. Heer, vergeef mij en genees mij. Vader, kom, ontmoet mij hier. Want dit water brengt nieuw leven en verfrist mij elke dag. 't Is een stroom van uw genade, waar 'k U steeds ontmoeten mag. Refrein: Here Jezus, neem mijn leven, ik leg alles voor U neer. Leid mij steeds weer naar het water; 'k wil U daar ontmoeten, Heer. Kom ontvang een heel nieuw leven, kom en stap in de rivier. Jezus roept je, Hij verwacht je en Hij zegt: "ontmoet mij hier". (Refrein) Leid mij steeds weer naar het water; 'k Wil U daar ontmoeten, Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 22:14
Onderwerp: Zondag 18 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Zondag 18 april:
NIEUWE LEVENSKRACHT!
Zie op MIJ en wees verlost, alle einden der aarde. De verlossing was er niet wegens verdienste, want de belofte gold voor allen, die opzagen. Het zien ligt beslist binnen ieders bereik, èèn blik is voldoende, de verlossing volgt. Zie op en je bent verlost van wanhoop, zie op en je bent bevrijdt van zorgen, zie op en je bent verlost van bezorgdheden. Zie op en een vrede vervult je, die alle verstand te boven gaat. Een nieuwe levenskracht, een waarlijk wonderbare vreugde. Zie op en blijf zien, twijfel vliedt, vreugde heerst en hoop overwint. Leven, eeuwig leven is je deel, eeuwig leven, dat nieuwe levenskracht geeft en vernieuwt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 23:07
Onderwerp: Zaterdag 17 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Zaterdag 17 april:
VAN VERDRIET NAAR BLIJDSCHAP!
Verdriet mag een nacht duren, maar in de morgen komt er blijdschap. MIJN dapperste kinderen zijn, zij, die reeds van tevoren de morgen kunnen zien en in de nacht van lijden al de onderstroom van blijdschap voelen, die getuigt, dat zij vol vertrouwen de morgen verwachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 april 2010, 14:45
Onderwerp: Vrijdag 16 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Vrijdag 16 april:
JE ZULT OVERWINNEN!
IK ben met je, MIJN aanwezigheid is een teken van MIJN vergeving, IK ondersteun je.
Je zult overwinnen, wees niet bang voor veranderingen, zolang IK je Heer, niet verander.
JEZUS CHRISTUS is gisteren en heden dezelfde en tot in eeuwigheid, IK ben bij je.
Standvastigheid en onveranderlijkheid komen ook tot jou, als je met MIJ leeft, rust in MIJ.
Juiste ademhaling wordt door zorgvuldige oefening tot een onbewuste, goed verrichtte gewoonte.
Op dezelfde wijze zal het, als je geregeld oefent, ook een gewoonte worden om in MIJN
tegenwoordigheid terug te komen, wanneer zelfs maar het geringste gevoel van onrust
je volkomen kalmte en harmonie verstoort, zo zul je toegroeien naar een leven, waarin
je je volkomen bewust bent van MIJN tegenwoordigheid en zullen volmaakte kalmte
en harmonie je deel zijn.
Het leven is een leerschool, bedenk:
Allèèn de leerling, die veel voor de toekomst belooft, zou zo door de MEESTER zijn uitgekozen
voor inspannende en vermoeide dicipline, onderricht en training.
Je vraagt om niet te zijn als honderden, nee als vele, vele duizenden van MIJN volgelingen,
maar om te zijn als zij, die MIJ weerspiegelen in alles wat zij zeggen en doen en zijn.
MIJN geliefde kinderen, aanvaard deze training, dus niet als hardvochtig, maar als het tedere,
liefdevolle antwoord op je verzoek.
Eens heb je gedronken van de wijn, die IK gaf, het eeuwige leven - alle aarde pogingen
om je dorst te lessen, zullen mislukken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 april 2010, 19:08
Onderwerp: Donderdag 15 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Donderdag 15 april:
HET LEVEN IS EEN LIEFDESHISTORIE!
Jij hebt MIJ nodig, IK heb JOU nodig. MIJN gebroken wereld heeft je nodig, menig vermoeid en onrustig hart heeft je nodig, menig bekommert hart zal door jou verblijd en nader tot MIJ gebracht worden. Gezondheid - vrede - vreugde - geduld - volharding, al deze dingen komen door het contact met MIJ. Het is een heerlijke weg, de weg omhoog, de wonderlijke ontdekkingen, de liefdevolle intimiteit, de verbazingwekkende, bijna onbegrijpelijk goede verstandhouding, waarlijk, het leven van een Christen, een leven met MIJ is een liefdeshistorie. Laat alles aan MIJ over. Alles wat je tekort gekomen bent, zul je in MIJ vinden. De Minnaar van de ziel, de Vriend - Vader - Moeder - Kameraad en Broeder van de ziel, beproef MIJ maar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 april 2010, 18:55
Onderwerp: Woensdag 14 april/dagelijkse bemoediging
|
|
|
HERMIENA254 schreef: | Eva........waar haal je dat allemaal vandaan??
