ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Even lekker tussendoor:

]http://www.youtube.com/watch?v=PrRVemJtKc0&playnext=1&list=PL342702BB14DCC022&feature=results_main[url]

Let wel: na het eerste concert volgt automatisch de tweede, etc. 1, 11 en 12 zijn het mooist wat mij betreft.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 november 2012, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 21:04
BerichtOnderwerp: remmen of niet?

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn ervaring met de cmmers die ik in het echt ontmoet heb is dat we gewoon doorpraten waar we gebleven waren maar dan in huiselijke kring.......

Precies, als je wat met elkaar hebt gechat op een niveau met enige diepgang dan is het toch mijn ervaring dat het bij een ontmoeting veelal wel is zoals je dacht. Natuurlijk kent CM ook het principe van de elektronische helden maar door de geringe omvang van deze site wordt dat ook wel gecorrigeerd. Anonieme reaguurders zoals op extreem rechtse sites met dito gedachtenwereld - als je daar al van kunt spreken - hebben we hier niet. Het kan ook andersom werken: mensen die zich niet zo makkelijk uiten in het dagelijks leven kunnen hier hun ei mogelijk makkelijker kwijt. Een forum of chat is in zekere zin ook veilig. Maar het is mijn mening dat fatsoensnormen gehandhaafd moeten blijven zoals ze ook in de directe omgang als norm functioneren. Je kunt het oneens zijn en elkaar toch heel laten.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 12 november 2012, 22:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 00:08

.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 11 november 2012, 11:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:35

http://www.youtube.com/watch?v=-7zMtIFR3Zs

De vorige link werkte niet altijd goed, mijn excuses.

Thomas, voor wie het moeilijk heeft....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 10 november 2012, 22:57
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

http://m.youtube.com/watch?v=I0_HSq9VBFk

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

http://m.youtube.com/watch?v=I0_HSq9VBFk

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:59
BerichtOnderwerp: Plaatjes

CANADIAN303 schreef:
Plagiaat is het gebruiken van letterlijke teksten van een ander en dan je eigen naam eronder zetten. Dus nee, geen plagiaat!

Niet letterlijk maar het idee van Loesje is wel gejat, zeker als je je Visje noemt, verkleinvormen die hetzelfde zijn en het gaat in beide gevallen om spitse opmerkingen, dat is wat al te toevallig. Visje beperkt zich echter tot opmerkingen over de christelijke kring, terwijl die bij Loesje haast niet voorkomen. De teksten zijn niet gejat maar het idee wel.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 10 november 2012, 00:52
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:48
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Het werd juist door de wat minder hoogopgeleiden erg op prijs gesteld.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 9 november 2012, 23:55
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:33
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Iedereen mag het toch ook zelf weten? Als ik op een Fries dorpje zou wonen dan is het helder dat een auto onmisbaar is. Woon je in een stad met een station en is er Greenwheels dan kun je er mogelijk wel zonder. Probleem is dat mensen het als een verlies aan status zien. Het is echter een behoorlijke winst aan inkomen. Een auto is al snel 400 euro per maand. Mensen vergeten de aanschafkosten en de afschrijving daarvan, het renteverlies dan wel de kosten van de lening en ook APK en reparatiekosten. Los van de parkeergelden in steden. Als je niet te veel rijdt dan is greenwheels voor 2,50 tot 4,00 per uur plus een kwartje aan benzine en kilometervergoeding best een aardig alternatief. Dat het alleen wat is voor mensen in een wat grotere plaats met een station en greenwheels, dat is helder. Maar je bent dan echt geen 5000 euro per jaar aan je vervoer kwijt, als het niet meer is. Het hangt dus van je omstandigheden af, het autogebruik en ook je gevoel voor status. Mensen die een relatie op wat grotere afstand hebben, zouden eens na kunnen denken over een weekendvrij abonnement bij de NS. Dat maakt veel reizen in het weekend goedkoop en daarmee dus mogelijk. Met een tientje aan benzine kom je niet ver meer. Gelukkig leven we in een vrij land.

