ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 223 224 225 226 227 228 229 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:13
BerichtOnderwerp: Bindingsangst

LEANNE226 schreef:

Hoi Leanne,

Ja, ik snap wat je bedoelt.

Het woordje ´naast´ kan een nare gevoelswaarde hebben.

Zo bedoel ik het natuurlijk niet. Maar ik snap hoe het over kan komen.

Het is ´even´ niet anders, als je echt aan het andere eind van Nederland woont, denk ik. Ik bedoel zelf dus geen dubbele agenda...

En ja, je kan er natuurlijk naar toe werken om in de toekomst wel ergens samen te wonen.

Maar zomaar opeens je werk, sociale contacten, vrienden, famililie, cursussen en ga maar door even opgeven. Want..even een uurtje naar je huis voor een paar uur ofzo, ja, daar is de afstand te groot voor....
Terwijl de man in kwestie dat óók niet zomaar even zou doen, maar het wel van mij zou eissen...gewoon even een voorbeeld hoor.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 16:50

CHATULIEM619 schreef:
Iedere vrouw, die alleen maar een LAT relatie zoekt heeft last van bindingsangst. Mijn advies aan jou, als je een relatie zoekt, vraag dan aan een vrouw of ze een stabiele relatie zoekt. Op het moment dat ze zegt dat ze alleen maar wil LATTEN, weet je ook dat je er niet aan moet beginnen.

Is niet waar.

Voor mij houdt een lat-relatie wel trouw in. dit even voor de zekerheid.

Als iemand nu iemand tegen komt, die helemaal aan het andere eind van Nederland woont, en men is al ietsje ouder. en heeft derhalve al zijn eigen dingen opgebouwd, zoals werk, vrienden, etctera.

Kan je dan verwachten, dat ééntje zijn/haar hele leven opgeeft, en helmaal ergens anders gaat wonen???????
Veel mensen kúnnen dat niet hoor!

Dan is de tweede optie elkaar dus zien wanneer het beidden uitkomt.

Er staat ook geschreven in de bijbel, en dat is het eerste iets waar staat dat God iets zei dat

niet goed is: In Genesis dat Hij zei dat het niet goed is dat de mens alleen is.

Fijne Avond!!! en voor degenen die nog moeten rijden in het zuiden: heel erg oppassen met die sneeuw.

Nog even toevoegen, iemand zou dus moeten accepteren, dat ik, naast mijn leven met hem, nog een eigen leven heb, in mijn plaats.
Net zoals ik dat, andersom ook zou moeten accepteren.

Gewoon een ander vorm van relatie, die je vaker ziet, met de komst van het internetdaten. Dan komen mensen veel vaker in contact met mensen die veel verder weg wonen, dan eerst. je had geloof ik wel enige contactadvertenties via de krant, en dat was het.
Nu heb je veel datingsites, en daardoor zijn er ook de zogenaamde ´weekendhuwelijken´ en zogenaamde lat/relaties ontstaan.
Relaties waarbij je elkaar dus ziet, waneer het beide uitkomt. Maar die relaties kunnen net zoveel waarde hebben als het traditionele samenwonen hoor.
Het gaat toch om Liefde, met daarin logisch ook respect.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 23 december 2010, 17:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:32

ANNETTE792 schreef:
Maar er van houden of er mee samen kunnen leven zijn wel 2 verschillende dingen.

Zoiets.

Dat zijn inderdaad 2 verschillende dingen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:23
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

GERT856 schreef:
Als u wil denken, dat mag, voor u zelf Coole smiley met zonnebril maar voor mij Smiley die vol vragen zit hoeft niet hoor Verlegen lachende smiley

Denk ook voor mezelf, heerst gewoon een taboe op dat woord, en het is "not done".

Heb weleens paar jaar terug gewerkt met youth with a mission in the red light district in Amsterdam.

Even in het algemeen zeg maar en niét persoonlijk:
Het is vaak erg triest voor die vrouwen, er is maar een enkele die het echt vrijwillig doet. Want ze moeten toneelspelen, elke keer weer, en net doen alsof ze het leuk vinden. gaat daar maar es aan staan úren per dag....Dit is wat ík heb gehoord erover.

Dan heb je nog sexverslaafden. zou je denken dat dat niets kost, en niet schadelijk is, zoals alcohol enzo. Daar ging hier eerst ook een onderwerp over.
Wat denk je als zo'n man elke keer (al) zijn geld naar de Smiley met dichtgeplakte mond brengt.
En naar de omgeving.....moet verhullen zeg maar, net als een alcoholist.
Dit laatste heb ik weer van een vriend, járen geleden, die in therapie was ergens in een setting waar alle verslavingen tegelijk bijelkeaar werden behandeld, dus ook seksverslaving, maar hij zat er voor de alcohol.

Groetjes.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:01

HANNAH810 schreef:
oh joh, ik wist niet dat dat in het nette thuishoorde........
bij mij valt dat daar nl niet onder.........omdat ik er niet zoveel "nets" aan kan ontdekken.

O, soort van "overwerken".

[i]Ik denk dat Gert met "Netjes" bedoelt van 'woordgebruik....[u]

Groetjes.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 22:01

GERT856 schreef:
Maar als ik al die verhalen lees, blijft er voor mij maar een ding over, nooit geen ruzie nooit uit elkaar, altijd vrede, gaan en staan waar ik wil, me eigen stulpje, een lekere warme kruik, af en toe een sop relatie Gefrustreerde smiley en af en toe naar de Smiley met dichtgeplakte mond breekt daar weer ruzie over, gewoon vrijgezel mischien een optie Slapende smiley

Wat is een sop relatie???????

En af en toe naar de Smiley met dichtgeplakte mond , breekt daar weer ruzie over uit. ????????

Begrijp de posting niet helemaal.

Groetjes.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 16:17

MAR: Er kunnen zeker oprechte redennen zijn waarom men ervoor kiest.
Zolang het binnen de waarde en de normen van God blijft...