Liefs van mij |
Uit Jezus spreekt Hermiena, mooi hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 april 2010, 21:34
Onderwerp: Woensdag 14 april/dagelijkse bemoediging
|
|
|
Woensdag 14 april:
GEEN DONKERE DAGEN!
Een stroom van licht en blijdschap gaat van dit huis uit. Het beìnvloedt allen, die hier komen. Denk niet, dat je hen moet trachten te helpen, heb hen allèèn maar lief. Heet ze welkom, overlaad hen met kleine attenties en bewijzen van liefde, dan kan het niet anders of zij zijn geholpen. Liefde is GOD, geef hun liefde en je geeft hun GOD. En laat HEM dan ZIJN werk doen. Heb allen lief - zelfs de bedelaars, zend niemand weg zonder een woord van bemoediging en laat hen het gevoel hebben, dat je met hen meeleeft,het kan zijn, dat IK in het hart van iemand, die wanhopig is, het verlangen heb gelegd om hier te komen. Denk je eens in ..... als je MIJ zou teleurstellen! Bovendien, keus heb je niet, je hebt MIJ gezegd, dat het MIJN huis was, IK zal het gebruiken, onthoud dit. Er zouden geen donkere winterdagen zijn als er liefde was in het hart van al MIJN kinderen. O, MIJN kinderen, maakt het je niet blij, dat je MIJ kent, MIj liefhebt en omgang met MIJ hebt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 20:15
Onderwerp: Èèn van de allereerste dingen
|
|
|
Een van de aller eerste dingen Als een mens geboren wordt Is dat je zo spoedig mogelijk Het liefs all-risk verzekerd wordt Letterlijk voor alle zaken Sluiten we een verzekering af
Omdat we graag ons veilig voelen Van de wieg tot het graf Voor studie, en ziekte kosten Tegen inbraak en voor brand Noem maar op we hebben altijd Wel een polis bij de hand
Ongelukken die gebeuren Onderweg of in ons huis Altijd ligt er wel een akte In een kast of in een kluis Maar als al die hoge premies Bij elkaar wordt op geteld
Schrik je soms van de bedragen Het kost je handen vol met geld Dan is het haast niet te begrijpen Dat God "ieder die gelooft " Zonder borgsom of garanties Eeuwig leven heeft beloofd
Je hoeft nooit iets te girêren Het geld wordt ook niet op gehaald Want die prijs voor die verzekering Is op Golgotha betaald Jezus vraagt alleen je " ja " woord Als Hij zeg kom maar tot Mij
Door Zijn liefde en Zijn kruisdood Werd die polis " PREMIEVRIJ "
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op dinsdag 13 april 2010, 20:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 17:24
Onderwerp: Dinsdag 13 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Dinsdag 13 april:
HEB JE ONDERGESCHIKTEN LIEF!
Liefde, liefde, liefde, tedere liefde, dat is het geheim, heb degenen die je opleidt, lief, heb liefde voor hen, die met je werken, heb degenen lief, die je dienen. Sta lang stil bij deze gedachten: GOD is Liefde, verbind dat met Mijn IK en de Vader zijn èèn. Denk na over alles, wat IK op aarde heb gedaan, zie daarin het werk van de Liefde. Als GOD het was, die zo heeft gehandeld, dan was het Liefde, de volmaakte Liefde, die deze werken, deze wonderen, heeft verrricht. Daarom moet je ook je Liefde (GOD) in je leven laten werken. Volmaakte Liefde betekent, volkomen vergeving. Kijk, Mijn kinderen, nu begrijp je, dat waar GOD is, de vergeving niet kan ontbreken, omdat dit in wezen gebrek aan liefde is.
GOD is Liefde...........geen oordeel GOD is Liefde........... geen haat GOD is Liefde........... alle geduld GOD is Liefde........... alle macht GOD is Liefde........... alles, wat je nodig hebt.
Al wat je moet hebben is liefde voor GOD en mensen. Liefde tot GOD maakt, dat je gehoorzaamt aan elke wens, aan iedere opdracht. Liefde is de vervulling van de gehele wet. Bid veel om liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 17:10
Onderwerp: Gebed voor Jan
|
|
|
MARTHA725 schreef: | Hoi allemaal,
Een paar uur geleden kreeg ik een telefoontje uit Lapland van een oude noorse christenvriend van ons. Jan vertelde dat hij uitgezaaide alvleesklier kanker heeft, de artsen kunnen hem niet meer helpen, doen er niks meer aan. Jan kent de Heer, en gelooft in gebedsgenezing. hij vroeg gebed voor genezing, kracht en troost.ook voor zijn familie.
Hij heeft mij gevraagd te komen, graag gebed voor mij , inzicht en voorziening Gods.
Willen jullie meebidden voor Jan Myrvall?
Lieve groet en zegen,
Martha |
Wat erg Martha, ik bid voor Jan, maar ook of jij naar Noorwegen mag, om hem tot steun te zijn en zijn wens te vervullen.
Heel veel sterkte en Gods Zegen, liefs van Eva
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|