Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 14:39
|
|
|
hoe leert de ander je kennen.. woorden die je bedoelt, die anders overkomen bij de ander. wat je serieus meent, maar als gein overkomt bij een ander.. laat je gedachten toe die je bedenkt bij de ander? of vraag je wat de ander precies bedoelt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 14:45
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | hoe leert de ander je kennen.. woorden die je bedoelt, die anders overkomen bij de ander. wat je serieus meent, maar als gein overkomt bij een ander.. laat je gedachten toe die je bedenkt bij de ander? of vraag je wat de ander precies bedoelt? |
Ik denk dat ik over je eerste vraag heel kort kan zijn... Je leert iemand pas echt kennen d.m.v. persoonlijke interactie! Je kunt nog zo veel met iemand communiceren via internet, een reëel beeld van iemand vormen kun je pas als je elkaar persoonlijk leert kennen. Ofwel; kom achter je pc-tje vandaan en spreek eens wat met iemand af
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 14:48
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | hoe leert de ander je kennen.. woorden die je bedoelt, die anders overkomen bij de ander. wat je serieus meent, maar als gein overkomt bij een ander.. laat je gedachten toe die je bedenkt bij de ander? of vraag je wat de ander precies bedoelt? |
Daarom is daadwerkelijk ontmoeten zooooooo belangrijk,de lichaamstaal,tonatie van de stem etc. En dan........praten praten praten...........(ben ik heel goed in ),als de ander je "ligt" zullen je vragen oprecht en belangstellend zijn.
Waarom bang zijn om te vragen?Alleen met iemand met wie je over je diepste gevoelens kunt praten kun je verder......lijkt mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 14:53
|
|
|
toch wel.....door argwaan en ervaring ben ik voorzichtiger met afspraakjes maken... (wegens ziekte voorlopig geen afspraken)
maar...als het met het 2e mailtje hier al misloopt? door...miscommunicatie, vind ik dat erg..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 16:42
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | toch wel.....door argwaan en ervaring ben ik voorzichtiger met afspraakjes maken... (wegens ziekte voorlopig geen afspraken)
maar...als het met het 2e mailtje hier al misloopt? door...miscommunicatie, vind ik dat erg.. |
Wees ergens blij dat het met het 2de mailtje al misloopt, dat zegt toch ook al genoeg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 16:45
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | toch wel.....door argwaan en ervaring ben ik voorzichtiger met afspraakjes maken... (wegens ziekte voorlopig geen afspraken)
maar...als het met het 2e mailtje hier al misloopt? door...miscommunicatie, vind ik dat erg.. |
Then it's not meant to be...... Nieuwe ronde nieuwe kansen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 17:01
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wees ergens blij dat het met het 2de mailtje al misloopt, dat zegt toch ook al genoeg? |
nee dat is jammer.. zegt niets. mensen willen leren kennen via mail of msn of wat dan ook, er zit geen emotie bij.ook elkaar werkelijk zienm moet je elkaar leren verstaan..zo gaat het hele leven door.. ik vind het een uitdaging om mensen echt te leren kennen door de regels in, door het gedrag heen zien.. en..mensen een kans geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 17:19
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | nee dat is jammer.. zegt niets. mensen willen leren kennen via mail of msn of wat dan ook, er zit geen emotie bij.ook elkaar werkelijk zienm moet je elkaar leren verstaan..zo gaat het hele leven door.. ik vind het een uitdaging om mensen echt te leren kennen door de regels in, door het gedrag heen zien.. en..mensen een kans geven. |
Het is een mooi uitgangspunt van je Piekie maar niet iedereen is even aardig,lief,spraakzaam,bereidwillig tot spreken of noem maar op...... Ik geloof dat 90% van de mensen op CM gescheiden is,je zit dus met een enorme groep teleurgestelde mensen die voorzichtig zullen handelen en zich niet snel bloot zullen geven........is puur mijn ervaring hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 17:20
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | nee dat is jammer.. zegt niets. mensen willen leren kennen via mail of msn of wat dan ook, er zit geen emotie bij.ook elkaar werkelijk zienm moet je elkaar leren verstaan..zo gaat het hele leven door.. ik vind het een uitdaging om mensen echt te leren kennen door de regels in, door het gedrag heen zien.. en..mensen een kans geven. |
Als een contact gelijk al stroef verloopt, dan ben ik er gauw klaar mee. Als je zo snel een misverstand hebt wat niet uitgepraat kan worden, dan klinkt het mij niet goed in de oren. Dat geldt zowel voor vriendschappelijke contacten, maar ook voor een contact waar je meer (een relatie) van verwacht.
Mijn ervaring is dat een (vriendschappelijke) klik via de mail, er vaak in het echt ook wel is. Ook via de mail/chat, kun je veel -ook emoties - delen. Maar voor de échte klik (denk nu aan een relatie) is, wat Leanne al aangeeft, mailen en chatten een zeer beperkt middel.