Latten voor open sexuelerelatie's is naar mijn inziens niet de bedoeling

zo bedoel ik het ook.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 20 december 2010, 16:18
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 16:14

[quote WILMA:]Een lat-relatie lijkt me vooral geboren uit angst en gebrek aan vertrouwen, misschien ook je eigen vrijheid niet willen opgeven. Misschien ben je dan nog niet zover om een echte intieme relatie aan te gaan en moet die eerst nog groeien. Ben je nog niet toe aan een huwelijk (en dus ook niet aan [/quote]

WILLEMIJN232:
Misschien heb je weleens gedacht aan economische redenen, een gezin en noem nog maar een paar redenen op?
Heeft voor mij echt niets met vrijheid of angst te maken of wat je nog meer schrijft....
Natuurlijk is het leuk om bij je partner te wonen maar meestal heb je ook nog zo je verantwoordelijkheden..........
En nogmaals, ik kan me ook voorstellen dat je getrouwd bent en om wat voor reden dan ook een LAT relatie hebt......

ook dat kunnen natuurlijk redenen zijn. Ik noemde zelf trauma's ofzo waardoor je/iemand niet zou kunnen samenleven.
Maar kan natuurlijk ook gewoon economische redenen zijn. En verantwoordelijkheden. Ben ik met je eens.
,

Wilma,

En ook al zou iemand niet samenwonen uit angst....of omdat iemand bepaalde vrijheid nodig heeft...?????Wat dan? Ik zelf denk dat God dat begrijpt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 14:33

CHATULIEM619 schreef:
Dat kerken bijbelse principes aan de kant gooien vind ik een heel kwalijke zaak. En in deze discussie vind ik dat je wel heel gemakkelijk denkt over LATTEN. Het geeft nl. niet de zekerheid die een huwelijk wel geeft.. En het is ook gemakkelijk uit te maken. Dat je in het begin van de relatie nog niet meteen bij elkaar woont, is niet meer dan logisch. Maar ujiteindelijk zou je toch een diepere relatie met de ander willen hebben. Je kunt een heleboel menselijke argumenten hebben, maar om het huwelijk maar af te doen als een boterbriefje, vind ik eigenlijk een belediging naar God toe....

Zo bedoelde ik het natuurlijk niet hoor, als een belediging naar God toe.

Wat ik eigenlijk bedoelde was dat er sommigen kunnen zijn voor wie een huwelijk nu eenmaal niet is weggelegd, in de zin, dat als die mensen zouden trouwen het op een ramp uit zou kunnen lopen.
En als die mensen dan wel van elkaar houden zouden zij nooit een relatie kunnen hebben als het huwelijk de enige toelaatbare vorm is zeg maar.
Zo bedoelde ik het.

En natuurlijk ben ik het met je eens, ik zie ook wel het mooie van een huwelijk. en snap en voel aan waarom God dat heeft ingesteld.

En ook denk ik dat God rechtvaardig is en voor de mensen die eenvoudig geen huwelijk aan zouden kunnen, omdat ze niet samen kunnen wonen, door bijvoorbeeld trauma's, dingen waar zij niets aan kunnen doen, dat het dan een ander verhaal is als iemand niet gaat trouwen, maar (voorlopig) gewoon afspreken (ja, ik vind latten ook zo'n raar woord.

Groetjes!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 20 december 2010, 14:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 08:08
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen

Ook link lijkt me hoor.
Je zou zelfs dingen kunnen zeggen die je niet meent ofzo, omdat je niet weet wát je zegt.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 08:00
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen

Quote:
Remmie: Ik ben nu ruim 16 jaar christen, ik weet me nog heel goed te herinneren dat ik amper 2 weken bekeerd was en op me kamer zo goed als ik kon bad, want wist totaal niks van geloof, God en de hele mikmak, en ik ineens in een andere taal begon te bidden en wat ik ook probeerde het lukte me niet voor zeker een uur weer in me eigen taal te bidden. Pas later begreep ik dat ik door de Heilige Geest was aangeraakt en in tongen sprak

Wat heb 't nu voor nut, om tegen God, in een andere taal te spreken.
Een taal die je zelf niet verstaat neem ik aan?
Wat heeft dat dan voor een nut, om zolang te bidden als je zelf niet weet wat je zegt, zeg maar?

Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 22:24

Chat: Mijn stelling is dus het volgende: bagataliseer het belang van het huwelijk niet. Dan doe je Gods principes tekort.... [i]

Ik zelf ben voor latten wat ik hier ergens las vlak hiervoor, in dit topic of een ander.
Want, als je nu al ouder bent, het nodige hebt meegemaakt in deze gebroken wereld, een partner hebt die ook het nodige aan bagage heeeft.
Dan moet er ook genoeg plaats zijn voor al die bagage. Ja, ik weet niet hoe ik dat goed zeg, ik ben ook geen psycholoog.

Want als kerken vinden dat latten enzo niet mag, en dan pressen om te trouwen, en de liefde is er wel, maar ja, de patrners hebben beidden teveel meegemaakt, wat dan als het huis(letterlijk) te klein wordt?

Met latten kan je, ik dan nog even naar mijn eigen huis gaan.

Dan kan ik even wat afstand nemen, om van een afstandje nar de dingen te kijken.

Iets anders is, als je beidde tussen de 16 en de 20 bent zeg maar, ja, dan kan je wel ff een jaaartje wachten en trouwen, maar ja, dan ben je zo jong, kan je nog naar elkaar toegroeien.

Gelukkig zien meer kerken dat in, ook in de kereknraad enzo.

Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 17:30
BerichtOnderwerp: Hoe Bevrijdingsbediening mensen tot demonische gebondenheid

Hoi Lieve Anita!

Ik herken dingen.

Toen ik alleen de titel las, herkende ik al dingen die gebeurd zijn uit mijn eigen leven.