Thomas, voor veel mensen is de auto te vanzelfsprekend.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 9 november 2012, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:01

Een opgelucht gevoel als je auto door de APK komt? Ik had vaak een opgelicht gevoel als ik weer de garage uitreed. Een jaar lang elk weekend vrij reizen bij de spoorwegen kost vaak nog niet de helft van de APK. Maar ja de kosten van een auto willen we eigenlijk niet weten he, dat geldt voor bijna iedereen.

Thomas, geen idee wat voor kogeltje dat is in het stuur, een stuurkogel?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 9 november 2012, 09:42
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 23:21
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Dat is heel slecht en daarom sta ik om zeven uur op!

Thomas. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 18:40
BerichtOnderwerp: Dankdag voor het gewas

De traditie is wat aan het verdwijnen, Nederland is veel minder een agrarisch land dan vroeger en is veranderd in een dienstensamenleving. Het is mijn indruk dat de dankdag nog vooral gehouden wordt in de wat meer behoudende kerken. Het feit dat de collectezak flink gevuld wordt, motiveert de kerkelijke organisatie wellicht ook. In nieuw gevormde kerkelijke groepen kom je het gebruik haast niet tegen. Er is sprake van een traditie die nog in stand gehouden wordt, maar jonge mensen en nieuwere kerkelijke groepen niet meer aanspreekt. We beschouwen een goede opbrengst van de oogst met onze wetenschappelijke kennis kennelijk als vanzelfsprekend, wat het natuurlijk niet is.
Maar ja de Urker vissers vissen met onderwaterradar, wat het bidden om een goede vangst ook in een ander daglicht plaatst.

Thomas, een dankmoment voor de herverkiezing van Obama lijkt me zeker terecht.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 7 november 2012, 20:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 22:32
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Jans, van harte en dat het goed met je mag blijven gaan.

Thomas, vanuit het hoge Noorden.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 22:18

http://www.youtube.com/watch?v=Y6ycBOH9qXM

Misericordias Domini, ook Taizé.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 22:02

Wat minder ingetogen maar ik vind het toch fraai, zeker als het een complete canon wordt:

http://www.youtube.com/watch?v=nLM0GiihIbs

http://www.youtube.com/watch?v=X-6k6qTOMvE&feature=related
Thomas

Op iTunes een hele fraaie cd. Zoekterm Taize Ubi caritas en dan Laudate omnes gentes. Het eerdere Ubi Caritas van Willemijn staat er in deze uitvoering ook op.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 november 2012, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:12
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

Vroeger als ze Opa vroegen hoe hij het had in het bejaardenhuis, antwoordde hij met: ik mag niet klagen.

Wij mogen het ook niet want als het zo doorgaat, zijn er straks nauwelijks bejaardenhuizen meer en dan mogen we vast ook niet klagen. Alles met thuiszorg die er niet is of niet te betalen zal zijn.

Thomas, het kan verkeren, dat vond Bredero ook al en verder niks te klagen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 november 2012, 16:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 10:09

Wie alleen naar het verleden kijkt, staat met de rug naar de toekomst. Ik mis het wel maar het kan zo ook weer terug zijn. De goede periode kwam ook hier toen de Groninger driehoek, die de discussie met hun normen wilden sturen, uiteenviel. De ban van Sola of haar vrijwillig vertrek toen de aanvallen op haar te goed beargumenteerd werden, hebben een goede periode ingeluid, temeer omdat de overige twee hun opstelling ook wijzigden. Ik zie nu met name een aantal vrouwen het hier toch heel goed doen. Als een aantal mensen als individu goed bezig gaat, zit je zo weer op de weg omhoog. Kortom, ik mis het wel maar ik ben niet zo somber, al is het weer dat wel. November, tja.

Thomas, houdt niet zo van november, wel van een goed forum.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 november 2012, 12:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 09:39

FRANKT627 schreef:
Je hebt ooit betere dingen geschreven...oja, nu begin ik weer over het verleden..sorry...