Weet je wat mij wel eens verbaast? Dat mensen denken (bijna dan) dé ware ontmoet te hebben, terwijl ze die persoon nog niet in het echt gezien hebben. Er kan dan zelfs sprake zijn van liefdesverdriet, als het niet tot een contact komt. Eigenlijk best apart, dat een virtueel contact zoveel met je kan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 17:35
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Als een contact gelijk al stroef verloopt, dan ben ik er gauw klaar mee. Als je zo snel een misverstand hebt wat niet uitgepraat kan worden, dan klinkt het mij niet goed in de oren. Dat geldt zowel voor vriendschappelijke contacten, maar ook voor een contact waar je meer (een relatie) van verwacht.
Mijn ervaring is dat een (vriendschappelijke) klik via de mail, er vaak in het echt ook wel is. Ook via de mail/chat, kun je veel -ook emoties - delen. Maar voor de échte klik (denk nu aan een relatie) is, wat Leanne al aangeeft, mailen en chatten een zeer beperkt middel.
Weet je wat mij wel eens verbaast? Dat mensen denken (bijna dan) dé ware ontmoet te hebben, terwijl ze die persoon nog niet in het echt gezien hebben. Er kan dan zelfs sprake zijn van liefdesverdriet, als het niet tot een contact komt. Eigenlijk best apart, dat een virtueel contact zoveel met je kan doen. |
oeps wat moet ik nu lezen...liefdesverdriet via een datingsite t mot toch niet gekker worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 19:46
|
|
|
HENDUK927 schreef: | oeps wat moet ik nu lezen...liefdesverdriet via een datingsite t mot toch niet gekker worden. |
ik geloof zeker dat dat kan... door veel mailen kun je je eigen beeld van iemand vormen, die in werkelijkheid echt heel anders is en kan zijn. ik denk...dat je verliefd kunt worden op een beeld wat je zelf gevormd hebt..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 19:50
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | ik geloof zeker dat dat kan... door veel mailen kun je je eigen beeld van iemand vormen, die in werkelijkheid echt heel anders is en kan zijn. ik denk...dat je verliefd kunt worden op een beeld wat je zelf gevormd hebt.. |
Zeker weten! Het komt waarschijnlijk meer voor, dan gedacht wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 19:59
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zeker weten! Het komt waarschijnlijk meer voor, dan gedacht wordt. |
daar kun je wel es groot gelijk mee hebben.. en...... misschien al dat mensen ook gelijk denken dat het gelijk "de ware "en door "God" geleid is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 15:08
|
|
|
Quote Leanne: Waarom bang zijn om te vragen?Alleen met iemand met wie je over je diepste gevoelens kunt praten kun je verder......lijkt mij
Helemaal mee eens, Leanne!!!!Da's denk ik het allerbelangrijkste. Over je diepste gevoelens kunnen praten, en de ander(daardoor) ook. en dingen kunnen vragen!!!!!
Als de communicatie er is, ja, dan heb je eigenlijk alles. In die zin, dat alles dan bespreekbaar is. en dat voor alles dan ook een oplossing kan worden gevonden. door te overleggen bijvoorbeeld.
Dan hoeft het nog geen oplossing te zijn, die in één keer de problemen oplost, maar/en het kan ook zo zijn, dat het een traject is wat lang gaat duren, dat werken aan de oplossing van iets. Maar zelfs dan denk ik, het idee van dat er aan dit 'probleem' en dat probleem gewerkt wordt, dat kan al zoveel voldoening geven. bijna net zoveel voldoenig, of precies net zoveel voldoening als het probleem al echt opgelost zou zijn.
Gewoon het 'idee' dat eraan gewérkt wordt.
Nou is het ook zo, denk ik, dat niet iedereen altijd álles vertreld aan een partner/vriend. Dan denk ik zelf aan de bijbeltekst in het Oude testament van 'wees niet al te rechtvaardig'. Ik zal 't binnenkort even opzoeken, want ik wil niet uit zijn verband rukken.
En dan denk ik van dat het niet altjd nuttig enzo hoeft te zijn, om 'alles te vertellen. Ook kan het zo zijn, dat iemand niet alles zegt, omdat degene dat niet wíl, en dat kan diverse reden hebben.
Het kan zijn, dat degene ergens mee worsteld, en daarom dingen doet die eigenlijk niet kunnen volgens christlijke normen. En dat het ook in de bijbel staat. en zo iemand wel gelooft, en het dáárom niet verteld bijvoorbeeld.
Ook kan het, zoals ik net al schreef, helemaal totaal geen nut hebben, om bepaalde dingen te vertellen. Omdat ze er niet meer toe doen bijvoorbeeld.
Wat ik zelf wél heel erg vind, is als iemand die je vertrouwd, vriend bijvoorbeeld, dingen doorverteld aan een ander, die je echt in vertrouwen hebt verteld. Dáár kan ik echt woedend om worden....