Bijvoorbeeld dat ik last had van extreme angst. die angst had niets met demonen te maken, doch met triggers die mij herbelevingen gaven van dingen uit de kindertijd.
Dat werd dan door 'pastorale medewerkers' toegeschreven aan demonen....
Dusz gigne zij met handenoplegging demonen uitdrijven.
En ik had het gevoel opdat moment en ook later, dat er juist demonen werden ingebracht...

Voorlopig laat ik mijn reactie even hierbij.
Later ga ik er eventueel verder op in.

Ik zal eerst de rest van het stuk wat je hebt geplaatst verder lezen!

BEDANKT!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:05
BerichtOnderwerp: Vergeven

ZINGA672 schreef:
Oké, dus als iemand ergens geen berouw van heeft is het voor mijzelf beter die persoon te vergeven (en dan moet ik ook vergeten). Zodat die persoon, die nergens berouw van heeft, doodleuk mijn leven weer binnen banjert en de ene verwoesting na de andere aanricht?? Smiley die vol vragen zit

Inderdaad Zieke smiley

Ben ik zelf mee doodgegooit. Toen ik pas tot geloof was gekomen. Vergeven MOET.
Ook al is het je eigen V@#$%. En ook al ben je als kleuter achtergelaten, regelmatig weken voor
G%$#, bij andere P@#$%^%. En later rond een jaar of 10......Met medeweten van V@#$% verkracht door aangetrouwde O@#$%.....van 50/60 jaar ouder dan ikzelf was....
Net als de reklame op tv tegen kinderuitbuiting, zie je zo'n dikke oude vent, die een arm om een meisje van een jaar of 10 heeft.....
Deze laatste zin gaat alleen op voor mensen die de reklame kennen van 'Stop Kinderuitbuiting'.

Hoeveel mensen inclusief mezelf zijn niet nog verder beschadigd, voor zover dat mogelijk is, omdat ze 'moeten'/moesten vergeven van bepaalde christelijke groepen.

Zelfs als de dader helemaal geen berouw toont, je zelfs uitlacht als niemand erbij is, zo van dat je lekker toch niets kan bewijzen....

Vergeven is weer hartelijk met de ander omgaan alsof er niets gebeurt is. Net zoals God ons vergeeft.
God zegt niet van dat Hij wel wil vergeven, maar dan verder geen contact wil.

Nou, ik moet/wil nu even stoppen, want ik heb geen tijd meer nu.
Laterzzzz!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:35

SOFIE807 schreef:
Vergiffenis maakt het verleden niet mooier, maar wel de toekomst.

Hoi Sofie!

Dit vind ik heel goed bedacht en heel mooi gezecht, deze 'spreuk' zeg maar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:01

TESSYBEAR731 schreef:
Vind het natuurlijk heel mooi dat je Anita wilt vergeven hoor...maar als je niet eens weet waarvoor, zou het dan echt nodig zijn?

Hoi Tessybear!

Ik weet niet of het nodig is.

Maar-en hoe ik zelf Anita ervaar, al bijna een half jaar, vind ik haar heel erg aardig en denk ik zelf dat ze een heel goed hart heeft.

Vandaar!!!!

En haar bedoelingen zijn zeker goed, denk ik.
Het is denk ik erg goed om het evangelie te verkondigen.
en als iemand dat dan te enhousiast doet volgens anderen, ja, dan denk ik aan mezelf, toen ik tot geloof kwam 20 jaar geleden.
Toen was ik zo enthousiast over het geloof en ik nam het heel erg serieus 'wat ik overigens nog heb), dat ik het er heel erg vaak, te vaak erover had.
En ja, ik zat toen bij de ´vrije groepen´ en zat ik inderdaad, met de beste bedoelingen overigens over te nemen wat zij zeidden.
Dusz..dat ´je moet ´evangeliseren´ nam ik dan ook heel erg letterlijk.
En dat je ´moet´ waarschuwen voor de hel ook. Want, zo werd er gezegd in de vrije groepen, als je dat niet doet, ben je verantwoordelijk als je familie vrienden, collega´s en dergelijke naar de hel gaan, als je ze niet hebt gewaarschuwd vantevoren. En ook dat je ´moet´ vergeven.....Ook al toont de dader geen berouw en-of spijt. Terwijl ik, in mijn concordantie op Het Nieuwe Testament, alleen teksten met betrekking tot vergeven kan vinden, als de dader berouw heeft, of spijt betuigd, of er verdriet van heeft.
Dat waren echt oprachten die je-ik meekreeg. Achteraf ervaar ik het als een soort van ´zelf´ niet meer nadenken, maar napraten....

Terwijl het ook wat, erg veel, genuanceerder kon, achteraf.
Want wat ik deed was bijvoorbeeld op een verjaardag familieleden waarschuwen dat als ze niet geloven, ze voor eeuwig naar de hel gaan.

Ergens in het Nieuwe Testament staat dat je op een goed moment moet wachten om het evangelie te vertellen. Het staat er niet letterlijk zo, maar zo is het bedoeld. Ik zal het wel even opzoeken als ik tijd ervoor heb.

Evangelie verkondigen, dat is een opdracht, dat staat duidelijk in de bijbel.
Evangelie betekend ´Goed Nieuws´.
Dreigen met de hel is duidelijk niet ´Goed Nieuws´ overbrengen.... Zieke smiley
En ik lees duidelijk in Romeinen Hoofdstuk 2, dat mensen die niet geloven wél naar de hemel gaan. Dat het echt ´slechte´ mensen betreft, die tegen beter weten in, uit eigen keuze slecht zijn en willen zijn, dat die naar de hel gaan. die willen niet eens naar de Hemel, want dan kunnen ze hun slechte dingen niet blijven doen....Dit laatste heb ik van de schrijver C.S. Lewis..uit een van zijn boeken, zal es nakijken welk boek....