Ik mis de kwalitatief hoogstaande discussie net zo goed als jij, Frank. Ik raak ook wat gedemotiveerd in een situatie waarbij onnadenkend de traditie als norm wordt gesteld en men zichzelf daarmee ook nog als superieur christen en exegeet beschouwt. En van dit type komen er altijd weer nieuwe bij, dan wel de oude komen terug. Maar de onvrede leeft niet alleen bij jou en bij mij. Ik word via de mail er ook regelmatig over benaderd om de discussie wat aan te zwengelen. Ik troost me er mee dat ik met mijn stukken mensen indertijd wel aan het denken heb gezet hoe om te gaan met de Bijbelse boodschap, toegepast in de werkelijkheid van nu. Je kunt geen oude antwoorden geven op nieuwe vragen. Dat is vroom verbalisme maar het helpt niemand christen te zijn in de huidige samenleving. Het is terecht dat we in de verdrukking zitten want daar hebben de kerken het naar gemaakt en ze doen dat vaak nog.

Thomas, die wel vindt dat er veel talent op CM is nu dat nog even los moet komen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 9 november 2012, 23:47
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 november 2012, 22:03

FRANKT627 schreef:
jaaa, en waar is het plezier en de volle gezellige chatroom... Lachende smiley

(en eens iemand die met me wilt gaan wandelen...)

Ga in de chatroom zitten en maak het gezellig. Verandering begint bij jezelf....

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 november 2012, 19:20
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

[quote=LEANNE226]Dat doe je om je geestelijke en lichamelijke gezondheid in balans te brengen door oefeningen,lijkt me best ontspannen.Ik badminton al jaaaaaaaaren,wordt mn hoofd leeg van en mn lichaam lekker moe........is dat dan ook slecht? Geschokte, onthutste smiley

Geen seks,geen sport,geen ontspanning.......wat mogen we nog wel? Huilende smiley, smiley in tranen

Alle drie lijken me gezond en ik zie niet in waarom dit voor christenen anders zou zijn. Seks is goed voor lichaam, geest en het gevoel van eigenwaarde, sport houdt het lichaam langer in goede conditie en het nut van ontspanning kent iedereen.

Thomas, christendom is geen angst en wetticisme.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 2 november 2012, 22:07
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 november 2012, 17:36

JANS221 schreef:
Lachende smiley met blinkend witte tanden HUIS VERKOCHT!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Gefeliciteerd Jans, veel mensen zouden het je graag nazeggen! Kun je mooi wat anders uitzoeken.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 19:36

SHANITA130 schreef:
Ja. Hij houdt niet van een vuile 'Deken'.
Ja, dan moet je wel weten wat een 'Deken' is natuurlijk.
Ja, ik kwam deze net tegen bij het nieuws Knipoog smiley
Leg het maar niet uit op CM maar: Bram houdt wel van een schone bef, het wast wit, ook als het zwart is, tussen de lakens liggen (met criminelen etc.) en natuurlijk de deken. Het is gewoon heel knap een wasmiddel te koppelen aan zijn vermeende praktijken. Los van de mooie imitatie van Eva en de wat slinkse advocaat met: ik hoor het u zeggen. Ik heb er echt van genoten, mooie taalvondsten en dubbelzinnigheden, alles klopte.

Godfather Thomas Corleone, als er een luchtje aan zit dan ben ik weg. Paardenhoofden laten slingeren is eeeh. Geen commentaar, lol.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 1 november 2012, 20:18
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 18:27

SHANITA130 schreef:
O, ik heb zo'n rein hart, dat wil je niet weten.

Ik heb trouwens nóg een écht geinig, heel leuk filmpje, persiflage Koefnoen, op de zaak Bram Moszkowicz. Nou moet ik er wel bijzeggen, dat ik hem wel mag en wel leuk vind. dus het is goed bedoeld, en best goed nagedaan:

Robijn doet de was bij: Bram en Eva.