Dit wou ik hierover ff kwijt :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 11 november 2010, 15:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 22:39
|
|
|
Wat vinden jullie van mannen of vrouwen die niet durven te ontmoeten ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 23:00
|
|
|
JOS689 schreef: | Wat vinden jullie van mannen of vrouwen die niet durven te ontmoeten ? |
horen hier (nog niet) echt thuis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 23:06
|
|
|
JOS689 schreef: | Wat vinden jullie van mannen of vrouwen die niet durven te ontmoeten ? |
Durven ze niet of hebben ze er gewoon geen zin? Dat kan natuurlijk ook nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 00:28
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | daar kun je wel es groot gelijk mee hebben.. en...... misschien al dat mensen ook gelijk denken dat het gelijk "de ware "en door "God" geleid is. |
Volgens mij is ieder mens op je pad door God gegeven en ik geloof dat God alles leidt. Hij is, was en komt en heeft alles geschapen. Als je hoteldebotel bent van iemand is diegene 'de ware' op dat moment, een Godsgeschenk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 00:37
|
|
|
Sommige mensen hebben meer tijd nodig dan anderen. Ik denk dat je dat moet respecteren. (Nog) niet willen daten is vaak een teken van wantrouwen en / of zelf bescherming denk ik. En als je juist die ene wel ziet zitten...neem de tijd, soms is het het wachten waard.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 11:46
|
|
|
Daar kan een emotioneel verhaal achter zitten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 18:04
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Daar kan een emotioneel verhaal achter zitten! |
is het hier een dating/ ontmoetingssite of een therapeutische theeclub? lid worden van een datingsite houd in dat je in beginsel open staat om mensen live te ontmoeten.
als je van jezelf denkt dat je nog niet kunt zwemmen, moet je ook niet in het water springen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 18:09
|
|
|
PIETER649 schreef: | is het hier een dating/ ontmoetingssite of een therapeutische theeclub? lid worden van een datingsite houd in dat je in beginsel open staat om mensen live te ontmoeten.
als je van jezelf denkt dat je nog niet kunt zwemmen, moet je ook niet in het water springen. |
dit roep ik dus ook al paar jaar pieter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 18:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | is het hier een dating/ ontmoetingssite of een therapeutische theeclub? lid worden van een datingsite houd in dat je in beginsel open staat om mensen live te ontmoeten.
als je van jezelf denkt dat je nog niet kunt zwemmen, moet je ook niet in het water springen. |
mooi uitgedrukt....in beginsel!
ik denk dat als je op een site als deze komt daar idd voor open moet staan. Maar er zijn genoeg mensen die willen na een chat zo snel mogelijk afspreken. Wil je dat niet dan is het niet goed. Ik vind dat daar meer respect voor moet zijn, niet iedereen is zo dat hij/zij direct wil daten na een chat, en daar kunnen verschillende redenen voor zijn, zonder dat het direct op een therapeutische theeclub gaat lijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 18:50
|
|
|
Daarom doe ik maar eerst pootje baden, maar wat doe jij hier nog Pieter?
Je vind ons theeclubje ook wel gezellig!
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 25 november 2010, 19:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 19:22
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Daarom doe ik maar eerst pootje baden, maar wat doe jij hier nog Pieter?
Je vind ons theeclubje ook wel gezellig! |
ik missta niet op cm...
ten eerste sta ik er nog steeds voor open mensen live te ontmoeten, en dat doe ik ook nog steeds. ten tweede ben ik een levend bewijs dat op cm zelfs een man met een dikke kop sucses kan hebben ten derde kun jij mij helemaal niet missen zus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 19:25
|
|
|
Euh...wat zei jouw eigen vrouw ook alweer toen ze hier net lid was? Ik kwam hier echt meer voor het therapeutische theekransje hoor. Nou heb jij gelukkig een flinke zwemband..... dus ik heb voorzichtig leren zwemmen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 19:27
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Euh...wat zei jouw eigen vrouw ook alweer toen ze hier net lid was? Ik kwam hier echt meer voor het therapeutische theekransje hoor. Nou heb jij gelukkig een flinke zwemband..... dus ik heb voorzichtig leren zwemmen |
voorzichtig??? ik vind dat jij vlot zat in het diepe sprong...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 19:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | voorzichtig??? ik vind dat jij vlot zat in het diepe sprong... |
dat zeg ik, magisch zwembandje he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 00:33
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Daarom doe ik maar eerst pootje baden, maar wat doe jij hier nog Pieter?
Je vind ons theeclubje ook wel gezellig! |
RAAK !
P.S. laat jij hem ff zien welke soorten thee we hier allemaal hebben? Citroen, kers, groene thee en zelfs gewoon ! Oh, ja, voor suiker moet je bijbetalen... dubbeltje per klontje. Als het geld kost, is t''ie zo weg hoor, let maar op !
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op vrijdag 26 november 2010, 00:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 09:29
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | RAAK !
Gaan we schieten?
P.S. laat jij hem ff zien welke soorten thee we hier allemaal hebben? Citroen, kers, groene thee en zelfs gewoon ! Oh, ja, voor suiker moet je bijbetalen... dubbeltje per klontje. Als het geld kost, is t''ie zo weg hoor, let maar op ! |
Is dat echt zo...had ik nooit gedacht van hem.
Nu snap ik waarom hij in zo n grote auto rijd!
|
|
Naar boven |
|
|