Nou ja, in ieder geval, wou ik dit even kwijt.
En natuurlijk is dit niet voor jou persoonlijk bedoelt.
Ik wou het even kwijt, nádat ik inging op je posting, dat ik niet helemaal weet wáárvoor ik Anita zou moeten vergeven. Ik vermoed wél dat het iets te maken heeft, met wat ik hierboven schrijf. Als dat zo is, tuurlijk vergeef ik iemand die in zijn enthousiasme dingen doet, die ik zelf ook deed toen ik jonger was...

Helaas heb ik nú geen tijd om hier verder en dieper en duidelijker op in te gaan....Mijn vriend komt zo.....Dusz nog het een en ander doen.... enzo

Laterzzzzz!!!!! Knipoog smiley
Ga ik er zeker verder op in!!!!!!!!!!!
Helaas moet-wil ik nu stoppen Twijfelende smiley
Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:29

ANITA324 schreef:
Juist omdat ik van mensen hou getuig je juist zoveel mogelijk.
Alleen ik weet dat ik niet uit mezelf dit kan doen.
Je wil zo graag iedereen het laten weten en daarvoor waarschuwen.
Verder kan ik dit alleen in gebed brengen en moet ik dit wel los laten.

Hartelijke groet,

Anita

Waar het hart vol van is stroomt de mond van over.

Hoi Anita!

Ik vind dat je dit heel erg mooi hebt opgeschreven!!!!!!

Ja, soms moet je dingen wel loslaten, omdat je zelf niets)meer' kan doen.
En dan kan je ´alleen´ nog bidden.
En dat bidden, ja, da´s zo belangrijk!!!!!!!

Bedankt dat je dat nog even onder de aandacht brengt!

Ik vind dat God jou veel wijsheid geeft!!!!

Shalom!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:23

ANITA324 schreef:
Lieve broeders en zusters,

mocht ik jullie gekwetst hebben
dan wil ik mij hierbij mijn spijt betuigen
en hoop ik dat jullie mij kunnen vergeven.

Shalom,

Een zuster in Christus,

Anita

Natuurlijk Lieve Meid!!!!!!!!! Ook al weet ik niet waarvoor, maar dat zal mij wel ontgaan zijn.
Alleen al de lieve manier waarop je het zegt, geeft bij mij al de wil en de neiging om te vergeven!

Shalom!

Zuster in Christus!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:17
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Mijn mooste moment van vandaag moet nog komen.

Dat is, als strakkies, mijn vriend, die ik al zeker een hele week niet heb gezien, naar mij toekomt en aanbelt. En het vooruitzicht dat ik dan heerlijk, de hele avond gezellig saampies met mijn vriend ben! En het weekend, en de hele week...enzovoort.

En omdat de klik en de communicatie en het begrip enzovoort er is, denk ik van dat de Here mij erg gezegend heeft. (en hem natuurlijk ook ;)

Fijne avond en alvast een heel erg fijn weekend! en daarna weer een hele fijne week!
;) :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 15:43
BerichtOnderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties

JOLAN931 schreef:
Hoi Shanita,

Het gebeurt nogal eens dat je reageerd zonder het voorgaande gelezen te hebben, om vervolgens weer je excuses aan te bieden ondat je niet weet waar het over gaat.

Als je dit topic wel ghelezen had, had je waarschijnlijk gemerkt dat het een klaagzang met een zeer grote knipoog was.

Desondanks toch bedankt voor je advies al heb ik besloten om hem maart lekker te laten slapen op mijn bank.(dan istie er tenminste en kan ik doen en laten wat ik wil Knipoog smiley )

Groetjes Jolan

Hoi Jolan,

Dat ik regelmatig niet, ook regelmatig wel de voorafgaande reakties doorlees is vaak afhankelijk van de hoeveelheid tijd die ik heb.
En ook heb ik vaak dat ik het express niet doorlees, omdat ik onbevooroordeeld wil reageren.
Andere keren wil ik juist wel ff weten hoe een ander heeft gereageerd en lees ik een of meerdere of alle reakties door.

In dit geval wist ik wel waarover het ging, in die zin dat het niet echt serieus was, in die zin, dat ik kon merken aan de gevoelswaarde van wat je schreef, dat je niet écht boos was over dat slapen. Dat het meer een voorbeeld was.

Mijn 'serieuze' advies kwam derhalve ook doordat ik óok' zulke dingen aan de hand heb op dit moment.
Dingen waarvan ik denk en vind dat ik het er niet mee eens ben, dingen die ik helemaal niet leuk vind en ronduit vervelend vind.

Ja, en ik ben door mijn werk met cursussen 'sociale vaardigheden' in aanraking gekomen. En ik vond 'psychologie' altijd al interessant. Heb door omstandigheden de opleing niet afgemaakt.

Ik vind het mede interessant, omdat ik er wat aan heb. Door in problemen op de juiste en beste manier te reageren, op een manier die ook nog eens bijna altijd bijbels is, kan 'je' veel problemen oplossen en voorkomen.

Nou is er ook verschil in hoe iemand op een bank gaat liggen slapen.
Doet iemand dat met een onverschillige houding...Of is iemand echt moe(elke keer)..?
Met ander woorden, houdt iemand rekening met je, door de dag vóórdat hij bij je komt op tijd naar bed te gaan, óf is iemand totaal onverschillig en gaat ie de dag voordat ie bij joúw komt nog ff lekker de hele nacht lopen stappen?

Snappie?

En jij hebt het 'slaapvoorbeeld' genoemd.

Je kan natuurlijk nog eindeloos veel voorbeelden noemen.

En dan denk ik van dat het belangrijk is, ofdat iemand rekening met je houdt.

Dusz eigenlijk snapte ik je wel, snappie?

Groetjes!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 11 november 2010, 16:02
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 15:23
BerichtOnderwerp: advertentie`s

ANITA324 schreef:
Heeft geen nut ik laat het los in Gods hand.
Is het alleen leven dan leef ik alleen samen met God
Hij kent mijn hart en ziel en Hij zal in de dingen voorzien.

Shalom,

Hoi Anita! :)

Ik Begrijp helemaal wat je bedoeld.