LOL

ps: ja, je moet wel regelmatig tv kijken dan snap, je en de reklame van Robijn, en dan snap je wat er is met Bram Moszkowicz, en hoe hij doet en praat, en die twee dingen verbinden. En dan weet je wie Eva is.

Geweldige tekstschrijver hebben ze daar, leuk!

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 14:02

ROLF230 schreef:
None are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe they are free
-JW von Goethe-

Variant:

De grootste vijand van de vrijheid is een tevreden slaaf.
(Voltaire)

Thomas, Goethe schreef veelal Duits....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 2 november 2012, 22:14
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 00:07

HARALD940 schreef:
Nee, dat zou te makkelijk zijn, dat werkt niet zo in de Nederlandse ambtenarij.

Afgelopen vrijdag had ik het slechtste moment van de dag (beter gezegd, van de hele week)
Vrijdagmiddag tijd om naar huis te gaan, ik werk in Amersfoort en woon in Zwolle, en reis met de trein, ik werk 5 minuten lopen vanaf het station in Amersfoort.
Dus 's middags met de trein naar huis, en de trein stopt net voorbij 't Harde, blijkt er tussen 't Harde en Zwolle een stroomstoring te zijn, en de trein moest terug naar Amersfoort, En we moesten dan via Deventer reizen.
Toen we terug waren in Amersfoort en in de trein zaten naar Deventer werd er omgeroepen in de trein dat die ook niet ging rijden omdat de internationale trein naar Duitsland tussen Amersfoort en Apeldoorn in brand stond.
Het was inmiddels al ruim 6 uur geweest, en omdat ik wist dat het wel even ging duren ben ik eerst maar eens gaan eten bij de Burger King, en de treinen gingen weer rijden na 8 uur. Uiteindelijk was ik om 20:50 in Zwolle ipv 17:15.

Van het Harde met de bus naar Zwolle was volgens mij sneller geweest. Dat is maar een paar kilometer.

Thomas, zelfs de OV-fiets was sneller.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 00:02

Het is november. Koud, donker, nat en grijs. Ik hou niet van november. Kaarsjes aan en de kachel lekker hoog dan maar.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 21:53

Ja, toen zei een keer iemand van de gemeente die iets te vertellen had tegen mijn man: "ja, een écht slachtoffer praat er niet over....".

Helaas is dit tekenend voor het zwakke niveau van het kader in een aantal evangelische gemeenten, hoewel het in de hele zware hoek ook voor zal komen. Deze categorie mensen zal om een of andere reden wel in de geest zijn maar er spreekt een ronduit onbenullig intellect en een zwakke empathie uit. Als je een functie hebt als oudste of ouderling en je komt niet verder dan deze constatering dan doe je er goed aan iets te doen in een kerk of gemeente waarbij je geen verdere schade aan kunt richten. Het duidt overigens wel op een algemeen probleem binnen christelijke organisaties: door het geringe aanzien van de kerken, is de vijver waar je uit kunt putten voor een goed kader ook veel kleiner geworden. De evangelische gemeenten hebben dan het voordeel dat de vergrijzing er minder toeslaat.

Thomas, ook grijs haar, ahum.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 31 oktober 2012, 22:07
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 22:50

http://www.youtube.com/watch?v=LveS3tx-6cQ&feature=related

Voor de liefhebbers van Celtic woman, eigenlijk women maar toe maar.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 19:28

http://www.youtube.com/watch?v=7o6gRHY9wx4

Het snelle gedeelte duurt maar 20 seconden maar ik vind het Adagio 2x meer dan mooi gespeeld. Op oude instrumenten, of het toen ook zo fraai heeft geklonken, zullen we nooit weten.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 23:12
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

MARIO216 schreef:
In het huis des Heren zijn vele woningen met heel veel huishoudelijke klusjes Knipoog smiley

Ik had me het huis des Heren toch aangenamer voorgesteld.... Engeltje smiley

Thomas.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 ... 91 Volgende
Pagina 24 van 91