Je kán wel een advertentie zetten, is niets mis meeMet een vriend/man willen.

Alléén, het moet geen obsessie worden, zoals je weleens ziet. Het kan een gezonde wens zijn. alleen als je je te afhankelijk opsteld van dat je koste wat het kost een man moet en zou hebben, ja, dan is er denk ik iets anders aan de hand. Een leegte wat niet door een man kan worden opgevuld.

Jij bedoelt hier, dat je zonder man ook prima kan leven en gelukkig kan zijn en stelt je derhalve niet afhankelijk op. Omdat je wéét dat God er altijd is. En in alle dingen zal voorzien. dingen zoals tevreden zijn met dingen, voldoening halen uit dingen en plezier kunnen hebben bijvoorbeeld.

Als je een man zou vinden dan zou dat een welkome aanvulling zijn op je leven die toch al gelukkig is, omdat je samen met God kan leven. Omdat God je begrijpt en je kent.

Met andere woorden, ik ben het helemaal met je eens! Men moet zich niet (te) afhankelijk opstellen van een partner. Eerst zélf een leven maken, en dan kán een man een aanvulling zijn, maar dat is niet per sé noodzakelijk...

Groetjes en Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 15:08
BerichtOnderwerp: mensen leren kennen

Quote Leanne: Waarom bang zijn om te vragen?Alleen met iemand met wie je over je diepste gevoelens kunt praten kun je verder......lijkt mij

Helemaal mee eens, Leanne!!!!Da's denk ik het allerbelangrijkste. Over je diepste gevoelens kunnen praten, en de ander(daardoor) ook. en dingen kunnen vragen!!!!!

Als de communicatie er is, ja, dan heb je eigenlijk alles. In die zin, dat alles dan bespreekbaar is. en dat voor alles dan ook een oplossing kan worden gevonden. door te overleggen bijvoorbeeld.

Dan hoeft het nog geen oplossing te zijn, die in één keer de problemen oplost, maar/en het kan ook zo zijn, dat het een traject is wat lang gaat duren, dat werken aan de oplossing van iets. Maar zelfs dan denk ik, het idee van dat er aan dit 'probleem' en dat probleem gewerkt wordt, dat kan al zoveel voldoening geven. bijna net zoveel voldoenig, of precies net zoveel voldoening als het probleem al echt opgelost zou zijn.

Gewoon het 'idee' dat eraan gewérkt wordt.

Nou is het ook zo, denk ik, dat niet iedereen altijd álles vertreld aan een partner/vriend. Dan denk ik zelf aan de bijbeltekst in het Oude testament van 'wees niet al te rechtvaardig'. Ik zal 't binnenkort even opzoeken, want ik wil niet uit zijn verband rukken.

En dan denk ik van dat het niet altjd nuttig enzo hoeft te zijn, om 'alles te vertellen. Ook kan het zo zijn, dat iemand niet alles zegt, omdat degene dat niet wíl, en dat kan diverse reden hebben.

Het kan zijn, dat degene ergens mee worsteld, en daarom dingen doet die eigenlijk niet kunnen volgens christlijke normen. En dat het ook in de bijbel staat. en zo iemand wel gelooft, en het dáárom niet verteld bijvoorbeeld.

Ook kan het, zoals ik net al schreef, helemaal totaal geen nut hebben, om bepaalde dingen te vertellen. Omdat ze er niet meer toe doen bijvoorbeeld.

Wat ik zelf wél heel erg vind, is als iemand die je vertrouwd, vriend bijvoorbeeld, dingen doorverteld aan een ander, die je echt in vertrouwen hebt verteld.
Dáár kan ik echt woedend om worden.... Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley

Dit wou ik hierover ff kwijt :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 11 november 2010, 15:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 14:30
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

FRANKT627 schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen. Wel heb ik onthouden dat sommige mensen meer gesteld zijn op het EQ dan op IQ. Daar kan ik me erg in terugvinden. Niet iedereen heeft een kans gekregen om te studeren ondanks de IQ-capaciteiten die ze hadden.

Zelf heb ik erg veel gestudeerd. Soms gewoon uit pure hobby. Ik studeer graag en gemakkelijk. Ik ben ontzettend leergierig en toch nog wel een beetje wereldvreemd; Tijdens mijn abdij-jaren heb ik 5 jaar 'religieuze studies' gedaan. Nadien nog eens een andere HBO studie. Daarna nog veel zelfstudie. Wat heb ik er uiteindelijk mee bereikt? Niets dus. Want als het uiterlijk er niet is dan maak je sowieso weinig kans. Ook merkt ik hier dat de geloofsovertuiging ook nog eens moet matchen. Het is altijd wel iets. Dan heb je gestudeerd...en wat nu?

Hoi Frank,

Ik denk dat je een grote denkfout maakt hoor, met je "uiterlijk".

Ik moet , onder andere, namelijk even terugdenken aan een paar jaar geleden. toen ik 16 was, toen kwam ik op mijn werk een man tegen, waarvan ik op het eerste ogenblik dacht van wát ís díe mán lelijk!!!!...

Maahaar, en nu komt het, toen ik die man beter leerde kennen in verschillende situaties, toen bleek die man wel zó een tof karakter te hebben, dat het eind van het liedje was, dat ik verliefd op hem werd en hij gelukkig ook op mij. Dat we een hele toffe relatie hadden, héél bijzonder en heel waardevol...en dat ik die man zélfs knap vond na een tijdje. Kan je dus nagaan wat een tof karakter kan doen!!!!!!!

Dat hoor je toch ook weleens bij meisjes/vrouwen. Dat een man/jongen een heel erg knap meisje tegenkomt, maar dat het karakter dan zo tegenvalt dat zo'n jongen dat meisje dumpt na een tijdje.

Ergens in spreuken staat ook hoe een domme knappe vrouw wordt genoemd, namelijk een varken met een gouden ring door de neus.
Kun je dus nagaan!!!!!!!

Knapheid is een dun laagje vernis, wat wel mee kan werken ten goede, als je toch al een tof karakter hebt. Maar als je geen tof karakter hebt, ja, dan prikt men daar zó doorheen hoor.

Komt ook nog bij, dat de media vaak bepaalt wat knap is, Kijk maar naar reklames en modeshows enzo. zo oppervlakkig eigenlijk.

En jou profiel vind ik zó tof. als ik niet al een vriend(relatie) had zou ik zó op jou reageren. Relatie staat tussen haken, want het woord 'relatie' dat geeft mij een benauwd gevoel. Dat heeft zijn redenen. heeft niet met dit topic te maken. meer dat ik dan het gevoel heb, dat er vanalles en nog wat van mij verwacht wordt, en ik mezelf niet meer kan zijn enzovoort.

En het is ook nog es een keertje zo, denk ik, dat iedereen wel positieve dingen over zichzelf op kan noemen. dus niet van wát zouden anderen ervan denken, maar wat denk ík ervan!!!!
en als je elke keer die positieve dingen die je van jezelf vind gaat herhalen in je gedachten, dan ga je krijgen, dat je postiever gaat denken, over jezelf. en dat ga je dan ook uitstralen. En vooral in je ogen. Ogen worden ook wel spiegels van de ziel genoemd. Mensen zijn vaak aantrekkelijk en komen zo over doordat hun ogen vrolijk en gelukkig staan. Ook al voldoen ze niet aan de eissen die de maatschappij en de wereld om hun heen als 'knapheid' zien.

Dit wou ik effe kwijt. staar je niet blind omdat je vind dat je niet voldoet aan wat de wereld vind wat voor 'knap' door kan gaan.
Maar ga bij jezelf kijken welke goede dingen je hebt, en zo kan je zelfvertrouwen groeien, of kan je zelfvertrouwen krijgen, en dát kan je uit gaan stralen, en dát zien de mensen dan, wat je zélf uitstraalt.

Vriendelijke Groet en sterkte enzo!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 11 november 2010, 14:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 13:50
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

Bedankt voor de reakties1 Degeneen die hebben gereageerd op mijn posting, zo even uit mijn hoofd: Pieter, Annette, Thomas, Hannah, Carien en Loes...

Overal, in elke posting zat wel een of meerdere kernen van waarheid in.
En stof tot nadenken, wat ik ook heel erg belangrijk vind.

Dingen zijn ook relatief, denk ik.

Ook doordat er net iets gebeurde, ben ik ergens nog iets sterker over gaan nadenken. Kijk, een paar jaar terug, toen ik samenwoonde, belde er steeds iemand op 's nachts. Een soort van hijger zeg maar, die mij met vanalles en nog wat zat te dreigen. Heb je dan zoals ik, al erge dingen meegemaakt, dan kan dat extra beangstigend zijn. als mijn partner opnam, dan werd de foon eropgegooid, en als ik opnam, zie hierboven dus. Omdat het de zakelijke telefoon was, hadden wij dus een 2de telefoon moeten nemen.

Nou heb ik hiero in mijn huis, dat er nu en dan een taxi komt voor mij, terwijl ik er geen heb besteld. Mensen die aanbellen, en zeggen dat ze komen voor "de" advertentie op internet. Ik zet nooit advertenties op internet. en dat gebeurd dan, denk ik, net iets te vaak, om het toeval te noemen.

Dan denk ik van de bijbeltekst dat wij niet te worstelen hebben tegen vlees en bloed maar tegen overheden in de hemelse gewesten.
---
Ik bedoel hiermee dus te zeggen, van dat problemen door 'armoede' en dat mensen over grenzen kunnen gaan. als je dat toelaat, etcetera, dat die probs eigenlijk niet zo heel erg belangrijk zijn, als je naar het grote geheel kijkt. Wat God met ons voor heeft en dat God bestaat enzo.

En 'je' kan ook kiezen om op een goede manier niet over je grenzen te laten gaan enzo. en mensen met een uitkering die alsmaar lopen te klagen, ja, die kunnen an sich wel een goed hart hebben. daar kan een onderliggend probleem aan ten grondslag liggen. Want..waarom is de een met een uitkering wél erg tevreden, heeft geen schulden en kan zélfs elke maand iets sparen, en heeft een ander, met hetzelfde bedrag wél schulden, loopt wél steeds te klagen tot vervelends toe, en neemt geen tips en adviezen aan. Of zegt dat ie dat al weet, maar/en doet niets eraan zeg maar.
Er zijn ook variaties. Er zijn ook mensen die schulden hebben, en een 'aflosplan' hebben, en zo toch, naast het elke maand iets aflossen ook een beetje kunnen sparen...

Dat ik nu relativeer of hoe je het ook noemen wil, en de stelling die ik gaf in mijn posting, dat ik daar nu niet meer zo mee zit, komt ook door de reakties!
Ik Was wél heel erg blij was met de reakties op mijn posting.

Nou, zo zat ik dus even te denken. en dat wou ik even kwijt. Ik hoop dat het te begrijpen is, wat ik opschrijf.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 11 november 2010, 13:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 01:42
BerichtOnderwerp: Leugentje om best wil?

BASTIAAN161 schreef:
Interessant onderwerp. Ik zou het als volgt willen formuleren,

Ik geloof niet in een keuze tussen 2 kwaden. En als je die al ervaart dat nog geloof ik dat het vermeende minste kwaad nog steeds een kwaad blijft. En niet iets wat daardoor goed is geworden of zegenswaardig. Het blijft zonde. Een zonde die vergeving nodig heeft.

Want dan kun je alles wel rechtvaardigen door er een groter kwaad tegenover te stellen:
Mag je je eigen kind vermoorden?
Wat als een moordenaar dreigt al je kinderen te doden als jij niet 1 van je eigen kind zelf doodt ?

Betreft het oorlogsvoorbeeld. Wat te doen als er een SS-er voor de deur staat die je vraagt of er Joden zijn.

Het gaat er dan m.i. helemaal niet om of de jood er is of niet. Stel maar eens dat je echt geen jood verborgen houdt. Dan zou je antwoord moeten zijn dat je geen antwoord geeft omdat je niet meewerkt aan (Joden)moordenaars. Maar inplaats van zoiets te antwoorden zal men geneigd zijn: te liegen door huichelachtig het beeld te scheppen dat je een vriend bent van de jodenvervolgers. De kern is dat je eigen hachje in het gevaar is. Als je openlijk zegt dat je hun beschouwt als bezetter en vijand, ben je eerlijk en loop je goede kans dat ze niet verder zoeken omdat ze je zelf al gevangen gaan nemen. Om maar eens een dwarsstraat te fantaseren. Punt is dat door een verborgen jood aan het verhaal toe te voegen, het voorbeeld uit het verband wordt gerukt van waar het om gaat. De waarheid spreken- niet alleen door ja of nee te zeggen maar juist ook door op alle andere mogelijke manieren de goede naam van je naaste te beschermen. Dat is de waarheid spreken en de vijand erop wijzen dat ze strijden tegen God’s geboden en dat je niet meewerkt aan welke manier van jodenvervolging dan ook.
Het is theoretisch – maar dat is het voorbeeld dan ook.

Als je leven in gevaar is doordat je partij kiest voor een jood, natuurlijk lieg je dan als je gevraagd wordt of je er iets mee te maken hebt. Dat is onze menselijke natuur. We kiezen uit verschillende kwaden. Toch zegt Jezus exact over die situatie: nog eer de haan zal kraaien heb je mij driemaal verloochend. Als Jezus het verloochening noemt, waarom zouden wij het dan het uitvoeren van zijn geboden noemen?! Het is een kwestie van op je in laten werken maar het eindresultaat is steeds dat de geboden niet voor niets van God verordineerd zijn en dat de satan er zijn werk van maakt om ons bespiegelingen voor te houden alsof God ons met zijn geboden in verlegenheid brengt. Het tegendeel is waar. Als wij de geboden heel erg serieus nemen worden wij een gevaar voor ons zelf, en wellicht voor de staat. Dan ook zeg je ronduit tegen de jodenvervolgers dat jouw God verbiedt om op wat voor manier ook met ze mee te werken. Met het risico dat we direct zelf afgevoerd worden. Dat heet naastenliefde. En als wij dat niet durven en voor ons eigen hachje liegen, dan is het wel zo netjes om ook voor je naaste te liegen.
Maar laten we dan niet roepen dat dat liegen geen liegen is.

Over Rachab.
Het feit dat Rachab’s geloof geprezen wordt houdt niet in dat al haar daden goed zijn, of dat ze geen zonden kent. Haar liegen ( en beroepskeuze) blijven verkeerd.

Want wat hád bijvoorbeeld een martelaar nog evangelisatie kunnen doen als hij op 1 moment maar gelogen had.
Maar wat ís de zonde belangrijk voor ons dat we haar heilig verklaren als we in de problemen komen.

Misschien is het zo erg met ons dat God ons wel wil helpen met een wonder maar blijken wij geen vertrouwen in hem te hebben om hem onvoorwaardelijk te dienen en zoeken we liever ons heil bij de zonde (b.v. de noodleugen).

Laten we een voorbeeld nemen aan Jezus: Hij loog nooit.
Ook niet bij de vele strikvragen die tot doel hadden Hem tot een Ja / Nee -antwoord te verleiden.

Dit is een goed stuk, vind ik. voor wie zouden we überhaupt moeten liegen, als christenen? Laurens had inderdaad ook kunnen zeggen van dat hij veels te moe was om op het colege te komen, omdat hij dagenlang aan een presentatie voor zijn stage had gewerkt. Achteraf gezien.

En ook naar je naaste, wáárom zou je moéten liegen, daar heb je jezelf mee. je-iemand zou kunnen liegen uit onzekerheid, om zijn échte eigen mening te geven. Bang dat de ander boos wordt, omdat de ander nu eenmaal anders denkt. zoiets. iedereen heeft het recht op zijn eigen gedachten en zijn eigen mening. en niemand heeft het recht om dáárover boos te worden, en te verbieden om iemand op zijn eigen manier te laten denken. Behalve natuurlijk als het tegen God´s wetten enzo ingaat, maar daar heb ik het hier niet over, dát spreekt vanzelf en voor zich, vind ik.

Dan kán het moeilijk zijn, om voor jezelf en je eigen mening op te komen, en assertief te zijn, zeker als je, zoals ik, in de jeugd, dat het mij verboden werd een eigen mening te hebben en zélf te denken. dus ik heb dat zelf aan moeten leren, wat voor een ander als vanzelfprekend kan zijn, namelijk voor jezelf opkomen en een eigen mening kunnen hebben.

Maar ja, gelukkig is het nooit te laat.

Het kan ook anders, als ik iemand zou tegenkomen die gewend is om ziun zin te krijgen door verbaal geweld zoals schreeuwen enzo. Dan zou dat kunnen botsen als ik het nog niet onder de knie zou hebben om assertief te zijn, zeg maar.
Dan zou ik alles maar over me heen laten komen, zonder ook maar iets te durven zeggen. Omdat ik ook overdonderd zou zijn, zo van dat zeg je niet als christen ofzo. Of te snel iemand te vertrouwen.

Maar het blijven allemaal patronen die in de jeugd zijn aangeleerd, dus iemand kan er natuurlijk niet áltijd iets aan doen. Ook omdat het dan dus voor het grootste deel, of helemaal onbewust gaat. En ook weer afgeleerd kan worden, daarom zijn ´grenzen aangeven´voor mij heel erg belangrijk. Dan zorg ik voor mezelf én de ander kan zich dan bewust worden van waar ik niet tegen kan. of kon. En dat nu even moet-wil kunnen verwerken. En daarvor dus grenzen moet en wil stellen. en dingen moet en wil wijzigen en veranderen.

Trouwens, ik denk zelf dat een mens steeds veranderd in zijn leven. en ik denk dat het niet goed is als iemand zich heel star aan bepaalde regels houdt, als die regels er niet mee toe doen bijvoorbeeld. Regels zijn er voor de mens en de mens is er niet voor de regels. Net zoiets als van dat je werkt om te leven en niet leeft om te werken. Denk ik. En het ´huishouden doe je ook niet als dagtaak, maar als zijnde nou eenmaal noodzakelijk. maar het is niet goed om daar een hoofdzaak van te maken, denk ik. Nou, nu ging ik wel even off/topic. waar ik heenwil is dat we eigenlijk niet hoeven te liegen als christenen, omdat we aan God in de eerste plaats verantwoording af moeten leggen, en dan aan onszelf.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 7 november 2010, 01:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 01:12

foutje

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 7 november 2010, 04:43
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 00:58

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 00:46

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 7 november 2010, 04:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 00:34

JOLAN931 schreef:
Hallo allemaal.

Hebben jullie dat nu ook, van die grote en kleine problemen in je relatie?
Je hebt op CM een leuke vriend of vriendin ontmoet, Dan komt hij of zij een keer langs, en wat gebeurt?..... Ze gaan de hele avond op de bank liggen pitten. Slapende smiley

Tsja...dat overkomt mij dus Gefrustreerde smiley
Ik ervaar dat natuurlijk als een werkelijk probleem, Knipoog smiley en vraag me af of ik daarin de enige ben.

En jullie...een leuke cm partner opgeduikeld, of een date gehad...en dan, waar loop je tegenaan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoi Jolan,

Even reageren. Ik heb de andere reakties nog niet gelezen.

Van die grote en kleine problemen in relatie?
Wat is die?

Anyway, iedereen heeft, denk ik, grote en kleine problemen(gehad) en dusz ook in relatie, wat voor relatie nou ook: vriendschap, kinder-ouder relatie etcetera.

Hoe ga je/iemand er mee om, da's de vraag en belangrijk denk ik.
Want probs blijf je houden, grote en kleine ook en zelfs als alleenstaande, denk ik.

Nou, de vraag van 'hoe ga je ermee om'?

Ik zelf denk dat het antwoord assertief zijn is.
Heb je bijvoorbeeld iemand die moeite heeft met rekening houden met grenzen, dan kan je twee fouten maken.
Fout één is dat je sub-assertief wordt en doet, dusz over je heen laat lopen, waar je uiteindelijk jezelf mee kan hebben. Omdat je dan geen rekening met jezelf houdt en dan zélf agressief kan worden op den duur. Tweede fout is dat iemand agressief wordt. Lijkt me ook duidelijk.
De juiste manier is assertief, assertief, da's je grenzen trekken op een vriendelijke doch duidelijke manier. Dat is niet alleen heel erg goed goed voor je partner/vriend/echtgenoot of hoejehetooknoemenwil, maar/en ook heel erg goed voor jezelf. Want je houdt dan rekening met jezelf zónder over grenzen te gaan door door je boosheid agressief te worden.

Want....Dan blijft 'het' rustig. En de een weet dan waar ie aan toe is, want je kan dingen duidelijk uitleggen, dus ook 'waarom'.

Dan denk ik altijd aan een 'spreuk' van "Loesje" die gaat zo: 'een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan'.

Duidelijk grenz(en) trekken. Van dít pik ik niet en uitleggen van waarom niet, op een rustige doch duidelijke manier.

Zo van, om even jou voorbeeld te nemen: 'wil je slapen de hele avond? Prima! Maar niét op mijn bank, dan ga je maar lekker naar je eigen bank toe, in je eigen huis.

Kijk, dan ben je duidelijk, en zónder ruzie. Ja, de partner/vriend/echtgenoot kan wel even mopperen, that's all.

Dusz...ik loop ook tegen dingen aan, natuurlijk, en ik wil even niet opnoemen waartegen, da's te privé vind ik.

Maar ja, ik heb hier dusz wel neergezet van hoé ik ermee omga. En mee om wil gaan, want ik ben aan het oefenen en leren, zeg maar.

Voor betekenissen van de drie woorden: sub-assertief, assertief en agressief verwijs ik nu even naar google, omdat het al laat is enzo.

Fijne week!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 7 november 2010, 01:06
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:55
BerichtOnderwerp: Leugentje om best wil?

MARISKA601 schreef:
Een leugentje om best wil kan leiden dat men een pathologisch leugenaar wordt.

Het kan ook zo zijn dat als men van je weet dat je weleens een leugentje om best wil gebruikt, dat ze je als een leugenaar gaan bestempelen.

Wees voorzichtig met het gebruik ervan.

Hoi Mariska :)

Ik zelf weet niet of dat een leugentje om 'bestwil' in de 'categorie'zoals Laurens die schetst, vrij onschuldig mijns inziens leidt tot een phatologiche leugenaar worden, ik denk het namelijk helemaal niet.
Een pathologische leugenaar is in het algemeen gemeen denk ik.

Ach, en als 'men' weet, men 'weet' zoveel en denk zoveel te weten...

Ik ben er wel achter gekomen(soms door schade), dat het erom gaat hoe en wat God van je denkt. als ik zou moeten afgaan om wat mensen van mij denken....Gelukkig hoeft dat niet, en gelukkig weten de mensen die er toe doen wél genoeg van mij om mij te kennen.
En..moet je altijd alles aan iedereen vertellen?
Zoals bijvoorbeeld Laurens? is het echt zó belangrijk dat de school denkt dat hij ziek is in plaats van oververmoeid, met als motief dat hij zijn stagepresentatie goed wil doen? (dus niét dat hij het hele weekend is doorgezakt ofzo en door de kater niet op school kan komen? Dat is iets heel anders.

Groetjes en fijne week!!!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 223 224 225 226 227 228 229 ... 235 Volgende
Pagina 226 van 235